-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Shadowbull #62543 üzenetére
Értem. Tesztekben mondják,hogy xy autónál nem jó a platform,mert nem kimondottan elektromosnak gyártott. De akkor tök mindegy ezek szerint.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #62556 üzenetére
Vannak olyan nem BMW modellek a piacon, amik eredetileg ICE modellek utólagos átépítései. Ott tényleg lehet hátrány például kisebb a csomagtér, vagy az utastér.
A BMWk nem ilyenek. Sajna ezt egy csomó tesztelő nem tudja/akarja tudni.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #62560 üzenetére
Halásztelek.
-
Puma K
veterán
válasz KAMELOT #62561 üzenetére
Ha céges a verda?
Akkor nem tud az ember csak úgy venni egy kertes házat mert a cég ahol dolgozik adott neki egy olyan autót amit nem tankolni hanem tölteni kell és csak akkor megy.
Igaz ahogy cOxeR is írja az ő esetében havonta 1x elég töltenie az autóját és nem mindennapos látvány lehet ez a kábelt kilógatunk az utcán történet.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #62561 üzenetére
EV-ből nem veszel családi házat… nem a 2xM autókat töltik így az emberek, hanem a 3-6M közöttieket.
Jönnek majd az aszfaltba épített vezeték nélküli töltök, mint a mobiloknál, pont kap annyit amit elhasznál útközben, minden másra ahol meg nincs töltő meg ott marad az akku kapacitás. Na ez tényleg a távlat, de van benne ráció.
-
vedini
őstag
szerintem az elektromos jármű a jelenlegi koncepcióval, nem lesz olyan meghatározó a történelemben mint a belső égésű motorok, sem időben, sem felhasználók mennyiségében (kivéve tömegközlekedés).
átmeneti megoldásnak gondolnám
hamar laposodni (nyilván belső égésű motorokhoz képest ez 1-2 évtized is lehet) fog a görbe felhasználók tekintetébenegyik totálkár-os videóban volt egész hosszan kifejtve az infrastruktúra korlátai, pl milyen gerinchálózat kellene, belvárosba vagy Budapestet tekintve százezernyi gyorstöltő, supercharger egyidejű üzemeltetésére
workworkwork...
-
KAMELOT
titán
Először rendes utakat kéne csinálni és városokba parkolókat. Ezek mind ilyen fikciók "mutassunk valami újat" címmel, hogy legyen róla beszélve. Az meg a másik, hogy egyátalán meg e valósítható!
Autópályán kamionnal előzöm az EV-ket, annyira gyorsan mennek!vedini: Az amiről az elejétől kezdve beszélek. Amit korábban linkeltem. Az a angy hír tettek+4 superchargert. 4x 200.00 dodót eldurrantottak. Abból egészen más értelmes dolgot is csinálhattak volna.
Svájcban a töltőkön olyan sokan állnak, hogy üres az egész![ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
cOxeR
Ármester
válasz vedini #62566 üzenetére
Szerintem meg rengeteg ember van akinek olyan időtávot kiszolgál egy elektromos, különösebb szerviz nélkül, hogy nagyon életszerű. Pl anyunak egy Yarisa van, 70-80k km ha van benne, így 10+ év alatt, szerintem sose mentek vele egyszerre 2-300km-nél többet. A lakosság nagy része így közlekedik főleg városok mellett peremvidéken, egy belsőégésű sokkal több törődést igényel, minden tekintetben.
Nem véletlenül van az éppen új napelemes pályázat is úgy megírva, hogy a szolgáltató távolról kezelhesse a felgyűlt/letárolt energiát (már aki megfelel). Sok olyan lehetőség van amivel lehet energiát áthidalni, balanszolni. Nem nem vagyok elvakult ezer meg egy a buktató, de rengeteg felhasználásra az elektromos megoldás, igen is a lehető legoptimálisabb jelenleg elérhető választás. -
KAMELOT
titán
Mennyi az a Yaris? Szerintem még így is jobban megéri anyudnak, mintha venne elektromos. Pontosan erről van szó, hogy a hosszú távon sehogy nem jösz ki jobban. Most szeretnénk venni új autót 3-6M között. Sajnos ilyen nincs EV fronton. Van olyan ami bénán néz ki és hely meg nulla.
Legtöbb embernek családja van tehát, azt is akarja vinni.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
vedini
őstag
Arra akartam utalni, a jelenleg elektromos megoldas nem fog akkora tomeget lefedni mint a belso egesu motoroke tetozni fog egy bizonyos ponton, fizikalilag kivitelezhetetlen az aramot elvezetni a vegfelhasznalasi pontokra, es nyilvan gazdasagilag sem eri meg
szepen fognak csokkenni a belso egesi motorok szama, bizonyos pontig no az elektromos autoke, es szepen bekuszik egy ujabb technologianem tudom hol van a jelenlegi akkus technologia felso korlatja, de nem gondolnam, hogy 10 v 100x hatekonysag novekedesnel tobb van benne
A magara ebredt tarsadalom nem nyeli le, hogy minden 100-ik auto marad meg a gazdagok kezeben, aki kepes megfizetni a sorbanallas nelkuli toltest...
Ettol fuggetlenul szepen fejlodik a szegmens, prius ota nagy utat jart be, es egyre tobb embernek eri meg, csaladban, ismerosok koreben is egyre tobben vesznek, egyeduralmukban viszont kevesbe hiszek
egeszen biztos, hogy szamolassal is kijon a matek:
egyik gorbe egyeni megtakaritasok vs gepjarmu ara
masik gorbe allam altal szponzoralt infrastruktura kiepitese vs adok/gepjarmure terhelt koltsegNyilvan a game changer a laptop meretu akku par ezer km-es hatotavval, jah de akkor jonne el a kanaan a hiperpigmentalt lakosoknak, akarom mondani megnesszemu fiataloknak avagy recycling matadoroknak
[ Szerkesztve ]
workworkwork...
-
KAMELOT
titán
válasz vedini #62571 üzenetére
Ugye [itt] ez a cikk. Ezeket kell hozzátenni...
1. Magas jólét/fizetés
2. Erős gazdaság
3. Rengeteg olaj
4. Adóból finanszírozzák az EV vásárlását
Más országokban ezt nehéz kivitelezni.windlord: Inkább ironikusan próbáltam írni, hogy az EV szolgáltatásokat később valakinek meg kell fizetni. Senki nem fog ingyen adni áramot!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
H.Ezredes
őstag
Ez egy kicsit hosszú lesz.
Kaptunk egy megkeresést,hogy a nemrég vásárolt 35D-vel nincs minden rendben. Motor nem jár szépen kis rángások menet közben nem stabil az autó menet közben stb... Papírforma szerint 6 felújított befecskendező volt benne. Sajnos 2 volt ezek közül javítva / felújítva / bevizsgálva. Mind a 6 befecskendezőt bevizsgáltattuk 2 hibás volt ezek meg lettek javítva természetesen a többi kapott új IMA kódokat a befecskendezők ezzel jók is lettek. Szerelés közben sajnos hozzá nem értést tapasztaltunk. A toronymerevítő csavarja bele volt törve a konzolba. A Szívósor ki volt lyukasztva. A nivó pálca tartó csavart a kedves szerelő felcserélte a burkolat imbusz csavarjával és a kúpos hosszabb csavar vég szépen kifúrta a szívósort ahol szépen folyt ki az olaj és a turbónyomás szépen ki tudott szökni.... A befecskendezőknél 4-nél !!!!!! nem megfelelő alátét volt berakva emiatt nem azon a magasságon fecskendez ahol kellene. A tömítések állapota kritikán aluli volt. Kapott másik szívósort új tömítések és mindent javítottunk ezek a hibák közül. ( Állítólag ( 400-420Le -t kellett volna tudnia ) Utassal tudott dragy-val mért 100-200-on12,9-et ami messze elmarad attól amit tudnia kellene. Egy nagyobb intercooler volt feltákolva amit ki is lyukasztottak így megjavítottuk a coolert és csináltunk hozzá egy rendes konzolt. Kapott új csöveket / bilincseket. A futómű borzalmas állapotban volt gyakorlatilag mindent lehetett kicserélni.... Az első toronycsapágyak felemásak voltak nem is E60-ba való volt az egyik ( E39 ) ami felült a rugótányérra és még a magassága se stimmelt. Lógó gömbfejek elöl / hátul szétszakadt szilentek lötyögő híd stb. Hátul belerohadtak a lengőkarokba a futómű állító csavarok difi szilentek szétszakadva. itt is cseréltünk mindent. Stabilabb úttartás miatt poli szilenteket kapott a híd és a kis lengőkarokból M5 lengőkart. Kapott 4 új sport gátlót az összes szerelékéve együtt és természetesen új Eibach pro kit rugókat is,hogy teljes legyen a kép. Menet közben tönkrementek a turbók pedig előtte voltak felújítva. A turbós szétszerelés után megégett / megsült tengelyt talált ami olajnyomás problémára utal. Egy felújított motor volt benne ahol még új olajpumpát is kapott ( később kiderült a pumpa csak szétszedve volt és takarítva nem új ) Tudtuk ,hogy akkor az olajpumpa irányába el kell mennünk és volt egy hengerfejbe beletört tőcsavar is amit az előzőleg felújított turbó cserénél beletört a szerelő.... Olyannyira sikerült beletörni,hogy nem lehetett kiszedni egyszerűen heggesztéssel. Motort ezért ki kellett venni és ki kellett fúrni. ( helyén 6-os hengert lehetetlen megcsinálni ) A turbók levételekor kiderült,hogy a kipufogó csonk is "javított" tákolt volt ahol kifújt a turbó.... Kapott másik hibátlan csonkot szépen mindenhol síkolva.Kivett motornál egyszerűbb volt az olajpumpa után menni ahol kiderült,hogy az olajpumpát szétszedték és fordítva rakták össze !! Eleve egy kopott olajpumpa volt ami fordítva is volt összerakva szépen a turbók idő előtti meghibásodásához vezettek..... Kapott természetesen új olajpumpát akkor új vákuumcsöveket a csapágyas vízpumpa is kikerült A tákolt kis gumibakok váltó cső konzolok és mindent ami rosszul volt összerakva helyrehoztuk. Rengetek egyéb hibát megcsináltunk. Most tartunk ott,hogy az autó normálisan jön / megy de még mindig nem 100%-os a projekt. Miután megcsináltunk mindent már csodálatos 12,5-öt tudott 100-200-on dragy-val ami szintén harmat gyenge az állítólagos 400-420Le-höz jó ha tudja a 360Le-t.... De ez már a legmellékesebb annak tükrében,hogy milyen volt az autó alapból....
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz ittakary #62578 üzenetére
Ez kb a kocsi ára összesen.....1+ bőven még maga az alkatrész se jön ki anyagárba.... Egy ilyen olajpumpa újba ~150K Csak 2 turbó felújítása ~250K ebben nincsen benne a másik csonk / síkolás / rengeteg tömítés / olaj / szűrő / munkadíj...... Komplett motor váltó ki lett szedve komplett első / hátsó futómű kiszedve..... Ez az volt,hogy mondtam a srácnak milliókat kell költeni ,hogy ez jó legyen. Azt mondta meg kell csinálni kész... Pénz van hobbi / hétvégi autó már megvette ez van legyen jó....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
-
KAMELOT
titán
Mondjuk igen, de ha nézed a másik felét, hogy komplett fel van újítva minden, tehát a tulaj nyugodtan ül a kocsiban, mert minden rendben akkor, ez egy jobb alternatíva.
Pont most volt egy cikk, hogy a behozott kocsik 70%-a tekerve van és ugye ott a legtöbb a dízel. Így a tulaj nyugodt.1,5M + 1,5M még így sem járt rosszul.[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
FIREBLADE78
addikt
Honnan érdemes gyári alkatrészeket venni?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Puma K
veterán
válasz FIREBLADE78 #62582 üzenetére
Vannak alkatrészek amiket az autót gyártók gyártanak. Van amit pedig ők is rendelnek-gyártatnak.
Ki kell deríteni hogy a vásárolandó alkatrész kinek a terméke és úgy keresni a neten a forrásokat.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
BossBoss
őstag
válasz FIREBLADE78 #62582 üzenetére
-
Chrys_
addikt
válasz KAMELOT #62581 üzenetére
Szerintem is jó ez így, még ha első hallásra egy lábon kihordott infarktus is. Tudhatja, hogy kb. minden biztosan bevizsgált/cserélt/valóban felújított.
Amit nem értek, hogy ha van pénz és hétvégi autó akar lenni, miért dízel? Még HA olcsó is volt.Mennyi munkaórát kellett ráfordítani?
-
szabi325
tag
válasz FIREBLADE78 #62587 üzenetére
Én bajorbolt-ból szoktam ha ragaszkodom a gyárihoz (pl fék) de ha nem gyárit akarsz szűrőkből akkor Kaufferrel is jól jársz, én onnan a gyári beszállító termékeit veszem: Mahle/Knecht légszűrő, mann olajszűrő, hengst pollenszűrő (teljesn jó), van gyári BMW olaj is de most majd kipróbálom a Motult
[ Szerkesztve ]
-
válasz CharlieDrop #62591 üzenetére
-
H.Ezredes
őstag
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
válasz CharlieDrop #62594 üzenetére
Persze, értem én. Nekem is van erős dízelem, az a napi, tök jó vele menni. De hétvégi játszósnak finoman szólva is fura, én arra benzineseket tartok.
Meg oké, hogy lehet tuningolni, megy egyenesben, csak nem kifejezetten az hobbiautó.[ Szerkesztve ]
-
válasz CharlieDrop #62597 üzenetére
Én nem úgy értelmezem azt a mondatot. Igazából mindegy is.
-
whitezo88
nagyúr
válasz CharlieDrop #62597 üzenetére
vagy piacozós, mint a Brabus a Műhelypornóban.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EAFC 24
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000