-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
chess001
aktív tag
-
KAMELOT
titán
válasz CharlieDrop #61753 üzenetére
Akkor mész olyan plázába moziba, ahol lehet kint parkolni. pl. West End. Ezek szélsőséges esetek, de vannak!
Nekem a 4 év alatt 1x fordult elő, hogy mély garázs végett máshova kellett parkolni.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
A jogszabály, hogy nem lehet LPG-vel mélygarázsban parkolni, 8 éve szűnt meg. Csak gondoltam szólok.
-
Shadowbull
addikt
válasz chess001 #61725 üzenetére
Figyi, mutatok neked valamit. Ez egy ZF 8 sebesseges automatavalto. Evente tobb milliot gyartanak belole, tele van komplex mechanikus alkatreszekkel, amiket millioszamra kell gyartani, azokhoz gepek, szerszamok, meroeszkozok stb kellenek, egy egesz gazdasagi vertikum, rengeteg alkalmazottal.
Na, ez az EV vilagban nem kell. Es nem lesz helyette mas, ez ugy ahogy van megszunik, nyom nelkul. Es megszunnek a belsoegesu motorok alkatreszei, turbok, injektorok, kipufogok, katalizatorok, szenzorok, megszunnek a hajtaslanc jelentos elemei, osztomuvek, megszunik a komplett tankrendszer, tankokkal, uzemanyagszivattyukkal, szelloztetokkel, es lehet estig sorolni.
Tobb szazezer, ha nem millio allas szunik meg, fejlesztes, gyartas, logiszika, minosegbiztositas... Es nem lesz helyette masik. Ez nem arrol szol hogy egy adott ember nem tud esetleg mast megtanulni, ez arrol szol hogy az allasok szama redulalodik jelentosen, es ennek komoly gazdasagi kovetkezmenyei lesznek.
Persze okoskodhatsz itt nekem tovabb, csak hat nagyon atjon hogy sokat kene meg tanulnod.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #61754 üzenetére
Pont olyan szélsőség, mint 150km-enként tölteni 10-20 percet, hátralevő hatótáv miatt, mindezt kettoszor egy honapban.
Mellesleg én nem rühellek annál semmit se jobban mikor a 6 literes stiftbe lpg-t tákolnak, aztán füstöl mint a rosseb, rosszabb mint egy szénné húzott diesel. -
KAMELOT
titán
Ha füstöl akkor ott valammi el van baxva. Mert nekem egyszer sem füstölt.
Max fehér füst az elején, amíg bemelegedett a motor lpg-vel. Viszont az semmi rosszra nem utal! Gázos kamionok is ugyan így vannak!Shadowbull: Először infrastruktúra kéne, utána lehet EV-ni!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
windlord
őstag
válasz KAMELOT #61759 üzenetére
Most ezt Te úgy gondoltad, hogy 30 évvel az elektromos autók elterjedése előtt már meg kellene éípteni a villamos hálózatot?
Én egy építőipari generál cégnél dolgozok, és történetesen a villamos projekteken.
Elmondom, hogy minden nagyobb épületnél ahol nagy(obb) az emberi befogadó kapacítás és közintézmény (főleg), oda már egy ideje jogszabályi előrírás a töltőkútak építése.
Automatikausan tervezői kiírás.
Olyan már mint a menekülési irányfény.Ezt csak azért írom le, mert fejlődik folyamatosan a hálózat.
Ne már ezt a "miért nem nőnek már ki ezek a földből"...Ez a 200.000 dollár \ töltőkút meg kurva nagy bullshit, hidd el.
Mondom ezt úgy, hogy nemrég adtunk át buszköltő állomásokat.
12db nem volt 100 milla. Buszoknak![ Szerkesztve ]
-
CharlieDrop
veterán
válasz KAMELOT #61759 üzenetére
"Shadowbull: Először infrastruktúra kéne, utána lehet EV-ni!"
Ez amolyan mi volt előbb a tyúk vagy a tojás szindróma. Lesz infrastruktúra, ha el lesz adva elég elektromos. Szerintem most még csak kialakulóban vannak az új technológiák, amik nem egyik napról a másikra váltanak át a régiről.
Nyilván benne van egy béna, rohanó kommunikáció is, de én azt mondom inkább fájjon most, minthogy visszafordíthatatlan változások jöjjenek.Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Chris0321
addikt
válasz windlord #61763 üzenetére
Az oké, hogy az épületekben erre már gondolnak, bár gondolom nem olyan mértékben mintha az összes autó elektromos lenne de az oda vezető kábelek még ugyan azok mint voltak és a rezsicsökkentés miatt a karbantartás sem biztos, hogy megvalósul nemhogy a bővítés, hogy a rendszer el is bírja ezt az új terhelést.
-
KAMELOT
titán
-
windlord
őstag
válasz Chris0321 #61766 üzenetére
Új kivitelezésnél új minden.
Új a kábel, új a traffó, ha meg a gerinc nem bírja, akkor kiváltás.
Karbantartás elő van írva az üzemeltetés szintjén.
Hatóság ellenőrzi...stb.Persze, hogy nem olyan mértékben gondolnak rá, mint az új autók ha elektromosak lennének.
Ezt mégis hogyan gondolod?
Ennyi erővel feltételezhetnénk, hogy mindenki bringával fog járni, mert azokra is gondolnakNyílván, egy 100 parkolóhelyes épületnél nem építenek 100 parkolót, plusz 100 töltőfejet meg 100 bringatárolót.
Erre van egy egyezményes tervezési tétel, azt alkalmazzák.De a városok fejlesztési osztályainak is feladata a településfejlesztés.
Ez is jogszabályi rész.
Nem maguktól nőnek ki ezek a földből, és nem magán finanszírózásúak (vagyis nagyon kevés esetben).De mind mondva volt, nem olyan ütemben nőnek az elektromos eladások, hogy atomerőművek reaktorkamráit kezdje minden város kettesével zsaluzni...
KAMELOT:: erőlteted itt a kérdéseket, de hidd el, semmivel sem bonyolúltabb dolog, mint (kis sarkítással) egy lakás teljesítménynövekedése.
Ha nem bírja? Cseréled a kábelt, traffót, ásol kicsit...ilyesmi.
Nem megoldható feladatok.
Erre valók a transzformátorok.[ Szerkesztve ]
-
windlord
őstag
válasz KAMELOT #61767 üzenetére
Meg ezen logika alapján az üzemanyagtöltő kutak sem a fáról estek le.
Azoknak is kellett építeni számtalan dolgot, többek közt villanyt is.
Mély tárolók, nem is akarhogy szigetelve, kiszolgáló epületek...stb.
Mégis elkszültek.Városok fejlődnek, folyamatosan túrják a közműveket.
Internet például. Eddig betárcsázós modemek voltak a telefonhálózatokon. Jött utána az adsl, isdn, most az optikánál járunk, meg a mikronál.
Régi rendszerek konkrétan kukába kerültek.Jöttek az új cuccok.
Ásás, kábelezés (nem hiánycikk, kaphatóak a boltokba), bontás\építés.
Fűtéskorszerűsítés, új lakónegyedek, üzeleti épületek, gazdasági tárolók...
Ezek villamos igénye x500 mint egy töltőpark hidd el.Liszabontól-Tajvanig mindenhol megépülnek, nem nasa technika.
Nyílván, időre lesz szükség mire megépül mindenhol, de meg fognak.
Addig meg menj Lagunával, tankold gázzal.
De ne a többi embert nézd és nézzáétek hülyének aki ilyenre épít.
Főleg, ha felnőtt emberről van szó.
Nem csak annyi esze van, hogy elektromos autót vesz, még szavazni is el mehet.Na, téma részemről befejezve.
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz windlord #61768 üzenetére
Persze csak azt meg is kell valósítani, ami rengeteg pénzbe kerül! Aztán majd azt a pénzt áthárítják a villanyárakra és máris nem rezsicsökkentés lesz.
120k Ft-ból élőkre is gondolni kell! Elég összetett probléma ez!
Nézd meg anglia 2030-as célkitűzését. Semmi nem lesz belőle. Legnagyobb gond, nincs sofőr aki elvigye a benzint és a kaját az üzletekbe. Gázzal is gondok vannak!
Ezt mind pénzel próbálják megoldani, ami sokba fog kerülni!
Még ott tartunk, hogy legyen kaja az üzletben, nem pedig ott, hogy milyen e-kocsit veszünk 30-50.000eu között, ami tud 300km-ert.
Ott van az aksik feldolgozása. Az a másik gond, ami szintén rohadt drága mulatság!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
windlord
őstag
válasz KAMELOT #61770 üzenetére
Most akkon jön a Mad Max?
Eddig villanykábel nem volt két kommentel feljebb, most meg hirtelen világvége lett?
Nekem ma is érkezett 3 csomagom az üzletbe, sőt délután mehetek a családdal bevásárolni...Vannak nehézségek egy ország életében, de régióként azért mennek a fejlesztések.
Amúgy Magyarországon tudod mennyivel olcsóbb a gáz és a villamos áram?
Nézz utána!
Nyugaton sokszorosa (3-6x).Ugrálsz itt a témák közt és szélsőségekről viziónálsz.
Kire hárítnak át mit?
Járdát is épitenek kurva sok pénzért, mégse fizetsz séta adót.
Azt, hogy kell majd fizetni a töltésért?
Nyilván.
Jézus sírját sem őrizték ingyen.
Addig kell örülni amíg ingyen van.[ Szerkesztve ]
-
Puma K
veterán
válasz chess001 #61741 üzenetére
"Laikusként elsősorban az tűnik fel egy villanyautó kapcsán, hogy nincs hangja, nem rezonál és nem pöfékel ki semmit a levegőbe a hátulján. A sofőr pedig élvezi a hatalmas nyomatékot és a hajtáslánc gyakorlatilag zéró reakcióidejét, no és persze jelen körülmények mellett folyamatosan próbál előre gondolkozni, hogy hol, mikor és mennyi időt alatt tudja majd feltölteni a merülőben lévő akkumulátort."
"A BMW, a Honda, a Hyundai és a Toyota például komoly fantáziát lát a hidrogénnel üzemelő autókban, melyeket szintén villanymotorok hajtanak, ezek azonban nem hatalmas, nehéz és lassan tölthető akkumulátorból nyerik a működésükhöz szükséges energiát, hanem percek alatt megtankolható üzemanyagcellás rendszerből."
Forrás:
Se turbó, se kuplung: mennyivel kevesebb alkatrésszel mennek nagyot az elektromos autók?
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Puma K
veterán
Miért gondolod-gondoljátok ez hogy hosszú és lassú folyamata lesz?
A benzinkutak is elterjedtek. A szállítandó anyag veszélyessége ugyan nagyobb a hidrogén esetén és véleményem szerint -ahogy az általam korábban említett német szakember is írta- jogszabályi enyhítések és megfelelő körülmények-eszközök kellenek a tároláshoz és szállításhoz aztán azok is jobban fognak terjedni.
Egyszerűen jelenleg csak az anyag avagy a hidrogén veszélyessége miatt vannak adott szabályok amik behatárolják-korlátozzák a terjedést. De ez azért van mert eddig a hidrogén adott formában nem is volt képben, hogy az utcai járművek hajtóanyaga lehetne.
Aztán most mivel mindent mindenféle szervezetnek jóvá kell hagynia és bevizsgálnia meg miegymás... szóval adott esetekben felesleges extra ellenőrzések-bevizsgálások miatt amiknek nincs gyakorlati hasznuk lassú folyamat lesz. De ez az én meglátásom...
Az elektromos töltőhálózatok meg eléggé kimért módon terjednek.
De ahogy jelenleg állnak a dolgok lassan erőmű sem lesz itt a nagy sötét-zöldülés közepette ami elég szuflát adna, hogy ellássa az ipart és a lakosságot árammal... nem hogy még az egyre több elektromos autót meg, kripto bányászt meg a millió és egyedik újabb elektromos kütyüt...
De hogy a veszélyességet is megemlítsem, az akkus autót hogy oltod el? Sehogy.
A tűzoltóknak külön vizes konténert kell tartaniuk amibe bele teszik úgy ahogy van az egész égő elektromos járművet...Firefighters Not Prepared To Deal With Electric Vehicle Blazes - videó
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Vaze
őstag
Ma reggel egy ilyen jarganyt ''dobott'' nekem a kedves BMW,(termeszetesen csak addig,meg az en autom naluk vendegeskedik)Eletem elso full elektromos autojat probalgathattam.
Maga az auto nem tetszik,de vezetni,haaat hogy is mondjam woow,nagyon eros,furge,nem gondoltam volna.Orulok hogy kiprobalhattam egy elektromost is...MSI Raider GE78 HX 13V Intel® Core™ i9-13980HX -- GeForce RTX 4090, GDDR6 16GB -- 32GB, 2TB SSD
-
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #61767 üzenetére
Ne feledd, továbbra se akarja mindenki 11-22kw-al tölteni otthon az autót... nekem is sima hálózatos adapterem van, és rohadtul elvagyok. Ehhez még csak 2-3x16A-is elegendő... nem kell derék vastagságú kábel. Fokozatosan meg majd kialakul és meglesz a lehetőség a gyorsabb töltésre, nagyobb áramfelvételre.
-
FIREBLADE78
addikt
[link] Annyi a hátsó kerekes bmwnek?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
cOxeR
Ármester
Szép ez. Kár, hogy ez a FL verzió, bő 1M-óval drágább, mint ami nekem van és igazából pár extra esetén tud többet, de se hatótáv, se semmi másban nem ad többletet, persze ha 94-es nem 120-as, viszont cserébe sokkal szebb, sebaj, 1-2 év múlva váltok arra.
Minél többet mész vele annál jobban meg lehet kedvelni. -
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #61780 üzenetére
Már az 1-es/2-es esetében is kiderült, hogy a vásárlók 80%-nak halványa sincs, hol hajt az autója (gyanítom USA-ban kérdezték őket....).
Szomorú, de ez a trend.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Vaze
őstag
Elso muszaki vizsgan van + fekolaj csere.
Williams Bolton BMW.
Harom ev alatt,most adtak eloszor csere autot,meg is lepodtem,mikor rakerdeztek hogy kell e csere auto
Mindig azt mondtak hogy,sorry de nincs szabad autonk.MSI Raider GE78 HX 13V Intel® Core™ i9-13980HX -- GeForce RTX 4090, GDDR6 16GB -- 32GB, 2TB SSD
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #61780 üzenetére
“Elektromotor hajt hátul”, nagy nyomaték azonnal, azért az elég jó tud lenni.
-
Vaze
őstag
Faztam kicsit,feltekertem 22-re,nem jott a meleg...Mondom ilyen nincs,aztan felkuldtem 28-ra,akkor sem jott a meleg
Azt a vegen rajottem,hogy be is kellene ''inditani'' azt az autot hogy meleget adjon
Igen,ebben is csak hatso radar van/volt (mert mar vissza vittem)[ Szerkesztve ]
MSI Raider GE78 HX 13V Intel® Core™ i9-13980HX -- GeForce RTX 4090, GDDR6 16GB -- 32GB, 2TB SSD
-
98bja
senior tag
Hali,
[link] Mit takar az hogy az autóban 28i vezérlő van? Jobban megy, máshogy reagál a gázra? -
hellomi
tag
Nekem az bantja a szemem, hogy 3/8ig van az akksi, es 32miles a hatotav.
Akarhogy szamolom, az kb 100miles, vagyis 160km a teli akksi. Egy 2021-es uj elektromos auto. Konyorgom, ez meg egy 10 eves, lefingott Leafnek elnezheto, de egy zsiruj i3-nak azert szomoru.Amugy nekem BMW Park Lane(London) szinten nem adott courtesy cart, mikor 2 napra otthagytam 1000£-ot nekik... 2017 G30
ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
-
chess001
aktív tag
A vezérlő típusa az megegyezhet (MS42 v MS43) a 28i-vel, kb. annyi jelentősége van, hogy milyen formájú az üveg, amibe öntesz valamit. A lényeg, hogy milyen program van ráírva, az passzoljon mindennel.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
cOxeR
Ármester
válasz hellomi #61794 üzenetére
Azt kell megérteni és elfogadni, hogy nem olyan számok vannak mint egy benzinesnél. Pl Z4 esetén 8-14 között mozog a fogyasztás, egy I3 eseten ez az intervallum, 11-30kw, azaz sokkal nagyobb jelentősége van, hogy hogyan közlekedsz. Sokkal többet számít, a cipelt súly, kinti hőmérséklet, no meg az elektromos fogyasztók, hűtés/fűtés
Lefingott leaf sokkal hamarabb lemerül azonos környezetben, azonos használat mellett. -
Gsx-rr
veterán
válasz CharlieDrop #61797 üzenetére
Full varosban nyaron azt tegyuk hozza.
60-as telen vegyesben jo lesz 90-100 nak.Na ha valami akkor az a legrosszabb vetel 5 millio korul