-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
artiny
őstag
Olajnak van koze hideg indulasokhoz,begyujtáshoz az autoknal ?
Olaj csere utan picit furan indul az auto. Igaz elotte nem voltak hidegek annyira,mint most(es tobbet is jartam vele)...De olyan,mintha pl. 4 hengerbol csak 1 kezdenne el mukodni,mikor begyujtom(rezonal, majd lefullad az auto - de eddig nem fulladt le, kinyomva tartottam a kuplungot....mig nem kezdet el normalissabb hangot kiadni,megszunt a rezonalas,ugralas). Napokig all az auto,mivel nem jarok vele mostanaban sehova. Az uzemanyag fullon van, shell power-el. Az olaj pedig shellhttps://www.motorove-oleje.sk/shell-helix-hx7-diesel-10w-40-..
idaig ez a szurke volt, csak epp nem volt raktaron, es azt mondta az elado ez a kek ugyan olyan lessz...
https://www.filtreaoleje.sk/detail-produktu/shell-helix-dies..Audi a3,2014, 150 000km, 2.0 TDI 110KW
-
diegho
nagyúr
válasz artiny #186655 üzenetére
10w40 egy modern autóba?
Most nézem 505-ös, nem 507 kellene abba a dízelbe? Maga a Shell sem ajánlja ezt az olajat bele. Hogyan sikerült kiválasztani? Ez volt éppen a polcon?
[ Szerkesztve ]
-
zeus_2k14
senior tag
Üdv.
Ismét olaj csere előtt állok . Utoljára cseréltünk benne olaj, levegő, pollen és üzemanyag szűrőt . Most ismét cserélve lesznek, kivéve az üzemanyag szűrő. Jól tudom, gondolom, hogy üzemanyag szűrőt elég minden második olaj cserénél cserélni? ( 9.500 km alatt csak Shell üzemanyag ment bele )
1.9 PDTDI BXE
-
bul07
nagyúr
válasz zeus_2k14 #186664 üzenetére
Ha gondolod megosztom veled a szerelési útmutató linkjét ami jó talán a kocsdhoz, annyi hogy német nyelven
Ezekhez[kép][ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz zeus_2k14 #186667 üzenetére
Amúgy én se várom meg a 90e Km én évre határoztam meg hogy 2évente cserélem, főleg hogy én kis kutakon is tankolok ahol ki tudja mennyire tiszta
És ahogy Mágus többször is leírta PDTDI kocsikba rettentő fontos az olaj minőség és szűrő minőség, meg a gázolajszűrő cseréje szűrő minősége
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
zolko74
tag
Skoda Superb 1 millió kilométerrel [link]
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Használt autó vásárlásán gondolkodunk olyan 2-2.5M forintig, benzines előnyben (80% városban lenne használva). Elsősorban főleg Octavia kombik jöttek szóba, szükségünk lenne nagy csomagtartóra, de pl Seat-tól sem zárkózom el.
5e, 3. gen. Octavia-ból ennyiért lehet (nem az alját) találni? Vagy idősebb, 2.gen (1z) lesz csak? Korban nem nagyon szeretnék 10 év fölé menni (min 2011-12-es legyen), mivel 7-8 évig biztosan nem tudunk újat venni (jelenleg nincs autónk, házvásárlás miatt kellene egy, de ez is a keretünk teteje).
Nem ragaszkodok Octavia-hoz, ezen a vonalon indultam el, ez tetszik.
[ Szerkesztve ]
-
Kickass
őstag
Sziasztok!
Van esetleg valaki Érd vagy dél-buda környékéről akinek van VAG-COM? De ha csak egy hozzávaló gyertyakulcs lenne már az is segítség. Skoda Fabia 1.2 6V hibafeltáráshoz kellene.
Privi rám ha esetleg tudsz segíteni.
Köszönöm!
szerk.: bocs nem válasz akart lenni
[ Szerkesztve ]
-
zeus_2k14
senior tag
Üdv.
Ismét kérdeznék
Olajcsere előtt állok, gondoltam, ha már olajcsere,akkor ki cserélem az olajleeresztő csavart is, nem nagy tétel..
Melyik lenne a jó bele, az mindegy? Linkelem : [link]
1.9 PDTDI BXE
-
Lacess
tag
Szia!
Az Octavia Combi egy nagyon jó irány.
Szerintem ennyiért az 5E-t még nem kellene erőltetni. Ezért a pénzért csak a legolcsóbbakat kapod, kérdéses előélettel, magas futásteljesítménnyel és ki tudja mennyi várható kiadással(gondolom házvásárlás környékén pont erre nincs szükséged)Viszont az 1Z faceliftjéből ennyi pénzért már a legjobbak közül választhatsz. Kiforrott konstrukció, hatalmas csomagtartó és fenntartása sem borítja a költségvetést 10évre előre. Erre a felhasználásra mindenképp az 1,6MPI (nem FSI!!!) motort tartom a megfelelőnek. Nem lesz egy versenyautó, nem is fog egy ekkora kasztniban 5litert fogyasztani (főleg nem megpakolva), de egy egyszerű motor (nincs turbó, közvetlen befecskendezés, etc.) amelyet már "ezer éve" gyárt a konszern. Minden szerelő látott már ilyet és olcsó hozzá az alkatrész.
Még találhatsz belőle bőven 10évnél fiatalabbat. De, ezt a "mennyi idős" témát én nem venném olyan véresen komolyan. Egy idősebb autó is lehet nagyon jó állapotú minden szempontból, és új/fiatal autót is le lehet puffantani nagyon rövid idő alatt. Érdemes inkább az állapotra rámenni.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
_NCT
őstag
válasz Lacess #186675 üzenetére
Köszönöm szépen a válaszod. Igazából valahogy éreztem, hogy az 5e ide még kevés lesz. Az Octavia-val párhuzamban még nézegettem a Golf VI-okat, azokat valamiért jóval olcsóbban lehet kapni és kicsivel a választék is nagyobb, illetve ha jól tudom a Seat Altea/Toledo azonos padlólemezre épült az Octavia-val, de ott a beltér hamarabb legatyásodik az írásos emlékek alapján.
A legjobban az Octavia tetszik, a hatalmas csomagtartó miatt is. 1.4 TSI motort kerüljem? Tudom hogy a turbó 3-400K-t is el tud vinni, ha belenyúl az ember....De mivel évente 1x mennénk Erdélybe kirándulni, ott a hegyi utakon nem bánnám ha maradna erő. Ha O2 mellett döntök, van esély 1.6-2M között találni normális állapotot? Illetve olvastam apróbb elektronikai hibákról, ezek mennyire gyakoriak? Renault után nem szeretnék még egyszer olyan autót, aminek sok elektronikai nyűgje van.
Összehasonlításnak ezelőtt 7 évig használtam egy Megane II-t, de a végére annyira lebomlott a belseje (is), illetve az 1.6 szívó annyira gyenge volt benne, hogy inkább eladtam, nem volt értelme tovább fenntartani (mindezek mellett az az 1.6-os motor a világból kiment, akármilyen gyengének is tűnt, mindig pöcc-röff indult). 17 éves volt, én 10 éves korában vettem, a 7 év alatt ~70000km-t pörgettem bele.
-
diegho
nagyúr
Átnyálaztam a Kauffer-t, ezeket néztem ki első körben az 1.4 CXSA-ba:
Castrol Edge Titanium FST LL 5W30
Mann olajszűrő
Hengst légszűrő
Filtron Pollenszűrő
Bosch gyertya - ha nem volt cserélveEz így valid, vagy változtassak valamin? Olajból Motul és Castrol között vacilálok.
Hűtőfolyadékból G12 kell ebbe ugye? Sima alublokk van gondolom.
-
_NCT
őstag
válasz Eagl3 #186681 üzenetére
Uhh az kemény. Vezérléssel együtt új motort is kapok? Viccet félretéve még ennyire részletesen nem néztem utána, de vezérlésnél a görgők, szíjak, vízpumpa kivételével mit cserélnek ami ennyibe kerül? Gyorsan beütve a keresőbe 50-70k körül van a szett, ha még ugyanennyi a munkadíj az sem kerül ennyibe.
[ Szerkesztve ]
-
zeus_2k14
senior tag
Amúgy..
Lehet azt tudni, hogy a Volkswagennek kik a gyári beszállítói? Vagy minden alkatrésznél más?
-
Lacess
tag
Golf VI-ban ugyan az a motorpaletta mint Octavia II Faceliftben (+pár izmosabb kiadás) és a technika is szinte teljesen ugyan az. A "létrán" azért magasabban áll a VW, de nincsenek olyan óriási különbségek.
Az 1,4TSI azért tud vinni pénzt az 1,6MPI-hez képest. A lánccsere+okoskerék már egy elég szép összeg tud lenni, (bár vezérlést az 1,6-on is kell cserélni, de a költsége csak töredéke) de ott az általad említett turbó is. Valamint sok városi használattal a TSI le fog kokszosodni, ennek tisztíttatása nincs meg 100rongy alatt, és már a vásárláskor szükség lehet rá. Jobban megy, de városban nem fog keveset enni az sem.
Amiatt az évi egy erdélyi út miatt biztos nem vennék TSI-t. Ha összeadod a TSI többletköltségeit az MPI-hez képest, abból a pénzből simán kijön egy autóbérlés arra az évi 1 alkalomra. Bérelsz egy erős dízelt, assitance-al, és teljes nyugodalommal mehetsz Erdélybe.Megane-nal való összehasonlítás: Az MPI is ugyan ez lesz, azaz nem lesz versenyautó, de egy megbízható konstrukció. Nagy elektronikai gondokról én nem tudok, a belső jól bírja. Az Octavianal szokott lenni egy általam ismert probléma a belsővel kapcsolatosan, mégpedig az, hogy az ajtókárpit felső része szokott csúnya lenni, valamiért elválik a kárpit a hordozóról. Nem tudom mennyire általános, de láttam már párat ami, csúnya volt. Mágusé pl. úgy emlékszem hibátlan volt, mikor láttam. (nem akarok hitvitát kirobbantani, de a Megane II semmiképp se legyen összehasonlítás alapja, az az autó finoman szólva sem egy jól sikerült konstrukció, elektronikában meg főleg nem)
(ez a hsz. is, az előzővel egyetemben, leginkább csak vélemény, nehogy csak miattam rohanj ilyen autót venni, hallgass meg másokat is azért )
[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
_NCT
őstag
válasz Lacess #186693 üzenetére
Wow, köszi a részletes összefoglalót, nagyon alapos. Igazad lehet a TSI-vel, elgondolkodtam, hogy akarok-e közel 1Misit rálocsolni, ha esetleg kifogok egy olyan példányt, márpedig 200k körülieket látok javarészt és ott ugye sok esetben pont nagyszerviz jönne. Szeretem a nyomatékos autókat, ez ugye egyéni preferencia lesz, hogy beleszállok-e egy TSI-be, vagy maradok a papper autónál.
Amúgy láttam pár TSI motorterét képeken, mennyire normális, hogy a nívópálca alatti lemez ennyire korrodálódik?
Illetve az mennyire normális, hogy erre a cappucino-bézs (nekem szürke ) árnyalatra a forgalmiban sárga volt beírva az R mezőnél?
Mielőtt eladtam a Megane-t, az átvétel előtti napon esett le a tetőkárpit szövet borítása... Eléggé kellemetlen volt megértetni, hogy tényleg akkor esett le, szóval ismerős a hiba Én sem akarom hasonlítgatni, mert nyilván nem egy ligában fociznak, csak onnan volt tapasztalat.
[ Szerkesztve ]
-
98bja
senior tag
Sziasztok!
Nagyszüleimtől megörököltem egy 2001-es Skoda Fabiát. 1.4-es AQW motorkód. Az autóban 60 ezer kilométer van összesen, és sajnos az utóbbi években nagyon nagyon sokat állt (Évi 100-200km-t ment összesen). Két problémáról tudok, az egyik, hogy kb 1 hét alatt valami teljesen leszívja az akksit, így ha hosszabb ideig használaton kívül van, le kell kötni róla. A másik dolog pedig, hogy menet közben viszonylag gyakran rángat az autó, főként gyorsításkor, de van mikor alapjáraton is. Még jelenleg nincs nálam a gép, de szeretnék időben tájékozódni, hogy van e valami típushiba ami okozhatja ezeket. A rángatás elképzelhető, hogy azért van, mert nagyon sokat állt az utóbbi időben?
Új hozzászólás Aktív témák
- Videó stream letöltése
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Escape from Tarkov
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elkaszálhatja az Apple az iPhone Plust
- Fűnyíró topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- HYTE THICC Q60: a legvaskosabb vízhűtés
- Ki hozhat AI-funkciókat az iPhone-ra?
- További aktív témák...
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest