-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #63048 üzenetére
Ahogy írtad, neked is igazad van, de még mindig nem láttam senkit, hogy ehhez való infrastruktúrát létre is hozza, vagy legalábbis tervezőasztalon lenne. Elsősorban milyen pénzből, ki fizeti majd meg?
A nagy Hollandiában is figyelem, nem sok kúton van töltő és ahol van ott is csak 2-4db. Ez lenne az infrastruktúra?CharlieDrop: Akkor miért nem alap fícsör ez?
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #63048 üzenetére
Az megvan ha az Eu-ban az osszes autot azonnal lecserelnek elektromosra hay szazalekkal csokkene a vilag karosanyagkibocsajtasa? 1,5
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #63052 üzenetére
és akkor ne tegyünk semmit? Valahol el kell kezdeni, nem?
Meg nem a káros anyag kibocsátás csökkenne hanem a CO2 1.5%. A káros anyag lényegesen nagyobb lenne és akkor még egyszer. Ma a városokba pöfögnek be az autók, ez egy elektromos autónál nulla.
Tehát érvelésed kb. ilyen. Nyugodtan szarjunk a nappali közelébe, mert ha nem szarunk akkor is csak 1.5%-al csökken a szar mennyisége a világban. Persze mennyivel egyszerűbb elmenni a budiba szarni és mindjárt nem érezzük egész nap a szar szagot. Az emberek életminőség és átlagos élettartama sok-sok évvel nőne ha nem pöfögnénk tele a városokat. -
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #63053 üzenetére
Honnét szerzel te annyi aksit meg kábeleket?
Ezt ugye ismered? Rosia Montana Cupru Min
Ezt csak a finom réz, amiből rengeteg kell egy villanykocsiba.
Ugye milyen szép látvány, amikor a dombon levő templom tetejét sem látod.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
kardkovacsi
senior tag
válasz KAMELOT #63055 üzenetére
Nyugi lesz akkumulátor és lesz réz is.
Vicces vagy, hogy egy bányát hozol ellenpéldának, közben meg mondjuk egy egész Budapest szenved a szmogtól és ugye ez csak egy város.Mellesleg a belső égésű motorba ugye nem kell alumínium, meg ón meg ritka földfémek a katalízátorokba, nem
[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz kardkovacsi #63053 üzenetére
Egy nem működő technológia erőltetésével akarunk vacak 1,5%-ot csökkenteni úgy, hogy közben máshol az áram megtermelése miatt lehet a csökkenés meg sem történik. Plusz rengeteg fém kell az akksikhoz aminek a kitermelése sem környezetbarát. Ha tényleg komoly változást akarunk, akkor ott kellene kezdeni ahol nagyobb csökkentést lehetne elérni kisebb ráfordítással és nem pazarolni az időt.
-
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #63056 üzenetére
Ezt azért hoztam fel, hogy ezt az egész mentést komplexen kell kezelni és nem a belső égésű motorok nyakába varni.
Mellesleg az árut mik szállítják? Azok többet nyomnak a latba. Kína, Eu és Usa-n kívül a szegény országokban mikor lesz EV? Ott halvány remény sincs.
Nyomják a EV-t, sajnos nem sok mindent mentenek meg.
Még mindig nem tudja senki mikor is lesz infrastruktúra és hogyan gondolják a kiépítést?Utolsó mondatod...de kell, csak éppen 10x kevesebb mint egyetlen darab EV-be
Elektromos kamion = 6-10 db EV aksi pakkja. Tiszta ECO
Chris0321: Ilyen jó mondatot sem hallottam még sehol
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
kardkovacsi
senior tag
válasz KAMELOT #63058 üzenetére
Az érveid agyon gyengék. Az milyen érv már, hogy a szegény országokban? Ott bicikliznek, nem autóval járnak. A gazdag országok a legnagyobb kibocsátók, ott kell kezdeni.
