-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
sToOrm01umbb
csendes tag
Sziasztok!
Tervezgetem ,hogy következő autónak átülnék egy FL E46 30i-be.
Szeretném a mindennapokban is használni: városban budapesten kisebb távokon - hétvégente nagyobb túrákra.Amiről tudok:
Hűtőrendszer elemeit érdemes pár évente cserélni. (vízpumpa, kiegyenlítő tartály, csövek)
Hajlamos nagy olajfogyasztásra.
Hátsó alváztörés. (sedan, coupe)Amik lennének a kérdéseim:
VANOS mikor szorul felújításra és nagyjábból mekkora összeget takar?
Olajfogyasztásnál olvastam ,hogy ez lehet az öreg pvc rendszertől, és olvastam olyat is ,hogy a gyűrűk fáradnak el hamar a motorban, ebből melyik inkább a jellemző?Illetve ha bárkinek van tapasztalata, volt már/ van ilyen autója , az is érdekelne.
Előre is köszönöm a válaszokat
-
FIREBLADE78
addikt
Szerintetek ix3 vagy i4 (40)? Mindkettő M pakkal.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
KAMELOT
titán
-
urban racer
senior tag
válasz sToOrm01umbb #62903 üzenetére
Szia!
Ugyan biztos kapok hideget, amiért leírom, de nekem volt 330i-m ahogy volt 320d filatáskám is.
Nem megyek bele abba, hogy a karosszéria teljesen random helyeken képes iszonyatosan rohadni, a motorról kérdeztél, megkapod:
Az én B30-am: cabrio volt, de mindennapos használatban. Iszonyat sokat evett, autópályán 9 liter volt az átlag. Olajfogyasztás még egész emészthető: ~2000km/liter
Barátom B30 touringja: kevés km-es, de szerintem városi autó volt, de nagyon szép állapotban, végig szervizkönyves. 600-800 km/liter
Barátom B22 cabrioja: nah ez egy igazi 2 ütemű szemétdomb volt. 3-400 km/liter. Az érdekessége, hogy semennyi kéket nem dobott és CO, CH érték is normális határok között volt. CCV és társai teljes mértékben cserélve lettek.
Barátom B25 sedanja: normál fogyasztását nem tudom, de egyik reggel asszony ment vele munkába, és megette majdnem az összes olajat. CCV hiba volt, 5 km-en 4,5 liter ment el. Nem lett csapágyas, azóta is használja.Ebből arra kéne, hogy következtess, hogy ne vegyél M54-et. De az újabb se jobb. Sőt. Inkább vegyél M54-et, az a kisebbik rossz. Ha hobbiautó lenne és hasonló felújításba kezdenél, mint én, akkor azt mondanám, hogy vidd el egy bmw-re szakosodott szerelőhöz, és ccv rendszer csere, dugattyúgyűrűzés, csapágycsere. Ezek után ismét-használattól függően 150-200 ezer km-re stabil-kvázi problémamentes motor lesz az autódban.
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
CharlieDrop
veterán
válasz FIREBLADE78 #62904 üzenetére
én i4-et vennék, de csak mert nekem nem jönnek be a telekjárók (kivéve a Macant)
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Chris0321
addikt
válasz sToOrm01umbb #62903 üzenetére
Hello.
Nekem egy fl 320i (2.200 ccm) touring van, amit én még hozzátennék az a futómű mert az eléggé kényes a rossz utakra. Mikor megvettem a kocsit, akkor az összes szilentet cserélni kellett, idén volt egy hátsó felfüggesztés felújítás lengéscsillapító cserével összekötve. A Vízrendszer részeiről annyit, hogy nekem egy éve ment szét a kiegyenlítő tartályom, cseréltük kupakkal együtt utángyártottra. Ha jövő januárig tönkremegy akkor kap gyárit. Két és fél éve van meg az autó, most lesz cserélve majd a vízpumpa ami kitudja mikori. Gond nincs vele még, de szíj és görgő csere lesz így az sem marad ki. A fh-et vásárlás előtt az előző tulaj megcsináltatta, a gyűrűk jók voltak így azt nem cserélték. Volt a motortérben egy olajcső amit cserélni kellett mert gyöngyözött, most pedig gumicserekor vette észre sógorom, hogy a karter tömitésénél szivárog az olaj, az is meg lesz csinálva. -
szőröscica
addikt
válasz urban racer #62906 üzenetére
+1, nekem is 200k km-nel az E61-ben megette az M54B25 a liter olajat 1000km-en. PCV volt cserelve, nem segitett. Nem vennek ilyen motorral autot, annyira nem megy jol, sokat eszik es azert van vele baj. Inkabb egy 25d vagy 30d, de azokbol meg keveset futottat mar nem kapsz.
