Új hozzászólás Aktív témák
-
Balázzs
senior tag
-
DuDieHUN
aktív tag
napi hasznalat, illetve balaton rendszeresen, kulfold ritkan
Lr jo lenne 50e km alatt akkor van meg benne 1-2 ev garancia
SR+ felé húz a szívem
-
h1mpi
félisten
válasz DuDieHUN #294 üzenetére
Ez nem ilyen egyszerű mennyit mész egyszerre?
Az egyiken nincs már gari, a másikon még van. Én is az új M3-at vettem (SR+), mert ha megyünk is messzire 20-25 perc alatt feltölt és mehetsz tovább. Ugyanakkor a 400 LE és az összkerékhajtás elég jó dolog[ Szerkesztve ]
Fully electric lifestyle!
-
DuDieHUN
aktív tag
ki melyiket választaná, ha az ár azonos?
model 3 LR 2019 - ~90.000 km
model 3 SR+ 2021 - ~10.000 km[ Szerkesztve ]
-
-
Balázzs
senior tag
Szia!
A képen nem látom jól, de ez a karbon szárny? Itthon 50k környéke az ára, ha tudnál adni beszerzési forrást az jó lenne. Hogyan raktad fel? Netes videókon simán kétoldali ragasztóval rakják fel, de szerintem az nem egy tartós dolog.
Fólia gyártmányát elárulod? Nekem 3M volt fenn, 18 év alatt nem volt vele gond. Ha ismerősöd vállal másik M3-at is, érdekelne az ára, persze ha kialakul a hátsó szélvédőnek a fóliázása is.köszi
B.
-
h1mpi
félisten
Szárny netes rendelés akkor 80EUR volt, egyelőre csak az oldal üvegeken van, mert a fóliás nem merte a tetőkárpit miatt lehúzni oda a vizet. A fóliás az ismerősöm, így az ár egyedi
De dolgozom a hátsó üveg tetőn is, mert kellene a design miatt.Fully electric lifestyle!
-
Balázzs
senior tag
Igazából szerintem lényegtelen, anno a bérel 2020-as és a mostani 2021-es között van különbség menethangban, utóbbi javára.
h1mpi: szárny tesland? fóliát hol csináltattad? hátsó szélvédőn is van? Ha nem titok mennyibe került? Nekem előző autómon volt körbe, kivéve első szélvédőn és nagyon hiányzik.
Ha nem publikus az ár és vagy a hely, jöhet priviben is.
köszi -
titán
Javítom magam. Rosszul emlékeztem. Most újra visszagondolva, tényleg volt EU-ban egy hajónyi facelift előtti, első sorozatos, 2020-as kínai szállítmány, amiből néhány példány Mo-ra is eljutott. Után jöttek az amerikai faceliftesek (abból van nekem is), majd a kínai faceliftesek.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Balázzs
senior tag
válasz DuDieHUN #281 üzenetére
Szia, remélem nem késő a válasz: 2020-as SR+ és a 2022-es model 3, mindkettő MIC és utóbbi halkabb. Van aki még utólag hangszigetelést csináltatott, de 3-4 DB-ért szerintem felesleges.
Kinek hogy muzsikál az új járgánya? Első tapasztalatok? Vagy mindenki Face-n kommunikál?
Gamepad-ot ha használtok az autóban, akkor milyet és honnan vettétek?
[ Szerkesztve ]
-
Balázzs
senior tag
Pedig sokkal halkabb, mint a korábbi model 3 sr+, tegnap mentük több, mint 600km-ert és alig érezni, hogy mennyivel megy az autó. Gyorsulás tényleg szuper, pedig ez a leglomhább tesla
Kerékközép: Tesland, Pécel, próbált ott, igaz már csak szerdán. Az aero "dísztárcsa" élőben nagyon jól néz ki, képen viccesnek tűnik.Gyári kupak miért nem jó?
[ Szerkesztve ]
-
h1mpi
félisten
Tegnap átvettem, fantasztikus autó. Egyetlen egyben nem éri el a most használt Kodiaqomat, hogy zajossabb a futóműve, de érdekes csak az. Maga az autó nagyon halk. A 140-et konkrétan 100-nak érzem. A gyorsulása már ennek is eszméletlen.
Kap egy dobbetét szigetelést és probléma megoldva. Kerékközepet hol lehet venni normálisat? Reggel két szett Alisat törtem el, miközben raktam be, eltört a lába…[ Szerkesztve ]
Fully electric lifestyle!
-
Balázzs
senior tag
Keszulj fel, ma 101ev-sek egy rakas autot vettek at, de amugy is ket alairas, megkapod a kulcskartyakat es mehetsz az ut masik felere a telepre. En elobb talaltam meg az autot, mint aki atadta Igaz forgalmi fenn van par napja account-ban es tudtam pontosan mit keresek. A kocsi teljesen retkes volt, akku 20%-on, de legalabb a rendelt cuccok mar a kocsiban voltak. Sajna kicsi a hely, kevesen vannak es ebben meg erosen fejlodnie kell a cegnek. Nalam rendben ment minden, de facen es mashol is olvasni huzos sztorikat. Akkut erosen javasolt 100%-ra tolteni amint lehet otthoni toltovel.
Duna autonal melozol?
[ Szerkesztve ]
-
Balázzs
senior tag
Sikerült már az átvétel?
Én ma mentem az autóért, M3 (korábbi standard range+), fehér külső, fekete belső, alap 18-as kerekek, egyetlen exta az EAP, 60-as akku, ryzen alapú központi számítógép, 5 ülés és kormány fűtés + ablaktörlő lapátok parkoló állásban fűthetőek. Öröm van, ha ez a járgány is bírja legalább addig, mint az előző (325.xxx km) akkor rendben leszünk
-
h1mpi
félisten
Ma kaptam az értesítést, hogy március 4.-én átvétel
Fully electric lifestyle!
-
Balázzs
senior tag
-
h1mpi
félisten
Sajnos a díjak felfelé mentek még nem érződik a szerviz hatása, viszont az infláció és a nyersanyag hiány igen. Az éves díjak magánszemély Pest Megye esetén: GFB 30.000 Ft/év, casco: 300-400.000 Ft/év. Most kaptam 2 napja alvázszámot.
[ Szerkesztve ]
Fully electric lifestyle!
-
h1mpi
félisten
Sziasztok!
Márciusban én is beszállok a Teslások közé egy M3 SR+-al Minden szimpi egyedül a casco tűnik horrornak, de tudom van rá egy K&H-s megoldás.
Fully electric lifestyle!
-
titán
Ezek közül csak a frunkot egyszerűbb kinyitni vele. A többin van egy kézzel elérhető gomb. Szóval oké, azt elfogadom, hogy a frunkot egyszerűbb vele kinyitni, de minden másra pedig sokkal egyszerűbb a telefonos kulcs. Nyilván te nem így érzed, ahogy én meg nem úgy, ahogy te, de nem vagyunk egyformák.
Nálam iphone 11 pro és 12 is 100/100, épp úgy ahogy Galaxy s21 is. Érdekes. Lehet, hogy van eltérés sikerességben autó között?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Strezi
őstag
Oh persze nyisd már ki a frunkot vagy a csomit, vagy a töltőportot egy mzdulattal telóról amikor bevásárlószatyor van a kezedben 😉
Segítek, nekem a kulcs fix kabát vagy nadrágzsebbe van, ahonnan kivétel nélkül. Tapintással használom.
Új ájfónnal használtam a 3-mast, tippelj még mi nem volt jó az alapbeállításokkal, hogy rendszeresen elő kellett venni és matatni hogy nyíljon az autó 😁Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
hellomi
tag
Kar, hogy nonstop out of stock a kulcs.
Multkor megkerdeztem, hogy mikorra varhato, egyelore otletuk sincs.
Kartyak megjottek 2 nap alatt, kulcsnak hire sincs.ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
-
titán
a telefon úgyis kéznél van, és tölteni muszáj, akár Tesla, akármi más miatt is. szóval ez csak kényelmetlen plusz nyűg. A nyitás sikeressége a telefontól függ. Ha nem hülye a szoftver, és nem lövi ki ész nélkül a Tesla alkalmazást, akkor itt is megvan a 99-100%. Van olyan telefonom, ahol 80% is öröm (2 Xiaomi is ilyen), van olyan, ahol 95 (LG), és van ahol 99-100 (talán egyszer ha előfordult vele gond egy év alatt), Samsung és iPhone. A szoftver memóriakezelésétől függ.
amúgy meg tök olcsó a Tesla kulcs. Kia eNirohoz csináltattam plusz kulcsot, 230e Ft volt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Strezi
őstag
Kisebb mint egy telefon.
Nem tamagocsi, nem töltögetjük.
Egy mozdulattal, egy kézzel vezérelhetők funkciók.
100 ból 99 szer működik (forgalmas parkolókban kicsit gondolkodik néha), telefonnál ez inkább 95. Esetenként be kell lépni appba hogy észheztérjen.Használt 14.3 kWh LifePo akkuk eladók ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Strezi
őstag
-
hellomi
tag
Igen, ezert sem hasznalom a kartyat. Ezert akarok kulcsot venni hozza, ami out of stock jelenleg: [link]
ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
-
hellomi
tag
válasz Shadowbull #249 üzenetére
Igazad van, ez teny, viszont mas szemszogbol nezve, hiaba szeretne valaki BEV-et venni, es eleg neki egy "atlag, kozepkat" auto, ha 20k EUR-ja van ra. Az nem fog venni se Teslat, se 3as BMW-t, hanem Golfot fog venni(vagy hasonlot).
Aki BEV-et akar venni, de kicsi nagyon a kerete, az se fog Teslat venni, hanem Zoe, stb.
Akinek nagyobb a kerete, ott belefer a 3as BMW kategoria, de jovobe tekint, az fog Teslat venni. Mert ahogy irod is, az i4 mar 60k korul van, 1.5x annyi, mint az alap Tesla, tehat megint nem fer bele a keretbe.Nyilvan, szegmensek tekinteteben az elektromosoknak felara van, de a legtobb ember, ceg havi x keretet ad meg auto vasarlasra. Aztan abba, ami belefer. Ilyen szempontbol tovabbra is a 3as BMW(kozepfapad) szint marad meg a Tesla M3 arsavban. Nyilvan nem Performance modellbol adott el a Tesla se 900k-t, tudom, UK specialis eset, sok a rettento tehetos ember, aki nem nagyon hasznalja az autojat(tobb embert is ismerek szemelyesen, aki kevesebb mint evi 6/8k merfoldet hasznalja, megis ott a Perfomance Model 3/Model S), de itt is 50% a Standard, es a maradek 50% a LR/Performance egyutt. Nyilvan az i4-bol is az erosebbik verzio megdragabb, tehat megint nem fer bele mondjuk egy 60k-s arsavba, ahol a TM3P van.
Es akkor a tobbiekrol nem is beszeltunk, Audi sehol nincs ebbe a meretbe elektromos autokkal, Merci majd valamikor jovore erkezik az EQE-vel talan, de addig csak Tesla van, meg most a BMW az i4-el. Bar hozzateszem, egyeni velemeny, de M packet nelkul valami nagyon rusnya szegeny i4, M packet talan ennel a BMW-nel dob a legtobbet a kinezeten a jelenlegi palettan. Bar izles mindig szubjektiv, ezert is halkan jegyzem csak meg.
Most nezegetem az i4 kalkulatort itt felenk, pont ugyanannyi a fenyezes felara, ha metal szint akarsz, mint a Tesla.
