Új hozzászólás Aktív témák

  • bkercso

    nagyúr

    válasz p76 #6346 üzenetére

    Nyugodtan.
    Nem hiszem, hogy a NYÁK lesz a szűk keresztmetszet hangban. Csak nagyfesznél figyelj a szigetelési távolságokra.
    A légszerelés nem a mai modern lötstoppok korában jött divatba. Ma már nem kell tartani koszolódás miatti szivárgóáram-növekedéstől vagy átütéstől.

    [ Szerkesztve ]

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • #92251648

    törölt tag

    válasz alphamooncam #6345 üzenetére

    "Miért gondolod, hogy nem alkalmas a lépésálló kőzetgyapot felső-basszus frekvenciák csillapítására?"

    Te magad is leírtad az okát: "a felülete szilárd", túl nagy a sűrűsége, így sokkal több energiát ver vissza, mint a puhább, kevésbé sűrű verziók. A kiporzástól lehet rettegni, de egy egyszerű textil bevonattal teljesen kordában tartható.

    Továbbra is óvnálak bennetek az ilyen kijelentésektől, hogy "nem alkalmas", "nem jó", "tökéletes". Minden anyagnak, szerkezetnek van egy elnyelési karaktere. Hogy mikor melyiket kell használni, azt a probléma jellege és mélysége határozza meg. A színek között sincs rossz és jó szín, a fűszerek között sincs rossz és jó fűszer. Néhányan úgy kezelitek a kérdést, hogy megnézitek, más mennyi sót tett a húslevesbe és azt gondoljátok, akkor nektek is annyit kell tenni a rakott krumpliba. Szerintem így nem érdemes főzni.

  • #92251648

    törölt tag

    válasz Dißnäëß #6347 üzenetére

    "Engem a különféle csillapító anyagokról érdekelne egy "frekimenet", csillapítási görbe. Akkor lehetne szerintem igazán pontosan tudni, mibôl kell, mit kezelve, mennyi belôle."

    Tervezési segédletek töménytelen mennyiségben állnak rendelkezésünkre, de ez önmagában még kevés a sikerhez. Ismerni kell a problémát és a célt is. Azt sem érdemes elfeledni, hogy az elnyelés mértéke erősen függ a felület nagyságától és az anyag vastagságától is. Ezért is értelmetlen egy anyagról csupán a neve alapján általánosságban nyilatkozni.

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz bkercso #6350 üzenetére

    Jó. Akkor eldőlt. :))

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #92251648 #6353 üzenetére

    Oké, ezek világosak, de azért ha megvan mondjuk egy 5-10 centis Rockwool kőzetgyapot "görbéje", tudni fogom, hogy hol csillapít jobban és hol kevésbé. És ha pont a kevésbé csillapító tartományban, pont oda téve, pont nem azt kezeli, amit kezelni kellene (pl. a rendszer meg adott pozícióban ott emel ki), akkor ÖMAF, azaz ögye mög a föne, és ha ebből 10 réteget rakok 1 méter vastagon a falra, sem javul érdemben az e pontban vagy szakaszon mért csillapításom általa.

    Ezért gondolom azt, hogy jó tudni, melyik anyag jellemzően hol csillapít, milyen frekiken sokat, milyen frekiken kevesebbet, aztán hogy ebből milyen vastagot pakolok és azt hova helyezem a hangszóró körül, azt majd adja a tényleges helyzet, van egy UMIK-1-em, azzal már lehet játszani. Lényegében ahogy írod. Mindezt csak azért, mert Te amúgy k*jó dolgokat szoktál írni, csak ritkán szólalsz meg :) (amit sajnálok), de most itt is bejött egy kis "misztikum" (probléma, cél, stb). és én inkább határozottabban szeretem megfogni a dolgokat. :R

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • bkercso

    nagyúr

    válasz Dißnäëß #6355 üzenetére

    inkább határozottabban szeretem megfogni a dolgokat
    Akkor rajta. De nem minden ragadható meg 2-7 mondatban vagy görbével. :) Szakembertől legalábbis ne várj ilyesmit, mert részéről komolytalanság lenne olyasmit linkelni, ami az egyszerű hobbistától esetleg felkészült kommentnek hatna.

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz p76 #6346 üzenetére

    Ugyanezt a kérdést tettem fel én is nagy töprengve és azt kaptam válaszul, hogy töknyolc. A repülő szerelés kis alkatrészmennyiségnél tökjó + tudsz egzotikus kábelezni, mint színezüst litze és hasonlók :)) :N

    Szerintem (!) kis alkatrészigénynél így, komolyabb projektnél meg nyák, mert van az a pont, hogy vagy nagy hodály házban tudod csak normálisan megoldani a kábelezést, vagy alig férsz hozzá a végén a pákával bizonyos dolgokhoz, vagy mondjuk esetleg félreforrasztasz valamit és menet közben látod, hogy upsz, az ott egy lábbal arrébb megy.., és amikor már felette-alatta már megy más, néha necc tud lenni egy korrekció a végső átnézésnél.

    Fejes erősítők nem bonyik jellemzően, én nem nyákoznék.

    A zavarelkerülés is kicsit más taktika a kétfajta építési módszernél, a föld vezetés is.

    A nyák csinibb, elegánsabb. Egyszer ha jó - és tényleg jó - akkor az úgy kis helyen rohadt komplex dolgokat is megold. Kis helyen, egy kisebb dobozba viszont sima kábelezéssel téve erősítőt már megint bonyi a helyzet, én alig fértem el. De a nyák meg időigényesebb, mire jóra megtervezed.

    Szóval pro és kontra van elég. Fejesnél nem nyákoznék.

    Mondjuk van azért a point-to-point wiring-nak is olyan formája, amire a 20 ujjamat megnyalom duplán :D :K :K Konkrétan ez a Jadis elég komoly csőpornó, szerelésben is, meg úgy egyáltalán. Egy tipik kőbeteg francia, amolyan igazi fél vesém adnám érte kategória. :))

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz bkercso #6356 üzenetére

    Én mindig élvezettel olvasom fapacit, szerintem sokat köszönhetünk neki, hogy ingyen tanítja itt a népet :D ;) :K De tényleg szeretem valahogy "csak messziről, csak kicsit" megérteni, mi történik, a végén úúúúgyis a mikrofon jön, meg valami minőségibb generátor.

    Nekem nem elég a Kimber, Van den Hul, Cardas elfogadása, tudni akarom, legalább csak kicsit is, mi a pékért másabb egyik a másiknál. Nem akarok szubatomi szintig leásni, csak felszínesen. Pont, ami elég nagyságrendileg, hogy ne őrüljön bele az ember, mert komplett rendszert marha nehéz jóra megépíteni még szakértőknek is, nemhogy DIY-ernek.

    Ennyi a "hátterem", motivációm. :)

    Tedd ON-ba, ez Hi-Fi. ;] ;] :P

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • alphamooncam

    őstag

    válasz #92251648 #6352 üzenetére

    Igen. A magasabb frekvenciákból többet ver vissza, ami inkább előny, mint hátrány, nem fog olyan széles sávban csillapítani, ezzel együtt kisebb az esély hogy döglötté tegye a szobát.
    :)

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • p76

    senior tag

    válasz Dißnäëß #6357 üzenetére

    Ezen a Jadison nagyon szépen lehet gyakorolni a "hogyan rakjuk az elektroncsövet a foglalatba" technikát :)

  • bkercso

    nagyúr

    válasz Dißnäëß #6357 üzenetére

    Utánépítésnél ízlés dolga, fejlesztésnél meg a NYÁK-osból is légszerelt lesz egy idő után.

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • Dorian

    félisten

    válasz alphamooncam #6359 üzenetére

    Ez nem èrv, mert attól a nèhány szèlessávù paneltől teljesen esèlytelen hogy döglött legyen a szoba. Szőnyeggel, függönnyel, satöbbivel együtt sem.

    Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz p76 #6360 üzenetére

    Aaazt meghiszem :DD :C A csőcserére meg diszkont kedvezményt ad az online bolt a mennyiség miatt, és még úgy is több, mint havernak az ötponteggye a médiából :))

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz bkercso #6361 üzenetére

    Hááát amúgy igen. Vagy légszerelt deszka modell, oszt ha nem ég Rád és tudja az áram, merre az előre, akkor nyák. :D

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • alphamooncam

    őstag

    válasz Dorian #6362 üzenetére

    Ez igaz, mármint az hogy ettől a fél négyzetmétertől nem lesz döglött a szoba - nem is ezt mondtam - de ettől függetlenül fapaci meg tudja védeni az "igazát".

    Mindazonáltal köszönöm a véleményed. :R

    Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

  • #10726912

    törölt tag

    válasz Mathiask #6324 üzenetére

    Nekem a kettő ugyanazt jelenti. A hifizés és a zenehallgatás nekem egyforma fogalom, össze fonódott, pont ez volt a pajom sokáig. Mikor elkezdtem össze rakni a jelenlegi rendszerem, akkor sem hallgattam rajta zenét, csak kisérleti jelleggel: nem szólt úgy, ahogy akartam. Jóideje már megüti ezt a szintet, elvárom, hogy leültessen maga elé, s erre képes már hónapok óta (talán Januárvan érett meg ily mértékben a minősége igazán, bár előtte is voltak kellemes óráink).
    Ez pont olyan, mint a változtatásaim...abba is bele lehet szőni, hogy azért csinálom folyton, mert nem vagyok elégedett...ez sincs igy, egyszerűen azért csinálom, mert a végére akarok jutni a logikának, meghallgatni a lecsupaszitott rendszert, ami nagymértékben ki van szolgálva tuninggal. Ha igy maradna a rendszer, akkor is járna kezem-lábam, majd kiderül, hogy a további mit változtat...lényeg, hogy a zene és a hifizés karöltve jár, s ez a legtermészetesebb, legjobb módja a hifi zenehallgatásnak. S hogy miért nem hakllgattam zenét tizenévig? Mert alkalmatlan volt rá az akkori rendszerem, semmilyen élőhangot, sőt, semmilyen hangot dalt, zenét nem tudott, nem tudtak lejéátszani úgy, hogy ne érezzek rajta egy csomó hibát. Volt egy ismerősm, annál hallottam egy elég komoly rendszert (akkor annak számitott), szemem-szám eltátottam, onnantól nem létezett alacsonyabb szint.
    Jó annak, aki ismer egy bizonyos szintet, és képes jól érezni magát bőven az alatt...sajnos én nem ilyen vagyok. Ez van.

  • #92251648

    törölt tag

    válasz Dißnäëß #6355 üzenetére

    " Mindezt csak azért, mert Te amúgy k*jó dolgokat szoktál írni, csak ritkán szólalsz meg :) (amit sajnálok), de most itt is bejött egy kis "misztikum" (probléma, cél, stb). és én inkább határozottabban szeretem megfogni a dolgokat."

    Szerintem már most is túl gyakran írok. :)

    Számomra pont az a misztikus ügymenet, amikor a helyzet és a cél ismerete nélkül ajánl valaki megoldást. Nekem nincs jóstehetségem és sajnos látnok sem vagyok, ezért szükségem van száraz tényekre, mérési adatokra, amik alapján konkrét javaslatot tudok tenni a megfogalmazott cél érdekében.

  • #92251648

    törölt tag

    válasz alphamooncam #6359 üzenetére

    "Igen. A magasabb frekvenciákból többet ver vissza, ami inkább előny, mint hátrány, nem fog olyan széles sávban csillapítani, ezzel együtt kisebb az esély hogy döglötté tegye a szobát."

    Mihez képest előny, mihez képest hátrány? Egy zárt tér akusztikai bedöglesztése leginkább a csillapítás mennyiségén múlik. Akármilyen anyag beépítését el lehet túlozni.

    Minden gyapot nagyobb elnyelést produkál magasabb frekvenciákon, szóval nem ettől lesz kevésbé ajánlott eszköz a lépésálló verzió, hanem mert a többihez képest kevesebb léghangot csillapít, inkább testhang csillapításra találták ki és arra is használják.

  • Dorian

    félisten

    válasz #10726912 #6366 üzenetére

    "Jó annak, aki ismer egy bizonyos szintet, és képes jól érezni magát bőven az alatt...sajnos én nem ilyen vagyok."

    Sose hallgass èlő zenèt, mert bajba kerülsz :DDD

    Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

  • #01758976

    törölt tag

    válasz Dorian #6370 üzenetére

    :D ez igaz

    Mindazon által, nem értek egyet a silány minőség felmagasztalásával. "Vagy, el lehet azon is lenni." Lehet, de aludhatnánk sátorban, szalmán, meg a normális házban, kényelmes ágyban. A hifi pont ez, ez is életminőség, és még kultúra.

    Amúgy, ma fájdalmas napom van, megszűnt az Audiolife. respect

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #92251648 #6368 üzenetére

    Hát jó, ezzel méréshívőként én sem tudok vitatkozni, de amíg beszélgetünk róla, mehet a lötyögés, csak ne nagyon, csak kicsit.

    Ezt jól megacontam. :)) ;)

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #10726912

    törölt tag

    válasz Dorian #6370 üzenetére

    Hallottam már. Nem vagyok bajban, képes megidézni a rendszerem az élőzene varázsát, ez volt a célom. Akarok hallani még élőzenét, rendszerrel utolérni nem lehet, ez nyilvánvaló.
    De silány minőségben nem fogok ezentúl sem hallgatni zenét, azt meghagyom a megalkuvóknak :)
    Dißnäëß : Mehet az akusztikáról a "lötyögés", elfér, ahogy az erősitő épités, koncertélmények, rendszerről beszámolók, s minden, ami szervesen vagy kiszolgálóként kapcsolódik a hifihez. :R

    [ Szerkesztve ]

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #10726912 #6373 üzenetére

    Tigris... Veled bármit, bárhol, bármikor... :))
    Khm. A szigorúan monoton heteroszexualitásomat szem elôtt tartva.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • bkercso

    nagyúr

    válasz #92251648 #6368 üzenetére

    a megfogalmazott cél érdekében
    Sok egységsugarú zenekedvelő szerintem nem ért annyira a témához, hogy megfogalmazza a célokat. A gyenge sejtésem az, hogyy fénykép alapján a "komoly hibák" 70-80%-ának leküzdésére lehet javaslatot tenni, hogy a szoba ne legyen "nagyon zavaró" akusztikájú. :B

    Egy gazdagon berendezett szobában általában azért erre nincs szükség. Arra gondolok, hogy, ha pl. teleül egy szobát 10 ember és van valamennyi bútor is, akkor azért hallgatható szokott lenni a zene.
    Aztán az utolsó 3dB-s pupli levadászásához persze már mérni kell, sőt előbb is.

    Nem tudom, neked mi a tapasztalatod. De, amikor valaki a járóköves, csupaszfalú nappaliba bepakolja a sok holmit, abba beletörik az ember szeme.

    [ Szerkesztve ]

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • #92251648

    törölt tag

    válasz bkercso #6375 üzenetére

    Van, aki fotók alapján osztogat tanácsokat és nagyjából mindenkinek ugyanazt mondja, ám a szobák és a rendszerek nem egyformák. Vannak szokványos problémák természetesen, de komoly különbségek is. A durva hibákat ki lehet lőni szemrevételezéssel is, de az így kapott eredmény még messze lesz a nirvánától.

    A hangnyomás görbe egyetlen paraméter a sok közül. Tudom, hogy legtöbben leragadnak ennél és ezt kalapálgatják, de ez egy igencsak szűk látókörű hozzáállás, amit sajnos néhány kereskedő és gyártó is támogat. EQ-t tekergetni bárki tud, de még nem találkoztam olyan emberrel, aki hallás után tudott volna megfelelő utózengést, lecsengést beállítani. Ha lennének ilyen orákulumok, a profi stúdiók biztosan nem fizetnének milliókat akusztikai tervezésre.

  • bkercso

    nagyúr

    válasz #92251648 #6376 üzenetére

    +1 :R

    Egyébként az időbeliség egy jó nagy téma és egyben sokszor jó nagy fekete folt a fejekben. Mi számít, mi kevésbé, illetve mi milyennek hallható.
    És, ha igen, miért nem. :D
    Fórumokon jóval kevesebbet írnak erről a hobbisták, és az egyszerű halandók a saját kérdésüket sem értik általában.

    Ha már szóbajött, olvasnivaló - alvás helyett:
    Frequency Delay Dispersion

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • bkercso

    nagyúr

    Tudtok olyan oldalakat, ahol minőségi hifi áramkörök épíési leírása található DIY-erek számára? Nem a buta gagyi, illetve nem fórumra gondolok.

    ESP pl. becsülettel tárgyalja a témákat.
    Nelson Pass szintén.

    Nem tudom, milyen új kezdeményezések vannak; én nem nagyon találok.
    Nem a buta pénzhajhászásra gondolok, vacak alapkapcsolásokkal, ami mindenfelé megy... ;)

    [ Szerkesztve ]

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • p76

    senior tag

    válasz Dißnäëß #6363 üzenetére

    Egyébként nincs valami óriási kavarodás elektroncső ügyben? :)
    Azt mondják a csöves erősítőnek egyik előnye hogy nem keményen klippel hanem szépen lekerekíti. De ez gitárerősítőknél lényeges ahol szándékosan overdrive van. Hifi erősítőnél mikor klippel? Akkora hangerőn senki nem hallgatja. persze pár elvetemült ember kivételével. :)

    Egyébként a google-nak ez a nagy hátránya hogy rákeres valamire az ember aztán megnézi az első találatot.
    Láttam már olyat hogy első találatnak az jött fel hogy az egyik fórumon valaki direkt hamis információt adott meg tréfaképpen de a tréfa cél nem derült ki a hozzászólásból.
    Aki meg nem ért hozzá az komolyan veszi.

    [ Szerkesztve ]

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz bkercso #6377 üzenetére

    Többek között ezért sem építünk negyedfokú passzívat, nem csak az alkatrészmennyiség miatt. De mint mindenhol, itt sincs ingyen semmi. Egyik megoldás sem jobb a másiknál egyértelmûen, csak helyén értelmezve. Minden létezô paramétert nézve, amikre felállítasz egy tornasort (mert mindenre lehet), prioritások mentén, ezek súlyok kb., és a súlyoknak megfelelôen optimalizálsz, azaz kötsz kompromisszumot ebben abban kevésbé, másban meg jobban, miközben ezek egymásra hatnak. (A sorrendiségre pont emiatt érdemes ügyelni, az emberi fül pedig sokak szerint amplitúdóra a legérzékenyebb, mert ha a tigris elordítja magát, vagy földrengés jön, akkor kell futni, így vagyunk kódolva, ezért az SPL fétis, de ez még magában nem nirvana. Pl. középre különösen figyelni kell, pláne a csecsemôsírós tartományra. És ezekben az elméletekben sincs egyetértés, én azt látom amúgy. Tegnap ami még jó volt, ma már árnyaltabb, vagy mégsemjó :(((, a loudness gombot is megutálta az igényes hifista, jó implementációban sem használja, akkor most Fletcher-Munson megvezették az audio szakmát évtizedekre ? Ma meg azon megy a vita, hogy a DSD miért sokkal analógabb hangú digi formátum, mint a PCM :W ). Ez azért marha hosszú beszélgetést tud eredményezni. Hát ilyen ez a ringing-el, delay-ekkel is. A linkelt cikk amúgy nagyon jó, ezeket normálisabb helyeken is meg lehet találni passzív váltó tervezés elméletei közepette, ha túrja az ember. (Még az öreg Rádiótechnika Évkönyve is írt ezen viselkedéseirôl az egyes szûrôknek az egyik kései kiadásban, pincében rágja az egér épp szerintem).

    Ez is csak egy-egy paraméter, elfoglalják helyüket a prioritási tornasorban és súlytól függôen lehet erre optimalizálni, valami más rovására általában. Ami meg valami harmadik paraméter mentén egyszer megengedhetô, máskor meg nem. Triviális dolgok, nemtriviális implementáció. Nincs one-size-fits-all.

    De hifiben nem világmegváltani akarunk, csak tanácsokat adni egy kicsit jobbhoz (!!!). Talán jobbhoz.

    Ezért is mentem fel az egységsugarú hifistát, hogy csak amplitúdót néz, mert már megint ott járunk a ló túloldalán, hogy milliók meg stúdiók, holott nem az a célja, hogy a gyönyörû nappalijából mondjuk mindenféle panelekkel meg eszközökkel, anyagokkal, így-úgy megfelelôre alakított-formált stúdiót kapjon.

    Mert nem faltól falig megyünk otthoni hifiben, hogy a nagyonszartól a kibebaszottjóig haladunk, csak a lovon maradva, azt középen (!) megülve egy egészséges kompromisszumig, ami mellôzi a milliók helyiségkezelésre locsolását, de favorizálja egy kompromisszumos váltószûrô vagy hangfal moddolását. Vagy hogy arrébb tesz egy díszpárnát, szônyeget cserél, nemtom. Legalábbis egységsugarúaknál maradva, bármit is értettél ezalatt :)

    Mert 0 és 100 között ezekkel együtt - az egész számok halmazán értelmezve - pontosan 100 érték van; amit a boltban kapsz a pénzedért meg bekerül egy relatív szolíd értékkel e közé, annyi, amennyi, de ebbôl simán lehet +10-20-akármennyivel többet csinálni. Már csak magában amplitúdóban is, mert még mindig az lesz az elsô mindenhol, hogy mi emel ki, meg mi túlharsány, meg mi kevés, és mi nem jön át. Tudjuk jól. Ettôl hangos az amerikai szaksajtó is, az itteni fórum is, meg úgy minden. Azaz hangnyomás. Aztán hogy ezalatt a felszín alatt mi van, mint igazi ok, az k* összetett, vannak szimpla paraméterek, meg származékok is.. az SPL is származék, sokösszetevôs, hogy a fülednél mit mérsz.. de nem hiszem, hogy mondjuk itt vagy akárhol a világon bármilyen hifistának a sor túlvégén kéne kezdenie, hogy "végy 5millió Forintot a 30nm nappalid faszásítására" (lehet keveset is mondtam).

    Abból kiindulva, hogy a legnagyobb tesztelôk és magazinok milyen körülmények között hallgatóznak és mondanak valamirôl valamit, pl. magának Michael Fremernek (akit nagyon bírok) a "fülelôs szobáját" ahogy elnéztem youtube-on, hát egy igazi kupleráj, mégsem szokása nagyon mellé lôni (aztán ki tudja, igaz? Ahány fül...), miközben a lemezjátszója mágneses ágyon lebeg. (Végre egy normális izoláció, évek óta kattogok ezen, miért nem találja fel már valaki :D).

    Áramkörök: nem biztos, hogy van ilyen aranybánya. Ez összecsemegézôs a netrôl + saját kútfô, alapkapcsolások, alapötletekre építve. Én is ezt járogatom, sosem 1:1 átemelek, max egy mûködési alapkoncepció (és annak feltételei) maradnak meg. Feltételen értem - példával szemléltetve - pl. azt, hogy OTL sem bármilyen csôvel csinálható, vagy ha igen, a kivehetô teljesítmény picsa, a csô meg kegyetlenül melegszik, lásd 2A3, KT88 és megannyi sztár csô - ez csak 1 példa, de a segédrácsban trióda módban hajtott EAR-ek sem konvencionális megoldások, oda se jó minden.. na ezeknél pl. az alapkoncepciókat érdemes tudni-megismerni és tartani, és ha betartod, sajátot tervezhetsz köré, ami jó eséllyel piszok jó is lehet. Amúgy a legjobb 1:1, az utolsó csavarig másolható (és jó lesz) leírások többnyire magazinokban vannak, blogokban, én azt látom. Nincsenek gyûjtve nagyon..

    A minap az Audio Note egy feed forward-os shunt regulator patent-jét olvastam, piszok jó tápzaj elnyomás csôvel, amit ugyan levédettek magukénak, de már jóval elôttük kitalált valaki más is amcsiban, névvel ellátva. Ennyit arról, ki ki után épít és mérnök és "feltalál" :D . Jót mosolygott a cikk szerzôje, hogy 1. sokan lenézik a csöves technológiát, mert elavult, öreg, illetve 2. hogy lám, az AN mérnökök is bizony mérnek és keményen matekolnak, ahelyett, hogy csak a vudut nyomnák ezerrel, mint sokan hajlamosak azt hinni. Az ilyen földre lehozós, mítoszlehámozós, "kezeljük helyén" dolgokat szeretem. Csak szerintem a súlyt jó rátenni mindenre, azaz azt, hogy érdemben mennyit érdemes azzal foglalkozni, mert hamar elmegy a beszélgetés egy jótékony frekimenet korrekcióból oda, hogy úristen, ringing-em van, ezzel mit lehet kezdeni srácok. Semmit, tojd le, vagy használj elsôfokúkat, csak vedd a teljesítményt tizedére, hogy ne érjen meglepi, kezeld a rezonanciafrekiket, amiken sokkal durvábban kezd el játszani a hangszóród, mert már nem vágod le elôtte - utána olyan meredeken a hangszórót, kezeld a doboz rezonanciádat, éssatöbbi. Vagy használj utanként 1 DAC-al megoldva, zsebbe nyúlós módon digitális filtereket, akár FIR típusúakat és nirvana, ja nem, a bankszámlám lenullázódott, a miniDSP meg "fos". ;) Tehát amit mondtam, a gombok tekergetése. Nem biztos, hogy a ringing meg delay-ek az, amire elsôsorban ügyelnék akkor, amikor arról beszél egységsugarú Pistike, hogy "búg a láda". (Extrém példa a megértés végett). Vagy harsány ez, az, amaz.

    És még a nappalimban is maradhat a márvány és az üvegasztal, mert azokhoz ragaszkodom. (Ismét csak 1 paraméter, mint a damping factor, az asszony, a pénztárcám, vagy az impedancia, és megannyi egyéb).

    Szóval meglátásom szerint továbbra is: mit, mire. Tornasor, súlyok. Amolyan ökölszabály, amivel sokra lehet vinni.

    Tökjogos a delay, ringing, echo, minden egyéb is, de szvsz messze haladó szint, ezzel sem Vérpistike, sem egy korrektebb, igényes audiofil ember nem foglalkozik még, max 1-2 nagyonelvétve. Inkább komplett erôsítôcsere, forráscsere, kábelcserék, ilyesmik. Akár tápkábel is, és az új jobban zenél. :U A szoba .. a szûrôk meg.. olyanok.. amilyenek.. :U

    Tehát hardcore elmélet - aztán a hétköznapi "Vérpistike" gyakorlat. :D :R

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz p76 #6379 üzenetére

    1. Önálló fórum hsz. nem mond semmit, és lapozunk. Aranyszabály. Ha már 1-2 oldalnyit lapozva SEM ordít senki, hogy bakker ez mekkora kamu, az annál nagyobb eséllyel mûködhet. Random fórumon szoktak ilyenek történni amúgy, de egy diyaudio.com-on pillanatok alatt kiszúrják a kreténséget, oda tényleg nem buták posztolnak. (Vagy max kérdeznek). Az egy aranybánya hely, hatalmas koponyákkal tele, nagyon konstruktív szellemiséggel megáldva, nagyon megértô, tisztelettudó tagokkal. Azért is szeretem annyira. Egyszerûen a világ legklasszabb hobbistái, mérnökei, hifistái, a szubjektív arcok is, mindenki, aki kicsit is érdeklôdik aziránt, hogy mi van a motorháztetô alatt, ott van. Több egyéb lokál (országon belüli) vagy nemzetközi fórumon jártam már az évek során, de akkora összeszedettséget még sehol nem tapasztaltam.

    2. Ez nem csak csövesre igaz, hanem a félvezetôsökre is. A feedback a lényeg, aminek növelésével egyre lineárisabbá tehetô az erôsítés, egyre alacsonyabb szinten tartható a torzítás, de csak határokon belül, mert a túl sok meg megborítja az erôsítôt és oszcillációba viheti. Ennek is van elônye, de ezt meghagyom Bruno Putzeys-nak a Purifi égisze alatt. Feedback-nek is több típusa van, máshogy és máshogy kell "kötni", méretezni.

    Konyhanyelven maradva, egyszerû példánál maradva, amit szerintem mindenki el tud képzelni: egy feedback mentes A osztályú triódás torzítása a kivett teljesítmény növelésével nagyjából arányosan nô (persze marhára kapcsolásfüggô, meg eszköz karakterisztika fügfô, de maradjunk alapszinten). Maximum teljesítményen és felette meg már hallhatóan torzít, de amíg oda elérkezel, addig is "komolyabb", mérhetô. Ha ugyanezen eszközt ellátjuk egy visszacsatolással, a torzítás karakterisztikája megváltozik: eleinte a kivett teljesítménnyel nem nô arányosan a torzítás, marad a "pucér" verzióhoz képest meglepôen alacsony szinten, és csak bizonyos teljesítmény felett kezd egy meredekebb görbeszakasz mentén "felugrani" a nagyobb torzításra. Ha pedig nagyon nagy a feedback (ami még vállalható persze), akkor a teljesítmény egy elég nagy szakaszában alacsony marad a torzítása, viszont a maxhoz közeledve hirtelen nagyonmeredeken ugrik meg. Ennyi. Van, ahol a csövet túlvezérlik direkt, oda teszik a munkapontot, ahol torzít kellemesen (azaz kinek az, kinek nem). De kb ennyi röviden, mérnökien meg lehet még cizellálni ezt órákon át. Még amit talán érdemes tudni, de csak mint érdekesség: a feedback az össz. kivehetô teljesítményt csökkenti. Talán hifista, talán teljesítmény okokból nem alkalmazza jópár gyártó a feedback-et. Pl. A osztály trióda puristák, se parallel, se pushpull, se semmi, csak egyszem 300B - hát az se nem valami nagy diszkó, de cserébe a világ legegyszerûbb kapcsolása révén viszonylag (vagy nagyon? ;)) kellemes, "sunyin-finoman" növekvô torzítás, pl. egy teljesen feedback mentes áramkörben. Aztán szeretik. Nincs is azzal gond. De a feedback-essel sincs. Mindig egészében kell ezeket nézni, van, amikor feedback nélkül egyszerûen nem stabil az erôsítô, a D osztályok meg egyenesen brutálnagy feedback-el dolgoznak, alapból. Ja és a hangszóró erôsítôre gyakorolt visszahatása is gyengül, ahogy a feedback nô. Damping factor nô feedback-el, és egy erôsítô hangszóró-impedancia-"függése" is jobb, kimenô imp. alacsonyabb.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • #92251648

    törölt tag

    válasz Dißnäëß #6380 üzenetére

    Nem hangerőre, hanem információra vagyunk érzékenyek. Ezért is alakult ki a hallásunk egyik legfőbb jellemzője, hogy rá tudunk koncentrálni egyes hangeseményekre, miközben a többit elnyomjuk. A jelszint eltéréseket is elég jól tudja kompenzálni az agyunk, egyfajta beépített Gain és EQ segítségével. Ezt bárki megtapasztalhatja, ha néhány percig türelmesen hallgat egy jelenséget, a hallásunk szép lassan rááll és kiegyengeti az arányokat. Ellenben a fázisproblémákkal, torzítással, zengéssel nem tud mit kezdeni az agyunk, így szerintem ezek a paraméterek fontosabbak a jelszinteknél.

    Bizonyára többen is megtapasztaltátok már, hogy ha ki is kalapáljuk a hangnyomás görbét néhány rendszerben, azok még nagyon másként fognak megszólalni. Egy hangsugárzónál többféle keresztváltással is elérhetem a szép egyenes hangnyomás görbét, attól még mindegyik verzió más hangzást fog adni. Ezért mondogatom, hogy nem érdemes ebbe az egy paraméterbe kapaszkodni, mert önmagában keveset mond.

    Otthoni körülmények között nyilván nem cél a stúdió építése, nem is ezt akartam sugallni. De szerintem logikus, hogy ha már a hallgatott zenei kiadványok arányait is emberek állítják be egyfajta akusztikai környezetben, akkor otthon is közelítsünk efelé, de legalábbis ne legyen nagy különbség. Lehetünk maximalisták, de ha sikerül az utózengés mértékét egy jó értékre varázsolni, illetve a durvább átviteli hibákat megszüntetni, akkor már hátradőlhetünk. Ha az akusztikai paraméterek nagyon el vannak csúszva, biztosak lehetünk benne, hogy nem azt halljuk, amit a kiadvány alkotói szerettek volna mutatni. Ez persze nem mindenkit zavar, de ez itt mégiscsak egy High Fidelity topik. Míg 10 évvel ezelőtt havi 1-2 felkérésem volt akusztikai tervezésre, mérésre, mostanában naponta kapok ennyit, szóval nem mondanám, hogy csak elvétve foglalkoznak az emberek akusztikával. A Prohardver HiFi topikjaiban ez egy alulértékelt téma, máshol azért nincs ekkora elutasítás.

    A régebbi otthonok (mint pl. az öregecske HiFi újságírók szobái) teljesen másként voltak bútorozva, mint a modern házak. Ma tombol a minimalista divat, sok nappaliban szinte semmilyen bútor nincs a kanapén kívül, eltűntek az egész falat beborító könyvespolcok, lemezgyűjtemények, amik a tudás és élmény mellett kellemes akusztikát is biztosítottak. Ugyanakkor emelkedett a háttérzajszint, nőtt a hő- és élettér igényünk. Érdemes ezeket is figyelembe venni, amikor sommás véleményt fogalmazunk meg.

    A loudness nem ördögtől való szolgáltatás, de csak akkor van értelme, ha gyakran hallgatunk muzsikát a szokványostól nagyon eltérő hangerőn. Átlagos, 75-85 dB SPL környékén a loudness szabályzó elvileg nem csinál semmit, meg persze néhány túlbuzgó hittérítő munkájának eredményeként tiltott gyümölcs is lett, ezért nem foglalkozik vele a gyártók többsége.

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz p76 #6379 üzenetére

    Kérdésedre: hifi erôsítô akkor klippel, mikor eléri az adott kapcsolásban, alkatrészekkel stb. a teljesítménye maximumát, adott bemeneti jelszint mellett. De ez relatív. A bemenetet is túl lehet vezérelni, de ha az a nominális határon belülre vagy aköré esik, akkor a kimenet miatt fog klippelni, legalábbis elviszi az ember addig a pontig. Az meg amiatt, mert áramban elfogy, legalábbis többnyire. Ami 8 ohm-os hangszóró, annak gyakran van 6 Ohm vagy alá is beesô impedanciája, ami 4-es névlegesen, annak meg 3, 2.5-ig is berogyó imp. görbéje, sajnos a gyártók nem mindig tartják be, hogy milyen határokon belül lehet ráírni egy hangszóróra a 8 Ohm-ot pl., pedig van ilyen alsó határérték (megnemmondom fejbôl, wikipedia súghat), és sok hangszóró ezalatti érték alá is bemegy impedanciában, és nem is csak kis szakaszra,.. tehát valójában 6 Ohmos lenne az, vagy szarabb esetben 4, de 8-nak tünteti fel a gyártó, hogy az érzékenység (sensitivity) adat kozmetikailag csinosabb legyen a 8 ohm terminológiában például. Ez nem márkafüggô..melyik milyen. Ilyen esetben simán bele-bele kóstolhat adott erôsítô egy kis áram-megszaladásba, jeltôl és pufferkondiktól és sokmindentôl függôen. Egy nagy dob viszonylag ritkán nemigen klippelteti, lineáris táp letudja.. az csúcsokat jobban tûri, mint smps.. vagy bejelez az eszköz, de nem torzít látványosan. Amikor meg megjön egy mély konstans búgás, ami kvázi nonstop tépi a tápot (átlag AB osztálynál maradva), betorzít az egész + ha középmagasat is ez hajt, pláne jaj. (Aktív többutasok elônyben ismét). Továbbra is maxra csavart, és névleges körülre kivezérelt módról beszélve (azért ez ritka, bár PA-ban szokás mint a disznó hajtani, de ott limiterek, compression stb. kezelik h ne legyen torzítás, így az smps-ek lineárissal szemben némileg kevesebb dinamikatartománya nem téma, a tomboló tömeg meg nem hifit hall, hanem majd meg süketül).

    Egy szó mint 100, aztán nekem meló ma kicsit :) : jobb kombó a hangfalnál nagyobb teljesítményû erôsítô, mint a kisebb. Nem kell azokat nonstop névleges maxon hajtani. Nem romlik annyit az SNR.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • bkercso

    nagyúr

    válasz p76 #6379 üzenetére

    Egy jó összefoglaló, miért jobban a csövesek a félvezetősöknél (nem szükségszerűen azok, de általában):
    https://www.kenrockwell.com/audio/why-tubes-sound-better.htm

    Ahogyan a csöviket közelíted a max. teljesítményhez, fokozatosan torzítanak, nem hirtelen. Fokozatosan lesz egyre "kövérebb" csöves hangjuk. Íg pl. egy előerősítőnél a tápfeszültség (kivezérelhetőség) megválasztásával választható, mennyi csöves hangzást adjon a hanghoz.

    És elsősorban az előfokkal állítják elő a kívánt hangkaraktert, nem a végfokkal. Ezért is készítenek hibrid erősítőket, félvezetés végfokkal és csövi előfokkal, mert így azok hosszú élettartamúak és mégis megvan a csöves élmény velük.

    Aki meg nem ért hozzá az komolyan veszi.
    Aki nem ért sem a témához, sem a tájékozódáshoz...

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • bkercso

    nagyúr

    válasz Dißnäëß #6380 üzenetére

    de egy diyaudio.com-on pillanatok alatt kiszúrják a kreténséget, oda tényleg nem buták posztolnak.
    Szerintem meg nagyon vegyes. Sokan csak a rizsát lökik szinte 0 tudással. Meg kell ismerni, kik írnak lényegi hsz-eket és őket olvasni csak, így ~1/5 idő alatt átolvasható 1-1 topik.
    De szerintem is messze a legjobb DIY-oldal. :K Pl. sok szilikonvölgyivel vagy -veteránnal.

    [ Szerkesztve ]

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • bkercso

    nagyúr

    válasz Dißnäëß #6383 üzenetére

    Ökölszabály, hogy nagy lengő tömegű, vagyis erősen induktív hangszóró akkora áramokat kergettet az erősítővel, ami a névleges impedanciája felének megfelelő rezisztív terhelést jelent az erősítőnek. Vagyis egy nagy 8 ohmos hangszóró 4 ohm rezisztív terhelésnek felel meg: 4 ohmra (is) való erősítő kell hozzá.
    Autós végfokok pl. ezért is vannak 2 ohmra specifikálva, még a 4-csatornásak is, mert az autós hangszórók 4 ohmosak.

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • Dorian

    félisten

    válasz #92251648 #6376 üzenetére

    A te szempontodbòl èrthető èrvelès, de nem feltètlen törekszik mindenki (vagy nem rögtön ;] ) a nirvánára. Sztem az átlag lakòszobák ès elhelyezèsek tipikus problèmáinak egy jò nagy rèsze simán megoldhatò általános èrvènyű tanácsokkal, ami meg nem - tipikusan a basszus sávban- ott igen sokan nem is akarják a megoldással járò nagyobb átalakìtást, felfordulást. Utòzengès 200 Hz felett kis tapasztalattal, nèmi pròbálkozással egèsz jòl beállìthatò mèrès nèlkül is.

    Mindezektől függetlenül èn is azt gondolom, hogy èrdemes mindenkinek szakemberrel mèretnie, mert olyan problèmák ès megoldások is előkerülhetnek, amire laikus nem, vagy nem ùgy gondolt.
    Másrèszt èrtetlenkedem is azokon, akik ezt mereven elutasìtják, hiszen ennek költsège apròpènz a hifire ellocsolthoz kèpest, ès ha eleve eldöntöttèk (vagy a felesèg helyettük ;] ), hogy nem változhat semmi a szobában, akkor is furcsa, ha egy hobbistát nem èrdekel maga a helyzetkèp. Valszeg ezek struccok :DDD

    Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

  • #92251648

    törölt tag

    válasz Dorian #6387 üzenetére

    "A te szempontodbòl èrthető èrvelès, de nem feltètlen törekszik mindenki (vagy nem rögtön ;] ) a nirvánára. "

    Ha megnézzük, milyen szinten foglalkoznak sokan pl. a kábelezéssel, mennyi pénzt és energiát tolnak bele a témába, akár mást is gondolhatnánk.

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz bkercso #6384 üzenetére

    Kenrockwell az a kenrockwell, ami fotós körökben közröhej tárgyát képezi ? Egy sík analfabéta kretén.. Remélem, nem tévedt be audio körökbe..

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz bkercso #6386 üzenetére

    Névleges 8 Ohm-ra 6-os kimenőset akartam építeni csővel, de igazából a hibrid miatt a mosfetekkel ez most megoldódott, nem lesz OT, meg a kimenő impedancia is lényegesen alacsonyabb lesz. De érdemes alá lőni mindig, tervezéskor, ezzel egyetértek.

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz bkercso #6385 üzenetére

    +1, az én topic-jaimat vagy ahova járogatok, a bolondok hálistennek elkerülték. De azért persze, hogyne. Nagy számok törvénye: ahol sok az ember, szignifikáns a bolond is. :)

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz #92251648 #6382 üzenetére

    Ezek újak, Flecsörék még szimplán SPL mentén húzták a görbéket. De elfogadom amit írsz, ebben Te sokkal nagyobb szaki vagy.

    A Loudness implementációkkal - ami gyenge - az a baj, hogy nem valósították meg a kontúroknak megfelelő hangerőfüggő kiemeléseket a görbékhez közelítve, hanem bután egy V profilt adtak az egésznek, tök8 milyen hangerőn, az igazi, jó loudness gomb meg azt csinálná, hogy kis hangerőn "V"-bb, ahogy csavarjuk fel, simul ki, maxhoz közeledve pedig már flat-et ad, szinte belenyúlás nélkül. Ezért utálták meg a loudness-t a hifisták, mert még komoly gyártóknál is szar volt az implementáció, mert butában egyetlen profil mentén V-t tett a hangzásra, függetlenül attól, hogy milyen a kimenő teljesítmény.

    :R

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • rukh

    aktív tag

    válasz Dißnäëß #6389 üzenetére

    Mire fel ez az indulat .... és hol marad a forráskritika?

    Üdv mindenkinek, Rukh

  • bkercso

    nagyúr

    válasz Dißnäëß #6389 üzenetére

    Nem tudom, de a családi fotói tényleg, hmm....
    Viszont a cikke tartalma szerintem okés.

    DiyAudio: inkább lelkes amatőröknek tűnnek, nem bolondnak. :) Minél lelkesebbek és minél amatőrebbek, anál nagyobb részét írják a topikoknak..

    Loudness: jó analóg loudnesshez középkivezetéses potméter kell. Van ilyen ALPS Blueból is, nem ez a gond, hanem inkább a jelforrások jelszintjének és hangsugárzók érzékenységének nagy szórása. A Loudness beállításához így két potméter kellene: egyik a max. hangerő lenne, a másik a loudness+hangerő

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz rukh #6393 üzenetére

    Oké, jogos. De ő tényleg nem az eszéről híres. Mondott akkora szakmailag boruló dolgot rendszeresen fotós témában, meg tesztekben, hogy au. Mindegy, el is hallgattam, lehet nem az, vagy megjött az esze. Bocs. :R

    Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá

  • dgyuri0123

    nagyúr

    válasz #92251648 #6388 üzenetére

    Na jó, de képzeljük el, hogy van valakinek egy belépő/közepes lánca, ahol talán (szinte biztosan) még jól is jön némi mély hang kiemelés. Kit érdekel, hogy honnan jön, csak jöjjön. :D Ezt a méréshez/annak "fontosságához" írom, mint egyfajta "magyarázat".

    [ Szerkesztve ]

    "csak a zene van"

  • bkercso

    nagyúr

    válasz Dißnäëß #6395 üzenetére

    [ Szerkesztve ]

    Megjelentek! : MFD3 és MFA3 || bkercso HiFi készülékek: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/bkercso/keres.php?search_exac=0&search_title=0&usrid=341946&buying=0

  • Dorian

    félisten

    válasz dgyuri0123 #6396 üzenetére

    Csakhogy az ilyen kiemelès egyszerre a torzìtás megugrásval is jár ebben a sávban. Hangnyomást nem javìtunk torzìtás árán, mert utòbbi (legalábbis számomra) 10x zavaròbb.

    Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!

  • rukh

    aktív tag

    válasz Dißnäëß #6395 üzenetére

    Semmi gond, legalább néha jót szórakozunk/bosszankodunk rajta .... :DD

    Üdv mindenkinek, Rukh

  • #92251648

    törölt tag

    válasz Dißnäëß #6392 üzenetére

    Amit leírtál, az a rossz loudness működése, ami nem a hallgatási hangerőt figyeli, hanem a hangerő szabályzó gomb állását, az meg ugye nagyon nem ugyanaz. A hallásunk karakterisztikája nem a potméter állásától, hanem az akusztikus hangnyomástól függ. Innen kezdve meg már bonyolult a dolog, ezért a gyártók is elengedték annak ellenére, hogy nem hülyeség.

Új hozzászólás Aktív témák