-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Alogonomus
#47158
üzenetére
tensor 1.25, RT 0.7 tranzisztorsűrűséget használ az SM részegységekhez képest tehát az RT magok nagyobb helyet foglalnak a tensor magok pedig azonos területen több tranzisztort igényelnek. Ehhez hozzájön hogy a 2070 ugyan teljes értékű ,de a 2060 Super és a 2070 Super már nyesedék ami tartalmazza az összes részegséget az eggyel nagyobb kártyákból. Számolhatunk úgy hogy kb 10-és 20 % között visz el vagy méretet vagy tranzisztort az RT és a tensor mag. Azzal is érdemes számolni, hogy az új navi szintén tartalmazni fog ilyen részegységeket ( illetve dedikált hardvert ) tehát az 5700 x 2 nem állja meg a helyét azért. ÉN továbbra is azt gondolom, hogy a 2080 Ti hez képest 15 % gyorsulás várható a Navitól.
Ami kérdőjeles az Ampere teljesítménye és az gondolom hogy van valami az Ampere mögött amiről nem tudunk. Azért azt jó tudni hogy egyáltalán az hogy nvidia behoza az RTX szériát és az RT vonalat kb a megjelenés elött 1 hónappal derült ki addig mindenki GTx 1180 ról beszélt és csak fals adatok jöttek a kártyákról.Yutani: Azért óvatos lennék ezzel, volt meglepetés már teljesítményben Nvidiától ( pascal ) és csalódás AMD től a pletykák miatt.
A fogyasztás egyetlen kártyáról van konkrétan lehet hogy az éppen a csúcs Titan és az is csak pletyka jelenleg. -
válasz
Alogonomus
#47151
üzenetére
Tartalmaz RT és Tensor magokat ezek tranzisztor kapacitást igényelnek.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
Alogonomus
#47154
üzenetére
Teljesen lenyegtelen igazabol.
A hozzaszolasom arrol szolt hogy kb ugyanakkora chipbol es ugyanakkora tranzisztor szambol nagyjabol ugyanazt a teljesitmenyt hozza mar az RDNA1 mint Turing.
Szoval ha azon tudnak fejleszteni akkor nem elkepzelhetetlen hogy tenyleg lotavolban lesznek a kovetkezo NV generaciohoz is az RDNA2-vel -
Malibutomi
nagyúr
válasz
Alogonomus
#47151
üzenetére
A sima 2070 tranzisztorszama 10.3 milliard es az 5700XT inkabb azzal van egy szinten, a Super a 13.6 milliard de az gyorsabb is nala
-
Raggie
őstag
válasz
Alogonomus
#47151
üzenetére
Összekevered a 2070 Super-rel...
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
Alogonomus
#47148
üzenetére
Umm nincs igazad itt. A 2070 12nm-en keszult az 5700XT pedig 7nm-en.
Szoval aranyositva kb ugyanakkora chipek..ezert is emlitettem a tranzisztor szamot, az tobbet mond es az kb ugyanannyi. (10.8 milliard vs 10.3 milliard) -
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus
#47125
üzenetére
En meg ennek sem tapsolnek.
2080Ti 12nm-en 250W (valos 280-290W gaming)
Big Navi 7nm+? 300W (ami mennyit fog kajalni?)Azzal a +15% fogyasztassal sem szamolnek, kb a Vega ota koppra voltak huzva a kartyak, kb semmi tuning potencial nem volt bennuk.
Persze nem zarom ki, de az a +10% teljesitmeny lehet nem fer bele abba az extra 50W-ba, foleg mert ez az 50W TDP. -
awexco
őstag
válasz
Alogonomus
#47113
üzenetére
Mennyi 4K/120hz es tv van a piacon ? 🤔
-
Petykemano
veterán
válasz
Alogonomus
#47113
üzenetére
annyi leak jött már (ugye akár szándékos dezinformálás céljából is), hogy az egyik biztos igaz, vagy legalábbis a leak-ek részleteiből össze fog majd állni, hogy itt az lett igaz, ott meg az.
-
Jacek
veterán
válasz
Alogonomus
#47113
üzenetére
Meglesz a PS5 4k/120 FPS persze a menűben mindig hozni fogja... 4k/60 lesz egy játékban akkor már lehet tapsikolni.
-
válasz
Alogonomus
#47090
üzenetére
mutatnál egy ilyen elbeszélést?
"AMD megvalósításában elvileg sokkal hatékonyabb lesz a raytracing, mert nem nyers erőből akarják majd megoldani. "
Nincs olyan hogy nem nyers erőből . Az RT nek nincs határa. Végtelen erőforrás igényes dolog. Ha elég a hardver az adott feladathoz akkor növelik a részletességet / fényforrásokat / raytracing alapú hangeffekteket, romblható környezetet,és már is kevés újra a hardver. A cél a fotorealisztikus valóság megteremtése és attól még nagyon messze vagyunk...
csalni lehet és kell is különböző erőforrás spóroló megoldásokat kitalálni, de a felszabaduló erőforrást akkor elköltjük újabb fényforrásokra részletesebb textúrákra amik újra növelik az RT erőforrás igényét.A DXr 1.0 ezt tudja amit jelenleg kapsz...
Nem AMD megoldása a DXr 1.1 hanem a Microsofté amit együtt fejlesztettek AMD vel és hihetetlen ,de Nvidiával, mint ahogy a jelenleg elérhető DXr 1.0 sem az Nvidiáé hanem a Microsofté, jó lenne megértened végre így sokadszorra is leírva neked is.Azonos API-n azonos játékokon majd letesztelve kell megnézni mit tudnak a jelenlegi és az érkező kártyák és majd össze kell mérni a jelenleg elérhető 5700 XT-t a jelenleg elérhető 2070 kártyával mondjuk RT terén is,( most is össze lehet) meg majd az Amperet az Új Navival. Jelenleg a nullát hasonlítjuk össze a valamivel és ehhez origónak kiválasztjuk az ismeretlen képességű konzolokat és a koordináta rendszer két tengelyén az Nvidia és a konzol fejlesztők eltérő mértékegységet használnak a konzolok/ VGA RT képességének megállapításához .
Ehhez X: Y hasonlítjuk össze a jelenleg még nem megjelent és nem létező játékok futásának sebességét és minőségét az Inlne RT vel megsózva amiről még annyit sem tudunk mint a többiről..... Azt tudjuk jelenleg egy valódi fejlesztő elbeszélése alapján, hogy a PS5 a Minecraft esetén egy 2080 szintjét ( nem a superét ) tudja kb abszolválni raytracing képességekben a DXr 1.0 alatt. Kérdés mit fog tudni a 2080 és a Ps5 / Xbox a DXR 1.1 alatt és ehhez hogy viszonyulnak az érkező VGA hardverek meg még sok kérdés van ebben a témában amire az idő fog csak válaszolni... -
gejala
őstag
válasz
Alogonomus
#47090
üzenetére
"A PS5-re fejlesztők elbeszélése alapján, a konzolok RT képessége messze meghaladja a 2080Ti RT képességét is. RTX 1.0 < RTX 1.1"
Kb minden gyorsabb lesz RT-ben, mint a 2080 Ti. 3060 tutira, 3050 talán nem.
"RTX azért nem olyan dolog, amit egy indie stúdió csak úgy poénból váratlanul hozzácsap a termékéhez pár hónappal a megjelenés előtt."
Bright Memory-t egy ember fejlesztette és a srác hozzácsapta simán RT támogatást megjelenés előtt.![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Egyébként RT nem olyan nagy dolog, bármelyik AAA játékba bele lehet tolni pár hónap alatt, ha akarják. Még őszi játékba is belefér, ha most elkezdenek dolgozni rajta. A tavasziakba meg lazán mehet akár mindbe, bőven van még rá idejük.Amihez ennyire előre bejelentették, az csak marketing miatt van, nem azért, mert olyan sok időbe telik.
Illetve eddig az is lassította a munkát, hogy a Turing túl lassú és ezért próbálkozni kell, hogy mit bír még sebességgel. De Ampere már sokkal megengedőbb lesz. Amihez most trükközni kell kicsit Turingon, azt Ampere erőből kinyomja majd trükk nélkül is. -
gejala
őstag
válasz
Alogonomus
#47088
üzenetére
"A konzolok ára egyáltalán nem a bekerülési költségüktől függ, hanem attól, hogy mennyi pénzt hajlandóak az emberek fizetni értük."
Ez a PC GPU-kra is igaz. Nem sokan fizetnének konzolhoz képest +20% előnyért 2-3x árat PC-n.Igazából nem tudjuk, hogy melyik játék jön RT-vel, mert nem nagyon beszélnek még semmiről, csak pár videót mutogattak játékokról. De CP2077 mellett is van már 8-10 játék, amiről tudunk és biztosan lesznek még új bejelentések is.
-
gejala
őstag
válasz
Alogonomus
#47081
üzenetére
"AMD megvalósításában elvileg sokkal hatékonyabb lesz a raytracing, mert nem nyers erőből akarják majd megoldani."
Akkor az bukta lesz. RT-nek az a lényege, hogy brutál számításigényes, cserébe fotorealisztkus végeredményre képes. Ha elkezdesz csalni a sugarakkal, akkor gyorsan a raszterizálásnál kötsz ki. Itt legfeljebb annyit lehet trükközni, hogy kicsit okoskodnak a távolságokkal játék szinten (főleg open worldben), mert különben megint ott tartunk, hogy a szobából hiányzik az árnyékok fele.AMD $500 konzolokba hoz RT hardvert. Ha akarják, azt a szintet ki tudják adni PC-n is $300-350 kategóriában.
