Új hozzászólás Aktív témák

  • Szada85

    aktív tag

    válasz bbmt #82611 üzenetére

    Az, hogy hidegen mennyire lesz pl. hangja a hidrotökéknek, azt befolyásolja az is, hogy az olaj hidegen milyen viszkozitású (mennyire "folyós"), mennyire könnyen tud körbejárni a motorban indítás után, hogy mindent szépen kenjen.

    - A 10-es hideg oldali viszkozitású olaj picit sürübb volt, ezért talán nehezebben járt körbe a motorban, ezért is lehettek hangosabbak a tökék, amig odajutott az olaj.
    - Az 5-ös hideg oldali viszkozitású olaj hidegen "folyósabb", ezért könnyebben körbejár a motorban, könnyebben tölti fel a tökéket, és halkulnak el.
    - Most a "szerelö" a legelsönél is magasabb, 15-ös hideg oldali viszkozitású (még sürübb, kevésbé folyós) olajat szeretne bele rakni, a fenti tételek fényében miként befolyásolja majd szerinted? :)

    Az, hogy alapjáraton a motorba egyébként elöírt (5W30)-as olajat nem tudja megfelelö nyomással szállítani az olajszivattyú (ezért villódzhat az olajnyomás visszajelzö), ott érdemes lehet levenni az olajteknöt a motor aljáról, esetleg az olajszivattyút is kiszerel(tet)ni, megnézni nincs-e olajsár, ami nehezítheti az olaj áramlását alacsony olajnyomásnál. Vagy akár csak a szenzor romlott el, az is lehet persze.

    Az pedig, hogy kékesen füstöl bármikor, az általában azt jelzi, hogy belül a motorban valami nincs rendben.
    És ezen egy sürübb olaj csak annyit javít, hogy kevésbé látod füstölni, de attól a baj belül nem fog megoldódni.
    Hogy pontosan mi okozza a füstölést , azt pedig egy szervíz fogja tudni kideríteni leginkább.
    Segítene elsö körben egy kompressziómérés, az ad némi támpontot, hogy mennyire kopott a motor, utána lehet tovább kutakodni, hogy pontosan mi is a hiba oka.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák