-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
WP14
őstag
válasz F_Gergely #75733 üzenetére
Nem volt dízelem, de több céges dízellel jártam, mindet utáltam. Talán a citroen HDi motorja volt a legjobb közülük, az még ment is.
Nem a szememet, az orromat "bassza" legfőképp a dízel és csak vásárlási tanácsadás címén linkeltem azt, amire "baromság" jelzőt aggatsz, pedig biztos vagyok benne, hogy a cikk írójának nyomába sem érsz tudásilag.Ha pedig csak dízelt vezettél, akkor hogyan tudsz viszonyítani benzineshez, ha semmi alapod nincs hozzá?
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz F_Gergely #75739 üzenetére
Ez így korrekt. Annyiban nem csak, hogy mivel sok dízellel jártam, kijött néhány hiba is, amikről tudtam mekkora költségek, persze nem engem terheltek szerencsére, de tudom mennyiben fájt a cégnek és mennyire köpködtek rá...
Nekem minden benzines autóm hozta az árát, mivel saját autóimmal dolgoztam Ford Escort Xr3i-vel kezdtem a 90-es években és tudok viszonyítani, hogy azokhoz képest a dízelek nagyságrendekkel többe fájtak a tulajdonosoknak. Cikkben is írják, az igaz, hogy figyelve rá és megadva minden jót a dízel sokáig húzza az igát, de, ha egyszer valami elromlik, az igen zsebbenyúlós mutatvány onnantól.(#75743) B-L-A-C-K Te tényleg nem vágod, hogy ez egy nyilvános fórum és mindenki elmondhatja szabadon a véleményét, akármennyire fáj is neked, még én is?
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz F_Gergely #75750 üzenetére
Alapesetben a benzinesek is elfutnak fél millát, ennél tényleg nem az számít, hogy benzines, vagy dízel. Mondtam pl. a HDi franciát, az egy egész jó motor volt, nem tudom van-e még. De a nagynyomásúak megjelenésével a hibalehetőségek is megszaporodtak, azt az 1600-1800 baros nyomást nem lehet sokáig hibamentesen fenntartani, ára van.
De mégis valamilyen okból a dízelmotorokat akarják kivonni a személyautókból, erre van valami magyarázatod?Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
ArthurShelby
addikt
válasz F_Gergely #75750 üzenetére
"És akkor arról még nem is beszéltem mikor a fillérbaszója a Lukoil-nál meg Auchan-nál tankol pancsolt gázolajat mert az OMV meg a Shell drága, és mennyire teszi ezzel tönkre a főbb alkatrészeket. A mechanikus adagoló pont leszarja a gázolaj minőségét, de az elektronikus vezérlésű bizony baromira megszenvedi és csökkenti az élettartamot és teszi tönkre magát az adagolót."
Erről valami infód van tudományosabban? Esetleg egy cikk? Mert sokan mondják, de ez csak ilyen urban legend kicsit számomra még.
Mivel jobb a shell, vagy az omv? Nem ugyanonnan veszik az üzemanyagot?Ezt még csak átfutottam, de nekem az jött le, hogy nincs különbség.
Nem kötekedni akarok, hanem vitázni, és a végeredmény fontos számomra.
20Ft-os különbség is van a kutak között, ami monjduk egy 50l-es tanknál már 1000Ft (az valahol egy ebéd ára, szóval ez számomra nem annyira "fillérbaszás". Szóval a kérdés számomra, hogy megéri-e a különbség.[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Declare
őstag
válasz F_Gergely #75750 üzenetére
Nagyon jol összefoglaltad
En is leirtam mar, hogy van a szerelömnel olyan Astra, mint nekem van, 900k km en tul. Nyilvan nem csak olajcsere volt mar rajta csinalva, de valoszinüleg igy is megeri.
Nekem 250k van a kocsiban es a dizelesseg szamlajara igazabol egy 5k hufos szelep irhato, még a legelejen, meg most fizettem 25k-t, hogy a dpf et kipucoljak (nem volt semmilyen hiba, csak sokalltam, hogy 300km enkent kb pucolta magat). Kivancsi vagyok ritkabban fog e beindulni a pucolo funkcioja.
Ezen kivül semmi baja es nem is utal semmi, varhato hibara.
Az alapjarat ingadozik neha egy minimalisan, ami zavar, csak ezt elfelejtettem mondani a szerelömnek. Na majd legközelebb.
Ezen kivül, ami fontos, hogy Liqui Molly olajat kap kb 10k km enkent, Nemet gazolajat es abbol is kb fel eve az itteni legjobbnak tartott Aral premiumot. Nyilvan ezek dobnak a költsegeken, de ha valaki hosszutavon gondolkozik, szerintem nem kerdes, hogy ezek hozzajarulnak a turbo, porlasztok es tarsai elettartamahoz.
Plusz ugye a hasznalat modja. (nem rugdossuk a kuplungot, nem nyomjuk tövig hidegen es nem is 1000rpm el hajtjuk es nem löjük le a motort 180 km/h as autopalyazas utan egy gyors pisire sem a parkoloban)
Ezeket a fentieket ha valaki betartja, siman meggyözödesem, hogy sok 100k km ig igazabol semmi komoly dizel hiba nem lep fel.
Ha megnezzük, hogy vannak hajtva az autok (dizel/benzin) többsege...meg karban tartva meg stb...akkor nem kell csodalkozni a logobelü szarokon, amit a laikus megvesz 10 evesen mese szepen kiglancolva 100k km el, bomba aron....aztan zudulnak a forumokra a fujolasok, hogy mi hogy sz@r meg mennyibe kerül.
Jah meg meg egy a gazolajhoz. Ugyancsak szerelöm mondta, hogy volt nemetorszagban egy forumon es ott mutattak statisztikakat, mennyi porlaszto hiba van keleteuropaban, meg mennyi nyugaton....a gazolaj minösege baromi fontos a modern diseleknel...ezt se tudja a többseg....(persze az autok atlageletkora is benne van a statisztikai különbsegbe, ezt is mondtak, de akkor is kimutathato a gazolaj minösegbeli különbsege)
[ Szerkesztve ]
-
-
-
farkas-j
őstag
válasz F_Gergely #79465 üzenetére
Hát...azt hiszem ez csak a Te egyéni véleményed! Akik voltak náluk (nem kevesen, pl. én is, csak a Youtube csatornájukat nézd meg) mind elégedettek. Ha nem vagy az, visszaállítják eredetire és visszaadják a pénzedet. Na ilyen még nem történt, hogy valaki visszavitte volna. Bocs tévedtem, mert olyan is volt aki négyszer visszament, de mindig új autóval
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
farkas-j
őstag
válasz F_Gergely #79467 üzenetére
Látszik, hogy nem voltál náluk, de még csak utána sem néztél a cégnek! Ilyenkor kissé dühös vagyok, mert emberek úgy mondanak véleményt valamiről vagy valakikről, hogy utána sem néznek csak lefitymálják! Ez sajnos "jó" magyar szokás. Náluk nem a "leveszem a polcról" verzió működik. Minden autóra egyedi, testre szabott szoftvert csinálnak (videóval). Legalább olvass bele a weblapjukba. Nekem mindennel együtt csaknem 3 órába telt a szoftver optimalizálás (én nem teljesítmény tuningolt kértem). Keress vissza, korábban leírtam mi volt a menete.
És kérlek, dolgokról csak úgy mondjál tutit ha utána néztél! Részemről a témát lezártam, mert semmilyen érdekeltségem nincs náluk, csak a tisztességesen elvégzett munkájuk megkívánta, hogy helyreigazítsalak.[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
ArthurShelby
addikt
válasz F_Gergely #79483 üzenetére
Nekem az a fura, hogy a chip tuning-os szaki gyakorlatilag azt mondja, hogy jobban tudja mik a jó beállítások a kocsinak, mint a gyár.
Így a beállítások pl élettartamra hatással kell legyen.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
PÉTERelvtárs
kezdő
válasz F_Gergely #79479 üzenetére
BÚÉK!
Szerintem nem feltétlenül kell pados mérés. A chip tuningnak különböző fázisai vannak, általában az első fázis a motor optimalizálása, mivel a gyárilag írt program egy lebutított verzió szinte összes autónál. Phase1-nél általában bírja minden gyári cucc a plusz LE-ket és Nm-eket.
Ezt ismeritek? [link] -
ArthurShelby
addikt
válasz F_Gergely #79490 üzenetére
Először is köszönöm szépen a választ! (molnarpeter-nek is!)
Néhány helyen bizonytalan maradtam, mert nem volt a válasz számomra egyértelmű. (lehet a kérdés sem volt az)
1. Itt az elméleti részre kérdeztem rá, hogy miért kell ellenállás a led.hez. (vagy egyálalán kell e)
"Olyan LED-et kell venni amiben gyárilag van ilyen."
Én is így gondolom, de pl itt följön egy olyan kérdés, hogy csak a nagy ellenállás a minőségi [link] (szóval ő akkor hülyeséget mondd)2. (itt valószínűleg nem fejtettem ki rendesen) Mivel a led elé ellenállást kell tenni, hogy többet fogyasszon, hogy a kocsi ne higgye azt, hogy ki van égve az égő, így gyakorlatilag a fogyasztás ugyanannyi lesz leddel mint halogénnel nem?
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Wiz Khalifa
addikt
válasz F_Gergely #79508 üzenetére
És ha ez amit linkeltem pl tényleg makulátlan lenne? Értem ezt az alatt hogy kasztnira tényleg sehol egy rozsda sem lenne?
Mert csak úgy érdekel a vétel az ilyennél ha alámászok stb... és sehol sem találok rozsdát.
A benne lévő motorról meg úgy emlékszem azt mondtátok itt a fórumba hogy üzembiztos darabok.
(#79507) Szada85:
Amit linkeltél már nagyon régóta fent van ami nekem kicsit fura is. Ha annyira patent akkor már el ment volna.Amúgy a hátsó dob nem zavar engem ha szép a hangja, az oldalsó kívánságlistát leszedem óvatosan, az első lökös toldata sem zavar de lehet hogy levehető. A lámpán nem látom hogy párásodik de az legyen a legnagyobb gondom. A xenon fényszórót azt meg ha mást nem kicserélem gyárira. A fényszóró mosó igényesen van bele téve az is tetszik amúgy és az hogy eláll picit az sem annyira érdekes, azért a műanyagokat jobban megviseli a 2x év.
Smoke some weed nigga!
-
-
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #82933 üzenetére
Amiről neten olvasgattam, hogy ebben is vannak örvénykeltő csappantyúk, amiknek műanyag a rudazata és megállnak egy idő után, elkopnak. Na de ez csak az olvasott sztori...
A tapasztalat meg az, hogy kollégámék B zafirájában ugyanez a motor van és kb havonta szerelőhöz hordják. Ezért-azért letilt, folyton valamije elkormolódik, nem rég kapott új porlasztókat, legutóbb csak alapjáraton volt képes járni hiába nyomták a gázt. Csak ilyen apróságok. DPF már ki van belőle szedve, mert azzal is csak gond volt. Nem tűnnek komoly hibának, mégis viszi a 100ezreket.
Lehet csak nekik nincs szerencséjük, de eleve az, hogy egy olasz dízel az már nem sok jóval kecsegtet.
Ugye az olasz 6 sebességes váltokkal is gondok vannak... vagy csak a csapágyai olaszok, de a lényeg ugyanaz.Egy cipőfűzőt nem vennék a macskazabálóktól.
Persze tudom az elektronikus adagolós DTI sem megoldás, 1.7 CDTI isuzu motorral meg nem szeretlek C vekit ...
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Markizmark
addikt
válasz F_Gergely #82933 üzenetére
Amiről neten olvasgattam, hogy ebben is vannak örvénykeltő csappantyúk, amiknek műanyag a rudazata és megállnak egy idő után, elkopnak. Na de ez csak az olvasott sztori...
A tapasztalat meg az, hogy kollégámék B zafirájában ugyanez a motor van és kb havonta szerelőhöz hordják. Ezért-azért letilt, folyton valamije elkormolódik, nem rég kapott új porlasztókat, legutóbb csak alapjáraton volt képes járni hiába nyomták a gázt. Csak ilyen apróságok. DPF már ki van belőle szedve, mert azzal is csak gond volt. Nem tűnnek komoly hibának, mégis viszi a 100ezreket.
Lehet csak nekik nincs szerencséjük, de eleve az, hogy egy olasz dízel az már nem sok jóval kecsegtet.
Ugye az olasz 6 sebességes váltokkal is gondok vannak... vagy csak a csapágyai olaszok, de a lényeg ugyanaz.Egy cipőfűzőt nem vennék a macskazabálóktól.
Persze tudom az elektronikus adagolós DTI sem megoldás, 1.7 CDTI isuzu motorral meg nem szereltek C vekit ...
(#82935) Petyyyyy A 3.0 V6 CDTI asszem az a hüvely berántós motor. Valamilyen idióta ötlettől vezérelve nem peremes, hanem ragasztott hüvellyel tervezték a motort. 250-300e km körül egyszerűen berántja a dugattyú a forgattyús házba a hüvelyt. És akkor sakk matt.
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz F_Gergely #82938 üzenetére
Csak azt mondom, hogy kauffer, stb boltban nézd meg pár fontos dolog árát. Kuplung, EGR, futómű... Hajtórúdcsapágy csere némelyik BXE motoród nak kell, nem tudom, Passat érintett-e. PD-től nem félnék, mivel kifutott technika, olcsóbb egy CR motornál, plusz VAG topikban ott van Mágus
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz F_Gergely #88433 üzenetére
Ízlés vagy nem ízlés, nem azért annyi a Hella, amennyi és nem azért az a gyári, amiért
Érdemes Opelforumot átnyálazni, 2-3 hónap alatt megevett foncsorok, totál hullámzó minőség és párásodások ezerrel. Biztos van kivétel, de ez a csapásirány.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz F_Gergely #88435 üzenetére
Há' jah. Megveszem az új fényszórót és irány foncsoroztatni pár hónap múlva meg kezdődhet a ragasztás. Neheeeem
Depo és Tyc is ugyanattól szenved forrástól is független. Mondom, nem poénból lett 1 év alatt dupla annyiból bontott gyárival szopókörözés, megoldhattam volna 8k-ból azonnal, polcról levéve is.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
HoaryFox
Topikgazda
válasz F_Gergely #88437 üzenetére
Ezek az infók pont jól jönnek, én is lámpacsere előtt állok, még többen mondták, hogy polízostassam fel, de szerintem az enyém már annyiszor volt polírozva, csoda, hogy egy kő nem ment át már rajta
Ezek fényében (mmint amit írtál), veszek majd Depo lámpákat, kíváncsi leszek. (1-2 hónapon belül)
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
Tikakukac
titán
válasz F_Gergely #88437 üzenetére
G Astraban biztosan egy vödör csavar. Ezt mielőtt bontottat vadásztam direkt megnéztem, nonstop sz0pik vele mindenki.
athomi: Igen, mondjuk hátul nem termel annyi meleget az izzó, így gyorsabb volt.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz F_Gergely #88444 üzenetére
Nekem 10-ért políroztak, de a lámpa körül egy kevés fényezés is ment vele.
A fények talán jobbak lettek (bár lehet, hogy csak placebo), viszont feltűnt, hogy a búra felülete ugyanúgy visszarepedezett / karcosodott, vagy mi. Nekem mattulós gondom nem volt.Vettem ilyen Turle Wax fényszóró felújító cuccot is. Pepecs munka, de valamennyit javít a fényszórón. Az egyetlen hibája, hogy a tömítő kendőből csak egy van hozzá, így elvileg egyszer használatos a cucc, bár én többször is nekiálltam polírozni. Megjegyzem, hogy ha elsőre nem lett volna büdös a munka, és alaposabb munkát végzek, akkor lehet, hogy később nem kell megismételnem Vagy csak a nyár tette meg a hatását, már nem emlékszem.
Anyám Škodáján majd ismét használom, mert az övét is utolérte az üveg "rohadása"Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Petyyyyy
addikt
válasz F_Gergely #88518 üzenetére
Csak ekézésnek/kekeckedésnek szántam.
Ugyan nem egy kategória a kettő, de a 100 pacis verziót hajtottam már a H Astra kombiban és meglepően jól mozgatja a bódét. Másrészt megbízhatóbbnak mondják a 120 lóerős változatot, mint a 150-et (kevesebb esély van a főtengely tördelésre), szóval akár pro is lehet a tény.
Jobb műhelyekben pedig létezik DPF tisztító folyadék is.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
válasz F_Gergely #88521 üzenetére
Nem voltak kétségeim a piackutatás minőségét illetően, már a legelső talin beszéltük hogy új járgányt szeretnél. A Vectra kínálatra IS jellemző, hogy a hanyatló nyugaton van böngészhető kínálat 80%-a. Szinte minden motorral és felszereltséggel elérhető, az igazi szűrő a tetőablak ahogy írod is.
Az AFL mint olyan itthon is kiépíthető utólag, a legnagyobb tételt ott a lámpák jelentik.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
mandras81
senior tag
válasz F_Gergely #88523 üzenetére
Én AFL szettet minden sallanggal együtt 170-ért láttam használtan FB csoportban, és még a beszerelés erre jön rá (én nem tudom magamnak megcsinálni), így kénytelen voltam letenni róla.
Combtámaszos ülés nekem is jó lenne, csak kérdés, hogy honnan lehet beszerezni? Nehezíti a dolgot, hogy elektromos bőr kellene, ideális esetben nem csak fűthető, hanem hűthető is.
-
mandras81
senior tag
válasz F_Gergely #88531 üzenetére
Ja, én is az FB csoportokat favorizálom (a Vectra C, Signum Club Hungary-nek is van, még külön adás-vételije is, és ott megfordul minden - ha képben vagy ezzel, akkor nem szóltam).
Nem tudom, hogy a lentebb említett ülés mennyit kóstálhat, kíváncsi lennék rá...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs