-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62144 üzenetére
Igen, ennyi csak még el vannak foglalva ezer másik dologgal. Idővel lesz ez is. De az idő még olyan 10 év jó eséllyel. Rosszabb esetben 15. Attól függ milyen ütemben nő az egy dollárból elérhető számítási kapacitás.
Mellesleg most szerinted mennyiből állna egy közös adatbázist felállítani az autóknak, kátyú és bármilyen úthiba szinten? Pont mint ahogy a Waze működik emberi erővel, ugyanígy tudna lenni kátyú is. Probléma megoldva. -
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #62145 üzenetére
Te vagy én. De egy központi adatbázis amit az autók építenek fel? abban egyszer kupanna egy autó és utána a többi már el is kerüli ha tudja vagy lassít előtte, sokkal mert centire pontosan tudja hol lesz.
Automata vezetés lesz, a kérdés inkább a mikor. 5 év, 10 vagy 15. Én valahová az utóbbi kettő közé tippelem. -
kardkovacsi
senior tag
"Mi lenne a több millió sofőrrel? Munkanélküliség?" - mindig ezt mondják a fejlődés ellenesek és valahogy most se lehet Dunát rekeszteni a kubikosokkal (akik földet hordtak talicskával) vagy épp az ébresztős ablak kopogtatókkal. A társadalom megoldja, apropó kubikosok. Hát elmehetnek kőművesnek, abból úgyis kevés van és könnyen kitanulható szakma.
-
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #62151 üzenetére
Szerintem dobjuk ezt a témát. Nem hiszem, hogy csak 1000 dolog lenne, akkor már holnapra tényleg készen lenne. A magyar közutakon nincs meg se jog, se hardver, se szoftver, se infrastruktúra hozzá. Amíg bármelyik hiányzik nem lesz. Amúgy simán vannak olyan szabályozott helyek, ahol meg már életképes.
Egy közös adatbázis alapján menne a kocsi? Ne viccelj már... Amíg a sünt, mókust, fák színét kell jelentgeti addig oké, de olyan, ami a komoly nem lehet publikus...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62154 üzenetére
"Attól függ milyen ütemben nő az egy dollárból elérhető számítási kapacitás." - leírtam, ezen múlik az egész. Gondolnád, hogy kezdetleges önvezetés már volt 2006-ban? Igen volt, csak akkor még az akkori számítási kapacitással próba pályán is csak 40-et tudtak az autók. Jelenleg azon vannak a cégek, hogy a fő funkciók menjenek (az ezret meg ne vedd már számra komolyan sok, így ok? ) majd ha ezek megvannak lesz kátyú kezelés is meg minden.
Nagyon komplex a probléma ezt nem vitatja senki, de pont olyan dolgokon akadtok fenn, mint a kátyú, amit nagyon is egyszerűen meg lehet oldani. Csak ez Amerikában meg Nyugat-Európában nem érdekes, mert rendes utak vannak ezért tojnak rá. -
Snoop27
őstag
Sziasztok! Egy 2018-as X3-ast szeretnék venni de előtte ki szeretném kérni a véleményeteket róla, hátha van olyan aki ilyet használ. Nem igazán olvastam róla rosszat a tesztekben de a hosszú távú tapasztalatokban jobban bizom.
LG Optimus G Black --> LG G2 32 GB Black --> LG G4 Brown Leather --> Note 5 Black Sapphire --> Samsung S8 Orchid Grey + Moto 360 --> Huawei P40 Pro --> iPhone 11 Pro Max
-
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #62155 üzenetére
"egy dollárból elérhető számítási kapacitás" Akkor mi most jól állunk, mert gyenge a forint és így több kapacitás tudunk adni.
Szerintem ne erőltesd, ami nem megy.
2006-ban lehetett kapni távolságtartó tempomatot a 3-as BMW-hez gondoltad volna?!
A kátyú azért baromi nehéz, mert az lehet víz alatt, este, hóban. Neked nyilván egyszerű, mert nem értesz hozzá...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
negro
őstag
Szerintem meg rendes utakat kene csinalni ami birja, nem pedig olyat ami meg kesz sincs de mar rossz, persze azt is 3x annyiert, papiron, mint barmelyik szomszed orszagban... Most komolyan ez a tema, h hogyan lehetne automata katyugerulgeto az autokban? Eleve en amugy is total ellene vagyok az unvezetesnek. (btw bmw topik, a vezetes elmenye) Mar igy is nagy azoknak az aranya akiknek semmi keresni valojuk nincs az utakon de most mar meg tobb vezetni meg nem tanulo lesz kinevelve a sok elektronikai segedlettel es onvezetessel.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
negro
őstag
válasz chess001 #62159 üzenetére
Mikor friss jogsim volt, olyan E30-al kezdtem amin ez megvolt ellenben se ABS se servo.
Az autóipar aranykorszaka: interjú Wolfgang Reitzle Úrral
Tema valtasnak :)
[ Szerkesztve ]
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
chess001
aktív tag
Most tesla lenne a háttérben, milyen váltás ez
Kár, hogy már ez a legkisebb hathengeres:
https://www.bmw.hu/hu/all-models/m-series/bmw-m240i-xdrive-coupe/2021/bmw-m240i-xdrive-coupe-highlights.htmlA világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
szimi57
őstag
Az önvezetés helyett sokkal értelmesebb lenne egy műholdas rendszer kiépítése. Élőben követhető lenne adott útszakaszon az autófolyam akár kilométerekkel előre, vagy éppen az úton áthaladni készülő szarvascsorda. Természetesen erre, és mindenre ami veszélyt jelenthet jönne a figyelmeztetés, .
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
98bja
senior tag
válasz szimi57 #62164 üzenetére
Szerintem ez sokkal inkább távol áll a valóságtól mint a teljes önvezetés. Nincs meg hozzá a megfelelő technika, hogy kurvajó minőségű műholdfelvételeket kapjunk késés nélkül. Mert ugye már ha 10 másodpercet is késik a kép vagy az adat, akkor már bukta az egész, legalábbis egy szarvascsordánál. De akkor még ott van az, hogy be kell programozni, hogy felismerje a valós veszélyeket, hogy a szürkületben egy szürke pacából kikövetkeztesse, hogy az tényleg veszély, és még lehetne sorolni.
Ellenben a kátyúk kikerülése és annak felmérése hogy biztonsággal ki tudja-e kerülni az autó csakis programozás kérdése, ugyanis a technika megvan hozzá. (radarok, kamerák)
[ Szerkesztve ]
-
98bja
senior tag
válasz CharlieDrop #62166 üzenetére
Ahhoz, hogy az egész földet lefedő műholdas élőkép legyen késés nélkül, ahhoz nem elég, hidd el.
És ha erdőben mész? A fákon nem lát át a kamera.[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
A kátyúkerülgetést azért nem kellene elvárni egy önvezető autótól, de még azt sem tudják megoldani biztonsággal, hogy ne hajtsanak bele pl. az út menti erdőbe. Minden esetre jól mutatna a magyar utakon egy kátyúkerülgető masina. [link]
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
windlord
őstag
Nem kerül ám kinn 100x többe vagy kevesebbe.
Közel ugyanannyiban van akár németbe is.Egy generál építőipari óriásnál dolgozom, a kollegáma főépvez. volt a német Strabag -nál a Stuttgart környékén mindenféle útépítésnél.
Más a technológiájuk.
Kő alapra építenek, jobb a gumi adalékuk (ezért nem esik szét az út kopó rétege) és más a bitumenjük. Tény és való, hogy jobb az anyag mint a magyar.
Nekünk a mészkőlisztünk jobb, de itt nem az a lényeg tartosságban.Még a gépeik is ugyanolyanok mint a mieink, csak 10 évvel ujabb technika.
Két autó közt is kijön a különbség, nem pedig két Finisher közt...Németeknél még azt nem szabad elfeledni, hogy ott az utak kopó rétegét néha kompletten cserélik, és úgy, mint egy szönyeget.
Legyártják, felgöngyölik és lefestve éjszaka leterítik a felmart szakaszra, kilométer hosszan...De az alap kérdés, nem 1000x drágább itthon.
Meg a mi útjaink annyira nem szarok, csak a karbantartás (álágmegőrzés) a más... -
szimi57
őstag
Nemrég olvastam, hogy a Marson szerves anyagot találtak. Nem hinném, hogy kamerával. A műholdas technika is fejlődik. Ha most nem is, de idővel hasznosabb lenne, mint egy eleve kudarcra ítélt önvezető technika.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62157 üzenetére
Te teljesen el vagy tévedve, nézz utána a DARPA versenynek önvezető kategóriában, 2005-ből. Ők azok akiknek köszönheted az internetet is.
Nyilván okleveles villamosmérnökként és szoftverfejlesztőként pont nem értek hozzá. Szerintem is lezárhatjuk mert csak a személyeskedés megy észérvek ütköztetése helyett.[ Szerkesztve ]
-
98bja
senior tag
válasz szimi57 #62171 üzenetére
Ebben az esetben állóképekről beszélünk, nem pedig videóról. Nagyon más a kettő.
Ráadásul a képeket hosszú órákon keresztül dolgozzák fel, hogy kinyerjék belőle a szükséges adatokat. Szóval nem, nem adott a technika. Sokkal de sokkal több buktatója van mint az önvezető technika fejlesztésének.
És lehet linkelgetni baleseteket, de akkor azt is nézzük meg, hogy arányaiban az emberek mennyi balesetet okoznak Mert így nem korrekt. -
szimi57
őstag
A videó állóképek sorozatából áll. Nincs nagy különbség a kettő között, talán csak az élmény. Arányaiban nehéz összehasonlítást végezni. Ha mindenki betartaná a szabályokat és figyelemmel lenne az összes vezetést befolyásoló tényezőre nem állnánk rosszul. De pl. mikor lesz egy önvezető autó arra képes, hogy egy 5 méteres szakaszon érzékeljen egy megváltozott tapadási viszonyokat és ne adj isten ez pont kanyarban legyen?
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #62172 üzenetére
Ha értenél, akkor nem írnál ilyeneket. 2005-ben már az volt a 24 órás programozó versenyen a BME-n, hogy egy LEGO robotnak kellett navigálnia. És? Ott tartott a tömeggyártás, hogy távolságot tudott tartani. Én meg a legfejlettebb AI-val bíró cégnél dolgozom és 3 diplomám van, személyekedhetünk...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #62176 üzenetére
Van neked egy nagy lompost 3 diplomád meg AI
Eleve hülyeségeket beszélsz és képtelen vagy értelmezni azt is ami írtam.
Elmagyarázom mert látom nem ment. Tegyük fel ott a kátyúd. Mit írtam? Központi felhős adatbázis a kátyú koordinátáival. Erre jössz, hogy lehet benne víz meg ilyen hülyeségek. ÉS? Egy kátyú csak úgy megkeletkezik 10 perc alatt??? Nem.
Akkor meg nem mindegy, hogy mikor van benne víz? Száraz időben, jó fényviszonyok között feljegyzed és utána ott van. Nem is kell figyelned esőben, minden autóval, mert azt mondod most nem jók a körülmények a megfigyeléshez. Majd következő jó időben frissítesz, addig úgy veszed, hogy az ott egy kátyú. A érkező autók mind lassítani fognak.
Mellesleg semmilyen AI nem kell egy kátyú megfigyeléséhez. Ebből is látszik, hogy fogalmad sincs amiről beszélsz csak a hangzatos rövidítésekkel dobálózol.és akkor itt az újabb gyöngyszem:
"egy dollárból elérhető számítási kapacitás" Akkor mi most jól állunk, mert gyenge a forint és így több kapacitás tudunk adni.
Aha mi köze ennek a forinthoz? Magyarázd el. -
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #62178 üzenetére
Tényleg értesz az elektromossághoz, mert az ellenállás megvan!
Hogyan fogod a kátyút belerakni adatbázisba?
Semmilyen navigációs rendszer nincs felkészülve ilyen szinten aprólékos az adatok tárolására.
Ki a felelős az adatok hitelességéért?
Rekettyepusztáról hogyan fog adat bekerülni, csak autópálya van a világon.
Dollár vs forint: te írtad nagy okosan, hogy dollár per számítási kapacitás. Miért dollár? Gondolom USA dollár, de az egyszeri költségtől, vagy a folyamatos használati?
A számítási kapacitás így önmagában nettó hülyeség, de mit szoftveres ezt biztos tudod. Milyen számításra van szükség?
Van ahol ez 1 fabatka másik architektúra meg 100.
Nehéz 1-2 mondatban pontosan fogalmazni, de alapvető tájékozatlanság amit írsz, a kötekedés meg még rosszabb...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
Ck.
addikt
válasz kardkovacsi #62153 üzenetére
Kétlem, hogy ilyen lazán vennéd, ha a Te szakmád szűnne meg. Arról nem beszélve, hogy számos országban egy ekkora számú, tömeges munkanélküliség rendesen hazavágná a gazdasági és szociális rendszert. Nem néhány pozíció szűnne meg, hanem egy egész ágazat tűnne el a süllyesztőben. Nem fog tudni mindenki új iparágat, szakmát kitanulni. Főleg az idősebb generáció, akik nyugdíj előtt állnak 5-10 évvel pl., szépen tönkretenné az életüket. És nem csak nekik. Ha az anyagi csőd szélére kerülnek, akkor nemcsak mint munkaerő szűnnek meg létezni, hanem mint fogyasztó is, ami a gazdaság egyéb szereplőire is bőségesen ki fog hatni. Nem néhány száz emberről beszélünk.
[ Szerkesztve ]
-
windlord
őstag
Dolgoztam majd egy evtizedet elektronikai bergyartonal.
60+ - os korosztalyig kezelte a nep a hullamforrasztot es etette az smt gepsorokat es meg hozhatnek 100.000 peldat.Ok sem igy szulettek.
Foleg faluhelyrol jottek, mintha a nasa -nal lettek volna az elso hetekben.Jott egy ceg es mindig jon egy ceg. Foglalkoztatta oket es belsoleg oktatta.
A cegnek a munkaero kellett, embereknek a munkahely.
Hamarabb ossze all mint hinned.Nem lehet beszelni sosem innovaciorol, mert jon a gazdasagi kaosz?
Ugyan mar...[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
A "megrögzött" álláspontom úgy szól, hogy az elektromos meghajtású autóké a jövő, annak ellenére, hogy vannak még kérdőjelek és koránt sem a hajtással kapcsolatban. Semmi több. Azzal is tisztában vagyok, hogy már ma is vannak dolgok, amikben a leendő? önvezetők jobbak, mint az ember. Összességében nézve viszont egy merj nagyot álmodni kategória, és ennyi is marad.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Ck.
addikt
válasz windlord #62182 üzenetére
Azért azt ne mondd, hogy az lesz a nagy innováció, hogy nem lesz szükség kamionsofőrre, teherautósofőrre, autóbusz/troli/villamos/mozdonyvezetőre, futárra, postásra, taxisra, stb., reggelig lehetne sorolni. Nincs az a gazdaság a világon, ami ekkora lyukat képes lenne betömni, ha ez a szektor úgy ahogy van megszűnik létezni.
[ Szerkesztve ]
-
windlord
őstag
-
szimi57
őstag
válasz Gsx-rr #62188 üzenetére
Mikor megjelentek a belsőégésű motorok, akkor sem tudott egyből mindenki átállni a lóhátról, lovaskocsiról, hintóról, szekérről az autóra. Most erre a váltásra jóval több embernek lesz lehetősége, de sajnos sokaknak marad a tömegközlekedés.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Chris0321
addikt
válasz CharlieDrop #62190 üzenetére
Lesz is belőle valami vagy csak hülyítik az embereket mint az autopilottal?
-
chess001
aktív tag
válasz CharlieDrop #62190 üzenetére
Nem annyira lényeges a képzettség, egyszerűen az rendelkezésre álló adatokat kell érteni.
Elég nagy különbség van az adatbázisok között, mert a tesla a vezetési szokásokat tanulmányozza (saját szenzorokból), hogy az algoritmust fejlessze, nem az olyan utat digitalizája ott, ahol még nem járt, ha érted a különbséget...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
KAMELOT
titán
válasz Gsx-rr #62184 üzenetére
Legalább van aki reálisan látja dolgokat. Majd a villanyt, hogy számoljuk el, ha sok lesz a e-kocsi? 3D tv jött, robbant aztán szevasz tavasz!
Ck: Nem kell aggódni! Nem lesz önvezető kocsi és főleg nem önvezető kamion. Elektromos kamion sem lesz! Lehet pár cég tili-tolira vesz párat, hogy megmutassák mekkora eco-k. Aztán ennyi!
Bécsben van egy szakaszon önvezető villamos. Tessék megnézni mennyi kamera kell hozzá. Aztán ott ül valaki, ha esetleg gond lenne közbeavatkozik. Szálló zsebkendő végett képes megállni.szimi57: Bejelentették és ebből mi fog megvalósulni?
Alumínium 3x áron jelenleg, magnézium-, szilikon-, chip hiány, infláció stb.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Gsx-rr
veterán
válasz szimi57 #62189 üzenetére
Ez egy most megjelent cikkbol van:
Egészen pontosan 18.800 darab 5E kategóriába tartozó, tisztán elektromos modell rója Magyarország útjait.4 millio auto van Magyarorszagon. Ez hany szazalek?
Ha jol szamolom ez nincs 1 se?
Ennek ellenere beszelnek az elvakultak ,mint a fent emlitett cikk iroja elektromos auto forradalomrol.
Biztos lehetne ez akar tobb is de ennyi penzert ilyen azonos kategoriban gyengebb minosegu autok nem kellenek az atlag embernek a vilagon sehol se. -
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #62194 üzenetére
Megint a vita… a semmiről, nézzük meg majd ezt a számot jövő év végén, vagy utána. Egy uj benzines/Diesel auto se olcsóbb mint egy elektromos, akinek most vennie kell vagy vesz használtan (nem biztos, hogy benzinest), aki újat vesz, az meg ha gondolkozik megy elektromos/hibrid irányba.
Random Bp-i városi parkoló tegnap, kb 10 auto fért el ebből 3 volt I3, meg volt kettő kamu elektromos (mégse írom, hogy 50% elektromos). Xc90 meg hasonló kaliber, nézni kell a közeget, Bp ideális méretű az elektromos bummra és minden hazai nagyobb város. Falvakban “Pista bácsik” meg őrizgetik a 20 éves autóikat, évi 2 ezres futással a helyi ABC-be, totális torz kép országos teljes auto állományt nézni.
Db-db szempont szerint nekem van egy elektromos meg egy benzines, egyik fut idén 20 ezret másik 3-at, statisztikában meg 1-1 db-ot jelent, de valójában az egyik csak áll, a másik szolgál ki. Nem lehet így általánosítani egy változást, ez egy folyamat, az országos auto állomány meg csak egy szám. Idő, infrastruktúra, gondolkozás kell hozzá, mind halad és megy előre.
Te a saját gondolkodásoddal nagyon fújsz erre, nincs is ezzel baj, csak ne tegyünk fals képeket mögé.[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
Szerintem is saját pénzen, aki megteheti most elektromosat vesz. Annyi rá a kedvezmény, hogyha valaki használja is a kocsit sokkal jobban jár és még divatos is. Faluban meg megy a Miautók 200e-ért, vagy valami még műszakin áttolt régi német-japán nagyobb, bicó helyett.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
-
Carlytoo
aktív tag
Állandóan megy az elektromos kontra robbanómotoros vita. Elég egyértelmű, hogy át fogunk állni a teljesen elektromosra, vagy valami más alternatíva lesz. Az árral pedig semmi baj nincs. Így is csökkenteni kell a forgalmat. Már mindenki tud autót venni magának és ez szvsz. nem jó. Az autó legyen luxustermék és csak a felső osztály engedhesse meg magának. A tömegközlekedést pedig fejleszteni kellene, hogy az átlagpolgár azzal is el tudjon jutni bárhova emberi idő alatt.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- iPad topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Xbox tulajok OFF topicja
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen processzort vegyek?
- Star Trek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...