-
Fototrend
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak 2023-as konklúziója majd 2024-as konklúziója GalaHU tollából, illetve itt található a fórumtársak cockpitjeinek galériája.
Itt egy nagyon hasznos setup guide, mindenre kiterjedően, angol nyelven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Géjza
őstag
válasz
fatal`
#40697
üzenetére
Ez megtévesztő:
"Your wheel’s Firmware version appears in the top right in the Control Panel’s tabs. Firmware: 32 is the latest version.
!!!With this new firmware, the racing wheel’s base now handles (and detects) differently the type of pedal set connected (via RJ12) to the base. Check out the important note and information here:"Miközben, ahol letöltenéd magát a latest drivert+fw-t, ott belenézve az rn-be valóban az van, amit írsz:
"* T300: new Firmware V32
- Added support for the Formula Wheel Add-On Ferrari SF1000 Edition
- Fixed a compatibility issue on PlayStation®3"Akkor a 31-es is bőven elég a base-re dugott TLCM-hez.
-
Géjza
őstag
Nálam külön életet él a T-LCM, nem kormányra van rádugva, hanem USB-n a gépre.
Nálam sem a legfrissebb firmware van fent (31es nekem is), frankón működik 31-gyel is a pedál. Viszont ha te a base-re rádugva akarod használni, akkor kelleni fog (ajánlott) a 32-es fw. Behoz 2 új pedálkezelési módot: egyik a TLCM mód, másik az alap mód (leírás linkelve).
-
kozmy
őstag
válasz
zsozsa74
#40692
üzenetére
Az a baj, hogy azok a csavarok aluból vannak és ha közelről megnézed az inbusz csavar belsejét akkor alig van rajta inbusz felület mert befelé elcsúcsosodik, ráadásul bele vannak ragasztva. Neked nem azért nem jött ki mert meg van tépve hanem azért mert belevan ragasztva. Én úgy tudtam kiszedni hogy hőlégfújóval felmelegítettem
a csavart. -
zsozsa74
őstag
Azért a jó Fanatec néha meg..szhatná ám a jó anyját! Próbáltam volna lerögzíteni a V3 pedálom 4 ponton, mert eddig csak kettőn volt, de a kemény fék miatt rendesen taposom, szóval el-elmozdul. Csakhogy ahhoz a négy pontos rögzítéshez le kéne szedni a lábtartó, vagy inkább csak saroktartó lemezt, ami 3 telibequrt nagyon dizájnos piros imbuszos csavarral van rögzítve. Kettő mondhatni simán lejött, de a harmadikat olyan szinten húzták bele és természetesen olyan puha fémből van, hogy az imbuszkulcs el is marta a belsejét, ahogy kell. Így már csak kifúrni lehetne, vagy atommal kirobbantani. Az ilyen cuccokat jóhogynem színaranyból csinálják, hogy minél puhábbak legyenek...

Már egyszer a quick release rögzítő pöcs csavar is elmaródott, mert persze az is trágyából készült... Ezek idióták, komolyan mondom. Mondjuk próbáltam tőlük beszerezni, de mondtak valami horror árat a szaros csavarjukra, amit egyébként egy másik rossz cuccból szedtek volna ki, plusz posta. Mondtam, hogy köszi, bekaphatjátok. Azóta Kozmy megajándékozott egy ilyen rögzítővel, de nem használtam. Lusta voltam becsavarozni de valahogy nem is hiányzott, sem nekem, sem a kormánynak.

-
jilian
addikt
válasz
JulesTS
#40687
üzenetére
Akkor tényleg szoftverrel korlátozza a fana, mert lecseréltem QR-re és maradt a Low Trq....
Vagyis feldobja csatlakozásnál hogy akarom - e a nagyobb nyomatékot de nem tudom mivel leokézni, ott van hogy "ok" de mit kell nyomni? Melyik az ok gomb?
Vagy gomb kombináció?Vagy ki kellett volna szedni valamit a lukból? Bele se néztem, csak lecseréltem egyből ahogy kicsomagoltam...
-
h1mpi
félisten
TMX esetén a játékokon belül lehet csak konfigurálni a kormányt vagy esetleg van hozzá valami szoftver? A neten letölthetőt az feltettem. Illetve még az lenne a kérdésem, hogy Ti hogy oldjátok meg azt, hogy a kövön ne csúszkáljon a pedál?
-
Neck
veterán
Na közben megérkezett a T-LCM. Nagyon tetszik, masszív cucc, már fel is szereltem, be is kalibráltam az USB kábel segítségével.
Azután letöltöttem a legfrissebb T300 szoftvert a TM oldaláról, feltelepítettem, összedugtam az új pedálhoz kapott RJ12-vel a T300 wheelbase-el, T300-at átkapcsoltam PS3 módba, elindítottam a control panelt. Látja a kormányt, a pedálok reagálnak a felületen.
A firmware résznél írja, hogy a kormányomon FW31 van fent. A TM oldala szerint FW32 kell ahhoz, hogy RJ12-n megfelelően detektálja az új pedálokat. Rányomok a Check for update gombra, erre ez a mocsok kiírja, hogy már a legfrissebb FW van fent. De ha egyszer nem így van, hanem a 31-es van fent??!!
Ilyenkor mi a teendő? Találkozott már valaki ezzel a problémával, esetleg ötlet, mit csináljak?
-
jilian
addikt
Szerintem simán bírná a szerkezet, tényleg nagyon össze van rakva rendesen. (ugye nem a 10+ Nm -ekről beszélünk)
Már fent van a fém QR, és mintha az egyik jutyúbos csávó azt mondta volna, hogy ezzel az adapterrel már nincs limit. Viszont a fana oldalán meg egyértelműen fel van tüntetve, hogy csak "low" Torque...
Ugye mivel lecseréltem fémre, ahol már nem nyomja a kormányon a "pöcköt" (ahogy a társunk is írta) gondolom a fana szoftveresen korlátozza.... -
jilian
addikt
Most, hogy már pár napja nyúzom a CSL Elite WRC kormányt...tetszik, amilyen kis "pinduri".. kezes.
A Rally fekszik neki.
És hát a High Torque Mode -ot nem "bírja annak ellenére azért lehet vele birkózni. A LIN-t kikapcsolom ez is elmegy 8Nm -ig.
De valahogy nem is értem ezt a Torque Mode-ot....minek nekem 10Nm feletti nyomaték amikor úgysem állítja az ember olyan erősre, hogy letépje a kezét?!
Minek is vettem annó DD1-et?
Egy szó mint száz lehet megválok a HUB- omtól.....meg a Momo-tól.....
-
mmdms
addikt
válasz
iceman007
#40671
üzenetére
Igen, elég sok opció van benne: pölö, de van még egy oldalnyi, ezek a fontosabbak.
Assetto-t szeretném már én is megvenni, kipróbálni milyen, az adatlapomon lévő konfigról múlt héten álltam át am4-re, még kell egy vga a 7850 helyére, így végre tudok majd játszani vele.
RR-ot letöltöttem, de megmondom őszintén annyi mindent kell kézzel beállítani, mire egyáltalán eljutok addig h kipróbáljam, teljesen elvette a kedvem. Ezer éve létezik g27, nemigaz h legalább egy gombkiosztást nem tartalmaz alapba a játék... -
iceman007
aktív tag
Milyen oldal és hosszirányú gyorsulásra gondolsz? Ezek a Project CARSban valami FFB beállítások? Megmondom őszintén abban a jatékban sosem találtam meg azokat az FFB beállításokat amivel akár megközelítené egy Assetto vagy egy RaceRoom FFB-jét. Sok más mellett ezért is hagytam fel vele.
-
mmdms
addikt
válasz
iceman007
#40666
üzenetére
Józan paraszti ésszel gondolom ha clippingre gyanakodik az ember, akkor érdemes az oldal és hosszirányú gyorsulást 100% körül hagyni (ki hogy szereti persze) és az összes többit fokozatosan próbálgatva csökkenteni?
Nemrég elállítottam pcars-ba a ffb-et, emellett még rengeteg aútóbeállítást is, előtte konstans 1:44.200 és 1.:44:500 közötti időket értem el watkins glen-en, most 1:45 közepéért is vért izzadok, és ezt se tudom állandóra, sőt, sokszor pördülök, eddig azt hittem ennyire elbaxtam az autót, akkor valszeg ez lesz nálam is. -
wolf033
senior tag
válasz
iceman007
#40664
üzenetére
Ok. Ez így már világos. Köszi mindkettőtöknek a felvilágosítást.
Amelyik játékban nincs semmi vizuális visszajelzés ott, hogy ellenőrzöd, hogy van e clipping? Dirt Rallyban sem emlékszem ilyen visszajelzésre, meg F1-ben sem. Nem birkózósra van állítva az ffb, de AC-ban mégis néha belenyal a pirosba. -
iceman007
aktív tag
Azért nem mentem bele bővebben, mert nehéz megfogalmazni, illetve nekem nehezen megy, érthetően elmagyarázni, de mindjárt megpróbálom. Ha néha belenyal az még simán jó. rFactor 2-t kivéve sztem mindegyik szimulátorban van már ilyen, nem véletlenül.
Na akkor hátha sikerül :D
A clipping jelensége az amikor a játék még kérne erőkifejtést
a kormánytól, de a kormány már nem tud többet mert elérte a max erejét. (Wow lehet hogy mégis sikerült).
Képzeljük el, hogy épp egy kanyar közepén vagy és a clipping értéked vörösen izzik. Érkezel a kigyorsításhoz, de megcsúszik az autó. Na ebből te pont semmit nem fogsz érzékelni, mert amikor elkezd megcsúszni az autó, a játék küldi ki a jelet, hogy hahó adjál le több erőt, mert jelezni kéne a pilótának, hogy baj van. De a kormány nem fog tudni több erőt kifejteni, mert ahogy már említettem maxon van a clipping értéke. Tehát a megcsúszásból semmit nem fogsz érzékelni vagy csak akkor amikor már nem menthető a dolog. Ezért is mondják hogy a kormány nem bírkózógép és nem akkor jó ha a leszakítja a kezed kanyarodás közben. -
adrian360
őstag
válasz
wolf033
#40662
üzenetére
Az amikor eléri a jel a 100%-ot. A probléma az vele, hogy lehet hogy az valójában még nem is a maximum, hanem vannak helyzetek ahol még nagyobb ellenállást kellene hogy adjon. Ezáltal eltűnik igazából a részletesség.
A legjobban úgy lehet megérteni, hogy olyan mint amikor túlvezérelt zenét hallgatsz és torz az egész. -
wolf033
senior tag
Régóta szimulátorozok de lehet Én vagyok a tudatlan és csak Én nem tudom mi az a "clipping". AC-ban szoktam látni, hogy néha belenyal a pirosba, de ez miért probléma?F1 18-ban pl. szerintem nincs is ilyen grafikon. Valaki világosítson fel légyszi!
-
FLx
addikt
válasz
iceman007
#40660
üzenetére
Sok eve nekem is volt egy Logi kormanyom, ami akkoriban eleg erosnek tunt es alapvetoen semmi gondom nem volt vele. Aztan sok evig nem nagyon jatszottam, tavaly kezdtem ujra a Gran Turismo-val es akkor vettem a Fanatec CSL-t. Elsore olyan erosnek tunt nagyjabol barmilyen beallitason, hogy el nem tudtam kepzelni mit lehet ezzel egyaltalan csinalni. Sokat olvasgattam a forumokat az ajanlott beallitasokrol es mindig ott kotottem ki, hogy tuti velem van a baj, ha masoknak teljesen oke ez az ero, sot inkabb mindenki erosebb beallitasokkal hasznalja. Mert mondom elfogadom, hogy 60 kilo vagyok vasaggyal, de azert heti 5 sulyzos edzes mellett, ahol nem ritka a 20+ kilos kezisulyzo se, ne legyen mar ez ekkora problema.
Szoval kezdtem napi 1 max 2 oras jatekidokkel, kb 50% FF-el es par het utan mar baromi gyengenek tunt. Most 100%-on van a kormany, az ACC-ben 65-75% korul autotol fuggoen es teljesen oke. Sot neha mar gyengenek is erzem, a clipping meter meg teljesen oke, soha nem piros kb. Viszont az autot igy nagyon jol erezni, ha egy picit is mozdul barmilyen iranyba azonnal van visszajelzes. Sokaig nem tudtam honnan tudjak az emberek mit csinal az auto ha nem erezni a gyorsulast, es egy ideig magamnak sem tudtam megmagyarazni miert kezdem erezni az auto mozgasat, aztan rajottem, hogy persze az FFB, csak nem feltetlen tudatosult, hogy honnan jon az informacio.
-
iceman007
aktív tag
válasz
Emunem
#40658
üzenetére
A szimulátor nevét még mindig nem látom

Csak még 2 dolog:
Az egyik a pedál. Ezzel komoly személyes tapasztalatom van és nem tudom felfogni, hogy hogy érezheti valaki jobbnak a Logi pedálját. Minimum egy szinten vannak, de TM-nél oda állítod a gumibakot ahova szeretnéd... Na de mind1 is ez legyen az én problémám
A másik téma pedig sokkal fontosabb és közhasznúbb (van egyáltalán ilyen szó?
)
Ez pedig az ForceFeedback.
Na már most, az FFB erősséget nem úgy állít az ember, hogy a kezének milyen érzés. Hanem megnézi, hogy van-e FFB clipping. Addig veszi vissza az erőt, amíg a clipping teljesen meg nem szűnik vagy kurvára ritka és minimális. Aztán ha így is arra jut az ember, hogy ez neki túl erős, akkor még vissza vehet belőle, de ez már a részletesség rovására fog menni. Egyébként csak az elején tűnik erősnek, pár hét alatt megszokja az ember.
Belépő szintű kormányok, pedig lehet, hogy 100%-on erősnek tűnnek, de olyankor eléggé durván clippingelnek és emiatt alig fogsz érezni valamit abból ami az aszfalt és a kerék között történik, főleg ha megcsúszik az autó. A komolyabb kormányok felára, kulcsa abban rejlik, hogy úgy tudják leadni a nagy nyomatékot, hogy közben nem clippingel a kormány.
Ha meg túl erős volt a Logitech akkor valószínűleg úgy mennek, hogy folyamatosan clippingel a kormány, a Mario Kartban ez nem biztos, hogy szempont
-
Emunem
őstag
Nem akartam senkit meggyőzni, (magamat azt lehet) csak mint mondtam, nem találtam ilyen összesítést, ami egyértelműen összevetné a 2 közel egy szegmenst célzó kormánytípust. A hsz végén ott volt, hogy mivel tudom, h mennyivel jobb a TM, már nem tudok olyan felhőtlenül gondolni a döntésemre, de most ez volt a célszerűbb...
Ettől függetlenül nagyon örülök, hogy sok építő komment gyűlt össze ebben a témában, le is mentem magamnak, ha valakinek hasznos infóra lenne szüksége a 2 kormány kapcsán

PÍSZ.

-
Emunem
őstag
válasz
iceman007
#40649
üzenetére
Lehet benne valami, de a hsz első fele nem az én véleményem (elvétve a zárójeles résztől) az alsó része már igen, de abban kifejezetten hangsúlyoztam, hogy fény évekkel jobb a TM, és nem értek én se egyet minden ponttal, amit ők mondtak (lásd felfogatás TM-nél mintha űrtechnológia lenne neki, sztem meg tök intuitiv..)
Addig jó, hogy itt sokan megjárták ezeket a köröket, de így összefoglalva nem találtam itt pro/kontra véleményt.
Nyílván ez is olyan, hogy pap vagy paplan dolog, ezért is volt a korrekció egy-kettő helyen.Válasz:
Elektronikusan nem rosszabb, mint a t300 -Itt nem tudom hogy mire gondolt a költő az alatt hogy "elektronikusan" - Sztem alap el. alkatrészekre gondolt, de rákédezek még1x
darabos működés megszokás kérdése - Igen de ez egy jó nagy közhely, a világon mindent meg lehet szokni. A "darabos" alatt az FFb lyukat értik középállás környékén?
- azt, hogy érzed kicsit a fogaskerekeket tekerés közben, nem olyan lágy, folytonos.jobb Support (garanciális is) - Osztrákiában? - igen, a hsz közben is többször megjegyeztem, én is itt lakom.
jó pedálok - Jónak jók, de miben jobbak mint egy TM? Max kinézetben. Kopó potméterek? - ezt viszont nem csak ők mondják, sok helyen, töbek között itt is sokan írták, hogy jobb mint a sima RS vagy GT pedálszett...
érzésre minőségibb a bőr miatt. -T150-hezképest tuti, T300-at nem fogdostam még, de nem hiszem, hogy az olyan rossz lenne - A bőr meglléte szerintük teszi azzá, amennyiben low cost TM az ellenfél. De a gumis TM sztem ugyanolyan jó fogású volt. A drága fana, mit jó állapotú vese árán volt teljesen más kategória (valaki emlegette itt
)Méret gombok: Igen, szerintük csak, szerintem meg kényelmesebb, mint verseny közben billel szar@kodni...
Erős kormány ffb vs gyenge - Nem érted, hogy ki az aki végletbe esik - Igen, ők sajnos igen, nekem túl erős ffb-vel mennek, nem csodálkozom hogy ennyi baja volt a kormányuknak. (Fatal írta, hogy neki is "csak" 80% környékén van)
Melegszik: Igen, mondtam, hogy csak dobozből lett kivéve, ebben egyet értünk, hogy ebből a júzer nem jön rá használat közben.

Gyerek apuka: mert olcsó, ha valami tönkre menne rajta a gyümölcslé miatt

Uprage TM vs Logi: Igazad van, a Logi az amolyan ready to play a dobozból koncepció, ezért van az, hogy profi szerszámoknál is nagyon drága minden, és egy dobozba nem zsúfolnak bele annyi minden kiegészítő szerszámot, hanem vedd meg szépen külön mindet, külön dobozzal...

-
papirzsepi93
tag
És tényleg nagyon bitang ez a t300-as

Egyelőre még nagyon kezdő vagyok és nagyon furcsa volt kormányozni egy játékot, de lassan megszokom. Mivel soha nem próbáltam még hasonlót sem korábban, csak ffb nélküli kormányt, igy nagyon fura volt, hogy rángatott. Csira vagyok még ehhez, de az ffb erősséget is levettem 50%-ra
GRID-del, horizon 4-gyel meg AC-vel próbáltam ki és nagyon nagy élmény, csak még nem vagyok ügyes. A Dirt Rally 2-őt még nem mertem elinditani
Igazából köszönöm a tippet a kormánnyl kapcsolatban.
Tippeket trükköket, hasznos tanácsokat elfogadok. -
Foose
addikt
Sziasztok! Van egy G29 kormányom,ami asszem év elején volt 2 éves. FFB gyengére állítva kamionos játéknál... Viszont ahogy kanyarodok,picit ugrál a kép,mintha v-sync nélkül játszanék. Kicsit érezni a fogaskereket ahogy "darál" amikor fordulok. Lehet vele valamit kezdeni? Elkoptak volna a fogaskerekek?
-
Joshi
titán
válasz
iceman007
#40649
üzenetére
Ahogy FLx fórumtárs is írta, kár volt ezt a hosszú hsz-t írnod. Itt nagyon sokan végig próbáltuk az összes ajánlható kormányt, és nem kérdés hogy a sorrend gyengébbtől a legjobbig Logitech->Thrustmaster->Fanatec. Hogy aztán kinek mire van pénze és igénye, az megint egy más kérdés. Arról nem is beszélve, hogy a gyártók nagyon ügyesen beárazzák a terméküket, még akár a konkurenciát figyelembe véve is.
-
fatal`
titán
Ellenben ha úgy nézed, hogy a CSL Elite ugyanannyi, mint a TS-PC, akkor mindjárt jó vétel lesz.
Ugyanakkor a TM egyáltalán nem rossz és ha valaki már az ökoszisztémán belül van (értsd vett csere kormányokat a T300-hoz), akkor mindenképpen megérheti az is, ha valaki feljebb akar váltani.A T300 mindenképpen sokkal jobb kormány, mint a G29, felesleges önigazolást keresni (én is benne voltam ebben a cipőben, amikor a G29-et vettem
) . G29 olcsóbb, a váltója sokkal olcsóbb. Én is ezért váltottam arra a DFGT-ről, most meg a T300-ra akciósan. 
-
FLx
addikt
Amikor jol akciozzak a T300-at, akkor mindenkeppen bestbuy szerintem is, azert eleg nagy a kulonbseg a Logi es kozte, foleg a T-LCM verzioval. Fanatec erdekes kerdes, az alap CSL Elite olyan hatareset dolog, ha az elobb emlitetthez viszonyitjuk. De ha valoban olyan lesz a DD mint mondjak, akkor azert az is nagyon best buy lesz.

