Új hozzászólás Aktív témák
-
Berci77
tag
válasz Casseius #14700 üzenetére
Köszönöm szépen!
Akkor a nagyobb rollerekkel sem lennék sokkal előrébb, de 20-at megérne nekem egy kicsit komfortosabb kerék.
- van ajánlott megoldás indexre? Alin keresni nyilván én is tudok, de kíváncsi vagyok tapasztalatokra.
- hol érdemes átalakító szettet venni az említett gumikkal? megkérdezem a helyi bringás szervizt, hogy vállalják-e az átszerelést. -
Casseius
tag
válasz Berci77 #14701 üzenetére
Rollermágus árul, Borárostól egy köpésre van, illetve Rollex.hu, ők Újpesten akiket ajánlani tudok.
Én egy nagyobb darabot vettem alin, de túl nehéz volt így rázkodások miatt le tört a felfogatása, ezt többen dicsérték fb csoportokban [link] ők belvárosban, Kálvintól nem messze vannak.[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
PociAti
senior tag
válasz Berci77 #14701 üzenetére
Nemrég láttam videót, ahol a rolleres elengedett kézzel ment. Nagyobb rollerekkel meg lehet csinálni, ha nagy a tengelytáv, és szélesebb, laposabb profilú kerék van benne.
Xiaomi minden paraméterében messze áll ettől.
Próbáld meg felvenni a sofőrrel a szemkontaktust (feltéve ha nem mögötted van az a autó), és ha kiszámítható íven közlekedsz, akkor jó eséllyel meg tudja tippelni az irányodat.
Jobban, mint apró irányjelzők alapján, amiket azt se tudja hol keressen rajtad, aztán tűző napsütésben elég bizonytalanul lehet kivenni a működésüket.Ha az autó a bal oldaladon van, te pedig jobbra kanyarodnál, a lábbal való kalimpálás csak arra jó, hogy bizonytalanabbul állj a rolleron. Kezet normálisan ki tudod tenni magad mellé, azt a kutya se veszi észre, hogy részben a jármű takarásában, részben a saját takarásodban lent kalimpálsz a lábaddal.
-
McNamara
Ármester
Ma én is mentem egy hosszabb kört az új szerzeménnyel (G30). Sok tapasztalatom nincs eddig rollerezés terén. Limeot használtam csak párszor. Hétvégét a páromnál Diósgyőrben töltöm. A tervezett útvonal Lillafüred és vissza volt. Minden egyes pillanatát élveztem. Ahol lehetett végig 30-al mentem leginkább az úton a kocsik közt, szerencsére nem volt nagy forgalom. Az autók meglepő módon szépen kikerültek előzésnél ahogyan azt kellene mindig. A G30 szépen felvitt az emelkedőkön erőlködés nélkül. Kastélyszállónál kellett egy kicsit rásegíteni mert elfogyott a lendület és az már elég meredek volt a kis jargányomnak. 10-es kerekek szépen csillapítják az utón keletkezett hibákat. Néhol még 35km/h sebességet simán el tudtam volna viselni, de az esetek többségében elegendő ez a 30-as tempó. Ebbe egyébként nincs tempomat? Az irányjelzés nálam is kérdéses volt, de ezt a lábbal való jelzést én is kipróbálom legközelebb.
Összesen 20km gurultam és 44% írt még az app (82kg vagyok). Úgy érzem jól megleszünk és remélhetőleg sok balesetmentes km tölthetek el. -
ultio
senior tag
válasz petrol17 #14699 üzenetére
Pl. [Acor AMP-2703 teleszkóp pumpa]
Canyon bicajom van, ahhoz adtak, azt használom a rollerhez is.rasti rusti
-
Casseius
tag
válasz PociAti #14705 üzenetére
Ha bal oldalon van és jobbra fordulsz akkor el kell engedni, és azon a semmilyen jelzés nem segít, mindig abból kell kiindulni hogy mindenki el akar ütni
Nem kell kalimpálni, simán kirakod, semmilyen instabilitás nincs, a súlypontod ugyanott van, veszélytelen, belvárosban sok bringafutár is ezt használja mert hátán a mázsás dobozzal nehéz kart lengetni.
Motoroknál is ugyanez a teendő ha elromlik az irányjelződ és tanítják is h ezt kell tenned.[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
PociAti
senior tag
válasz Casseius #14709 üzenetére
Egy Xiaomi Pro 2 tulajdonostól jött a kérdés, és azon a rolleren köztudottan elég keskeny a deszka.
"semmilyen instabilitás nincs, a súlypontod ugyanott van, veszélytelen"
A három pont közül az egyik sem állja meg a helyét.
Pont egy kritikus tevékenység, a kanyarodás előtt kezdene el a rolleres balettozni, a súlypont nyilván megváltozik, és egyszerűen nem igaz, hogy nem veszélytelen.
Viszont a legtöbb esetben teljesen felesleges, mert nem is látható a lábbal való kalimpálás, lefogadnám sok autós nem is érteni mit csinál. Én (hála az Égnek) még soha nem láttam élőben olyat, hogy valaki lábbal jelezte volna a kanyarodási szándékát. Csak itt olvastam róla.Elégséges a kanyar előtt előre lecsökkenteni a tempót, és ha kellően következetes a rolleres mozgása, az autós jó eséllyel ki tudja következtetni merre fog menni.
-
Reggie0
félisten
válasz Casseius #14709 üzenetére
A sulypontod hiaba van ugyanott, mivel motornal/kerekparnal a jarmuvet nem csak a talpad es a kezed segit pozicioban tartani, hanem az uleped is, valamint a ket labad koze van fogva, igy nem tud elbillenni a testedhez kepest.
Rollernel viszont egyedul a karoddal tudod tartani, hogy ne doljon fel, raadasul a kormanyrudnal, igy annak elmozdulasa nem csak az oldaliranyu billenest okozhat, hanem kanyarodast is. Ettol lesz baromi instabil.[ Szerkesztve ]
-
Casseius
tag
válasz PociAti #14711 üzenetére
Ma pont erről beszéltünk haverral, próbaképp mentünk egy jó hosszú 40km-es távot Xiaomikkal, a táv több mint felét egy lábbal tettem meg autós forgalomban, margitszigeten tömegben, körúton biciklisávban és belvárosban kisutcákkal tarkítva mindezt sokszor 45km/ó feletti sebességgel semmilyen problémát nem okozott azt leszámítva hogy kicsit elfáradt az a lábam amin álltam, tehát ha nekem 45-50el nem okoz problémát a folyamatos egylábazás akkor az átlag Xiaomisnak 10x 5 mp-re 25-ös sebességnél miért okozna?
A kalimpálás szót szerintem meg kéne nézned az értelmező szótárban, ha kitartod a lábad az semmiképp az, és érdekes mód rajtad kívül a többi autós nagyrészt érti mit akarok, persze azzal nehéz mit kezdeni ha valaki meggyőződésből értetlen.
Ui.: Harley-n hány embert láttál pl kézzel jelezni? Ott is ugyanúgy lábat használnak.[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
addikt
Mi ez a Xiaomi 4 Pro?
notebookcheck.net/Xiaomi-Electric-Scooter-4-Pro.htmlHát még a Mi 3-ashoz se jött ki "Pro" verzió.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Somatom
veterán
válasz Casseius #14715 üzenetére
Én sem. De mit csináljak, ha nincs bringaút? Kénytelen vagyok néha közéjük menni. Hosszúhajú, harcsabajszú, morcos rocker kinézetű fazon vagyok férfisúlyban, úgyhogy viszonylag csöndesen viselik a sorsukat, de nem kellemes érzés egy ilyen lélekvesztővel az autók között billegni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Casseius
tag
válasz Thunderzolee #14716 üzenetére
Don't Worry, Be Happy
-
addikt
válasz Berci77 #14701 üzenetére
Ezzel nem értek egyet.
A G30-as kormányát már el merem engedni, nem félek közben, h elesek, sokkal jobb az úttartása, mint a Xiaomiké.
Itt írtam is róla:
https://prohardver.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_13740-13740.html
Azóta meg már még többet használtam, még inkább stabilabbnak érzem a Xiaomihoz képest.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
Somatom
veterán
Most cirka 30Km -en. De, ez nemsokára több, mint a duplája lesz, mert a szerelőm most építi be az új docking szettet a 630Wh -s akkuhoz. 75Nm -es Shimano motor, USA régióra állítva (32Km/h) + némi kerékátmérő trükközés. GPS szerint 45 -ig van rásegítés.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
addikt
válasz Casseius #14718 üzenetére
Ohh, kössz.
Vajon mennyivel lesz másabb az árazása, mint a Segwayenek? Ha jól értelmeztem gyártani amúgy is ők fogják.
Lehet kiadják ugyanazt Segway, és Xiaomi néven is, mittudomén eltérő műanyag elemekkel?
Megesik az ilyesmi.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
-
Casseius
tag
válasz Thunderzolee #14724 üzenetére
A xiaominál a telefonokból kiindulva engem se lepne meg ez a lépés
Don't Worry, Be Happy
-
Somatom
veterán
válasz Thunderzolee #14724 üzenetére
Az a bajom ezekkel, hogy amiket a G30 után láttam, azok mind elsőkerekesek. Az meg nekem nem gyerebe.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
addikt
-
Casseius
tag
Mekkora [link]
Don't Worry, Be Happy
-
addikt
-
addikt
-
Somatom
veterán
válasz Thunderzolee #14730 üzenetére
Én úgy tudom, hogy nincs már külön Segway, csak Xiaomi, Segway néven.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
addikt
válasz creedszl #14651 üzenetére
Mindegyik összecsukható, úgyhogy ezt kipipálhatjuk.
Hány kiló vagy?
Emelkedőkön is használnád, vagy csak szinte teljesen sík terepen?
Jó minőségű aszfalton, vagy rossz úton?Xiaomik:
Mi Essential 20km hatótáv, 250W motor, de csak 20km/h a végsebessége.
Mi 1S 30km 250W 25km/h
Mi Pro 2 45km 300W 25km/h
Mi 3 30km 300W 25km/hNeked az Essential is elég lenne kb.
A végsebesség feloldható szoftveresen, bár akkor drasztikusan csökken a hatótáv.
Én már nem vennék 300W alatti rollert.
Úgyhogy talán a Mi 3, max nem kell majd naponta töltened.Esetleg a Segwaynek vannak 10"-os kerekű verziói, de azokat annyira nem ismerem, mármint a választékot, át kellene nézni van-e 150ezer alatt rollerjuk.
A 10"-os kerék sokkal jobb, mint a 8.5"-os, még ha csak pár km-re is használnád, úgyhogy érdemes számolni vele.
És kb mindegyik vízálló. Ezzel nem lesz gond. Esőben is mennek. A pocsolyákat kerüld ki, ne merüljön a kerék bele, ne ázzon be. De 3km alatt nem tud annyi eső esni, h megártson neki.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
válasz Somatom #14732 üzenetére
Igen, de most azért vette meg a Segwayt, h lerontsák elsőkerekesre a választékot?
Igenis van különbség közöttük, emelkedőn egyáltalán nem mindegy, h rá kell nehezedni a kormányra, vagy nem kell, mert a hátsókerék hajtás anélkül is tolja a rollert, h foglalkoznunk kellene vele, hol a súlypontunk. :/
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
-
Dave™
nagyúr
válasz Casseius #14715 üzenetére
A biciklisek többsége sem megy többel 25-nél. Ahol nincs bicikliút, akkor ott ne is közlekedjen senki, csak autó és motor - ez lenne a megoldás? Én elférek az út szélén, ahol kényszerből (mert senki sem jókedvből teszi) kell autók mellett mennem. Kikerülnek, 10-ből kb. 1 van aki emiatt láthatóan idegbeteg, mert kb. padlógázzal előz ki (utána nem sokkal később meg utolérem, mert a dugót nem tudja így kielőzni).
-
Somatom
veterán
válasz Casseius #14737 üzenetére
Így van. Csak hozzáállás kérdése. Tőlünk nyugatra az ilyen szent állat. Pár hétre símán berántják érte a jogsimat. Megalkották, hogy minimum másfél méter oldaltávolsággal előzhetném. De, ez esélytelen, mert 18m hosszú vagyok és 40 tonna. Úgyhogy két falu között szépen kullogok mögötte, mögöttem meg Timbuktuig ér a sor, mert ők meg engem nem tudnak megelőzni. De, ez kit érdekel? Aki beszopja, az másnap korábban indul. Ennyi.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Casseius
tag
Koppenhága rollerrel, kicsit más világ, több a kerékpár meg roller mint a kocsik, több száz méter hosszúságban a bringa tárolok teli bringákkal, elkülönített minőségi kerékpár út mindenhol..... [link]
[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
eFeMeR74
senior tag
válasz PociAti #14711 üzenetére
Motoros sem ment el melletted soha?.
Ők például a láb oldalra való rúgással köszönik meg, ha előzékeny voltál.
Mondjuk helyet adtál vagy lehuzodtál.
Vannak nemzetközi jelzések amiket illik tudni mit jelent.😁 Ilyen az sos is😁MI Box S-Archer-OP8T-NSA310-Toshiba A300-MI Robot Vacuum-RoidmiF8
-
PociAti
senior tag
válasz Casseius #14713 üzenetére
Nagyon izzadságszagúan próbálod bebizonyítani, hogy az egy lábon állás olyan stabil és biztonságos, mint a két lábon állás.
Ha hosszú távon arra készülsz fel, hogy egy lábon fogsz haladni, akkor azt az egy stabil lábat a tömegközéppontod közelébe fogod helyezni.
Viszont normál közlekedési szituációban a két láb vagy egymás mellett van, vagy részben egymás előtt. És pont a legkritikusabb közlekedési szituációban, kereszteződést megelőzően, kanyarodás előtt kell ezt a stabilitást megbontani.
Zavartalan, egyenes szakaszon elég extrém testhelyzeteket ki lehet próbálni, de az teljesen más körülmény, mint a kanyarodással összekötött útkereszteződés.Felvetődik a kérdés, hogy mennyire hosszan kell jelezni a kanyarodási szándékot? Mert hiába teszem ki a kezem pár másodpercre, ha az autós pont nem akkor figyeli az én jelzéseimet (vagy takarás miatt nem látja). A legjobb szándék ellenére is a két halmaz gyakran nem találkozik.
-
PociAti
senior tag
válasz Thunderzolee #14716 üzenetére
Köszi a linket Zolee, érdekes az új Xiaomi 4 generáció.
A mi.com-on ott vannak a tanúsítványok.
A notebookcheck írás bőven tartalmaz pontatlanságokat.
A cikk elején és végén is 3 SKU-t említ, miközben a képen 5 SKU található.
Viszont modellből tényleg 3 található a képen: DDHBC20NEB, 21 és 22.
Az 5 SKU közül kettő végződése global (BHR5398GL és BHR5779GL), másik 3 UK/FR/DE végződést kapott.A Electric Scooter 3 Lite-ot következetesen Lite-nak a mi.com-on is. Ez lehetett az alap cikk, amit a notebookcheck-esek kibővítettek (hibákkal), mint pl. a 3-as modellt a Navee gyártotta. (Ők tudtommal nem gyártók, hanem a Xiaomi esernyője alatt működő tervezők, és Ninebot az összes modell gyártója. Így nem áttértek a Ninebotra, hanem továbbra is ők fogják gyártani.) Viszont a Navee vonal rávilágít a Mi 3-as kakukktojás jellegére.
Az alábbi német oldalon sokkal bővebben foglalkoznak a 4. generációs családdal.
https://escooter.blog/xiaomi/xiaomi-4-pro-scooter-erste-leistungsdaten/Például a Pro 4 már 10"-os tubeless abroncsokkal rendelkezik, 120 kg lesz a teherbírása, de ezzel arányosan a tömege is 16,5 kg-ra nő.
A kanadai modellekről is írnak, nincs nagy jelentősége. DDHBC25NEB, feltételezem lesz 23 és 24-es is.
[ Szerkesztve ]
-
Casseius
tag
válasz PociAti #14744 üzenetére
Nem próbálom bebizonyítani hogy ugyanolyan biztonságos lenne mert természetesen nem, de a legtöbb helyzetben minimális az eltérés, és itt nem egy körforgalomra gondolok persze vagy egy rossz minőségű útra, de az egyszerűbb helyzeteket meg lehet oldani vele, nyilván nem ez az ideális, de a semminél bőven jobb.
Tervben van normális index felszerelése de nem egyszerű mert a kerékpáros cuccokat nem nagyon lehet felfogatni és vagy nappali forgalomban észrevehetetlenek.
Én motoros irányjelzőket készülök majd felfuratni ami közvetlen az aksiról kapna áramot, csak ott még ki kell gondolni hogy milyen módon tudom aktiválni, ehhez már nekem kevés a tudásom majd bemegyek vmi motoros szervizbe és ott megpróbálom kideríteni h miként lehetséges az elgondolásomDon't Worry, Be Happy
-
Berci77
tag
válasz Reggie0 #14741 üzenetére
Azért azon beszarnék, ha a rolleren felemeled a lábad és megkötöd a cipőfűződet! Erről azért egy videót dobhatnál 😂😉
A balettos csajokat házasként egyelőre passzolom, de köszi a tippet, elraktam tartalékba
Igazából tényleg azon merengek, hogy megcsináltassam-e a pro 2 átépítését 10”-esre, vagy vegyek egy G30-at.
Amire használom ez így eddig nekem tetszik, de kicsit stabilabb és komfortosabb futásnak örülnék. Persze sokkal nagyobb súlynak meg nem. Vagy hagyom az egészet most a francba, aztán majd ősszel lehet, hogy a bicajszervizesek is szívesebben veselkednének neki az átszerelésnek. Vagy menjek az ismerős gumishoz? Tudnak azok ilyen kicsi kerekeket szerelni? -
Somatom
veterán
válasz Berci77 #14748 üzenetére
Biztosan lenne még mit tanulnom, de nekem az egyenesfutásról teljesen más képem van. Símán bringázok a városban úgy, hogy egyáltalán nem fogom a kormányt, de kifejezetten parázok, ha a G30 -on egyik kezemmel el kell engednem a kormányt. Szvsz. ezért nem érdemes G30 -ra váltani.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Mortein
tag
Azokat kérdezem, akik bicikliről váltottak rollerre, hogy biciklihez képest mik az előnyök hátrányok és itt nem az olyan nyilvánvaló dolgokra gondolok, hogy nem kell tekerni, viszont tölteni meg kell. Napi szinten járok munkába biciklivel és gondolkodom egy e-roller beszerzésén (20 perces út biciklivel, közepes tempóval).
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...