-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KawaBazsy
aktív tag
válasz Bogyó bá' #17044 üzenetére
6300 nekem se csí, a 6500-ból a stabi kéne. De annyit én sem adnék érte.. Mióta 80Hun fórumtárs rávezetett, h műkszik a Sigma 30f2.8-ban a követő fókusz, azóta még elégedettebb vagyok. :-)
A Fuji S6500-at majd 10 évig használtam, szerintem az A6000 is ki fog tartani eddig. Ill. el kéne gondolkodnom, h meg akarom e hosszabbítani a garit, mer vmikor áprilisban vettem, tavaly.. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz KawaBazsy #17051 üzenetére
Nekem még a vázstabi sem hiányzik, kizárólag natív, stabis üvegeim vannak (nem sok), illetve még egyet (szintén stabis natívat) tervezek a nagyon távoli jövőben beszerezni:, ez pedig a SEL 10-18. Jelenleg is "panorámaképpel" pótolom a hiányát, de az ugye jpg, meg a függőleges irányú felbontása végtelenül kevés sajnos.
A NEX3-at én is használom a saját kitobijával a motoros túrákon, ott ha véletlenül összetöröm vagy ellopják, esetleg a nyakamban lógó, sapka nélküli objektíve kap egy kavicsot menet közben, akkor is legfeljebb 40-45 ezer forint károm lesz, nem 350 ezer mint a másikkal lenne. Viszont verőfényes napsütésben nem mindig látom, sokszor csak sejtem a képhatárokat a hitvány LCD-n, így nem egyszer előfordult már, hogy a lefotózott templom tetején a kereszt csak félig volt meg. Itthon meg agyvérzés kerülgetett...
szerk: ezen a gari hosszabbításon én is gondolkodom, augusztusban lesz egy éve hogy a MediaMarktból rendeltem.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Uzi74
senior tag
válasz Mirman #17015 üzenetére
Játszana a batis, ha nem 2x annyi lenne - az OSS jól jönne a A6300-on. Inkább félreteszem a különbséget majd egy másik IBIS-es vázra. Tipikusan 1/500s alatt nem nagyon fényképeznék vele ugró lovas témát, ezért az OSS annyira talán nem számítana.
A Batis 85 árából lehet inkább egy 70-200G-t vennék.(#17017) Econ
Annyiban legyünk megértőek a Samyang-al, hogy optikailag valószínűleg a sel85-ben is van CA, csak ott kiszedi a korrekciós profil. Ezzel együtt valószínűlet kétszer vennék, ha olcsón vennék - jobb inkább 2,5x árat kipengetni egyszer a sony self85-re, mint mindkettőt megvenni...[ Szerkesztve ]
-
krmcz
tag
Ebay-ről vásárolt már valaki Sony objektívet? Találtam egész jó áron új darabokat, amik még szállítással együtt is jóval olcsóbbak az itthon kapható kínálatnál.
-
#96302336
törölt tag
Gépet is és objektívet is vettem. zsír új, nem újracsomagolt termékek voltak. Annyi, hogy nem EU régiós, hanem távol-keleti. Így a garancia Kínában van, illetve a bolton keresztül. Azt mérlegeltem, hogy amennyivel olcsóbb, és mégis meghibásodik, a felár amit itthon fizetnék a legtöbb esetben fedezné a javítást is. Amit vettem, az mind bontatlan új termék volt, és tökéletesen működőképes.
-
rgranc
aktív tag
Ha már két hete szóba került a havazásban fényképezés: idén voltam először Hollókőn húsvéti locsolkodást fényképezni, több víz jutott a közönségre mint a lányokra, ha valaki menne majd a jövőben, így készüljön...
-
derrik
őstag
...Javaslat Sony fényképező szervizre???
-
Uzi74
senior tag
válasz mikrofon #17056 üzenetére
Köszönöm, nem is gondoltam volna a 70-300-ról ezt. A gyújtótávok kapcsán a tegnap elővettem szép napos időben a 55-210-et és azt kell mondjam kicsit lerekeszelve egész vállalható képeket készített és nagyobb gyújtótávokon (135mm körül) már mosott is. (Egyik tesztben azt is írták kb 90% teljesítményt hoz a 70-300G-hez képest...)
