-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
chess001
aktív tag
Nekem az élő sövény a legszebb kerítés, csak az ugye nem azonnal van meg, de szép és olcsó is...
Nézem, hogy ez Exx is ég, nem csak a Fxx. Pedig azokat már a gondos tulaj biztos lefalazta ;P
https://www.vezess.hu/vezetunk/2022/01/10/percek-alatt-kiegett-egy-bmw-az-m86-oson/?fbclid=IwAR3n1BNKzKB2oIMfVgBKnfuUGB7y2cTGlVdwd21qF8AzHBHQF1YaKYRAJJwA világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #63155 üzenetére
Valóban. Ez nagyon okos volt.
Ilyet én is tudok: nem ad annyi energiát, mint a Nap.
Kerítésről volt szó. A beton kerítést se könnyebb amúgy...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
KAMELOT
titán
válasz CharlieDrop #63139 üzenetére
Nálunk 5000€-ig kapsz támogatást a napelemre. Hogy tényleg optimális legyen a termelés, a házamra 20.000€ lenne a napelem.
1. Most nekem van ennyim?
2. Megéri?
3. Mikor térül meg és fog hozni egy kicsi hasznot?
Aki ilyet szerelt az mind hitelből tette. H.András okos háza is temérdek mennyiségű hitel.Látod te magad is megválaszoltad, hogy racionális szempontból sajnos drága az EV.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #63157 üzenetére
Én meg a saját tapasztalatot írtam meg, mert mi fából készítettük elsőre a kerítést-mert olcsó, de elég macera az újrafestés-csiszolás. Az utcafront 42 m. Ezért inkább most még utoljára újrafestettük és a következőnél már nem kell, mert takarja a sövény. A motoros kapu és a kisajtó maradt fa.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
cOxeR
Ármester
válasz chess001 #63153 üzenetére
Növény hegyek vannak, covid első év erről szólt, de elöl kell a rendes kerítés, hang, belátás és bejutás szempontból is. “Sajnos” saroktelek úgyhogy kerítésből van bőven.
Fa kerítést kerülném, pont az időtállósága miatt. Vakolni/színezni tudok meg az alapot kiásni, de az anyagot meg a betont meg kell venni, nincs mese. A kaputechnika is ugyanúgy elkerülhetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #63160 üzenetére
Én is tavaly csináltattam. Igaz én pont az ellenkező irányból indultam neki. Semmikép sem akarok vele foglalkozni a következő 10-15 évben. Így leköveztettem, meg fém lézer-vágott kerítés elemeket rakattam be. Volt egy támfalunk a háznál ahol már 3 év után elkezdett a vakolat leperegni, mert kiesett a fedkőből a fuga, befolyt a víz és szépen felpuklisodott a vakolat.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Egy kis érdekesség, épp tervezek egy utat Csehországba, és lehet igényelni díjmentes matricát, amennyiben: "A speciális rendszámtáblával ellátott elektromos, hidrogén vagy hibrid járművek (CO2kibocsátás 50 g/km-ig)" Kíváncsi leszek erre, tényleg megadják. (előzetes regisztrációhoz kötött)
Nem is nagyon tudok más országról ahol lenne ilyen, vagy? -
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #63163 üzenetére
Nálunk már 12 éves volt, most kellett 3-szor kezelni, nem egy nagy kaland. Nekem a másik nagy kedvencem a gabion, a többi rész majd lehet olyan lesz.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
cOxeR
Ármester
-
KAMELOT
titán
válasz FIREBLADE78 #63167 üzenetére
Engem nagyon is megtanítottak spórolni. Itt most évi 2x útról van szó. Az 9000Ft ahogy írja.
Éves 1500 korona és ha LPG kocsid van akkor 750 korona.
cOxeR: Akkor ezek szerint van az EV-re más ár. Jobban teszed, ha kérsz évesetV1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Ck.
addikt
válasz Gsx-rr #63084 üzenetére
Miért mondja mindenki, hogy a hidrogén hajtás sem megoldás és zsákutca? Nálunk a rendőrség most vásárolt egy nagyobb mennyiséget Toyota és Hyundai hidrogén autókból. Beszéltem néhányukkal, pillanatok alatt nagy kedvenc lett. Hatótáv egy átlag benzines autóé, töltés kb jó 5 perc. Maga a hidrogén egyelőre a legtöbb helyen drága, ugyanakkor igenis működőképes dolog lehetne. Az infrastruktúra ugyan hosszú évekkel le van maradva az EV töltőkkel szemben, de nem behozhatatlan a dolog, egyáltalán. A hatótáv és idő para is megoldott lehetne.
-
Ck.
addikt
válasz kardkovacsi #63134 üzenetére
“Emiatt a hibrideknél simán nem is tudod kinyitni a tankot, belül meg kell nyomni egy gombot ami után elenged a tanksapka.”
Pedig ez sok hybrid autónál nem így van.
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
Mukodokepes dolog lehetne, a sok hatranya ellenere. De a dolog mar eldolt, egyszeruen tobb nagysagrenddel tobb penz megy az EV fejlesztesre.
Esetleg teherautoknal lehet meg keresnivaloja, de sanszosan ott sem. Ha bejonnek a szilardtest-akkuk, akkor ott is versenykeptelen lesz a hidrogen.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
kardkovacsi
senior tag
BMW-nél biztos nem (330e és 530e-nél biztos így van). A más hibrid autók...hát azok mások. Ott nem gondolnak minden apró részletre. Például a legtöbben nincs fűtés se külön hanem ha bekapcsolod a fűtést beindítja a benzin motort, hogy legyen hő. Néha ez nem rossz, de én pl. minden nap viszem, hozom a gyereket 2 kilométerre van az ovi. Nagyon örülnék neki ha reggel azzal kezdené, hogy rárúgja a benzin motort.
-
nagyúr
válasz kardkovacsi #63173 üzenetére
Milyeneket szokott sziszegni, mikor leveszem a töltőről (nincs bezárva az autó), és kinyitom az ajtót.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #63173 üzenetére
Ezért jó az állófűtés. Bekapcsolod és szépen meleg van reggel.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Chris0321
addikt
válasz Shadowbull #63172 üzenetére
Jelenleg kap több pénzt, de csak az ígérgetés megy. A szilárdtest akkut is mondják milyen jó lesz, de sehol nincs.
-
Shadowbull
addikt
válasz Chris0321 #63176 üzenetére
Azert az igergetesnel sokkal tobb van mar. Egyre tobb BEVet adnak el, egyre tobb tipus van, es a nagy hullam igazan meg be sem indult, mert nagyon sok a kovetkezo 2-5 evben kerul majd piacra.
Szilardtest-akku szeriaba valamikor az evtized vegen fog kerulni, ha tenyleg mukodni fog. De ha az hozza azt, amit a tudosok mint potencialt latnak benne, akkor egyszer es mindenkorra eldol a kerdes (es nem csak ez, sok mas minden is, peldaul az energiatermeles/megujulok integralasa/tarolas problematikaja is)
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Ck.
addikt
válasz kardkovacsi #63173 üzenetére
“A más hibrid autók...hát azok mások. Ott nem gondolnak minden apró részletre. “ Mint ahogyan a BMW sem. Különben nem használtak volna az F30 330e-ben önindítót (ráadásul ugyanazt a típust - csak éppen napi több száz beindításra, mindenféle erősített felhasználásra való módosítás nélkül - ami a hagyományos benzin és diesel modellekben is van, cikkszám teljesen azonos ), amikor maga a villanymotor is képes lenne ellátni ezt a feladatot. Kétlem, hogy ők lennének a hybrid autók mintapéldája. A Mercedes a C350e és E350e-vel is elkövette ugyanezt a hibát, hullik is 20-30 ezer km-enként. De már az A 250e és CLA 250e esetén ők is a villanymotort alkalmazzák a beindításra. Nem tudom, lehet, hogy a BMW is a mai hybridjeiben már változtatott ezen.
[ Szerkesztve ]
-
Fr3eWar
őstag
Sziasztok!
Ha valakinek van a topikból G31-e meg tudná nekem mérni a hátsó sorban könyöktámasztól könyöktámaszig a távolságot (gyerekülés téma).
Köszi!
-
Fr3eWar
őstag
válasz Tsebacsi #63180 üzenetére
Megköszönném ha valamikor megírnád. Gondolom ugyanazokkal az ajtókkal szerelik, meg valószínű az üléshely is egyforma lehet, közelebb visz a dologhoz, mert ezt a méretet nem találom neten. Egy ilyen adat van "Shoulder Room, Rear 1490 mm" de hogy pontosan mit értenek ez alatt könyöktámasz felett-től könyöktámasz felettig, vagy a legszűkebb rész (könyöktámasz belső felétől másik oldal könyöktámasz belső fele), az nem derül ki.
Valahogy 3 gyerekszéket terveznék belegózni, és bízom benne, hogy nagyobb ez a méret mint a jelenlegi passatban a 136 centi.3 menne be, két ülés elég nagy, a harmadik keskenyebb fajta, most van egy römer advansafix az isofix miatt sajnos "rosszul" használja ki a helyet, de tervezem a cserét. Van egy römer king 2 ATS, ami 9-18kilós és öves becsatolású atomsabil meg jól elhelyezhető, plusz van egy cybex 15-32kilós nem isofixes ez a legkeskenyebb, és jól lehet helyezni.
Az ilyen egyterűek gondolatától is kiráz a hideg, szóval próbálok valami élhető és közben élvezetes kombit keresni.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Fr3eWar #63182 üzenetére
A 2 könyöktámasz között kb 130cm van. A vállszélesség valóban 145 körüli.
De szerintem ha bemész egy szalonba ott le is tudod mérni személyesen. A frissített nem hinném hogy nagyobb lenne belül.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
kardkovacsi
senior tag
Ezt már megbeszéltük egyszer. Nem ránthatod be a motort úgy, hogy rárakod az egész hajtásláncot (ezt már harmadszorra írom le és mindig előjössz ezzel). Pont a mindenre gondolás miatt van ez, hogy ne egy kurva nagy rántás legyen amikor beindul a motor. Szépen önindítóval beindítja, szinkronizálja a fordulatszámot és akkor ráengedi a megfelelő kuplung a motort. Ha pont megfelelő a fordulatszám, akkor ráengedi és kész. Ettől lesz teljesen hangtalan és rántás mentes az egész. Ha nem nézed a fordulatszámmérőt, simán észre sem veszed az indítást. Mióta írtad ezt szoktam figyelni, nálam az esetek felében önindító, másik felében meg nem hallom, akkor valószínűleg simán "berántja".
Amúgy az az önindító tényleg rossz volt, ki lett cserélve egy erősebbre. Azóta nincs probléma vele.[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #63186 üzenetére
Meg aztan a "hagyomanyos" modellekben is mar nagyon regen egy jocskan megerositett onindito van, ami a Start-Stop uzemre van optimalizalva.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #63187 üzenetére
A 330e-ben volt egy rossz széria. A BMW ki is cseréltette a Valeóval az egész szériát. Elvileg azóta nincs probléma vele.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Tsebacsi #63174 üzenetére
Az tényleg van. Nekem is, sziszeg egy nagyot. Próbáltam rájönni mit csinálhat ilyenkor, de nem tudom.
Az is érdekes amikor rátolja a hűtést nyáron. Asszony egyszer jött is, hogy valami rossz mert fújtat az autó.
Az iX-ben már ezt is lehet állítani, hogy annyira töltsön csak, hogy ne kelljen beindítani az akkumulátor klimatizálást. -
Ck.
addikt
válasz kardkovacsi #63186 üzenetére
“Ezt már megbeszéltük egyszer. Nem ránthatod be a motort úgy, hogy rárakod az egész hajtásláncot (ezt már harmadszorra írom le és mindig előjössz ezzel). Pont a mindenre gondolás miatt van ez, hogy ne egy kurva nagy rántás legyen amikor beindul a motor.”
Rossz gondolatmenet. Nem lesz emiatt rántás. Mi a különbség a között, hogy az önindító vagy a villanymotor forgatja meg? A tartósságon kívül semmi. Más gyártó meg tudja oldani 20 éve? Mercedes meg tudja oldani a 2020 utáni modeljeiben? Az önindító egy felesleges hiba forrás. Nem foglalkoztak vele, mert egy kvóta modell volt, kis darab számmal. A BMW itt annyival szerencsésebb, hogy elismerte a hibát, de ettől függetlenül ugyanaz a cikkszámú önindító van benne, mint egy mezei 320i-ben, szívesen elkérem kollégámtól a legutóbbi munkalapot. Rendszeresen sztárvendégeskedik az önindító miatt a Vines és Chandlers BMW-nél. Ezzel szemben a Mercedes a mai napig nem ismeri el a C350e és E350e hibáját az önindító miatt, átlag élettartam kb másfél év / 20-25 ezer km. A válaszuk a probléma tartós megoldására annyi volt, hogy “our newer models no longer have starter motor fitted…” köszönjük.
Egyébként az elromló félben levő 330e, C350e, E350e önindító pont azt a borzasztó nagy rántást eredményezi, aminek elkerülésére szerinted az önindító hivatott létezni.@Shadowbull: pont ez a lényeg. Egy stop-start rendszer normál esetben hányszor állítja le és indítja be a motort egy nap? 20-30-40-50? Ezzel szemben az érintett plugin hybridnél miután kijártad a feltöltött mennyiséget, de tovább kell mondjuk még intézned a dolgaid az elkövetkező 2-3 órában hányszor áll le és indul el a motor? 100? 150-200? Egy hosszabb nap esetén simán lehetséges. Rengetegszer mozgás közben is a sebesség, domborzati viszonyok, gázpedál állás és töltöttség függvényében többször leállítja/beindítja a motort. Ezért nem alkalmas egy hagyományos stop-start rendszer önindítója hybridekre.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz Shadowbull #63192 üzenetére
Hiába, ha a user tapasztalat mást mutat. Szívesen megmutatom a munkalapokat, hogy 3,5 év alatt hányszor kellett a starter motort kicserélni a C350e-ben. De rá is kereshetsz akár google-ban arra, hogy "C350e start motor problem", sok találat lesz. És mint említettem, az újabb modellekben már nem is alkalmaznak azóta önindítót, az A 250e és CLA 250e benzinmotorját már simán a villanymotor forgatja meg. Azon sem lepődnék meg, ha a G30 530e-ből is kikerült volna már az önindító a fenti okok miatt, de azzal szándékosan nem példálóztam, mivel nincs vele tapasztalatom és nem ismerem a típust.
-
kardkovacsi
senior tag
"Nem lesz emiatt rántás. " - azért légy szíves gondold már ezt végig. Szerinted mi a lópikuláért rakták régebben a kézi váltós autókat egyesbe és egyszerűen letojták a kéziféket???
Talán mert a motornak a forgatáshoz egy elég jelentős mechanikai ellenállása van addig amíg nem indul meg az égés és nem kezd el hajtani."A BMW itt annyival szerencsésebb, hogy elismerte a hibát, de ettől függetlenül ugyanaz a cikkszámú önindító van benne, mint egy mezei 320i-ben, szívesen elkérem kollégámtól a legutóbbi munkalapot. " - azért mielőtt a kollégád hülyeségeire támaszkodsz azért legalább megnézhetted volna a két motor önindítóját. Kikerestem neked őket, tessék:
BMW 320i önindító: [link]
BMW 330e önindító: [link]
Utóbbihoz konkrétan oda van írva, hogy PHEV, ahhoz gyártják és egyáltalán nem ugyanaz a kettő cikkszáma sem. Sőt ha PHEV cikkszámára ráklikkelsz megnézheted miben van még ilyen alkatrész, érdekes mód az összes PHEV lesz.
Mellesleg miután beparáztattál ezzel a hülyeséggel elmentem és megkérdeztem egy kifejezetten BMW villamossággal foglalkozó szerelő srácot és elmondta, hogy igen, a Valeo elbaszta, de a BMW kicseréltette vele az összeset és azóta nincs probléma. Az enyém eleve már az újjal jött.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
Én esetleg valami szoftveres megoldást tudok elképzelni, hogy a motor ellenállását leküzdjed. Tehát fogja rárakja a kuplung a motort a hajtásra, ezzel egyidőben a villamos motor kap egy nagyobb áramot ami pont azzal egyezik meg, hogy mennyivel fogná vissza az autót az ICE és pont akkor leszedi róla a plusz teljesítményt amikor az ICE elindul. De kétlem, hogy ezt meg lehet úgy oldani, hogy ne rántson minimálisat mivel a motor ellenállása is biztos változik attól függően, hogy mennyire meleg, mikor volt utoljára beindítva, hogy áll épp az olajfilm a hengereken stb.
G20-ban még ott van az önindító és szerintem az LCI-ben is, mert a váltó ugyanaz és ha jól tudom a váltó házban van az önindító. Az volt a probléma, hogy amikor szétrepült akkor vitte magával a váltót is, ezért cserélte gyorsan a BMW az összest ki.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Shadowbull #63192 üzenetére
Nekem erről mindig az jut eszembe (persze lehet már itt is meséltem) mikor még megvolt Honda Integra Type-R-em. Egy végletekig kihegyezett szívó motor, amikor megjelent akkor a legnagyobb liter per lóerős motor volt a világon szívó kategóriában, még a Ferkákat is verte benne, meg ennek volt a legnagyobb dugattyú sebessége is a szériában gyártott szívó motorok között a világon.
Egyszer megállított valami rendőr, megszondáztatott (szombat délután WTF) majd elkezdte magyarázni, hogy a haverjának van egy VTI-je (amiben egy hasonló erősen pörgős motor volt, de nem ennyire) és csak meg kellett csipelni és a 160-ból mindjárt 220 lóerő lett. Meg nekem is ezt kéne tennem és akkor 1.8-as motor nem 190 lóerős lenne hanem 260. Bólogattam, csak menjünk már. Idióta, majd biztos jobban tudod te mint a Honda mérnökei aki mindenféle trükköket alkalmaztak, hogy a motor kibírja a 9e-es fordulatszámot tartósan. Mennyivel egyszerűbb dolguk lett volna a kedves rendőrt megkérdezni, csak meg kell csipelni és kész is megvan a 260 lóerő.
Hogy ontopic legyek ha jól tudom pont az E46 M3 volt aminek picivel nagyobb dugó sebessége volt mint a Hondámé, repültek is benne szét sorban a hajtókarcsapágyak. Nekik nem jött ez össze elsőre, hosszú huzavona után el is ismerte a BMW a problémát és cserélték valami erősebbre.
-
Shadowbull
addikt
válasz kardkovacsi #63199 üzenetére
Az E46nak nagyon az elején olajozási problémái voltak, kicsit módosítani kellett az olajpumpán.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fujifilm X
- Óra topik
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...