Ha sosem kezded el akkor hogy akarsz csökkenteni? Ezek mind ilyen teljesen 3-kos szintű érvek, hogy hát a másik. El kell kezdeni, ennyi. Ha lesz méretgazdaságosság, akkor lesz olcsó EV is és nem fogja megérni a belsőégésűt gyártani. -
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #63057 üzenetére
"Ha tényleg komoly változást akarunk, akkor ott kellene kezdeni ahol nagyobb csökkentést lehetne elérni kisebb ráfordítással és nem pazarolni az időt." - akkor mondj ilyeneket. Mert a low hanging fruit-okat már leszedték (hogy egy angol közmondással éljek). Vannak a hajók, na ott nem tudsz fogni. Van a repülés. Ott sem. Van a közút, ott igen. Az áram termelés a másik ilyen, de ott is épp gyökeres változás van.
De még egyszer ti a CO2-ről beszéltek, már a lokális emisszió megszüntetése is hatalmas eredmény lenne.[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #63059 üzenetére
Amikor ez eljön, akkor honnan lesz villany, mennyibe fog kerülni, ezeket az átállásokat ki fogja fizetni? Az adófizetők kemény pénzekkel.
Villany--- akkor jön el, ha a Tokamak megfelelően fog tudni műkodni.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Anaren91
senior tag
válasz Chris0321 #63046 üzenetére
Bármiben meg lehet halni, elég egy idióta az utakon. Az meg van bőven. Záhonyba vittem a barátnőmet, Szerencs-Tokaj-Nyíregy útvonalon. Köd, hó, ezek meg úgy előznek beláthatatlan kanyarba mintha muszáj lenne... Nekem ott vagy @350 lónyi teljesítmény a seggem alatt, ha nagyon akarnék, seperc alatt megelőzök akárkit, de ha nem látok szart se a ködtől, akkor tötyörgök a másik mögött, míg úgy nem látom, hogy veszély nélkül tudok előzni. De mennyi marha van aki fejetlenül vág bele ilyenekbe... Ment egy traktor előttünk, jött egy kanyar. Én hátrébb voltam, látom, hogy jön szemből a kocsi. Az idióta meg aki a traktor mögött volt nem látta, de azért kiment előzni. Még én ordítottam fel, meg fékeztem, hogy "Ez a marha meg fog dögleni!" Jól meg is ijedt a barátnőm. Centiken múlt, hogy ne csapja telibe a szembe jövő...
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Chris0321
addikt
válasz kardkovacsi #63060 üzenetére
Miért lenne hatalmas eredmény? Attól ugyan úgy szennyeznénk a környezetet és mivel a levegő nem fog egy helyben maradni a te kedvedért a szennyeződés ugyan úgy megtalálna. Miért ne tudnánk fogni a hajóknál és a repülésnél? Erre vannak a szakemberek, hogy találjanak valami megoldást.
-
Chris0321
addikt
válasz kardkovacsi #63062 üzenetére
Nem kell annyival több áram ha minden autó elektromos lenne, elég lenne a jelenlegi hálózat is? :-D Na itt vált komolytalanná ez az egész, na csá.
Anaren91: Sajnos rengeteg baleset volt már köd miatt, de még mindig vannak olyanok akik ennek ellenére száguldoznak. Igen, én is vállaltam már be rizikós előzést mikor sietnem kellett de azért igyekszem közültekintően vezetni.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #63064 üzenetére
"Erre vannak a szakemberek, hogy találjanak valami megoldást." - ezek a mondatok a kedvenceim, mérnökként. Amikor jön a szomszéd közgazdász és elmeséli, hogy "oldják meg". Itt épp arról volt szó, hogy a napelemes termelés nem lehet átvinni nyárból a télbe.
Nem, jelenleg a hajó és repülő közlekedésre nincs még megoldás, erre viszont van.
" Attól ugyan úgy szennyeznénk a környezetet és mivel a levegő nem fog egy helyben maradni a te kedvedért a szennyeződés ugyan úgy megtalálna. " - ez meg egy irtózatos butaság. Nem a föld teljes atmoszférájához képesti elenyésző mennyiségű mérgező anyag a probléma hanem a koncentrációja. Ahogy az se mindegy, hogy 0,1%-os kénsav kerül a bőrödre vagy 100%-os. Egyik esetben meg se érzed a másikban meg a csontodig roncsolja a szöveteket.
-
Chris0321
addikt
válasz Shadowbull #63066 üzenetére
Nyáron bekapcsolják a sok légkondit, már az is jobban terheli a rendszert, nem hiszem, hogy ha még egy rakás elektromos autót rákötnének azt ne érezné meg még jobban és a jelenlegi erőművekkel meg lehetne oldani a megfelelő szolgáltatást.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #63065 üzenetére
"Nem kell annyival több áram ha minden autó elektromos lenne, elég lenne a jelenlegi hálózat is? :-D Na itt vált komolytalanná ez az egész, na csá." - akkor kezdj el számolni. De számolok neked, ha már komolytalankodunk.
Magyarország teljes áramfogyasztása 45 TWh (2019-es adat), 4.5x10^13 Wh. Az átlagos futásteljesítmény itthon 17e kilométer. Ez évi 3400 kWh per autó. Van itthon 3,8M autó. Ezeket összeszorzod és 1.3x10^13-at kapsz. A mai teljes áramfogyasztás 30%-a. Ennyit a jelenlegi erőművi hálózat simán vinne, de ugye épül egy Paks II is. Tegyük hozzá, hogy 20 kWh-val számoltam, ami egy jelentős felül becslés. Inkább 17-18 lenne az életszerű.
Szóval lehet kommentelés előtt érdemes lenne gondolkodni meg számolni. -
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #63068 üzenetére
Te nem hiszed, más meg kiszámolja és hiszi. Amúgy tévedsz, mert nem nyáron vannak a fogyasztási csúcsok hanem télen. Azért mert a rengeteg tetőn lévő napelem, a helybeli áramfogyasztást szépen kiszolgálja ezért kiszed az erőművi termelésből 0,5-1 GW-ot a nyári csúcsidőben. Idén meg már ~1.5 GW-ot fog elérni az a beépített napelem teljesítmény + az ipari méretűek (még 1.5) de azok beleszámítanak a fogyasztásba mert ők mérve vannak.
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
Valaki ilyen elhisz, hogy 2015 kocsiban 13.500km van? Minek vett elektromosat, ha alig használta? [link]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Anaren91
senior tag
válasz KAMELOT #63072 üzenetére
Pont azért mert alig használta. Egy ilyen kis Zoe-t nem azért vesz az ember mert több ezer km-es túrákat tesz meg vele. Valszeg valami öreg papáé volt aki hétvégente elruccant vele a Kauflandba vagy a Lidlbe. Vagy anyu hurcolta a gyerekeket a sulia/oviba. Szerintem simán hihető.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Chris0321
addikt
válasz Shadowbull #63070 üzenetére
Már most előfordul, hogy nyáron külföldről kell venni áramot, hogy legyen elég. Ha egy rakás autó rá lenne kötve, akkor az tudtommal nagyobb terhelés, tehát több áram kellene.
KAMELOT: Egyrészt vannak akik keveset mennek, én is kb. 5-6.000 km-ert megyek évente. Mivel nyugati autó, lehet van mellette másik és csak városon belül használták.
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz CharlieDrop #63073 üzenetére
Azért városon belül is meg tudod tenni azokat a távokat!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #63075 üzenetére
Mindig is vettük külföldről az áramot, mert az olcsóbb mint itthon termelni. Jelenleg is 25-30% az import arány. Ettől még az erőművi kapacitás elvinné. Csak olcsóbb megvenni az osztrák vízerőműből az áramot mint itthon égetni a gázt.
De ettől még a rendszer elvinné mivel mint írtam, és én számokkal alá is támasztottam, a növekmény nem lenne olyan mértékű amit ne bírna el hálózat/erőművek.Mellesleg pont az autó töltés az amit nagyon jól lehet időzíteni. Tehát akkor töltesz amikor nem használják mások az áramot/erőművet. Például egy nappali csúcs 6-7 GW meg egy éjjeli 3GW között pont 2x különbség van. Tehát ha akkor töltesz SEMMIT nem kell változtatnod. Mert a 3 felmegy 4-5 közé és kész.
[ Szerkesztve ]
-
Anaren91
senior tag
válasz kardkovacsi #63078 üzenetére
Az oké, hogy a kapacitás meg van rá, de maga a kiépített vezeték hálózat is elbírná? Mennyi töltő kellene, hogy zavartalanul lehessen tölteni fél órákig akinek épp kell? Mennyibe lenne kiépíteni a töltő hálózatot? Ha csak azt nézem, hogy minden benzinkútra kellene vagy 10-20 töltő minimum akkor elég szép összegek jönnek ki szerintem. Ha pl a 250 kw-os tesla töltőt nézem az 10 töltővel 2500 kw egy helyen. Nyilván vannak lasabb töltők is, de arra fognak törekedni, hogy minél több áramot minél rövidebb idő alatt beleerőszakoljanak az aksikba.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
kardkovacsi
senior tag
válasz KAMELOT #63072 üzenetére
22-es Zoéval nem mész városon kívülre mert autópályán olyan 100 km a hatótávja. Városon belüli szaladgáláshoz, meg gyerek oviba vitelélhez nem kell sok km.
Én amúgy láttam már ennél durvábbat is. Anno volt egy Honda Integra Type-R-em, nagyjából ismertük az országban lévő darabokat mivel néhány 10 darab volt összesen. Egyszer előkerült egy 6 éves példány 5e kilométerrel az órában. Valami apuka vette anyának, mert milyen szép. Csak épp ez egy utcai versenyautó volt, ezért anya nem használta, mert rázott stb. Állt a garázsban és 6 évesen eladták, hogy ne foglalja a helyett.
Mondjuk ha most kerülne elő, 24 évesen ennyi kilométerrel akkor érne vagy 10 milliót[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Anaren91 #63079 üzenetére
Fentebb írtam. Éjszaka töltesz, nem kell hozzá semmilyen extra kapacitás csak kihasználod a feleslegest.
A városok köré az agglomerációba nem is kéne benzinkút. Akinek van háza az tölt otthon, akinek van teremgarázsa otthon tölt. Ebből a szempontból lényegesen kevesebb töltő kéne mint benzinkút. Panel, az már problémásabb, de ott is van sok embernek munkahelye, ahol majd kap áramot. De ez olyan messze van mire a panel lakókhoz lecsorog a villany autó, ráérünk akkor megoldani. Tény, hogy a saját garázs/beálló fel fog értékelődni.
Kérdezd meg innen a BMW hibrideseket mennyit járnak benzinkútra? Van olyan, hogy 3 hónapig elég egy tank (40L) benzin pedig közben meg lemegyek 3e kilométert.
Töltők inkább az autópályák mellé kellenének, oda viszont jó sok. Annak tényleg kell majd infrastruktúra, bár ott is lehet budget megoldást választani, hogy a lehajtó mellé teszed a töltő szigetet közel valami városhoz.Nézd a másik oldalról. Pl ott az i4, 81-es akkumulátor. Mi az a hely Magyarországon ahová nem jutsz el 400 kilométerre, autópályán? Kb. ha Sopronban laksz és Zajtára akarsz menni amúgy meg nem kell töltő mert otthonról feltöltve indulsz.
Megérkezel, ott meg bármilyen CEE konnektoros 3 fázisos megoldással visszatöltesz egy éjszaka alatt 80 kW-ot. -
windlord
őstag
válasz kardkovacsi #63078 üzenetére
Pontosan! Az egyidejuseg itt a lenyeg.
#63079: Anaren91: max beteszel utkozben par transformatort es annak kell epiteni leagazast.
Nem mindig uj kabelt huzunk az eromutol.[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #63081 üzenetére
i4 81kwh--52.000£ először ezt ki is kell perkálni. Ugye a legtöbb ember 10.000€-ig szeretne vásárolni kocsit. Az árak meg felfelé mennek.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #63081 üzenetére
Telen jo az 230-250 nek
Nincs olyan Elektromos ami elmenne 400-at a palyan minden korulmeny kozott
Fogjatok mar fel sok
Embernek az ido a legertekesebb az eleteben.
De jo is telen a -10 fokban esoben hoban totoket keresgelni es ucsorogni a kocsiban mig toltesz.
Ez az akkutechnologia zsakutca, nem lesz ebbol olyan forradalom mint sokan gondoljak.
Kell valami jobb megoldas.
Stabil 500 autopalyan telen es max 15 perc toltes
Valamit meg elfelejtenek sokan
Az arat
Ma a Villanyautosok csoportban valaki levezette a Zoe 11,5M vs Clio 5,8 Millioert hogyan jon ki ertekveszteseel par ev utan.
Nem veletlen a Magyarorszagi 3 szazalekos eletromos auto eladas.
Lenne 5millioert normalis kisauto mit E Up az lehet valtoztatna az aranyon, de a 20-30 millios dragasagok nem fognak.[ Szerkesztve ]
-
Anaren91
senior tag
válasz windlord #63082 üzenetére
Az meg ingyen lesz és lerakja magát útközben igaz? Városokban a lakosság nagy része panelban él, ők meg majd lengőkábeleznek? Vagy az így is zsúfolt városokban hogy képzelitek el ezen embereknek a töltést? Idegbaj elkap amikor Miskolcon parkolnom kell a panelok környékén, nem ha még telerakják töltőkkel. Ez a villanyautózás egy szép álom, de nem ez lesz a jövő autózás megváltója. Láttunk már ilyet, hogy valamit felhypeolnak, majd amikor rájönnek, hogy hosszú távon nem kivitelezhető, eltűnik a süllyesztőben.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #63084 üzenetére
Beszélj már butaságokat. 230 kilométer majdnem 40-es fogyasztást implikál, olyan mintha elkezdenéd mesélni, hogy a 320D majd 15 liter gázolajat fog fogyasztani autópályán 130-as tempónál. i4-ben van hőszivattyú, még hidegben is 25 körül lesz a fogyasztása, de lehet sokat mondtam vele.
"Lenne 5millioert normalis kisauto mit E Up az lehet valtoztatna az aranyon, de a 20-30 millios dragasagok nem fognak." - mert az itteni csoporttagok talán nem valamikor mai áron 15-25 milliós autókkal furikáznak?
Amit nem veszel észre, hogy szépen be fogják annyira drágítani a belsőégésűeket, hogy nem lesz más.A másik ha elér egy szintet a villanyos autók száma egy-egy városban akkor majd az ott lakók látni fogják, hogy jéé hát nincs büdös, tiltsuk ki a maradékot a gec..e. Aztán hopsz, ha a nagy nyugat-európai városok kitiltják az ICE-et akkor beomlik az áruk, meg a kereslet és hirtelen még itt se kell majd. Mert ugye milyen jó ha veszel egy autót de nem mehetsz vele be mondjuk Bécsbe vagy épp Budapestre. Na, onnan majd nem lesz gyártás se.
Nézz rá a dízelek arányára. Mennyi idő volt rájuk sütni a bélyeget, aztán tessék senkinek nem kell már dízel Nyugat-Európában. -
kardkovacsi
senior tag
válasz Anaren91 #63086 üzenetére
Ez teljesen magyar probléma és sajnos az itthoni viszonyokból indulsz ki. Nyugat-Európában nem alap dolog, hogy ha ott laksz akkor kapsz parkoló helyet is közterületen valami jelképes összegért. Ezért arrafelé mindenütt vannak teremgarázsok a házak alatt.
Márpedig te akarhatsz 320d-t ha nem fog senki se gyártani csak i3 eDrive20-at akkumulátorral. Mi igazodunk hozzájuk, az lesz amit a nyugat-európai lakosok akarnak, mert jellemzően tőlük veszed a használt autót.[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz windlord #63082 üzenetére
Hát persze, az egyidejűség. Csak ezzel az a gond, hogy az emberek nem csak akkor akarják tölteni az autót nincs csúcsidő hanem közben is. Vannak akik egész nap vezetnek, az elektromos autók/teherautók nem fogják azt töltés nélkül bírni. Plusz aki éjszakás az nappal tölti mikor mennek a klímák is mivel neki estére kell a kocsi. Ha pedig kirándulni akarsz menni akkor sem biztos, hogy töltheted csak csúcsidőn kívül hacsak nem húzol fel egy sátrat vagy alszol a kocsiban.
-
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #63087 üzenetére
Mutass egy autot ami telen 0 fokban 130-al elmegy 400 kilometert.
Real 250 kovetkezo toltesnel 80 ra visszatoltve ennyi se -
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #63091 üzenetére
Nem nagyon van ilyen, mert egyikbe se raknak akkora akkumulátort, mert nincs értelme. A Tesla Model S P100 illetve a Merci EQS közel van hozzá vagy talán több is. A Model S 345 kilométert tud -10 fokban. 0-ban szerintem megvan neki a 400, de erre nem találtam adatot.
Azért ne feledd, hogy ha van benne hőszivattyú akkor a fűtés pár száz wattot fogyaszt. Az meg ugye óránként még 1kW is akkor is 100 kilométerre levetítve 0,7-el növeli meg a fogyasztást.
Igen, egy rátöltés már csak 80%-ig érdemes, de akkor már mindjárt 600 kilométernél járunk, Budapest - München távról beszélünk.
Ettől függetlenül a 250 egy badarság, 32-őt egy SUV eszik autópályán, nem egy i4.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Chris0321 #63092 üzenetére
De miért töltene egyidejűleg mindenki? Amikor egy 50-es akksival is 200 km simán kijön. Azaz heti egyszer kell töltened ha az átlagot nézed.
Mellesleg árral nagyon jól lehet tologatni a fogyasztást. Nyilván itthon, a rezsicsökkentés világában ez nem értelmezhető, de a világ értelmesebb részén igen. Nem véletlenül kerül a legtöbb helyen fele annyiba árban az áram éjjel mint nappal.
Ez csak egy para, egy nem létező problémán. -
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #63093 üzenetére
Nagy baromság ez az 500km-es hatótáv. 300 km ha megvan, az tök jó. Napi szinten 300*365 az 110000 km egy év alatt, szerintem nem sokan mennek ennél többet még munkaeszközként se...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Anaren91
senior tag
válasz windlord #63090 üzenetére
Hát úgy, hogy olyan könnyen dobálóztok a kollégával azokkal, hogy a jelenlegi hálózat elbírná ha mindenki elektromos autóval szaladgálna, meg max ledobnak pár transzformátort, mint ha az nem kerülne semmibe az államnak( a hétköznapi ember fogja megfizetni). Az összes extra autó töltőt a végfelhasználó fogja megfizetni. Semmi sincs ingyen, fel fog menni a töltés ára is rendesen.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
windlord
őstag
válasz Anaren91 #63096 üzenetére
WoW!
Ez aztan az erveles!Az meg, hogy az allamnak mi mennyibe kerul es mi a fontos errol ne nyissunk vitat, mert ertelmetlen. Az is adobol megy.
Egy szoval sem irtam, hogy villanyautót mindenkinek.
De, mint elhangzott, jot tenne a varosok eletminoseg javulasaban.
Tan kevesebb lenne forgalomban egr/dpf off megoldasokbol is.Habar ehhez kell nalunk vagy 20 ev.
Es igen, nyugaton ez mar mukodo talalmany.
Sot eBike -al bringaznak az emberek! Sajat szememmel lattam tobbszor is.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Anaren91 #63096 üzenetére
Biztos vagyok benne, hogy a trafók költsége mérési hiba lenne a légszennyezettségből adódó egészségügyi költségek számláján.
Pl. Amerikában (mert ugye magyar adatok nincsenek, itthon mindenki szerint ingyen van az egészségügy) 1-2e dollár között van per nap az intenzív osztály ára. Elég hamar kipörög belőle egy trafó ára, egy ember esetén is -
cOxeR
Ármester
Megy a vita, van igazság mindkét oldalon, viszont kell a változás be kell látni ezt is.
Nem alkalmas napi 4-700 km megtételére egy elektromos se, ez az egyik legnagyobb vita, se az 5-7M-s kategória se a 20-30M-ós… viszont a lakosság töredéke megy ennyit egy nap. Újfent leírom, hogy átlag auto éves futás itthon 16-17 ezer km (16-17-18) pandemia alatt ez ráadásul nagyot csökkent, direkt nem azt írom. Kizárólag munkanapra (260 nap egy évben) leosztva ez napi 65km. Bármelyik elektromos tudja ezt szinte töltés nélkül a piacon télen is.
Aki elektromosat vesz, napelemet is szeretne és törekszik rá, hogy megtermelje, tehát beszáll a termelésbe és nem tovább terheli a hálózatot (ami ugye többnyire éjjelre esik de erről volt szó). Ezzel lehet változást előidézni a környezetvédelemben, főleg ha tényleg bírni fogják élettartam tekintetében amit egy egyszerű benzines tud, de ez egyelőre nagyon így néz ki, sőt...
Én most hagytam el a 20k km-t az I3-ba, 10,5 hónap alatt, bőven 22 ezret fogok beletenni 1 év alatt. A töltésem 90+%-a otthon történik, többi fizetős töltőn. Nincs szerintem miről beszélni… a lakossági átlag felett vagyok bőven futásban bő 30%-al… nekem elég, kizártnak tartom, hogy másnak meg nem. Ugyanaz mint a szelektív hulladék külön rakod vagy leszarod… döntés kérdése. A lehetőség adott, pusztán dönteni kell.
Aki menni akar naponta rendszeresen 4-600 km-t az menjen, használjon dieselt, benzinest bármit… de ne ez legyen a mondvacsinált ok.
Komfort tekintetében be kell látni egy elektromos sokkal jobb, nincs zaj, nincs szag. Álló fűtés, hűtés, “nincs” hideg motor kevésbé tudjak elbarmolni a motort a váltót az analfabéta használók… dinamikusan megy, könnyen kezelhető.
Ami a nagy baj, a kabzsiság, az elektromos auto valamint a napelem piacot eszement nyereség tartalom jellemzi, ha ezt normalizálni lehetne - persze ilyen nincs - előbb tudna lenne lehetőség a lakosságnak mérvadóan változtatni, ez inkább a gond nem más. Nem kamu támogatás kell eautora meg kamu napelem pályázat… hanem valós segítség…. a felhasználók részéről meg pusztán nyitottság és valamennyi kompromisszum, ha néha kell menni többet azt be kell tervezni. Nekem pl hó végén van egy oda-vissza 720km-es külföldi köröm, simán megyek elektromossal, megterveztem az utat és kész, nem a legszerencsésebb, de költségben így is olcsóbb lesz mint benzinessel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...