Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz Mortein #14750 üzenetére
Két előnye van. A kompakt méretből adódó hordozhatóság és az, hogy nem izzadsz meg a tekeréstől. Minden másban rémálom a bringához képest. Persze, ez attól is függ, hogy milyen bringához viszonyítod. Ha mondjuk 100 kilósan egy kontrás, patkófékes Csepel kempinget hajtasz, akkor ahhoz képest nem is olyan instabil.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Berci77 #14752 üzenetére
Amíg két kéztel fogod a kormányt, addig semmi baj. Ha egy lökéstől bemozdul a felsőtested, akkor a kormány mindkét szarvát egyszerre lököd meg. Az a baj, hogy állva nem tudod ellensúlyozni ezeket a lökéseket. Ha csak egy kézzel fogod a kormányt, akkor egy ilyen lökésnél símán magad alá csavarod a rollert.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Berci77
tag
válasz Mortein #14750 üzenetére
Nekem van hagyományos és pedelec bicajom és egy Xiaomi pro 2 rollerem is. A hagyományos országútit nincs alkalmam használni, azt el is adom, ahogy sikerült letakarítanom. A pedelec és a roller között én eddig ezeket tapasztaltam:
- bicaj hosszabb távra kényelmesebb (nekem a merev teli talpas állás a rolleren fárasztó 5 km után)
- bicajon több cuccot el tudok vinni (rajta 1 kosár és ha akarom akkor ott a csomagtartó
- bicajon mozgok, rolleren el lehet gémberedni szerintem kicsit.
- bicaj nagyobb, így azt külön cipelni nem tudom, emeletre nem viszem (cserébe ki lehet kapni az akksit és csak azt felvinni a lakásba tölteni)
- a roller - nekem - kevésbé kényelmes, így azt rövidebb távokra használom
- a roller rövidebb utakon viszont gyorsabb (az enyémnek most 32 km/h a vége), könnyebb és gyorsabb leszállni és felszállni (elindulni) mondjuk egy lámpánál.
- a rollert el tudom vinni magammal a kocsi csomagtartójában. Többször jött már jól, ha a kocsit ott kellett hagynom valahol (gumis, szerviz)
- rollernél nagyobb a mókafaktor, mindenképpen érdemes kipróbálni szerintemRészemről ha csak a belvárosig gurulok (1-2 km távra mondjuk), vagy olyan helyen megyek, ahol sok a lámpa, zebra, kereszteződés miatti le- és felszállás, jó az út és nem kell cipekednem, vagy kocsiért kell mennem vagy vinnem azt, akkor inkább roller.
Ha kicsit nagyobb a táv, ami egyenletesebben, kevesebb leszállással megtehető, vagy mondjuk egy hátizsáknál több cuccot kell cipelnem, autók között kell gurulnom, akkor inkább pedelec.
Ha nem akarsz megizzadni, akkor az elektromos bicaj is simán jó, de akkor valami alap pedálszenzoros, mert azzal meg tudod csinálni, hogy beváltod egy gyengébb fokozatba és úgy tekered erőkifejtés nélkül, míg a motor húz.
Pedelecen kevésbé gondoltam az akksi töltöttségére. Eleve többet bír jellemzően, másrészt ha mégis lemerül tekerve még simán hazamész. Rollert hazalöködni szerintem nem buli.Pedelecre van most állami támogatás, így egy alap Neuzert, ami kb 300-320.000 Ft meg tudsz venni egy százassal olcsóbban, tehát egy jobbfajta, de alap pálcika roller (pl. Xiaomi Pro 2) hazai áráért.
És mint írtam, az irányjelzést problémásnak érzem rolleren, egyszerűen nem biztonságos elengedni a kormányt vagy fél lábbal balettozni, míg azért a bicajra raktam egy visszapillantót és ott nem gond kézzel jelezni.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Mortein #14750 üzenetére
+Nem kell lancolni, kikotni, hanem magaddal tudod vinni szinte mindenhova, igy kevesbe lopjak
+Konnyu berakni a csomagtartoba
+Nem budosen erkezel a munkaba(ha furodtel reggel)
+Sokkal kenyelmesebb gyalogos modba valtani es vissza. Igy piros lampa elott szabalyosan le tudsz szallni, a jardan setalni, majd a lampa utan letenni az utra es elindulni.
-Bizonytalan jogi statusz, meg nem jott ki a KRESZ modositas, elofordulhat, hogy utana szivas lesz
-A cipot jobban gyilkolja, minimum sokkal porosabb lesz, de en pl. jobbkezeskent a jobb oldalon tolom a rollert es pont a roller bal oldalan van a kitamaszto, igy neha beleakadok es tepi a cipot. Ezert kulon van rollerezos cipom.
-Esos idoben tobb vizet kaphat a labad
-Az akkutoltes tobb idot igenyel, mint az eves.[ Szerkesztve ]
-
saril
senior tag
Befejezhetnéd már a kerékpáros hasonlatokat a lőtéri kutyát nem érdekli mit csinálsz a bicajoddal, nem fogod fel, itt semmi helye nincs, ez egy ROLLER-es topic!
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
Somatom
veterán
válasz Berci77 #14755 üzenetére
Nem gyorsabb. Sőt! Az út minőségére sokkal érzékenyebb, mint a bringa. A 32Km/h -t ne vedd alapul, mert az mindkét esetben vmi trükközés következménye. EU -s rollernél és EU -s pedelecnél is 25Km/h a rásegítési plafon.
saril:
Egy roller/bringa összehasonlító kérdésre nehéz lenne úgy válaszolni, hogy nem hasonlítjuk össze.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Casseius
tag
Tudom h későn, de ha innen vki hirtelen akar jönni közös gurulásra rakpart, sziget környékén, akkor 14:00 Jászai találkozó, leszünk páran
Don't Worry, Be Happy
-
bkiky01
senior tag
Xiaomi 1S gyári minden, hozta a 28km-t, le a kalappal..
-
Berci77
tag
válasz Somatom #14758 üzenetére
Részemről úgy pontosítanék, hogy rövid távra nekem gyorsabb, 5 km körül már útviszonytól és forgalomtól függ, hosszabb távra meg én nem mennék rollerrel, ha van bringa is és nem az a cél, hogy a végén bepakoljam egy kocsi csomagtartójába. Elsősorban a kényelem és nem a sebesség miatt.
De azzal kapcsolatban igazad van, hogy alapból mindkettő 25 km/h-ban van limitálva (mármint a rásegítés), így korrekt az összehasonlítás.saril:
nem tudom, kedves szavaid melyikünknek szóltak, de mivel én is válaszoltam a feltett konkrét bringa/roller kérdésre, így megszólítva érzem magam. Sajnálom, hogy jelenlétem/ünk zavarja a lelki békédet, elnézést kérek a létezésért, legközelebb majd jobban figyelek, hogy nehogy segítő szándékkal válaszolni merjek engedèlyed nélkül egy feltett kérdésre. 😂 -
Mortein
tag
Köszönöm a sok segítséget!
-
Mortein
tag
válasz Berci77 #14764 üzenetére
Hasonló elképzeléseim voltak a +/- érvekkel kapcsolatban, amit ti mind megerősítettetek.
Egyik legnagyobb gondom most a "nem tiszta" szabályzás. Ha ugyanaz vonatkozna rá, mint a bringákra, már venném is, de ahogy olvasom ez inkább kismotornak minősül. A rendőröknek, meg ha olyanja van büntetnek. -
saril
senior tag
válasz Berci77 #14762 üzenetére
Bocs, Somatom-ra gondoltam, egyértelmű, ha visszanézed a hozzászólásait, állandóan a bringáját sztárolja, és írja hogy "de az én bringámmal.. ezért jobb" stb, mocskos mód irritáló egy ROLLERES fórumon, hogy állandóan a bicajával jön...
Igen, idegesítő, nem tudom mit nem lehet ezen megérteni hogy senki sem kíváncsi rá milyen méregdrága bingája van, milyen duggatyús fék van rajta, milyen váltóval, meg milyen akkuszettel, ezekből minden kiderül, és úgy írja hogy kb. sosem kérdezte tőle meg senki.
pl: [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link]
milyen teleszkópja van, meg hogy az jó drága, ez a lényeg, milyen akkupakk, mikor, hol teker és hogy miért jobb az ő bringája mint a roller, szóval a szöveg amit nyom, nem ide való vagánykodás, azt nem értem miért nem egy kerékpáros furomban menőzik vele, miért kell itt hasonlítgatni bármilyen rollerhez egy kerékpárt? INKOHERENS[ Szerkesztve ]
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
Joshi
titán
E-rollert e-bike-al bizony össze lehet hasonlítani. Mindegyiknek van pozitív és negatív felhasználási képessége. Bizony elég sok kérdés hangzik el hogy melyik jobb választás, e-roller vagy kerékpár. Mondjuk egy e-bike azért árban sokkal magasabb kategória, mint egy e-roller, szóval ez miatt esetleg furcsa lehet a kérdés. Nekem van minden, e-roller-e-bike-benzines robogó-autó. Én mindegyiket ott használom, ahol nekem a legkomfortosabb.
-
levant
friss újonc
Sziasztok. Egy technikai kérdés: ha a 36v, 7.8 ah akksit nagyobbra cserélem mondjuk 36v, 14.4 ah-ra, azzal jelentôsen megnô a hatótáv? Esetleg érdemes 36v helyett 48v-re cserélni? 350W-os a motor.
-
creedszl
aktív tag
válasz Thunderzolee #14733 üzenetére
Szia!
Köszi a választ közben egy Ninebot F25E-t vettem, már használom is.Eddig semmi gondom, tökéletes a célnak.Am bringaúton használom aminek egy része sima másik része göröngyösebb.De a 10"-os kerék elég jól tompít érzésem szerint Egyetlen egy komolyabb emelkedő van az utamon ott lelassul a gép kb 14-15km-re de felmegy.Az egy töltés, szóval kb 5mp amíg felmegyek rajta 80kg alatt vagyok szóval ezzel sincs gond...
Egyedül az app vacak szerintem hozzá kicsit...de az nem is érdekel annyira.Hulligaaan
-
DigitXT
félisten
válasz levant #14771 üzenetére
Igen, az első esetben közel a kétszeresére nő a hatótávolság.
48V-ra nem feltétlen lehet csak úgy cserélni. Ki kell bírnia azt
a többlet feszültséget mind a vezérlőnek, mind a kijelzőnek...Ha ezek a feltételek adottak, akkor a cserével a végsebesség
nő meg jelentősen, kivéve, ha szoftveresen korlátozott...
A nagyobb tempó viszont csökkenti a hatótávolságot sajnos.Szerk: a motornak teljesen tökmindegy, áramtól melegszik.
(Magyarán a 350W 36V mellett kb. 10A folyamatost elbír, így
ha 48V akkut raksz alá, rá lehet fogni, hogy ~500W-os motor.
Az zavar be a képbe, hogy a fázisáram lehet sokkal nagyobb,
főleg, ha a vezérlő nem is méri, így azért egy 48V tuning picit
jobban terheli a motort. Cserébe jobban gyorsul, és tovább...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz levant #14774 üzenetére
Ha nem akarsz sebességet növelni, ne növeld a feszültséget.
Annak, hogy mi fér be az eredeti akku helyére fizikai korlátai vannak,
nevezetesen adott helyre hány darab cella fér. 30Ah is lehetne ugye,
csak az már fizikailag annyival nagyobb, hogy kizárt, hogy elférjen...Ajánlás nincs, lehet venni a gyárinál nagyobb kapacitású cellákat, s
ha koppra ki is volt töltve a hely, azzal növelni. A mostani akkud, kb.
10s3p lehet 2600-as cellákból: 3500-as cellákból elfér 10.5Ah pont.Ennél nagyobb kapacitás (főleg duplázás!) szinte biztos, hogy csak
külső akkuval érthető el. Külön táskába kell tenni. Nehezebb is lesz
tőle a roller ill. ha magasra kerül, parkolás esetén borulékonyabb.Abból kellene kiindulni, hogy mekkora a fizikai hely a gyári akkunak.
Szerk: első körben segítene, ha leírnád, milyen roller az alany...[ Szerkesztve ]
-
Berci77
tag
Bár olvasom a témát rendszeresen, de nem tűnt fel eddig, hogy valaki (bárki) olyan sokszor nagyon ide nem illő dolgokat posztolna rendszeresen. Ettől még lehet, hogy igazad van, de az is lehet, hogy túlreagálod. Részemről megengedőbb szoktam lenni a témakövetédt illetően és szerintem ebben a csoportban simán elfér pár hozzászólás erejéig a pedelec, a ruházat, időjárás és az egyenáramú motorok lelkivilága is. Én ezeket olvasmányos kiegészítésnek gondolom és nem irritálónak. Én kifejezetten örülni szoktam egy egy élménybeszámolónak, szerelési tapasztalatnak is. Mert nyers paramétereket én is tudok olvasgatni a neten, gyakorlati tapasztalatokkal többre megyek itt.
Mindamellett mivel nem valaki hozzászólására reagálva írtad a mondanivalódat, így szerintem bárki magára vehette, aki válaszolt az eredeti bicaj vs roller kérdésre. Mint írtam, olvasom a topikot, de nem követem és strigulázom, pontosan ki mit szólt hozzá személyesen.
Részemről nincs harag, lezártnak tekintem. -
addikt
-
levant
friss újonc
válasz Thunderzolee #14779 üzenetére
Angliában éltem tavaly áprilisig, ott vettem. Volt már egy kisebb rollerem is, másik márkájú, 8.5"-os kerekekkel, de amikor megláttam ezt a kirakatban Manchesterben, azonnal beleszerettem. Azóta a családom is inkább ezt használja. Ebben van kb 2000km, a kisebbikben meg 500km A második generáció egy kicsivel jobb paraméterekkel rendelkezik, jobb a hatótáv.
-
Casseius
tag
válasz Somatom #14780 üzenetére
Mivel 1 óra alatt lett megszervezve 7 és 10 között mozgott a létszám, pár tuningolt g30 és pro 2, egy nagyobb komolyabb gép (nem emlékszem márkára) meg egy segway volt még elején.
Gurultunk rakparton, fagyizás, dumálás, szigeten ugyanez, ott kaptunk rendőri felvezetést szirénával is
Kép nem sok készült, csopiba csak ezeket dobták fel, köv hétvégére szerintem majd előbb lesz elkezdve a szervezés
[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
IntelKiller7
veterán
válasz IntelKiller7 #14710 üzenetére
Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K
-
phoenix1989
őstag
Nemrégiben kérdeztem mivel tudnám követni hogy merre jártam. A Google térkép nem tudom hogy hogy működik de nekem nem menti el hogy merre jártam. Helyelőzmények bekapcsoltam de így sem találom azt írja a mai napra hogy nem voltam semerre.
-
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #14789 üzenetére
Ha egy konkrét útvonal érdekel, tele van a Market GPS sebességmérő
alkalmazással, amik gondolom mind tudnak útvonalat is rögzíteni...
(Én az Android Speedometert használom régóta, talán már fent sincs,
de a mai napig működik. Csak annyira pontos, mint a telefon GPS-e...) -
Amp_usr
csendes tag
válasz phoenix1989 #14789 üzenetére
"Nemrégiben kérdeztem mivel tudnám követni hogy merre jártam. ..."
Nem tudom DigitXT [erre] gondolt-e.
Vagy itt [van pl. ez].Én "track"-elésre a [Galileo GPS Speedometer] -t használom.
Kellemes utat!
-
xd2y
csendes tag
Sziasztok! Mi Scooter Essential kiállítási darab kerület a tulajdonomba korábban valaki már regisztrálta saját fiókjához szerintem mert nem tudom végig vinni a sajátommal. Van e erre valakinek ötlete hogy lehet meg oldani mert csak 5km/óra a sebesség amivel hajlandó menni.
-
ZS3NI
őstag
Tegnap az esőben jól megázott a mi scooter3, ma pedig iszonyatos nyikorgó hangok jönnek a hátsó kerékből. A féktárcsa nem rozsdált + fékeztem pár nagyobbat akkor sem múlt el. Létezik, hogy kimosta az eső a csapágyzsírt vagy valami hasonló?
IDDQD ( ͡° ͜ʖ ͡°)
-
bajnokpityu
félisten
sziasztok!
100m szintet kellene egy uj rollernek akár másnaponta legyőznie, kb 2km-en. Végig emelkedő, néha jobban, néha kevéssé. önsúly hátizsákkal miegymással kb 100-110kg.
murvás kavicsos beton az útfelület.Hatótáv max 10-15km kell, de az emelkedővel kominálva.
Jól gondolom, hogy a 300W az a minimum?
mit ajánlotok? az alkatrészellátás fontos, nem szeretek kidobni cuccokat.eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Casseius
tag
válasz bajnokpityu #14796 üzenetére
Pálcika rollereket szerintem felejtsd el már ha van rá elegendő keret, a 300w az a sima városi sík használatra a minimum (mondjuk ez alatt a teljesítmény alatt nem is nagyon kapsz e-rollert)
Min 500w-ot mondanék inkább, de dual még jobb mivel sok az emelkedő.Don't Worry, Be Happy
-
őstag
válasz bajnokpityu #14796 üzenetére
Hali!
500w is kevés lesz erre a célra. 800w vagy attól felfelé keresgélj.
-
saril
senior tag
válasz bajnokpityu #14796 üzenetére
Az emelkedőn nem számít hogy "csak" 12-16km/h -val mész a 350wattos is elvisz, én már csak tudom! 100kg vagyok és meredekebb emelkedőn felvisz 16-al (350watt 18Nm).
Szóval ha megfelel hogy 2km-en belassulsz és nem zavar BŐVEN elég az 500wattosAkkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #14796 üzenetére
2 km-en 100 méter az átlag 5%. Teljesen átlagos emelkedő. A néha jobban,
néha kevésbé egy kicsit bezavar, mert amikor mondjuk 10%-ra felkúszik, ott
nagyon be fog lassulni a versenytechnika. Az előttem szólókkal ellentétben*
nem mondom, hogy ehhez brutál nagy teljesítményre van szükség, tekintve,
hogy a murvás úton az autók se valószínű, hogy 50-nel húznak el melletted,
magyarán nem akkora érvágás, ha ~10 km/h-ra visszalassul a gyenge roller.Az inkább a kérdés mi az elvárás: mennyivel menjen ott felfelé? Az ehhez
szükséges teljesítmény egy darabig egyenesen arányos a tempóval, amíg a
légellenállás elhanyagolható. 20-25 km/h-nál már az is számít, 40-nél sokat,
és oda fel is kell gyorsulni, és aztán kellhet neki 2200-2500W, folyamatosan.*: de nem az ellenkezés miatt, csak hogy árnyaljam kicsit a képet...
Volt / van egy nekem standard hegymenet tesztem, ami csak 500 m, de kb.
ilyen 5% emelkedő végig, viszont a dupla motoros roller csúcsteljesítménye
nem mérvadó: viszonyításként írtam fel, mert csak a gyorsítás elején adja le.
(Ahogy közelít a végsebesség, egyre korlátozottabb az áram a BEMF miatt.)Vegyük észre, hogy a fenti ábrákon a motorok ugyanazok, csak az akku, ill.
a vezérlő(k) változnak közben... magyarán egy alap 350W motort rövid távon
nagyon túl lehet hajtani, sokat kibír. (Akár ilyen 1500W-okat is le tud adni.
Csak aztán elmelegszik, leég esetleg csak leolvad idővel. Kellemetlen... Ezt
ugye az M365 tulajok tudnák elregélni. Amikor szoftverből felengedik 1000W
körülre, és aztán azt vagy bírja hosszú távon, vagy nem: felhasználás függő.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen autót vegyek?
- MasterDeeJay: Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Facebook és Messenger
- EAFC 24
- Házimozi haladó szinten
- OLED TV topic
- További aktív témák...