Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz surgery #14399 üzenetére
Hááát... Pl. a németeknél valahogy működik. Egy ADAC képviseletre bevittem az itthoni Hervis -ben vásárolt rollert. Megnézték a mellékelt EU -s megfelelőségi igazolást és az adattábláját. Megcsinálták a kfb -t és kaptam matricás rendszámot. Szerencsém volt, nem tudták a G30E és a G30D közti különbséget és az adattáblán szereplő 25Km/h -ig sem jutottak el. A lényeg, hogy ott egyértelműen be van kategorizálva. Csak nálunk szerencsétlenkednek ezzel.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz phoenix1989 #14403 üzenetére
Ez az autóklub helyi irodája, PC -n pötyögő csajszikkal, nem műszaki vizsgaállomás. Tök jóindulatúak voltak. Tulképp egyáltalán nem köthetnék semmilyen biztosítást, mivel nincs német lakcímem. Az meg a másik, hogy ha egy ellenőrzésnél ez kibukna, akkor úgyis nekem kell elvinnem a balhét.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
PociAti
senior tag
válasz Somatom #14401 üzenetére
"Csak nálunk szerencsétlenkednek ezzel."
Pffff, hány országot tudsz még mondani, ahol a németekhez hasonlóan megfelelő szabályozási környezet van. A németek egy szabálykövető nemzet, sőt, gyakran ők maguk írják a szabályokat, amiket a világ átvesz tőlük.
Csak nálunk... Ekkora hülyeséget! -
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #14386 üzenetére
Az SMKP szerencsére pont elég egzakt módon definiálva van.
És szerinted az elektromos rollerok és kerékpárok kifogástalanul beleillenek abba a definícióba, vagy egyes pontok éppen olyan dolgot követelnek meg, amit az utóbbi eszközök nem teljesítenek?
Mert ha így van (pl. nem rendelkeznek üléssel), akkor mégis miért minősülne SMKP-nak? Hiszen nem a definíció szerint nem felel meg annak, szóval jogilag se védhető. Mint ahogy a lovaskocsit sem nevezhetjük SMKP-nak, az sem felel meg az SMKP definíciójának.
Egyéb kategóriának lehet nevezni, de a rollerből sem SMKP sem lovaskocsi nem lesz. -
Reggie0
félisten
válasz PociAti #14406 üzenetére
Ez az ulessel rendelkezes az egyetlen buktato a dolgon, de ez jogilag elegge hezagos kerdes, ugyanis az ules megletet egyedul EU-s rendelet igenyli, viszont ennek a bevonasa a magyar rendeletekbe megkerdojelezheto, hiszen sokszor csak az EU-s rendeletbol 1-2 tablazatra vagy adatra hivatkozik, es nem az EU-s rendeletnek megfelelosegre, igy franc se tudja mi van. Valoszinuleg ahany biro annyi ertelmezes lesz.
Ezert kene az uj szabalyozas, hogy vegre egyertelmu legyen a dolog.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz PociAti #14405 üzenetére
A többi országból csak infómorzsáim vannak. A franciáknál rászálltak a hekkelt verdákra, durván büntetik, ha 25 fölött tud a gép (a pedelec is). Azt saját szememmel láttam, hogy Bécsben a rendőr csikorgó kerekekkel pördült egy roller után, ami szemmel láthatóan nem 25 -tel ment.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Reggie0
félisten
válasz PociAti #14406 üzenetére
Peldaul: 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet 2. melleklet
Itt az SMKP nemzeti kategoriaban is van definialva("M" kategoria), ami nem az EU-s rendeletre hivatkozik, bar azzal kb. megegyezo az M kategoria muszaki speckoja(a nemzetkoziben L1e kategoriaskent lehet megtalalni). Viszont igy ebben nincs az ulohelyrol szo, azaz egyarant vonatkozik az ulohellyel rendelkezo es azzal nem rendelkezo jarmuvekre.
[ Szerkesztve ]
-
_Balee_
aktív tag
Voltride-ról vélemény? Megbízhatóak?
i9 9900K, 48 GB DDR4 RAM, Asus RTX 4080 ROG Strix OC, LG 34GN850-B, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch Oled, LG OLED 77C21LA, Steam Deck Oled 512 Gb, PS Portal
-
phoenix1989
őstag
ha cserélném a kugoo m4 pron a rúgózást mit ajánlanátok? valami lágyabbra amive kevésbé észre vehetők az úthibák. nagy átalakítást nem akarok. illetve láttam valami olyasmit hogy a kormány mellett megy még két cső. a rugóknál van meghosszabbítva, vajon érdemes ilyenben gondolkodni? egy esetleges kormány törésnél jól jöhet nem?
-
saril
senior tag
Megint nagyon csúnyán eltértünk a tárgytól, értem én hogy kapcsolódik a rolleres témához, de túltoltátok, majd ha lesz rá hivatalosan szabályozás akkor visszatérhetnénk rá, addig nem hanyagolnátok ezt a meddő vitát?
Több mint +50 hsz ami nem segít senkit, semmiben kb. csak az egyik x-et írt a másik meg y-t ne vitázzatok már ezen.köszönöm!
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
Ayg0
senior tag
Sziasztok!
Az alábbi problémát kellene orvosolni valahogy...
Defekt miatt kellett volna kikapni, de a kulcs elfordult benne, és többet nem akadt meg. Beszereztem egy ilyen ***kupacot, mert a megnézett kiszedős videókban működött, nekem viszont két méret is csak darálta, vékonyította a fejet, ahogy a képeken is látszik.
Flex se normál, se mini méretben nem fér oda, tehát csavarhúzónak kapaszkodót/mélyedést vágni nem lehet.
Valakinek valami ötlet, hogyan menthető a dolog?[ Szerkesztve ]
"A Celeron egy olyan gyár ami az Intelnek készít olcsó, megbízható processzorokat, ezért felesleges a Pentiumokért plussz pénzt fizetni."
-
Ayg0
senior tag
válasz phoenix1989 #14424 üzenetére
Az M4 Pro féle gyári sima, és dupla teleszkópok állítólag törésre hajlamosak. A kérdéses csövek szerintem ezt megelőzve erőelosztásra, stabilizálásra szolgálnak, hogy ne csak a vékony, vízszintes tengelyre terheljék a rugók a tompítást.
Ajánlom a témában Casemod FID csatiján az "Elektromos roller amit kerülsz" sorozatot! Szerintem nagyon hasznos.
[ Szerkesztve ]
"A Celeron egy olyan gyár ami az Intelnek készít olcsó, megbízható processzorokat, ezért felesleges a Pentiumokért plussz pénzt fizetni."
-
saril
senior tag
Ki kell fúrni, lehetőeg központosan, amennyire engedni.
Ha M4-es csavar akkor 3,2~3,4mm; ha M5 akkor 4,1~4,3mm-es fúrószárral és így tovább, szóval a megfelelővel, ami a legközelebb van a csavar magátmérőjéhez.Illetve ha biztosak vagytok magatokban akkor a menet középátmérőjéhez közeli átmérőjű fúrószárral.
A csavar fejének elfúrása után már szét tudjátok szedni és szétszedés után tovább kell fúrjátok a menetes részét a csavarnak.
Ha nagyon nem sikerülne akkor a kifúrás után egy mérettel nagyobb csavarhoz tudtok bele vágni menetet is ha van elég "húsa" a fogadó résznek és nincs kikönnyítve.
Ha viszonylag jól sikerült a művelet akkor csak a csavar méretével megegyező menetfúrót kell belehajtani hogy kitakarítástok a menetes zsákfuratot és készAkkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
-
w.miki
veterán
Kis helyen elférő, kormánya is oldalra lehajtható, min. 10", strapabíró roller létezik?
Mi lett a vége a vitának, kell bukó/forgalmi/vizsga most a rollerre, vagy nem?
Olcsó kütyük: http://tiny.cc/fbkutyu
-
zazenke
őstag
válasz PociAti #14435 üzenetére
ja a munkahelyemen én is használok ilyen kiszedőt sajnos nem mindíg van siker vele.. A lényeg hogy központosan elő kell fúrni neki és óramutató irányával ellentétesen beletekerni a kiszedőt mivel balmenetes . Egyre jobban beleszorul és megindítja a beletört csavarszárat is magával. Ez az ideális eset mert van hogy annyira megvan szorulva a csavar hogy beletörik a csavarkiszedő is . De ha sikerül megfúrni központosan akkor nem hinném hogy itt ilyen gond lenne. Ha nem használtak menetrögzítőt még azt is eltudom képzelni hogy a csavar fej lefúrása után a csavar szárát egyszerűen egy valamilyen hegyesebb tárgyal ki lehet körkörösen járatni . Azt is meg lehet próbálni hogy valamilyen pont méretes bitfejet először beleütni az imbuszcsavar belső kúlcsnyílásába. pl torx fejet . Lehet hogy lefúrás nélkül is kilehet még hajtani így . Ez is attól függ hogy be van e rohadva a csavar vagy meg van e rögzítve. Sőt olyat is láttam már egy autószerelőnél hogy egy laposvágó élével körkörös irányba kalapáccsal ütve kiforgatta a csavart vagy legalább is megindította és utána már egy fogóval ráfogott a csavar fejére mintha fogat húzna is kiforgatta.
[ Szerkesztve ]
-
Ayg0
senior tag
Köszönöm a howto-kat, de akkor módosítok a kérdésen: Bp-en hova/kihez vigyem, aki ez(eke)t biztonsággal meg tudja csinálni? Itthon se eszköz, és a példa szerint szakértelem sem áll rendelkezésre...
#14436
Pusztán józan logika alapján mondom, hogy nem a rugók a gyenge láncszem. Vagy a villák nem elég masszívak, vagy a vízszintes tengely. Utóbbi tartja össze az egész első részt, sok erőhatásnak van kitéve. A kormányoszlop mellett futó rudak talán a ráható erőket segítenek elosztani.
[ Szerkesztve ]
"A Celeron egy olyan gyár ami az Intelnek készít olcsó, megbízható processzorokat, ezért felesleges a Pentiumokért plussz pénzt fizetni."
-
_Balee_
aktív tag
Milyen bukósisakot érdemes venni Vsett 10+-hoz?
i9 9900K, 48 GB DDR4 RAM, Asus RTX 4080 ROG Strix OC, LG 34GN850-B, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch Oled, LG OLED 77C21LA, Steam Deck Oled 512 Gb, PS Portal
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Parfüm topik
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- OLED TV topic
- Trollok komolyan
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- További aktív témák...