Új hozzászólás Aktív témák
-
Sza_Sa
senior tag
Hatásfoknövelés az ice esetében vagy mindenféle drága technológia, vagy elektromotor beépítésével sikerült, de belátható, az akku fejlesztésében nagyobb potenciál van.
Pont ma agyaltam, nekem (vagy a családban) volt 2 ütemű, négyütemű benzines, diesel és elektromos autóm, vezettem 2 ütemű dieselt is, szóval egy igazán érdekes és gazdag korszakban élehettem, ezért nagyon boldog vagyok, lesz is mit mesélnem majd a gyerekemnek, majd ha már megérti. -
Sza_Sa
senior tag
Az elektromosság a jelen, a jövő meg kitudja mi lesz...
Azért nagyon élvezem, mikor beülök a temperált autóba, nem ott állok mellette, járatva a motort hogy menjen a klíma... alternáló mozgást alakítunk forgóvá, aztán veszítünk 50% energiát, ez bárhonnan nézve energiapazarlás.
Az akku technológia pedig iszonyat fejlődik, 20 éve li-po akksik maximum az Ericsson T28-ban volt, aranyáron -
-
Noukoum
veterán
-
Rossi
addikt
Csak nem a mai technológiával.
Illetve ha követed az aktuálpolitikát, akkor gondolom látod, hogy ez az utópia napról napra messzebb kerül tőlünk.
Én támogatom a klímavédelmet, csak nem a most használt, fenntarthatatlan technológiákkal (szélerőmű, naperőmű, elavult, és nem fenntartható akkumulátortechnológia stb.), lásd Gelencsér András interjú.
És ezt az útkeresést verte most telibe a háború, amikor pl. a németek és mi is állunk vissza a szénerőművekre.
-
Rossi
addikt
-
Rossi
addikt
A BMW i4, mint kiváló produktum állítással szállnék vitába, mert ott a tesztek alapján az eltérő konstrukció (meglévő, belső égésű modellt alakítsunk át elektromossá) eredményeként lett egy sárnehéz vasdarab, ami azért kell, hogy bivaly teljesítményű legyen, hogy valamilyen szintű sportosságot rá lehessen fogni.
Írom ezt X3 M40i tulajként, tehát nem a BMW ellenszenv beszél belőlem.
Az elektromos autók kapcsán pedig személy szerint érdeklődéssel várom a fejlődés valódi útját, mert ez a jelenlegi már egy ideje tudottan egy zsákutca.
A Seat / Cupra vonalról (előbbim volt, utóbbi nem) pedig azt gondolom, hogy a Skodához hasonlóan a márka autói szándékosan és vért izzadva a VW alá pozicionált minőségű termékek, ezért nem lehetnek jók és vállalhatók.
(Ahogyan számomra már a VW sem vállalható minőségű sem anyagokban, sem technikában, illetve főképpen ár-érték arányban, ezt pedig 3 év 280 lóérős Arteon használat alapján írom.)
-
Somatom
veterán
A németeknél főleg a mopedautók, meg a kisrobogók (nem tudom a pontos kategórianevet) a gázosak. Azok meg ennyivel mehetnek és szabályosan közlekedhetnek a közutakon. Ahogy pl. egy traktor is. Szó sincs semmilyen szabálytalan feltartásról.
De, van igazság abban, amit mondasz. Tegnap a népfürdő utcában kerülgettünk egy bringást úgy, hogy a túloldalon kiépített bringaút van. Teljesen jó minőségű, én is többször bringáztam rajta. -
Sinesol
veterán
Jó lenne bevezetni büntetést a közlekedés akadályozásáért is. Elvileg Kreszben is benne van, hogy indokolatlanul nem lehet feltartani a forgalmat, sőt forgalmin is meghuznak érte, ha akadályozod a forgalmat, szóval ideje lenne büntetni is érte. Ha valaki nem tud normális tempóban haladni, az menjen busszal, villamossal.
Már csak egészségügyi szempontból nézve is, sok ezer ember mentális egészségét is rontja a sok sétakocsikázó nyomorult. Plusz ugye több ideig füstöl mindenki, környezetszennyezés is nagyobb, na és akkor még az elvesztegetett időről nem is beszéltünk.
Vannak szakaszok, ahol ki van téve a 60-as tábla kereszteződésig, de a nyomorultak képtelenek realizálni, hogy a kereszteződés feloldja és az útkereszteződés után is 40-50el mennek még vagy 10 percet a követekző korlátozás+feloldó tábláig, miközben gyűlik fel a sor..na az priceless... -
Somatom
veterán
Jajj, ne mááá!
Te elhitted, hogy ez itt az otthon, édes otthon? Ó, nem.
Ez itt Budapest. Hölgyeim és uraim, tartsák ezt észben minden nap, minden percében! Ha van pokol, oda kívánkoznak majd gyógyüdülésre, ha megjárják Budapestet. Ott kint, a kapun túl minden eleven autós, aki repül, mászik vagy a kereszteződésben gubbaszt, arra vágyik, hogy magukat gázolhassa el vacsorára!
Különben tök uncsi lenne. -
-
Reggie0
félisten
Szerintem pedig nem, legalabb annyi bonyodalmat okoznak az autosok. Szinten itt a fofaluban napi egy autos majdnem elcsap azert mert kanyarodaskor nem adja meg az elsobbseget a biciklisavban vagy bicikliuton. De nem ritka az olyan nap se, amikor harom hasonlo esemeny is er egy 20 km-es oda-vissza uton.
Mindamellett a roller berlos cegeket kotelezni kene, hogy csak akkor tudjon kulfoldi szemely rollert kiberelni, ha az appban rogtonzott kresz-teszten atmegy.
-
Somatom
veterán
Itt, a főfaluban bringázva, rollerezve a bérrolleres turisták több bonyodalmat okoznak, mint az autósok. Nem is emlékszem, hogy mikor volt utóljára afférom autóssal. Ja, megvan. A Bajza a Podmaniczky felé egyirányú, de a másik irányban szabályos bringasáv van. Azon tekertem. A jampi audis jobbról jött. Macisajtja volt, de csak jobbra nézett. Látta, hogy nem jön senki, balról meg nem jöhet autó, akkor go. Ha nem tudtam volna előre, hogy ez fog történni, akkor símán felkenődök rá.
-
válasz
#32839680 #94 üzenetére
Ezzel egyetértek, de most nem is róluk van szó, hanem az autósokról. Biciklist is, rollerest is, gyalogost is megfelelő oldaltávolság tartása mellett előzhetsz meg. És ez így helyes. Arról meg nem a csóró rolleres tehet, hogy nincs normálisan szabályozva. Egy tök hasznos közlekedési eszköz az év nagy részében.
Én például jellemzően kocsival járok a városban, és azon kívül is, de egyre jobban figyelek a bringásokra és a gyalogokra. Ezzel kapcsolatban is javul a morál az országban.
-
Somatom
veterán
Egyetértek. Nem értem, hogy nálunk ez miért nem dívik. A pénzbüntetés nem kellő visszatartó erő. A németeknél símán berántják a jogsit. Nem hosszú időre. Két hét, egy hónap, ilyesmi. De, sztem ez nagyobb büntetés, mint az a párszáz Euró, amit még hozzácsapnak. Nekem biztosan az lenne, mivel a jogsimból élek. Nem is kockáztatok, csak biztosra megyek, különben szépen kullogok mögötte. Mivel 18 méter hosszú vagyok, ezért az autók meg engem nem tudnak megelőzni. Így Timbuktuig gyűlik fel a sor mögöttem és szépen, együtt kígyózunk gyök kettővel a bringás, rolleres, mopedes mögött. Nekem nincs választásom, meg nem is érdekel, mert nem kilóméterre vagyok fizetve. De, ha személyautós volnék, akkor elgondolkodnék azon, hogy inkább rollerrel kéne járnom, hiszen autóval sem gyorsabb, csak drágább.
-
<Adamsky>
nagyúr
Értem, amit írsz, csak ez így k. szomorú. A vásárló abban a hitben él, hogy ő alakítja a piacot (részben talán így van), de a trendeket a gyártók találják ki, és cukormázzal leöntve még a sz@rt is eladják a nagyérdeműnek.
#82 Reggie0
... de egy ilyen mini (villany) autóval szökő évente mennék ki autópályára (én legalábbis).#83 Somatom
" ... ott a motor, robogó, villanybringa ... "
Én ezeket - főleg a rollert - életveszélyesnek tartom. -
-
Füleske
addikt
válasz
<Adamsky> #80 üzenetére
"Bocs, nem voltam egyértelmű! A Tesla 3-asból egy pillanatra vegyük ki a szipi-szupi fedélzeti rendszerét, és nézzük, mint autót. Nézzük úgy, hogy mekkora kívül, aztán nézzük meg, hogy mekkora belül, majd tegyük mellé az i4-et."
Úgy gondolom, hogy nem értettelek félre. Pont úgy néztem a Tesla - t, mint autót, és nem a szoftverre gondoltam a technológia alatt. Tesla: 100 % elektromos fejlesztés, optimalizálás. BMW (és sokan mások): minden platformra legyen jó. (kompromisszumok árán) A gyártó excel alapon dönt, hogy mi legyen az autóban. (mennyiségi gyártás (1 db akármi olcsóbban jön így ki neki), és a fejlesztésen, új gyártósorokon megspórolt összeg). A vásárlók nagyrészt nem technológiai alapon döntenek. (pl. az előző benzin/dízel autójában se volt frunk, itt se fogja hiányolni)"SUV: amiket érveket felhoztál, az mind a gyártónak jó. Azt hittem olyannal tudsz majd jönni, ami nekünk vásárlóknak jó."
A vásárló érdeke az egyik huszad rangú szempont a profit után. Ez a tömör válaszom a Citigo - ra/nagyobb autókra is. Kapitalizmusban élünk, nem a reklámok rózsaszín világában, ahol a vásárló a fontos.Nem gondolom, hogy az 500e drága lenne (kinek mi a drága, ugye, ár/érték aránya nem rosszabb, mint más elektromos autóké), a Citigo volt túl olcsó, már leírtam, hogy miért. Nem célszerű annak a valamikori, limitált árát viszonyítani jelenkori autók normál árához.
-
<Adamsky>
nagyúr
" ... csak a varosozas miatt tartani nem is eri meg."
Ez már nagyon OFF, de épp ez a gond, hogy sokan - nem is feltétlen anyagi megfontolásból - egyetlen dologgal szeretnének mindent megoldani.Én - ha tehetném - biztos, hogy tartanék (vagy bérelnék) egy modern dízelt arra az esetre, ha nyaralni vagy épp síelni megyek, de minden más esetre elég lenne egy kis villanyautó.
"A 130-as max sebesseg azert eleg gyatra ... " - nem tudom mikor jártál utoljára autópályán, de én azt látom, hogy a többség kb. 120-al megy. Akkor is ha lehetne 130-al, és akkor is, ha csak 110 km/h a megengedett. Szóval pl. megyén vagy egy ilyen kis gyösz hatótávján belül a 120 km/h kb. mindenre elég.
#79 Füleske
Bocs, nem voltam egyértelmű! A Tesla 3-asból egy pillanatra vegyük ki a szipi-szupi fedélzeti rendszerét, és nézzük, mint autót. Nézzük úgy, hogy mekkora kívül, aztán nézzük meg, hogy mekkora belül, majd tegyük mellé az i4-et.SUV: amiket érveket felhoztál, az mind a gyártónak jó. Azt hittem olyannal tudsz majd jönni, ami nekünk vásárlóknak jó. Az egy másik történet, hogy sokan a korábban említett dolgokba nem gondolnak (soha) bele, így gyakorlatilag magukat szívatják, és ehhez még jópofát is vágnak. Ehhez tényleg csak gratulálni lehet. Akárcsak ahhoz mikor a SUV-okat elkezdik leültetni, meg sportossá tenni. Sokan azt sem értik, hogy egy olcsóbb SUV miért ráz. Ha meg ne adj' Isten nem ráz, akkor miért nem lehet vele kanyarodni, mert billen (esetleg borul).
All-in-all a SUV teljesen védhetetlen. Egy hülye divat, amit a gyártók találtak ki, és a nép pedig jól besz*poptt.
Most, hogy terjednek a villanyautók pedig duplán jó a formátum a gyártóknak, mert a pusztítóan sok helyet igénylő akkumulátorokat el tudják dugni ezekben a nagy testekben."Miért gyártsák ugyanakkorának, ha a nagyobbat többért lehet eladni?"
Éppen ez a baj. Ezt kellene a törvényi / szabályozás oldalról megfogni. Karottának erről (is) van egy elég jó cikke a TC-n."Mi a gondod pont a Fiat 500e ár/teljesítmény(érték) arányával?" - talán az, hogy drága?
Ha most még gyártásba lenne az előbb említett Skoda, akkor az szvsz. olcsóbb tudna lenni. És igen, épp te írtad le, hogy miért nyírta ki a gyártó. Nem azért mert rossz lenne, nem azért mert káros a környezetre, hanem mert neki nem éri meg az EU-s döntéshozók pedig bambán néznek. -
Füleske
addikt
válasz
<Adamsky> #77 üzenetére
"Lehet így is nézni, de akkor nem szabad megsértődni azon, ha egy Tesla 3 tulaj csak megmosolyogja."
Mit nem mosolyog meg egy technológiailag képben levő Tesla tulaj a technológiai dolgok közül? A Tesla, mivel csak elektromost gyárt, így megteheti, hogy csak arra fejleszt. A(z) (autó)gyáraknak a profit a lényeg, a többi huszad rangú dolog. Hogy ki mit mosolyog meg, vagy sértődik meg rajta... senkit sem érdekel."árban" Tehát a gyártónak ez jó. Átlag vásárló többet fizet ugyanazért, ez a lényeg.
"fogyasztás" Senkit sem érdekel az a pár deci. Kicsit több elektromost adnak el, és nem lesz CO2 bünti.
"üzemeltetés" Komolyan bárki nézi vásárláskor, hogy egy kerékcsere pár ezerrel több lesz? Jobban néz ki, többért lehet eladni az autót."A SUV-ok az esetek 99%-ban kiválthatók lennének egy megfelelő kombival"
Amit olcsóbban lehetne eladni. Miért gyártsanak ilyeneket?Régi kicsi autó vs. új kicsi autó: igen, de ez is az miatt történt, mint a fent említett kombi/SUV váltás. Miért gyártsák ugyanakkorának, ha a nagyobbat többért lehet eladni?
"mondj kérlek egy-két Skoda Citigo-e iV alternatívát, ami nem csak kicsi (mint pl. Fiat 500e) de jó ár/teljesítmény viszonyú."
Mi a gondod pont a Fiat 500e ár/teljesítmény(érték) arányával? A Skoda - t amúgy már rég nem gyártják, és nem véletlenül anno is csak erősen limitált gyártás volt, még a (chip)hiány előtt (tehát nem a (chip)hiány miatt). Szándékos veszteséggel, amit a CO2 bünti elkerülése kompenzált. (mivel csúszott az ID.3 bevezetése/átadása, szoftver gondok miatt) Jelenleg a fapados e-Up 10+ millió, kedvezménnyel. -
<Adamsky>
nagyúr
"A CLAR pedig igazi "mindenes", nulla forint plusz befektetéssel."
Lehet így is nézni, de akkor nem szabad megsértődni azon, ha egy Tesla 3 tulaj csak megmosolyogja. Villanymotort és akkumulátort kb. bármibe bele lehet tenni. Az eredmény szempontjából viszont nagyon nem mindegy az alap."Pl. a Mokka miben különbözik a Corsa - tól?"
• árban: 8.700.000 Ft-tól vs. 5.950.000 Ft-tól
• fogyasztás (Corsa jó eséllyel kevesebbet eszik)
• üzemeltetés (pl. Corsa-ra mehet akár a 15"-ös kerék, míg a Mokka-nál a 16" a min.)
• belső méretben pedig közel azonosakA SUV-ok az esetek 99%-ban kiválthatók lennének egy megfelelő kombival, de a piac (és a gyártók) - sajnos - másképp döntött(ek).
"Aki kis méretű autót szeretne ... " - van mininek / kicsinek mondott autó, de a maiak nem azok. Hasonlíts össze mondjuk egy régi és mai Nissan Micra-t, vagy akár az előbb említett Corsa-t mondjuk egy B Corsa-val. Sajnos nem csak árban nőttek meg.
Talán a Suzuki Ignis egy a ritka kivételek közül, amire rámondható, hogy pici." ... jó pár elektromos miniautó ... "
O.K. mondj kérlek egy-két Skoda Citigo-e iV alternatívát, ami nem csak kicsi (mint pl. Fiat 500e) de jó ár/teljesítmény viszonyú. -
Füleske
addikt
válasz
<Adamsky> #54 üzenetére
"Most viccelsz ugye?"
Bár nem tőlem kérdezted, de ez nem vicc. Annyi I4 - et nem gyártanak, hogy megérje/legyen idő egy külön platformot tervezni/gyártani neki. A CLAR pedig igazi "mindenes", nulla forint plusz befektetéssel.
A SUV pedig nem jelent semmit, néha csak kinézetet, semmi mást. Pl. a Mokka miben különbözik a Corsa - tól? A T-Cross a Polo - tól? Nem kisautó meg nagyautó lesz (van), hanem kis SUV meg nagy SUV. Nem látom a drámát. Aki kis méretű autót szeretne, továbbra is vehet. Aki mini autót, az is vehet, van jó pár elektromos miniautó is.
-
Mirage
tag
Egyébként egy Golf Gte is 20 milkánál kezdődik ahogy legutóbb láttam... A jelenlegi golfoknál mondjuk jobban tetszik külsőre.
De sokkal értelmezhetőbb lenne szerintem, ha inkább egy Golf Gti vagy mégjobb, R alternatíva lenne... Nem mintha úgy olcsóbb lenne, mert már egy Gti is a 20 milkát üti alulról, de egy benzines turbó motorral sokkal inkább méltó lehetne a Cupra névhez, de sajna a hot hatch már jó ideje kihaló félben lévő faj. -
Ekkora összeg kamatából, ha érted, hogy mi az a reálkamat, semmit nem tudsz venni, mert minden egyes hónapban, kamattal együtt is, kevesebbet ér a betéted, magyarul nem hogy nem veszel belőle semmit, de neked kell pluszban befizetni, hogy a betéted megőrizze az értékét.
-
atesz999
tag
"Remek tipp, azt leszámítva, hogy a reálkamat feltűnően negatív."
De azért havi 60-70 ezer kamatból csak ki tudod fizetni a benzint 1500-2000 km-ig. Annál meg mindenképpen többet kamatozik még így is a bankban, mintsem ezt a hatalmas felárat kocsiba ölni, mert a vadi új autó amortizációja meg aztán tényleg jóval több. Ott már nem csak a reálkamat negatív, hanem színtiszta bukta van rajta , azaz még a befektetett összeget sem kapod vissza soha, csak egy kis töredékét évek múlva ha eladod.
De itt nem is erről beszéltem, hanem arról, hogy ekkora összeg kamatából tudsz már kb 1500-2000 kmnyi üzemanyagot is venni havonta és még a tőkéd is megmarad. Persze nyilván aki 5-8000km-eket megy havonta azoknak már tényleg megéri az elektromosautó. Ha meg még ráadásul napelemmel tölti, akkor meg szinte "ingyen" van neki még ennyiért is az elektromos autó. -
Noukoum
veterán
Nagyobb akku -> nagyobb súly.
Nagyobb súly -> kisebb hatótáv.Nem egyenesenarányos a megtérülés, persze ha kell a nagyobb hatótáv akkor muszáj.
De: nagyobb akku -> több helyet foglal.
Amihez nagyobb autó kell -> ami nehezebb.
Ja és az akkumulátor nem csak hogy drága (tehát meggondolja minden gyártó mennyit rak bele), hanem hiánycikk is tehát minden gyártó olyan autóba szeretné belerakni ami a legtöbb profitot hozza. Ami meg nem az olcsó szegmens.A gyártónak az az érdeke hogy pénzt keressen, nem az hogy a nem prémium szegmensben kisebb legyen a hatótáv.
-
Nem, az mindegy, hogy a 100 kW-os motort hajtod 10 kW-tal vagy a 200 kW-os motort hajtod 10 kW-tal.
A közlekedés elsöprő részében azt, hogy mekkora teljesítmény kell, nem az elérhető maximális teljesítmény határozza meg, hanem a forgalmi helyzet és ez határozza meg a fogyasztást. Az, hogy egy-egy gyorsításnál mennyire gyorsulsz, az a fogyasztást érdemben nem befolyásolja, főleg nem villanymotornál, ahol egyrészt nincs a fordulatszámgörbe mentén olyan durva hatékonyságingadozás, mint a belsőégésűeknél, másrészt meg van visszatermelés. -
BBéci
legenda
Menetpróba a cikk címe, de szinte semmit nem tudtunk meg az autó menettulajdonságairól, ami speciel engem ezerszer jobban érdekel, mint a tempomat beállíthatósága.
-
atesz999
tag
Egy jó benzines/dízeles használtautó 3 millióért. A maradék 15-17 milliót meg tedd be a bankba kamatozni és a havi 60-70 ezer Ft-os kamatából bőven meg tudod venni a benzint meg az olajcserét.
Ennyi, nincs új a nap alatt. Gazdaságilag egyátalán nem éri meg jobban a villanyautó a benzines/dízeles változatoknál normál használat mellett. -
negro
őstag
Errol irtam fentebb de az lett belole azt hiszik vedem a cuprat es konkret tipusat.
(20 eves korom ota youngtimerezem...bmw e30, jo ideje e39, de csaladban volt e91, f11)"16 éves átlag-autó életkor már sosem fog javulni " azzal semmi baj nem lenne ha azok rendesen karbantartott autok. (Azert ez az osztrakoknal is ~14 ev de meg nemetben is ~10) Euro 3-4 -es autok azert ezek, nem ordogtol valok. Nem ket utemu waresz, trabi. En meg szivtam ezeknek a gazait gyerekkoromban ahogy vezettem is oket. Arrol nem beszelve annal "zoldebb" egyen nincs aki nem 4-5 evente csereli az autojat hanem 15-20 evig hasznalja.
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
Balázs Z. #50 üzenetére
" ... nem fognak elférni a városokban." - és? Sajnos ez mit sem változtat a helyzeten, ami az, hogy kis autót, ha akarnál se tudnál venni, sokan pedig nem is akarnak, mert szerintük a SUV a biztonságosabb (persze, mert mind - legfőképp az elektromos - nehéz mint a sár), és abból látja át a forgalmat.
Egyébként a legtöbb gyártó képtelen nem villanyautónak kinéző arány (nem a design-ról beszélek!) autót csinálni. Nem vagyok egy Tesla fan, de a 3-as az, amire ha látok egyet, akkor elismerően csettintek, hogy ez igen. Nem túl nagy, nem magas, nem látszik, hogy a "hasán hordja az akkumulátort". Arányos, lapos, és mégis több benne a hely, mint pl. az itt emlegetett i4-ben (tudom, az nem elektromos autó platform, de mi akadályozta meg a BMW-t abban, hogy rendes villanyautót építsen?)
-
Ed3r_X_
nagyúr
A (talán) jobb "fogyasztás" végett. Valamelyest javulna szerintem az is, és nem csak a prémium villany kategóriája lenne az említett 700 km környéki hatótáv.
Köszönöm
Nyilván, de ezt kissé olyannak érzem, mint mikor a 3 literes benzint nem nyomom tövig. Nem kimondottan lesz attól még olyan jó fogyasztása
Bár villanynál ez azért másképp működik, de lehetne nyerni rajta szerintem.
Hogy nem lopom a villanyt
-
ceia
őstag
Külső: Elmegy, úgysem látom belülről. Mondhatni, modern és áramvonalas. A visszapillantó a mostanában "divatos" csúcsos formájú, ez csúnya.
Belső: Nem lenne rossz, ha komolyabb műszarfala, és nem odabiggyesztett hatású középső kijelzője lenne. Úgy néz ki miattuk, mintha egy játékautó belseje volna. A narancs (vagy arany?) díszítő csík sem a legjobb ötlet, valami tetszetőseb, pl. alu utánzat is jobb lenne. Vagy méginkább semmi.
Ár: Túl magas. Olcsóbban kapok elektromos Minit, ami sokkal jobban tetszik.#39 subset Nem vagyunk egy súlycsoport. Nekik van gépiparuk, autógyártásuk, repülőgépgyártásuk, és nagyon jó idegenforgalmuk.
-
Hallosz
senior tag
Tapasztalataim szerint, egy ekkora autón a 18" kerék elég komoly rugózatlan tömeg, ami a pesti utakon kifejezetten rázósra hangolja az autót.
-
subset
senior tag
Szerintem már sógoréknál is azt mondják, hogy drága egy új villanygép, hiába keresnek 2-3x annyit mint mi. Ők is 5-6 milliókért (átszámítva) vettek néhány éve új golfot mellényzsebből. Most meg ezt lehet venni ennyiért, de legalább tudnak ha karnak.
Az is durva, hogy a fosszilis 4 kerekűek sem az olcsóságukról ismertek manapság...pláne itthon a 410-es euróval - sz@rt sem ér a Forintunk !
Érdemes megnézni a ft/eur és czk/eur árfolyamot (kattintsd át 1 vagy 5 évre a periódust)
A Csehek folyamatosan többet kapnak a pénzükért....
Szép ! Szánalom ami az országunkban megy !!! Aztán jön a fűtési szezon és amúgy is csá, nemhogy új autó...pláne nem villanyos...
Az az egy elkönyvelhető, hogy a jelenlegi ~16 éves átlag-autó életkor már sosem fog javulni a mi kis Kárpát-medencénkben, nagy eséllyel jövőre már nagykorúvá is válik -
Füleske
addikt
válasz
-Skylake- #11 üzenetére
Azért a Leaf sem 13 millió, 17.2 az acenta (fapad) alapára. A 18.5 (ami a Cupra alapára) már nem is olyan távoli. A Leaf elavultsága (akku (nem)temperálása és tölthetősége (Chademo), valamint az ugyanakkora akkuból kihozható kisebb hatótáv) nem teszi jobb ajánlattá. Szvsz egyik sem jó ajánlat.
Az I4 tényleg más szint, ebben egyet értek. Még a 3.2 millióval drágább alapár mellett is jobb ár/értékben. Viszont nem igazán kapható, ahogy a többi hasonló autó sem. (pl. Ioniq 5, EV6) A végső árat pedig az 1-2 év várakozás után fogja a tulajdonos megtudni... -
Füleske
addikt
Mi a gondod a két napi, esetleg a napi töltéssel? Ha házban laksz, akkor mindegy, ha nem, akkor meg az 5 naponkénti is ugyanolyan macerás lenne.
Nem várható a hatótávban nagy áttörés, semmilyen csoda szilárdtest akkuval sem. Nem véletlenül a gyártók inkább a töltési sebességre mennek rá. Nagy akku meg azért nem várható ("olcsón" pláne nem), mert így is az akkuhiány a szűk keresztmetszet. Még úgy 20 évig biztosan. -
Pityu89
senior tag
Tonale nem fog beállni a szerkesztőségi parkolóba? Már csak az NFT miatt is technikai érdekesség.
-
Sinesol
veterán
Valami rettenetesen ronda ebben a szinösszeállitasban, meg igazából a design sincs eltalálva, nagyon otromba lett az a hátsó rész. A beltere legalább nem rossz, bár ebben az ár kategóriában a Teslán kivül azért nagyjából mindenki elég igényeset tud alkotni.
Ha azt nézem, hogy ennek BMW i4 a konkurrense, akkor el sem tudom képzelni, hogy ki veszi meg ezt. Na meg ott van még az Ioniq 5, meg fél tucat egyéb nagyon eltalált modell.
Mondjuk a Volkswagen ID sorozata eléggé bukás, szóval nem meglepő, hogy a fiókmárka arra épülő cucca sem túl nagy dobás, ez a hatótáv ennyiért vicces, főleg hogy még csak azt sem lehet mondani, hogy az acélos motor miatt kevés... -
Reggie0
félisten
160km/h a max ennyi penzert? Ugy tunik csak az ara cupra, amugy meg a nev megcsufolasa.
-
negro
őstag
válasz
-Skylake- #11 üzenetére
ilyen szempontbol parasztvakitos az ara ez nem kerdes. az ossze e auto az btw. (hozzateszem egy ipone is az, ha minosegi is, az is egy tul arazott termek) a cuprat az arral oda akarjak pozicionalni mintha csak a nissanak az infinitje vagy a hondanak a lexusa lenne. ezert is ennyi. de csak arra akartam ravilagitani, hogy itt magyarorszagon ez tok mind1 ha "csak" 18 milla is lenne is sok lenne mert semmi erteke a penznek. irtak, hogy fele ennyiert lenne realis. erre refrektaltam, hogy mar egy osztrak atlag fizetes menten is ez olyan lenne mintha csak 8-9 millaba kerulne. ugy meg mar mas a lenyzo fekvese az ar\ertek aranyon tul.
-
8th
addikt
Ja, használtan. Mostanra irreálisan megdrágultak az új autók még az alapmotoros fapadosabb közlekedőedények is nemhogy az élvezetesebb modellek és ha ez még nem lenne elég jó ideje a forint sem ér kutyaszart sem. Jelen körülmények között teljesen reális ár a ~22 millió ezért az autóért. Ez van.
-
hemaka
nagyúr
Addig jó, amíg bele nem ülsz és olyan buta az egész rendszer, hogy rívás. Nem véletlen lett lapátra téve a Herbert gyerek.
-
CriticalHit
addikt
Az Ioniq 5 de még a Megane e-Tech is veri minden szempontból.
-
-Skylake-
addikt
Ne átlagfizetéshez mérjük, hanem amit a cikk is említ, mérjük a BWM i4-hez. Innentől meg szerintem nincs több kérdés. Össze sem hasonlítható, semmilyen értelemben ez a kocsi meg egy i4, távolról sem. Egy világ választja el őket, pénzben meg kb semmi. Nincs racionális érv emellett az autó mellett ennyi pénzért, kb mintha egy 10-essel lenne olcsóbb egy Galaxy A52 mint egy iPhone 13 Pro. Ez egy vicc, jól mondja aki felettem mondja, ezt a kocsit benzinmotorral úgy hívják, hogy Volkswagen Golf , és 10 millióért hazavihető. Namost ja, értem én hogy villannyal megy, de kicsit érezzük már erősnek a benzinmotor-villanymotor cserét 12 millió forintért soknak... És itt jutunk vissza oda, ahol kezdtem, ennyi pénzért az i4 , az NAGYON NEM egy Golf villanymotorral. Az egy kategóriákkal komolyabb/prémiumabb autó minden négyzetmilliméterén.
