-
Fototrend
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak 2023-as konklúziója majd 2024-as konklúziója GalaHU tollából, illetve itt található a fórumtársak cockpitjeinek galériája.
Itt egy nagyon hasznos setup guide, mindenre kiterjedően, angol nyelven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
fatal`
titán
válasz
papirzsepi93
#41794
üzenetére
Van, forced cooling mode. V25-ös firmware verzió óta elérhető, ST + Mode gombot ha nyomvatartod és elengeded, akkor lehet módot váltani (két LED villanás forced cooling mode, egy LED villanás automatic mode).
-
blountex
senior tag
válasz
GalaHU
#41787
üzenetére
Igen, ez már ki lett vesézve, hogy a TM és a Logi is egy helyben topog 1x éve.
Lassan már szinte minden terméknél oda lyukadunk ki, hogy eladják jó drágán, a bele való anyagot meg ott spórolják ki, ahol lehet.
Nézd, nekem szerencsém van ezen a téren, de olvastam aki nem járt ennyire jól a G25tel. -
Joshi
titán
válasz
blountex
#41786
üzenetére
Én G25-ről váltottam T300-ra és nekem egyik kormánnyal se volt semmi bajom, igaz hogy a T300-at használtan vettem még garival. Én azt mondom, hogy garin belül nem érdemes mókerolni, mert ha tönkremegy a kormány legfeljebb gariztatja az ember. Ha garin túl vagyunk, akkor érdemes a ventiket kicserélni, már az is sokat számít és nem egy bonyolult feladat. T300-nál meg érdemes fixen bekapcsolni a ventit (ne maga kapcsolgassa), már az is sokat számít.
-
GalaHU
addikt
válasz
blountex
#41786
üzenetére
Egy vélemény alapján ne általánosíts, sokkal többen használják gond nélkül a T300-akat, csak arról nem születik komment...
És az se legyen alap hogy a G25-öd 11 éve hiba nélkül fut, manapság már a Logi is jóval lentebb tette az a bizonyos lécet minőség szempontjából, arról már nem is beszélve, hogy ugyanazt akarja már harmadszorra rásózni a népre...

-
blountex
senior tag
Nincs ilyen kormányom, és nem is lesz. Régi G25 van, de ezt írtam már jó néhány pár hszel feljebb is.
Mondtam én, hogy a kép alapján szakértek? Nem
Azt mondtam véleményeket olvasok róla.
Pozitív és negatív irányban.
Többségben pozitív a húzóerő, és kétségtelenül az egyik legjobb kormány ár/érték arányban.
Nem tudom, hogy akinek van T300a tapasztalt-e ilyesmit, de ez pl számomra kicsit lehangoló:
" A bázisba épített tápegységnek, az erős FFB motornak és a bázis rossz szellőzésének köszönhetően hajlamos a túlmelegedésre, amit szerencsére érzékel, de ilyenkor az FFB erejét egészen visszaveszi. Erre is léteznek megoldások, de többnyire a ház megfúrkálásával és ventillátor(-ok) beépítésével jár (erről is vannak leírások a neten). Enyém is kapott két nagy lyukat az oldalára, meg ventillátorokat a lyukakba, hogy kereszthuzat meglegyen (így már nincs melegedési gond)."Persze mindegyik gyártóval van gond valamelyest, én lekopógom 11 év alatt a G25söm rendben ketyeg, szervízt még nem látott.
-
GalaHU
addikt
válasz
blountex
#41781
üzenetére
Ha a T300-al valami gond van, az általában az első héten kiderül, valószínűleg a végső minőségellenőrzés botladozik. De szó nélkül azonnal cserélik, úgyhogy maximum egy kis kellemetlenséged lesz. Ezért kell új példány esetén normális garanciával bíró darabot venni, vagy még garis, "bejáratottat".
A Logi cuccok se hibátlanok (fék, tárcsaleválás, gombok, stb) de ezek jellemzően gariidőn túl jönnek elő. Ennek a javítása sem egy ökör ára, de foglalkozni azzal is kell.
