-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
koanla
aktív tag
válasz Chris0321 #62096 üzenetére
Sanszosan az a kulcs, hogy - ahogy Te is írod - a legtöbben egyautós háztartásban élnek és ott muszáj kompromisszumot kötni. (Ha az árát nem nézzük, akkor) többautós esetben már el lehetne menni olyan irányba, hogy az egyik elektromos rövid távokra (családi háznál saját töltési lehetőség, esetleg napelem, stb.), míg egy (vagy több! ) másik hosszabb távokra, pályanapra , stb. .
Ami viszont utóbbi esetben a nagyon bajos lesz, hogy a hosszabb távra valót meg nem éri majd meg tartani, ha csak évi 6-8-10-12 /havi 1-2 alkalomra kell csak. Arról nem is beszélve, hogy például az én kis drágám imád megsértődni, ha nem használom huzamosabb ideig (köcsög pandémia!). Szóval csak állni a legtöbben akkor sem vennének (és igazuk is van!), ha még lenne is pénz lóvére.
Bazira nem egyszerű ez a téma; de legalábbis nagyon nem annyira, mint első pillantásra látszik... -
cOxeR
Ármester
válasz koanla #62095 üzenetére
Mit kaptam mikor megvettem a Z-t, ebbe semmi se fér… sose volt gondom vele, se nyaraláskor se máskor. Nem Ikea butor hazacipeleshez való, és mindig van egy jól pakolható (hátsó üléssor dönthető és nem sedan) autóm, de ettől függetlenül felesleges, nekünk - még - a kettő ülésnél több is.
Ha meg nagy auto kell, akkor kisteher berles 9-10k/nap… es nem kell fosni, hogy lekarcolom az utasteret egy böszme butorral, bármivel. Évente két-három alkalommal jobban megéri a bérlés amugy is. -
kardkovacsi
senior tag
válasz koanla #62095 üzenetére
A csomagtartóról az a véleményem, mint a gáz mindig kitölti a teret. Hát ilyen az asszony meg a csomagtartó viszonya. Ha van 700 liter akkor majd nyáron is telerakja, mert beteszi a gyerek összes téli ruháját is biztos ami biztos alapon. Mi a BMW 370 literes csomagtartójával (phevé 110 literrel kisebb) is teljesen jól elvagyunk. Az volt a terv, hogy akkor majd veszek egy Thule tetőboxot, de azóta is csak veszem mert kelleni nem kell
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #62100 üzenetére
Butaság csak fizetős töltőn tölteni… meg nem is életszerű azért, de úgy persze 3x ennyi. Mondjuk úgy se irreális. (jelenlegi árakon persze, ami nem sokáig lesz így)
-
koanla
aktív tag
válasz Chris0321 #62102 üzenetére
Akkor az enyém kifejezetten hisztis lehet, mivel szerintem mikor legutóbb egy hetet állhatott kábé, már dobta is a kormányszög-jeladó hibát
Sajnos mióta (ami persze valahol nem baj, a környezet meghálálja) nem megy minden nap, azért megérezni rajta. Épp a napokban számoltam, hogy másfél éve, mióta ez a szar velünk van, 20000km-em esett ki kábé. -
koanla
aktív tag
A csomagtartó jelentősége akkor értékelődik fel, amikor nem egy-két személynek kell, hanem családnak. Gyerekholmik bármit meg tudnak tölteni (pótos IFA-t is! ). Mióta "magunkra maradtunk", nekünk sem necces, de azért amikor két és félórás ottópályás zötykölődéssel haza kell zötyögtetni a fiamat és belongingjait, azért nem haragszom meg, amikor nem mondjuk egy Z4-gyel mentünk érte, amibe eleve be se férnénk hárman. Attól még persze baromira tetszik (tetszene!) a Z4, de csak sokadik ótónak.
-
koanla
aktív tag
válasz kardkovacsi #62105 üzenetére
Ahogy nő(nek) a gyerek(ek), úgy lesz majd egyre kisebb jelentősége a csomagtartónak - jó esetben. Tetőboxtól meg meg is őrülnék (oké, mondjuk a kombitól is - kivagyok a hátsó futóművüktől! )
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62098 üzenetére
Igen, de írtam korábban. Ahol flottás az autó ott a cég se hülye aki adja az autót. Ha már többe került és félig villanyos akkor egyes cégek nem adnak hozzá korlátlan benzint hanem korlátlan publikus töltést. Azaz ha nem tölti akkor bizony hamar kifogy a benzin kártyáról a zsé.
https://villanyautosok.hu/2021/10/07/igy-zoldulnek-a-ceges-autoflottak-magyarorszagon/ -
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #62110 üzenetére
Ez lefedett kb. 1500 autó majd 3-4 év múlva. Cégenként változik a policy, keret, sőt ahogy írják cégen belül is, felesleges ezen tovább lovagolni. Nekem az ismerősöm konkrétan dízelt vett plugin helyett, sokkal jobb lett volna a 318d helyett a kia sorrento, de így döntött... Egy árban volt passat 2td, 318d, kia plungin. Én pl. az árát választottam volna.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Puma K
veterán
válasz Chris0321 #62096 üzenetére
Az E39-ben 4 ember 2 éjszakás, 2 sátras, 4 hálózsákos, 3 függőágyas, 4 túrahátizsákos hegyi túrázásához szükséges cuccokat el tudtam pakolni.
A korábbi W201-es Mercimbe a ~450 literes csomagtartójába 3 fős konyhabútor beépítő brigád komplett cuccát pakoltam be koppig minden helyet kihasználva, úgy hogy a csomagtartónak annál az autónál csak a teteje nyílik... pedig volt ott dekopírfűrész, akkus csavarbehajtók, ütvefúró, gérvágó, merülőfűrész vezetősínnel, vízmértékek, beépítendő anyagok stb-stb mindegyik szerszám a saját hordozódobozában.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #62113 üzenetére
Annyira nem néztem utána, de szerintem addig kitart a garázs temperálása nem?
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
nagyúr
válasz kardkovacsi #62113 üzenetére
A KIA-k ráadásul hullanak, mint az őszi legyek. Cégnél van pár, elég sok velük a baj. (Ceed hybridek)
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62114 üzenetére
Talán, de milyen már, hogy rányomsz a fűtésre és rottyan a benzines. Annak terhelés kell, hogy fűtsön azaz 4-5 hónapig benzinesként használod.
Mennyivel igényesebb a BMW, hogy ott a fűtőszál és bár az sokat eszik de van fűtésed. Mellesleg mindezt remote, appból vezérelve is tudod. -
FIREBLADE78
addikt
válasz Shadowbull #62119 üzenetére
Remélem soha sem lesz. Ezek a segítő funkciók is életveszélyesek. Össze vissza rángatja a kormányt.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #62120 üzenetére
Az enyém nem rángatja a kormányt, csak finoman ellentart vagy jelez ha olyat csinálok amit nem ért (valahol jogosan). Szóval ezt a BMW-nek pont nem rónám fel.
Ráadásul állítani is tudod az ellenkormányzás erősségét és a figyelmeztető rendszerek érzékenységét is.
Míg anno 4-5 éve egy Opel Astra megölt a túlzott óvatosságával, és folyton villogot/sípolt a követési távolságra, a BMW ezt kellőképp diszkréten teszi, és olyankor jelez csak amikor tényleg esélyes, hogy elbambultam.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #62120 üzenetére
Nem tudom. Rengeteg erőforrás és kutatási pénz van a témában, soha nem lehet tudni mikor lesz valami áttörés.
Az én szerény laikus véleményem szerint a feladatot nem lehet klasszikus módon leprogramozni, mindenképpen valamilyen mesterséges intelligencia kell majd hozzá. A gond az hogy ma már egy hótegyszerű mintafelismerő programot is AI-nak neveznek, de ide sokkal több kell majd. A gépnek valóban értenie kell majd hogy mit lát.
Szóval én szkeptikus vagyok.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
98bja
senior tag
Hadd meséljek el egy kis sztorit.
Megláttam hahun egy E91 325i-t. Kevés kilométerrel, jó állapotúnak volt írva. Kép még nem volt, friss volt a hirdetés. Mivel ott volt a kereskedés ahol lakom, gondoltam megnézem, nem volt vesztenivalóm. Mikor megérkeztünk, már láttam hogy kamuszagú volt az egész. Jött a kereskedő, mondogatta hogy mennyire jó meg fasza, valós kilométerállás, ugye szokásos dumák. 170 ezerrel volt hirdetve, a szervízkönyvében 2015-ben kapásból 208 ezernél volt egy bejegyzés. Belseje le volt élve, minden szét volt kopva, körbe volt húzva, szóval nem volt jó állapotú. Ekkor jöttek a mentegetőzések, hogy ja amúgy véletlenül egy másik autónak az adatait adták meg, mert pont múlt héten adtak el egy pont ugyan ilyet, csak összekeverték a papírokat, meg amúgyis minek megyünk ennyire bele a részletekbe. Aha mondom jólvan akkor
Mindegy, arra végülis jó volt, hogy rájöjjek, hogy nekem nem E46 kell, hanem E90.
szerk: Azóta már a hirdetést javították 198 ezer km-re, de még ez sem tükrözi a valóságot.[ Szerkesztve ]
-
koanla
aktív tag
válasz Shadowbull #62119 üzenetére
Hát, az elég lehangoló. Személy szerint már nagyon várom.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Tsebacsi #62121 üzenetére
Amikor mentem pályán új X5 45e-vel,akkor majdnem fejreáltunk 180-nál. Ok sarkítok,de nem kellett sok hogy jobban becsellengjen a bódé. Ki is kapcsoltattam azonnal,mert ha tovább csinálja szerintem ott halunk meg. Semmi pénzért nem fizetnék ezért az idióta extráért. Nemhogy 4-500k-t. ( Asszem annyi a driving asist pro)
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Puma K
veterán
válasz KAMELOT #62134 üzenetére
Az a gond, hogy a sok idióta vezetés közben a telefonját nyomkodja és nem a vezetésre figyel.
Az meg hogy ott az ember csak pont a tekintetének a negyede figyeli az autót és az utat egyszerre... arra egy ilyen vezetés segéd pont jó, hogy jelezzen és felébressze az agyhalott állapotából az idiótát hogy nézzen már rá az útra mert valami nem kerek.
Igazából a piás-drogos, telefont nyomkodó és büntető fékező sofőröket nagyon csúnyán meg kéne kúpolni. Akár még a jogsiját is el kellene venni és az autót is lefoglalni.
Mert ameddig nincsenek drasztikus lépések addig félvállról veszik az emberek... volt olyan kollégám anno aki képes volt egyszerre 1-1 telefont 1-1 kezében tartani és közben írogatott meg hangüzeneteket küldözgetett... miközben Budapesten vezetett...
Múltkor az autópályán láttam, hogy egy GLE Cupé AMG Mergában az ipse két kézzel nyomkodta a telefont és a külső sávban ment kb 90-100-al...
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
koanla
aktív tag
válasz KAMELOT #62134 üzenetére
"Önvezetés nem lesz és jó sem."
Remélem, hogy nem Neked lesz ebben igazad.Sok mindent lehetne erre írni, de kerülném a hitvitát. Azért egyet hadd írjak ide mégis: Anno mennyi "Lada" volt és azokat mennyit használták is? Most mennyi "nem-Lada" van és mennyit mennek velük? Nem muszáj válaszolnod, félig-meddig költői a kérdés.
-
koanla
aktív tag
válasz Puma K #62135 üzenetére
Tegyük hozzá, hogy olyan sem figyel oda, aki nem nyomkodja a telefonját, nem eszik-iszik, nem túrja az orrát, stb.
Sőt, a legfontosabb probléma, hogy a legtöbb a gondolkodás képességét is levetkőzi, amint autóba pattan. És ez azokra is igaz, akiknek amúgy tényleg van esze. De mintha megszűnne használni azt, amint magára csapja az ajtót (vagy hogy picit on is legyek: az ajtószervó ráhúzza )Szerk.: a listádhoz én még felírnám a követési távolságot nem tartókat, a kanyar- és kereszteződést levágókat. Foglalkoznék azzal is, hogy a legtöbb agyhalott nincs tisztában az elsőbbségi viszonyokkal, nem tud normálisan világítani, előzni, stb. Ja, és ezek többsége legalábbis Hamiltonnak képzeli magát. Ráadásul a kormány tekeréséhez nem fűlik igazán a foguk, a sávváltás intézményét sem sajátították el jól, indexet csak hírből látnak (az agyhalál kompenzálására lehet, hogy visszaadott valamit nekik a sors és cserébe a gondolatolvasás képességével ruházta őket fel, dunno).
Sok dolgot fel lehetne sorolni, ami (JÓ!) önvezetéssel meg fog szűnni egy csapásra.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz koanla #62138 üzenetére
Én meg remélem, hogy nem fog ebben az életben megvalósulni, főleg nem a hivatásos szektorban. Mi lenne a több millió sofőrrel? Munkanélküliség? Szimplán csak el lesz intézve egy ÍJ-vel? Bármelyik komolyabb munkahelyi érdekvédelmi szakszervezet csak annyiban hagyná és tapsolva helyeselne? Kényszerátképzés?
Míg az önvezetés egy forgalomtól elzárt kötöttpályás járművön gond nélkül már megoldható - lásd: metró, stb. - addig Isten ments, hogy egy buszt vagy kamiont ne vezesse sofőr. Egy nagyobb járműnek sokkal, de sokkal több váratlan forgalmi szituációval kell szembesülni, emellett egy autó eltörpül. Idősekkel, mozgáskorlátozottakkal, demenciában szenvedő utasokkal kell a mindennapokban találkozni, zűrös forgalmi szituációkat megoldani, durva manővereket. Ezt hogyan oldanák meg felelősen?[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
válasz FIREBLADE78 #62141 üzenetére
Felénk ez nagyon sok sebből vérzik még. Szerintem az útrendszer nincs rá felkészülve. Akkora kátyúk vannak sok helyen, hogy kitörik a kerék, ha nem kacsázik az ember. Na most egy 21 colos kerekű 2.5 tonnás EV mennyire fog kátyúkat kerülgetni?
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #62143 üzenetére
Ja, csak ennyi, azt hittem nehezebb dolog...
Holnapra megcsinálod?A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #62143 üzenetére
Te mennyi idovel elotte veszed eszre a katyukat pl ha elotted megy egy suto es nem keruli ki?
Jo lesz ha ilyenkor az utolso pillanatban majd veszfekez az auto vagy athuzza a masik savba
Foleg ugy hogy nezd mar meg mennyi ido egy savvaltas ezeknek az autoknakNe almodozzatok mar! Kotottpalyas kozlekedesre valo az onvezetes nem kozutra
Savtarto jo dolog ha jol mukodik, en mtkor egy ilyen Kia-t kaptam amin a gyorsorgalmi utakon tokeletesen mukodott ,jo is volt mert az uj helyeken kicsit jobban tudtam mast is nezni,meg a navit is figyelni
-
KAMELOT
titán
válasz Gsx-rr #62137 üzenetére
Tanulság, hogy tip-top használtat kell venni. Inkább csak csepegett, de ezzel nem tudtam volna senkiben kárt tenni. Telefonálás közben viszont nem az útra figyelsz, ez a gond!
koanla: Baleset végett kit fogsz perelni? Kocsit, hogy önmagát vezette? Maradjunk a földön!
Ha 2 életed van, nyugodtan bízd magadat az elektronikára!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
szimi57
őstag
Önvezető autók??? Röhej!!! Max. intelligens úthálózat, amit el tudok képzelni.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
koanla
aktív tag
Sajnálom, hogy belementem (fene se tudja, honnan indult, de talán mindegy is), de ahogy jeleztem feljebb, nem óhajtok hitvitát folytatni, szóval a magam részéről hiszek, amiben hiszek - és mást is ugyanerre tudok biztatni.
Nem szeretnék ebben a témában mást mondani, köszönöm. Még egy felet fogok reagálni, ami félig-meddig vonatkozó téma, de aztán annyi. -
koanla
aktív tag
"Idősekkel, mozgáskorlátozottakkal, demenciában szenvedő utasokkal kell a mindennapokban találkozni,"
Nagyra becsülendő, hogy ilyen megértő, türelmes, inkluzív stílusod van; üdvözítő ezt olvasni.
Mégpedig azért, mert a mai közlekedésünkre inkább pont ennek ellentettje a jellemző.
Egyszer azt olvastam, hogy egy társadalom fejlettségi fokát abban lehet lemérni, hogy hogyan bánik a gyengékkel, elesettekkel. Nálunk mintha pont elitista lenne a közlekedés és a gyengébbeket pont hogy eltiporni szeretnénk. Hát ez van, még itt tartunk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm