Új hozzászólás Aktív témák

  • mobbo

    senior tag

    6. 6. § 4 bekezdésében a „Nincs szükség légiforgalmi irányítói engedélyre a légvédelmi készenléti repüléshez.” szövegrész helyébe a „Nincs szükség légiforgalmi irányítói engedélyre a légvédelmi készenléti repüléshez, valamint pilóta nélküli légijárművel végrehajtott repüléshez a pilóta nélküli légijárművekről szóló miniszteri rendeletben meghatározott feltételek megléte esetén.”

    "A repülőmodellre az egységes szabályozás érdekében ugyanazok a szabályok fognak vonatkozni, mint a pilóta nélküli légijárművekre, így a pilóta nélküli légijármű fogalmának változtatásával a repülőmodell fogalma beolvad e fogalom alá."
    uhh, ennek vagy mi fogunk örülni vagy a repmodellesek lesznek nagyon szomorúak

    "A pilóta nélküli légijárművek elterjedése miatt szükséges, hogy a légiközlekedési hatóság mellett a rendőrség is kezdeményezhessen bírságolási eljárást. A módosítás hatályba lépésével a pilóta nélküli légijárművekre vonatkozó szabályok megsértőivel szemben a rendőrség is jogosult a bírság kiszabására, amellyel a rendőrség és a légiközlekedési hatóság adminisztratív terhei csökkennek."
    uhh

    "A kormányzati bürokráciacsökkentés jegyében a hatósági eljárások egyszerűsítése és az adminisztratív terhek csökkentése érdekében a cél, hogy a pilóta nélküli légijárművek üzemben tartói számára biztosítsuk az elektronikus ügyintézést. A készülő szabályozás értelmében a pilóta nélküli légijárművek, valamint az üzemben tartók kötelező nyilvántartásba vételekor a légiközlekedési hatóság ellenőrzi az eszközt is, amellyel a légiközlekedési tevékenységet végzik. A tevékenységi engedély kiállításához ugyanazok az adatok szükségesek, mint a nyilvántartásba vételhez, így a tevékenységi engedély a pilóta nélküli légijárművek esetében érdemét veszti. A tevékenység bejelentését a légiközlekedési hatóság felé az elektronikus úton történő nyilvántartásba vételkor kell bejelenteni."
    ellenőrizni és lajstromozni fogják a gépeket

    "A pilóta nélküli légijárművek szabályos működtetésének feltétele, hogy a pilóta nélküli légijármű vezetők tudják, hogy melyek azok a légterek, illetve területek, ahová nem repülhetnek be. Ilyenek például a védett területek és objektumok fölötti repülések, valamint olyan területek fölött, amelyek térben és időben folyamatosan változnak (pl. védett személy mozgása, katasztrófa helyszíne, baleset, stb.). A törvényben foglalt alkalmazásba az arra jogosítást kapott személy szükség esetén a pilóta nélküli légijárművek számára tiltott légtérré
    nyilvánítja az adott területet, így az alkalmazáson keresztül a felhasználók tudomást szereznek azokról a légterekről, ahol számukra a repülés végrehajtása nem megengedett."
    lesz app

    Ez a törvény 2017. január 1-jén lép hatályba.

Új hozzászólás Aktív témák