-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Márton
nagyúr
válasz #31733248 #14950 üzenetére
Persze, az is korrekt megoldás, de én már jártam úgy, hogy a pap konkrétan megállította a szertartást 2 percre a lényegi résznél, mert hirtelen annyir fotós jelent meg a pár 2-3m-es közelében
Ontopic:
A Sony 16-55 kitobihoz képest egy Sigma 18mm F2.8 mennyiben előrelépés?
A sarkokat ez is úgy kihúzza mint a kitobi? (emberfejek torzulnak?)
Karcosabb a rajzolata? Kihasználja a 24megapixelt?
Egy cégnek csoportképeket pl. lehet vele csinálni? Vagy itt nagyon gáz a manual fókusz?
Keresnék összehasonlító képeket, de nemigen találok. Ha van vkinek link, jöhet.
köszi![ Szerkesztve ]
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
.mf
veterán
válasz KawaBazsy #14948 üzenetére
"csak szeretnék minden körülmények közt jó fotókat csinálni"
Hjah, meg kéne 12-600 f0.95 FF pancake zoom.
Olyan nincs, hogy minden körülmények között jó.Márton: ebben teljesen igazuk is van, azért írtam a mondat zárójeles részét. Akiknek ez szól, az a rokonság telefonnal, hangos zár-hangeffekttel és vakuval fotózkodó, "jobb szögért" (ugyanúgy megkomponálatlan és valószínűleg ferde is lesz a kép) erre-arra kinyúló, kilépő része, ilyenekből szinte mindig van, néha elég sok (mert hát most van a nagy nap, ezt aztán meg kell örökíteni!!négy!). Azt írtam, hogy viheti az A6300-at (az tud silent shootingot) és obikat; vakut direkt nem írtam, hogy vigyen. Silent shooting, vaku nélkül már nem olyan zavaró, ott már csak arra kell vigyázni, hogy ne üljön központi helyre a templomban, ne kerüljön sokszor bele a fotós képébe.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
grigo
őstag
válasz Márton #14949 üzenetére
Hát igen, nagyon kínos az a jelenség amikor valamelyik techbuzi rokony első műanyag dslr-el a nyakában kitobival és beépített vakuval tolakszik előre és áll be a profi fotós mellé, hogy ő majd megmutatja, hogy mit tud, hiszen neki is canikon pánt lóg lóg a nyakában. Egy fokkal jobb a mobilos társaság mert az helyben marad és onnan tartogatja a mobilt és nem tolakszik előre.
https://www.flickr.com/photos/120343053@N04/
-
Márton
nagyúr
válasz konyi79 #14952 üzenetére
18 mm-nek olvasom.
Mit értesz az alatt, hogy "nagyon nem mindegy ott az elején"?
A látószög nyilvá kisebb, de nem sokkal.
A szélen lévő torzításokra gondolsz? Jó lenne, ha nem csinálna megnyúlt fejeket a kép széle felé haladva.
Mert ebben a kitobi 16-20mm között katasztrófaEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Neck
veterán
Ja, te meg kifizetted félmillió jobbik felét egy tényleg fasza fotósra, és valami Istencsapása rokon rokona feszt beletartja a szekrény méretű bridge gépet az összes képbe a fontos pillanatoknál...
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Rapid136
őstag
válasz Márton #14958 üzenetére
Ez szintiszta fizika. Ha nem lennének korrigálva az objektivek akkor görbülnének az egyenesek.
Ezért cserébe perspektivikusan torzul a sarkoknál.
Korábban elképzelhetetlen látószögű tudnak gyártani, a filmes világban 20mm alatt már igen ritka volt a korrigált felhozatal. Volt egy brutális méretű 3,5/14mm Sigmám, jó játék volt. De a Voigtlander 4,5/15mm-e már feleakkora és ráadásul van 10 és 12mm-es is belőle. Szóval változik a technika is erősen.
És amit gyakorlás nélkül szinte lehetetlen megtanulni... az az hogy fotózáskor állandóan a látószögön, a tárgytávolságon, a beállításokon kattog az ember agya. Ebből kell összerakni az optimális képet és bármikor közbejöhet valami váratlan amikor a legkisebb veszteséggel járó lehetőséget kell választani.
