-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Drizzt
nagyúr
válasz KTTech #17922 üzenetére
Nekem is volt most magamhoz képest extrém nagy köröm A hybrid Corollával.
Eger-Budapest-Tihany-Keszthely-Szigliget-Sümeg-Tihany-Balatonfüred-Tihany-Veszprém-Budapest-Eger. Egy tankkal kijött az egész. Fedélzeti szerint 3.9L/100Km, tankolásnál pedig 4.2L/100Km jött ki. Igaz kb. az út harmada autópálya volt, de ott se nagyon mentem 110-es átlagnál többet, nem siettem sehova. Ha sietek, akkor azért 5L/100Km felé nem nehéz menni.I am having fun staying poor.
-
őstag
válasz KTTech #18000 üzenetére
Sajna az itthon abszolút nem gettónak számító Zuglóban (nem panel, nem Fogarasi környéke...) törték fel autómat csak azért mert kint volt az üvegen a tartó (és zsákmányoltak egy szart se érő navigációt a kesztyűtartóból).
Mondjuk a 3 hét állás kibírása úgy volt hogy előtte ment az autó 50 kilométert és nem nyitottam ki az elektromos csomagtartót se utána.
Benoe77: Lehet, bennem az ragadt meg hogy nem a kis akkut tölti ami a fő gond elindulás kapcsán. Igazán lenne érteleme egy ilyen igényesen kialakított extrának. Nekem elég sokat megérne gyári extraként.
-
avl
aktív tag
válasz KTTech #18002 üzenetére
bevallom ezt kétlem
az index forumrol, aki meglehetösen otthon van Toyota szervizes kerdesekben:
"Ugyanennyit ,,fogyaszt a sima motoros,nem hibrid is,de abban az akku nagyobb kapacitású,mert az már indítóakkumulátor,így azon ezt a merülést nehezebb észrevenni."
"Magánvélemény:
Nekem csak ezért nincs hibridem,mert max hetente használom a kocsit,hétvégente,télen 2 hetente talán,én meg nem kínlódok a töltögetéssel minden héten.""Sajnos azokat igen kis teljesítményű kiegészítő akkuval szerelik fel,és 1 hét állás után simán le tud merülni."
tehat: azt nem hiszem, hogy 1 (legyen 2) het allas utan a mai ujabb autok többsege aksija lemerül es nem inditozhato; marpedig Yaris hybrid kapcsan több helyen szerepel ez ...mas autoktol meg gondolom siman aktualis tulajok cáfolnák
-
avl
aktív tag
válasz KTTech #17817 üzenetére
bocs, nem személyeskedésnek szánom, müszaki témánál maradnék
az aksi miatt megneztem nehany hsz.-od, ezen megakadt a szemem: "A környezetvédelmi normák magukban nem növelik a fogyasztást"
ez sajnos önmagában nem igaz (25+ éve égésfejlesztöként, P&E=power&emissions - ben dolgozom)
azért nem, mert a szigorúbb elöírások miatt szükséges, hogy az EATS=exhaust aftertreatment system (DPF, GPF, SCR, DOC, ..ami epp van) hamar, az inditozas utan iminel hamarabb elerje a megfelelö atalakitashoz szükseges hömersekletet
ez azt eredmenyezi, hogy 22 eve nem volt igazan téma a kip.gaz hömerseklete, 10 eve igen, aztan egyre inkabb
ezt elerni pedig pl. kesöbbi égéssel lehet (a dugattyu poziciojahoz kepest, TDC-hez kepest)
optimalis fogyasztasnal pl. MFB50% ~5-8°aTDC (a tüzelöanyag ~fele 5-8forgattyustengelyfokkal a felsö holtpont utan mar el van égve
hogy a kipuf.gaz minel melegebb legyen, ehhez akar MFB50% ~20-25-30°aTDC -vel kell menjünk, emiatt a kipuf.gaz melegebb lesz, de a hatasfok, a hasznos munka kisebb, igy a fogyasztas rosszabb
tehat a szigorubb normak betartasa megköveteli a hamar meleg kipuf.gaz es kip.gaz utokezelö hömersekletet, ennek elérése pedig energia, ami nem hasznos teljesitmenykent jelentkezik, igy a fajlagos fogyasztast növeli, a hatasfokot rontja
-
Ck.
addikt
válasz KTTech #18130 üzenetére
Nem nyílt láng, zárt térben volt. Amúgy nekem ez a Toyotás megoldás is elég véleményes a felügyelet nélkül indítható motorral. Egyrészt ott a kipufogógáz, másrészt járó motor mellett történhetnek meglepetések sajnos, eldurran egy uzemanyagcső pl, vagy elektromos tűz, stb. és a gazdának fogalma sincs róla mondjuk, a zajszennyezésről nem is beszélve.
De nyilván csak irigy vagyok, ha egyszer nekem is lesz, akkor én is használni fogom. De egyre inkább egy Teslat látok a majdani NX utódban.[ Szerkesztve ]
-
sequator
senior tag
válasz KTTech #18126 üzenetére
Hűha, nem gondoltam volna, hogy elég bátrak, hogy egy képernyőnyi figyelmeztetéssel a felhasználóra bízzák, hogy ne járassa a motort zárt garázsban.
Még Japánban el tudnám képzelni, de kíváncsi vagyok, hogy az USA verzióban is be merték-e ezt vállalni. Vagy ott 3 oldal a figyelmeztetés.sautia
sequator
-
OCTAMD
őstag
válasz KTTech #18158 üzenetére
De ez egy hybrid és nem 98lovas,nem is nézett utána ,amit a forgalmiba lát azt kész,és hasonlítgatja 70-90 lóerős dízel fosokhoz kézi váltóval,amikor ez full automata és tudja a 125lovat simán
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
OCTAMD
őstag
válasz KTTech #18174 üzenetére
Azért tettem fel a fotót,hogy lássátok tudja a prius3/auris a 125lovat is simán ,ez egy autópályás kigyorsítás 140kmh és nem fogy el a kraft ,nem volt olyan soha
A magyar forgalmi meg 98 és 99 lóerőt határoz meg ,ezért fizetsz
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
OCTAMD
őstag
válasz KTTech #18204 üzenetére
Nem kapcsol le 64nél ,hiszen ahogy a képen is látod egy fullra lepadlózott gázpedállal akár 23-25kWokkal is segíti a benzinmotort így jön ki az a 122 136 140 lóerő
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
OCTAMD
őstag
válasz KTTech #18208 üzenetére
Te másról beszélsz,76kmhig tud csak elektromosan menni,de amikor pl autópályán lenyomod fullra a gázpedált akkor jön ki a matek és ott lesz meg az a bizonyos 122 136 140ló ,azért tettem fel a képet is ,mert azon is látni.Ez nem 98lóerős autó ,rosszul mondja a pacák.Érdi emelkedőn M7 GPS szerint 165kmh simán
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
sequator
senior tag
válasz KTTech #18213 üzenetére
Az MG2 hajtja a kerekeket, így annak a fordulatszáma és az áttétel megfelelő a 180 km/h végsebességhez is.
A P1-P2-nél volt probléma, hogy az MG1 fordulata túl nagy lett volna nagyobb sebességnél, azért volt a korlát. Itt szimulálható, hogy a P1 hajtása 42 MPH felett álló benzinmotorral az MG1et a maximális 6500 RPM fölé forgatná. P2nél már 10000 RPMet bírt az MG1, a P3ban már 14000 a maximum.
A P3/Auris generációnál ez már nem áll fent mert többet bír az MG1 és bekerült egy második (fél) bolygómű (MSR) is, ami megakadályozza az MG1 túlpörgését. Ott inkább már csak azért van az EV módban a sebesség korlát, mert nagyobb sebességnél túl hamar merítené az akkut.
Mivel a 1300 Wh akkuból csak 25-40%-ot használ, de 70es tempónál 150-180 Wh/km a fogyasztás, így csak 2-3 km-t tudna megtenni.