-
-
FLx
addikt
válasz
iceman007
#40649
üzenetére
Szerintem ez a lista tipikusan arra jo, hogy az ember megprobalja meggyozni magat, hogy nem kell a dragabb kormany. Eleg lett volna egy mondatban osszefoglalni, hogy nem akarok tobb penzt adni kormanyert es kesz. Ez egy teljesen ertheto es vallalhato erv, nem kell (al)tudomanyt moge krealni szerintem. A T300rs GT mindenkeppen egy jobb kormany, siman megeri a felarat, foleg amikor akciozzak. Ahogy a fanatec is siman megeri a felarat, akarki akarmit is mond. Ettol fuggetlenul nem akar mindenki ennyi penzt kifizetni, ezzel sincs baj.
-
iceman007
aktív tag
válasz
Emunem
#40631
üzenetére
Persze

Előtte mondjuk jó lenne tisztázni, hogy melyik szimulátorral, voltak hajtva a kormányok. A megfelelő kormány kiválasztása attól is nagyon nagy mértékben függ, hogy milyen játékkal fogja használni az ember!
Logi 29/920 szerintük:
+ Ha nincs elég pénz - Ezzel egyet értek
+ Elektronikusan nem rosszabb, mint a t300 -Itt nem tudom hogy mire gondolt a költő az alatt hogy "elektronikusan"
- darabos működés megszokás kérdése - Igen de ez egy jó nagy közhely, a világon mindent meg lehet szokni. A "darabos" alatt az FFb lyukat értik középállás környékén?
+ jobb Support (garanciális is) - Osztrákiában? Itthon 3-szor küldtem vissza és írtam erős hangvételű levelet, mire hajlandóak voltak foglalkozni a problémámmal
+ jó pedálok - Jónak jók, de miben jobbak mint egy TM? Max kinézetben. Kopó potméterek?
+ érzésre minőségibb a bőr miatt. -T150-hezképest tuti, T300-at nem fogdostam még, de nem hiszem, hogy az olyan rossz lenne
- Méret és gombok zsúfoltsága miatt játékszer élmény (plussz a hangja miatt) -A gombok baromi jól jönnek, hogy sok van belőle, ez inkább pozitívum, a méret meg attól függ, hogy mire használod..ha formula/prototípus autó akkor ~minél kisebb annál jobb, ha nagyobb kormánymozdulatok kellenek ne adj isten meg kell fogni egy komolyabb megcsúszást akkor meg 30-30+-ig nagyvonalakban.
+ Ha nem állatias használat a cél, akkor sokáig halk marad a fogaskerekes történet, nem annyira zavaró (tapasztaltam egy 1,5 éves g920 nem hangosabb mint egy t300 ! normális ventivel, mindjárt miért normális venti) -Ezt nem is értem. Ha versenyzel és meccs van akkor nem tudom hogy létezik-e oylan ember aki azt mondja, hogy fúú most visszaveszek, hogy kíméljem a kormányt. A másik végletet meg szintén nem, ki az aki direkt izomból rángatja csapkodja csak úgy...
+ Nem melegszik - Melegszik ez is, max annyi, hogy műanyag szag nem lesz
- "csak" 900° (
nem is kell több) - Ez valóban mind1
- kicsit lötyög a váltó, de lehet okosítani. - A G25 váltójához képest sokat keményítettek a visszahúzó rugón, nem lesz olyan mint egy autóban, de használható és lehet vele játszani, arany középútnak amúgy ott az SSH Shifter...
++ Kicsi gyerekes apukának inkább ezt. -???
T300rs GT (ajánlották inkább ezt,, ha szétvet a pénz, mert még mindig lehet hozzá logi váltót venni, ahogy ti is mondtátok
)
- Hamar melegszik - Nincs tapasztalatom
- Vagy ventit cserélsz, vagy teljesítményt leveszed, vagy rövidebb menetek (kb max 2 óra egyhuzamba.)
++** NAGYON JÓ VISSZAJELZÉS MINDENRŐL!! (Itt jön ki az árrés)
- Gyérebb szupport még sógoréknál is (garanciális valamivel jobb)
- drága és idegesítő problémák (szíj szakadás, motor leégés, elektronika leég, olvadó műanyagszag, kormánykapcsolók elektronikája elfárad hamar, meg még miegymás) - Személyes tapasztalatom nincs, de ezekről elvétve olvastam a fórumon, persze simán előfordulhat
- Rögzítés kis ügyességet igényel (sztem meg tök egyértelmű volt, de mind1)
+ nagyobb kormány - Ahogy már írtam ez nem mindig előny
-- néha előforduló középpontállás elvesztés (gariba eddig 3-at cseréltek ismerős körben)
- Széria nyikorgások (amit ti is leírtatok) - Nincs tapasztalatom
- drágábbért veszed a jó pedálokat meg váltót (amit ti is írtatok) , és akkor megvan a szinte tökéletes élmény, csak nem éri meg, ha hétvégi apuka vagy. (kerek perec megmondták nekem - Vagy úgy is lehet nézni, hogy van hozzá upgrade lehetőség, Loginál nincs gyári megoldás
Most is leírom, hogy jó választás volt a G29 és valszeg sok jó élményt fog okozni!
-
v2
őstag
A keresőbe beírtam, hogy T-lcm. 129 oldal jött fel itt.
-
Neck
veterán
Minusz az a cucc, ami a nem loadcell pedálban van. De amit leírtál, az is max 10-20 ezer forint. Meg ne indokold már, hogy zéró margin van rajta, és kizárólag a gyártók jóindulatának köszönhetjük a loadcellt - ezt te se gondolod komolyan

De hogy on is legyek, a német Alzán is historical lowest, szóval megvettem az LCM pedált én is, 148 euróért

-
barabasb
tag
Olvasom egy ideje a topikot és nem láttam ezt kifejtve, naponta főleg nem. Felhasználó szintű véleményt akartam megismerni, nem azt, hogy miből van a pedál (leszarom). Ha meg mashol akarom nezni, minek van ez a topik? Péniszméregetés? Nem lehet simán teázni menni, ha nem tetszik egy hsz? Nem bantasbol. Ennyi ideje van valakinek? Nekem biztos nem, de lehet, hogy csak tul kell lepni 40-en, hogy ezt ertekelje az ember.
-
v2
őstag
válasz
barabasb
#40635
üzenetére
Mindenben más mint az alap pedál. Hall szenzoros például és alumínium a pedál . Minden kötekedés nélkül kérdezem , hogy miért nem használjátok a google keresőt és tájékozódtok az alapokról mielőtt itt kérdeztek? Vagy legalább itt a fórumon olvasnátok vissza. lassan naponta írja le valaki ugyan ezeket a válaszokat. tényleg nem bántásból írtam, béke.
-
GalaHU
addikt
válasz
barabasb
#40632
üzenetére
A valódi (verseny)autóban amikor lenyomod a fékpedált, akkor egy hidraulikus rendszert működtetsz ami a (fék)folyadék összenyomhatatlanságán alapul. Ahogy folyamatosan nyomod lefelé a fék pedált elérkezik az a pont amikor a fékpofák összezáródásuk közben hozzáérnek a féktárcsához (a dobfékes rendszereket most hanyagoljuk) és kialakul a fékezés. A fékezés erejét és ezáltal a lassulás mértékét úgy szabályozod, hogy erősebben szorítod össze a fékpofákat, amit úgy érsz el, hogy nagyobb erővel taposod a fékpedált. Mivel a fékfolyadék összenyomhatatlan, a fékpofák és a féktárcsa közötti surlódásból adódó kopás egy-egy fékezésre vetítve elhanyagolható a nagyobb fékerő nem jár a fékpedál nagyobb útjával, mert nincs hova tovább mennie. Ellenben nagyob és nagyobb pedálerőt követel azonos pedálállás mellett.
A Load-cell-es pedálrendszerek ezt a helyzetet próbálják modellezni, a kialakuló fékhatás a pedál lenyomásának erejétől és nem a pedál útjától függ (az első néhány centin természetesen van mozgás a finomabb adagolhatóság érdekében)
A régi pedálok viszont pusztán csak egy potmétert tartalmaznak, amiben annak a szögelfordulásának mértékéhez lehet a játékban megjelenő pedálerőt társítani. Tömören egyáltalán nem számít milyen erővel nyomod, a lényeg az hogy mekkora a pedálút.
A játékos a két rendszer között nyilván érzi hogy melyik áll közelebb a valósághoz, és ami a legfontosabb, a Load-Cell rendszer sokkal finomabban adagolható, hiszen nem kell a pedálutat csökkenetni ahoz, hogy a megjelenített fékerő kevesebb legyen, csupán elég a lenyomási erőből visszavenni. Például Tail-Brake technikánál nélkülözhetetlen...
Összességében valósághűbb és finomabban adagolható, ergo ha belejösz gyorsabb leszel vele.
-
barabasb
tag
Van egy nemrég vásárolt T300-asom (nem gt). Nem fogom gyakran használni, kb hetente 1-2-szer, nagyrészt rallyra. Nem éreztem kulonosebb gondot a pedállal, de a t-lcm mostani árán elgondolkodtam. Valaki osszefoglalná, hogy mitől jobb, mint az alap pedál? Persze azon tul, hogy van kuplung is. Köszi.
-
h1mpi
félisten
Köszi a válaszokat mindenkinek
-
v2
őstag
A TMX T-lcm páros 105k. Azért ez már jó kategória.
-
AtaWrc
aktív tag
A TH8A is "csak" 52k.
-
McFly78
csendes tag
Alzánál a T-LCM pedál is elég jó áron van..
-
h1mpi
félisten
Sziasztok!
Xbox One-hoz szeretnék a gyereknek Forzához és F1-hez venni egy kormány, pedál szettet. Mi a legalja ami alatt ne is nézegessek?
-
SoldierL
senior tag
Sziasztok most vettem TM Tmx-et nagyon tetszik. Viszont bajban vagyok mett gőzöm sincs mi lenne az optimális ffb beállítás. Kényelmesre és élettartam kímélőre szeretném belőni de azért érezzem is, hogy van ffb. Assetto corsa/ Project Cars 2. Tudnátok tippet adni?
-
Géjza
őstag
válasz
papirzsepi93
#40610
üzenetére
Nálam 85%-on megy (90%-hoz még puhány vagyok, fél óra után elfárad a kezem
) órákon át, igaz az én T300-asom egy picit tuningolt példány:
[link]Használtan vettem már gari nélkül, átépítése meg kb 1 éve történt (búgó táp triggerelte ezt, funkcionálisan hibátlan volt), volt használva azért.
ACC-ben kapja az ívet a kormány (pl az F1 2020 hozzá képest olyan, mintha nem is lenne benne FFB), de lekopogom eddig szuperül bírja. Rallizni nem rallizok, abban még kaphatna, de erről nem tudok nyilatkozni.
-
Emunem
őstag
válasz
papirzsepi93
#40610
üzenetére
Amúgy majd ha itt lesz a cuccos, én is sorba állok egy jó g29 állításért, esetleg képekkel, de sztem sima leírást is megfejtem.

-
Emunem
őstag
válasz
papirzsepi93
#40610
üzenetére
Ne ilyedj meg, ez csak olyan őrült osztrák srácok véleménye, akiknek egyetem mellett van egy csomó idejük játszani, aztán ott nem finomkodnak. Ahogy én láttam, ez csak az ő véleményük (pénz nem kérdés), egy kis odafigyeléssel simán redukálható az a sok probléma, amit ők mondtak (lásd, szerintük problémás a felfogatás, sztem meg tök egyszerű volt elsőre is, csak nekik probléma, ha valamit még plusszban ode kell tenni, ki-be kell csavarni, amolyan plug-in-play emberkék, ahhoz képest hogy van tapasztalatuk).
Te sztem nem akarod mondjuk naponta 3-4 órát tekerni, hétvégén bele se gondolok mennyit játszanak vele...
Ez olyan, hogy vannak olyan emberek, akik egy Toyot@ autót is képesek szétbarmolni, és vannak olyanok, akik Franciával is megtesznek boldog 500k+ km-t...
-
egy időben volt 2db t300-am, az egyiket eladtam, srác kb másnap írt, hogy idő után "elgyengül" az ffb.... wtf? nálam sose volt vele gond, nála azonnal előjött (assetto/f1).
én control panelen 75% erőn használom a T300-at, a hűtése se konstans megy - és kb ennyi volt a titok, hogy eleinte miért nem értettem a problémát... (azt hiszem még itt is futottunk egy kört a problémájával)
szóval a "nem olyan szörnyű", az erősen ember/használat/kifogott darab függő (utóbbit csak menekülő útnak írtam bele
) -
Emunem
őstag
válasz
Emunem
#40546
üzenetére
Na, megvan az ítélet: (szerk: Hosszú lett
)Osztrák haver tapasztalata a játékos közösségével együtt:
Logi 29/920 szerintük:
+ Ha nincs elég pénz
+ Elektronikusan nem rosszabb, mint a t300
- darabos működés megszokás kérdése
+ jobb Support (garanciális is)
+ jó pedálok
+ érzésre minőségibb a bőr miatt.
- Méret és gombok zsúfoltsága miatt játékszer élmény (plussz a hangja miatt)
+ Ha nem állatias használat a cél, akkor sokáig halk marad a fogaskerekes történet, nem annyira zavaró (tapasztaltam egy 1,5 éves g920 nem hangosabb mint egy t300 ! normális ventivel, mindjárt miért normális venti)
+ Nem melegszik
- "csak" 900° (
nem is kell több)
- kicsit lötyög a váltó, de lehet okosítani.
++ Kicsi gyerekes apukának inkább ezt.T300rs GT (ajánlották inkább ezt,, ha szétvet a pénz, mert még mindig lehet hozzá logi váltót venni, ahogy ti is mondtátok
)
- Hamar melegszik
- Vagy ventit cserélsz, vagy teljesítményt leveszed, vagy rövidebb menetek (kb max 2 óra egyhuzamba.)
++** NAGYON JÓ VISSZAJELZÉS MINDENRŐL!! (Itt jön ki az árrés)
- Gyérebb szupport még sógoréknál is (garanciális valamivel jobb)
- drága és idegesítő problémák (szíj szakadás, motor leégés, elektronika leég, olvadó műanyagszag, kormánykapcsolók elektronikája elfárad hamar, meg még miegymás)
- Rögzítés kis ügyességet igényel (sztem meg tök egyértelmű volt, de mind1)
+ nagyobb kormány
-- néha előforduló középpontállás elvesztés (gariba eddig 3-at cseréltek ismerős körben)
- Széria nyikorgások (amit ti is leírtatok)
- drágábbért veszed a jó pedálokat meg váltót (amit ti is írtatok) , és akkor megvan a szinte tökéletes élmény, csak nem éri meg, ha hétvégi apuka vagy. (kerek perec megmondták nekem
)Én véleményem kiegészítve még:
G29/920 vs t300 rs GT
> Annyira nem zavart a darabossága (amíg nem próbáltam a másikat
)
> A lötyögés még nekem teljesen ok volt. (Ültek volna 300+e Km-es transitban, na abban lötyögött minden) 300-é kicsivel jobb volt, de nem szálltam el tőle.
> Kicsinek hatot a rendes autós kormány után, de elmegy. A t300-é se nagyobb annyival, hogy hátast dobjak, de ez kb 15 perc használat véleménye, optikailag is nagyobb mert nincs lecsapva a vége, mint egy A6 RS kormány, aka g29
.
> megfelelőnek éreztem a logi motorjának az erejét és (ők is mondták) talán gyorsabban is reagál, mint a t300, ámde abban nagyobb az erő, és finomabb.
> FF lyuk nem vettem észre, csak amíg a TM-et ki nem próbáltam.
> Logi hűvös volt, TM érezhetően melegedett (használták mondjuk előtte kb 30-40 percet, logi dobozból került ki, sajnos nem eladó, mert gyűjtői darabnak marad)
> 265€ vs 550+€ (ha 3 pedál + váltó)Loginál reménykedjek, hogy poti kopások még gari időben jönnek elő, mert szó nélkül javítják, ha addig nem kopik/romlik el, akkor sokáig örülhetek neki. (tísztítási ápolási tanácsok ütköztek, néha igen heves ellenérvekkel, vicces volt.
)Kipróbáltam még szerv donor áron is kormányt, azt inkább nem kommentálom.