"komoly szintű raytracing pedig majd az új konzolokkal fog berobbanni, de az még nem idén lesz, PC-re pedig még annál is sokkal később érkezhet."
Jövőre már futószalagon jönnek majd RT játékok konzolra, miközben PC-re nem lesz újabb gen 2022 előtt. Tehát az idei szériának kell majd ezeket is jól vinnie. Amivel szerintem nem is lesz gond, hiszen Ampere esetén 4x gyorsulás várható RT-ben Turinghoz képest + inline RT-re váltás.
Ha meg 2022-ben jön még egy reális 2,5x gyorsulás, azzal már 10x gyorsabb lenne Turingnál, ami simán jó. -
Pkc83
őstag
válasz
Alogonomus
#47081
üzenetére
Igen , sokan gondolják azt , hogy majd a kisebb gyártástechnológia
miatt olcsóbbak lesznek a vga-k de a valóság nem ezt mutatja. sőt..
Még csak nem is egyenesen arányosan drágulnak a teljesítményükhöz képest.
Tehát ha lesz Rt az "olcsóbb" vga-kon is akkor azok már nem is lesznek
annyira olcsók. -
Petykemano
veterán
válasz
Alogonomus
#46995
üzenetére
1)
Igen, ez egy lehetséges magyarázata lenne annak, hogy miért érdemes refresh-t csinálni. Ezt írtam én is:
"- más gyártástechnológiával készül és meghatározó az árkülönbség."
2)
mindenképp azt gondolnám, hogy az RDNA1-gyel legföljebb az alsó régiót fedné le az AMD.A raktárkészlet jó érv, egy abus cikk alatt én is megemlítettem, hogy a válság miatt lehetnek bennragadt készletek, amiket hamarabb terveztek eladni és annak kifutását az új szériával meg "kell" várni. De ha nem új gyártás, nem új válogatás, hanem már korábban legyártott készlet, azt nehéz volna refresh-ként eladni szerintem. Az rebrand. De ez persze most csak lovaglás a szavakon.
-
Petykemano
veterán
válasz
Alogonomus
#46990
üzenetére
Lehet, hogy nem ment át, amit mondani akartam, vagy nem jól fogalmaztam meg.
Tehát van két kb azonos méretű lapka.
1) Azt sejtjük, hogy az új design sokkal jobb, mint a régi. Ebből az következik, hogy az új designból az azonos méretű lapkának sokkal jobbnak kellene lennie. Ha ez így van, akkor ez alapján nem érthető,. hogy miért gyártana az AMD a régi lapkát is.
2) De tegyük fel, hogy a raytracing képesség egy új húzó fícsör. Ha ehhez nem kell külön lapkaterületet áldozni, akkor az 1) pont érvényes. Ha azonban az azonos lapkaméretből áldozni kell a raytracingre, akkor az azt jelenti, hogy nem RT felhasználásban nem lesz annyival jobb, mint amennyit az iménti "sokkal jobb"-tól várnánk. (mert mondjuk nem 40CU, hanem csak 32)
Még így is lehet, hogy gyorsabb, mint a régi lapka nem RT felhasználás mellett és természetesen mivel az RT felhasználás nem lesz annyira költséges, ezért az is érvényes.
Viszont ez sem magyarázza, hogy miért érné meg akkor a két lapkát párhuzamosan gyártani. Hiszen az új van legalább annyira jó, mint a régi és azonos méretűek.3) Akkor lenne értelme, ha a RT lényeges méretű lapkaterületet emészt föl és emiatt az azonos méretű lapkák esetén nem RT felhasználásra számottevően lassabb, mint a régi lapka. CSerébe persze nem is lassul RT használat esetén.
(viszont ebben az esetben akkor annak is búcsút kell mondani, hogy az 500mm2-es big navit úgy számoljuk, hogy minimum 2x5700XT) -
-Solt-
veterán
válasz
Alogonomus
#46926
üzenetére
Hibrid hűtésnek hívják és van rá példa odaát is.
Ettől még maga a kép szerintem is kamu.
-
válasz
Alogonomus
#46926
üzenetére
A blower nem feltétlenül visít , főleg ha nem a fő komponenst kell hűtenie. Gondlom egy kisebb egyszerűbb AIO olcsóbb és gazdaságosabb, főleg ha nem akarnak 1000 $ fölé menni. Ettől függetlenül lehetséges hogy hülyeség a kép,de más értelmét nem látnám ennek a megoldásnak, csak a költségcsökkentést de ha már rajt egy víz akkor viszont már mindegy lenne egy kicsit nagyobb blokk így l valószínű, hogy igazad van.
-
Petykemano
veterán
válasz
Alogonomus
#46922
üzenetére
A képen egy RX 5700 kasznija és a vega64 Liquid Edition hűtője látható.
Ami nem jön össze, hogy a RAM vágottnak tűnik (448bit v 336bit), miközben a CU szám a fullosnak gondolt 80.Kritikaként elhangzik itt-ott, hogy kizárt dolog, hogy az AMD ennyire hónapokkal előre megmondaná az árazást.
Tavaly június 10-én jelent meg leak a Navi10-rő [1] [2], ami ugyan tartalmazott árazást, de ezek a diák legföljebb 1-2 nappal a hivatalos bejelentés előtt szivárogtak ki és elég rossz minőségben, ami arra utalt, hogy valamilyen titkos bemutatón készült kémfotó lehetett.Na most ahhoz, hogy elhiggyük ezt a leaket, ahhoz az kéne, hogy azt feltételezzük, hogy napokon belül az AMD ezt bejelenti. Viszont az teljes mértékben ellentmondana annak, amit Abu mondott.
Ha igaz, amit Abu mondott most, vagy 5 napja, hogy augusztus-szeptember előtt nem lesz rajt, akkor kizárt dolog, hogy ennyire előre ráírja egy diára az AMD az árat.
Innentől viszont ha bármi is a kurrens valóságnak, vagy egy párzhuzamos univerzumban az eredeti terveknek meg is felel, amit a dián látunk (pl a teljesítmény összehasonlítás), akkor is ami rajta van, vagy nem is igaz, vagy ha igaz volt vagy lehetett volna, akkor is subject to change.
-
válasz
Alogonomus
#46922
üzenetére
Lehetséges, hogy a folyadékhűtés a GPU ,a blower pedig a többi alkatrész, VRM stb.. Így gondolom ki tudják hozni a a max órajeleket, nincs drop és halkabb is.
De azért a pedzegetett 2500 Mhz így is messze van a chart szerint.Lehet, hogy kamu,de bárcsak igaz lenne. -
válasz
Alogonomus
#46907
üzenetére
Gondolod hogy nekik kell reménykedni?
-
válasz
Alogonomus
#46861
üzenetére
Köszi, érdekes ez az egész nagyon, ezért is lenne jó erről egy cikk. Ugyanezt tudja produkálni egy GT 1030 is, a vele egy erőben lévő 2400G/3400G meg nem. (előbbiben van dedikált gyorsító gondolom ehhez a felbontáshoz, utóbbi meg 4K-ig támogatja)
Ezért is viheti az RX 580, mert gondolom ott valahogy munkára vannak fogva a feldolgozóegységek, nem dedikált rész végzi a feladatot.(#46855) Jack@l: igen, mintha a napokban ezt olvastam volna. Hol használják vagy fogják ezt használni? Remélem itt nem kell több gent várni, míg bekerül pirosakhoz a support.
(#46857) b. és (#46858) korcsi: köszi nektek is!

Tippre azért nem mehet a Navinak a 2160p@60Hz, mert van benne dedikált egység, de az nem támogatja ezt a sebességet (lásd fenti kép 8K@24Hz), s mivel van benne dedikált gyorsító, így a lóerők nincsenek befogva, mint Polarisnál. Már ha helyes az elmélet, lehet full nem így van, ahogy írom.
s az egészet offba rakom mert kikapok.

-
válasz
Alogonomus
#46852
üzenetére
Mutatsz egy statisztikát? Jobb klikk a videón és statisztikák. Nálam ilyen, elég sok framet eldobott (Ryzen 5 2400G, 2x8GB@2933MHz RAM, Chrome).
Jó lenne egy átfogó írás a VP9-ről, akár teszttel egybe kötve, hogy mégis mi kell a lejátszáshoz. Polarisban elvileg nincs dedikált gyorsító, mint a Vega11-ben, mégis viszi az írásod alapján, gondolom valahogy sikerül munkára fogni a lóerőt, és akkor merül is fel a kérdés, hogy egy RX 550-nél mi lehet a helyzet.

-
Yutani
nagyúr
válasz
Alogonomus
#46823
üzenetére
-
válasz
Alogonomus
#46823
üzenetére

Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Casco és kötelező gépjármű felelősségbiztosítás
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- World of Warships
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Formula-1 humoros
- Eredeti játékok OFF topik
- Xbox Series X|S
- Korszakok keverednek a HYTE legfrissebb, lekerekített külsejű házában
- Napelem
- Robogó, kismotor
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A54 5G /8/128GB / Kártyafüggetlen / 12HÓ Garancia /
- HP 255 G10 Notebook, Laptop
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3447, 94% Akkumulátor
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S24/Samsung Galaxy S24+/Samsung Galaxy S24 Ultra
- Jura Impressa F70 Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)




