-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikrofon
addikt
Ezt tudtátok :
"A Sony Corporation 11,38% -os részesedést tart fenn a Tamronban, így a második legnagyobb részvényes."
Ezek alapján teljesen logikus, hogy kijön a Tamron több olcsóbb Sony lencsével, amit árban a G/GM szint alá pozíciónálnak, így feltehetően tudásban is némileg elmarad majd. pont annyit, hogy a prémium felhasználók ne a Tamron-t válasszák. Viszont meglesz a Tamronban minden ahhoz, hogy a maga szintjén jól működjön és mindenki elégedetten használja, aki nem akar annyi pénzt a Sony lencsékre költeni. Tehát a Sony nem teremt saját magának konkurenciát, viszont hasít magának még egy kicsit a piacról...[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz kovsol #17453 üzenetére
Szerintem lesz itt még bejelentés, mert szerintem van a háttérben már munka bőven, csak várják, hogy már csak karnyújtásra legyen a sorozat gyártás és akkor bejelentenek... Mikor már minden sínen van és nem jöhet közbe semmi...
Ráadásul ha pont annyit adnak hogy 42MPx-en ne legyen tökéletes de 24 MPx-en igen. Akkor az új a7iii-vel szakíthatnak rendesen...
[ Szerkesztve ]
-
belovary
senior tag
válasz mikrofon #17452 üzenetére
Háááát nem tudom, mert egyelőre ahogy itt egyre több próbateszt, meg infó kerül ki, nagyon azt mondogatják hogy teljesen partiban van a GM-el. Ha ez így van valóban, vagy ha csak hangyafingnyit gyengébb, ami ugye a való használatban, képek végleges elkészültével észrevehetetlen különbség, akkor igen is nagy konkurenciát csinálnak vele. Ezen az áron gyengébbnek kéne lennie, nem is kicsit.
-
mikrofon
addikt
válasz belovary #17455 üzenetére
Valódi teszt még nem volt ezzel az objektívvel, mert hogy ugye ezek még nem a végleges darabok. Ráadásul feltehetően szét vannak tuningolva a képek szoftveresen...
Egyébként itt van néhány fotó egy amatőr fotós kezéből egy svájci bemutatóról:
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link][ Szerkesztve ]
-
belovary
senior tag
válasz mikrofon #17456 üzenetére
Amikor elsőre felvetődött hogy várjak a GM-el, mert jönni fog a Tami, úgy voltam vele, hogy jó áron lesz, nem lesz rossz, de ilyen áron nem ugyanaz lesz az biztos. Azt most sorba jönnek ki ugye a videók, tapasztalatok, (igaz még nem sok), hogy mennyire ott van. De igaz, ez csak lehet a reklám szele...
Várom nagyon, hogy a valóság mi is lesz. -
Mamuska
őstag
válasz mikrofon #17456 üzenetére
Szia!
Úgy tudom neked volt a penge Zeiss 35 mm 1.4 obid. Érdemes még abba beruházni, vagy majd jön mondjuk a natív Sigma Art 35 mm és azt venni?
Most a gyengébbik Zeiss 35mm 2.8-at és a szuper Zeiss 55 1.8-at használom. Külföldi forrásból is közel 400 ezer lenne ebay-en a csúcs 35mm-es. Amúgy a gyengébbik 35mm-esnek azért van két nagy előnye, nagyon picurka és könnyű. Kis kompakt gép ha rácsavarom, még az 55-ös is bálna mellette.
-
woodbear
addikt
válasz Mamuska #17459 üzenetére
Tudom, hogy nem engem kérdeztél, de nekem volt 35mm 1.4 Zeissem (meg úgy kb az összes E mount 35 milis megfordult nálam). Nagyon szerettem de amikor megjelent a samyang 1.4 AF verzió akkor nézegettem és gondolkodtam a cserén. Aztán amikor kijött a fw update a samyang hoz akkor le is cseréltem a Zeisst.
Nem bántam meg. Fokusz teljesítményben érezhetően jobb a samyang. Minden másban egy hajszállal alul marad. Nyitva is majdnem olyan éles, a CA valamivel több, a kontraszt kb ugyan olyan jó. Egyszóval nekem nagyon megérte a váltás. Sokkal jobban megbízom benne, mint a Zeissben. Kevés fényben is gyorsabb nála.Viszont mivel most jönnek majd a sigmák, ezért én a helyedben megvárnám a teszteket, mert biztos nem lesznek rosszak. A samyang és a Zeiss sem kis darab, és nehezek is. A sigma is kb ilyesmi lesz.
Szerintem várd meg. A kepminoseg szinte garantált, hogy fullos lesz. A fokusz ami kérdés. De mivel megvették a Sony licencet, ezért várhatóan azzal sem lesz baj.Oldalam: www.swsfoto.de
-
#96302336
törölt tag
Én értelmezem jól, vagy nem? Ezek szerint Az EU-ból vásárolt termékek mindegyikén van garancia? Értem itt a két leginkább ismert ebay-es boltot is.
-
kovsol
titán
válasz #96302336 #17461 üzenetére
Szürke importosra is van bolti garancia, meg a 14 nap elállási jog is. Szóval igazából gondolom ezzel teljesül is az EU szabály.
Én épp most vettem kb egy órája 5 évre kiterjesztett garanciát a gépre és a 18-105 objektívre is. Így az A6300 229+20k ból megúsztam és van rá 5 év garanciám is.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Mamuska
őstag
válasz woodbear #17460 üzenetére
Köszönöm szépen a részletes beszámolót!
Erre az obira gondoltál: Samyang 35mm f/1.4 AS UMC (Sony) ~160 ezer.
Nem túl olcsó ez? A Zeiss több mint 500 ezer. Itthoni árakat írtam.Az én vázam még a régi A7R az első szériás, ez is csere érett lassan, de nem akarok sokat költeni majd. 500-600 ezer körül. Szóval A7R2, A7III jön ki annyiból.
Szerk: Ja megvan: Samyang 35mm F1.4 AF 210 ezer. Mondjuk a Zeiss üvegekhez képest még ez is olcsó nagyon. De ha olyan jó annak én csak örülök fele, harmad áron.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz Mamuska #17459 üzenetére
Szia,
Igen nekem volt. Majd eladtam és azóta is sajnálom. Mostmár mióta 16-35GM-et használom, kevésbé, de azért még mindig néha eszembe jut az 1.4-es blende. Micsoda háttér mosás... Meg plusz 2Fe.
Nagyobb mint a 35/2.8 és nehezebb is, de teljesen használható méret és tömeg. Jelenleg nincs kisebb objektívem és akár egésznap is elvagyok. Mondjuk utca fotót, vagy "lopva" készített képet nem készítek. Oda nagy előny a 35/2.8 kismérete. Tehát ha szükséged van a nagyobb blendére, és van rá keret, ekkor mindenképpen cseréld le szerintem és igen a Zony 35/1.4-re . Ezen a gyújtótávolságon nagyon sokat számít az az 1.4. Kifejezetten ha beltérben emberekhez használod, amikor kicsik a távolságok.
Samyang-om sosem volt. Egy ideig gondolkodtam rajta. Miután eladtam a Zony 35/1.4-et és nagyon hiányzott. De aztán elég sok olyan nemzetközi tapasztalatot olvastam, amikbe volt közvetlen összehasonlítás és az esetek többségében utána beruháztak a Zony 35/1.4-re. Ami biztos a Samy AF-je zavaróan hangos tud lenni. Videóban hallatszik, de csendes környezetben, templomban, előadáson, szobában is zavaró tud lenni. Ráadásul, hamár videó, akkor a Zony-ban kikapcsolható a blende klikk-es váltása, ami nem csak, hogy teljesen némává teszi az objektívet, hanem folyamatos lesz a blende változása, ami videónál nagyon nagy előny.
A Samy AF objektívek olcsók, de nem jó objektívek. Egyszerűen nem a Sony szint. Főleg nem nagyfelbontású szenzoron. Emiatt lehet követ dobálni rám. De inkább helyette akkor egy adapterezett lencse...A Zony jobb képalkotása a Samy-val szemben a nagyfelbontású szenzorokkal, az "R" - es vázaknál nagyon is észrevehető. Aki egyszer nagyfelbontású szenzorral szerelt vázat vesz, annak fel kell készülni, hogy hosszútávon "kiszúr" magával, mert nagyon nem mindegy, hogy milyen lencsét csavar a vázra. Valószínűleg az új, jónak ígérkező Tami zoom is itt fog elhasalni.
Azért az nagyon fontos a Zony 35/1.4-nél, hogy elég nagy volt a gyártási szórás és az optikai különbség a megvásárolható lencsék között, mert ez az első objektívek egyike és akkor még nem igazán volt jó a Sony gyártási minőségbiztosítása. Elképzelhető, hogy ez javult és a mostanában újként vásárolható, újabb gyártású lencsék már mind jók. Azonban én használtat vennék, olyat amit az előző tulajdonosa hosszú ideje használ és rá is kérdeznék vásárlás előtt. Természetesen az ebay-ről is jöhet a használt. Jah egyébként a képek jobb oldalával szokott probléma lenni, hogy ott nagyon lágy. Illetve még az 1.4-es nyílás szokott lágyabb lenni.
Ha a 35-ös tartomány érdekel, akkor felesleges a Sigma Art sorozatra várni. Azok DSLR lencsék adapterrel egybe építve. Közülük azok lesznek a jók és érdekesek, amik jelenleg nem elérhetők. Tehát a fenyérős nagylátószögű és a fenyérős tele lencsék. Nah ezekre megéri várni...
Még azt is meg említeném, hogy a 35mm nagyon közel van az 55-höz. Emiatt nem ezeket szokták párba használni. Főleg nem az R-es vázakon, ahol jó használható az FF/aps-c váltás mint egy 1,5-ös telekonverter.
55/1.8 párja a 25/2, míg a 35mm párja a 85mm. Ez az ajánlott. Persze ettől el lehet térni...[ Szerkesztve ]
-
syC
addikt
Üdv
6500 tulajokat kérdezném, hogy a beépített stabilizátor mennyire szuperál? Jelenleg egy 6300-as van videózásra használva és bizony a stabi nélküli obikkal azért vannak gondok, tripod és gimbal, ide-oda. Van egy sony 18-105 oss is a háznál, és azért erősen gondolkódóba estünk a stabilizálást illetően, merthogy tapintható a különbség.
Igazából kellene egy második váz is a 6300 mellé és az a kérdés, hogy mi legyen az:
- 6300 , amit most olyan 220 körül meg lehet szerválni
- 6500 , ami olyan 330 körül mozog - megér a stabi plusz egy százast?
- esetleg A7S2, ami ugye "kicsivel" drágább, viszont FF és a kevésbé melegedős (4k)Vélemény?
•
-
Mamuska
őstag
válasz mikrofon #17465 üzenetére
Szia!
Köszönöm szépen nagyon hasznos dolgokat írtál! A minőségi szórásról én is olvastam és elég lehangoló egy ilyen árú és tudású obinál. Az 55-ös mindenképpen maradna. Még akkor gondolkodom, hogy a 25mm-es batis, vagy a 35mm 1.4 zeiss legyen.
A váznál is akkor inkább maradok a 7R2-nél.
-
#31733248
törölt tag
-
jmakk
őstag
válasz mikrofon #17465 üzenetére
Sosem volt Samyang AF-es objektíved, de úgy írod a soraidat, mint aki hosszú távon volna tesztelte volna ezeket. Óvatosabban kellene fogalmaznod! Vannak dolgok, amiket le lehet szűrni tesztképekből, de a dolog ennél sokkal árnyaltabb. Egy tesztkép soha nem fogja neked elmondani, hogy a szél éppen mennyire fújt, a tesztelő keze mennyire remegett, állványról készítette-e a képet és legtöbbször az utómunkát sem említik. Pedig ezeknek mind komoly hatása van/lehet egy tesztképre. Szerintem árukhoz képest nagyon jó értéket képviselnek a Samyang obik, de nyilván vannak kompromisszumok. A Zeiss mikrokontrasztot és 3D-szerű képalkotást nem fogják adni. Az AF sem mindig olyan fickós, de ugye akkor beszélhetnénk a Sony FE 50/1.8 obiról is, az hogyan lehet ilyen szar ha natív. Mindig a felhasználónál derül ki, hogy neki, az adott célre megfelel-e az obi, akár "R"-es vázon is.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Érdekesen állsz a témához...
Egyébként meg nem tesztképekről következettem, hanem valódi felhasználói tapasztalatokból. A tesztek mind "dicsérik" a Samy-t pontosan ezeket írják: "árukhoz képest nagyon jó értéket képviselnek"
Ez elég félrevezető... Mert ugye kérdés a szint, hogy mit üt meg és az nem a Sony szint, pláne nem a Sony-Zeiss 1.4-es lencsék szintje... Mint ahogy az ára sem... Aztán a felhasználó megveszi 3-ad áron és kap egy ilyen szintű vagyis ennél valamivel jobbat, de észrevehetően gyengébbet... Akkor ilyenkor vajon örül a felhasználó vagy sopánkodik, hogy miért nem rajzolja ki a megfelelő pixel-számot...[ Szerkesztve ]
-
jmakk
őstag
válasz mikrofon #17473 üzenetére
Kinek a valódi felhasználói tapasztalatáról beszélsz? Mondj akkor konkrét példát linkkel? Kinek kell hogy higyjek? Mert amúgy csak itt van tőled ez a sarkallatos vélemény, sehol, semmivel alátámasztva. Se saját tesztképekkel, se másokéval, se linkkel.
[ Szerkesztve ]
-
80hun
addikt
válasz mikrofon #17475 üzenetére
Nemsokkal viszább van egy vélemény , olvastad már?
-
jit1120
csendes tag
A playmemoriescameraapp alkalmazások kora lejárt?
Úgy látom, az új A7 III, A7R III és A9 már nincs felkészítve rá. Az alkalmazások között azért lennének hasznosak is. Gondolom a penge hardware tudná
Ilyen árú gépeknél már úgy lenne elegáns, hogy alapból, telepítés nélkül tudják ezeket a funkciókat, mert olcsóbb Panasonic, Olympus gépekben - negyed annyiba kerülnek - gyárilag benne van néhány ilyen funkció (stop motion, light painting, light trail, time lapse, multiexpo, csillagjárás).
Megint az az érzésem van, hogy a Sony megcsinált valamit, amit mások is, van amit előbb másoknál, mégis fukarkodik vele, vagy rosszabb esetben lemond róla, sokszor előfordult már ez náluk. Egy ilyen nagy elektronikai óriásnak gálánsabbnak kellene lennie.
Egyébként tetszik az A7 III. -
őstag
Sziasztok!
A Play Memories app csak jpg képet tud küldeni? iPaden akarok RAW képeket szerkeszteni, de nem tudom hogy miben küldi át.
-
mikrofon
addikt
Igen pontosan azért írtam le ilyen részletesen. A kérdező mindenképpen legyen tisztában, hogy az R-es jelenlegi vázán és a jövőben még nagyobb felbontású vázra cserélés után méginkább, kevés lesz a Samy teljesítménye, így nem neki való. Egyszerűen nem ez a célterülete ennek a lencsének. Még akkor sem ha több helyen,
megélhetésitesztelők, azt írják, hogy az árát megéri. Mert minden viszonyítás kérdése. Merthogy a Zony 35/1.4 árának kevesebb mint felébe kerül. Tudásban pedig nem felével rosszabb sőt... Csak pont annyival, hogy ne legyen elég a nagyfelbontású szenzorhoz a jó képminőségre törekedő fotosoknak., és elmaradjon a premium lencsék mögött...
Sajnos csodák nincsenek, így az ennyivel olcsóbb objektívek nem egy pro lencse szintje... Remélem senki nem gondolja máshogy ha jobban végig gondolja...
Ráadásul ugye a Samyang nem Tamron vagy Sigma szintű lencse gyártó... És ugye AF-ben nincs sok tapasztalata ez a széria előttről...[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz mikrofon #17480 üzenetére
"Ráadásul ugye a Samyang nem Tamron vagy Sigma szintű lencse gyártó..."
Namármost értem hogy gondoltad, de én meg pont fordítva bólogatok, a Sami legalább tud neutrális színű "üvegeket" csinálni, a takonyszigmával ellentétben A Tamront meg hagyjuk, egy fikarcnyival se jobb, múltkor a 15-30-uk focus breathingjétől dobtam egy hátast, nem akartam elhinni, hogy azt úgy komolyan gondolták, hogy ki lehet tenni a boltok polcaira.
A Samyang legnagyobb hátránya a botrányos QC, sokszor óriási minőségi szórás van a darabok között.
-
Matska
senior tag
válasz madgie #17481 üzenetére
Na jó, de a Sony-nál is, hiszen maga Mikrofon írja:
"Azért az nagyon fontos a Zony 35/1.4-nél, hogy elég nagy volt a gyártási szórás és az optikai különbség a megvásárolható lencsék között, mert ez az első objektívek egyike és akkor még nem igazán volt jó a Sony gyártási minőségbiztosítása. Elképzelhető, hogy ez javult és a mostanában újként vásárolható, újabb gyártású lencsék már mind jók."Szerintem a Samunál is elképzelhető, hogy sokat javult az utóbbi időben, mert nem nagyon volt rá panasz.
Az egyetlen amit gáznak tartok, hogy egy Sony 35 1.4 árkategóriában, amiről ki van jelentve, hogy innen már nincs feljebb, egyáltalán előfordulhat minőségi szórás.
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
jmakk
őstag
válasz Matska #17482 üzenetére
Sajnos mindenütt van gyártási szórás. Valszeg az összes gyártó próbál ezen (is) spórolni. Még a telejsen manuális Zeiss Loxia-nál is előfordul. Több helyen olvastam fórumokon, hogy visszaküldték kalibrálásra, mert a végtelen nem jól volt beállítva a fókuszgyűrűn.
[ Szerkesztve ]
-
gprspeter
senior tag
Sony A6000-eshez milyen táskát ajánlanátok?
-
krmcz
tag
Ez a powerzoom (pz) mit takar tulajdonképpen, miben különbözik másfajta zoom-os obiktól?
-
#96302336
törölt tag
a PZ motoros zoom-ot jelent. Tehát, ha pl. állványon van a kamera, akkor simán távvezérlővel is zoomolhatsz. Akár a mobil appon keresztül is. Másik előnye a konstans sebesség, amit a videósok szeretnek. Tehát a PZ az a motoizált zoom-ot jelenti. Pl. ilyen a SELP16-55, vagy a SEL18-105, vagy a PZ18-200.
néhány objektív létezik motoros és motor nélküli változatban. Ilyen a már említett 18200 . Ebből a PZ a motoros, a SEL a sima. A motoros egy százassal drágább is. De képminőségben nincs eltérés.
A sima zoom csak kézzel állítható. Pl. 55-210 kitobjektív, SEL18200 illetve még jó néhány.[ Szerkesztve ]
-
woodbear
addikt
válasz mikrofon #17465 üzenetére
Rakok majd fel pár rawot amit az R3-al lőttem samyang 35-el. Egyáltalán nem kell szégyenkeznie a Zeiss mellett.
Inkább adapterezett obi?! Kérlek...most adtam el a 24-es artot, mert kb a szenzor 1/3-án lehetett vele afc-ben szem fókusszal dolgozni (a 35-el nem tudom mi a helyzet) a 24-35 is szintén elszomorító volt. Nem használhatatlan, de egy fizetős munkára kizárt, hogy felraknám a vázra.
Az meg tévedés, hogy az új artok csak egy adapterrel felruházott DSLR obik lesznek, mivel megvette a sigma a sonytol a fokusz licencet és az lesz ráprogramozva az obikra.
A sigma CEO úgy írta le, hogy az adapter egy tolmács volt ami az objektív nyelvét fordította le a váz nyelvére, ami emiatt nem volt teljesen kompromisszum mentes. A nativ objektiveknél nem lesz szükség “tolmácsra” mert közös nyelven beszél a váz és az objektiv.
Szoval nagyon nem lesz ugyan az a kettőOldalam: www.swsfoto.de
-
humphries
csendes tag
Sziasztok! Lelekes kezdő amatőr vagyok. Sok utánaolvasás és nem mellesleg a ti segítségetekkel a mirrorless rendszer és az a6000 melett döntöttem kitobival. Innét szeretnék építkezni. A tervem az, a hobbiról megpróbálni átnyergelni félprofiba, majd profiba, ha úgy alakul (az okj és a papír már úton - még ha a tanfolyam maga nem is ér semmit, legalább számlát legalásian tudok majd adni ).
Viszont kezdésnek nem szeretnék sokat költeni, hanem inkább az esetleges bevételeket forgatnám vissza később, ha meglátom, hogy működőképes-e a dolog. És itt jön a kérdésem is, hogy az objektíveket szerintetek hogyan érdemes kiválasztani? A következő lehetséges utakat látom:
1. Full frame-eseket APSC-re, hogy majd amikor vázat váltok, akkor azok már meglegyenek.
2. APSC-s objektíveket. A6x00-re jók lesznek, majd FF-re váltásnál eleinte használom továbbra is őket, aztán szép lassan cserélgetek.
3. APCS-s objektíveket és FF-re váltásnál mintha teljesen másik rendszerre váltanék: eladok minden APSC-s cuccot és a bejövő árból veszek, amiket tudok.Továbbá objektív ügyben mivel járok jobban? Két zoom objektívvel, ami lefogja a gyutávot a tájfotótól a teléig, vagy külön fix lencsékkel? Tudom, hogy a fixek jobbak, de drágábbak is. A kérdésem igazából arra vonatkozik, hogy létezik-e olyan zoom normális áron, ami éles képeket tud csinálni maximum 1-2 fényérték lerekeszeléssel? Köszi!
-
woodbear
addikt
Persze, én tudom, hiszen volt Zeissem. Többször megszívatott mint a Samy. Olyanokra villantotta a zöld kis fokusz OK visszajelzést, ahol még én is láttam az EVF-ben, hogy homály. Ellenfényben meg kb meghalt.
Szóval engem nem kell győzködni
Nekem igazából mindegy ki mit vesz, de én totál elégedett vagyon a samyval. És nem hobbi felhasználásról beszélek.Amúgy meg a 135 samyt is meg lehet nézni. Tudom, hogy manual, de a híresen éles Canon 135 f2-t is szépen elveri.
Oldalam: www.swsfoto.de
-
kovsol
titán
Nekem egy SELP18105G obim van. Azért van hátránya is a PZ-nak. Elsőként ugye ez extra energia használat, így az aksit jobban szívja. A második ami zavaró lehet szituációtól függően, hogy ha kikapcsolod a gépet akkor visszaáll 18mm -re. Nem jegyzi meg hova volt állítva a zoom.
Az előnye ott jön ki ha videó közben szeretnél szép egyenletes sebességű zommolást. Vagy távvezérléssel zoomolni.
Egyébként van rajta zoom gyűrű is, szóval lehet használni tekergetve is ha épp ahhoz van kedve valakinek.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
mikrofon
addikt
válasz woodbear #17490 üzenetére
A Samy vs Sony-Zeiss-re csak annyit, hogy te tudod... De szerintem elég félrevezető azt állítani, hogy egyenlő, vagy még hobby is a Samy, mint a Sony-Zeiss... Nem nagyon olvasni tesztben ezt (hogy megveri a Samy a Sony-Zeiss-t,) csak annyit, hogy megéri az árát. Tehát sokkal óvatosabban fogalmaznak azok a "hivatalos" tesztelők, akik fontosnak tartják a szavahihetőségüket...
Ez az adapteres téma viszont csak részigazság. Az adapternek kettős feladata van egyrészt elektronikai, másrészt mechanikai illesztés. Az elektronikai résznek valóban az az egyik feladata a többi mellett az, amit írtál, tehát a kommunikáció de ez még nem elég. Elektronika vezérli is az objektívet, itt meg a fizikai elemek a meghatározók, pl, motor, tehát ha azokon nem változtatnak, akkor ez a része, (mármint a kommunikáció során megértett utasítások megvalósítása) nem változik. Ezen kívül, még mechanikailag is hozzá kell illeszteni a vázhoz. Abban az esetben, hogyha egy univerzális lencsét illesztünk teljesen mások lesznek a lencse méretei és fizikai tulajdonságai, mintha az adott lencsét kifejezetten egy adott rendszerre tervezik. De ez logikus is, hiszen különböző vázaknak mind meg kell felelnie... A jó, csendes és gyors AF-hez, sem csak a kommunikációs protokollt kell ismerni, hanem a DSLR fókuszmódjától teljesen különböző fókuszálási elvet a motornak és a mozgó elemeknek is le kell tudni követni. Az tény, hogy a jobbnak kell lennie a fókuszálásnak, mint az adapteres obiknál, hiszen legalább érti a lencse és a váz egymást...
Persze hogy a Sigma CEO erre helyezi a hangsúlyt és ezt domborítja. Az is érthető,. hogy arról hallgat, hogy a Lencse valódi része az ugyan az mint a DSLR vázakhoz tervezett lencséké, "csak" hozzá tették az elejét és átírták a vezérlő szoftvert. Tehát teljesen más fizikai méretekkel, tömeggel, paraméterekkel fog rendelkezni ez a lencse család, mint egy valódi natív lencse, amit valóban MiLC-re terveztek, teljes felépítésével együtt... A Sigma Art lencsék a Sony vázra rakva kifejezetten orrnehézzé teszik a rendszert és a tömegközéppont a sokkal előrébb kerül, ami nem kifejezetten előny több órás fotózás alatt és az állványon is okozhat kisebb nehézségeket. Ez pedig a natív Art-okkal sem fog változni, merthogy adapter ide vagy oda, a távolságok és a nehéz elemek ugyan azok és ugyan ott maradnak...[ Szerkesztve ]
-
-
derrik
őstag
Ha csak kimondottan fotózás és nem videó a cél! Melyik a jobb választás egy A6300-as vázra???
Sony 50mm f1.8
vagy
Sigma 30mm f1.4
Új hozzászólás Aktív témák
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
- Softbox és diffuzorok - Fotós derítők, reflektorok és hátterek
- Panasonic SDR-S26 SD 70-szeres optikai zoom! +opt. képstab. (DVD felbontás)
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- NIKON Z 24-70 F4 S
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)