Új hozzászólás Aktív témák

  • vinpilu

    senior tag

    válasz bandus #187583 üzenetére

    és #187828 aero. de mindenkinek, akit érdekel.

    SKODA OCTAVIA COMBI Style 2.0 TDI 150HP DSG SCR

    2020 márciusi rendelés, amire azt mondták, hogy a COVID miatt 2021 januárban várható, szerencsére azért a nyári „nyitás” felpörgette és október elején átvehető lett.

    Szériafelszereltség: FRONT, LANE és LIGHT&RAIN ASSIST, Keyless access, SmartLink, CarPlay, Android Auto, LED Matrix (AFS), Shit-by-wire, 8 hangszóró, Climatronic, Defekt-szett, Digitális műszerfal, Auto-Hold, ESC további 3 betűs cuccokkal, Fáradtságérzékelő szenzor, Green Tec csomag, Hegymenet-asszisztens, 10” Columbus navi, parkoló radar elöl és hátul.

    Extra: Pulsar 17-es könnyűfém kerék, SIDE ASSIST, kéz nélküli csomagtérajtó-nyitás, 230V és USB-C csatlakozók, acél szükség pótkerék, adaptív tempomat, fűthető első szélvédő, LED hangulatvilágítás, megemelt és megerősített futómű, multifunkciós bőrkormány, műbőr borítás az első ülések háttámláján.

    Nem volt még automata autóm, ezt most ki akartam próbálni és tavasszal csak dízelben volt elérhető. El kellett felejtenem a bal lábam, de pár nap után már nem kalimpáltam vele. A belső tér és a széria felszereltsége a Style-nak óriási ugrás az előzőleg használt 2016-os Octavia combihoz képest. Ennyi assist cuccal felszerelt autót sem hajtottam még, szóval volt változás rendesen.

    Viszont mindenhez nagyon gyorsan hozzá lehetett szokni és azóta is használom őket, engem nem zavar, ha belemozdít a kormányba, vagy hangjelzéssel ütközésre figyelmeztet (első útján a kereskedésből a munkahely felé már volt is vészfékezés és kormányzás, mert a mellettem lévő SUV úgy gondolta, hogy nem a belső sáv felé előzi az előtte lévőt, hanem jobbra a lehajtó sáv felé, ahol én már majdnem mellette voltam). Egyedül a start-stop az, amit ha nem felejtek, akkor, mint egy indítási rutin, azonnal kikapcsolok. Sajnos ehhez nincs dedikált gomb, mint az előzőben, egy gombnyomással és egy érintéssel lehet elérni a leggyorsabban. A kijelző alatt vannak fizikai gombok némi autó beállításhoz (pl. az említett start-stop), park assist (még sose használtam, talán nem is fogom, bár egyszer jó lenne valahol megnézni mit tud), klíma és hátsó ablakfűtéshez.

    Az Android Auto nem lett a kedvencem vagy még nem éreztem rá a használatára. Az egész fejegységgel van egy olyan problémám, hogy néha nem áll össze a telefonnal és menet közben derül ki, mikor használnám, hogy hoppá, nem látja a telefont és tapicskolhatom a képernyőt. Az előzőben beültem indítottam és magától felépült a kapcsolat. Ez lehet már okosabb, kellene rá időt fordítanom, beállítanom. Az is érdekes, hogy az asszony nevére keresve nincs találat, nem tudom felhívni, csak ha a telefont nyomom, ha viszont hív, akkor meg szépen kiírja a nevét, ahogy a telefonkönyvben szerepel. Másokat a kedvencek közé is ki tudok tenni, őt az előző miatt ide sem (lehet, hogy csak őt nem szereti J). Szóval, ezzel még kell foglalkoznom, de egyelőre nem utazok olyan sokat, hogy a telefonálások és a meetingek is az autóban érnének.

    Az autó számomra nagyon jól viselkedik az úton, dinamikus, jól vezethető. Akkor van gond, ha egy kereszteződésben nem elég lassítani, hanem meg kell állni. Ekkor az indulás kicsit nehézkes, kilőni szinte kihívás, majd mikor meglódul, akkor meg „bőgetem” a motort. Ez nem tudom, hogy az automata váltó számlájára írható-e, hogy lassú, talán sokáig húzza a fokozatokat egy ilyen szituációnál. Ha nem kapcsolom ki a start-stop funkciót, akkor azzal is az a baj, hogy egy lassításnál túl korán gondolja, hogy meg fogok állni, leállítja az autót, pont mikor látom, hogy szabad az út és mennék tovább. Na, ez is egy ilyen megtorpanást eredményez, ami kellemetlen, ha szorosan férnél be két autó közé és így fékezésre kényszeríted a második autót, mert „beügyetlenkedsz” közéjük.

    Most ebben a „szép” időben látszik, hogy az aerodinamikánál nem figyeltek arra, mennyire koszolja magát össze az autó. A hátulja nagyon koszolódik, az új, hosszabb felső szpojler pont a hátsó ablak közepére csepegteti a vizet, esőt, mindig arra kényszerít, hogy töröljek egyet.

    Lehet, hogy a csomagtartó 30 literrel nagyobb, mint az elődnél, de én talán e miatt a hátsó üléseknél kisebb helyet érzek, ez akkor volt szembetűnő, mikor a gyereküléseket tettem át a régiből.

    A legjobban idegesítő dolog remélem egyedi. A jobb hátsó belső világítás a tetőben önálló életet él. Elindulok az autóval, majd 5 perc után felkapcsol, mintha lenne egy szellem utasom, aki olvasni akar. Nincsenek fizikai gombjai, hanem érintéses (vagy csak elég közel tartani a kezed), így elég érdekesen nézek ki kicsavarodva, hátrafelé legyezve, hogy kikapcsoljam. Ezt talán jobban beveszi és megnyugszik, mert ha elöl a tetőben nyomom meg a világítás egyetlen érintő gombját, akkor az csak rövid ideig segít. Így van, hogy pár perc után megint fel kapcsolódik, majd le, össze-vissza magától és csak a jobb oldali. Érdemes lesz majd levideóznom… Szerintetek van ennek a szenzornak kalibrációs lehetősége vagy csere lesz? Másnál nincs ezekkel a világításokkal, érintő kapcsolókkal gond?



Új hozzászólás Aktív témák