Ha ez a másik ember félrelökése, akkor azt, viszont odáig nem szabad eljutni. Időben kell észlelni hogy ki merre mozog, van-e fotózásra alkalmas eszköz a kezében és kizárni a lehetőségét hogy akadályozzon.Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
mikrofon
addikt
válasz KawaBazsy #14957 üzenetére
Én végignéztem és sok kategóriában van még drágább a Sony-nál....
Jah és egy dolgot nem szabad elfelejteni, hogy a Sony az aktuális obijait akár a sajátjait akár a Zeiss-szel közöseket, úgy tervezi, hogy 80-100MPx-ig elég lesz FF-en a felbontása....Csak ezt üzletpolitikai okokból nem reklámozzák olyan nagyon.... Mert így mindig jól szerepelhetnek az obik a legújabb vázaikkal....
(#14946) .mf : ha figyelmesen olvastál volna, akkor észrevetted volna, hogy én azt írtam két FF váz az egyiken 35mm a másikon 85mm... Ezekkel igen csak végig lehet fotózni a ceremóniát... Van kistele, portréhoz és "nagylátó", egészalakoshoz.. Annyit meg mindig lehet mozogni, sőt szerintem kell is, hogy ezek lefedjék.... Sokan csinálják így kifejezetten szép eredménnyel...
Csoportképnél meg egyéb speckó esetnél lehet lencsét cserélni.... Egy fix-nek szebb a képe mint a zoomnak...[ Szerkesztve ]
-
OPiiPO
addikt
válasz mikrofon #14964 üzenetére
"Sony az aktuális obijait akár a sajátjait akár a Zeiss-szel közöseket, úgy tervezi, hogy 80-100MPx-ig elég lesz FF-en a felbontása...."
- nu, erre adjál már valami forrást légyszíves, ez tényleg érdekelne (nem találtam sajnos) - ha így van, akkor megvan az első tényleg hosszú távra tervező márka.
Köszi![ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
p_adam
addikt
válasz OPiiPO #14965 üzenetére
A másik két japán gyártó is ilyen, csak mivel nagyobb a kínálatuk, ezért vannak közöttük régebbi darabok is, pl. itt egy régebbi lista a konkurenciától mik a legjobbak sok megapixelre, szóval ugyanolyan hosszú távra tervezhető az összes.
De pont most jött ki a Zeiss 35/1.4 FE tesztje, 42MP-en még eléggé jó, de többet nem fog annyira jól elbírni (pl. a Canon 35/1.4 L II még jobbnak tűnik optikailag), akinek még ennyi MP sem elég (szerintem ez is felesleges a gyakorlatban, akinek kell még, annak ott van a Pixel-Shift) az jobban jár középformátummal.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz OPiiPO #14965 üzenetére
egy szakmai nyílt napon hallottam... Nekem ez elég volt, így nem kerestem utána... Lehet, hogy hiba volt...
Egyébként az igazság abban lehet, amit @p_adam (#14966)-ban ír. Feltehetően a többi gyártó is többre tervez, csak ugye vannak régebbi darabok a pro kategóriában.... Van is egy példa a Nikon 17-55mm f/2.8 DX az mostanában kezd kifogyni a felbontó kepésségéből, pedig amikor tervezték, akkor sokkal kevesebb MPx-es DX szenzorok voltak mint most. A sonynak elég újak a lencséi, így jobb lesz évek múlva... -
#96302336
törölt tag
Valaki segítsen egy kérdésben, mert össze lettem zavarva...
APS-C gép esetén, ha felteszek egy FF objektívet, akkor változni fog az ekvivalens FÉ, vagy nem?
Pl. 24mmF2.8 esetén az ekvivalens gyútáv a crop miatt 36 lesz. Ez ok. De a rekeszérték az marad, vagy az is csökken F4-ig?
Illetve...
Ha használok egy speed booster adaptert, ami az FF képet összenyomja APS-C méretre, akkor jelent-e FÉ előnyt a 0.71 szorzó? Tehát F2.8-ból lesz F2, vagy nem? -
McDuglas
aktív tag
válasz #96302336 #14969 üzenetére
A fényérték sem változik, ha aps-c vázra ff obit teszel. A gyújtótávolság sem változik, csak a képkivágás. (kb. azért szoktak ekv. fényértékkel dobálózni, hogy a háttérmosást valahogy számszerűsítsék...)
A speedbooster, plusz optikai elemként viszont változtatja mindkettőt. -
-
-
#96302336
törölt tag
válasz Muerte68 #14971 üzenetére
Köszi, mindkettőtöknek, így már teljesen értem. Akkor elméletileg kaphatok egy fényerősebb rendszert speed boosterrel. csak a lényeg mindig kimarad, hogy valójában mennyit fog rontani a képen. Plusz optikai elem sosem tesz jót.
De lehet, hogy akkor egy próbát mégis teszek. -
Muerte68
addikt
válasz #96302336 #14974 üzenetére
A közepe élesebb a széleken kicsit ront de nem veszélyes,minél drágább annál kevésbé keni a széleket
[link]
ezek vagy teljesen nyitva vagy a későbbiek 4-re rekeszelve készültek
ez meg egy másik obival szintén reducer-el készültaz első albumban egy csomó kép mint a padok nincsenek vágva.
Láttam egy fickót a kávézóban. Se mobil, se laptop. Csak ült ott és itta a kávéját. Mint egy pszichopata.... https://www.flickr.com/photos/128638150@N03/
-
#96302336
törölt tag
válasz Muerte68 #14975 üzenetére
Jó képek.
Akkor úgy néz ki, hogy nem is egy lesz, hanem kétféle. Csak meg ne tudják itthon pont az M42 volt az első gondolat, így már szerintem nem csak gondolat lesz belőle.
Sőt adna egy kis pluszt is a Canon EF-hez és a teléhez is, oda mindig jól jön a plusz fény. 600-on nyitva nem túl éles, a kép, kell rekeszelni, hogy megfelelő legyen, de akkor meg már fizikailag lehetetlen kézből kitartani, stabilizáció ide vagy oda. Plusz még az állatok sem fognak mozdulatlanul maradni. EF-hez viszont már a Metabones-t néztem. Horror az ár, de fellelhető azért használtan is egy fokkal elviselhetőbb áron.[ Szerkesztve ]
-
-
Rapid136
őstag
válasz #96302336 #14969 üzenetére
Baromi egyszerű.
A nagyobb képkörre eső fénymennyiség kisebb helyre koncentrálódik, ezért a plusz fényérték. Viszont a mélységélesség a ráírt rekeszértéknek megfelelő marad.
Remélem az ekvivalens FÉ kifejezés most hagyta el utoljára a géped billentyűzetét...Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
#96302336
törölt tag
Elvileg igen, de ha máshogy nézem, akkor nem igazán.
De ha egyszer mégis beruháznék egy FF gépre, az inkább egy A7RII lenne. Kb. egyforma ár, ha eladnám a mostanit, és vennék egy használtat, vagy ha vennék a mostanihoz egy metabones reducert.Csak elméleti szinten: ha feldobnám az a7RII-re a speed boostert, akkor crop módban kb. akkora a felbontás, mint az APS-C váznál. (kicsit nagyobb, 24 vs 28MPX) Így a végeredmény egy adapterezett a6500.
Szerintem.Rapid136 Köszi a kiegészítést. Több hülyeséget nem írok. (talán )
[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
válasz #96302336 #14980 üzenetére
Azzal kezdd hogy az "ekvivalens" szót törlöd a szótáradból (minden szókapcsolatban)
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
80hun
addikt
válasz #96302336 #14980 üzenetére
Az A7RII crop módban 18mp-es
Az Aps-c szenzor kicsike a FF-hez képest . A FF szenzor területe 2.3x nagyobb.
Ha pikszelsűrűséget nézzük akkor egy 24mp-es Apsc = 55Mp-es FF-el.. De ugye ez csak naggyából van kiszámolva mert a szenzorokból leesik a széle.
Az A6500 25mp-es tehát a FF párja 57.5Mp-es -
b.vr
őstag
válasz #96302336 #14980 üzenetére
Használd csak nyugodtan Konkrét példa: ha az én Sony RX100 gépemről valakinek aki azért valamennyit már tud a fotózásról (de ezt a gépet nem ismeri) azt mondom hogy a fókuszhossza 10,4-37,1mm, ezzel vajon mennyire lenne kisegítve? És ha azt mondom hogy _ekvivalens_ 28-100mm? Azzal már jóval inkább tud valamit kezdeni. Mint ahogy azon is valószínűleg csak pislogna ha azt mondanám hogy M3 változat fontos újítása hogy az optika 8,8-25,7mm (egyébként a tele végén jóval fényerősebb is, ami egy következő kör lenne) , hanem hogy ez _ekvivalens_ 24-70mm-t jelent. Szóval lehet ezt nyugodtan használni, persze értelmesen. De hát ez meg mindennel így van
"Oscar bácsi meg nem gyütt"
-
mikrofon
addikt
Sokkal jobb lenne, ha a fókusztávolság helyett mindenki áttérne a látószögre [°] merthogy valójában ez az ami mindenkit érdekel, amikor ekv. fókusztávolságot használ. Ráadásul így még az is jobban látszódna, hogy nem mindegyik gyártó ugyan olyan ekv. fókusz tavolsága ugyan akkora látószöget biztosít valójában, ráadásul ez valóban mérhető lenne...
De ez elég nehéz lenne... -
Bogyó bá'
nagyúr
Háj!
Valaki homályosítson már fel, hogy egyáltalán mire jó az új Sony Remote program, ha az a6000-rel nem ad élőképet a monitoron? Így mi a pöcsre lehet használni?Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
mikrofon
addikt
Holnap Sony nyiltnap lesz. Akinek van ideje megtekintheti az újdonságokat és esetleg beszámolhat itt...
Ha jól értem Sony és Zeiss termékek is tesztelhetőek lesznek.... -
jmakk
őstag
válasz Bogyó bá' #14988 üzenetére
Sajnos ennél többet nem fog tudni a6000-en, de egyetlen apsc-s Sony sem. Egyértelmű, hogy csak a legújabb generációhoz lett fejlesztve. Itt a lista, hogy melyik gépen mi elérhető.
-
jmakk
őstag
válasz Bogyó bá' #14990 üzenetére
Ja hogy windóz...
Ezt próbáltad már?Ez meg egy leírás hozzá, elvileg mennie kellene a6000-rel.
[ Szerkesztve ]
-
apple87
senior tag
Sziasztok!
sony a6300 hoz ez az állvány jó választás?[link]
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz KawaBazsy #14994 üzenetére
Még egy másodpercet sem videóztam fényképezőgéppel, sem az a6000-rel, sem előtte a NEX3-mal sem. Nem az én világom az a műfaj, egyszerűen nem érdekel...
szerk: egyébként biztosan látnék, mert az én kedvenc gyútávom a 100 mm körüli, azt meg a kitobi nem tudja.
(#14995) apple87: tök ugyanaz az állvány, csak a fej más. Szívem szerint gömbfejest vettem volna, de az drága volt tavaly is.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
.mf
veterán
válasz apple87 #14992 üzenetére
Olcsó húsnak híg a leve.
A stabilitás örök kérdés. Az ilyen olcsóknál a zár gyenge pont, illetve a többi csukló-mozgó rész is, meg lehet-e húzni, ha meglazul...
Amit a specik alapján mondani tudok: nem lehet kicsire összecsukni (60 cm összecsukva, nem túl utazás-barát), nem lehet nagyra nyitni (155 cm max - ha ez már középoszloppal és fejjel együtt, az hajolgatós), nem-szabvány gyorstalp... Úgy összességében középen van a senkiföldjén, félúton a gagyik és a jók között, de gagyinak drága, normálisakhoz képest gagyi. Kínaiaktól ennyiért jobbat is kapni; vagy használt. Van állványos topik is.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
- Filmes gép gyűjtemény
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Sony 55-210mm f/4.5-6.3 OSS (Sony E)
- 4K UHD autós kamera,dashcam, VIOFO duo,valódi csúcsminőség,SONY EXMOR csip, WIFI,GPS,G-szenzor
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)