-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
WP14
őstag
válasz kelly416 #76941 üzenetére
Z20LET motor nagyon jó, ha gondos gazdája volt, a turbo a kényes pontja, de prémium minőségű olajjal és felmelegítés nélküli "belét kitaposom" mentes és kellő visszahűtés leállítás előtt, nem lehet gond vele.
Nekem is ilyen motor van Astra G Coupémban, imádom. Mobil1 5W50-es olajjal járok, OMV 100 Motion benzint szereti. Egyéb hibája sincs több, mint bármelyik másik autónak. Megvétel előtt egy állapot felmérés Opel szervizben 8-10 ezer, ha eladó beleegyezik, akkor nem valószínű, hogy titkol valamit.Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
ArthurShelby
addikt
válasz kelly416 #76930 üzenetére
Zafira fórumban írj rá opc 007-re. Neki opc van (ha jól tudom árulja, szóval ezt biztos fogja mondani ). Ő egy opel márkaszervizes (talán Kecskeméten, de már nem emlékszem).
Én csak attól félnék, hogy egy opc zafira túl kemény rugózású, és főleg városban nem lehet valami kellemes.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Szada85
aktív tag
válasz kelly416 #76930 üzenetére
Üdv,
Ahogy linkelték a kinézett példányt látom, hogy B Zafi a kinézett darab.
Maga a Z20LEH Motor nem egy betegágy, de ebben természetesen döntö, hogy korábban hogyan használták - ahogy igaz ez minden típusra -. A turbó élettartama szintén korábbi használat függö, nem feltétlen kell boyracerkedni vele, hogy megöljék ( pl. tisztes Apuka hosszan hajtja autópályán, majd parkolóba kiálláskor visszahütés nélkül leállítja ), legrosszabb esetben felújítás, vagy csere, max 300 ezres mutatvány lehet, ha bekövetkezik.Ami ennek a szériának a nyügje ( szokott lenni ), az a 6 sebességes kéziváltó ( M32-es kódnévre hallgat ), ezeknél szériahiba a kenöolaj elfáradása miatti problémák, ezt megnézéskor érdemes ellenörizni, itt találsz leírást is, mire kell figyelni ( hangok, zörejek, vinnyogás, stb. ) [link].
Ha beüt a baj, ennek a javítási összege is a turbócseréhez hasonló, a rendszeres váltóolajcserével megelözhetö a gond, persze ez függ attól is, mennyit futott az autó. De ha fel is kell újítani, utána a rendszeres olajcserével megóvható az új szerkezet.Hogy a linkelt-re is írjak.
Nem szeretnék vészmadárkodni, de a mobile.de-re nézve a B Zafik 6-7-8 Ezer €-tól ( 1,8 - 2 millió HUF ) indulnak, a Hahu-n ez a legolcsóbb OPC, illetve milyen érdekes, hogy kétszer van fenn a hírdetés, amit Te linkelsz ott 1,2 millió ( 1,5 Magyar rendszámmal ), illetve[itt meg 1,9 millióért] ugyan az az autó. A következö Zafi OPC pedig már 2,3 millió, ez is árulkodhat az adott autó állapotáról.Plusz 225 ezret futott - legalább - az autó, a motorteres képen pedig annyira rozsdás a turbó környéke, hogy gyanítom még a gyári van fenn, ennél a futásnál pedig már elég valószínü, hogy közeleg egy rendberakása.
Egy szó, mint száz, nálam ezek a tények erösen kongatnák a vészharangot az adott darabnál. -
WP14
őstag
válasz kelly416 #76949 üzenetére
Vegyél A-t. Ha valós a km, akkor kettőstömegű és váltó gondok letudva.
Sofware módosítással ez is tud 240 LE-t, semmilyen más beavatkozás nem kell. (Tudok benne segíteni)
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz kelly416 #76953 üzenetére
Bocs, azt kifelejtettem, hogy jobb szerintem magánszemélytől venni (ha nem "tezsvír"), mint kereskedőtől és együtt elvinni márkaszervizbe. És, amit linkeltél, azon már nem a gyári OPC felni van, ami dupla árú kb. mint a rajta lévő.
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
válasz kelly416 #76971 üzenetére
A gyári Opel felnik, főleg az OPC-k, sokkal erősebbek, nem mellesleg szebbek is, mint a különböző felnigyártók termékei. Persze köztük is vannak nagyon jó minőséget előállítók, mint a BBS, OZ stb., de az OPC-k a gyári felnikkel a legszebbek és attól érték egy autó, ha minden gyári rajta, szerintem.
Na igen, "tesóktól" én sem veszek semmit, lehetőség szerint el sem adok nekik semmit, aztán jönnek a kereskedések, akiktől talán, de nem szívesen.
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
-
Szada85
aktív tag
válasz kelly416 #77004 üzenetére
A 2.2-es Motor a B Zafiban 2.2 Direct névre hallgat ( motorkódja Z22YH ), érdemes a motorkódra rákeresni Google-ban, valóban elég problémás / foglalkozós Motor hírében áll. ( feljebb is említették ).
Van egy Totalcar-os cikk is " 20 Motor, ezeket kerülje " címmel, ott is szerepel a 2.2-es blokk.
A felszereltség kérdésre van egy kedvenc oldalam ( sajnos német ), viszont ennél alaposabb, részletesebb gyüjtést én még nem találtam:
Itt motorok, váltók, felnik, kárpitok, fényezés színek, minden össze van gyüjtve, legalul pedig egy halom PDF doksiban árlisták, brossúrák, felszereltségek a Zafirához. ( persze más típusra is rá tudsz keresni, igény szerint ).
-
-
diegho
nagyúr
válasz kelly416 #77032 üzenetére
A nyomáspróba nem jelent semmit. Egy primultini fűrészgép hidraulika tömbjét hoztuk el használtan a gyárból, tökéletesen felújítva, padon minden jó volt, 1 órán át tesztelték, szuper minden. Beszerelve 2 óra alatt az üzemmeleg eresztette az olajat, gyárba vissza és jöhetett az új.
-
Petyyyyy
addikt
válasz kelly416 #77136 üzenetére
Befejeztük.
Nem lehet általános igazságot írni turbo élettartamra.
A cserétől meg nem kell benutellázni, he leadod a régit, elég baráti a csere.
Legutóbb pl egy A Zafira 2.2DTI kuplungcserét osztott meg velünk a gazdija FB-n. Egytömegűje volt, cakli-pakli cserélt mindent és 180K-ban állt meg a mutatvány, 50K munkadíjjal.
Amúgy meg excusez moi de erősen más a felhasználói köre egy Zafira OPC-nek meg egy Astra OPC-nek/Coupe Turbo-nak. If u know what i mean[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Szada85
aktív tag
válasz kelly416 #77136 üzenetére
Félreértesz, ez nem riogatás Volt. A Zafi OPC egy nagyon pacek kis családi autó, böséges térrel, és elég kakaóval.
Ezt a pontot talán az egyik korábbi válaszomban is leírtam Neked, hogy - ahogy igazából bármilyen turbónál - elöfordulhat ez is. Az autó a használattól kopik, néha elromlik, ezt-azt ki kell cserélni benne.
Ugyanígy a turbicsekk is szabadságra mehet, kicserélteted, és utána gyakorlatilag a nálad lévö lifetime-ot kiszolgálja, ha vigyázol rá, no para.Vaagy, esetleg beleesik egy nagyobb szélkerék, ha már úgyis csere, és arányosan nagyobb lesz a vigyor az arcodon.
-
Petyyyyy
addikt
válasz kelly416 #77139 üzenetére
Az ötödik turbó hallatán én is épp azon gondolkoztam, hogy levizeljem a bokám vagy az állam ragasszem az arcomhoz inkább. Ha gondolod keresd fel herr Velo-t az arckönyvön, kérdezz rá milyen a turbos élet. Én nagyon meglepődtem, mert ő is kellően piperkőc és nem szokta taposni. Vagy legalábbis nem láttam még.
Kuplungra meg csak annyi, hogy ha kettőstömegű van bent, akkor a 300 a valid. Nekem pl 230 vs130 attól függően egy vagy kéttömegűvel van szerelve. Enyémet mindkettővel szerelték, majd megtudjuk cserénél.
Zafirával nem versenypályulni kell szvsz, csak el lehet csitítani hirtelen a kölyköket hátul, mikor bepréselődnek az ülésbe és nem kapnak levegőt.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Szada85
aktív tag
válasz kelly416 #77139 üzenetére
Persze, elöfordul, hogy valaki jobban szív bizonyos dolgokkal, de ez alapján általános véleményt formálni szerintem nem szerencsés. Ha a másik oldalt nézed, mellé tehetjük, hogy van a világon többtíz- esetleg százezer Z20LET-tel futó autó, amin meg egyszer cseréltek, és azóta is mennek.
Megintcsak érdekes kérdés lehet, hogy vajon milyen forrásból, milyen turbicseket rakatott az autójába az adott ember, mindenki hallott már rémsztorikat cégekröl, nem részletezném.
Esetemben megbízható forrásból szereztek be új turbót, és nem is volt vele semmi bajom a csere után.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen