-
Fototrend
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jackal2
senior tag
válasz
Sanyo77
#8193
üzenetére
Nagyjából, de a gyáriak is, csak jobb a minőség. Ahol elválik a búza az ocsútól, az egy sokkal magasabb árkategória, 70-80.000 fölött (most csak az alapgépről beszélünk, erre jön a kamera, az FPV a gimbal meg a kutyafüle).
Néhány márka, mutatóban, ha tényleg jó minőséget akarsz:
- DJI Phantom széria, Inspire (kínai)
- Parrot Bebop (francia)
- 3D Robotics (Solo, IRIS) (amerikai)
- Blade gépek, főleg a nagyobbak (amerikai)
- Lily drón lehet hogy jó leszNa ez úgy indul, hogy 500 és kaptál egy gépet és szia. Ezeknél a táska 100 dolcsi. Ha mindent összeszámolsz, 1000 dollár alatt semmid nem lesz. Szóval ha olcsón találsz itthon drónt, megveheted, egy dolgot ellenőrizz le nagyon: alkatrész ellátás. Ez azért macera az itthon található klón kopterekről, mert kb. semmilyen adat nem áll rendelkezésre.
Az Auchan Symahoz tudjuk az alkatrészeket pl. de nem mindig van ez így

-
kimista
aktív tag
no headless drónt hogy lehet megtanulni irányítani? amint valami közelébe kerülök azonnal pánikolok és elfelejtem h mi merre van..
-
Jackal2
senior tag
válasz
Sanyo77
#8189
üzenetére
Ez egy Hubsan X4 másolat, Kínából 10-11E forint. Sajna az alkatrészek mind Kínából jönnek, egyetlen dolgot tudsz csinálni, bemész valamelyik modell boltba és megkérdezed, van-e tartalék akkumulátor. Legalább 2-3 darab kelleni fog, ennek kb 6 perc az üzemideje. Vegyél néhány szett propellert is, mert zabálja nálam a Hubsan (én elő tönkremenetel után egyből vettem 20 darabos pakkot).
A gond az idő, szerintem nem tudod már 12 nap alatt berendelni sehonnan, még az EU raktár is necces, ilyenkor halálra van terhelve a Posta, de azért ezzel lehet kockáztatni (én szerdán rendeltem Tiny Deal EU raktárból és már az is izgis lehet
).Amit Chris mond, abban van ráció, repültem az Auchan Symával, teljesen jó, bele megy a nagyobb 600mAh-s Syma akksi is.
-
Sanyo77
tag
válasz
Jackal2
#8188
üzenetére
Köszi, átolvastam, átértékeltem.
Elég lesz egy közepes méretű (22 cm) beépített kamerás drón.
Ezt lehet kint/bent használni. Lehetőleg strapabíró legyen, és mindenképp kell pótakksi hozzá.Szóval most itt tartok, de kellene hozzá akksit venni még karácsony előtt:
Lányomnak lesz karácsonyra, ha tetszik veszek egy komolyabbat magamnak

Köszi
-
Jackal2
senior tag
válasz
Sanyo77
#8185
üzenetére
Sok mindent. Néhány link, amit érdemes elolvasnod:
- Kamerás kopter 50K ig I.
- Kamerás kopter 50K ig II.
- Kamerás kopte 25K-igEsetleg az alábbi típusok is szóba jöhetnek
- Syma X5SW (bár nekem ma volt vele nagyon rossz tapasztalatom)
- WLtoys V686G ez 5.8GHZ-n adja le a képet
- GW007-1 mint a legolcsóbb versenyző 17K-ért
- egy új gyerek a placcon, érdekes setuppal: JJRCH26WVan még vagy tucatnyi, a kérdés az, te mit szeretnél igazán, ehhez szűkítened kéne a kört.
-
Jackal2
senior tag
válasz
luckyman
#8181
üzenetére
Nyugodtan töltheted. Én is töltöm az Eachine 150mAh-s töltőjét egy 8A-t kiadni képes töltővel, ami elég overkill de nem a töltő hanem az akkumulátor oldali elektronika szabályozza, mennyit vesz fel (kivéve ha intelligens töltővel többet rátolsz).
Az USB 2.0 egyébként 500mAht tud szabvány szerint, a 3.0 900-at.
-
Sanyo77
tag
Üdv
Van valakinek tapasztalata, a OVERMAX X-BEE DRONE 3.5 -el kapcsolatban?
[link]Nagyon tetszik a 3 akksi, meg az FPV.
Vagy 40K körül mit érdemes, ha nem fpv, de van kamera, az se baj.
Köszi
-
TromF
tag
Tud valaki mondani hasznalhato gearbestes kupont? En raprobalnek erre a joarasitott x380-ra ennyiert, ha mar az x101em elhagyott, de tekintve az arat minden szazalek kedvezmeny szamitana. Koszi
-
luckyman
aktív tag
válasz
luckyman
#6541
üzenetére
Eljött a nagy nap, megkapta a fiam. Időközben aliról rendeltem 4db 650-es akksit a hozzávaló töltővel és 4 motort, szerencsére időben meg is jött. A kérdésem a következő: akár a gyári akksit, akár a tartalékokat szabad e hálózati usb-s adapterrel tölteni vagy csak számítógéphez csatlakoztatva? A hálózati 2 amperes.
Köszi. -
Jackal2
senior tag
Na akkor lehet rámegyek

-
Jackal2
senior tag
válasz
wyattthoearp
#8174
üzenetére
Jó ötlet, köszönöm.
-
dajdaj
tag
válasz
SpydeR3412
#8167
üzenetére
Passzolom.
-
Jackal2
senior tag
Az alábbihoz kérem a segítségeteket. Keresek alumínium koffert a kopterekhez, de nem a hagyományosat, hanem olyat, amibe belefér az MJX X600, vagyis hexát. Kettőt szeretnék egymásra rakni propeller védő és láb nélkül. A legjobb az lenne, ha:
- külön alumínium táska (pl. Praktiker)
- valaki aki tud habszivacsot méretre vágniValami ötlet erre?
-
Hurkafej
aktív tag
válasz
Teréz Atya
#8168
üzenetére
Ez az ugynevezett erősített wifi antennákban, hogy van megoldva, amiket routerhez lehet venni? 2 hullámhosszt magába foglaló antenna? A TP-Link routerem antennája kb 25 -30 centi lehet.
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
tonyrulez
#8164
üzenetére
A 2,4 GHz fel, negyed, nyolcad hullamhosszahoz kell pontosan igazodnia az antenna hosszanak:
https://www.easycalculation.com/physics/electromagnetism/antenna-wavelength.php
lambda = 1/f * c ; ahol c a fenysebesseg
Tehat 2,4 giganal a teljes hullamhossz 12,5 centi, a fel 6,25 centi, etc, etc -
molnigee
aktív tag
Syma x5c-hez milyen aksit érdemes és honnan venni? Látok 800as-at is, mennyivel több a repülési idő ezekkel?
Esetleg valakinek nincs eladó, jó lenne még idén
-
bull84ghia
őstag
Vettem én is egyet a madarastescoban 15990-ért. Gondoltam összetörni jó lesz. Kicsomagolva láttom hogy x5c van benne. Még egy 4gb kártyát is raktak bele. Feltöltöttem és kis is próbáltam. Elsőre nem is rossz, meglepően stabil. A kamera se olyan gagyi mint gondoltam, számomra egész elfogadható képet készít.
2 repülés volt eddig bekapcsolt kamerával 9 és 10 percek voltak.. ez sem rossz.
Szvsz ennyit megér
-
tonyrulez
őstag
válasz
Teréz Atya
#8158
üzenetére
Hát az antenna tuti nem ugyanolyan hosszú, TX-en legalább háromszor olyan hosszú mint az RX-en, és ezt review videókban is mondják hogy többszor olyan hosszú a kábel mint ami a kis antennabigyóba bele van dugva. Quadon az antenna nincs az alaplapra lapulva, hanem a vázra van fektetve. Forrasztáson is segítettem, mert eléggé lazán mozgott az antenna rajta.
Most hogy sokadjára szedem szét és nézem át, észrevettem valamit az adón: kép - a pirossal bekarikázott pötyihez mintha alig érne hozzá az antennakábel, még majd azt megpróbálom megjavítani, meglátom segít-e a dolgon. -
Teréz Atya
senior tag
válasz
Jackal2
#8162
üzenetére
A B3AC 4,21 ill. 4,23 Volttal kuldi. Az volt a furcsa, amikor az elobbivel fickosabb volt a gep.
Hogy hany Volt? Jo kerdes. LiHV akar 4,3 volt is. A batteryuniversity alapjan a toltottseg azt befolyasolja, h mennyit bir ki a LiPo mielott beadja a kulcsot. 4,2 V 3-500 ciklus, 4,3 V 150-250 ciklus.
4,3 V-on lehet nyerni 14% kapacitast, de az akku hamarabb oregszik, fele annyi ciklust bir.
RC Groups-on volt egy fejtegetes, hogy az evek elorehaladtaval a Li cellak egyre nagyobb feszt kepesek elviselni ( 4 - 4,1 - 4,2 - 4,3 - > LiHV) igy a LiHV nem is annyira nagy csoda, hanem a termeszetes fejlodessel jar. Akinek van Turnigy toltoje esetleg kiprobalhatna egy ilyen LiHV cellat.Ja, igen a B6-ok valszeg 4,2 V-ra vannak allitva.
-
Jackal2
senior tag
válasz
Teréz Atya
#8161
üzenetére
Rámértél külön? Na ez jó. Mennyire töltené fel szerinted egy intelligensebb töltő?
-
Jackal2
senior tag
Ezekkel tisztában vagyok, egy szóval nem mondtam hogy nem. Általában eléggé körbejárok mindenféle témát, mielőtt döntést hozok valamivel kapcsolatban.
Akkumulátor témában néhány, ami szerintem berakható lenne az összefoglalóba is:
Rchub Lipo
Oscar liang blog a töltőkről
Mielőtt megvettem az 1S akksikhoz a Blitzwolfot, átrágtam magam
generál cikk Lion akksikról és telefonokról
rcgroups ImaxB6 topic
Rcheli cikk
Battle university cikk
Rc heli biblia
Egy akksi ami szintén jó lehet, GT B606Az MJX chargere is balanced charger, de nem az okos fajtából. Van SkyRC IMAX B6-om, csak az istennek nem akar ideérni kínai testvéreinktől (legalább is már kifizettem, szóval...), de addig is valamivel kell töltenem, szóval marad a gyári, de a múltkor volt lehetőségem egy Imax-al tölteni és itt tapasztaltam a különbséget. Én hiszek a puding próbája az evés mondásban, amit te látsz a saját szemeddel, azt megjegyzed és megtanulod, ezért mindent kipróbálok, amit lehet. Miután A B6-al feltöltöttem az akksikat, éreztem a különbséget, szerintem egyszerűen arról van szó, hogy annak az elektronikája jobban kiegyenlíti a cellák közötti feszültséget, mint a gyári, ezért magasabb feszültségértékről indul. Mivel a motorok egyik jellemző karakterisztikája a KV érték, ami azt határozza meg, hogy 1V feszültség értékre mekkora fordulatszám emelkedés áll be, ezért arra tippelek, hogy a magasabbra feltöltött akkuk nagyobb fordulatszámon tudták a motorokat megforgatni, ezért erősebbnek érződött.
Ha belegondolunk abba, hogy a balanced charger, amit adnak gyárilag az MJX-hez, mennyire lehet jó, elég ha megnézzük az árat. Mi fér bele egy olcsó kopter árába? Kb. semmi...
Tudom, hogy lehet játszani a kapacitással, a kérdés, hogy megéri-e. Ezt ki kell számolni, hogy súly/kapacitás arány hogyan jön ki. A kérdés az, hogy a plusz súly:
- mennyire eszi a motorokat (bár ez nálam nem számít, mert elpusztítom őket![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
- hosszabb lesz-e a repülési idő a plusz súly miatt, kb. ugyan annyi lesz-e vagy ne adj isten, romlikEzt nem sokan tudják fejből megsaccolni, tesztelni kell, ennyi. Visszakanyarodva a C értékre, szerintem pont a lényeg maradt ki: A C érték azt határozza meg, hogy az akkumulátor maximálisan a kapacitásának hányszorosával tudod meríteni, de ehhez tudnunk kellene azt, hogy mennyi a gyári akkumulátor C értéke, mert ehhez kell viszonyítanunk az újakat is. Ennek hiányában bajosan mondhatod azt, hogy ez vagy az jobb lenne az MJX-be.
Sajnos nincsen ráírva az akksira, amit gyárilag kapsz hozzá, de feltételezzük, hogy 20C, mert ennyi szokott lenni. Ez azt jelenti, hogy 700*20 vagyis 14A áramerősséggel tudna az akkumulátor merülni, óránként (de nincs ennyi kapacitása). Akkor most számoljuk ezt vissza percre:
14000/60=233mAh vagyis ha ezzel elosztom az akkumulátor kapacitását 700/233=3 megkapom a teljes terhelésen mérhető repülési időt. A repülési időm nagyjából 8-10 perc, körülményektől függően, de legyen 9 a könnyebb számolás végett, ez a HÁROMSZOROSA annak, amennyinek lenni kellene, tehát nem merül teljesen terheléssel. Fordítsunk még egyet a dolgon és számoljuk ezt is vissza:
14000/9/20 (merítés/repülési idő/C érték)= 77mAh, ha ezt megszorzom 3-mal, akkor 231-et kapok, de ez a kerekítési pontatlanságból adódik, fogadjuk el hogy az 233, szóval ha jól gondolkodom, közelében nem vagyunk a 20C-vel való merítésnek.Ez csak egy dolgot jelenthet, hogy nem az akkumulátor nem tud leadni elég áramot, hanem nincs ami felvegye, tehát totál fölösleges megvenni a nagyobb C értékkel rendelkezőeket (ha nem így lenne, majd valamelyik fórumtárs kijavít).
Most felsorolom ide azokat az akkumulátorokat, amiket rendeltem:
3x gyári, 20C ez a kiindulási alap
2x Lion Power 25C SKU060256 ezt egyébként te javasoltad, megfogadtam a tanácsodat, de még ez sem ért ide, ha ideér, teszteljükEbből az következik, hogy ha a Lion Power megérkezik és az igaz, amit írtál, éreznem kell a különbséget, ugyanis erősebbnek kell lennie.
Az akkumulátorok melegedéséről:
- ha követed valamennyire a blogomat, akkor lehet hogy láttad, hogy mennyire odafigyelek a mérésekre, különösen ami az akkumulátorokkal kapcsolatos. Mérem őket repülés után közvetlenül, lézeres hőmérsékletmérővel, a motorokkal együtt. Töltés közben egyszerre többféle képen is mérem, egyrészt egy Keweisi USB teszterrel, ami mér időt, áramerősséget, feszültséget is, hogy lássam, hogyan változik a töltési folyamat során a pillanatnyi időszegmensben a töltés. Ezzel csak egy baj van, csak az 1S akksikat tudom mérni vele,mert csak ahhoz van átalakítóm, amire fel tudom dugni az akkumulátorokat.Ezen kívül egy rádióhullám alapú, konnektorba dugott teljesítménymérővel is mérek (Voltcraft 3000), ami 0,1 W pontossággal mér felvett teljesítményt, ebből a feszültség ismeretében visszaszámolható az átfolyó áramerősség (persze tudnunk kéne, hogy mennyi a veszteség a töltőn, de ettől most tekintsünk el).
A lényeg: mind a motorok, mind az akkumulátorok jég hidegek, de maximum kéz melegek a repülés után, ami szintén abban erősít meg, hogy nem az akkumulátor a szűk keresztmetszet. Ha így lenne, akkor melegedniük kéne de nem tesznek így. Lehet hogy a hideg idő miatt és más lenne nyáron, de nem melegszenek.
Szerintem a motorok ennyit tudnak, ezért két dologgal lehet növelni a teljesítményt:
- csökkentjük a súlyt a jelenlegi teljesítmény mellett
- valahogy növeljük a teljesítménytA teljesítményt az alábbi dolgokkal lehetne szerintem növelni:
- más, nagyobb felületű propellerekkel, vagy
- erősebbekkel, amik nem hajlanak forgásra (bár ezt sehogy sem tudom tesztelni)
- nagyobb feszültséggel forgatni a motorokat, hogy több levegőt lapátoljanak maguk alá. Ezt ugye nagyobb cellaszámú akkumulátorokkal tudnánk megtenni, de ugye azt nem tudjuk megtenni, mert a többi áramköri elem nem bírnáSzóval mi ebből a konklúzió? Venni kell egy Racert amin nagyobb cellaszámú akksi van és kész

Az okfejtéstől függetlenül érdekel, hogy az MJX X800-ban neked hogy szuperál az új akksi, mert ha igazad van és jobban repül tőle a gép, akkor az mindenki számára hasznos információ.
UI: kivettem off topicból, mert szerintem elég jól kapcsolódik a témához.
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
tonyrulez
#8108
üzenetére
Most jutottam az U807 kozelebe, az alaplapon detto JR-NH-807R-REVO2 2014-12-16 van.
Hmm, valszeg itt nem csereltek vevoaramkort, mert akkor mast is szoktak cserelni, akkor meg csak raszitaztak volna h V3.
Az antennat neznem meg. Seby szerint tized mm pontos hosszusagunak kell lennie mint a TX mint az RX-en.
Ha az is jo, akkor megreklamalnam, nem talaltam range issue-t rajtad kivul. A TX vagy FCB aramkoret lehet kell majd cserelni.
BTW az antenna nem az alaplapra lapul, hanem a kozponti vazon at feljebb van vezetve. Az alaplapra lapulas is lehet gond.FCB - flight controller board, de ezeknel a kis gepeknel minden rajta van. Gyorsabb ezt irni mint alaplap, es igy angol forumokon is valami relevansat lehet talalni.
Esetleg bena forrasztas az adonal, vevonel. Karacsony elott vagyunk, ilyenkor csucsra van jaratva a termeles es az ellenorzes sem lehet magas fokon. Az egyik H8 mini tavjaban van valahol egy hidegkotes, de nem talaltam meg. Ha merul, gyakrabban kell csapkodni fly-away kozben. Ami akkuval az mar nem megy a Dromida tavja meg tud kb. 70 metert.
Epp ma delben probaltam. Durva mi? -
tlac
nagyúr
"még azon gondolkozok, mi lenne ha úgy kalibrálnám be, hogy az elejét vagy a hátulját kicsit megemelném, hátha így sikerülne rákényszeríteni, hogy megfelelően működjön"
lehet vele trükközni, ha egyenes felületen kalibrálom, akkor felém húz
ha viszont úgy kalibrálom, hogy a hátulját megemelem, akkor előre fog húzni
tehát már csak meg kellene keresni az ideális dőlésszöget
-
molnigee
aktív tag
Megvettem én is a auchanbe a x5c-t, megvolt az első repülés, teljesen jó a gép
vevőszolin azt mondták fél év gari van rá.H8 mini-vel gyakorolj és menni fog, nekem is elhúz kicsit mindig, lebegtetni nehezebb mint menni vele.
Ha belejösz, utánna nagyon élvezetes.
Nekem ez volt első drónom, kb 10-15 kör kellett mire normális tudtam vele menni. Szóval kitartás
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
Silent77
#8148
üzenetére
Eachine B3AC. Fuggetlen, max 3X800 mA ag. Vettem balancer plug-ot meg JST-t aztan fabrikaltam egy parhuzamos toltokabelt 1 S akkukra. Amikor feltoltottek, mehetnek ra az MJX X600 akksijai. Az 2S 700 mAh 1h 15p.
0,02 volt az elteres az agak kozt; 4,23 a max. Nem egy vilagbajnok, de a Dromida toltoi 4,18 ill. 4,22 V-ot tudnak.
Mellesleg a H8 mini akkujai gyarilag 4,26 -4,28 V-ra mennek fel, ha rajuk hagyjuk a lekapcsolast, de ez egy mas tortenet.
Imax B6-ot erdemes kalibralni, mert az is tud 0,05 Voltos eltereseket egyes agak kozt. A B3AC-t sajnos nem lehet.

-
-
Drenadar
veterán
Mi van akkor, ha a track azt írja, hogy 4.én célországba érkezett a copterem, de azóta nem történt semmi? :|
-
Allien
veterán
válasz
Jackal2
#8138
üzenetére
Az akksi töltés azért nem mai keletű téma. Itt a PH-n is van már külön totyikja. Egyértelmű, hogy minden cellát/akksit külön KELL tölteni. Mint pl a Ni-Mh akksiknál is, vannak a gyári gagyi töltők, jellemzően mondjuk veszel 4db AA-s akksit, egy töltővel, amin mindössze van 2 led. Ha piros, akkor tölt, ha zöld, készen van. Na ez a töltő kuka. Mivel mindig a leggyengébbhez tölti, ezért a vele párban lévőt is elcseszi. Ugyan ez a felállás van itt is, ami nem 1s-s, ahhoz már KELL valami spec töltő, mint pl a B6. Tehát, mivel külön kezeli a cellákat, érezheted jobbnak.
Természetesen 3S akksikat NEM lehet ezekbe rakni, de kapacitásban, és C értékkel lehet játszani (amúgy ez az érték a kisütés értéke). A C érték kb annyi, hogy hirtelen terhelésre hogy reagál. Itt egy RÁD vonatkozó rész kiemelve, de olvasd el a leírást:
"A 20-25C értékű akkukat használnak alapvetően a legtöbb 250-400-as méretű helikoptereknél, még ha egy kicsit sportosabb repülést is belekalkulálok. A nagyobb gépekhez a 25-30C-s akkupakkok jelentik a biztonságot (ismételten normál és kicsit sportos repüléshez). Amikor készen állsz az agresszív 3D-re, akkor jöhetnek a 35-45C-s akkuk!"
Illetve még egy:
"Általános szabály az, hogy ha használat után nem tudod szorosan a kezedben tartani a LiPo akkudat, akkor az túl meleg. Ez azt jelenti, hogy az akku melegebb mint 60°C (125F). Véleményem szerint az 50 °C (125F) még biztonságosnak tekinthető. Tehát ha az akkujaid ettől jobban felmelegszenek, akkor itt az ideje váltani egy magasabb kisütési tényezőjű akkupakkra."
Pl amit írtam X800 esete. A gyári 25C-s, amit vettem Turnigy 35-70C. Igaz, ezzel az elektronika is jobban terhelődik, ha úgy használnám, mint Te, azaz hirtelen full gáz/irányváltás, de éppen ezért reagálhat rá gyorsabban. Ami az X600 illeti, meg azok az akksik, amelyeket írtam, azok rendben is vannak, csak a C értékük átlagos. Egy kicsit több időt lehet a levegőben tölteni, vagy füvet nyírni velük, kinek mi ugyebár.![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
De, vissza térve az akksikra, most 3 versenyzőm van elvileg a HK-ról. Sajna,a BG-n nem minden akksinál írják a méretet, ami ugye pedig qrva fontos lenne. Az első és a második ZIPPY Compact 850mAh, de az első 25C, a második 35C, és az utóbbi mérete már nem bele férős (az első 14mm vastag, a második 16mm). A harmadik versenyző meg hosszú, de lehet, mégis bele fér. Az árak mellékesek, mert a szállítási költség lesz magas, az alap ár az olcsó. Viszont van EU/UK raktárban is némelyik. Minden esetre BG-n is vannak akksik bőven, csak kérdés, mekkora fér el maximum az X600-ba.Én a gyári értékekkel számolok, 5.5 x 3 x 1.2cm, és itt jön a kérdés, hogy 1,4cm vastag, vagy 3,2cm széles bele fér-e. hosszban biztos túl lőhető 5,5cm-nél.
-
tlac
nagyúr
válasz
Hurkafej
#8143
üzenetére
a jobbra-balrával még annyira nincs is, viszont mivel se a magasságot nem tudom beállítani, vagy túl lemegy, vagy túl felmegyek vele vagy pattogok, plusz ezután még folyamatosan megy hátra, így kb. esélytelen, hogy tudjam irányítani
még azon gondolkozok, mi lenne ha úgy kalibrálnám be, hogy az elejét vagy a hátulját kicsit megemelném, hátha így sikerülne rákényszeríteni, hogy megfelelően működjön
de egyelőre megint töltés, elég rövid ideig bírja -
Hurkafej
aktív tag
Nehéz vele lebegni. A trimmelő gombok arra vannak, hogy ha jobbra megy kicsit a gép, akkor a bal oldalit nyomd meg egyszer és nézd meg ekkor mennyire húz. Nekem a bal-jobb oldalt sikerült beállítani, de előre vagy hátra pici maradt benne mindig.
Most arra kell ráéreznem, hogy az U807-et, hogyan kell trimmelni, bonyolultabb mint a H8 mini.
-
tlac
nagyúr
válasz
Jackal2
#8140
üzenetére
csináltam már pár ilyet előtte, lehet egyszerre balra, meg egyszerre jobbra is húzni a karokat, viszont nem tiszta, hogy melyik mit kalibrál
most megint lemerültem, töltés után ismét küzdök vele
ezeket a kalibrálásokat meg trimmeléseket valahova elmenti vagy mindig meg kell csinálni?
lebegni egyáltalán lehetne ezzel?
-
Jackal2
senior tag
Kapcsold ki mind a kettőt, majd csináld ezt:
- kapcsold be a távot
- fogd a kezedbe a gépet és még ne tedd le, majd dugd össze a kábeleket
- tedd le sík területre majd párosítsd
- ha ez sikerült, mind a két kart egyszerre balra le húzd el és várj amíg villogni kezd a gépEzzel újra kalibrálod a girót. Ez után tedd a trimm gombokat alaphelyzetbe (asszem kettőt csippan). Nézd meg most is nagyon húz-e a gép.
-
-
Jackal2
senior tag
A javaslatodra rendeltem két akkumulátort, egy 850-eset meg egy 900-asat, úton vannak, meglátjuk, hogy mennyit bír vele. Nem emlékszem a C értékükre, de mindjárt megnézem. Amit viszont tapasztaltam, hogy ha Imax B6-al van feltöltve a gyári akksi, akkor sokkal robbanékonyabbnak érződik a gép, olyan mint ha valahogy nagyobb feszültségre töltődnének fel és ezért nagyobb fordulatszámon forognának a motorok.
Lehet hogy egy magasabb C értékű akkumulátortól robbanékonyabb lenne, ezt még nem próbáltam, esetleg azt lehetne csinálni, hogy nagyobb feszültségen megforgatni őket, csak szerintem a 3S akksiktól tönkre menne az FC meg az ESC-k, ha még a motorok nem is. Mindenesetre amikor csak simán nyomod neki, akkor nem érződik gyengének, de amikor ki kell magát emelnie hirtelen irányváltásra, na akkor érzem azt, hogy lehetne erősebb.
Jó, hát én elhiszem, hogy a nyugdíjas tempóban járókerettel repülve 100 évig bírják a motorok de én azt az élményt 10 perc alatt akarom megkapni, miközben megtanulok vele repülni. Minden hobby költséges, aki nem áldoz rá, az minek csinálja?
Direkt nem akarok benne kárt okozni, de ahhoz, hogy precízen tudjak vele repülni, ki kell "autózni" belőle a határokat, ott meg hibázom, de gondolom mindenki. Muszáj feszegetni a határokat és jobb ezt ilyen géppel tenni, mint mondjuk egy 1 kilós valamivel. Ha már tudom hogy mennyit tud a gép és mennyit tudok én, még mindig lehet bármikor lassabban repülni vele (jelenleg a gép sokkal többet tud mint én 
Királyak ezek a mod videók, köszi, mentem is le, különösen a led szalagos megoldás tetszik. Láttam ma Dajdajtól, hogy kimodolta a távirányítóra az antennát és ráforrasztotta egy wifi router pálcájára, na olyanom nekem is van fölösleges, ezt én is meg fogom tenni. Amire még gondoltam, hogy megnézem, nincs-e valami másmilyen propeller, amivel több levegőt tud maga alá tolni, hátha erősebbnek érződik. Karbon esetleg? Valami kevert anyag?
Én rendeltem hozzá egy magasabb lábat, ami alatt elfér Mobius vagy Runcam HD, azt fel lehet velcrozni, sokkal könnyeb mint az SJ 4000 és nem is veri oda, ha leszállsz vele, bár szerintem ez a kopter egy kicsit gyenge kamera hordozására.
-
Allien
veterán
válasz
Jackal2
#8133
üzenetére
Nemnem! Ez NÁLAD van, normálisan használva a motorok élettartama is jelentősen hosszabb!

Amúgy, kíváncsi lennék arra, hogy ha akksit cserélsz, ami nagyobb C értékű, lehet, hamarabb reagálná le az irányváltásaidat ilyen speckó zuhanásnál. Az X800-hoz megérkeztek a Turnigy nano 1S 750mAh 35-70C akksik. Igaz, próbálni még nem tudtam őket. Kapacitásban se többek, csak jobban néznek ki, meg ugye a C érték, ami sokkal erősebb. Tervezek merényletet az X600 ellen is. Pl Turnigy nano-tech 950mah 2S 25~50C Lipo Pack battery, ami nem olyan széles, de kicsit vastagabb, és hosszabb. Ha leszedjük az akksi házát, bizti lehet valahogyan rögzíteni, és van ennél nagyobb is! Ergo, "kis" barkáccsal sokat lehet nyerni egyik oldalon. Persze, a motorok meg nehezebben fogják bírni a sokkal nagyobb üzemidőt, de ez van.
Érdekes, de az X600-at előszeretettel moddolják. Valszeg ez az a méret, ahol már van hely módosítgatni. Pl ami az akksit illeti, GearBesten pl a WLToys V912-s akksiját is ajánlják hozzá.1000mAh-s, de vastagabb. Kérdés, bele férne-e a régi helyére, mert ha barkácsolni kell az akksi fedelét, akkor már ugye inkább nagyobb, erősebb aksit is lehet bele venni. Persze az árak is vegyesek már. Amit minden képen meg fogok csinálni, az a ledezés. Van itthon piros ledszalag, meg fehér is, illetve kék. Lehet, oldalra is rakok, meg ilyesmi.
Ami qrvára érdekes, két videjó:
[link]
[link] ennél érdekes a kamera, kb 0:43-nál látszik. Ha jól értem a csávót, azt állítja, hogy a zöld/piros "tape" (ragasztó szalag kb) jelentősen növeli a kopter orientációját, azaz jobban be tudod határolni a helyzetét.Igaz, Ő megfejeli keményem led szalagokkal is.
-
tlac
nagyúr
Tudnátok segíteni abban, hogy hogyan kell irányítani a h8 mini-t? Az ütközés már nagyon megy

Nem tudom megtartani egy helyben. Ha csak emelkednék vagy süllyednék vele, akkor is elindul még más irányba is.
Lebegni lehetne ezzel? -
Jackal2
senior tag
válasz
kimista
#8132
üzenetére
Nem drága, ezért gyakorlok ezen. Egy Walkerának nem merném így tolni, vagy egy Eachine racernek. Igazából befektetés, a mostani 4-5 baleset sem kerül annyiba, mint egy fa elkapása a Walkerával
Mindent szépen megragasztok, amit lehet a motorok meg bírnak 15-20 repülést (első 17-et, a második 20-at bírt), ez majdnem 3 óra. Ennyi idő alatt sajna benne van, hogy tönkre mennek. A Hubsanomon 37 repülés után cseréltem először motort, az 222 perc. A H8 minin még nem cseréltem 288 perc alatt (32 repülés).Szerintem ezek elfogadható számok.
-
Jackal2
senior tag
Ma kb. 5x földbe vertem gyakorlás közben. Nem sajnálom, ha széttörik, azért van, hogy ezen megtanuljak repülni, ne pedig egy drágább gépet tegyek tönkre (vagy esetleg másét). Általában azt rontom el, hogy felviszem 20-30 méter magasra, magam felé fordítom és elveszem a gázt, hogy lendületet nyerjen, majd tolom csutkára az előre kart, hogy minél gyorsabban veszítsen a magasságból és kb 1-2 méterre a földtől elveszem az ejtést és max gázt adok, hogy kihúzza magát, illetve ilyenkor fordulok is. Na most ha rossz ütemben teszem ezt meg, vagy nem veszem el az irányt időben, akkor leér a földre. Ez akkor a legrosszabb, ha közben fordulok is, mert ilyenkor egyrészt feltúrja a földet, ami bemegy a motorba, másrészt, mivel nem egyenesen áll a földhöz képest, a propeller beakad a talajba, és mint a cigánykerekező bohóc, elkezd továbbgurulni a lendülettől. Na ekkor törik a gáz és döglik a motor
De ezért van nem?
Más gépével mindig sokkal óvatosabb vagyok, Dajdaj Syma klónjával 4 akksinyit repültem és egyszer sem vertem oda, mert az más tulajdona, de ami az enyém, annak pusztulnia kell

Most szedtem szét, szerintem az ütéstől megszorult a szénkefés motor, belenyomódott a tekercsrész az oldalfalba és megállt, szóval kuka
(illetve odaadom Dajdaj fórumtársnak, aki szerintem szétszereli kíváncsiságkielégítési szempontból
). Az ütésektől eltört még egy kar, illetve egy másik megrepedt hosszában, plusz mivel baromi vizes volt a fű, ezért minden rátapadt és két motor felcsévélt fűszálakat, amiket csak később vettem észre, az is ölheti őket. -
Hurkafej
aktív tag
válasz
Teréz Atya
#8098
üzenetére
Az én U807-em alaplapján egy 2014 decemberi dátum van rányomtatva, gondolom a gyártás ideje, nem a szoftver frissítésé vagy bármi hasonlóé.
-
Hurkafej
aktív tag
válasz
huliganboy
#8126
üzenetére
Van esély rá, szerintem le kellene, hogy legyen kezelve valamivel. Az akku lehet halott, de még az is lehet, hogy menthető... (0V-on tárolt (3 évig kb) Li-ion sony telefon akkut töltöttem fel, 630mAh talán, és 45 percig tud kiadni 6-700mA-t, tehát nem volt vészes a kapacitás vesztés)
Inkább meghaltak a szénkefés motorok benne szerintem. A legjobb az lenne ha lenne szkópod vagy multid. Mert ha nem forog a motor, így ki tudod mérni, hogy ad-e ki magából valamit az alaplap. -
huliganboy
addikt
Srácok!
Fél éve a kislányom elrepítette az X5C kopterem. A mai napon visszakerült hozzám, egy bodzafán töltött majd 6 hónapot!
Van esély egy kis ügyeskedéssel, hogy életet leheljek bele?
A terv, hogy szétszedem és kitakarítom,olajozok stb... a panelek vajon túlélhették ezt a kis kalandot?

-
kimista
aktív tag
nekem is van aucha x5c
de enyemben nincs headless. legalábbis 10 méteren belül még nem jött össze.. x5c-be meg van headless, nem? vagy csak én nem tudtam aktiválni? bal felső gombra nekem High/Low funkcio van -
Squirrel
őstag
Nem tudok rendelni a TinyDeal-ről. Mindig ez az üzenet fogad:
Sorry! Your billing country is not equal to geolocation country(IP address). Please recheck it and correct your billing address, then try to pay again. Thanks!
payment failJárt már így valaki? Az igazság az, hogy külföldről (Svájc) próbáltam magyar kártyával fizetni és magyar címre küldeni, így elsőre még értem ezt az üzeneted. Ezek után hazaszóltam, hogy otthonról intézzék a dolgot, kipróbáltuk az én kártyámmal, azzal sem működött otthonról, aztán kipróbálták otthonról saját kártyával, úgyis ez az üzenet fogadott. Valakinek ötlete van?
-
Jackal2
senior tag
Ma voltam kint reptetni Dajdaj kollégával, ő vett egyet, azt vártam hogy nem lesz jó, de azt kell mondjam, hogy király. Tök stabil, jól fordul, hatótávja jó, nem túl erős, viszont kezes, nekem tetszett. Egy negatívumot tudnék mondani:
- ha lemerül, egyszerűen leesik, kb. 10 másodperced van, hogy lejjebb viddLehet vezérelni a Syma X5SW távjával, ami egyébként tök ugyan úgy néz ki, mint az Auchanosé, simán összepárosítottam.
Szerintem anyagminőségre kb. olyan mint a Syma, de nincs sehova ráírva, szerintem másolat. A poén az, hogy volt nálam egy Syma X5 SW, amivel valami gond volt, nem bírtam normálisan repülni vele, ha a hátra kart koppra kihúztam, se jött hátra, nem tudom mi a baja, még megpróbálom kitalálni, esetleg valakinek ötlet?
Mivel nem tudtam repülni vele, ezért az akksikat kiszedtem belőle és áttettem az Auchan "Symába". Ezek kicsit nagyobbak mint a gyári 500mAh, 600-asok és szerintem 9-10 percet repültem velük (érzésre, lehet kicsit kevesebbet). Nagyon élveztem, persze az MJX után erőtlen, de azt megint vagy 5x földhöz vertem, szóval a végére nem repült már, helyette "Symáztam". Megér 16.000 Ft-ot, ha lettek volna saját és nem csak kölcsön akksijaim, elmentem volna azonnal és vettem volna egyet.
-
Artika
aktív tag
Üdv...
teljesen laikusként kérdezem.
Mi a vélemény az Auchanben kapható drón ról? (15900 Ft ért árulják..típus számot nem tudok)
Ajándékba szeretném, 11 éves gyereknek..
Vagy ha valaki tud ajánlani valamilyent azt megköszönném -
Squirrel
őstag
Tinydeal-en nézem, hogy a német raktárból relatív gyors szállítási időt ír magára a gépre, viszont a tartalék akksikat, lapátot, motort azt Kínából szállítanak, a lítiumos akksi miatt a DHL-t nem engedi választani, marad a sima légiposta. Annak a szállítását 15-30 napra, illetve csúcsidőszakban (karácsony az gondolom erősen az) még tovább. Aki már rendelt onnan, az tapasztalta, hogy tényleg inkább 4 hét a szállítás, mint 15 nap?
-
tonyrulez
őstag
válasz
Teréz Atya
#8098
üzenetére
Fogalmam sincs az első szériákra mi van szitázva, egyáltalán hol kell keresnem, H8 mini után ez a második quadcopterem. Quadcopter lapján ez áll: JR-NH-807R-REVO2 2014-12-16, távirányítón semmi hasznos nincs, annak a lapját pedig képtelen vagyok levenni. A kijelző lapján H-8801 van írva, de ez valószínűleg irreleváns.
TX/RX-et még értem, FCB mit takar?tibibi: hát nekem ez a 30m elég kevés, hogy még a kert végéig se tudok elmenni. Megszoktam a H8 mini nagy távolságait, és az azért elég miniatűr, ezt mégjobban látom

Hurkafej: láttam azt a videót, próbáltam ráapplikálni egy wifi antennát, de inkább kivezettem szabadon, hátha. Forgattam én össze-vissza, de számomra nem volt haszna.
-
Hurkafej
aktív tag
válasz
tonyrulez
#8096
üzenetére
Szia.
Nem jutsz előrébb azzal amit írni fogok, de nekem is a héten jött meg, a távirányítóba csak tv távokból kibogarászott elemek voltak itthon (kb 1,4V darabonként) azzal jó eddig a hatótáv, bár kb 30 méterre mentem maximum, de ott már alig látom, hogy hol a drón. Viszont eléggé nagy a szél, ezért amikor 5 méterre felmegy,onnan egyre többször van a pakliba, hogy elfúj a szél.
Antennás téma: A Youtbe-on bemutató videóba láttam, hogy valakinek nem előre fele van az antennája, hanem el van fordítva egyik irányba. Ez valami wifi router antenna modolás lenne?
Próbálkoztatok már ilyennel?És egy harmadik: Hibás a gyári töltője az U807-nek, ha rádugom az akkut világít, ha bedugom az usb-be akkor is... Ha viszont valamivel előfeszítem az usb aljzatba, (viszonylag ferdén bedugva) akkor kialszik a led, és elviekbe tölt.
-
Jackal2
senior tag
válasz
Squirrel
#8100
üzenetére
Én csak akksit rendeltem (asszem 3mat), meg kábeleket, hogy tudjam tömegesen tölteni, de ha akarsz vicces cuccokat, itt van hol éred el.
Ha motort akarsz rendelni, akkor kettőt rendelj, egy CW-t meg egy CCW-t, vagy különben fel kell majd cserélned a polaritást bekötéskor.
Propellert még nem rendeltem, nekem ezeket a kültéri cuccokon nem törik (pedig brutálisan szarul tudok repülni néha
)Ha van gyerek a családban, a buborékfújó must have

Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Keresünk dokkolókat
- 144 - Lenovo LOQ (15ARP9) - AMD Ryzen 7 7435HS, RTX 4060 (ELKELT)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14400F 16/32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség




![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)









Csak a gépeket szokták Eu raktárból adni.


