Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pug

    veterán

    válasz juuzer #21101 üzenetére

    Elegge egyszeru tesztelni, valamilyen appon keresztul is kiprobalni a hivast, viber, fb chat, skype, teams stb...

    Ha ott is rossz, akkor mikrofon, ha nem, akkor halozat.

  • gerner1

    nagyúr

    válasz juuzer #21101 üzenetére

    "És teljesen mindegy, hogy WiFi-n vagyok e, vagy mobilhálózaton."
    - Ez, egy normál értelembe vett hívásnál nem oszt-szoroz. Csak akkor lényeges, ha a hivás VoIP -on keresztül értendő, azaz pl Viber -t használsz, ergo a hívás netkapcsolat alapon értendő.

    "3G nagyon nincs, vagy 4G van, vagy EDGE itt nálunk a Dunakanyarban."
    - Ugye, egyrészt nem tegnapi hír, hogy pont a Telekom, körzetről ⇒körzetre haladva (mi, azaz user szempontból : "random") lekapcsolja a 3G -t.
    - Másrészt, pl, épp ezért lényeges a fallback kizárása. Amennyiben van VoLTE, és az nála is aktív (a vonal végén lógó "másik fél"...), és a hívásokkor a tornyon is aktív, tehát a készüléked és a torony között ezen jön létre a kapcsolat, akkor ugye hívás közben 4G -n marad a készüléked, és kihangosítás mellett van lehetőséged internetezni is egyidőben.
    Ha, ez nincs, akkor nálad fallback van, és a leírtak alapján, a torony visszakényszerít 2G -re, ahol jó térerő esetén és a tornyon átlagos hívásforgalom-terhelés mellett sincs 12.65kbps -nyi a hívás minősége. A legtöbb esetben, a készülékek zöme, gyenge térerőn automatikusan 5,15 kb/s-ra tömöríti le a hangadatokat, ami értelem szerűen, még a 2G -hez tartozó elméleti max -hoz képest is jelentősebb különbség.
    Érzékeltetésképp.... ha 4G -n, jónak (minimum 4-es) mondható térerő mellett , VoLTE -n jön létre a hívás (Te és a torony + a hívott fél is hálózaton belül, azaz VoLTE⇔VolTE között...), akkor az AMR/WB 23.85kbps elméleti max -hoz közeli tömörítési értéken továbbítódnak a hang adatok. Másik hálózatba pedig, minden esetben csak gyengébb bitrate -en jön létre a hívás, mert a szolgáltatók közötti hívás átadás-átvétel minden esetben további bitrate csökkentéssel történik. Ergo...
    Ezért kell, mindig, minden esetben, mindkét oldalt vizsgálni, és nem csupán 1 szereplővel, és egy helyszínről, hogy ezek kizárhatóak lehessenek.

    Visszakanyarodva a "És teljesen mindegy, hogy WiFi-n vagyok e, vagy mobilhálózaton." mondathoz ...:
    - Akkor milyen a hang, ha otthon, azonos WiFi router -hez csatlakozva mindkét készülék, Viber -en egymást hívjátok [a lakókörnyezetben egymástól relatíve "~messze", elszeparáltan, de (!) mindkét készüléken azonos WiFi térerős helyeken] próbáltok néhány beszélgetést? ... - Mert ebben az esetben, nem "GSM" -en történik a hívás, hanem VoIP -on, ami ugyan "best effort" minőségű, de biztosan jobb, mint egy 2G -n felépült hívás jó térerővel.
    Szóval, ha plö egy ilyen "próba", jobb hangminőséget eredményez, akkor azt gondolom, hogy a mikrofon hibájának az esélye: "gyengébb"...

    Szerintem, ha a mikrofon nem jó (hardveres, vagy szoft probléma az most mindegy), akkor az, mindenhol, minden lehetőséggel rossz. Tehát, nincs kivétel. Szóval, amennyiben valóban mindent "megvizsgáltam" / kizártam, és ez az eredmény, akkor: szerviz..

Új hozzászólás Aktív témák