Ez egy ilyen hobbi, el kell fogadni, hogy ezeknek az eszközöknek karbantartási/javítási igényük van. Nem kérnek sokat, de ha azt megadod, akkor sokáig lesz örömöd bennük.
Nálam +1 a T300-ra!

-
Danecay
addikt
válasz
blountex
#41781
üzenetére
Vannak problémás darabok, és talán a hibaarány is nagyobb a konkurenciához képest, de ebben az árkategóriában szerintem ez a jó/jobb választás. G29-ről váltotottam én is kb, 1.5 éve, ráadásul egy hasznát példányra, de lekopogom, nagyobb gondom még nem volt vele, egyszer kellett újrakalibrálni a kormányközepet.
-
quint
aktív tag
válasz
fatal`
#41780
üzenetére
Ennyire nem mertem meghúzni, féltem, hogy kiszakítom a műanyagból a menetet. Na, akkor most félreteszem a fóbiámat. Amúgy engem nem zavarna, hogy ez a "rendszer" messze nem quick release, csak ne legyen auto-release

blountex: Nálam azzal kezdett a vadi új kormány, hogy azonnal elmászott a közép; a control panelen is látszott, hogy lassú, egy ujjas tekerésnél is néha ugrik a kormányszög. Visszaküldtem, szó nélkül cserélték (talán 4-5 nap volt az indítás és a visszaérkezés között). Az új teljesen rendben van - leszámítva a a fent említett megtépési fóbiámat. Igaz, nem is használtam még túl sokat, akkor sem széttépve. Például a T-LCM-et is csak 40 kg-ra állítottam, így legalább nem lesz vízhólyagos a talpam
-
fatal`
titán
Én eléggé becsavartam (talán a közepéig?) nem szokott kilazulni. Bár rajta van egy MTSimtech féle magnetic shifter mod, az még szorít rajta, 4 hónapja használom, 75% FFB-n, nem kellett még meghúzni a csavart.
Mondjuk kitalálhatna a TM egy normális QR-t, mert ez minden csak nem az.
-
quint
aktív tag
Tényleg, ha már szóba jött a T300 (amúgy szerintem botrányos, hogy hova ment fel az ára...). Nektek nem szokott kilazulni a kormányrögzítő? Nem egészen 2 hónapos T300 integral ferrari alcantara kiskukim edition, 40-50 százalékos FFB-n, napi átlagban egy órát sem használva már kétszer azt vettem észre, hogy meglazult az a nagy műanyag fütyi. Mennyire szabad megtépni a kormányrögzítő rögzítő csavart?
-
asb88
tag
Sőt akár még egy T150 Pro. Bár ez szvsz eléggé lerágott csont, egy rakat komment született itt erről
-
Semin
őstag
Jelenleg a logi 920-nál van jobb ár érték arányú ajánlat belépő szinten?
Köszi előre is! -
d3tox1c
senior tag
Ne haragudjatok, hogy ide írok.
De tudnátok F1 játékkal foglalkozó topic-ot linkelni nekem?
Egyszerűen nem talalok olyat, ami pörög is. Azt meg nem hiszem, hogy nincs.
Csak gondolom más néven, mint ahogy én keresem.
Köszi előre is! -
d3tox1c
senior tag
-
d3tox1c
senior tag
Köszi :)
Igen, a ps5 változat van, eleve az lett megvéve lemezesen.
Hát passz.
Nem grafikaban késik, hanem érzésre.
De lehet csak szokatlan a kontroller után.
A fék pedál is furán kemény.Lattam videókat, ahol kiveszik belőle azt a gumi "valamit", lehet hogy majd kipróbálom. De lehet hogy majd megszokom igy :) -
válasz
d3tox1c
#41762
üzenetére
ps3 állásban működik egyáltalán ps5ön a kormány?

f1 2021-ből a ps5ös változat van installálva? (elég idiótán működik a ps5 ilyen szempontból, ezért kérdezem: biztos ami biztos
)
a késést valóban érzed vagy belső nézetből azt látod, hogy a kormány-elfordulás grafikája késik kicsit a te kézmozdulatodhoz képest? (mert ez utóbbi természetes sajnos és nem jelenti feltétlenül, hogy az irányítás is késne)
ill. nem tudom a játék kormánybeállítós menüjében nincs-e "deadzone" beállítás - ezt esetleg próbáld lentebb venni, ha nem 0-n áll.utolsó tipp: várni pecsre
-
d3tox1c
senior tag
Sziasztok.
G29 kormányt ps5-höz csatlakoztatva melyik állásba kell rakni?
Ps3 vagy ps4?
Más:F1 2021-el játszva olyan érzésem van, mintha egy nagyon kis lag lenne. Mármint nem pont akkor fordul, amikor szeretném,hanem egy nagyon kicsivel később. És elég lassan.
Első kormányom, szóval nem igazán értek hozzá. Beállításokat néztem youtubeon a játékhoz, de még mindig nem az igazi. -
biker
nagyúr
Szóval bekapcsolás után megint 2 fokkal el volt térve a középérték. Kézzel eltekerve jobb bal közt megjavult.
Uána még egyszer teszteltem, nem volt jó
Lefuttattam a kalibráló szkriptet, remélem most jó lesz, kicsit fura lett a kalibrálási processz, de pontosabbVideok: [link]
-
biker
nagyúr
válasz
Kean_Sorbo
#41759
üzenetére
hopp, bocs, a video eleje alapján egy másik, már látott videóra tippeltem, amiben a három gombos manuális mentés van.
ha ma is félrekalibrál, akkor lefuttatom ezt. Egyelőre elég ha bedugás után 1080fokra állítva kézzel eltekerem a két végpontig (softlockon tól a 0% és 100%-ig) és akkor 50%-ot jól érzékeli
Ezt letesztelem! -
-
biker
nagyúr
válasz
Kean_Sorbo
#41755
üzenetére
De ez az, fent van a tm support oldalán pdf-ben
Ez nem hiba hanem állapot ezek szerint
-
papirzsepi93
tag
Nekem is úgy áll meg, mint Skiz-nek, de semmi baj a középállással. Max néha tekeréskor, iránytó függetlenül minimálisan kattog, de elég halkan. Amúgy minden működik tökéletesen.
-
Skiz
csendes tag
Még keveset használtam,mások biztosan többet tudnak róla,de nem lehet hogy valami elengedte a tengelyt?(csavar/ragasztó?)
Ilyesmi lehetséges típushibáról olvastam.Tehát amikor kalibrál végállásban kap egy "ütést" ami lehet elmozdítja,ezért kell mindig újra kalibrálni.
Játékban kézi kalibrálás után nem csúszik el?Nagyobb sebességű kanyar,kevés mozdulat/tartani kell és érzed ahogy megcsúszik a szíj/kormány/tengely.Esetleg egy Dirt Rally szakasz.Ezután közép állásban már nincs középen? -
Skiz
csendes tag
Még csak 1 hónapja van T300-am,de a kezdetektől fogva nem középen áll meg(össze vissza pár fok,néha középen)viszont szoftverben és játékokban ellenőrizve is tökéletesen középen van a 50%.Ez biztos valami probléma jele vagy control panelban is rossz? Tehát középre tekerve nem 50%?
-
biker
nagyúr
Szivat a t300 vagy haldoklik?
Tegnap bedugtam (rendszeresen használva van, heti 3-4 nap), kalibrál, majd megáll 5-6 fok jobbra állásban, szerinte ez a közép. Kihúz bedug, restart, reinstall, kormány csere, mindig ilyen.
Találtam leírást higy kell kezzel kalibrálni, három gombbal, jó volt
Ma bedugom, kalibrál, balra 10 fok. Mondjuk most nem kell a három homb középen, de a kalibrálás után 1080 fok és jobb bal ütközésig, azt ki kell tekerni hogy középre álljon
Ez miért van? -
FLx
addikt
válasz
blountex
#41745
üzenetére
Mindig van feljebb, persze. Simucube/cubecontrols eleg nepszeru a profik koreben, az meg megfizetheto aron megy. Aztan nem tudom mennyivel jobb, mint a DD2, de a rimek szerintem komolyabbak mint a jelenlegi Fanatec ajanlatok. Bar az uj BMW es Bentley kormany utan, mar lehet ez se lesz igaz.
-
blountex
senior tag
Ezek a problémák úgy gondolom bizonyos szinten elenyésző, ahhoz képest, hogy a legjobb brand a szimulátor között.
Az azért nem lehetett vicces mikor update sikeres volt, és nem ismerte fel semmi
Sajnos minden eszköznél előfordulhat ilyen.....
Tömeg gyártás van, szóval ahol, amit lehet, többnyire géppel csinálnak.Most hogy a PD összeborult a Fanatecel, kivárom mit hoznak össze, hajt a kiváncsiság

-
-
Lac-coo
őstag
Valaki használ itt Thurstmaster 488-assal falanaledet F1 2021 ( 2020) progival ?
Sehogy nem akar működn ia gyekér ...

-
FLx
addikt
válasz
blountex
#41734
üzenetére
Nekem volt a szokasos eltunik a force feedback dolog parszor, aztan megjavult. Illetve egyik update utan teljesen megkergult a cucc, soha tobbet nem ismerte fel semmi. Fel nap volt mire sikerult valami recovery update-el eletre kelteni. Aztan az F1 kormanyrol szeretnek lehullani a gombok meg ilyesmi. de mar megszoktam.
A CSL Elite pedal siman csak nyekergett, darabokra kellett szedni aztan ujra osszerakni. Illetve a csavarok minden cuccon geppel tul vannak huzva, szoval elnyirod a fejeket, ha rossz szerszammal nyulsz hozza. Megszokja az ember amugy, ez ilyen csinald magad brand.
-
zsozsa74
őstag
válasz
blountex
#41725
üzenetére
Gyakorlatilag mindent gariztattam. Simán és gyorsan ment minden eddig. 1.5 hét alatt megfordultak a cuccok. És nekem amit egyszer gariztak, az utána már nem ment tönkre évekig, míg nálam volt. Meózással Kínában van gond, de a garis szervíz az még német minőség (ha még van ilyen persze..). Nekem ilyen tapasztalatom van velük. Biztos van akinek rosszabb.
-
asb88
tag
Próbáltam, több drivert és a hozzá tartozó firmware-t is. Érdekes, hogy amikor letöröltem a drivert és a kormány bekapcsolva volt, mikor eltekertem kicsit a kormányt akkor visszatért középre, amikor pedig visszaraktam a drivert maradt ott ahová tekertem. Írtam a Fanatec-nek róla, küldtem is videót a jelenségről. Majd megpróbálom rácsatlakoztatni másik gépre is, hogy ott mit reagál, aztán ha ott is ugyanez lesz akkor valószínűleg hardveres a probléma.
-
blountex
senior tag
válasz
kinghaxor
#41721
üzenetére
Mivel még új technológiáról van szó, ezért úgy gondolom kevés tapasztalata van ezen a téren az embereknek, ráadásul most válik elérhetővé megfizethető áron.
Mindenki azt hangoztatja, hogy jobb élményben lesz részed, pontosabb a visszajelzés, és talán egy kicsit gyorsulsz is
-
kinghaxor
aktív tag
Sziasztok. Érdeklődni szeretnék, hogy szerintetek érdemes egy t500rs-t leváltani erre az új fanatec dd-re? Lenne közöttük akkora különbség, ami megéri a különbözetet? Láttam, hogy vannak tesztek a youtubeon, viszont az angol tudásom elég gyér, nem igazán tudom leszűrni belőlük, hogy most akkor ez megéri e avagy sem.
-
biker
nagyúr
válasz
JulesTS
#41712
üzenetére
Köszi! Sajna nem találok régi időket (bár most hogy készítem az RRE hungary össz statisztikát talán), de első wtcr szezonban és a második felében a 25 fős mezőny 16-20. helyén voltam, majd már a pedál váltással megjött a top 10 majd a T300-al már a 3-6. helyek jöttek. és sokszor nem én voltam a leggyorsabb, de a legsímább köridőkkel és kipörgések kiiktatásával lett ez a helyezés.
-
JulesTS
addikt
Szerintem egy nagyon fontos dolog kimaradt a jobb cucc - jobb köridő témában. Az pedig a tanulási folyamat ideje. A porfi szimesek, akik naponta annyit gyakorolnak mint amennyit én dolgozok, azoknak tényleg nagyjából mindegy, hogy mit használnak. Komoly amatőr, vagy koca szimulátoros szinten (akik másodállásban tolják) viszont sokat számíthat, hogy egy pályát mennyi idő alatt tud megtanulni az ember és a saját képességeinek hány százalékát tudja kiautózni. A loadcelles fékpedál, a visszajelzés részletessége (fogaskerék - szíj - dd) és egyéb finomságok abban segítenek, hogy gyorsabban tanulj. Ha kevés időd van gyakorolni, akkor egy jobb cuccal gyorsabb leszel... (szerintem)
Hosszú kihagyás után T300+T3PA-val kezdtem újra. Azt éreztem, hogy nem vagyok elég gyors. Sok videót megnéztem és a legfontosabb gyorsulást a trail braking használatával értem el, de éreztem hogy több lehetőség van benne, csak nem tudom kiaknázni. Akkor loadcellesítettem a T3PA-t és rövid gyakorlás után hozta is az eredményeket. Utána váltottam CS WB + CSL Elite LC-re és azzal is gyorsultam. Igaz, hogy nem sokat, de a már észrevehető kategória. A részletesebb visszajelzés és a jobban testreszabható loadcelles pedál fontos tizedeket hozott. Utána a fotelbe beépítettem rezgető motorokat ami szintén a tanulási folyamatot rövidíti le. Az hogy lehet érezni, hogy hol mennyi fékerővel nem blokkol a kerék, milyen kormányszögnél nem túrja el oldalra az elejét, mekkora gázpedál állásnál nem pörög ki a kerék, mind könnyebbé teszi, hogy gyorsabb legyek. Persze az élményhez is jelentősen hozzáadnak ezek. Ha nem váltok a gumiköteles élettelen valamiről T300-ra, akkor lehet, hogy rég abbahagytam volna... -
asb88
tag
És természetesen a driver többszöri újratelepítésével is próbálkoztam
-
asb88
tag
Sziasztok!
Segítségre van szükségem, az update-ek után legyengült a force feedback. Fanatec CSL Elite weheelbase, elvileg mindenből a legújabb van:
Pc driver: 402
Wheel base firmware: 684
Wheel base motor firmware: 22Bekapcsolás után sokkal kisebb erőkifejtéssel tudom körbetekerni a kormányt, iRacingben pedig kanyarokban szinte semmi ellenállás, tök simán tudom tekerni (a beállításokon nem változtattam, így használom: https://forum.fanatec.com/discussion/653/iracing-pc-fanatec-recommended-settings). Találkozott-e esetleg valaki ezzel a jelenséggel, vagy van bármi megoldási javaslat? Előre is köszi!
-
zsozsa74
őstag
Na rám közben megint lecsapott a Fanatec átok, de már megszoktam. A pár hónapos DD1-em Oled kijelzője beadta a kulcsot. LOL
Szerencsére qrvár nem használtam, főleg a vr miatt sem érdekes, úgyhogy majd akkor küldöm vissza, ha egyéb baja is lesz, vagy a garis időszak vége előtt. Minőségellenőrzés odabax...
-
FLx
addikt
En ugy latom teljesen feleslegesen rendeled meg a DD-t, ugyis csak karacsony kornyeken szallitanak belole. Addig meg naluk all a penzed a semmire. Persze van ra esely, hogy ha most rendeled, akkor tenyleg lesz belole karacsonyra valami, ha kesobb, akkor meg majd jovore.
-
zsozsa74
őstag
Szép kis lista! Jó választásnak tűnik. A pedál kompatibilitás miatt ne aggódj. A CSL DD-nél írják, hogy "all Fanatec pedals". Fura is lenne, ha a "zászlóshajó" pedál nem lenne kompatibilis. Szóval nyugodtan költségekbe verheted magad!
Amúgy olcsóbban hasonló minőséget biztos nem kapsz a Fanától. Azért az nem szokásuk.
Ez meg nagyon jó cucc. Azt tudd, hogy ha mindezt együtt, egyszerre rendeled meg, akkor csak egyben kapod meg, ha már minden raktáron van. De ez tán a szállítási költség miatt ideálisabb is. Persze az ember verné a fejét a falba, ha mondjuk minden raktáron lenne, de Brake performance kit csak két hónap múlva... 
-
mmdms
addikt
Halihó!
Összeraktam a cumót és pár napon belül előrendelném a következőket:-CSL DD + Boost kit+1év gari előrendelhető
-ClubSport Pedals V3 + Brake Performance Kit raktáron van
-QR1 Wheel-Side ezt ajcsiba adják.
-ClubSport Steering Wheel BMW GT2 V2 előrendelhető
ez még kérdőjeles perpillAz egyetlen dolog ami miatt nem merem megrendelni, hogy a V3 pedálnál a CSL DD nincs a support list-ba. Létezik h nem támogatja? Érdemes lehet esetleg várnom még a rendeléssel, míg kijön az új elite pedál? Hátha hasolló minőséget kapok olcsóbban?
-
blountex
senior tag
Jó látni, hogy sikerült beindítani egy témát, és a kommenteket olvasni.
""jobb-technika = jobb köridők" téma"
Kinek mi vált be, mi a tapasztalata egyes kormányokkal stb.
"jobb-technika = jobb köridők" témában.
Vannak ám itt kontra-pro érvek a szíjas és DD véleményet terén, én továbbra is azt mondom, hogy ha van lehetőség akkor mind a kettőt érdemes kipróbálni. Idővel a Fana is remélhetőleg elérhető áron lesz használtan.
Ez egy olyan dolog hogy ahány ember, annyiféle egyéni vélemény, egy megközelítőleg helyes utat lehet mondani a többi már csak a felhasználón múlik.Van erre egy szerencsés példa mint felhasználó:
Bereznay Dani (F1 esport), 10e forintos kormányt nyúzott sok éven keresztül, ezzel jutott be a döntőbe, azóta már ő is Fanával tolja.Nekem ez a trailbraking kifejezés új, de ahogy látom ez arról szól, hogy erősen fékezel későn, majd folyamatosan picit a féken tartva a lábad beesel a kanyarba, és a csúcsponttól eltávolódva teljesen gázra állsz.
Én ennek a fordítottját szeretem:
Azt is egy jó megoldásnak tartom, hogy a lehető legkésőbb fékezel és a megfelelő lendülettel esel be a kanyarba, onnantól már csak a lehető legkorábban gázra állsz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vállalom telefonok,tabletek javítását ,(szoftveres hibát is,frp lock-ot is)márkától fügetlenűl
- Újszerű Acer Aspire A515 - 15.6"FHD IPS - i5-1335U - 16GB - 512GB SSD - Win11
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 4060 TI 16GB ZALMAN Z1 Plus A-Data 650W
- Apple iPhone 13 / 128GB / Kártyafüggetlen / Akku:87%
- ÚJ Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 - 13.3" WUXGA IPS - Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2,5 év gari
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest


(irigykedek, nekem még a 2020 sincs meg, pedig a 2021 "élőbb karrierje" eléggé érdekel, a 2019 F2-es ilyesmi módja nagyon tetszett!)

De nem jött be.
tome0001
