-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Puma K
veterán
válasz chess001 #62801 üzenetére
Mert a 27% meg a többi kopasztás az a hitelmoratórium kezdete óta van...?
A fórumtárs eredetileg az általános 1,3-as árszorzóra gondolt ami idehaza tapasztalható. De itt a pontosabb válasz.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Puma K #62806 üzenetére
Nettó egy millás fizuból könnyű fizetni a 80 Ft-os kw árat,mint nettó 120k-ból. Lakhatás sem úgy van ahogy gondolod. Ismerős kisebb német városban él északon valahol és az albérlet annyi,mint nálunk. Maga az ingatlan lehet drágább,azt nem tudom. De biztosan nincs Lakhatási szegénység,mint nálunk. Lassan egy milla a m2 ár egy vidéki városban is a lakás ára.
[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Puma K
veterán
válasz FIREBLADE78 #62808 üzenetére
Kint sem keres mindenki nettó 1 milliót. Az itthoni viszonyokat sem kell bemutatni.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
windlord
őstag
válasz Puma K #62809 üzenetére
Szakmunkabal es havi egy szombattal eszek-nemetorszagban csalados emberkent sima a 3000€. Feleseg meg hozzatesz a par oras melojaval meg 1500€ -t.
+ Csaladi es gyermek dolgok, tobb szabi merfoldekkel jobb egeszsegugy... Estig sorolhatnam.Igen, dragabb vagyis valos arom megy az aram, gaz...stb.
De mint irtak, 5000 € -bol fizetek + 50 € -t.
Ha melozni mesz es integralodsz, akkor nem kolbaszbol lesz a kerites, de allitom haza sem jonnel...
De ez mar nagyon off, sorry, befejeztem.
-
Shadowbull
addikt
válasz windlord #62811 üzenetére
Azért az ingatlanok Németországban is brutálisan elszálltak különösen azokon a környékeken ahol van meló is.
A felkapott nagyvárosokban és 100 kilométeres környékükön meg elmebeteg árak vannak, lásd München vagy Stuttgart.
Hogy a bolti árak alacsonyabbak lennének Németországban az elég érdekes feltételezés. Talán néhány trash cucc olcsóbb, Nutella, fagyasztott pizza ilyesmi. A többi drágább.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Puma K
veterán
válasz windlord #62811 üzenetére
2020-ban haver hívott gipszkartonozni Németországba. Kezdő fizu nettó 2500 euró lett volna. Szállás, lakhatás és minden egyéb el lett volna intézve, de nem mentem.
Jelenleg irodában dolgozom lassan 6. éve hétfőtől péntekig 8-16-ig és eszem ágában sem volt otthagyni.
A kétkezi munka nekem nem büdös csak most itthon vagyok jó helyen jó pénzért és tiszta körülmények között.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
windlord
őstag
válasz Shadowbull #62815 üzenetére
2 es 5.
-
nagyúr
válasz CharlieDrop #62816 üzenetére
Amikor kint vagyunk kicsit Bécsben vásárolni, mindig sóhajtoztunk a Párommal, hogy mennyivel jobb lenne ott élni, de sajnos angolul tanultunk és nincs 1M eurónk se házat venni Bécs környékén, a melóról nem is beszélve.
Majd ha nyerünk az eurolottón 70 milliót, majd akkor kiköltözünk (én lassan 40 vagyok, Ő is, nem nekünk való ez már...)
Ismerősök élnek kint, van aki Münchenben, de én pl. nem akarok szakács lenni egy szállodában, ő meg alsófokos személyügyis.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Shadowbull
addikt
válasz windlord #62817 üzenetére
Akkor meg idoben vagytok. Ugy jo suliba menni hogy elotte megtanulja a gyerek a nyelvet. Es azert az nem megy marol holnapra.
(Mi tobb mint 15 eve elunk Münchenben, a gyerek 2 eves volt amikor kijottunk, ugyhogy van tapasztalat)
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
KAMELOT
titán
Azért vannak még szép autók [link]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
CharlieDrop
veterán
-
Shadowbull
addikt
válasz CharlieDrop #62821 üzenetére
"Gyerekek meg 12 és 9"
Az viszont már problémás lehet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #62822 üzenetére
Igen. Az már nem könnyű.
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
windlord
őstag
válasz CharlieDrop #62823 üzenetére
Igen igy mar necces.
Nalunk a ket eves es harom honapos kislanyom nem beszel meg. Fel ev kb. mire mennenk, neki a beszedben bezavarhat..En tobbet ertek mint beszelek
De munkaba elfogadjak.
Villamos ceg, valami gyengearmu melo. Ez megy nekem. Ismerosom is jon, o 10 eve kinn el. Valt melot es vinne engem is.
Lakhatast is lehet intez a ceg, szoval eleg nagy a bolygoegyuttallas.Irodai szuper melom van, de igy x3 a penzem.
Asszony mukoromepito es agrarmernok. Ott a koromepites eleg jo es kotetlen tevekenyseg lehet.Szoval mi lelepunk.
Csak kell a nemet, mert az angolra mosolyogtak a "munkafelvetelnel"[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz windlord #62824 üzenetére
"ket eves es harom honapos kislanyom nem beszel meg. Fel ev kb. mire mennenk, neki a beszedben bezavarhat.."
Otthon úgyis magyarul beszéltek. Közösségbe meg úgyis később fog menni.
"igy x3 a penzem."
Azért a kinti költségekkel számold át még 1x, biztos ami biztos.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
windlord
őstag
válasz Shadowbull #62826 üzenetére
Nyilvan a mostani / majdani nyers szamokat hasonlitottam ossze.
-
urban racer
senior tag
Sziasztok!
Kis epilógussal kezdenék:
2008 óta bmwzek, azóta volt 14 példányom, ámde az utóbbi időben, mivel az e61 után nem találtam értelmes bmw-t, más márkát váltottam. Azonban feleségem relatíve friss jogsis, úgy gondoltam, hogy egy megbízható és minőségi autót veszek neki. Mivel az összes autóm közül az e39 volt talán az, ami a legmélyebb benyomást keltette, úgy döntöttem, hogy renoválok egyet neki napi használósnak. Ebben az árszegmensben automata autót csak nagyon vacak típusokban találtam-c corsa meg társai.
Sztori:
Szép novemberi napon egy budapesti barátomat elküldtem megnézni egy 25d-t. Azt mondta, hogy aránylag vállalható, nem trágyább sokkal, mint a többi e39. Mondom oké, akkor menjünk, vegyük meg:
Felszereltség, infók: 2003, as 25dA, alvázszám szerint is: gyári m paket, shadow line, m sport kormány, fehér index, fényre sötétedős, behajlós tükrök, ezüst betét, síusák, isofix, (nem kiszakadt) alcantara sport belső, 16:9es navi-mk4 rechnerrel, bluetooth teló, xenon, lámpamosó, körbe pdc, esőszenzor, sport futómű légrugóval, multikormány. Amit nem dekódolt alvázszám alapján, az a vonóhorog. Nagyon érdekes, mert 100%, hogy gyári és nem retrofit. A jobb hátuljában benne van a tartókampó, ami rögzítette a soha nem használt vonófejet-rajta a piros bmw kupakkal. Arra tudok gondolni, hogy széria vége volt, és ez okozhatta. Kevés kombi lökő lehetett, ami volt, az meg horgos-akkor adjuk hozzá azt is. Fura, nem tudom.Akkor kezdődjön a meló. Kicsit ugrálok a témák között, bocsi. Lehet pár dolog ki is marad.
Mivel rettenetesen fehéren füstölt, kapásból a kartergázszűrővel kezdtem. Vagyis annak helyével. Nem, nem vortex-szűrőt láthatunk, hanem sima filterest, filter nélkül. Anyád.
Első kör bontóba. Kalaptartó, ablakemelő, csomagtérkárpi és csomagtérkárpit hátsó rész. A héátsó mindenképp kellett, mert beszakadt a csomagtér tartófülek csavarja, amit lefúrtam, nem úgy, mint az a szerelő, aki légrugót cserélt-széttörte a kárpitot... A képen nincs, de hoztam egy 16:9 kijelkzőt is, mert elég csúnya volt a kép.
Nem szólt a hangszóró egyik oldalt, hiába hajtottam meg inpával, és ez fogadott BM54 címszó alatt. Fedele hiányzik, tüskék hiányoztak a csatiból, hangszóró veztékek összetaknyolva, hogy legyen azért valami. Anyád. Csomagoltam, mehet pixelfixhez.
Műszerfaltesztnél fura volt, hogy nem megy le minimumra a tankmutató és átvilágítanak a ledek alul, szétkaptam és ez fogadott. Anyád. Pixelfix szerint menthetetlen. Bontó másik, programozás után pixelfix átvezető cserére.
Mint hülyegyerek a nápolyit.
Vajon miért dob hibát tolatólámpára?
Behoztam, feldobtam emelőre, hogy mi baja lehet a webastonak. Vízszivattyú, plusz ha már hozzányúlok, akkor bevezetékezem a direkt indítót. Majd valami távirányítót okosítok hozzá-nem gyári lesz-kevés van a gyári vezérlőből és baromi nagy a távirányító is.
Közben találtam egy srácot-gyakorlatilag hugyé-szaré árult mindent, bagóért bevásároltam.
Ha már lett occsón TV modulom, beretrofittelem és előkészítem tolatókamerára.Megjött közben pixelfixtől az IKE és az újraszivacsozott, vastagított kormány is. Imádom! Plusz olcsón volt, úgyhogy vettem pár webastot-még jó lesz valamire címszóval
És akkor kicsit foglalkozgattam a motorral is. Liqui Moly engine flush, majd feltöltés új olajjal, járatás fél órát, újra olajcsere. Izzítógyertya ki, az egyik menet sérült, úgyhogy átfésültem egy M10x1-es fúróval. Bal kormányösszekötőt cseréltem, a jobb még jó, de szerintem még azt is ledobom-legyen egységes... Stabrúdszilent csere elöl-hátul, elöl fékbetét csere, hátul fékcsőcsere, felső lengőkar csere-az mulatós volt, ugyanis unix kedvezményem van, de nem volt Lemförder-de végül találtam. Szívósor ha már le volt dobva, akkor új tömítést is kapott plusz a repedt coolercső helyett is újat. Csupa móka és kacagás. A szívósor hálistennek már műanyag dugós.
Közben elkezdtem a DSP bekötést is. Mivel csatit nem kaptam az erősítőhöz-se a nyomóhoz, így kreatívan megoldottam: IKE, LCM, GM csatikból Hibrid rendszert építek első körben: A BM54 hajtja a sima nem dsp-s hangszórókat, a DSP hajtja a nyomót. Később, ha nem lesz annyira buli, akkor veszek DSP hangszórókat is. (a sima 4 ohmos, a dsp 8 ohmos, plusz a simánál az ajtóban van hangváltó, a dsp-nél meg nincs, hanem külön van levezetékelve, úgyhogy melós a dolog rendesen...)
Megjött közben a kínai kamera, ami természetesen nem jó méretű, majd valamit ki kell találnom rá. A csomagtérajtó természetesen megrohadva, kasznisnak lesz vele dolga...
Január közepén megy kasznishoz: 2 küszöb, 1 sárvédőív, csomagtérajtó, csomagtér alja rendbetételre.
Addig befogadtam egy másik 39-et, amit egy általam ismert balf... autóvillamoisságis tönkrevágott. Sokat kacagok vele. Január 5 körül visszahozom a sajátom és szétkapom kasznizáshoz.
Első körben ennyi. Ha befogadtok, akkor még update-elek. Jah és szia Karcsi!"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
KAMELOT
titán
válasz urban racer #62829 üzenetére
Hát haver csodálom, hogy van időd és energiád bütykölni a géppel!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
FIREBLADE78
addikt
válasz windlord #62824 üzenetére
Nekem nincs gyerek és 33 vagyok,tehát menjek ki bártan?! Nyelvet utálom,egyszerűen nem tudom és akarom megtanulni. Világ életemben english ment. Párom németes,ő elboldogulna. 1,5 év és végzek asztalosként (köszi Viki h megszűntetted az okjt) és lehet meggondolom a kiköltözést. Vendéglátás úgyis halott, akkor van pénz benne( de akkor sem annyira nagy) ,ha munkás nélkül csinálod és ott élsz benne 0-24h-ban. Csinálja akinek 2 anyja van. Elég volt 13 év ebből a szarból. Eleget szidtak a gyökér vendégek. Cserébe ember utálatom lett
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
CharlieDrop
veterán
válasz urban racer #62829 üzenetére
Az igen.
szia
azért az első e39-hez képest ez semmi
[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Chris0321
addikt
válasz urban racer #62829 üzenetére
Hello.
Sajnos ezekkel az autókkal az a gond, hogy ha nem hozzáértő személy csinálta találhat benne az ember érdekes dolgokat és sokba fog kerülni mire jó lesz. Én is 2019 márciusa óta ráköltöttem kicsivel többet mint a vételára az autóra. Nekem e46 touring van, nekem is rozsdás a csomagtérajtó én cseréltetem. Egyébként bevállalós a feleséged, hogy egy ekkora autóval kezdi a vezetést. -
Skimaster
senior tag
válasz urban racer #62829 üzenetére
Szép kis meló!Ezekkel a 20 év körüli autókkal a koruk miatt kell sokat foglalkozni,vagy egyszer nagyon rendbe rakni és használni. Én is vettem egy gyári M 530D e39-et(mert szeretem ilyent kerestem),azon is van tennivaló bőven, de majd szépen össze hozom.
Egy bontós azt mondta,egy rendbe rakott e39 kb 2.5-be fáj. -
urban racer
senior tag
válasz CharlieDrop #62833 üzenetére
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
urban racer
senior tag
válasz Chris0321 #62834 üzenetére
A vételár duplázáson már sztem túlvagyok. Saccra olyan 1,8M körül áll meg mindennel.
A régi kocsimat (2019-es 3,2 Ranger wildtrak) elvezetgette, és szerette. Egyedül azért nem mert vele menni. Ha az autó körbe pdc-s plusz kamerás, azért az sokat segít. Kitaláltam neki egy training programot, hogy megtanuljon vezetni. 1-2 hétvége el fog rá menni, de szerintem utána nagyon ügyes lesz.
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
urban racer
senior tag
válasz Skimaster #62835 üzenetére
Feljebb írtam, saccra kb 1,8ba áll meg. Nyilván nem 100%ban restaurált+még jönnek költségek. Szerintem kérni fog egy vízpumpa cserét is. Nyakam rá, hogy szög gyári még és az folyat.
Egy bontóssal összecimbiztem-akit korábban nem ismertem-leginkább kaszához jártam- és azt mondta, ha előbb meglátja a hirdetést, akkor elhozza, de ezt nem bontotta volna el.Valahonnan ismerős az autód, ha rájövök szólok
"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
Chris0321
addikt
válasz urban racer #62838 üzenetére
Az biztos, hogy a pdc nagy segítség, bár pesten nekem a touring e46-nak sem volt könnyű parkolóhelyet találni sokszor pedig az kisebb autó.
-
CharlieDrop
veterán
válasz urban racer #62837 üzenetére
Csak hogy értsék, nem most kezdted
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
urban racer
senior tag
válasz Chris0321 #62840 üzenetére
A rangerrel meglepően könnyen lehetett parkolni A többit a fantáziádra bízom
Veszprémben lakunk, feleségem Veszprém mellé Veszprémbe jár majd vele dolgozni napi szinten. A többi meg majd szép lassan alakul A céges kocsim nem horgos, holott mondtam hogy kell a horog, úgyhogy lehet majd hétvégente ezzel megyünk hajózni-sólyázni biztos ezzel kell majd."Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
urban racer
senior tag
válasz CharlieDrop #62841 üzenetére
Hát az előbb írtam, novemberben kezdtem, nem figyelsz?
Mi van most nektek?"Egy mágus sosem késik, Zsákos Frodó. És korán se jön soha. Pontosan akkor érkezik, amikor akar."
-
Skimaster
senior tag
válasz urban racer #62839 üzenetére
Az én autóm már sok kézen volt, csak az nem annyira látszik rajta, hogy volt-e valaha itthoni gondos gazdája,akinek volt rá pénze, hogy rendben tartsa. Így se rossz,de majd sokkal jobb lesz.Őrülnék persze valami előélet infónak, de a dzsipó,akitől vettem, nyilván elhallgatott jópár fontos tényt, én meg szokás szerint léhán vásároltam...Szóval tőle nem váltam el szépen...simán átbaszott. Onnan nem jön előélet infó!
-
chess001
aktív tag
válasz Shadowbull #62847 üzenetére
Igen, azért írtam, hogy a legkisebb, nem azt, hogy a leggyengébb.
2.2 t a BMW. Ne legyen már egy négyszemélyes 2t felett...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
FIREBLADE78
addikt
400 kg van a kettő között. Azt hogy?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4