Nemhiába evés pudingja a próba
. Logi lesz amit megveszek, de mindig meg fog maradni az a gondolat, hogy a t300 fincsibb, csak nem nekem való. Kísérteni fog váltásig...
Valaki mondta már, hogy ez az "Áldott tudatlanság" állapota jó dolog, de nálam sajnos már nem áll fenn, és szívom is a fogam, de ez van. 
Köszönök mindent!

Új hozzászólás Aktív témák
- 3D nyomtatás
- Spórolós topik
- Házimozi belépő szinten
- Automobilista 2
- Több száz játékban kezdi meg karrierjét az FSR Redstone
- Gaming notebook topik
- Nokia 6700 classic - folytassa, Nokia!
- Call of Duty: Black Ops 7
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
- Corsair Vengeance White RGB 2x16Gb 6000 cl36 bontatlan/új eladó (XMP/Expo)
- Dell Latitude 7290- I5 7 gen - 8Gb -256Gb
- Nikon D750 + 50mm f/1.4G + 24-120mm f/4G + Lowepro Mini Trekker AW szett
- GAMER PC - TUF B450, Ryzen5 5600x, Rtx 3070 8gb, 32gb DDR4, 1 TB Nvme
- Nikon AF-P DX Nikkor 70-300mm F4.5-6.3G ED VR
- Lenovo ThinkPad // T - Széria // X1 carbon // X1 Yoga 2-in-1 // és a többiek... 3-12. gen.
- Eladó Apple iPhone 14 Pro Max 128GB / 12 hó jótállás
- KARÁCSONYI BOMBA AKCIÓK! PSN, STEAM, UBISOFT CONNECT, EA APP, XBOX EREDETI KULCSOK 100% GARANCIA
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Plus 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3355, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi





Na ennek utánna kel nézzek 




Valaki mondta már, hogy ez az "Áldott tudatlanság" állapota jó dolog, de nálam sajnos már nem áll fenn, és szívom is a fogam, de ez van.
tome0001
