-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
tényleg nem értelek. meg vagy lepődve h a jó obik drágák? pont a m43 vonalról érkezve?
illetve, egy 14/2.8 mekkora legyen, kicsike esetleg? képzelj el egy m43 7/1.4 obit, az mekkora lenne?számodra lehet h hülyeség, számomra meg nem. sztem elég logikus az A7 kezelése. a menükben nem vagyok még otthonos, 1 év után sem
arra gondoltam h ha saroktól sarokig élességet akarsz, arra nem a full frame a legjobb megoldás, vagy minimum nem a a legköltséghatékonyabb.
bírom az ilyen régi manuál obi vs. Zeiss 55/1.8 összevetéseket. lerekeszelve, képközépen nincs nagy különbség. aha... egy Trabant is tud 50-nel menni meg egy Lexus is de azért tudjuk h a Lexus miért kerül annyiba, amennyibe.
-
rumos14
nagyúr
válasz OPiiPO #12079 üzenetére
sztem nem arra reagáltál amit én írtam.
(#12080) p_adam: erre mondom megint h aki saroktól sarokig éles, tökéletes képet akar, az ne A7 + adapterezett üvegek vonalon mozogjon... 50/1.4-esek közül nekem az SMC Takumar jött be nagyon, élesség/háttérmosás jó kombinációját adja.
(#12088) syn7h37ic: a 24-240 + telekonverter ötletet nagyon felejtsd el... nem éppen penge az az obi a tele vége felé, azt még telekonverterezni... a HX300 féle őrült zoomokat ne erőltesd A7-en.
70-300-as obiból ami 300-on is jó és elfogadható az a Tamron 70-300 USD, ezt tudod használni A7--en is megfelelő átalakítóval.(#12090) .mf: én ultra nagylátónak egy Konica-Minolta 17-35 f2.8-4-et vettem, sztem ár/érték arányban elég korrekt.
(#12103) syn7h37ic: Sigma 18-200 E mount obi nem létezik.
-
SidCorky
senior tag
Sziasztok!
Gondolkodom azon hogy Sonyra váltok, és hosszú távra tervezek. Ha inkább drágább FE obit veszek, rá tudom tenni egy olcsóbb Sony vázra? A 6000 szériára gondoltam, és később mindenképp szeretnék ff-re váltani, nem akarok bespájzolni crop obikból hogy aztán azokat is cserélni kelljen, inkább rögtön ff obit veszek és a vázon spórolok.[ Szerkesztve ]
Ryzen 5 3600 // GTX 1660 Ti // iPhone 14 Pro // iPad Pro M2 // Nintendo Switch OLED // Fujifilm X-T30 II
-
#31733248
törölt tag
(#12075) .mf
Ahogyan elnézem, valószínűleg nem az A7-tel fogod megépíteni a kedvenc rendszeredet... A kezelés egy dolog, Sonyról nézve más dolgok tűnnek fel és mutatkoznak meg fájó hiányosságként. Az A7-széria szerintem nagyon jó ajánlatot jelent, főleg akkor, ha valaki rá is szánja a pénzt a minőségi obik megvételére. Hogy aztán az illető mennyire tolerálja a nagyobb tömeget a realizált előnyök ismeretében, az más kérdés.
(#12107) CyborGabe
Felteheted az A6000-re gond nélkül a FE obikat is, igen.
-
geronimo000
csendes tag
válasz KawaBazsy #12101 üzenetére
Folyamatosan ekézed a KIT obit (ez nagy divat), de azt nem tudod, hogy mit akarsz, ezért azt sem,hogy mi kell neked. Szerintem pont neked találtak ki KIT-et, ami azért nem olyan rossz. Kérdéseid alapján úgy érzem, hogy először szakirodalmat vásárolj, majd ha a fogalmakkal és az elmélettel tisztában leszel, okosabban tudsz a fejlesztésben is gondolkodni. Ne vásárolj össze vissza!
-
SidCorky
senior tag
válasz #31733248 #12108 üzenetére
Akkor jó, gondolom csak a crop miatti különbségek lesznek, hátránya nem nagyon.
A7 II és 6500 közül melyiket érdemes venni szinte csak fotóra? Tájképek, portrék, éjszakai, mennyire van hátrányban a kora ellenére az A7 II?Ryzen 5 3600 // GTX 1660 Ti // iPhone 14 Pro // iPad Pro M2 // Nintendo Switch OLED // Fujifilm X-T30 II
-
80hun
addikt
Az af rendszeren kívül mindenben jobb sztem az A7ii
-
KawaBazsy
aktív tag
válasz geronimo000 #12109 üzenetére
Lehet, h rosszul jött le, de ellenkezőleg, pont h elégedett vagyok a kitobival a kategóriáján belül. :-) Ezért is írtam, h csak fix üvegben gondolkodom beltérre, mert kint teljesen el lehet lenni a palacsintával. Sőt, azt is írtam tegnap, h kipróbáltam a zúm sokszorozást, s teljesen oké az eredmény képileg, s ráadásul ez ugye kicsi is, ami nem hátrány.
-
80hun
addikt
válasz p_adam #12114 üzenetére
Kinek mi , nekem ezek a ficsörök semmit nem érnek portrénál, tájképnél és éjszaka low-light-ban..
Ha egyszer adna ki normális obiparkot a sony aps-c-re akkor elgondolkodtató lenne egy ilyen árú aps-c váz de addig csak úgy létezik hogy van ilyen is és ennyi. Egy X-T2 jobb választás aps-c fronton. egyenlőrePersze ez egyéni véleményem
-
.mf
veterán
Ezt persze tudom, és nem is m4/3-hoz hasonlítottam, hanem távmérőshöz, ami szintén FF. Nem csodát várok, hanem keresek valami kisebb, könnyebb, de éles kistelét (a 85-ös Samyang 515 g és 78×72 mm-jénél), mert széles és normál gyútávok is vannak aránylag kompakt méretben, de kistelék már nem annyira. Pl. Minolta CLE (távmérős, M-mount) esetében is hiába 135 g a 28 f2.8 és 105 a 40 f2, de a 90 f4 már eléggé csalódást keltő 250 g... Akkor már inkább a meglévő SR-sort bővítve a Minolta MD 85 f2 280~285 g (MD II és -III) és 64×53.5 mm, állítólag nagyon szép éles, csak a boké kicsit ideges; vagy az MD-III 100 f2.5 310 g-jával, ami hasonlóan éles, de a háttérmosása már lágyabb. A gond csak, hogy elég ritkák...
Biztos jó az FE 85 is, de még csak újan lehet kapni 600 EUR-ért; a Samyang 85 pedig 50k volt, és az én ráérős tájfotózásomhoz elég a kézi fókusz is. Az FE 1635 pedig használtan is 1000 EUR, annyit még nem vagyok hajlandó kiadni érte, amíg meg nem győződök, hogy ez a rendszer nekem tetsző irányba megy.
Rumos: nem tetszik, hogy hülyének akarsz beállítani. Marha nagy a 14-es frontlencséje, ez gondolom vitán felüli; kisebbnek emlékeztem rá, amikor ismerősnél Canonon néztem (persze itt a váz is kisebb, ezért tűnik másnak az arány); meg lehet, hogy cine verzió lévén is nagyobb... passz.
m4/3-ra olcsón is vannak jó obik, pl. a már említett 20, 45, 9-18 sor is az. Mostanában tényleg elment a ló velük az árazásban, de azt is látni kell, hogy azok az új obik optikailag mind nagyon rendben is vannak (nem úgy, mint a Zeiss 1670 vagy 2470 f4...), hasonlóan, mint FE-re a GM sor is elég jónak tűnik, de árban húzós. Itt 100k alatt csak az FE 50 f1.8 van, amit fókuszilag eléggé megbénítottak, és bár élességre nem rossz, de Phillip Reeve szerint az MD 50 f2 (ami nekem is megvan) azonos rekeszen hasonló vagy akár élesebb.Megfelelő rekeszeléssel elég sok obiból ki lehet hozni a saroktól-sarokig élességet, és adapterezve sok rendszer rengeteg obija közül lehet válogatni, méghozzá elég olcsón. FF-en, 24 Mpx-es AA-szűrős váznál a diffrakció csak f11-től kezd észrevehető lenni. Dinamikához, raw húzásához pedig továbbra is a FF jobb, mint a m4/3 vagy APS-C.
Lehet, hogy nem értesz vele egyet, de egy tájképelős helyzetben teljesen életszerű az elég lerekeszelt használat. Ő sem azt mondja, hogy senki se vegyen FE 55-öst, ellenkezőleg, be is mutatja, hogy mikben jobb; hanem azt írja le, hogy ezen a felhasználási területen ez is egy járható út, ha valaki nem akar/tud annyit rákölteni, de hajlandó többet foglalkozni a képpel és esetleg állványt vinni, akkor ilyen régi obikkal is elég szép képeket lehet készíteni (és ha még nem ismerted volna, nézz körül a képei között, tényleg nagyon ügyes a srác). Ha tág vagy nyitott blendénél kell saroktól sarokig éles kép, vagy valami erős fényforrás is van a kép közelében, akkor az FE 55 előnye vitathatatlan.Econ: persze, itt is vannak kiváló obik, pl. az 55, az új 85, a 16-35 f4. Ennek ellenére én azért vettem, mert egy rugalmas FF platform, amire több régi rendszer jobb darabjait össze lehet válogatni, így bár időigényes manuálisan, de olcsón kapni egy ütős fix-sort. Tájfotónál viszont van idő kézzel fókuszálni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
m3ss
veterán
en ugy lattam regebben, h 250 korul megy ebayen hasznaltan az fe 1635. bar mar jo ideje nem neztem.
amugy tajkepezni sztem felesleges ff gep. apsc dinamika is eleg. ahova meg nem, ott ff-el is inkabb 3-at lonek.
es apsc-n sarokelesseg sem olyan problemas, mint ff-en. apsc-re vehetnel 8-16-ot, vagy 10-18-at olcsobban. obik is kisebbek.mas kerdes, hogy a fix obijaid latoszogileg hogy alakulnanak..."a Samyang 85 pedig 50k volt, és az én ráérős tájfotózásomhoz elég a kézi fókusz is."
arra ja, bar en nem latom ertelmet ezeknek a manual obiknak. ha tajfotozok es rekeszelek, akkor egy kitobival szivesebben fotoznek, az legalabb zoomol. ha meg portrezok, biztos nem szorakoznek mf-fel, mert mire meglosz 1 kepet vele, addigra af-fel meglosz 3 fele kulonbozot. hobbi celra talan, de ott sem tul produktiv, amig a peakinggel szorakozol, foglalkozhatnal a modellel, kompoval. szarabb kepek lesznek igy es kesz
foleg ezzel az af rendszerrel, arcfelismerovel...legszivesebben minden fotozas utan irnek egy litaniat, de visszafogom magam nem hiszem el h mennyire jo ez az arcfelismeros af rendszer afc-ben nativ obikkal.. a7 mk1 is.
mondjuk ugy erzem szarabb kompokat lovok pl. kreativon arcfelismerovel, mint canonnal amikor altalaban ujra kellett komponalnom. amikor ujrakomponal az ember siman feltunhet vmi jobb szog, perspektiva, vagy hatterelem. bar igy a pillanatok sokkal jobbak.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Márton
nagyúr
Nem tudjátok A5100 utód nem várható a közeljövőben 4k videó képességgel?
Kis forma, visszafogott ár, stb.
Mondjuk egy válasz a GX80-ra..Vagy csak ősszel várhatók az új bejelentések?
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
#96302336
törölt tag
Szerintetek 18-105, vagy 18-200 jobb választás utazó zoom-nak? Aps-c. Árban nem olyan nagy a különbség.
-
#31733248
törölt tag
válasz SidCorky #12110 üzenetére
(#12110) CyborGabe
"A7 II és 6500 közül melyiket érdemes venni szinte csak fotóra? Tájképek, portrék, éjszakai, mennyire van hátrányban a kora ellenére az A7 II?"
Felhasználástól függ, kinek melyik kell... Nálam valahogy úgy nézne ki a FE sor, hogy
16-35mm f4
28mm f2 (esetleg előtét lencsékkel)
28-70mm
55mm f1.8
85mm f1.8
és valami tele, akár MC-11-gyelSzóval durván 1 milliót (de inkább 1,5-öt) biztosan elköltenék csak obikra, ami nem kevés pénz.
(#12117) .mf
Én APS-C-re is össze tudtam válogatni egy (nagyon jó) sort, ezért azt gondolom, talán Neked sem kellene feltétlenül FF géppel tervezned. Veszek még egy hosszabb portréobit és kész is vagyok.
(#12124) konyi79
Igazad van a digitális zoom dolgában, de nem vagyok biztos abban, hogy egy 100%-os A6000 + 55-210 kivágás esetén mindig előrébb vannak-e a kollégák az ekv. 1000mm környéki kis szenzoros ultrazoomokkal...
-
grigo
őstag
válasz #31733248 #12125 üzenetére
Én most a tele témát nyúzom. Nézegetem de kemény dió.
MC11 90e.
70-200 f4 legyen kb 130
Ez eddig 220.
Hozzáraksz még 80-at és már ebayről le tudsz vadászni egy FE 70-200-at is akár ha szerencséd van.
A helyzetemet nehezíti, hogy idővel úgyis váltani szeretnék A7II-re és akkor jó lesz a stabilizálatlan canon üveg is. Viszont kis gyűjtögetéssel lehet eleve stabilizált gyári FE üveg és akkor nincs kompromisszum. Bár nem is tudom hol olvastam, hogy a canon üveget ajánlják azoknak akik ultra élességet akarnak mindenhol. Szóval nem tudok magamban izgazságot tenni, hogy mi legyen a kitűzött cél.Van valaki hasonló cipőben?
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
80hun
addikt
Persze az EF 85/1.8 mellé veszem majd az EF 70-200/4L- t .
Én az FE 70-200/4 építésí minőségétől félnék kicsit. Ha szétesik felgyújtom az egészet
Viccet félretéve ezt max itthon venném meg 5 évre kiterjesztett baleseti garival mert ilyet is lehet sony-nálMC-11-et meg vegyél használtan. Ritkán előfordúl olyankor kell lecsapni rá.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz #31733248 #12013 üzenetére
Meggyúrtam a kerti képet, ilyen lett a végeredmény (mögötte a link):
(#12126) grigo
Én egészében véve mindent (árat, méretet, súlyt, használati szokásokat) mérlegelve maradtam APS-C-n.
(#12127) konyi79
Nem fejtettem ki, nemrég nézegettem a képüket a gyútáv végén, erről jutott eszembe.
[ Szerkesztve ]
-
KawaBazsy
aktív tag
válasz konyi79 #12124 üzenetére
Nem a digitális zúmról beszélek, azt én sem kapcsolom be. Hanem arról a lehetőségről, amikor a felbontás 6 mpixel, s tudod kétszerezni. Ez nem jár semmilyen minőség romlással, csak simán kivágás, tkp utólag is megejthető. Nekem az előd gép eleve 6 mpixeles volt, s nekem az a felbontás is teljesen megfelelt.
-
grigo
őstag
válasz KawaBazsy #12132 üzenetére
Tavaly láttam egyet 280-én FAV-ban. Hülye voltam.
Az a gond, hogy egyre jobban az jön le, hogy mint A7 tulaj, igen beszűkült lehetőségeim vannak.
Vagy vázat cserélek és majd egy következő spórolós körben rá valamit ebben a tartományban.
Vagy megveszem az FE 70-200-at aminek nem túl nagy a respektje ezek szerint.A másik lehetőség, hogy A7-re megveszem az MC-11-et és onnantól akár 85 1.8 is jöhet majd, viszont 70-200 tartományban nem tudom a stabi hiánya mennyire lenne bukó. Vagy a 70-200 F4 IS, de az meg már nem hiszem, hogy megéri az MC11-el együtt.
Lehet benézek valahova ahol engedik kipróbálni a vázamon az MC11-et egy canon üveggel.Amúgy feltéve hogy együtt tudok élni majd a stabilizálatlan obi stabilizálatban váz kombóval, mi jönne át az mc11-en keresztül? Lenne eye af pl és milyen sebességgel?
Okosítsatok ki, jöhet minden infó.
Gugli már ki se dob A7 teszteket, csak A7II A7RII és a többi. Elavultamhttps://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
rumos14
nagyúr
én már az alapfelállást sem értettem: m43 rendszer helyett kerestél valami kisebbet egy utadra, és a Sony A7-nél kötöttél ki?
az pedig még sokáig törvényszerűség marad, hogy nagyobb szenzort kiszolgáló penge obit drágább gyártani mint kisebb szenzor esetében. persze tudom, pixelsűrűség, de akkor is. nézd meg pl. a Sony RX10 I és II obiját, nagyon jól sikerült darab, pont azt tudja mint a mostani Oly 12-100. nézd meg, melyik mennyibe kerül...
én azt mondom neked, hogy A7-tel és manuális obikkal akkor érdemes foglalkozni ha kisebb DOF-ot és nagyobb dinamikát szeretnél. ha 100%-os nagyításban a fűszálakat szeretnéd megszámolni, arra a m43 biztos költséghatékonyabb.
az 55/1.8-ról még annyit h F2.8-nál szűkebb rekesszel sztem még sosem használtam -
Varoz
őstag
Üdv Srácok!
Valaki akar venni Sony SEL55210-et? Most akciós a német Amazonon. 229€
[ Szerkesztve ]
hTC Quietly Brilliant // „Nem értek egyet azzal, hogy a szerénység fontos erény. A logikus elme mindent olyannak kell hogy lásson, amilyen. És ha lebecsüli magát, éppúgy eltér az igazságtól, mintha eltúlozta volna.” (OO=[][]=OO)
-
Rapid136
őstag
Az A7-hez képest a II vázban kapsz technikai ujitásokat, viszont méretben és súlyban is rosszabbul jársz.
Én pont a faék egyszerűséget szeretem a 7-es vázban. Van egy halom obim, izgalmasabbnál izgalmasabbak de napi szinten 3-at cipelek. A többi csak akkor jön ha tudom hogy lesz lehetőség másra is mint sima street fotó.
Nálam a kompromisszum a súlycsökkentés volt az extra feature-k rovására.
Minden vázam képstabis volt idáig, de csak legvégső esetben kapcsoltam be. Persze egyszer-egyszer jól jön, de tudok nélküle élni.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
80hun
addikt
válasz Rapid136 #12136 üzenetére
Az extra súly meg is nyilvánúl az építési minőségben is. Az A7 is egyben van de az A7II még komolyabb.
Nekem pl bejön a plusz súly , érzem hogy fogok valamit. A gombkiosztás is jobban bejön a markolat meg szenzációs az A7-hez képest az A7II-n.
Persze másnak ezek a dolgok nem biztos hogy pozitívumként jelennek meg, nekem jobban bejött
-
Neck
veterán
Végre megjött a 40,5 --> 49mm step up ring a Hoya Fusion Antistatic CPL-hez
Gyorsan rá is tettem a 16-50-es kitobira, és kimentem a Diósgyőri vár-hoz, elégedett vagyok vele[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
konyi79
addikt
válasz KawaBazsy #12131 üzenetére
Ja értelek.
De ezt utólag vágva ugyanúgy megoldod, viszont nem veszítesz információt. Mert ha a felbontást veszed kisebbre, sajnos mindenképp bukod. Ha mást nem zajt nyersz ha utólag méretezed vissza. A váz sajnos nem összevonja a pixeleket kisebb felbontásnál.(#12140) rumos14
Nem annyira a wb ment ott el, eleve vivid+rá van tolva a szaturáció, meg még a polár is. -
.mf
veterán
válasz rumos14 #12134 üzenetére
Bocs, de kevered és félreérted a dolgokat. Nem kisebbet kerestem, nem egy útra, és nem lecseréltem. Azt írtam, hogy az Oly könnyen kiégő vörös csatornájával szemben (ami nekem főleg fájó, mivel előszeretettel fotózok a napkelte és naplemente különleges színeiben) kerestem valamit, ami nagyobb dinamikájú, raw-ja jobban húzható, szintén rugalmas, a szett mérete kordában tartható, és a költségvetést szűkebbre szabva is érhet el jó eredményeket. A7 már elég olcsón kapható, könnyen adapterezhető, szenzorának egész jó a dinamikája. A kitobival és pár fixszel elvittem magammal egy közel hónapos útra (munka, de mellette időnként ellógok városnézni/kirándulni és közben fotózni) , hogy mennyire tudok ezzel a kombóval együttélni -- a váz kezeléséből vannak bennem szálkák, de a tipikus fotózási helyzeteimbe és szokásaimba gond nélkül belefér a kézi fókusz, az eredménnyel egész elégedett vagyok.
Az obikat leggyakrabban f4-f8 között használtam, f2.8 mellett nem mindig elég a mélységélesség, hogy az előtérben lévő fókusz mellett a háttér is éles legyen; néha egészen f11-f16-ig rekeszeltem, ami ugyan már diffrakciós, de csak így lett minden fókuszban (tudom persze focus stacking is létezik)Szóval a kísérlet alapvetően sikeres volt, most csak csiszolni akarok a felálláson. A 14 f2.8 túl nagy és túl speciális, hogy mindig magammal hordozzam; ha csak a 28-as volt nálam, mint széles, az viszont néha kevés volt, kénytelen voltam 2-3 képből szgépen panorámázni, tehát kéne valami komkaptabb 20~21-es. A 28-as Tokina sajnos könnyen flare-ezik, ott még gondolkozom egy cserén; másik oldalról viszont élesebb, mint a kit 28-70, főleg széleken, ahol a 28-70 f8-on is kicsit lágy marad. A Minolta 50 f2 élességben pöpec, kicsi, könnyű, valószínűleg marad; bár boke terén nem a legjobb, kicsit ideges felé hajlik. Samyang 85 f1.4 bár jó obi, és gyönyörűen mos, de a súlyán és méretén szívesen faragnék, még ha kevésbé fényerős obi is kerül a helyére. Itt tartok, ezzel jöttem ide.
A m4/3 egyelőre marad más feladatokra, bár a mindennapos "mindig velem van" kit szerepben is lehet, hogy marad.Econ: már késő ezt firtatni, mert az A7-est már egy bő hónapja kattogtatom
M3ss: egyik fontos érv volt a listában az A7 mellett, hogy itt a 14 f2.8 személyében olcsón kijön egy jó ultra-ultraszéles asztróhoz, ami aránylag fényerős, és élességben és kómában is elég jó. APS-C MILC-re van ugyan a Samyang 12 f2, de Tejútra annál szélesebb jobb lenne. A Sigma 8-16 kezdője f4.5, és a kisebb szenzor miatt valószínűsíthetően van még egy kis plusz hátránya zajban.
Leggyakrabban a szélesebb oldalt használom, 18-24-28-40 a lépésközök, amiket m4/3-on használtam, ez az oldal pedig kicsit el van hanyagolva APS-C-n, és a manuál-kínálattal ugyanaz a gond, mint m4/3-nál, hogy a crop factort beleszámítva még tovább ritkul a széles- és ultra-széles felhozatal.
Tájfotózás és kitobi: a 28-70 széle még f8-on is kicsit lágy (egyenletesen mindkét oldalon, tehát talán nem decenteres), a Tokina f4, max f5.6-nál már élesebb ott.
Arcfelismerés, tracking és hasonlókra ritkán van szükségem. Az "addigra af-fel meglosz 3 fele kulonbozot" mindegy, mert úgyis csak egyet tartok meg belőle Hobbista vagyok és ráérek, nálam az is része, hogy szép nyugisan csinálom, alaposan szemügyre veszem, esetleg körbejárom, kitalálom, hogy milyen szögben, mi hol és hogyan lenne jó, ehhez választom a gyútávot, majd fókusz, ellenőrzés, és meglövöm.Grigo: MC-11-es inkább 250-270 EUR, 90k elég sok érte.
Nekem páran azt mondták, akik használták, hogy Sigmákkal működik igazán jól, Canonnal változó a siker, és még ha működik is, akkor se mindig gyorsan és megbízhatóan. Ha Canon, akkor a Metabones a biztosabb választás -- csak az drágább is.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Neck
veterán
válasz rumos14 #12140 üzenetére
Csináltam f8-ast is, csak abból vágni kell, mivel a szélén látszik egy ember. A színeken meg majd állítok még, megvan mind RAWban is, de köszi a tanácsokat
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Rapid136
őstag
Régi filmes 17mm-esek vannak Tokinából és Tamronból 3,5-es kezdő fényerővel. A 2,8/20mm-es Minolta nagyon kompakt, de valahogy nagyon lágy a képe oldalt még rekeszelve is. Lehet ujra kéne tesztelnem, mert emiatt azóta nem is használtam, de lehet hogy több van benne.
A Tamronomért remélhetőleg két hét múlva jönnek, most már a Heliart használom, igaz annak 4,5 a kezdő fényereje.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
m3ss
veterán
erdekes ez a 85 1.8. mikrokontraszt, elesseg, kontraszt ellenfenyben, af, ezek nagyon rendben vannak. kozelre a hattermosas is jol nez ki. viszont nagyobb targytavval kicsit ideges, plasztikus, darabos a bokeh. nem egy 56 1.2 vagy 1.2 L, kicsit sigma artos a kepi vilaga tavolra...
majd hozok par kepet.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
.mf
veterán
Az emlegetett kísérlet eredménye (egy hónap Szingapúrban és Malajziában a számomra új A7-tel és pár fixszel) immár fent van Flickr-en:
a bővebb kiadás, illetve a kevésbé sok rövidített verzióFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
sebgutkopf
őstag
válasz KawaBazsy #11911 üzenetére
Sajnos azon kívül, hogy drágább, de a sony FE70-200 f4g optikailag is jelentősen elmarad az olcsóbb f4-es IS-es canon-tól. Főleg full frame vázon.
Sony vs canonÉrdemes átkapcsolni a croppolt vázról a full frame-re és mindkettőt összenézni. Végig jelentősen élesebb a canon, de 200mm-en már brutális a különbség a canon javára.
Ezt mint Sony tulaj kell mondanom és nagyon szomorú vagyok miatta, mert a drága FE obik jó része csalódást keltő képességekkel rendelkezik (a 24-70 kimondottan botrányos) és biztosan nem fogom őket megvenni.
Croppolt vázzal megvagyok, de ha a full frame felé kacsintgatnék, akkor hiába jók a sony vázak az obik miatt sajnos nem a legjobb választás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Patona akkumulátorok és dummy akksik.
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- 4K UHD autós kamera,dashcam, VIOFO duo,valódi csúcsminőség,SONY EXMOR csip, WIFI,GPS,G-szenzor
- Félár! Új! Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS HSM Macro (Nikon)
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)