Ez az autó ennyi pénzért vicc , itt is, nyugaton is, mindenhol is. Szeretném tudni, hogy ha szerinted nem sok az ára (még a fenti levezetés után sem), akkor mondjuk összehasonlítva egy 13 millió forintos Leaf-el , hol van a 9 millió forintos különbség ? Mert az KIZÁRT, hogy ez az autó prémiumabban van megépítve/pérmiumabb anyagokból van megépítve, mint egy Leaf. Ez nettó ugyan az a szar, mert az ID3 is ugyan az a tejfölösdoboz, ez meg kb ugyan az.Ez az autó 22 millió forintért nem értelmezhető.
-
dajkapeter
senior tag
Volvo V60 Recharge plug-in hibrid Plus (alap) felszeretséggel 21 390 000 Ft. Ha volna 21-22 millám? Akkor már lehet akadna 23-24 -> Volvo XC60 Recharge Plus (alap) felszereltséggel 23 040 000 Ft. De ha már VW, akkor a Tiguan R-Line 2.0 TDI DSG 4Motion fapadosan 21 581 490 Ft. Viszont a Seat-nál maradva méretre hasonló az Ateca 2.0 TSI DSG FR 4Drive fapadosan 16 964 999 Ft.
Ed3r_X_-el egyetértek. Amíg nem jönnek a "hétköznapi" autók, addig marad a kis 206-osunk az átlagos 6,5-es fogyasztással és ~750 km-es hatótávval.
-
<Adamsky>
nagyúr
" ... mikor nem teljesítményhajhászás lesz az elsődleges."
Ilyen szerintem nem lesz. Csak abba gondolj bele, hogy ma hány Tesla lenne, ha anno nem a fejletépős gyorsulásról váltak volna ismerté? A kisautók (villany és belsőégésű) is kezdenek eltűnni. A helyüket (is) SUV-ok veszik át. Utóbbiaknál olyan nem fordulhat elő, hogy a 0-100 mondjuk "szánalmas" 8-10 másodperc legyen. -
Ed3r_X_
nagyúr
Én már azt várom inkább, mikor nem teljesítményhajhászás lesz az elsődleges. Értsd, lesz mezei ~110 lovas villanyautó, nem 3-400 km hatótávval, hanem 700-800-zal.
-
negro
őstag
Jo mondjuk ha nem magyar atlag fizeteshez meri az ember ... es nem kell svajcig vagy nemetorszagig el menni csak a sogorokhoz a szomszedba ahol 2,5x -el tobb az atlagos jovedelem ez az auto olyan mintha csak ~8 milla lenne. Ugy mar nem is sok ugye? A nevetseges fizetes a problema nem ezeknek az arai.
-
Greentea
senior tag
Köszi a tesztet! Érdekes, hogy a VW-nél ezt a brandet piacképesnek találják, és megérte szinte a "semmiből" önálló márkává tenni egy olyan az időszakban, amikor az autógyártók jellemzően a termékpalettájuk szűkítésébe kezdtek. Majd persze az eladási statisztikából kiderül pár év múlva, de volt már olyan, hogy a VW-nél elkalibrálták a dolgokat.
Amúgy a Born az Jason Bo(u)rne is lehet haha
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Precision M4700- I7 4. generációs - 16Gb - Nvidia Quadro
- Panasonic Toughbook CF-MX4-1 12.5" Érintős- - Akár 8-10 órás akkuval
- Gyermek okosóra GPS nyomkövetővel, Wonlex CT06PRO-L 4G lila, új
- BH Fitness Prisma M30 futópad kedvező áron, első tulajdonostól
- Weboldal készítés verhetetlen áron! - Vállalkozásoknak, Portfóliónak, Cégeknek
- Samsung Galaxy S22 Ultra 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Gamer PC- Számítógép! Csere-Beszámítás! I3 10100F / RTX 2060 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z790 i7 14700KF 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4070S 12GB Be Quiet! Pure Base 501 750W
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- SzoftverPremium.hu
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest