Új hozzászólás Aktív témák
-
Cs(|)be
tag
Sorry, elfelejtettem odaírni. xp64
Én otthon csináltam egy home tesztet az op rendszerek közötti különbségről. Ua. a vas, egy 5 perc körüli rendernél az xp32 22sec-et rávert a vista64-re. Gáz.
Ezt szintén megerősíti, hogy múlkot a boxxtechnolgy oldalán (gondolom ismered a céget) láttam, hogy megépítették a világ leggyorsabb rendergépét (32mag, amd) amire ők is xp64-et tettek. -
Cs(|)be
tag
Nem hiszem, hogy lehet, mint a jó öreg elsa gts-eket
Megmondom őszintén, jó lenne, ha csak egy ID chip-et kéne valahogy megbütykölni, mert első látásra nem sok különbség van a 8800gtx meg a quadro között.
Sajna a maxtreme driver bugos mint állat, hiába a spec driver, meg a teljesítmény, ha szarul működik. -
gV
őstag
köszi
szép eredmények
az én 4468 és 6110es eredményem elbujhatnak
a Fritznél kiszámoltam h 1mag és 1GHz-en 39%-al gyorsabb a P3-nál a Core 2 nem kevés az?
illetve a Cinebench 2003-nál is lehet a P3-hoz mérni ott 69%nem tudjátok, hogy a 8-as geforceokat lehet-e softquadrosítani?
na ez engem is érdekelne, mert a GF4-et lehetett, ami sztem biztos: csak a GTX/Ultra-t lehet(ne) mert azokon van a Quadro FX 4600-hoz hasonló memoria (384bit/768mb)
-
gV
őstag
Hali
16 óra meló
a linkek itten (a specnél kikell tölteni egy kérdőívet v nem(?) én kitöltöttem)
Fritz Cinrbench 9.5/10 Kribibench 3dmark06 SPECviewperf 10a játékokért kár, de gyanítom ha a OpenGL-es alkalmazások jobban futnak Quadron mint az asztali karikon akkor a játlékoknál is ez lehet
-
gV
őstag
jó kis gépetek van
Mire vagy kíváncsi?
3ds max jó, illetve olyanok jutottak eszembe amiket én is meg tudok nézni igy lenne összehasonlitási alap a gépemmel: cinebench 9/10, kribibench, fritz, spec viewperf, 3dmark06 (a cpu teszt), na és a Quadro "miatt" vmi zuzos OpenGL-es játék pl quake4 v prey 2560*1600-ban
persze csak ha nem nagy fáradtság
-
Cs(|)be
tag
Mire vagy kíváncsi? Főleg 3dmax render teszteket csináltunk. A régi gép egy dual xeon 3ghz volt hypertreading-el egy egyszerű scene-t 15perc 30 másodperc alatt renderelte le, ez a gép 1perc 28 sec
LINK
Vray, mental ray total kihasználja a 8 magot, scanline rendernél nem, és After Effects CS3-nál sem.
Egy elég korrekt SAS raid0 van benne, a fileműveletek is korrektek. Tömörítés, kódolás alatt nem éreztem annyira borzasztó lassúnak a memóriát, de azért everest megmutatja mégis mennyire gáz.
Egy 30'' DELL monitoron 2560x1600-ban a quadro elég jól teker. 5M polygont még kb 50fps-el tud forgatni.
Összeségében meg vagyok elégedve. Majd karácsonyra kérünk bele 3ghz-es procikat, mert most csak 2.33-asok vannak benne.
Röviden kb ennyi.
üdv, csibe -
Cs(|)be
tag
Ha még valaki olvassa ezt a topicot, akkor annak mondom, hamarosan handrendbe állítunk egy ilyen vasat, (8mag (45nm), 8gb ram, quadro fx 4600).
Tudok postolni eredményeket, ha kell. -
BRinyo
aktív tag
válasz
HunBeowulf #99 üzenetére
Nem csak játék van a világon. Sokkal nagyobb pénz van a 3D-ben és a videók készítésében...
-
hunnylander
őstag
Dual-quad Penryn Xeon (8 cores @ 4 GHz) + quad-SLI (4 grafikus kártya) = V8 mehet a levesbe.
-
Mz/ts250@300
tag
Én benevezek egy ilyenre ,ugy 5-6év mulva
-
RazoR_45
tag
Wáháá ezt a gépet láttam élőben xD nagyon brutál de tényleg egy marketing fogás a Crysist röccenés nélük vitte xD ugyhogy nemtudom az UT3-at olykor 240FPS-el vitte ugyhogy gyerekek ez a jövő
-
Cs(|)be
tag
Valaki meg tudja mondani milyen alaplap van ezekeben a HP w8400-as gépekben , amiben 2x4magos xeon van?
Thx! -
#95904256
törölt tag
Ha jól sejtem ezek a szuperszámítógépes "formulák" egy-egy gépi kódban optimalizált függvénygyűjteményt jelentenek. Fentről, programozói szintről egy komplex, paraméterezhető dolognak látszik, de alul ugyanaz a gépi kód mint amire a magas szintű nyelvek fordítói is dolgoznak. Ha ugyanolyan matematikát tartalmazó könyvtárat használ, akkor teljesítményben sem lesz különbség.
-
Ha már olyan sok mag van a gépünkben, akkor lehetne, egyet-kettőt hagyományosan használni, a többi mag teljes kapacitással segíthetne a videokarinak.
Ehhez gondolom bazi gyors kommunikáció kellene a CPU és a GPU között (de ha jól emléxem az AMD akar majd valamikor Hypertransport-os videokártyát csinálni).
Tudom, hogy nem tuti egy sima proci erre a célra, de ez is több a semminél. -
philoxenia
MODERÁTOR
Több játék egyszerre?
Aknakereső, passziánsz stb. -
dezz
nagyúr
Szokásos kód esetén ehhez elég komoly mesterséges intelligencia kellene... A procikban rég óta adott a lehetőség a párhuzamos feldolgozásra (superscalar felépítés: több egyforma ALU egymás mellett, ami több egymás utáni utasítást egyszerre hajthat végre, ha nincs pl. függőségi viszony köztük), de még ezt sem nagyon használják ki a programok.
Szuperszámítógépes környezetben alkalmaznak olyan magas szintű nyelveket, amiknél nem konkrét programsorok vannak, hanem különféle formulák - na ebből már tud párhuzamos kódot generálni egy jó fordító. (Az IBM most a Cellhez fejleszt egy ilyesmit.)
-
dezz
nagyúr
Igen, az a Fusion project. Ott két eltérő cél van. Egyik a most a chipsetbe integrált, kisebb teljesítményű grafika prociba integrálása költségcsökkentési szándékkel, irodai gépekbe, laptopokba, stb. A másik irány egy komolyabb GPU integrálása, de elsősorban nem a szokásos 3D grafikára (a fogyasztási korlátok miatt arra jobb egy különálló GPU), hanem GPGPU alkalmazásokra optimalizálva. Ez utóbbi (GPGPU-s alkalmazások) egyelőre inkább csak a HPC-k (~ munkaállomásnak használt PC-k) területén kezd terjedni, de nyilván idővel a desktopra is jobban betör a dolog. Eleve úgy kell megírni egy adott programot, hogy ezt kihasználja.
Egy sima egyszálasnak megírt program automatikus többszálúsítása (fordításkor vagy real-time) még kicsit odébb van.
-
Na, igen, gondoltam, hogy nem olyan egyszerű a dolog, mint ahogy elképzelem. Sajnos az általad felvázolt dolgok nekem ugyan érthetőek, de megoldást még elméletben sem tudok rájuk kifőzni, annyira nem ismerem a hardverek felépítését, és működését.
De ha jól rémlik, akkor az AMD valami hasonlón töri a fejét. Jópár hónapja ilyesmit olvastam itt a PH-n.
Az valami olyasmi volt, hogy szorosabbra fűznék a kapcsolatot a videokari, és a proci között, és nem lenne teljesen fix, hogy melyik mit csinál, hanem rugalmasabb lenne az erőforrások kihasználása. Véleményem szerint ennek része kell hogy legyen a több mag hatékonyabb kihasználása lehetőleg a szoftverektől minél inkább függetlenül. -
dezz
nagyúr
Érdekes ötlet, de van pár meggoldolandó tényező:
1. A pixel shaderek a képterületeket osztanak fel egymás között, a vertex és geometry shaderek viszont a poligonokat, de nem aszerint, hogy hová kerülnek a képernyőn. Mivel a pixel shadereknek nem előnyös össze-vissza írkálni a képernyőre, ezért az ő felosztási módjukból kellene kiindulni, azaz 1-1 képernyő-blokkra számolni mindent, ami azzal kapcsolatos. Viszont a vertex-feldolgozás elején még nem feltétlenül lehet tudni, mi hol van, így sokmindent redundánssal kellene feldolgozni.
2. Ugyanez vonatkozik a proci által végzett előfeldolzotásra is.
3. Az objektumok erős interaktivitásban vannak (főleg ahogy jön befelé a részletesebb fizika), így nem mindent lehet párhuzamosan számolni velük kapcsolatban.
4. A procit más is leköti, nem csak a grafikai előkészítés. -
Ebben teljesen egyetértek.
Ez egy erőfitoktatás, de ettől függetlenül nem teljesen használhatatlan.
Amint pár hsz-el elöbb is írtam, valószínűnek tartom, hogy van megoldás a normális négy-nyolc, stb. magos procik kihasználására, csak megfelelően fel kell darabolni a feladatokat. Lehet, hogy tévedek, de a játékok (és egyúttal minden DX10 grafikát igénylő alkalmazás) megjelenítésére ilyen módon elég jól kihasználható a több mag, hiszen - ha nem gondolkodom teljesen hibásan - az egyesített shaderek blokkokra bontásával lehetne osztani a magok között a feladatokat. pl. minden mag meghajt 64 shader egységet. Lehet, hogy ez nem hozna teljes kihasználtságot, mert egy játék nyilván nem csak a shaderek adattal való ellátásából áll, de akkor is nagy előrelépés lenne szerintem.
És ha a játékok elkezdenék kajálni a több magos procikat, akkor jobban elterjednének, és a többi szoftvergyártó is rágyúrna a többszálú futtatásra. -
dezz
nagyúr
De mint láthatod, pár másik, ugyancsak minden magot igénybe vevő program messze nem gyorsult ennyit. A renderelők nem igényelnek brutális memória-sávszélt és szuperalacsony késleltetést, inkább csak x87 teljesítményt (egységek száma * órajel).
Éppen ezért az a konklúzió, hogy ez a konkrét gép (nem pedig általánosságban 8 mag - bár egyelőre az sem igazán) nem általános asztali használatra való, hanem csak bizonyos feladatokra.
-
válasz
Martin2004 #105 üzenetére
Most is jó a rendszer, mivel pl. pov-ray esetében közel dupla teljesítményt ért el.
Ennél jobb eredmény csak akkor lesz, ha minden szoftvert sokszálúra terveznek.
Persze, biztos kell az az integrált mem. vezérlő sok alkalmazásnál, de nem mindenhol az a szűk keresztmetszet. -
Martin2004
tag
Lesz ez még jobb is. Emlékezettek csak vissza, hogy az elsö DC-k 2 MB cache-sel sem voltak nagy durranások a 600-asokhoz képest, aztán jött a 900-as sorozat, végül pedig a C2D.
Majd, ha egy év múlva belecsempészik az integrált memvezérlöt, akkor lesz frankó - szerintem. -
BCS pixel
csendes tag
Én szeretem az ilyen erőfitogtatásokat a cégek részéről. Nagyon sok mindent le lehet szűrni belőlük.
-
Amúgy a játékokban is eljöhet az ideje a sok mag teljes kihasználásának.
Nem vagyok szakértő, de ha pl. a videokártyák procijai már úgyis egyesített shader-eket használnak, akkor blokkokra lehetne bontani ezeket, és minden proci mag egy blokkot hajtana. Ehhez persze annyira rugalmasnak kell lennie a GPU-nak, hogy lehessen válogatni 2-3-4-8 blokkos kiosztás között. Innentől kezdve a meghajtón múlik a több mag kihasználása. Ha jól kombinálok laikusként. -
dezz
nagyúr
[off] Csakhogy ő nem arról beszélt, hogy jelenleg nem kifizetődő. Hanem hogy az Xbox360 3 egyforma magjával szemben a Cellnek a heterogén felépítése miatt nincs jövője, és így később, máshol nem tudják majd kamatoztatni a rá fordított időt. És hát ennél nagyobbat nem is tévedhetett volna. És mindezt most, 2007 őszén, amikor már az Intel és az AMD tervei is ismertek... Hát ez meg van zakkanva.
Honnan veszed, hogy - ha egyelőre nem is fullosan - nem használják ki a programok? Dehogynem. Könnyedén fordíthatók az SPE-kre máshonnan származó C kódok, persze legjobb, ha vektorosak. Pl. egy magyar fejlesztő írta, hogy úgy fejlesztenek egy időben Xbox360-ra és PS3-ra, hogy közös a kód jó része, és egyes (számoló, konvertáló, loader, stb.) rutinokat egyszerűen makrók segítségével fordíttatnak az SPE-kre, és csatoltatják be a DMA-kezelő részeket, amikor éppen PS3-ra fordítanak. Persze lehet ennél hatékonyabban is csinálni. [/off]
Ejj, "mindenki" a 8 maggal jön, de ennek a V8-nak a fő gondja nem ez, hanem egyrészt az igen nagy késleltelésű memória, másrészt az ugyancsak nagy késleltetésű inter-processzor kommunikáció. Na meg persze az anti-tuning, és az ide illő SLI/Crossfire hiánya.
-
feka007
veterán
válasz
HunBeowulf #99 üzenetére
Esetleg a játékok, de már abból is van néhány és lesz is még jópár a jövőben, aminél hoz gyorsulást a 2-nél több mag (UE3, CMR Dirt, Crysis pl.), de igazából nem is játékhoz találták ki a multicore procikat, hanem elsősorban renderelő programokhoz, ahol nem mindegy, hogy négy óráig renderel egy 2 magossal vagy kész van egy óra alatt quaddal, azok teljesen multicore optimalizáltak.
-
elit_hun
őstag
válasz
HunBeowulf #99 üzenetére
vannak progik amik kihasználják, de akkor már inkább egy rendes szervergépet illik venni
-
HunBeowulf
csendes tag
Minek még 8 mag? Még a 4 magot se használják ki a programok... (nem Intelt szídom, csak a 8 magot)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
2-3 év múlva haladnak a korral. Jelenleg azonban a Cell felépítésének elemzése aránytalanul magas többletmunkát jelent. Gabe számára ez a munka jelenleg nem kifizetődő, és ebben teljesen megértem. Vélhetőleg egy év múlva már ő is beadja a derekát, de addig még sokminden történhet.
Egyetértek veled abban, hogy a Cell egy faja rendszer, de ez a Sony-t nem vígasztalja. Hiába van frankó rendszered ha a PS3-ra írt programok nem használják ki. Láthatod az R600-at is. Talán a G92 sem lesz olyan fejlett, mint az R600, de az előny csak jövőre (év vége felé) fog megmutatkozni. Ez is maximum azokat a G80 tulajokat fogja rosszul érinteni akik több éves befektetést láttak a GF8800-ban.
-
feka007
veterán
Az Intelnek most nagyzási hóbortja van.
-
Ja, ok, most látom.
De ha olvassa valamelyik Tisztelt Moderátor, vagy akárki, aki bele tud írni a cikkbe, akkor javítsa ki, mert nagyon ciki, hogy egy PH cikkben olyan baki van, amit egy általános iskolás is ritkán követ el...
Jó, biztos gyorsan írta, de akkor is ki kéne javítani utólag! -
Sziasztok!
A Cikk írójának figyelmébe ajánlom:
A POV-Ray alatt 45mp-re gyorsul a 8 mag a négy mag 87mp-ével szemben. Azt a következtetést vonod le, hogy: "POV-Ray alatt 49%..."
Köhömm...
Ha valami fele annyi idő alatt készül el, akkor az 100% gyorsulás, mert dupla számítási teljesítményt feltételez.
Az, hogy 50%-al kevesebb idő kell a rendereléshez, az nem ugyanaz, mintha valami 50%-al gyorsulna...
Jelen esetben POV-Ray alatt 93%-os gyorsulásról beszélhetünk. -
X@b3e
addikt
Tényleg brutál, de mitől lett ez desktop? Mert azt mondják? Attól egy kicsit több hozzáadott munka kellett volna, az AMD azért nem egészen így oldotta meg a 4x4-et, mert ez így egy szép, elméletben létező otthoni-asztali rendszer, ami simán nem az.
-
gV
őstag
válasz
venember83 #88 üzenetére
örülök h igy már megfelel
-
#95904256
törölt tag
válasz
zombikiller #51 üzenetére
Az AMD Quad FX nem olyan marhaság mint gondolod.
Két processzoros gépet tudsz belőle építeni fapados memóriákkal. Ha valakinek szüksége van a teljesítményre, de szűkös a keret egy két processzoros szerverre, akkor nagyon is jó alternatíva.
A teljesítmény tekintetében a Quad FX-nek persze van egy-két hátulutője is a kétprocesszoros szerverekhez képest. Pl. az ASUS tervezte lapon csak 2x2 memóriafoglalat van...
-
ALI_G
veterán
Pat Gelsinger-nek milyen hülye feje van az utolsó oldalt
-
Shapord
tag
Szerintem simán ki lehetne használni a 8 magot pl ha csinálsz egy dedicated-servert közbe videót konvertálsz és benchmarkot csinálsz egyszerre..... etc,etc,etc
-
#30424576
törölt tag
szenzáció
gondoltam biztos 8 mag egy processzorban...
ezt bármelyik cég megcsinálja, hogy 2-t nyom rá, már
nem egy szerver kijött így, persze ez nem néz ki rosszul -
Vistaboy
veterán
Grat a teszthez!
Látványra:
Teljesítmény:
Haszon:(Mármint otthonra ez a gép).
-
gV
őstag
válasz
venember83 #17 üzenetére
bocs nyelvtanból sosem voltam erős
Azt probáltam megfogalmazni h az Intelnek nem kéne ilyen dolgokat (v8, penryn) a piacra dobni, mert a v8 gyengébb mint a "sima" quad (cikkből sztem kiderül). Penryn meg a conroe utódjaként csak annyit tud felmutatni h 45nm-en készül, van benne sse4 és 4mb helyett 6mb cache, közben még mindig nem nativ 4 magos lesz a q9xxx, 45nm ellenére a barcelona 65nm kevesebbbet fogyaszt és a divx 6.6on kivül semmi elörelépést nem látok a teljesítményben. Mig a nehalemről már tudni h az itaniumhoz hasonlóan integrált mem vezérlő lesz benne, ott már nativ 4 mag lesz és elképzelhető h a 8 (2*4) magos változatába vissztér a ht vagyis 16(!) magosnak látja majd az op rendszer
-
Soak
veterán
válasz
-=Lord Tom=- #79 üzenetére
LoL, nekem is ez a példa jutott eszembe
.
-
azbest
félisten
Nem volt szűk keresztmeszet az az egy szál winyó bizonyos teszteknél?
- apache
- videó konvertáló? (sok szálon talán túl sok fejmozgást csinált és azért rolott le?)Jól látom, hogy Win Xp SP2 és 2.5 giga ramot lát (32 bites os korlátjai miatt), viszont majdnem 5 gigát kezel swappel együtt?
Egyébként kellemes ilyen drágaságokról olvasni a PH!-n
-
nebali
tag
Ó miket kaptam reggel óta...
nem tom már ki írta h ŐRÜLT drága a ram. Kedves hammon pajtásnál majdnem 10E egy 1 gigás fb-dimm.
Mást nem merek írni, mert megköveznek. Szerintem megéri. -
dezz
nagyúr
Hát, ha a Valve tevékenységi körén belül is maradunk, akkor sem igaz a dolog, mert hogy 2-3 éven belül éppenhogy Cell-szerűek lesznek lesznek a pc-s "procik" is. Mármint lesz kisszámú nagyobb, általános mag (túl sok ebből értelmetlen), és jópár mini-mag, főleg matematikai számításokra (még az sem kizárt, hogy hasonlóan embedded rammal). Szóval Newell egyszerűen csak rövid- vagy csőlátó. (Nem csoda, hogy bevallottan a cég jövőjét is homályosan látják - nem tudják, hogy epizódokat csináljanak, vagy különálló programokat, stb.) Ehhez képest kicsit nagy a szája... Bár így szokott lenni.
A PS3-nak inkább az a baja, hogy architektúrában kicsit megelőzte a korát, de később ez önmagában megszűnik különösebb gond lenni. Bár addigra meg ugyancsak megszűnik erősnek is lennie (szám.telj.-ben) a PC-khez képest. (Mondjuk a fix hardver előnye megmarad, stb.)
7600GT: A ROP-okat és TMU-kat nem igazán (ezek célorientált, bedrótozott egységek), a memóriavezérlő sem éppen 256-512 bites, de a vertex és pixel shader egységeket azért elég jól pótolhatja. Egyébként az eredeti tervekben állítólag az szerepelt, hogy 2 v. 3db Cell lesz a PS3-ban, és egy jóval egyszerűbb GPU. Miért kérded?
-
JohnnyX
őstag
Akinek szuksege van ilyen masinara, az biztos nem itt a forumon vitatkozik hogy milyen a teljesitmenye amire kell neki...
-
kovy79
őstag
Milyen mókás az első oldalon a két kép!
1, AMD Quad FX GF7*** SLI
2, Intel V8 egy AMD-ATi kártával.
-
KrAt
veterán
Szvsz brutál cuccos
Majd beérik ezis
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem hiszem, hogy Gabe Newell a Valve tevékenységi körénél tovább látna, így teljesen érthető az álláspontja. A baj ott volt, hogy a Cell-ről teljesen általánosan nyilatkozott.
Amúgy abban teljesen igaza van, hogy a PS3 nem kimondottan játékgép, tekintve az xBox360 teljesen átgondolt célirányos felépítését nem mondható annak. Nyilvván ennek sok jelentősége nem lesz, mert cél rendszer, így erre kell írni a programot, még akkor is ha nem tetszik.
-
craine12
tag
Látom nem teljesen értjük egymást:
Annak ellenére, hogy 8 (Intel V8) / 4 (Core 2 Quad) = 2, nem láttunk olyan esetet, amikor a V8 kétszer gyorsabb lett volna a négymagos Core 2-nél. A legjobb eredmény is csak 50%-os előnyt mutatott.
Gondolom ezt nem véresen kell komolyan venni, ezért szerintem a 87mp --> 45 mp (POV) az megfelel a kétszeres gyorsulásnak (gy.k. 100%-os előny), csakúgy, mint a 28 --> 50 mp (web). 50%-nak semmiképpen nem nevezhető.
De leírom még egyszer: ha valami 50%-ot gyorsul, az sebességben 1.5x-ös szorzót jelent, és mivel az idő és a sebesség fordítottan arányos, ez 0.66-ot jelent előbbire vetítve. 87x2/3=58, ami nem vág teljesen egybe a 45-tel, tehát nem pontos, ami a cikkben szerepel. Szerintem.
-
S*Tom*
aktív tag
csak elmélkedtem az árakon, komoly vásárlási szándékom nincs nem is tudnám nagyon mire használni. Szerintem itthon ebből 1db-ot nem adnak el.
Ebben a hónapban tervezem a E6400/Q6600-G0 cserét, habár nagyon majd ezt sem tudom kihasználni csak a lelkinyugalom miatt lesz ez is. Nem nagy költség címszó alatt. -
Ősember
őstag
arra értettem, hogy itt sokan (köztük én sem) nem tudják mit értesz "memcsit tükrözni" és "melegtartalékot képezni" alatt... a komment többi részéhez nem kivánok sokat hozzáfüzni, sosem mondtam magamrol, hogy akkora isten vagyok a témában és hidd el, amig az fb-dimmekre nincs kereslet, mert ilyen eszméltlen áruk van, addig azt mond rola bárki amit csak akar. a teszt kimutatta, hogy otthoni felhasználásra teljes mértékben alkalmatlan.
nem gondoltam volna, hogy ekkora lelki törést okoz majd neked, hogy nem alakitotam pozitiv véleményt ezekröl a ramokrol, bocs... -
M@trixfan
addikt
válasz
hunnylander #46 üzenetére
Erről van szó, bár gamer oldalról is kezd beköszönteni a multicore, csak szvsz pont most vagyunk a küszöbön.
-
Rover623
félisten
Éppen elég baj...
Ez a platform (és a cikk) technikai különlegesség...akit nem hat meg amit írtam az FB-DIMM-ről, az mi a p*csnek olvasta el a cikket és a kapcsolódó post-okat...a többi dolog sem fogja "meghatni"...P.S.:
Téged meg afféle "memóriaguru"-nak tartanak itt a PH!-n...tán nem kéne ilyen nyilvánosan rombolni a (nemlétező) szakmai nimbuszodat...persze én mindig mondtam: azé' mer' valaki kereskedik vmivel, még nem biztos hogy ért is hozzá... -
dezz
nagyúr
válasz
shabbarulez #16 üzenetére
"A Larrabee esetén Teraflops teljesítményt emlegetnek ami egy nagyságrenddel nagyobb még a multi-core általános célú x86-osoknál. Ráadásul állítólag double precisionra készült, ellentétben pl. a Cell vagy a GPU-k single precisionra optimalizáltságával, ami HPC-ben jól jön majd."
Hamarosan elkészül a Cell double precisiont is rendesen támogató változata (ill. valószínű, hogy a 65nm-es eleve ilyen lesz), ami DP-ben is hasonlóan gyors lesz, mint SP-ben. Ezt fogja felhasználni az IBM a Roadrunner építésénél is."2010-re 32nm-en az általános célú és s Larrabee specializált magja találkozhatnak egy egységes gyártástechológián, ami már elég helyet fog biztosítani arra hogy egy magon mindkét tecnológia megjelenhessen, hasonlóan pl. egy Cell-hez ahol egy általános célú egy 7-8 speciálizálódott mag található."
Na igen. (Említhetnénk a Fusion HPC-s változatát is.) Izém akkor most idézzük csak fel, mit is mondott nemrég egy bizonyos (sokak által bálványozott, véleményét szenírásként kezelt) Gabe Newell : "az Xbox360 3-magos procija jó dolog, de a Cell inhomogén architektúrájának megismerésére szánt idő tökéletesen elpazarolt, mert a későbbiekben sehol máshol nem lehet majd kamatoztatni a megszerzett tapasztalatokat".-=Lord Tom=-: Ha már százalékok, akkor azt hiszem, ez sem teljesen stimmel:
"az Everest nem erre lett felkészítve, ezért gyanúsak az eredmények, de a Sciencemarkban is 50%-kal alacsonyabb értéket kaptunk." (4041 vs. 6272 pont.) Ugye abból kell kiindulni, amihez képest számolunk, azaz amiből levonjuk azt az x százalékot. Azaz itt a 6272-ből. 4041/6272=0,64 -> 1-0,64=0,36 -> 36%-kal alacsonyabb a 4041, mint a 6272. -
BRinyo
aktív tag
Ráadásul ez egy 2éves konstrukció. A mac pro egy éve kijött, az intel lapok pár hónappal azt is megelőzték, kb másfél éve kaphatók ilyen lapok. A clovertown már 2éve elérhető volt kiváltságodok számára: http://www.2cpu.com/gallery/woodcrest_preview?page=3
A programozók meg tényleg összekaphatnák maguk.A tesztben használt vegas milyen verziójú volt? Mert most jött ki a 8as és sajnálnám, ha még a 7es sem profitálna a +4magból....
-
Soak
veterán
válasz
-=Lord Tom=- #60 üzenetére
elvileg igen. De ez ilyenesetben nem áll fel szerintem, csak pontszámoknál vagy ilyesmiknél
-
nerwen
csendes tag
Nem értem mi a baj a 8 magos rendszerrel és miért csak 1 alkalmazástól vártok csodát. Az életben nem így használják pl serveren sem. Fut ugye ftp, ssh, apache, php, sql, postfix, courier, mindez ssl-en, akkor háttérben egyéb folyamatok, plusz egyéni szolgáltatások, stb stb és egyből ki van használva mind a 8 mag. Lehet nem 100%-ra (olyant még közel se láttam) de azért mégis csak használja egész jól, ha sok mindent kell egyszerre használni. Desktop alkalmazásnál meg arra tudok gondoni hogy ugyan lehet hogy 1 progi max 4 magon fut jól, 8-at nem használ ki, de bakker indíthatsz 2 olyan progit és akkor már ki van használva az egész és párhuzamosan dupla dolgot csinálsz és remek teljesítmény mellett. Ami viszont nekem se tetszik ebben a konkrét rendszerben az a memória...
-
hunnylander
őstag
Desktop, ez? Ebből nem is lesz desktop termék, akármit mondanának rá. Erőfitoktató projekt volt demo és marketinges célokra, de ennek már lassan egy éve lesz. Azóta lecsengett a dolog, felváltották a Skulltrail-lel. Meg akinek szüksége van rá annak már rég elérhetőek viszonylag kedvező áron a dual-quad munkaállomások (akár házilag építve is).
Egyébként, most nézegettem az ehhez való alaplap és az új (Penryn) Xeon árakat. Tényleg relatíve olcsó kezd lenni egy ilyen dual-quad masina, (nem mintha pályáznék rá).
-
Male
nagyúr
válasz
hunnylander #46 üzenetére
Igazad lenne, csakhogy itt épp az Intel fogta rá erre a gépre, hogy desktop...
(kb mintha egy kétüléses sportautót családi autónak pozícionálnának... azon a területen éppúgy nem állna helyt, mint ez a konfig a "célterületén").
-
vagamo
őstag
Jól jöhet most a hideg napokra!
-
Rover623
félisten
Az FB-DIMM-nek van még néhány trükk a tarsolyában. Lehet memcsit tükrözni, lehet "melegtartalékot" képezni...
-
zombikiller
tag
Az AMD Quad FX-e is marhaság volt, erre sem lehet mást mondani ......
-
S*Tom*
aktív tag
Alaplap Intel S5000XVN 500$ 88k
Xeon X5365 1250$/db 2db 440k
Samsung 1 GB DDR2 FBDIMM SDRAM ECC 1024 MB, DDR2 667, FullyBuffered ECC 4db 1GB-os 180k
Alaplap+procik+4GB ram kb.=700000Ft tehát 1.5millából talán megvan az egész gép.
Nekem ez inkább ilyen is van kategória nem egy high-end 8magos desktop pc.
Az FSP Epsilon 1010 watt meg ha más nem jó lesz hegeszteni is közben. -
craine12
tag
POV-Ray alatt 49% ... a gyorsulás,
Ezt átgondolnám még egyszer, csak úgy, mint a webes teszt értékelését. A 45 mp majdnem fele a 87-nek, tehát majdnem kétszeres a gyorsulást, míg a 49% nincs másfélszeres. Ha valami másfélszer lenne gyorsabb, akkor kétharmad idő alatt végezne. Remélem érthető. A gyorsulás kiszámolása tehát a következő lenne: [(lassabb ideje) - (a gyorsabb ideje)] / a gyorsabb idejével. Esetetekben ez (87-45)/45=0.933, azaz több, mint 93%-os.
Ettől függetlenül jó a cikk, de ez alapján a V8 egyelőre maradjon csak az autók motorházteteje alatt
-
hunnylander
őstag
"Nincs program rá, nincs program rá, úgysincs program rá, akko' meg minek."
De sok homály van ebben a témában.
Egy kicsit le vagytok maradva, mert szokás szerint gamer fejjel közelítitek meg a témát, tisztelet a kivételeknek. Azokon a területeken ahol igény és értelme is van egy nyolcmagos rendszernek, ott már a szoftverek is meg vannak rá írva. Csak a saját szakterületemről beszélnék (audió, zene). Még távolrol sem terjedtek el a nyolcmagos rendszerek (de a négymagos rendszerek elképesztő mértékben terjednek még a home user-ek körében is -> a Q6600 árcsökkentése óta), de a komoly szoftverek már majdnem évek óta készen állnak a multicore rendszerek, így a nyolcmagos rendszerek számára is.
A másik dolog, hogy ez a V8 az év elején még érdekes dolog volt (vadított is vele sokat az Intel), de mára már 'elavult', már Inteléknél is. Már rég a Skulltrail-lel vadítanak. Gyakorlatilag ennek töredékéért lehet építeni nyolcmagos rendszert, és a nagy 'építőmárkák' (Apple, Dell) is már régóta kínálnak ilyet, sőt a V8-nál jobb grafika és memóriatámogatással. A hamarosan debütáló Harpertown Xeon-okkal a helyzet még rózsásabb lesz. Még több teljesítmény olcsóbban és gazdaságosabb fogyasztással.
Sok olyan számítógépeket használó felhasználási terület van, ahol nemhogy sok és felesleges a 8 mag, hanem még a 88 is kevés.
-
Soak
veterán
Max FSB?
. AMugy csak én csodálkoztam azon ,hogy a memoria mennyit fogyaszt?
-
laci666
senior tag
Ugy látom az Intel is jól elkurta ezt a két proci egy lapra témát.
Nem tudom mit akkar ezzel az intel se SLI se tuning ááááááááá kuka.
Az AMd legalább összerakatott egy jó lapot az FX allá és nem is sokkal voltak elmaradva az intel 4 magosától. -
rudi
nagyúr
Azért vedd már észre, hogy ehhez a masinához való 8 magra optimalizált szoftverek már kinn vannak - a renderelők. Nem tudom, feltűnt-e, hogy ez egy szerver/munkaállomás hardver (konkrétan elsősorban renderelésre ajánlott) egy desktop címkével, PR célokra (mi f@szunk a legnagyobb).
-
JohnnyX
őstag
Jo cikk, tanulsagos.
Akinek van penze vegye meg, es varjon evekig mig jonnek ra programok. -
klambi
addikt
ez már minek ekkora gépet nem toom hova kéne használni...otthoni felhasználásnak is van azért 1 határa...
-
elit_hun
őstag
Hát nem vagyok tőle elájulva
Ez ilyen 8000*5000 feletti felbontásokban jönne jól, de oda meg 4db 8800GTX is kevés...nem hogy 1 db -
#06658560
törölt tag
Nekem csak az a kerdesem, hogy ha 3D tervezesrol esik szo, akkor hogy a rohadt eletbe nem lehet egyetlen CAD programmal sem lefuttatni a dolgot? Arra meg kivancsi is lenek, egy komoly CAD alatt mit tud a cucc. Beszelni kell vmelyik egyetemmel, pl BME jo lesz, ott szinte midnen elerheto, es le is tesztelheto a program ala a hardver. De akar meg a disztributorok is segitenek sztem benne. Eleg sok embert erdekelne, mert tom Mo-n is sokan szivnak a vacak gepek miatt munka alatt.
-
-
M@trixfan
addikt
Játékokra érdemes visszatérni ha már kijött a Crysys és az Alan Wake. Supreme Comandert is meg lehetetne nézni. Szerintem kellenek a PC-be bújtatott erőgépek mert render dolgoknál sosincs olyan, hogy "elég gyors"
Házi multimédia megszállottként igencsak értékelni tudom.
-
shabbarulez
őstag
Januárban jönnek majd a 45nm-es low voltage Xeon-ok még magasabb órajelen. Azonos ár mellett +25% teljesítmény. [link]
$273-ért már valóban jobban megéri az 1.6-os low voltage Xeon, de nemrég ment le az ára korábban dupla ennyi volt. Az AMD új Barcelonája miatt vitte le az árát az Intel. [link]
A Tyannak úgy emléxem van valami olyan platformja amibe 5 bladet lehet pakolni, bladenként 2x4 maggal, akár ilyen low voltage Xeonokból is. Azzal akár egy 40 magos konfigot is össze lehet állítani, ami rendereléshez jól jöhet.
-
Ste
addikt
fölösleges
tényleg nagyzolási mánia, ráadásul átgondolatlan is -
nebali
tag
Csak összehasonlítás végett:
tyan iTempest 5000x 2692ANR(nagyobb atx-be belefér, crossfire) alaplap 65E; ez elég húzós
a-data fb-dimm 667Mhz 1 Gb 9-13E; sima ddr2 ár
intel xeon 5310 1,6Ghz 4 mag 52E; ez a legolcsóbb 4 magos proci a piacon ha valakinek nem tűnne fel... tehát a 8 mag 104E, ami elég meglepő
vga 2900 pro 58E; szerintem megéri ez IStehát 200-250E-ből ki lehet rakni egy ilyen gépet. meglepő! a lapom már megvan!
-
Mi ebből a tanulság?
Játékra bőven elég a 6550/6750/6850 szentháromság is.
-
Male
nagyúr
válasz
venember83 #12 üzenetére
Végső, mert ebbe buknak bele
#17: Én már feladtam, hogy a fórumokon mindenkinek megértsem a mondatait
-
Hemi 426/RT
aktív tag
Én speciel örülök ennek a versengésnek eröfitogtatásnak.
Öljék csak egymást mert mi pici átlag felhasználok csak jol járunk!
Mert ezek a high-end cuccok egyre olcsobbak lesznek és elérhetö lessz nem csak a pénzesebb felhasználoknak,gondolom vannak csorobb grafikusok is akiknek csak álom egy ilyen konfig és ebben az öldöklésben egyre elérhetöbbek lesznek számukra a meg felelö munka állomások.
Ami hasznos az ugyis napvilágot lát a mezei felhasználó gépében is elöbb utobb.
Érdekes cikk volt de ez a tuning mentesség meg lepett. -
nebali
tag
Én csak annyit tennék hozzá, hogy épp most rakok össze egy ilyen rendszert, csak én xeon 5310-el (1.6 Ghz) és nagyon boldog vagyok h végre 8 szálon fog futni a renderelés, mert nagyon nem mind1, hogy egy animáció 2 órát vagy 2 napot fut...
ui.: ha a ramot nem ddr2 1066 Mhz-es rammal vetnék össze hanem korábbi szerverplatformokkal, ahonnan ez is jött, mindjárt boldogabbak lennénk a kapott számok láttán. Az tény h desktop ellen elvérzik, de legalább nem kicsit hanem nagyon
-
shabbarulez
őstag
Az Intel erősen koncentrál is a Nehalemre, de ez a desktop szegmens kevésbé fogja érinteni, mert elsősorban a több utas szerverek terén eddig meglévő lemaradását akarja ledolgozni. Az Xeon MP-k mindig egy év késéssel jelentek meg a XeonDP-k és a desktop generáció után, nem volt túl szerencsés amikor az AMD Opteron fronton az IMC és HT miatt egyidőben tudott bevezetéskor debütálni a 2-8 utas platformjaival. Ez az állandó hátrány a Nehalem IMC és QuickPath fejlesztéseivel ledolgozható lesz.
A másik örök hátrányuk az Itanium platform állandó 1-2 gyártástechnológiai lemaradása az aktuális Xeon platformhoz képest, de ami még aggasztóbb a konkurens termékekhez képest is. Itt is változtat az Intel a 45nm-es gyártástechnológiát átugorva, rögtön 32nm-en nyit majd 2009-ben ebben a szegmensben is, így azonos lesz a Xeon-okéval, ráadásul a QuickPath is közössé válik.
A harmadik ilyen hátrány a GPU-k is jellemzően premierkor le vannak maradva egy gyártástechnológia lépcsőfokkal. Ha ez is integrálásva lenne a CPU mellé akkor, ott is ki lehetne aknázni a legújabb gyártástechnológia adta előnyöket, mind fogyasztás mind teljesítmény terén. 2010 felé ha a Larrabbe nagy valószínűséggel beintegrálódik a CPU mellé, itt is előrébb léphetnek.
Szóval szerint lesz itt előrelépés Intel részről az elkövetkezendő években, amik nem biztos hogy elsődlegesen a desktop frontot fogják megcélozni, mert ott eddig is jól álltak, nem volt látványos elmaradásuk. Most inkább azokra a platformokra koncentrálnak ahol eddig volt és ezeknek érezhető negatív hatásuk is volt. Persze azért ezeknek lesz pozitív visszacsatolása desktop frontra is.
-
gliskard
senior tag
ha már több mag, és optimalizált kód: az én 2 magos-omon az xp ha vacakol az optikai drive-val akkor csöppet megakasztja a rendszert, pedig 2 mag állna a rendelkezésére, anno az 1 magos amd-nél is csodálkoztam a dolgon, mert a macintosh-nál az osx alatt ezt megoldották, kicsit lassul de nem döcög. Cimborám c2d 4 magosával is produkál ilyesmit, a vista már jobb egy fokkla de az sem tökéletes. Erre tud valaki megoldást?
én szivesen látnék egy összehasonlitó tesztet macpro-n win vs. osx tekintetében, 2x2 és 2x4 magos változatnál. Kiványcsi lennék mennyit ad, vagy vesz el a teljesitményböl az os...
-
hűűű... jujj... woww....
de minek is?
amúgy grat a cikknek, érdekes.
-
shabbarulez
őstag
Az intelnek elég határozott céljai vannak a sokmagos projectjeivel. Általános célú magoknál a szerver fronton első lenni, ezért lesz a Nehalem már akár 2x4 magos, magonként 2 szállal egyetlen socketben. És ezekből lehet majd szélen 2-4 utas rendszereket építeni szerver fronton. Végülis a Niagara féle megoldások is a sok mag, sok szál irányba mentek el így az internek sincs más választása.
A másik irány a specializált nagyszámú mag, amit már nem multi-core-nak, hanem 16 mag fölöt many corenak hív az Intel. Ilyen lesz majd a Larrabbe fejlesztése, akár 16-48 egyszerűsített x86 maggal amikkel HPC-ben és a GPU-k ellenfeleként akar jeleskedni az Intel. A Larrabee esetén Teraflops teljesítményt emlegetnek ami egy nagyságrenddel nagyobb még a multi-core általános célú x86-osoknál. Ráadásul állítólag double precisionra készült, ellentétben pl. a Cell vagy a GPU-k single precisionra optimalizáltságával, ami HPC-ben jól jön majd.
2010-re 32nm-en az általános célú és s Larrabee specializált magja találkozhatnak egy egységes gyártástechológián, ami már elég helyet fog biztosítani arra hogy egy magon mindkét tecnológia megjelenhessen, hasonlóan pl. egy Cell-hez ahol egy általános célú egy 7-8 speciálizálódott mag található. Az Intel grafika terén a Raytracing felé akar lépni, ezt már párszor demonstrálta az évek során az IDF-eken. A Raytracing a sok magon jól optimalizálható, szinte lineárisan skálázható, így csak elég erős teljesítményű, sok magos konfig kell hozzá, a grafikus kártyák GPU-t meg el lehet hagyni. Az Intelnek ilyen irányú tervei vannak a sok maggal, de nem csak egy célterületre koncentál ezekkel, hanem sokféle piacra. Aztán hogy ezekből majd melyik jön be, melyik bekuk el, melyik lesz még túl korai ami esetleg pár évvel később mégis beérik azt majd csak idő dönti el.
Végülis nem véletlenül van az Intelnek egy másik many core platformja, amit csak fejlesztési célokból készítettek el, ez a jól ismert 80 magos Tera-scale cuccuk, ami akár 2 Teraflops teljesítményre is képes. Ezt kvázi úgy kezelik mint autóknál az forma-1-et, utcai autó nem lesz belőle soha, de az ott megismert fejlesztési praktikákat a jővőbeli fejlesztések során beépíthetik más platformáknál.
A processzor gyártók nem egy évre tekintenek előre, hanem viszonylag hosszabb távú célkitűzéseik vannak, ahogy pl. ezek AMD esetén is jól ismertek. De nehéz is lenne itt rövid távra tervezni amikor egy egy gyártástechnológia, vagy proci platform fejlesztése akár 3-4 évig is eltart, mire kész, megvásárolható kereskedelmi termék lesz belőle.
-
gV
őstag
sztem az Intelnek csak a Nehalemre kellene koncentrálnia, ez nagyon gyengus a penryn=(conroe+sse4)-20nm, biztosan nem váltom le miatta az e4300-at
-
kvp777
tag
MacPro áthozva a win platformra... Az apple többé-kezvésbé hasonló alapokra épitette a macpro-kat, mind a 2x2, mind a 2x4 magos változatban.
Ilyen volt a hp xw8000-es sorozata is, bar szabvanyosabb kulsovel. Egy intel munkaallomas alaplap, 2x1, 2x2 vagy 2x4 magos cpu-khoz. Ket pcie16-os busz a videokartyaknak, pcie4, 2 pci32, 3 vagy 4 pci-x64. Pata, sata es scsi lemezvezerlok. Szinte barmit belepakolhatsz, es teljesen szabvany pc-nek latja a windows. Jo gep, jol vitte az obliviont (2 kartyaval 4 monitoron), meg csak nem is hirdettek mint kulonlegesseget. Most a legjobb ilyen az xw8400-as, 8 maggal, ebben mar van sas is.
-
venember83
nagyúr
Szervert atdobtak desktop piacra... Igen, es??? Mi ebben az ujitas? Ha legalabb betettek volna meg egy 16os pci-e foglalatot, mert latszik, hogy a helye megvan, az legalabb egy kis desktop-piacos optimalizaciot mutatna.
Tartalom: a végső és legjobb asztali rendszer - ez csak nekem vicces? Erodemonstracionak sem az igazi, miota vadaszunk legelharito uteggel legyre? Kb ez a benyomas tesztek lattan is, nem desktop-termek ez szinte semmilyen program sem gyorsabb rajta mint Kentsfield-konfigon. AMD Quad FX-re valahogy kivancsibb lettem volna, dehat almok-almok...Kosz a tesztet fLeSs, inyenceknek valo.
mod: jellemzo, mindenki megelozott...
-
Rive
veterán
Na ja.
A futásidő 99 százalékában a kód 1-2 százaléka fut. És bár programozó minden bokorban terem, olyan programozó, amelyik ezt az 1-2 százalékot normálisan helyreteszi, csak százból egy. Annak meg jobb dolga is akad. A végeredmény meg az, hogy a programok nagyrésze cirka 2-3-4-5 évvel le van maradva az aktuális fícsörtől.
-
ftc
nagyúr
Most egy world,excel vbagy hasonló cuccokban mint tudsz több magra irni? S a legtöbb progi ilyen. Játékoknál lehetne kezdeni valamit (2 számol,2 AI vagy mit én tudjam milyen elosztásban)
Jó ez, hogy 8 magos CPU-k már 2008 végére kint is lesznek...de ezt csak a grafikusok érzik meg... Valami újat kellen kitalálni ami nem a sok 100 mag felé megy.
-
rudi
nagyúr
Az a baj ezzel a V8-cal, hogy csak egy címke, ráadásul rossz helyen. Sokkal-sokkal korábbam meg lehetett már venni a két 4-magos Xeont Intel 5000-es alaplappal, csak akkor még nem így hívták és kifejezetten render munkaállomásnak ajánlották. Aztán jött ugye az AMD 4x4 (ami azért jelentősen gémerebb volt) és lépni kellett valamit. Ez a valami egy V8 matrica lett a két Xeonos szerver alaplapos render gépen
No, de majd a V8 vol. 2 jó lesz X48-cal meg három VGA-s SLI-vel. Azzal már szépen megvívhat majd a K10 alapú 4x4 vol. 2 három nagy Radeonnal. Lesz Formula 1 a desktop PC-s világban, abszolút csúcstekknika pusztán versenyzési célokra
-
DarkByte
addikt
Elég ámulatbaejtő ez a gép látványra.
Aztán persze tesztben kiderült hogy max. szerver vagy render gépnek lenne alkalmas. Ja meg persze villanyóra koptatónak.
Az biztos hogy a fejlődés a több mag irányába halad, a kérdés csak az hogy mikor lesznek széles körben olyan progik amelyek ezeket univerzálisan ki is tudják használni, képesek skálázódni az elérhető magszámra (a tömörítők mondjuk többnyire már tudják). Egyik gyakorlatvezetőm szerint szép és jó hogy jönnek a sokmagos gépek, de az eddigi algoritmusaink közül egy rakás olyan van amelyet nem egyszerű hatékonyan párhuzamosítani.
Erről az integrált Intel memóriavezérlős prociról most olvasok elsőnek. A kérdés számomra csak az hogy miért csak most kerül majd erre sor, AMD vonalon a HyperTransport már jó ideje jelen van és nem is teljesít rosszul.
Én már a Core2 megjelenése idején is számítottam rá hogy valami alternatíva majd belekerül. Hmm..
-
Azért mulatságos, hogy ennyi év után, mióta lehet tudni, hogy a többmag a jövő, még mindíg nem írnak olyan szoftvereket, amelyek használnák is. Valami komolyabb probléma van itt...
-
gliskard
senior tag
MacPro áthozva a win platformra... Az apple többé-kezvésbé hasonló alapokra épitette a macpro-kat, mind a 2x2, mind a 2x4 magos változatban.
"jó dolog" de nem újdonság, amikor az amd javában eröltette a saját quadFX platformját az apple-nél már elérhetö volt az asztali 2x2 magos macpro az amd megoldásával összevethetö áron.
-
Retekegér
MODERÁTOR
-
dragonfx
veterán
8 mag., a hülyeségnek meg a marketingnek is van határa, ez felháborító
Új hozzászólás Aktív témák
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! Mini PC! I5 10600KF / RTX 3060 12GB/ 16GB DDR4 / 1TB SSD
- BESZÁMÍTÁS! HP EliteDesk 800 G1 TWR brand számítógép garanciával hibátlan működéssel
- ALAPLAP + PROCI FÉLKONFIG
- Eladó Konfig I5-11400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX3060 12GB!
- R7 9800X3D/XFX 7900GRE/2x16GB DDR5 6000Mhz/2TB NVMe SSD
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3136, 95% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Dell Latitude 5495 Full HD IPS Ryzen 5 pro 2500u Radeon Vega Mobile Gfx i5-8350u verő Bp MPL Foxpost
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest