-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tasiadam
veterán
válasz FIREBLADE78 #61094 üzenetére
Megoldotta es vett egy superB kombit. 190 lo 4 henger. Az f10 meg 205 volt vagy 208(?) amellett a teny mellett most elmegyunk hogy csak 260 lora volt huzva a valto vedelme miatt
[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
cOxeR
Ármester
Milyen jó a téma.
Igen van benne drága alkatrész, de nem jellemző a kipurcanás, 7-8 éves, 3-400 ezer km-t futott példányok vannak, a gyári értékhez mérten, 90+%feletti akku kapacitással, mennyi szerviz ez egy turbós benzin/diesel esetén, olajcserével, általános kopó dolgokkal motor/vezerles/generátor/önindító/kipufogó/katalizátor...javítás, cserével? Az üzemanyagról nem is beszéltünk, nekem 10 ezer km alatt csak itt maradt közel 300 ezer a zsebembe, 100k km esetén több milliós tétel, abból megvan az akkucsere is.
Fékeket jócskán 100 ezer km után szoktak cserélni… de van tőlem pár utcára akinek 170 ezer van benne gyári fékekkel. - és nem papírlapra kopott
Valaki normálisan vezeti, alig használja a féket… én konkrétan azért szoktam néha megtaposni, hogy ne legyen korrodált a felülete. Amúgy ez a bicikli fék meg nem is egy vagyon.
Igen futómű ugyanúgy használódik, meg a gumi is… de milyen autón nem?
Kis akkut kell sűrűbben venni abból a gyári az drága, mert ha az megáll az szívás, 2 évente “kidobod” és ennyi, nincs meglepetés. Bár Z4-et új akkuval vettem, és azóta cseréltem is… ez se megy már 6-8 évet mint régen.
Ma pl egy összesen közel 300km-es köröm van - mindjárt indulok, de nincs töltőn a kocsi jelenleg pedig a garázsba áll, kedden töltöttem utoljára mert csak itt jártam vele boltba, és nem feszülök a hatótávon, mert megszoktam a rutint… napközben kell töltenem útközben, na bumm, egyszerűen átállnak a használati szokások ennek megfelelően.[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz tasiadam #61100 üzenetére
Hol hagya le? 50-70 korlátnál városban, vagy 90 közút vagy 130 pálya? Mi van ha lehagyta? Hova kell sietni?
Aztán majd a zsákba is gyorsan pakolják ezeket az embereket!FIREBLADE78: Ahogy írod. A többség itt nem ér rá töltögetni. Mi van ha pont olyan helyre mm egy ahol nincs töltő?
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
tasiadam
veterán
válasz FIREBLADE78 #61103 üzenetére
Azert nem annyora dramai. Bp-n belul 2x oda vissza mehetsz a 2 vege kozott. 10 autosbol nem sokat erint. 1 toltessel elmehetsz egy kisebb kategoriassal siofokig bp-rol vagy pecsrol. Ugyan es keleten a tisza to.
Akkor azert a balatonnal tudod tolteni.
Taxisokkal beszelgettem (BOLT) hogy mit birnak. Tesla p85d masfel-2 naponta tolti. Leaf 2 pedig 1, ha nagyon siet akkor napi 2x20p gyorstoltes. Ennel tobb faj az akksinak.
Eup kis jargany olyan hogy 100km varosban, de 500m gyorsitas kivesz 3km hatotavot.Varosba jo autok. Messzebb en se vennek. Ezert is van e39-em. Itt eljarok taxival vagy bkk-val
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
FIREBLADE78
addikt
válasz tasiadam #61106 üzenetére
Nem azt mondom,hogy nem elég a km szám az emberek többségének. Hanem a lassú töltés és infrastruktúra kiépítetlensége a szívás. Emellett hozzáteszem,szívesen használnék ilyen autót,csak félek ettől a nyűgtől. Mert rittig akkor kell tölteni,ha valahova sietni kell.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
windlord
őstag
válasz FIREBLADE78 #61103 üzenetére
Na most akkor vissza is értünk oda, ahonnan mindig indulunk.
Aki vesz egy ilyen villany autót, és még használja is, annak tuti van annyi beárazva a mindennapjaiba, hogy megtervezi az útvonalát, és amíg a kocsi gyorstölt, addig a polgár iszik pl. egy kávét meg lenyom 15 fekvőtámaszt.
Mert ez így működik.Te neked \ másoknak, van, hogy ez Isten ellenes bűn, de vannak emberek akiknek ez gond nélkül megy és boldogok.
El kell fogadni.
Van akinek a saját felesége tetszik, van akinek a másik férje...Mondom ezt úgy, hogy nincs villany autóm, de ha lenne, tuti megbírkóznék a feladattal.
Ennyi erővel a tankolás is nyűg. Az is elvesz az ember életéből 5-10 percet. Addig is lehetne sietni.
-
Puma K
veterán
Múltkor éjszaka az Alagút utca és a Krisztina körúton lévő kereszteződésben álltam a pirosnál... mellém ért egy i3 és a nyitott napfénytető miatt hallom hogy valamit magyaráznak.
Nézek át és az i3-ban ül 4 gyerek. Kb 17 körül lehettek. Olyan közösségi médiában népszerű frizurákkal, fizimiskával és ruházattal...
A jobb 1-ből lehúzott ablakkal és félig lógva kívülről az ajtóra támaszkodva járt a szája az egyiknek. Lehúztam az ablakomat és érdeklődően nézek a srác felé, hogy mit szeretne.
Üvölti hogy: ÉPÍTETT FUTÓMŰ VAN ALATTA? EGYEDI KIPUFOGÓ RENDSZER AZÉRT OTT VAN NEM? KICSIT MEG IS VAN PISZKÁLVA IGAZ? STAGE 2 UGYE FENT VAN?
Mondom neki, hogy gyári az autó, nincs belenyúlva: [kép 1] - [kép 2] - [képe 3]
Erre pirosra vált a lámpa és lassan elindulok jobbra tovább. Ezek meg mentek az Alagút felé és mondja a kistáska, hogy EZT JÓL MEG MONDTAD, KEMÉNY CSATA VOLT.
Kis takony ugat a spanja apjának az elektromos kocsijából... kik ezek...?
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
FIREBLADE78
addikt
válasz windlord #61108 üzenetére
Mióta töltesz egy elektromost 5-10 percig fullra? Max 10 % ha megy bele bullshit. Legjobb,ha van egy ilyen kocsi és egy dízel,benzin a hosszú útra. De ezt plebs nem teheti meg. Habár ha fél millás kocsi a "rendes" autó,akkor talán
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
cOxeR
Ármester
válasz windlord #61108 üzenetére
Ugyanaz mint a tankolás, csak ha valaki egy füst alatt akar többet menni, akkor többet kell tölteni.
Lenyomtam ma már 150 km-t, mivel reggeli tömegbe kellett mennem, ez elvett egész konkrétan, 2,5 órát, most feldobtam ingyen 50kw-os töltőre, és addig beülök kávézni - hiszen bőven itt az ideje, majd lenyomom a maradék 150-et, aztán beállok a garázsba felteszem tölteni, reggelre tele. Ez aztán a komfort hiánya az életnek egy elektromossal.
Ez a napi kör, kb 600 Ft üzemanyagba lesz.
Pont egy “iker” mellé álltam.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #61111 üzenetére
Sajnos nincs, de az ilyen nyikhaj srácokat én se értem.
-
windlord
őstag
válasz FIREBLADE78 #61110 üzenetére
Irtam en neked 5-10 percet?
Kut, radugod.
Elsetalsz, kersz egy kavet. Fizetsz, megiszod, nyomsz 15 fekvot es visszasetalsz.Kb. 30 perc.
Gyorstolto 30 perc alatt mennyit pumpal?Gyorstolto? Tudom, fizetos mint a benzinkut.
Lehet meg kell nezni elotte hol van ilyen utkozben.Errol beszelek.
Neked nem fer bele, masnal igen.Ki mondta, hogy a plebsz jar elektromossal?
Szerintem engedd el, es fogadd el masok nai rutinjat is.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz KAMELOT #61098 üzenetére
Én alig várom, hogy élhető, kompromisszum mentes e-autózás legyen. Számomra a motor-és kipufogó hang az, ami irritáló és nehezen elviselhető. 3 éves korom óta troli és villamos mániás vagyok, 5 éves koromra ez már odáig fajult, hogy általános iskola közepső osztályig játszottam otthon a troli/villamos vezetőt, csapkodtam a kredenc ajtaját és utánoztam a villanymotor hangját. 9 evesen megengedte a villamosvezető, hogy a hurokvágányon végigvigyem a remizben a villamost, természetesen szigorú felügyelet mellett. A mai napig életem egyik legnagyobb élménye volt. A mai napig képes vagyok órákat utazni tömegközlekedésen vagy épp YouTube-on nézni a régi és új trolik, villamosok videóit. A T-281 és a T-282 volt az örök szerelem, az én zöld trolim, a gyönyörű Hitachi-motorral. Ha motorhang, akkor csakis villany…de ezt más úgysem fogja soha megérteni.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz windlord #61116 üzenetére
Érdekes,nálam 10 perc egy tankolás fizetéssel. De legyen max 15 perc. Annyi idő alatt mennyi áramot tankolsz? Nem hinném hogy 100 km-eket.
Senki sem mondta hogy az átlag jár azzal,dr akkor van értelme,akkor lesz környezetvédelem,ha nép is használhatja és nem csak az a pár %.[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Puma K
veterán
válasz FIREBLADE78 #61111 üzenetére
Ilyet még csak feltételezni sem merek
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #61118 üzenetére
Az újabb modellek azért már elég gyorsan tölthetőek: "A gyártó specifikációja szerint a maximális töltési teljesítmény 232 kW, a 80%-ra való töltéshez szükséges idő pedig mindössze 18 perc a 800 voltos töltőoszlopok esetén." - forrás. OK, ez ma még nem általános, de a nagyon közeli jövőben az lesz.
De ez is olyan mint amikor azt állítottad, h az "X5,X6 új autók 95%-a dízel." Azt látod amit látni akarsz, de a statisztikák ellentmondanak a véleményednek (legutóbb linkeltem is).
cOxeR: Épp a napokban számoltam - pedig nem szokásom -, h legalább havi 50k-t spórolok azzal, h csak villannyal közlekedek a városban (teljesen ingyen). OK, ezt az előző V6-os autómhoz viszonyítva. De az ingyenes parkolást még nem is számoltam. Egyébként közel sem szoktam ennyit menni az autómmal, de másfél hónapja egy lakásfelújításba kezdtem, szval most tök jól jön az elemes autó.
[ Szerkesztve ]
-
windlord
őstag
válasz FIREBLADE78 #61118 üzenetére
Vitatkozol itt nettó 10 percen.
Igen, van gyorstöltő. Van.
Gyorsan is tölt. Ez is pipa.
Sőt, még ingyen sincs, így karban is tartják mert pénzforrás, és mert nem ingyenes gondolom még hely is van néha rajta.
Ha nincs, várni kell. De ez egy ilyen műfaj.Most lehet tényleg én vagyok a fasz, de mindenből próbálom a zöldebbet venni.
Bevásárlás közben is van, hogy 20 perccel többet kavargok, mégse picsogok az erre szakosodott topicban.
Jah, és még drágább is a zöldebb. Na tessék.Sőt, a lassan 5 éves fiam is felfogja már ezeket.
Én elfogadom, hogy ez Neked ördögtől való, de már nem tudtam elmenni mellette szó nélkül.
Szar a villany autó.Éljenek a dpf&egr off diesel verdák! -
Chrys_
addikt
Én az 535D helyett elviselnék egy Model S-t (2021), még 3 motor (PLAID) nélkül is, elég lenne a kettő. Csak hát ugye az még új, és így az ára... használtan 5+ évesen nem vennék eletromos autót (egyelőre így látom). Kezd kifutni a garanciából, és egy motorcsere és/vagy akkucsere nem olcsó. Bár belső égésű motorra is lehet sokat költeni.
-
KAMELOT
titán
Elektromos hálózatot is bővíted majd?! Mert terhelve lesz, ha ennyi e-kocsi lesz. EU, usa, kína megvalósítható az e-kocsik bevezetése és a többi ország?!? Ott ilyen nem lesz!
Villanymotorhoz is elég sok ritka nyersanyag kell! Azokkal mi lesz? Ahogy fogy, úgy megy fel az ára!
Ezekre a 2030-35 tervekre kíváncsi leszek!
Gondoltad volna, hogy eu-kína konténer költség 3000--->10.000$ ugrik?FIREBLADE78: Nekem fizetéssel együtt 5 perc!
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
chess001
aktív tag
Viccesek vagytok ezzel az elektromos témával. Otthon kell kiépíteni és akkor nincs 5 perc, vagy 15.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Ck.
addikt
válasz KAMELOT #61124 üzenetére
Ez az országok vezetésének a feladata lesz, hogy a szükséges infrastruktúra hátterét biztosítsák, ha az új belsőégésű motorok értékesítését megszüntetik. Ne mi akarjuk ezt a problémát megoldani, mi csak a végfelhasználók vagyunk. Internet és tv-telefon bekötése során sem akar a mezei felhasználó saját maga adótoronyot építeni vagy aggódni azok mennyisége/teljesítménye miatt.
[ Szerkesztve ]
-
tasiadam
veterán
válasz KAMELOT #61124 üzenetére
Na kina, usa es eu, mint fo autopiac ugy dont h elektromos lesz, akkor az egesz vilag adaptalodik ehhez, mivel mas nem lesz. Korea es japan szinten csak ide gyart, max hazai piacra csinal belsoegesut, de nem fog. Es ha a 10 legnagyobb gyarto csak amperrel megy, nincs mese. Sok lud disznot gyoz. Ne fosik a vilag ra. Brazilia ugyis menni fog hazai autoval es alkohollal, mert sok a cukornad. Tobbiek sem hulyek.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #61118 üzenetére
15 perc alatt, 11,5kw körül tudsz betárazni, ha mondjuk Ix3-ad van és a töltő is jó, akkor 32kw-ot is akár.
Első esetben I3 tekintetében az ~75km, IX3 esetén ~150 km, valós fogyasztás alapokkal számolva, nem marketinggel. -
dobi
aktív tag
Sziasztok
E46 320i (M54B22)-vel van olyan gondom, hogy kuplung kinyomásakor érezhetően lassabban kezd esni a fordulat és olyan 1200 körül még meg is torpan egy pillanatra, azután áll be sz alapjárat.
Hidegtől, melegtől függetlenül 10 esetben 8-szor érzékelhető a jelenség. Érdekesség, hogy magasabb sebességnél (4-ik ill. 5-ik sebességben) általában nem jön elő a hiba.
Találkoztatok már ilyennel?
Köszi
-
cOxeR
Ármester
válasz chess001 #61125 üzenetére
Az a baj, hogy itt mindenki ha beül, akkor legalabbb 4-500km-t megy alatta nem, sőt pisilni kávézni se áll meg senki. Az otthon töltésre meg a válasz, hogy a panelba nem tudja tölteni se kiépíteni, pedig városba való.
Szóval ha majd tud 600km-t, amit 5 perc alatt lehet feltölteni, és olcsóbb is lesz mint egy robbanó motoros, na majd akkor lesz jó, addig nem.
Míg ez megvalósul, én megyek 2 évet az I3-al, az üzemanyag nyereségen meg veszek egy újabb nagyobb akkus verziót.[ Szerkesztve ]
-
CharlieDrop
veterán
Mondjuk csak arra a részre reagálva, hogy nem áll meg.
Voltunk Bulgáriában 2 álltunk meg az út alatt, az 2x20 perc volt ennyi
De nyilván elektromos autóval nem indulnék neki.Viszont anyósék 200+ km-re laknak útközben egy határ, ami kiszámíthatatlan mennyi ideig áll, azért még oda sem indulnék el, max egy olyannal, ami tuti tud 400-at. Ellenben az 500-at simán lecserélnék bármilyen olyan elektromosra, ami tud kb. 150-200 km-t...
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #61132 üzenetére
Én is mentem egy nap alatt 1000+-km-t, de nem ez a normális… 2x éves jogsi óta kettő alkalom volt ilyen, erre nem alkalmas.
Megjegyezve ilyen távolra olcsóbb, gyorsabb, kényelmesebb bármi. (vonat, repülő…)[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz CharlieDrop #61132 üzenetére
Mi hagyományos belsőégésű autóval is megállunk 2-3 óránként egy Anglia-Magyarország úton.
[ Szerkesztve ]
-
Puma K
veterán
Öröm és boldogság:
- Continental WinterContact TS860 zsír új gumik szállítás alatt (ma zárták a kamiont és elvileg hétfőn itt is van)
- az E39-em lámpáit felújíttatom azért meg mehetek holnap, gyári gumiszőnyegek is megjöttek és jönnek gyári ablaktörlőlapátok is
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
CharlieDrop
veterán
válasz KAMELOT #61140 üzenetére
Általában, akik sokat mennek, azok minimum megállnak mikor tankolnak, vagy 500-600 km-ként. Gondolom, a 2-3 óra az mind autópálya el lehet fáradni nagyobb tempónál.
Amit látok, hogy azok a vendégmunkások, akik régóta ingáznak (szerbek, törökök) sokkal többet pihennek és kevesebb balesetet okoznak, mint pl. a románok, azok is egy seggel tolják le olaszból. Meg is van az eredménye.
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
KAMELOT
titán
válasz CharlieDrop #61141 üzenetére
Azért fárad el, mert kényelmetlen az ülés és az ülés pozíció.
Sok autóban olyan ülés van, hogy inkább még messziről sem ülök bele. Próbáld ki egyszer egy 7-elvagy S mercivel egy hosszabb utat. Nem fogsz elfáradni. Ja meg persze jó ha csak zokniban vezetsz!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Chris0321
addikt
-
Gsx-rr
veterán
Kezdjuk azzal ,ami a legnagyobb baj!
Egy normalis elektromos aminel mar keves a kompromisszum,az kb 20millio.
Pont ilyen I3 forma meretu autok kellenenek elsokorben a varosokba 5-6 millioert es beindulna az elektromos autozas.
Hosszu utazasnal meg lehetsz mar tapasztalt csak nezd meg Magyarosi videojat mekkorat lehet szivni!
Szerintem kell meg 10 ev ,hogy elheto legyen az elektromos autozas mindenkinek.A villamtoltos arak meg megint hosszutavon nem opciok, akar 15 literes fogyasztasra is kijohet a "villanyszamla"
A baj sokan sotetzoldek es nem ugy kezelik a temat ahogy kellene.
Bizonyos szempontbol luxus a villanyauto, en tavasszal egy Golfot veszek szerintem, a szempont Bp-Siofok kozott eleg a hatotav es egesz nyaron ingyen autozhatok
ha azt nezem ,hogy egy sima Golf a felebe kerul es meg penzem
is maradna tobb evig uzemanyagra akkor ebbol a szempontbol is egy hulye dontes,ezert is mondom ,bizonyos szemszogbol egy luxuscikk a villanyauto.[ Szerkesztve ]
-
Anaren91
senior tag
válasz Gsx-rr #61146 üzenetére
Aztán kellenének a töltőállomások. Tegyük fel csinálnak egyet 20 töltővel, és mondjuk ez csak a lassú 50 kw-os. Az 20x50= 1000 kw. Vagy ha gyorstöltősek ami mondjuk 200 kw, az 4000 kw/h. Mi a tökömből táplálják majd meg? És ez csak egy töltőállomás. Arról nem beszélve, hogy 4000 kw-nyi energia előállításával kitolnak a levegőbe úgy kb 1400 kg CO2-t.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
KAMELOT
titán
válasz Gsx-rr #61146 üzenetére
Ezt jól írod. Továbbá aki olcsón új kocsit akar kis fogyival, tessék ott az új Sandero 8300€. Ezt egy egyszerű család is ki tudja perkálni, természetesen hitellel, de akkor sem fáj annyira.
Anaren91: Erről beszélek én is. Táplálás, tartozékok stb. Honnan? Ingyen biztos nem lesz! Ami a legrosszabb, hogy állami támogatást adnak ilyenre. Azt a pénzt inkább adják beteg gyerekek segítésére!!!
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Facebook és Messenger
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- További aktív témák...
- 3D nyomtatott versenypályák
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.