-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Anaren91
senior tag
válasz Puma K #63550 üzenetére
Jurid gyártotta, tudom én is, hogy a BMW nem gyárt féktárcsát, se betétet, meg sok mindent. De attól, hogy a Jurid gyártotta, még nem feltétlen ugyan az a kettő. Ha a BMW-nek gyárt, meg kell felelni a BMW előírásainak. Az aftermarket cuccokat meg úgy gyártja, ahogy akarja.
E miatt vettem Jurid kerámiás fékbetétet most előre, hátulra. De pl hidegen csikorog a zsír új betét. Bár nem volt még kerámiás betétem, lehet az összes ilyen.
27k akciósan a Jurid tárcsa. 80 a gyári, 60 az Ate. Nem azt mondom, hogy mindig a legdrágább a jobb, de majdnem hogy negyed annyiba kerül a Jurid, ami nem túl bíztató számomra. Szoktam néha gyorsan menni, megdögleni nem akarok, féken nem szívesen spórolok.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Puma K #63550 üzenetére
Persze csak valószínűleg a gyárinak a minősége picit jobb.
Nekem erről mindig a Hondám jut eszembe. Elment a termosztát, jött a szerelő vegyünk bele utángyártottat mert az fele annyiba kerül. Ok...30e km és megmakkant. A gyári meg elment 150e-et. Jó, akkor gyári lesz újra és nincs vele baszakodás. -
kardkovacsi
senior tag
-
Anaren91
senior tag
válasz kardkovacsi #63553 üzenetére
Értem én, ha eddig benne volt, bosszantó nyílván. De egy 20+ Milliós kocsinál ez a 200k már nem oszt nem szoroz. De igen, ez is egy módja az áremelésnek. Adj kevesebbet ugyan annyiért.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Puma K
veterán
válasz kardkovacsi #63552 üzenetére
Nem zsákbamacskáról beszélek.
Hanem arról, hogy ha adott gyártó a beszállítója a BMW-nek akkor utána lehet nézni a neten ki mit ír és mit tapasztal ugyan azzal a márkával azzal a termékkel úgy hogy nincs beleütve a BMW logó az adott cuccba.
Persze azt én is tudom, hogy van egy kritérium aminek meg kell felelnie az adott terméknek ha azt akarják hogy a BMW beszállítói legyenek. Azt a szintet nem feltétlenül üti meg ugyan az a termék BMW logó nélkül, de van hogy igen és emiatt nem kell a propelleres felárat kifizetni mert adott esetben ugyan az a termék.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
H.Ezredes
őstag
Nem nem !! Rosszul tudjátok a BMW MAGÁNAK gyártja a tárcsákat.A fékbetéteket gyártja nekik különböző gyártó Pl Jurid , Textar stb stb de a keveréket NEM ADHATJÁK KI saját termékként. Tehát hiába veszel Jurid / Textar betétet soha nem lesz az a keverék mint amit a gyárnak gyártják.
#63547
Puma KE39 fék,hogy jön E60 35D fékhez ? Elve a 35D-n 2 komponensű féktárcsa van 348X36-os tárcsával plusz 2 dugattyús féknyereg akkora betéttel ami konkrétan 1:1 E60 M5 fékbetét.... Almát körtéhez ??? + még nem is a gyárit hasonlítod a gyárihoz...
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
cOxeR
Ármester
Szóval egy kicsit hosszabb autópálya beszámoló I3 94aH BEV, 4-7 fok, buta erős szél, 2 fő, 20-21 fok fűtés.
Bp-Brno(CZ)-Bp összesen: 720km
Puszta számok:
Teljes betöltött energia: 131 kWh
Teljes fogyasztás: 118 kWh (kb 10% töltési veszteség)
Átlagos fogyasztás: 16,5 kWh
Teljes költség: 12k Ft (napi árfolyamon)
Itthon MOL 47kw (6300 ft) - 1kw 139 Ft
SK 29kw (13,3 eur) - 1kw 165 Ft (kint drágább tölteni)
Volt egy teljes itthoni töltés az árba számolva, illetve CZ-ben a szálláson ingyen töltöttem.
Rögzített benzin árral számolva: 3,5L fogyasztás
Átlagos sebesség: 90,3km/h
Menetidő: 4h 3 perc/irány
Végére hagyom a fekete levest.
Teljes aktív töltési idő útközben: 55 perc/irány
Töltő üzemelési hiba miatt elvesztegetett idő: 45-50 perc a teljes útra, ebből 40 perc MOL első megálló kifelé… majd a következő töltőn a fej nem volt leoldható, de SK barátaink kedvességét ismerve mentem inkább a következőre ami probléma nélkül üzemelt.
Nevetséges rész, hogy pályán levő töltök sokszor szarok, kis pálya melletti kutakon, 3-4km-re pikk pakk megy, no meg senki nem áll rá a töltőre, benzines/diesel kocsival, hogy ne tudj tölteni, ez is megvolt az első töltőponton.
Hazafelé érkeztem egyedül foglalt töltőre (1 töltött egy várt), 15km-el arrébb üres volt, míg odaértem is az maradt, 4km kerülő volt, de így legalább ettünk egy jó tépett malacos szendót ami arra volt.
Odafelé igyekeztem szélárnyékba menni (brutál szél volt, téli gumival össze vissza dobált) , így inkább 80km/h volt az átlagom (város/határátkelők minden benne van) - a terv az volt hogy egy töltéssel elmegyek de nagyon centizett lett volna így inkább kettőt töltöttem, visszafelé ezt a törekvést elengedtem, így 100km/h volt az átlag, ha már kétszer töltök úgy is belefér. (110-120 tempomat)
Szóval kifelé tömör szívás volt, 6 óra, amiből 1 óra veszett el a töltő gondok miatt, meg a takarékoskodásra törekvés is belejátszott, illetve a szél az nagy ellensége az I3-nal pályán.
Konklúzió el lehet menni messzebb, de nem érdemes túlzottan takarékoskodni, illetve kell a “szerencse” hogy ne legyen töltési gond, illetve várakozás, amit ki kell várnod, mert nincs tovább töltés nélkül. 500km feletti távot nem biztos hogy szívesen mennék, azt is inkább nyáron, az sokat számít. Sok helyen mértek, 120-130 körüli átlagot amúgy is nehéz lett volna menni, de 2 hónap múlva megyek újra, addig kitalálom mivel. -
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63560 üzenetére
29 körül vannak a valóságban, de inkább alatta télen kevesebbet ír, nyáron meg többet.
I4 80, viszont egy ilyen I3 6-7M az I4 meg 20M+ évekig nem lesz még 15-17M körül se…
Igen egy I4 vélhetően tudja ezt a távot egyben, de azért mérget nem vennék rá, főleg nem ebben az időjárásban, szívesen lepróbálnám.
A legnagyobb baj igazából megint a töltés megbízhatósága volt… meg a nem létező support, a 40 perc várakozásból 15 azzal telt el, hogy egy nagy forgalmas MOL kúton, ahol kettő azaz kettő töltési pont is van, egyik se megy, illetve a helyi üzemeltetőknek nagy büdös fingja nincs, hogy mi van ilyenkor… azon kívül, hogy hívjam fel a kiírt számot a töltőről.
A baj akkor van, ha nagyon időre mész/pénzt/profitot vesztesz ha nem érsz oda… erre sosincs válasz, csak hallgatás. Nálunk évek óta ezért van kettő autó, ha műszaki gond van ott a másik, átülünk és megyünk, mert menni kell. (legalább is vállalkozó oldalról ezt tartom normálisnak) Itt meg nulla ilyen törekvés van és ez egy hazai mogul nem a csipp-csupp futottak még hálózatok.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #63561 üzenetére
15 fokban fűtés nélkül egy 30-40 perces töltéssel simán meglennék. Mosonmagyaróvár nekem pont féltáv, kettő töltéssel 40%-on értem le - nem tudtam, hogy lehet ingyen tölteni, haza meg 20%-on. Ha bátor vagyok kb 2k-t foghattam volna, meg 15-20 percet, cserébe lehet agyérgörcs lett volna 10% alatti töltőre beesés miatt.
Mondjuk Brno-ban is elég nagy racse van este… kb mint Bp, kiherélt M5, R8, volt ott minden. Jól be tudtam volna illeszkedni Z4-el.
Az is sokat elmond, hogy nem láttam az egész úton egy I3-at se, vagy ez hazugság, kettőt is láttam, épp hozták be őket traileren eladásra…[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
Mert a MOL-nak ez nem business, csak azért rakta le ezeket a töltőket mert kapott rá EU pénzt. Alapvetően IONITY kéne, mert ott általában van 4-8 fej. Ilyenkor azért kisebb valószínűsége annak is, hogy tele lesz meg annak is, hogy mind el van romolva egyszerre. Csak azokból meg nincs töltő, meg ha keveset jársz nem éri meg előfizetni az olcsó töltésre.
Én addig tuti nem veszek full elektromos autót ameddig nem lesz az M3-on legalább egy 4 fejes IONITY.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63565 üzenetére
280 Ft/kWh ha csak a veszteség nélküli 16,5 kw/h fogyasztással számolok az 4,6k/100km, azaz 9,5 l benzin.
Az egész értelmét veszti… -
kardkovacsi
senior tag
Ezért vannak a csomagok. Akkor 105Ft per kWh ami egy horvát nyaralás során már visszajön. Akkor ennyi ha így számolod, de csak néha kell, egy 80-as aksival meg évente 3-4x kifizeted azt az összeget. Nem beszélve arról, hogy ha otthon töltesz mindjárt leátlagolódik az a rossz ár. Szóval engem nem zavarna évente párszor csak lenne.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #63568 üzenetére
Válasszuk ketté az lassú töltést meg a gyors töltést amit autópályán teszel. Az előbbi esetén elég a sima 230V és a berendezés is alapvetően szög egyszerű. Egy ilyen berendezés olyan 500e-ből megáll és van 11 kW-od.
Ellenben a gyorstöltés, főleg egy IONITY az több tíz milliós beruházás per töltőfej. Emiatt a töltés ára is teljesen más kategória. -
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63567 üzenetére
Lassan 1 éve megyek vele, számolok majd egy olyat is február közepe fele, mennyi volt az itthoni kw meg a töltőn felvett, kb 24 ezer km lesz a vége szerintem 90% körül leszek itthoni töltés javára.
Nekem az a gondom, hogy ezzel is az lesz, mint a benzin/diesel árakkal, addig lövik mesterségesen föl, hogy valakik rommá keressék magukat.
Persze az otthoni töltéssel ki lehet húzni ennek a méregfogát - míg nincs rá okosság, de kell hozzá ingatlan, megfelelő árammal, meg napelemekkel, de a publikus töltésnek megint csak a kasszasiker lesz a lényege, mint most is. -
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63569 üzenetére
A lényeg az lenne, hogy ösztönözzék az embereket a váltásra, de ha drágább lesz az autó, drágább lesz a fogyasztás márpedig nem 6-9l-ről beszélünk hanem 16-25 kw sokkal nagyobb a valós szakadék a használat arányában mint egy benzin/Diesel esetén… akkor nem fognak váltani. Nekem most megéri, de ha 2x ennyi lenne az energia ára, már elgondolkoznék…
Nem mellékesen pont most írta egy fuvarozásban dolgozó ismerős, hogy 3% helyett 5% lett az díjnövekedés.
[ Szerkesztve ]
-
windlord
őstag
válasz kardkovacsi #63569 üzenetére
Kuldj kerlek egy linket errol a berendezesrol!
-
kardkovacsi
senior tag
A zöld átmenet drága lesz, erre fel lehet készülni. Az áram se lesz olcsó, egy ideig biztos nem. Viszont nem fogunk tudni mást tenni, mert nem lesz másik autó. Nem fogja az EU engedni forgalomba helyezni egy idő után a belsőégésűeket.
Amúgy még egy 100 forintos kWh árral is sokkal olcsóbb egy villanyos. Szóval még messze vagyunk akár a paritástól is. -
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63574 üzenetére
Nem az otthoniról beszélek, hanem a gyorstöltőkről, ezeknek a szerepe nagyot fog ugrani, ahogy egyre több és több elektromos lesz, de ha lelövik az árát, az nagyon nagyon érzékeny terület lesz. Benzint megküldik 7-800-ra, a lakossági villanyt is legalább 70-80 Ft-ig, a töltőkön kapásból lesz, a mostani 139 helyett 300-as átlag, összességében drágább lesz mint egy 800-as benzinnel járni.
Megjott végre a pendriveom is, megyek felteszem a friss navi térképet (ebay kód és térkép letöltőés). Pont időbe ideért… ja nem. Szerencsére a M1/D2-őn végigmenni nem nagy agykapacitást igénylő dolog volt. -
tasiadam
veterán
Ismerosom, akinek tobb ehnger volt 3 autojaban mint most 5 M4-ben l, jar i3-al. Otthon tolti napelemrol, mint pl most, hogy sut a nap (BP), es kisebb tavokra jar. Mehetne a passat TDi-vel is ami 5-7 litert elker, de nem szereti tankolni a 479.99ft-os aron sem. De pl ez a kis 1-es is jo pelda ra, hogy varosban oke, rohadt kenyelmetlen egy eUP, de jobb is ebbol a szempontbol.
[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
kardkovacsi
senior tag
-
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #63569 üzenetére
Lassu toltest ,hogy oldod meg panelban?
De mondok jobbat!
A draga 1-2 millio/negyzetmeter aru tarsashazakban lakoparkokban se megoldott,hiaba csak egy konnektor kell ,mert a nem engedik es a lakokozosseg a legtobb esetben nem jarul hozza! Mivel konnektorbol a kozos aramot hasznalod ami igy kontrollalatlan.
A sajat tolto kiepiteset is a legtobb esetben nem engedelyezik!A nappali ar is csak 37 forint ha jol tudom, a z ejszakai meg olcsobb de azt se egyszeru elintezni ugy hallottam
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
Ennyire egyszerű az egész. Pontossan erről beszélek én is meg sokan mások. Ameddig jó áron van az áram és otthon tudod tölteni, mindenki virgonckodik meg hogy ingyen jár. Ja majd megemelik az árat aztán azt fogják mondani minek neki EV, mikor van olcsóbban más és a töltéssel nem kell kínlódni.
Köszi a privát tesztet innen is. 3,5L benzinre jösz ki egy FABIA (vagy más) 4,5L az már mindegy. Főleg a EV ára ami miatt is inkább mást választanak. 6-7M is sok.
kardikovacsi: Már most elemzők arról beszélnek, hogy ez a ECO megszorítások, átmenet zsákutca. Milliárdokat beléölnek az okés, de mikor és kin fogják visszatéríteni? Áram árának növekedése és a kocsik ára.windlord: Charge complex Y schoking speed....50.000 dodó
FIREBLADE78: Először házat kell venni utána kocsit.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #63580 üzenetére
Társasházakban könnyen megoldható és meg is oldják. Külön mérő, ennyi.
Panelhoz, meg ott van kint az utcán a töltő, már most is sok helyen van. Tessék itt egy [link]
Azt érzem, hogy végig a kifogásokat keresed ahelyett, hogy a megoldásokon gondolkodnál
A 37 forintos áramárat felejtsd most el, még pár hónap, lemegy a választás és vége. Nem tartható mert jelenleg is 80-100 Ft körül van a nagyker áramár. Nem véletlenül kellett az MVM-be 200 milliárdot tolni év végén, a bukót finanszírozni.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz KAMELOT #63581 üzenetére
"Már most elemzők arról beszélnek, hogy ez a ECO megszorítások, átmenet zsákutca. Milliárdokat beléölnek az okés, de mikor és kin fogják visszatéríteni? Áram árának növekedése és a kocsik ára." - egyesek, mások meg azt mondják nem elkerülhető. Vagy szétkúrod a bolygót vagy kifizeted ezt az árat. EU az utóbbit választotta. Kész, el kell felejteni azt, hogy a végtelenségig lehet eltüzelni mindent amit a földön találsz.
Úgy kell felfogni, hogy eddig olcsó volt, örülj ennek az időszaknak de lassan vége van. -
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #63581 üzenetére
Otthon töltve, csak 1,5 liternek felel meg.
Kizárt, hogy pályán egy fabia megáll 5l alatt inkább 6 az.
Sok dolgot nem veszel figyelembe, nekem a 22k km alatt nem volt olajcserém, fék is tovább lesz jó, se gyertya se semmi ilyen nincs. Mire tömegcikk lesz én köszi de sokat megfogok vele.
Z4-el ez a kör, 26 ezer Ft-al lett volna több gyors számítással (38k), ebből kettő jó étterem kijön 2 főre simán. Ez csak a benzin + matrica. (CZ ingyen volt ugye nekem)
Tudni kell megfelelően használni… mint mindent az életben.
Igen előbb ház kell, aztán auto… ebben egyetértünk. Utcára venni meg bérelt beállóba drága autót botorság, pénzkidobás. -
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #63583 üzenetére
Nem rombolsz te semmit sem szét, csak a szemetet kéne megoldani, hogy ne a tavakba, folyókba, tengerekbe öntsék. Ezzel kéne az országoknak foglalkozni. Sok a fake hír, amivel hülyítik az embereket.
cOxeR: Haveromnak Fábiája van. 90% városban használja 2015 sima 1,2TSI. Mutatta 4,5-5L között van az átlaga. Ahogy te is írtad....otthon töltés, napelem, olcsó villany. Igen ésszel kell mindent használni!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
kardkovacsi
senior tag
-
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #63587 üzenetére
CO2 is nagy átverés. Nincs itt semmiféle szennyezés. Ezelőtt is voltak durvább éghajlatváltozások és akkor nem volt gyár stb. Ez egy jó nagy tévhit.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
chess001
aktív tag
válasz KAMELOT #63588 üzenetére
Nem az a gond, hogy sok a CO2, hanem, az hogy ami eddig millió évek alatt változott, most évek alatt, így a természet-ökológiai láncok nem képes alkalmazkodni, úgyhogy most egy ember által előidézett kihalási hullám van. És a sok hülyének fogalma sincs róla, hogy mi-miért van.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #63582 üzenetére
Ahol hozzajarulnak!
Nagyon sok helyen nem.
Paneleknel tarsashazaknal a varosokban van elerheto tolto?
Az neked otthontoltes?
Ugyanolyan draga es kompromisszumos.
Hol van haztombonkent tolto?
Ami nem foglalt es mukodik?
Kicsit alomvilagban elsz![ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #63590 üzenetére
Nézd ez egy hátránya a panelnak. Ennyi. Nincs garázs se, azért se reklamál senki.
Bele kell mostantól ezt is kalkulálni az árba, hogy panelban drágább lesz az autót tölteni. Ahogy egy csomó mindent bele kell most is számolnod, mert mondjuk az autód sokkal jobban öregszik szabad ég alatt mint egy fűtött garázsban vagy régebben panelok környékén lopták az autókat mint állat.Azért egyet ne felejtsünk el. Az akinek van garázsa az fizetett érte, elég rendesen. Most ha felszámolom a 35 m2-es dupla garázsomat csak egy 400e kivitelezési árral per m2 (jelenleg 600e az új építés) akkor mindjárt 14 milliónál vagyunk. Azt hiszem az utcán tölteni még mindig olcsóbb, nem? Amúgy kb. ez az ára egy teremgarázsnak is kb. 7M per autó.
Lesz töltő ha lesz rá igény, én mindig tudok tölteni a XI. kerületben hétvégén a Schönherz környékén amikor a fodrászhoz megyek. Van arra több töltő is és még soha nem volt olyan, hogy ne legyen üres slot valamelyiken.
Van neked tölthető autód? Ki él álomvilágban az akinek van és tapasztalja a töltő állapotokat, vagy az aki minden tapasztalat nélkül, próbál találgatni? Ott a mobility app megnézheted magad is, kb. 10%-os jelenleg a kihasználtságuk a töltőknek. -
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #63592 üzenetére
Volt! Epp ezert tisztan latom a helyzetet!
Nyugod meg, az elektromos auto nem fogja levaltani a hagyomanyost belathato idon belul.
Megy az emberek hulyitese, de mar ez 100x ki lett targyalva.
A 20 millios elektromos auto nem alternativa.
Draga es kompromisszumos, ez az akksitechnologia meg vicc!
5 eve megy kamu a szilardtestes akksirol es sehol semmi
Mit fejlodtek az elektromos autok az elmult 10 evben? Sokat nem, az akksikapacitast noveltek, ami most is keves.
Ja most jottok a legtobb ember 10 kilometert megy stb...
Ha ez alternativa lenne akkor miert nem erdekli a vilag 98 szazalekat az elektromos autozas
Nezz egy osszeladasi statisztikat es utana magyarazd meg!Ja ezt ugy mondom mar keresesben vagyok aprilisra I3 5 honapra kell.
De csak amiatt mert ingyen toltok es nem kell parkolot fizetnem Balatonon
Havi 80-90.000
Nyar vegen meg haszonnal eladom mint legutobb.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #63593 üzenetére
Mi fejlődtek? Az első Model S 40-es akkumulátorral jött, most meg 120-as aksi van a legnagyobb Merciben. 10 év alatt 2-3x-oztak. Azért elég nagy fejlődés ez.
"Volt!" - és nem tudtál tölteni? Gondolom az ingyenes időszakban amikor tényleg az összes töltő mindig foglalt volt. Azóta már szerencsére fizetős lett a töltés és láss csodát van szabad töltő.
"Ha ez alternativa lenne akkor miert nem erdekli a vilag 98 szazalekat az elektromos autozas" - 15% az eladott autóknak elektromos. A 2% valamikor 4 éve volt
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #63593 üzenetére
Még egy dolgot hozzátennék, nem lesz más mód. Láthatod az új árakat. Egy BMW-nél már 10% sincs a különbség az i4 meg mondjuk egy 430i között.
Át fogják tolni ha akarjuk, akarjátok ha nem. Ez már el lett döntve és a gyártók sorban állítják le a fejlesztéseket a belsőégésű motoroknál. -
tasiadam
veterán
válasz kardkovacsi #63595 üzenetére
kivéve a BMW, aki még bejelentett 1 új motorcsaládot
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
kardkovacsi
senior tag
válasz tasiadam #63596 üzenetére
Igen, de láttad, hogy új platformot is fejlesztenek? Neu Klasse. Ez gyakorlatilag egy elektromos alapú platform amiben belsőégésűt is belerakhatsz.
Szerintem ez az utolsó olyan amibe ICE bemegy. Érdemes megnézni az új 2-es PHEV-et a 230e-t. Már erősebb benne a villanymotor mint az ICE -
tasiadam
veterán
válasz kardkovacsi #63598 üzenetére
Persze, de eddig is úgy kellett volna működjön a hibrid rendszernek ilyen autóknál, mint mondjuk az LMP1 hibridek csinálták a versenysportban. Addig van töltés, amíg el nem éri a végsebességet. Utána minden fékezésnél ezt visszakapják. Képzeld el, hogy az a 150+170 ló német pályán felgyorsít pl 200ra (direkt nem 250et írok) és az a 150 ló meg onnantól kezdve tartja. Szerintem a kutyát nem érdekelné, ha a sor4 200 lovas benzin mellé beraknának egy 400 lovas villanyt besegítésre, és összteljesítményed rohadt magas, de utazásra meg csak 200 lovat kell etetni és nem 600at. Asszem a le man-i gépek is ilyen 1.5-2x-es erőt tudtak villanyban, mint belsőégésűben (Porsche: 730 össz, 440 villany)
De asszem az új AMG C63 (?) is ilyen lesz, csak ott asszem a kisebbik sor4 AMG motor + 300 villanyló. Közel 1:1 arány.
(Persze emellett elmehetne villannyal mondjuk 50-100km-t városban.)[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #63595 üzenetére
Legalábbis az EUban el van döntve. Na de a világ nem az EUból áll.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.