-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Oliverda
félisten
válasz
axlfsi
#17206
üzenetére
"ahelyett, hogy bíztattál volna vagy jössz egy pédával Neked miért jó és nekem (hozzám hasonlóknak) miért nem vagy miként lenne AZ"
Lassan hat éve használom, úgyhogy jól tudom miről, beszélek. De fizess csak elő nyugodtan, ha van időd és energiád, költsd csak erre!
Nekem már nincs magyarázgatni sokadjára is... -
pictigjis
Topikgazda
válasz
axlfsi
#17209
üzenetére
csak az a gond, hogy már refunded státuszban kellene lennie az appban, mert az ilyen bejelentéseket abszolút prioritással kellene kezelni. jó esetben talán holnapután kapok majd visszajelzést, ami vicc
ezt természetesen meg lehet csinálni, de egy aktívan használt kártyánál, napi akár 10-12 tranzakció esetén minden fizetés előtt életszerűtlen megnyitni az appot, ide-oda kapcsolgatni a kártyákat, aztán vissza. akinek van hozzá kedve, persze csinálhatja, de elég macerás
most amúgy én is átkapcsoltam mindkét accountunkat ilyen kártyára, mert a reddites posztok alapján sajnos az is többször előfordult, hogy az amúgy fagyasztott kártyára érkező csaló tranzakciók is átmentek. például itt
-
Oliverda
félisten
válasz
axlfsi
#17193
üzenetére
Mi nem volt szép? Hogy megmondtam a véleményemet?
Tíz kérdésből kilencre itt megtalálod a választ a kereső használatával. A Curve a sajátos hibái miatt elsősorban olyanoknak való, akik ki tudják kaparni maguknak a gesztenyét. Nekem úgy fest, te nem tartozol ezek közé, amivel alapvetően semmi gond nincs, csak akkor a következő hasonló problémánál már ne lepődj majd meg.
-
ACE-
addikt
válasz
axlfsi
#17189
üzenetére
Gondolom vannak olyan kutak, aminél technikai okokból adódóan nem tudja lezárni a tankolás mennyiségét, így hiába állítasz be 10ezret, akár 15ezerért is tudsz tankolni. Gondolom ezekre találták ki ezt. És mivel nyilván az efféle zárolásokat nem tudják országokra, esetleg tankolási helyekre lebontani, ezért globálisan állították be, ahogyan pictigjis is írta. Ennyi, ez ilyen, ha zavar hogy pár napig több összeg van zárolásban, mint amit beállítottál, akkor tankolj a saját kártyáddal ilyen helyen, vagy olyan kúton tankolj ami nem automata. Nekem néha jól jön, ha a tankolást ERSTE Max-ra kell átrakni a visszatérítés miatt.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
axlfsi
#17189
üzenetére
én sem akarom túllihegni, egyszerűen így működik és kész. nem az adott automata kút konkrét működéséhez kapcsolódik az alapértelmezett zárolás, hanem az automata kutakhoz kapcsolódó mcc-kódhoz. nagyon sokszor elmondtam én is, és mások is ebben a topikban, hogy a curve-öt senki ne használja automata kúton, mert ilyen. mindig is ilyen volt, mindig is ilyen lesz, felesleges sajnos lamentálni azon, hogy lehetne másképp is
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
axlfsi
#17186
üzenetére
azért, mert azt, hogy ez milyen kút, előre megadod az összeget vagy addig tankolsz, amíg a tankod ér, a curve nem tudja. csak az mcc kódot látja, hogy automata kút. ha mcc kód = automata kút, automatikusan az erre az mcc-re meghatározott alap zárolási összeget alkalmazza. nagyon sokféle automata kút van, sokféle működéssel, ők így oldották meg. cserébe valószínűleg a 200 eurót zároló holland kútnál is az ő alapbeállításuk lenne a zárolás
a curve sajátos működéséből fakadó kényszermegoldás ez. sok éve egyébként kb. 50 eurónak megfelelő összeg volt az alapbeállítás, aztán felemelték
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
axlfsi
#17181
üzenetére
szokták mondani, hogy curve-öt csak a mazochisták használnak, a sok probléma miatt van is benne igazság. de ha valahol, automata kúton tényleg nem szabad elővenni, pont az ilyen feleslegesen nagy zárolások és további 1-2 napos átfutási idők miatt. a pénz nem veszik el, de ez felesleges macera
-
-
Oliverda
félisten
válasz
axlfsi
#13554
üzenetére
Tavaly augusztus óta használom a virtuális kártyát fizetésekre és ATM-es tranzakciókra egyaránt. Eleinte voltak 3DS-sel kapcsolatos problémák, de azt már megoldották, így jelenleg semmilyen hátránya nincs a fizikaival szemben, legalábbis Apple Pay mellett biztosan. Ha te mást tapasztaltál, az legfeljebb a Google miatt lehet.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
axlfsi
#13441
üzenetére
ez normalis, nalam is igy van. sot, ha 10600 folott fizetsz, az appban lehet kulon egy declined tetel is, pedig csak az tortenik, mint minden mas kartyanal: erintesz, es beirod a pint, de kozben ilyen felesleges korok generalodnak. ez mar legalabb egy eve igy van amugy, egy ideig az osszefoglaloban is benne volt, de mar kiszerkesztettem, mert sok vizet nem zavar a dolog, mobilos fizetesnel meg eleve nincs ilyen problema
-
-
axlfsi
veterán
válasz
axlfsi
#13428
üzenetére
...egyébként kicsit dilemmában vagyok ezzel az esettel kapcsolatban.
Ennek második napja és a bankomnál az alkalmazásban úgy látom a 3 tételt, hogy az egyik "árú visszavét" és kétszer beterhelték (levonták?). Ezt sajnos házirend miatt nem tudom képernyőképezni.Curve-ben pedig az alsó tétel egyértelmű, hogy elutasítva, a felette kettő, ahol az egyik fehér másik zöld, előtte egy + jellel, vajon hogy értelmezzem?


Tényleg kétszer vonták le? (sajnos nem tudom visszafejteni, mert nem tudom az előtte egyenleg már mennyi volt pontosan, majd csak hó végén, ha meglesz a banki kivonatom, tudok utána számolni).Köszönöm!
-
kp78
addikt
válasz
axlfsi
#12764
üzenetére
Szintén "sz.rolleres"lettem.

Eddig mindig minden rendben volt, tegnap egy MOL tankolás fizetése elutasítva. 15e levonva a mögötte lévő kártyáról. Fizetés inkább a "rendes" OTP-s kártyával.
Bizonylatot sem kértem el, mert még sosem jártam így.
De talán rendeződik papír nélkül is.
-
zerodot
aktív tag
válasz
axlfsi
#12764
üzenetére
Azért ez elég "vicces" hogy a Curve declined-nek írja, mégis beterheli az alá rakott kártyán...
> és hol kérjem vissza a pénzem?
Ha egy kicsit visszaolvasol, ez folyamatosan téma itt az utóbbi napokban... De az összefoglaló legislegelején is le van írva, hogyan történik a visszatérítés. -
pictigjis
Topikgazda
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
axlfsi
#12405
üzenetére
ez sajnos ilyen. az atm limit csökkenéséért cserébe a vásárlási limit viszont magasabbra ugrik ellenőrzés után. nem feltétlenül logikus, de valamiért így találták ki
200 ezer forint azért nem egy túl nagy összeg, csináld úgy, ahogy a legkényelmesebb
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Autós topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- GoodSpeed: Nem vénnek való vidék - Berettyóújfalu
- Elektromos autók - motorok
- Most állítólag törölték a korábban pletykált GeForce RTX 50 Super sorozatot
- Milyen alaplapot vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Asztali PC , i5 12400F , RTX 3070 Ti , 32GB RAM , 512GB NVME , 1TB HDD
- Microsoft Surface Go 2 m3-8100Y 8GB 128GB 1 év garancia
- -ÚJ,2 ÉV GAR- GAMER PC: i5-14400F (10mag/16szál) +RX 6600/6700XT +16-64GB DDR4! SZÁMLA! 70 féle ház!
- Microsoft Surface Go 2 m3-8100Y 8GB 128GB 4G LTE 1 év garancia
- APPLE IPAD 10.GEN 64GB Wifi , Pink szinben, Üzletből, 27% ÁFÁS
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Plus E-SIM 128GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3355, 100% Akksi
- Apple Macbook Air 13,6 M4 10C CPU/16GB/256GB - Égkék - HUN - 55 Ciklus - 100% akku , 2,5 év gari
- Apple iPhone 16 Pro Max Desert Titanium Titán dizájn, Pro kamera, 120 Hz ProMotion,90%,3 hó gari
- Apple iPhone 15 Pro Max 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3840, 100% Akksi
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


Nekem már nincs magyarázgatni sokadjára is...



pictigjis