Lehet aludnom kell a dologra egyet és elmúlik a birtoklási vágy (vagy nem )[ Szerkesztve ]
-
bercsi
aktív tag
-
bercsi
aktív tag
válasz Blaise #17066 üzenetére
Először a körtárcsa adta meg magát, felfelé nem akart működni; mintha beragadt volna. Akkor a szerviz munkalap szerint switch block cserét végeztek rajta.
Visszakaptam, de még mindig határozatlan volt, ráadásul most a bekapcsoló kar is túl könnyen járt és lötyögött.
Hozzáteszem mindezt egy alig 1 hónapos gép produkálta. -
KawaBazsy
aktív tag
Gondolkodtam ezen a kiterjesztett garin, felhívtam a Soncityt érdeklődni. AZt az infot kaptam, h 180 napon belül javasolják a megkötését, h biztos meglegyen, s csak egyes termékcsoportoknál van 360 nap (ez sem 1 év), pl TV-knél. No, elővettem a számlám, tavaly április 8.-án rendeltem, úgyhogy asszem mindeképp lecsúsztam.. :-)
-
mikrofon
veterán
A múlthéten felfigyeltem egy érdekes témára a Sony a7riii kapcsán. Azért nem írtam erről eddig, mert kiakartam próbálni előtte magam is, hogy tényleg működik. A hétvégén sikerült és jelentem tényleg a legjobb módszer az FE (EV) expozíció beállítására nagy dinamikájú felvétel készítése esetén. Ez egyébként a7rii-vel is megvalósítható, csak nem olyan egyszerűen. A Hsz végén ezt is leírom. Javaslom, akinek van lehetősége próbálja ki!
Tehát:ETTR (expose to the right) with Soany a7rIII: Highlight metering mode with +2 EV comp
Tehát a lényeg, hogy ezzel a módszerrel lehet úgy beállítani, az optimális fényértéket, expozíciót, hogy a szenzor legnagyobb dinamikai tartományát ki tudjuk használni és mindemellett az árnyékos , sötétebb területen a legkevesebb zaj keletkezzen. Ez egy olyan módszer, ami nem azt jelenti, hogy képfeldolgozás (post processing) nélkül kapjuk a legjobb eredményt. Ez arra való, hogy a legszélesebb dinamikai tartományhoz jussunk, úgy hogy ne vesszen el adat beégett terület miatt. Ezzel a módszerrel az árnyákos területek a szenzorban rejlő lehetőségekhez képest a legnagyobb világosságot kapják, így ritkábban szükséges, és ha szükséges is sokkal kisebb mértékben az árnyék csúszka használata, így minimalizálódik a sötét terület zajossága. Képfeldolgozás folyamatában a csúcsfények visszahúzásával esetleg a témától függően a teljes kép sötétítésével lehet beállítani a megfelelő világosságát a képnek. Ami ugye nem növeli a zajosságot olyan mértékben.
A módszer működési elve: A Sony a7riii-be bekerült egy új fénymérési módszer mégpedig a "Highlight", (magyar menüben: "Megjelölés"). Ez az algoritmus úgy működik, hogy megkeresi a kép legfényesebb területét automatikusan és ahhoz állítja az expoziciót. Olyan mintha spot (pontszerű) fénymérési módszert alkalmaznánk és a kép legfényesebb területén mérnék pontszerűen fényt. (AEL Lock gomb használata). A mérési és beállítási elv az, hogy ezt a területet veszi középszürkének és az expozíciót úgy állítja, hogy ennek a területének a fényessége a középszürke világosságával egyezzen meg. Ez a Sony kamerákon (a7rii és a7riii) is elvégzett próbák alapján 2FE értékre van a fehértől, attól a világossági értektől, amin a szenzor még el tudja tárolni az adatokat tartalomvesztés, kiégés nélkül. Tehát ha a +2FE (EV) eltolás azért szükséges, hogy a fényképezendő területnek a legvilágosabb pontja az a szenzor legvilágosabb érzékelési pontja legyen. Így valóban ki tudjuk használni a szenzor maximális dinamikai tartományát.
Tehát az a7rIII-n ki kell választani a "Highlight" fénymérési módot és az EV kompenzációs tárcsát +2-re kell állítani. Majd a képfeldolgozás folyamatán vissza kell venni igény szerint a fényességet az érintett területeken. Egyébként az a7rIII váz lehetőséget biztosít, arra, hogy a különböző fénymérési módokat állandó értékkel eltoljuk, azonban Csak +/- 1FE-vel. Tehát az is járható út, hogy valaki átírja a menüben, hogy a "Highlight" fénymérési módot mindig +1 FE-vel korrigálja a váz automatikusan és az expozíció kompenzációs tárcsát csak +1 értékre állítja.
Az a7rII esetén hiányzik a "Highlight" fénymérési mód. Tehát fénymérési módnak "Multi-pattern" (magyar menüben: többmintás) módot kell kiválasztani. Be kell kapcsolni a "Zebra 100+" lehetőséget, amikor az éppen kiégett területet villog. Ezek után jöhet a képkészítés. Mégpedig úgy hogy az expozíciót úgy kell beállítani, hogy éppen ne legyen túlexponált terület, tehát ne villogjon a Zebraminta. Majd +2FE (EV)-vel el kell tolni az expozíciót. Ezzel meg is van a maximális dinamikát és a legkevesebb zajt eredményező expozíció. Természetesen itt is a befejező lépés a képfeldolgozásnál a fényerősség beállítás.
Jah és persze ez csak RAW-ok esetén működik. Aki JPG-ben fotózik annál ez nem járható út.
Pár napja megtudtam, hogy "az összes hozzászólásom tudatlanságról árulkodik", emiatt kérem, ha valahol butaságot írtam jelezzétek, hogy ne maradjon hiba....
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz mikrofon #17074 üzenetére
Egyetlenegy hiba van az egészben, a gyakorlat...amikor ugyanis az ember durván feltolja az árnyékokat, akkor tartalomtól és világítástól függően eléggé el tudnak csúszni a színek ahhoz képest, ha nem kell durván állítgatni, szóval ETTR nem mindig a helyes megoldás, legtöbbször többet ér, ha egyszerűen 'korrekt' az expo a kép tárgyára vonatkozóan.
A Canon esetében sokkal inkább lehet erre szükség, ott viszont ez a színeltolódás sem akkora probléma (de a zaj igen, ha nem a legújabb 5D IV-ről beszélünk, ami gyakorlatban szinte ugyanazt tudja, mint az A7RII/III) -
mikrofon
veterán
válasz p_adam #17076 üzenetére
Kérdés, hogy mit értünk gyakorlat alatt...
Azt, hogy általánosságban, hogyan működik, vagy konkrétan az általam említett vázon....
A gyakorlat az én esetemben is és másoknál is azt mutatja, hogy tökéletesen működik ez a Sony a7riii esetén. Pont emiatt nem írtam le addig, amíg magam is le nem teszteltem. A színek sem csúsznak szét. Hiszen nem írtam túlzott árnyékfelhúzásról, hanem a fénymérési algoritmus sajátosságainak a korrekciójáról....Ezzel a +2FE-vel pl egy napsütéses időben, minden a helyére kerül. Főleg ha kültérben, a legvilágosabb pont mondjuk az ég és azon a felhő lesz, ami pont a fehért tartományba csúszik bele kiégés nélkül a korrekciónak köszönhetően. Vagy beltérben nagykontrasztú megvilágítás, akár lámpa, vagy ablakon bejutó fény esetén. Nagy előny még akkor, ha fehér ruha található a képen. Mert ki ne szeretné, hogy a valóságban fehér a képen is fehér legyen és látszódjanak rajta a színek, meg a kép többi része is látható legyen...
Valóbban nem minden esetben ez a használatos, de Sony a7riii esetén, széles dinamikájú, nagykontrasztos felvételek esetén ez adja a legjobb eredményt.
Továbbra is csak azt tudom mondani, hogy ki kell próbálni. Ha te kipróbáltad szívesen olvasom a tapasztalatodat....
Vagy ha nem akarod keress képeket a Google segítségével és meglátod... De ez annak szól aki ki szeretné használni a vázának képességeit és tudását... Annak meg megér egy próbát....Canon-hoz valóban nincs tapasztalatom. Nem tudom, hogy ott hogyan működik, hogy ott mi a valóban jó módszer. Nem is érdekel....
[ Szerkesztve ]
-
topikk
senior tag
Sziasztok! Nem vagyok Sony-s, de a nagy hype miatt olvastam az A7iii -rol, hogy ennyi penzert ennyi kamerat meg nem adott senki. Ehhez kepest neztem ma az e-infin.com/eu szurkeimportos oldalt es ugyanannyiba kerul mint a Nikon 850D. Akkor hogy is van ez?
-
kovsol
titán
Szürke importosan szerintetek milyen áron várható amúgy a A7III?
May the Force be with you!
-
80hun
addikt
válasz topikk #17078 üzenetére
Most nem azért de 2850eur a garancia nélküli d850 ugyanennyi az A7Rm3 is ugyanott.
A7m3 még nincs is szürkeimportos és jelenleg itthon 760e a váz és + 20e-ért 5év gyári gari van rá.
Tehát hogy jön egy 880e-s szürkeimportos gari nélküli ár a hivatalos 5év gyári garis 780e ft-os árhoz?
Főleg hogy a 3 év garis D850 1.2 milla -
konyi79
addikt
válasz mikrofon #17074 üzenetére
Ez tök jó, látszik a Sony nagyon hajt már a pro közösség felé, bekerült végre a csúcsfényekre fénymérés is végre a menübe. Eddig a tükrösök kiváltsága volt. Bár akinek volt némi gyakorlata, a hisztogramra/zebrára támaszkodva eddig is simán megoldotta, arról nem is beszélve, a Sony szenzorok eddig is mennyire lesz@*ták a helyes expót, ha RAW-ban nyomtad a sok tartalék miatt.
Meg ez a dolog nem a dinamikáról, inkább a helyes expóról szól. Ha a magas dinamika a szempont, érdemes a kettős erősítés miatt a két natív ISO környékén maradni, arra figyelni.Meg arra is kellene ügyelni, az ilyen flamekeltő kiegészítések ne szúrják senki szemét, inkább tartsd magadban legyél szíves.
-
#31733248
törölt tag
(#17053) Uzi74
"Annyiban legyünk megértőek a Samyang-al, hogy optikailag valószínűleg a sel85-ben is van CA, csak ott kiszedi a korrekciós profil."
Megnéztem én már korrekció nélkül is, nagy a különbség a Sony javára. A Samy CA-ját gyakorlatilag ki sem lehet szedni. Ezzel együtt a Samy 85 nagyon komoly mosodát hoz, de érdemes kerülni vele a nagy kontrasztú jeleneteket.
Az 55-210 egy FÉ rekeszeléssel nagyon jól teljesít, bármelyik gyútávon. Példák:
"Makró" - "Portré" @ 139mm f5.6 (letöltés) - 210mm (letöltés)
(#17088) mikrofon
Engem érdekel ez a téma. De igazán annak örülnék, ha egy asztali alkalmazás presetje bevihető lenne a gépbe és olyan jpg-ket köpne ki a váz. Ha a HSL, clarity, mikrokontraszt is állítható lenne (akár a vázon belül), megspórolható lenne az utómunka nagy része. Itt vannak a saját DXO presetem képei a vázból kieső, finomhangolás nélküli standard képekkel összehasonlítva. Ha hasonlót érhetnék el a vázon belül, nagyon tudnék örülni...
[ Szerkesztve ]
-
tom24
újonc
Üdv!
E-infinity-vel kapcsolatban szeretnék kérdezni.
Ugyanannál a terméknél - jelen esetben Sony a6500 - több árat is látok. Továbbá van, amelyiknél van szállítási költség feltüntetve, van amelyiknél nincs. Úgy látom amelyiknél nincs ott Standard shippinget írnak (különböző nyelveken...) , amelyiknél van szállítási költség ott International Standard shippinget írnak Ráadásul általában az a drágább, ahol még plussz szállítási költséget is írnak...
Van esetleg ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata? Melyik mivel jár, melyiket érdemes választani, illetve ha több mindent vesz valaki, akkor a szállítást egyszer számolják fel vajon?
Magyarországra kivel küldik? Valamelyik futár vagy a posta hozza? Kapok track numbert?
Előre is köszönöm a segítségeteket! -
krmcz
tag
Ha Sony apsc milcre kellene objektíveket választanotok és adapterezés most nem játszik, akkor melyik lenne az a 3, amit választanátok (kitobit leszámítva)? Nekem Sony 50 mm f1,8 oss, Sigma 16 mm f/1.4, Sigma 30 mm f/1.4.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest