Új hozzászólás Aktív témák

  • S_x96x_S

    addikt

    válasz TESCO-Zsömle #5609 üzenetére

    > Értam, amit mondasz, csak nem az én kérdésemre ad választ.
    > A DirectStorage nem a PCIe3 és PCIe4/5 közötti
    > késleltetés-különbség miatt működik,
    > hanem mert az adatfolyam útjából kivágják a CPU-t.

    A DirecStorage csak egy csoportosító név - ami ad egy egységes API-t
    de hogy alatta szoftveres vagy hardveres implementáció van,
    az már a "gyártóra" van bízva.

    A PS5 és az MS konzolnál - az AMD megoldotta az APU-val a koherenciát és a szikronizációt.
    Mind a szoftver - mind a hardver össze van csiszolva.

    De hiába van a konzoloknál és a szervereknél
    az AMD-nek a házi Infinity Fabric megoldása a CPU-GPU -ra ;
    csak azzal az nVidia GPU nem tud mit kezdeni - mert zárt.
    De még az AMD direkt GPU -ra se optimális - annyira mint lehetne, mert Gen4 - és ennek még mindig magas a latency-je.

    Persze papíron az nVidiának is van direktStorage támogatása;
    de majd a benchmarkok kimutatják az eltéréseket.
    Lásd 1 éve bejelentett nVidia RTX IO-t - tuti, hogy a régi PCIe 3/4 visszafogja. és a CXL -el meglódul majd ..

    De amúgy bármilyen 2 kütyü szinkronizálásához
    - nem árt az alacsony késleltetés. 2 GPU-nál különösen;
    És itt a Gen5-nél komolyan hozzányultak
    és eléggé szigorúra vették a latency-t.

    És nem árt, hogyha a NVMe diszk rálát a GPU memóriájára - mert akkor közvetlenül oda be tudja tölteni a tartalmat.
    és a betöltésnél se árt a gyors szinkronizálás.

    A "Latency" sokat számít - főleg a szűk keresztmetszetnél.
    és a CXL ad valami szabványosítást.
    valami hardveres alapot ...

Új hozzászólás Aktív témák