A P3 plugin ugyanezzel a P410 hajtóművel 92 km/h-ig is EV módban menni, mivel ott a nagyobb akku már nem annyira korlátozza.
sautiasequator
-
sequator
senior tag
válasz KTTech #18233 üzenetére
Igazad van, de a P610 teljesen más mint a P410, valószínűleg az a jelentősen módosított elrendezés számít ebben is. Én csak a korábbiakról írtam, mert ott valóban volt probléma az első időkben a villanymotorok fordulatszámával, de a P410-ben ez már nem probléma. De számos más oka lehet, hogy mégis megtartották az EV mód sebesség korlátozását.
sautia
sequator
-
sequator
senior tag
válasz KTTech #18245 üzenetére
Nem közvetlenül, a benzinmotor a bolygókerekekre van kötve, az MG1 a napkerékre.
Ezért bolygóműben az MG1 a benzinmotortól függetlenül is tud forogni, pl amikor EV módban az MG2 hajt. Ekkor (az áttételek miatt valószínűleg más esetben is) nagyobb fordulatra is képes, mint, amit a benzinmotor bírna, ezért növelték a generációk során az MG1 a fordulatszámát.
A korábban linkelt PSD szimulátorban nagyon jól látszik a 3 egység együttműködése és különböző állapotokban elérhető fordulatszámok a P1 esetében. P2-P3nál a maximális fordulatszámok a lentiek szerint különböznek, de sajnos arra nem lehet átállítani a szimulátort. A P4 meg teljesen más, ahhoz nem is találtam ilyen szimulátort.
A P1ben 6500 volt mindkét motor, P2ben az MG2 maradt 6500, az MG1 már 10000, P3-ban mindkettő 13500, aztán a P4ben lett az mindkettő 17000 (és először ott az áttétel miatt az MG1 forog lassabban). Biztos, hogy ez is hozzájárult az EV módban elérhető magasabb sebességhez, de a 13500hoz képest a 17000 csak 26%-kal több, ami a 92 km/h-hoz képes csak 116 km/h-ra növelné a maximális EV sebességet és nem 130-ra. Ezen felül az áttételeket is változtatták, hogy bármelyik motor túlpörgését megakadályozzák és nagyobb sebesség legyen elérhető.
Az is előfordulhat, hogy még a P3 pluginban is valamiért jobban le van korlátozva az EV sebesség, mint amit a villanymotorok fordulatszáma indokolna.
sautiasequator
-
-
őstag
válasz KTTech #18283 üzenetére
Szerintem autón is múlik, meg aztán idő is kellene hozzá amíg megszoknám. Biztos van autó ahol nagyon kell. Rav4-en nagyon megszerettem a hatalmas visszapillantókat, feleségem autójában meg bérautókban mindig hiányolom (mi ez a kis pipere tükör...). X-es BMW-ken nem tudtam megszokni nyáron bérlés alatt, végig hátsó kamerára és radarra hagyatkoztam (mondjuk azokkal a BMW-kel volt sok gond, de erről kb nem tehetnek, nem szoktam hozzá azalatt a 3-4 nap alatt amíg kifordultak alólam...)
-
FőDudu
addikt
-
sequator
senior tag
válasz KTTech #18498 üzenetére
Nem a katalizátorról, hanem utána van egy külön hőcserélő. Itt elmagyarázzák.
A katalizátornak magas működési hőmérséklet kell, így onnan nem jó ötlet elvonni a hőt.sautia
[ Szerkesztve ]
sequator
-
_drk
őstag
-
avl
aktív tag
válasz KTTech #18531 üzenetére
+ mivel benzinesnek a kisebb legviszony / "higitas" (levegö+EGR) miatt magasabb a kipuf.hömerseklete, "magától" (=kevesebb "kényszerintézkedés") is jobban "regenerál"
fekpadon hasonlo meretü benzines es diesel eseten mert kipuf.hömerseklet 2 fordulaton terheles függvenyeben: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs