Új hozzászólás Aktív témák

  • Cece04

    tag

    válasz Cece04 #185836 üzenetére

    Illetve ez a lenti szöveg megállja a helyet? Hogy nem feltétlenül kell elvinni, ergo én is le tudom cserélni otthon nagyobb gond nélkül vagy mindenképpen meg kell adni neki az új akksi kódját? Jelenleg még nincs olyan hibakód ami állandó lenne, egyszer villant fel amikor raadtam a gyújtást h alacsony az akksi feszültsége. Persze ha ez gondot okozhat akkor nem ezen fogok spórolni.

    A folyton felmerülő kérdés: az autó BMS computerét akkumulátor csere után kell-e kódolni? A válasz: lehet, de nem kötelező. Mindegyik Start-Stop akkumulátoron van egy BEM kód, amit fel lehet tölteni a BMS rendszerbe. Vagyis meg lehet mondani az autónak, hogy új akkumulátort kaptál, töröld a hibakódokat. Erre alkalmas berendezés nagyrészt csak a márkaszervízeknek van és egy ilyen beavatkozás jellemzően igen magas díjjal jár.

    De mi történik akkor, ha nem tesszük meg? Igazából nem vétünk különösebb hibát…
    A BMS azonnal felismeri, hogy új akkumulátor került beépítésre és annak megfelelően kezdi tölteni, használni azt. Rövid idő után törlődnek a hibakódok, a letiltott elektromos berendezések is feloldódnak, majd utána a Start-Stop funkció is megfelelően kezd működni.
    Érdekességképpen, például az olasz gyártmányú Start-Stop rendszerű autókban nincs is lehetőség a BMS rendszerbe feltölteni az akkumulátor kódját.
    Legjobb tudomásom szerint két olyan Porsche típus van, ahol kötelező feltölteni az akkumulátoron lévő BEM kódot, mert anélkül nem oldódnak fel a letiltott elektromos funkciók.

    [ Szerkesztve ]

    A valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá háttérzene...

Új hozzászólás Aktív témák