-
CharlieDrop
veterán
válasz szőröscica #62909 üzenetére
amúgy 20 éves autóból eleve keveset futottat...
300 ezer minimum van bennük, még 30i-ben is.
Amúgy e46 +30i jó kombó, csak tényleg ne legyen szétrohadva...Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Shadowbull
addikt
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #62904 üzenetére
Nem akarsz magasan ülni, akkor I4.
-
cOxeR
Ármester
válasz urban racer #62906 üzenetére
Biztosan kapsz, hiszen rengeteg Z4-ben van ilyen blokk és ami normális állapotú, normális olajjal, sehol sincs ilyen olajfogyasztás, elvetve szól erről bármi is a specifikus csoportban (Fb-on). Kifejezetten M54-et vesznek, a konstrukciója miatt. N52-m van, az se eszi… a gyári olajat mondjuk jobban, de nekem pl Motul van benne abból kb fél max 1 litert csipeget, 8 ezer alatt - olajcsere periódus.
[ Szerkesztve ]
-
98bja
senior tag
válasz urban racer #62906 üzenetére
Én kb 1 hónap alatt 7-800km-t mentem szintén M54B25. Ezidő alatt mindig néztem, egy cseppet sem csökkent az olajszint.
-
KAMELOT
titán
válasz sToOrm01umbb #62903 üzenetére
Inkább egy E90 nézzél magadnak és ne ilyen 20 éves 300k+ km kocsikat.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
H.Ezredes
őstag
Ez nagyon f@szság. E46-ot is lehet venni pár százezerért..... Ahogy E39-et is.... Ami jó az mindegyikbe drága legyen az E46 / E39 / E90. Egy E46 minőségben ?!?!?! Sajnos E46 / E39 attól elrohad ha rá nézek.... E90 / E60-nál ilyen nincs..... Egyedül az E90 hátsó hídja szeret rohadni az E46-okból meg még a karosszéria is szétszakad.... A tornyok E46 / E39-nél egy nagyobb kátyú-ba púposra szétverődnek... E90 / E60-ba ilyen nincsen..... Minőségben minden is szétkopik az E46-ba.... Benzines motoroknál minden lehullik a motortérbe gondolok itt a kiegyenlítő tartályra ( szétdurrannak rendszeresen ) a vízcsövek a vízhűtők szétdagadnak tönkremennek ilyen E90-be nem igazán van.... Sorolhatnám napestig.... Egy E90 megbízhatóságra egyáltalán nem rosszabb mint egy E46. Az,hogy bizonyos motorokra jobban oda kell figyelni az igaz lehet pl egy N47 / N57 / M57 az igaz lehet de nem megbízhatatlanabb..... Biztos a saját autóinkban is azért van N47 / M57 D3-D5 és még tuningolva is vannak gazdagon mert megbízhatatlanok..... E90-nél vannak műanyagok ( belső burkolatok ) aminek a minősége nem megfelelő szerintem sem de egyébként akinek a pl középbox a perverzitása az valóban sírni fog miatta. Nézz meg egy E46-nak mennyire szét vannak kopva a műanyag elemei nem véletlen álltak rá ezeknek a felújításaira / vagy épp a híd befogató pontok megerősítésre , a hidak felújítására mert szétporladnak... Ott van egyik ügyfelemnek 2005-ös E46 coupe-ja alulról sírva fakadnál olyan rozsdák vannak rajta.... Egy 2005-ös E90 nem néz úgy ki.... Mindegyik típusnak megvannak a típushibái... De ha azt akarod mondani,hogy bizonyos motoroknál többet kell költeni az újabb szériáknál vagy 1-1 szórakoztató elektronika drágább vagy épp az alkatrész árak magasabbak az igaz. 4 hengeres benzin motoknál ugyan az a fos mindkettő széria a 6 hengeres motorok összességében hasonlóak de az N52B30 a legjobb szívó motorja a BMW-nek ugye az N53 már a nagynyomású rendszer miatt valóban nyűgösebb lehet de az is egy jó motor.. Dízelnél a M47 dízel ugyan olyan gyarkorlatilag.... M57-nél újabb generáció van az E90-ba ami egy részről jobb más részről valóban ~250-300E Km megtétele után illendő rendbe rakni.... Szóval egy jó E46 / 39 az drága ahogyan egy jó E90 / E60 is.. Az,hogy lehet olyan áron venni E90-et mint E46-ot az nem azt jelenti,hogy jobb másrészt lehet venni 200-300 ezres Suzuki árban is E46-E39-et akkor most az mit jelent ? Semmit.... Egy E39 / E46 youngtimer korszakba lépnek / léptek ezért is lehet venni már a jót drágán meg alapból minden használt autó ára is feljebb ment . pár éve szarért hugyért lehetett E46-okat is venni a mostani árakhoz képest
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
Mi is E46 / E39-ről váltottunk és nagyon nem bántuk meg sőt rengeteg ügyfél váltott Akár E46 coupe 30i ről egy E92 335i-re és ő szerinte is jobb az E92... De még rengeteg ügyfélnek volt E46 vagy éppen E39. Senki nem váltott nálunk vissza és ügyfeleknél se ezt tapasztalom. Inkább felfelé váltanak de vissza nem... Természetesen nem azt mondom,hogy nincs ilyen én nem ezt tapasztalom pedig nem 1-2 embert ismerek.... Szóval én felhasználó oldalról is ezt mondom és szerelői szemmel....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
CharlieDrop
veterán
Hát.
Én e36-e46-e91-f20 sort tudhatom magaménak. Szerettem az e46-ot, de a 4. Közül az az utolsó a sorban. Az e91 akkora ugrás volt utána, hogy össze se hasonlíthatatlan. Igazából egy dologban “jobb” az e46, hogy az e9x széria már egy fokkal közelebb van ahhoz az ötös szinthez, amit az e39 állít fel.Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
nagyúr
Sziasztok!
A Kormány középállàsom el van mászva. Hol lenne érdemes beállíttatni? G30 530e és van részleges önvezetés is, nem tudom ez számít-e?!
Előre is köszönöm!Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
KAMELOT
titán
Szerintem meg Ezredes leírt mindent.
Összességében egy olyan kocsit kell választani 2022-ben, ami nem rohad, megbízható, jól felszerelt és árban legyen jó. Ha kell kicsit fizessen többet. Sajnos ez van egy használt kocsinál, hogy nehéz jót kifogni.
Legjobb, ha mindjárt egy komplett motor generállal kezdi és akkor tuti 1-200k km-ig nyugalom van. Ezt is a vételárhoz kell kalkulálni. 10 éves kocsiban simán benne van 200k+. Senki ne várjon kevés km.
Most néztem hirdetést SK. (csak példaként említem)
2018 mondeo combi 2.0 benzin, automata, ST line, 56.000km---22.000€. Közvetlenül a Fordtól. Akár már 0% elhozható, 200€/hó.
Természetesen azért valami önrészt jó ilyenkor letenni.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
vedini
őstag
Ugy tunik nincs is akkora gond
[link]workworkwork...
-
KAMELOT
titán
válasz vedini #62930 üzenetére
Majd csak most fog kezdődni az egész. Ott állnak a félkész kocsik vagy majd 1-1.5 év múlva megkapod, ha most adtad le a rendelést. Nem beszélve a kimaradt hónapokról, amikor is ált az egész gyártás.
Alumínium mennyi is most? Ja 3x áron megy. Ez is drágábbá teszi az autót.[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Shadowbull
addikt
No, akkor már ilyen is van.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
windlord
őstag
válasz KAMELOT #62931 üzenetére
Most itt két küldön dologról beszélünk.
Megrendeled és kifizeted az autót.
Vársz másfél évet. Közben elugrik valaminek az ára, az a kivitelező költsége.Megrendeled, adsz előleget, nem a vételárat kifiezed ki.
Itt más a dolog.Építőipar ugyanez.
Mi generálként nyomjuk, kb 20 milliárdos cég vagyunk.
Mi kiemelt városi létesítményeket nyomatunk, itt azért nem ritka egy 3-4 milliárdos munkánál a 600-800 milliós ráemelés az árváltozások miatt.
A felgyülemlett balanszot a Megrendelő és a Kivitelező osztja szét. Állam zéró.Én hallok olyanokat, hogy lassan átterhetődik a lakossági szektorra.
Nah, az lesz igazán kemény. -
FIREBLADE78
addikt
válasz windlord #62936 üzenetére
Szerintem már át van. Mivel nagyon fölé lövik a m2 árakat. Nekem ne mondja senki,hogy nettó 800-1.misi egy fos lakás ára amit obis szaniterekkel,anyagokkal raknak össze. Biztos vagyok benne,hogy belekalkulálja a cég a jövőbeni árváltozást nagyon keményen.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
windlord
őstag
válasz FIREBLADE78 #62937 üzenetére
Te bele kalkulálnád a 300% -os áremelkedést?
Hogyan áraznád?
Mindenre ráteszel + 100-300% -ot, hátha drágul a réz meg a vas, fa---stb. Inflálódik a pénz..stb.
Ezek útközben adódnak hozzá.A kereslet határozza meg a kínálatot. Ha veszik a 30 millás 50 éves panelt x3 árért, akkor miért ne? Te is eladnád a sajátod x3 áron
450khuf / nm -ben lakosságiban már patikát lehet csináltatni.
Nyílván kell egy jó terv, egy jó kivitelező és 100 műszaki ellenőr akiket felbérelsz ha nem értesz hozzá, hogy képviseljenek.Nyilván ebben az árban a telek nincs benne, vagy hatalmas mákod van.
Lakáskérdés, városban az már szitu.
Nagyváros, plusz egyetem a közelben és már horror.De mint a kocsinál. Ha nem mész utána, akkor nagy eséllyel
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
Tessék parancsolni [link]
Nincs pénze villanyra!windlord: Azért látom jól átlátod a dolgokat!
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
cOxeR
Ármester
válasz windlord #62936 üzenetére
Ma én csak elugrottam az ikeába, a múlt héten készlet hiány miatt rendelt 4 db gardrób fiók potom 33%-al kerül többe mint a múlt héten. Amit ki kellett
fizetnem, de majd jóvá írták. Ez egy 150-es kommersz szekrény esetén kb egyik hétről a másikra 70 ezres áremelés, ennyivel lett volna több ha nem a múlt héten veszem. Nem normális ami itt megy. Kellene még egy a házba, de így ezt el is engedtük. Egyedi bútor pedig megfizethetetlen. Holnaptól ráteszek 30%-ot a fotózásaimra, senki nem fog jönni… ezt is csak olyan helyen lehet megtenni, ami nélkülözhetetlen, vagy már a félbehagyás nagyobb veszteség mint a befejezés. -
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #62940 üzenetére
Ez a hype is vicc ami e-körül a hír körül van… ezen röhögök már mióta kikerült, 1 óra alatt 2kw max amit be tud termelni, az max 150Ft (ipari díjjal számolva), az aztán acélos “lopás”. Legyen rajta naponta 3 auto összesen 2-2 órát. Csődbe mennek. Meg a veszélyes… 10A a legtöbb gyári töltő, még csak nem is 16A, ne mondja nekem senki, hogy bárhol bárki húz be villanyt, úgy, hogy a kábel nem bírja el ezt… az első tömör kábel 1,5-es, ami 15A-ig simán jó. Megint megy a parasztvakítás a valójában semmin. Zavarja őket zárják le, vagy írjak ki, hogy tilos, vagy szerelje le. Amúgy meg ha 20kw-os átlagot veszünk 100km-re, akkor 1 óra alatt nyer valaki ezzel 10km-t, ami lepkefing, aki ennyire kicsinyes az töltse így, bőven elég az agybaja… eszembe nem jutna óránként 75Ft-ért (lakossági költség) idiótát csinálni magamból.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz windlord #62945 üzenetére
Egy közepesebb ipari porszívó is ugyanúgy lehet veszélyes egy ilyen aljzatban, tény az nem folyamatosan veszi fel a kakaót, pl órákon át, de nem vesz fel kevesebbet…
Igen, ha nem üzembiztos - vagy nem használható, ne legyen elérhető.
Amúgy a hírben töltés közben kiégett auto egy Jaguar volt, kíváncsi lennék mi volt a tűz oka.Sajnos szerintem se lesz egyszerű ez az év…
[ Szerkesztve ]
-
windlord
őstag
Nem a villanyos halozat a kerdes, mert egy ilyen intezmenyben mindenrol meresi jegyzokonyv van.
Itt az akksitoltes a nem oda illo veszelyforras.
Vagyis az elektromos auto toltese a nem arra kijelolt helyen es aramkorrol.
De amugy valjuk be, ez siman ertheto.Gondolom a hazirendben ez szabalyozva is van egyertelmuen.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz windlord #62947 üzenetére
A kijelölt helyen is pont ugyanilyen a töltés veszélyessége. Gyári töltőkábel, pont olyan ellenőrzött szabályszerű kör, mint egy kijelölt hely, egy előre elkészített töltőberendezéssel.
Ez olyan, mintha a kávéfőzőt nem lehetne bárhova bedugni, miközben gyárilag úgy érkezik, hogy rajta van a szabvány dugvilla. Ha kigyullad egy autó nincs extra berendezés, hogy eloltsa a tüzet, legalább is sehol egy plázába se láttam (pl Etele pláza).
Új hozzászólás Aktív témák
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- 3D nyomtatott versenypályák
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000