Egy elso derektamasz, futott kormany es kulcs nelkuli nyitasert viszont £1200 kicsit erosnek tunik nekem. Ezek pl Teslaba mindegyikbe benne vannak alaparon, ez pedig a legfullosabb i4M-nel is £1200, ami mar 65k£ es erre jon ra minden egyeb.[ Szerkesztve ]
ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
-
Balázzs
senior tag
Úgy tudom a bluetooth pont azért van, hogy ha nincsen internet elérés, akkor is menjen applikációból a nyitás. Szerencsétlen eset, hogy közel volt a teló az autóhoz, key card szerintem RFID elven működik és csak közelről, tavasszal használtam, úgy emlékszem közel kellett rakni a B oszlophoz, hogy nyissa az autót.
-
Shadowbull
addikt
Szerintem nagyon le van egyszerusitve az egyenlet ha csak az arat nezzuk. Ugyanis letezik egy eleg jelentos BEV felar az ICEhez kepest, ez valahol 10 es 20e euro kozott van, tipustol es gyartotol fuggoen. Csak nehany gyors pelda:
Hyunday Kona ~ 16e euro
Hyundai Ioniq ~ 10e euro (ott raadasul csak hibrid van, sima ICE nincs)
Opel Corsa ~ 15e euro.Egyszeruen ennyivel dragabbak a villanyautok. Aki BEVet vesz, az hajlando ezt a tobbletet kifizetni. De ezt a felarat nem erdemes osszekeverni a szokasos premium felarral, mert a premiumoknal mindkettot ki kell fizetni. Lasd peldaul BMW i4, ami a 4es Gran Coupera epul, ami eleve ~47e eurotol indul, tehat mar onmagaban tartalmazza a premium felarat, egy i4 pedig 60e eurotol indul, azaz ott is megvan ~13e euro BEV felar.
Vagy ott az iX3, aminek az ICE alapkivitele 51e euro, es erre jon a BEV felar, ezert kezdodik az iX3 67e euronal, +16e a BEV tobbletkoltseg.
Aki premiumot akar venni, az a jovoben, a BEV korszakban is ki fogja fizetni a premium felarat.
Szerintem a Model 3/Y arazasa csak a BEV felarat tartalmazza, a premium felarat nem. Ezert nem szamitom premiumnak.
Ez latszik akkor is ha direkt hasonlitjuk a premium/nem premium BEVek belepoarait egymashoz:Tesla Model 3 vs. BMW i4
43e vs. 60eTesla Model Y vs. iX3:
57e vs. 67eA kulonbseg a premium felar.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
hellomi
tag
válasz Shadowbull #247 üzenetére
Egy valamivel eleg konnyen meg tudom cafolni a logikat, amit irsz(hozzateszem, ertem, amire gondolsz).
Oke, hogy a Golf meg Corolla vevoiert versenyez, ugyanakkor megsem. Akinek Golfra van penze, mondjuk 20k£, az Golfot, Astrat, Focust fog maximum valasztani, nem egy tobb mint 2-3szor annyiba kerulo autot.
Oke, hogy szerinted nem premium az auto(sok esetben az anyaghasznalat az biztosan nem az), de az ara miatt ott van, tehat akinek van 40-50k£/EUR/etc penze autora, azoknal johet szoba csak, ott pedig a premiumok vannak.
Nyilvan, az autok nagyresze lizingre megy el, de nem mindegy, hogy havi 700EUR vagy 200EUR a lizing, tehat szinten nem jon szoba annal, aki 200EUR havi lizing korul vesz egy Golfot akar, mert ez nem annyiba kerul.ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
-
Shadowbull
addikt
" Model 3 vs 3as BMW, ugye ott lenne erdekes, mennyivel tobb Model3 fogyott"
Most kezdhetjuk ujra a premium vs. nem premium vitat Az en ertelmezesemben a Model 3 tomegauto, olyan mint a Toyota Corolla meg a Golf. Azoknak a vevoiert versenyez. De nxyilvan mas meg maskeppen latja.
"de azt el kell ismerni, hogy nem semmi, amit letettek az asztalra."
Ebben nincs koztunk vita.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
hellomi
tag
Ott a baj, hogy wifin is. Nem pedig csak wifin/mobilneten/akarmilyen online formaban. Bluetooth mint lathato, eleg nagy hatotavolsagu a telefonon is meg az auton is, nem kene ez alapjan mukodnie, nem eleg biztonsagos igy azert.
ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
-
hellomi
tag
válasz Shadowbull #243 üzenetére
Ezek alapjan, amit a multkor talaltam az csak Q3ig vonatkozhatott kb, 1.7M-val.
Anyway, 2.2M vs 900k, gyors check alapjan kb 25modellt arul perpill a BMW, mig 4 modellt a Tesla.
Ha ebbol lebontjuk a ket legnepszerubb modellt, ami kb konkurensek, ugye a Model 3 vs 3as BMW, ugye ott lenne erdekes, mennyivel tobb Model3 fogyott, ami gyakorlatilag 3eve letezik egyaltalan, zero history van mogotte, olyan anyagokbol, amilyenekbol, olyan szerviz/dealership halozattal, amilyennel, annyi orszagban ertekesitve, amennyiben, mig a 3as szerianak eleg komoly multja van, szerviz es kereskedo halozattal, kb minden letezo piacon ertekesitve.Nem vedem a Teslat, egy pillanatig se, eddig se vedtem, ezutan se fogom, foleg a mostani eset utan, hogy csak ugy kinyitjak, de azt el kell ismerni, hogy nem semmi, amit letettek az asztalra.
2021-es UK market sales eredmenyek: [link]
Corsa az elso 40k darabbal, masodik helyre feljott a TM3!
Egy alsohangon is 45k£-os auto, a masodik legnepszerubb.
A top10es lista egyebkent Yaris, Polo, Golf, Corsa, Mini, A-Class, illetve ott a Sportage, Qashqai, Puma. Az osszes kb arban a fele a Teslanak. Elkepeszto.BTW, chiphiany:
In total, 1,647,181 new cars were sold — representing the second-worst year since 1992.
[ Szerkesztve ]
ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
-
Shadowbull
addikt
Ja igen, mielott elfelejtem:
Kijottek a hivatalos szamok:
BMW: 2.213.795 darab
Mini: 302.144 darab
RR: 5.586 darab.Ebbol a BMW es a RR szamai abszolut rekordok, Mini volt mar tobb is. Chiphiany ide vagy oda.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
hellomi
tag
Faraday kalitka. [link]
Ebbe berakom a kulcsot, a tobbi kulcs melle, gond egy szal se.
De telefont nem tudom ebbe belerakni, mert akkor az sem fog mukodni. Marmint a telefonnak a telefon resze, tehat nem opcio. Nem tetszik ilyen szempontbol ez a bluetooth megoldas, sokkal nyugodtabb voltam akarmelyik masik eddigi automnal. Bezartam, akkor kesz, be van zarva, kozel kellett menjek hozza a kulccsal a zsebembe, hogy nyiljon, nem pedig hogy a hazban van a kulcs es a kocsi kinyilik az utcan.
Most manualisan ki-bekapcsolgatom a bluetootht a telefonon, de ez se jo, mert amugy itthon meg egy csomo mindenhez hasznalnam a bluetootht(az osszes lampa azzal van vezerelve, Homepod szinten), tehat ha valamit akarok a hazban kapcsolni, vezerelni, bluetooth be, majd utana ki, hogy ne torjek fel az autot.
Miert nem volt jo egy kulcs, mint akarki masnak?
Illetve fasza dolog a telefonos app(amit amugyis mar minden valamit magara ado autogyarnak van mar), de nem bluetoothon kommunikal a kocsival.ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
-
titán
válasz Shadowbull #239 üzenetére
Az meg durván visszalövi az embert a huszadik századba. 2002es Renault Lagunám már közelítőkártyás volt. Már arra sem emlékszem, mikor nyomtam utoljára gombot távirányítón.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #235 üzenetére
Azt nem tudják, ahhoz belül kell legyen a telefon
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
hellomi
tag
Nem, mivel elso napokban ugy hagytam, aztan reggelre ilyen 250-300 ertesitest generalt a sentry es az USB-t teleirta, rengeteg a roka/mokus, amire bekapcsolt, ugyhogy inkabb az egesz sentryt kikapcsoltam.
ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
-
-
hellomi
tag
Megvan az elso nagy hibaja szamomra ennek a telefonom a kulcs dolognak.
A hetvegen "feltortek" a kocsit, kiloptak belole mindent, ami benne volt(napszemuvegek, airpods pro, toltok, stb), a haz elol.
Az ablak elott parkolt ejjel a kocsi, en kozvetlen a szobaba voltam, kb ~3 meterre se az autotol. A telefon mellettem az asztalon. Kocsit bezartam az appbol, mikor bejottem a hazba.
Mivel kozel volt az auto, valaki ejjel raprobalt a kilincsre, a telefont erzekelte, hogy kozel van, kinyilt az auto, gond nelkul kipakoltak belole mindent.
UK rendorseg nyomoz, de egyelore sok joval nem kecsegtetnek.
Egy kis zsakutca belso udvara, 5 haz, kb 10 auto a hazak elott a belso udvaron, minden mas auto zarva maradt, semmit nem tortek be(ezt se tortek be ugye), mas autobol nem loptak ki semmit, mert azok zarva maradtak.
Azota appbol auto bezar, telefonon bluetooth kikapcsol. Megrendeltem volna hozza a kulcsot, ha nem lenne out of stock.
Azert ez igy nem fasza.ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
-
titán
válasz Shadowbull #228 üzenetére
Az ap akárhány a hardvert jelenti. Kamerák számát, feldolgozó processzort. Soha senki nem mondta, hogy egyik hardver ugyanazt tudja, mint a másik. Megint csak túl sokat olvasol túl hülyék tollából. Tesla azt mondta mindig, hogyha valaki megvásárolja a legfejlettebb verzióját az önvezető rendszernek (fsd), akkor ingyenesen kicseréli a hardvert az autóban (ap2-től elérhető) ap3-ra. Így a legeslegöregebb 1-2%-ot leszámítva bárkinek a legfejlettebb verzióját lehet. Tehát ha valaki nyavajog, hogy ezt nem tudja az autó, azt nem tudja, az vagy kérhet fizetős upgradet (2000 euró körüli összeg), vagy megvásárolhatja az fsd-t (6-12000 euró), és kap ingyen upgradet.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
Mindenesetre a német teslafan oldalakon kommentelők ebben a témában messze nem olyan megengedők mint te.
Hogy a "régiek senkit nem érdekelnek" az egy érdekes kijelentés, hiszen a teslafanoknak az egyik fő érvük volt mindig hogy az ő autójuk állandóan kapja az új funkciókat és egy öreg autó is korszerű lesz mindig. (Nyilván aki kicsit gondolkodott az tudta már évekkel ezelőtt hogy nem így lesz, de azért tőled olvasni meglepő)
Prémiumoknál szerintem már vagy 10 éve elérhető a funkció, VW is tudja, többieket nem tudom.
Toyota olyat biztosan tud, hogy felismeri a táblákat és gombnyomásra átveszi a tempomatba. (Enyém nem, a sógor Corollája igen)[ Szerkesztve ]
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
titán
válasz Shadowbull #226 üzenetére
Az autók 90%-a ap3. Én csak azokról beszélek, minden 2018 utáni autó olyan. A régiek senkit nem érdekelnek. Autópályákon is működik a táblafelismerés, de sebességet nem állít hozzá az Autopilot.
Más márkáknál hogy működik az önvezető automatikus sebesség állítója táblafelismerésre? Vw-nél sehogy, Nissannál sehogy, hyundainál sehogy, kiánál sehogy. Teslánál autópályákon kívül megy. Német prémiumokkal nem tudom mi a helyzet.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
A teljes nemet teslafan kozosseg ezen haborog, hogy nem mukodik rendesen es mikor lesz mar. Ok nyugtatgatjak egymast hogy majd marciusban... Talan.
Itt van egy svajci cikk a jelenlegi helyzetrol:
https://teslawissen.ch/tesla-verkehrszeichenerkennung/
Roviden osszefoglalva annak aki nem ert nemetul, es lusta betolni a gugli forditoba:
A kulonfele HW-valtozatok mast es mast tudnak:AP1: regebbi S/X autok, amikbe meg a Mobileye csinalta a szoftvert, ok korrekten felismertek a tablakat, de csak orszaguton, lakott teruleten kivul, kozepen fizikailag nem elvalasztott utakon vettek fel automatikusan a sebesseget. Auopalyan csak kijeleztek, nem fekeztek le, viszont a sofor atvehette a sebesseget manualisan.
A legujabb szoftververziokban azonban a felismeres ugyan muklodik, de ha manualisan akarod atvenni a sebesseget, akkor a terkepen jelzett sebessegre gyorsul/lassul az auto.AP2 es AP2.5: Az ezzel szerelt autok egyaltalan nem ismerik fel a tablakat. Semennyire.
AP3: A 2020.36.3 verzio ota lehetseges a tablak felismerese, de csak autopalyakon kivul. Az autopalyakon tovabbra is a terkep alapjan valaszt sebesseget az auto.
(ebbe amugy sokan belefutottak Svajcban, draga buntetes is lett a vege, ezt mellekesen olvastam, nem irja a cikk. )
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
titán
válasz Shadowbull #224 üzenetére
Jézus, kérlek, ne beszélj már ennyi marhaságot, minden nap használom. Vannak hülyeségek, mert nem ismeri a kereszteződés feloldó hatását. Ennek nyomán, ha valahol van egy útépítés, és 30-as tábla, akkor az beragad, és nem akar gyorsabban menni addig, amíg le nem kanyarodok.
Annyira felismeri a táblákat, hogy be is rajzolja a 3d útra, amikor elmegy az ember mellette. Túl sokat olvasol túl hülyék tollából. Kb másfél éve jött a frissítés, ami behozta a táblafelismerést, de rendszeresen csiszolják. Ami jön hamarosan, az az okosabb táblakezelés (pl. kereszteződés)
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #222 üzenetére
Dehogy. Használja a térképet és a táblafelismerés adatait is.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #220 üzenetére
Már hogyne volna benne tábla felismerés? Ezt nem tudom honnan vetted. Alap funkció. Vagy esetleg most bmwről van szó?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
válasz Shadowbull #219 üzenetére
Ha, és táblafelismerés sincs. Ami mondjuk máshol alap.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz Shadowbull #218 üzenetére
Mondjuk Teslában meg nincs Carplay. Sehogy.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
titán
válasz Shadowbull #215 üzenetére
Lehet, hogy hátsó se volt, 3 hónapja néztük, nekem az első maradt meg memóriában. Tudom, hogy lehet rendelni, de neki nem fért bele a vállalati keretbe. Tolatókamera is van rendelhető, mert bekapcsol a kijelzőre, még a kanyarodás ívét is mutatja az ábra, mintha ott lenne a kamera képe, csak épp nincs. Még olyanra panaszkodott talán, hogy próbált bele rendelni carplayt, de ahhoz valami nagy extrát kellett volna egyben kérni még, amire nem volt szüksége, ezért az se jutott bele. Mert így carplay nélkül elég fapad az entertainment is. De erre nem jól emlékszem, hogy is volt pontosan.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
"nincs első ultrahangos távmérő"
Hát ez meglehetősen érdekes, mert a konfigurátorban nem lehet külön első és hátsó parkszenzorokat rendelni, csak egyben. A sötétedő, behajtható tükrök 500 euróba kerülnek, az első lépcsős hifi 380. Tolatókamerát nem találtam meg hirtelen.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
hellomi
tag
A teljesen full fapad BMW3 egy igazi szégyen.
ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
-
titán
válasz Shadowbull #207 üzenetére
Mivel ez egy szubjektív besorolás, ebben az esetben nincs más lehetőség érvelésre. Ez nem matematika, ott szívesen érvelek neked bizonyításokkal, de itt szubjektív vélemények ütközése van.
Egy általad tekintélynek tartott személy véleménye önmagában nem bizonyíték egy állítás helyessége vagy helytelensége mellett, nem utolsó sorban azért, mert az elismert személy vagy szervezet is tévedhet: alakíthat ki álláspontot téves vagy hiányos adatok alapján ill. helytelen következtetések mentén.
De ettől még egy bizonyíték. Lehet téves, de semmiképp sem attól téves, hogy érvként hivatkoztunk a tekintélyre. Ne keverd.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
hellomi
tag
Tény, hogy 15%-kal olcsóbb volt, mint a legolcsóbb Tesla.
De nem elektromos auto. Ezert sem lehet hasonlitani egyaltalan.ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
-
titán
válasz Shadowbull #205 üzenetére
Természetesen úgy is összehasonlítottuk. A tesla hajátslánca jobb, mint a 320d, a BMW futóműve kicsit kevésbé kemény, és csendesebben jár, az ülése kicsit kényelmesebb a teslának, a szélzaj kicsit jobb a bmw-nél, a tesla szellőzése jobb, a zenei rendszere a teslának sokkal jobb.
Szolgáltatások: Nincs tolatókamera (csak egy nagy fekete képernyő fogad tolatás közben, hogy jól látszon, hogy bakker ezt nem rendelted meg), nem tudja becsukni a tükröket, ezért minden garázsba beállásnál ki kell szállnia kézzel becsukogatnia, nincs első ultrahangos távmérő, nincs fényre automata sötétedő külső tükrök, nincs telefontöltő, . Most hirtelen nem jut több eszembe, pedig volt, még csomó. És nem találtunk egyetlen szolgáltatást sem, ami van a bmw-ban, de nincs a teslában (biztos van azért, de nem találtuk meg).
Tény, hogy 15%-kal olcsóbb volt, mint a legolcsóbb Tesla.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
hellomi
tag
válasz Shadowbull #205 üzenetére
Elektromos auto, vs nem elektromos auto.
Egyelore a TM3-at az i4-hez lehet hasonlitani.Ebbe az esetbe pedig a TM3 olcsobb.
[ Szerkesztve ]
ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
-
hellomi
tag
Egyetertek, ezert is tettem gyorsan hozza ezt a mondatot:
Egy fapad 3as BMW viszont nem ugyanaz mint egy full extras M3, vagy egy 340i individual.Az uj 3as BMW-hez nem volt szerencsem, elozo szeriabol is jobban felszerelthez, ami egyertelmuen jobb az anyagminosege, mint a Model 3-nak.
Technologiarol egyertelmuen nem eri meg beszelni, mert eg es fold, nem lehet almat a kortevel hasonlitani.ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
Na igen, csak egy fapad 3as az 38e euró, egy fapad TM3 meg 43e.
Bár én azért összehasonlítottam volna gurulás közben is. Mondjuk szélzaj, menetkomfort, kormányzás, ülések, szellőzés komfortja, ilyesmi.
Szolgáltatásokban miben tud többet?
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
titán
válasz Shadowbull #200 üzenetére
Nem arról van szó, hogy a csúcs Golf jobb, mint az alap BMW, hanem arról, hogy az alap Tesla3 jobb, mint az alap BMW3.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
-
titán
Az alap TM3 a fapad BMW3-nál jobb, a csúcsnál rosszabb. Anyagminőség és szolgáltatások tekintetében például. Múltkor haverommal dekáról dekára egymás mellett összehasonlítottuk az elég fapad idei 3-asa belterét a Model 3-mal, és hát mindketten megállapítottuk, hogy nagyon gyér. De sajnos neki csak a fapad fért bele a vállalati keretbe, és német cégként csak német autót választhatott.
evDirect villanyautós töltőhálózat
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest