Új hozzászólás Aktív témák
-
onethierry
csendes tag
sziasztok!
ninebot f30-nál van valami hack lehetőség régióváltásra, hogy a végsebesség 30 km/h legyen?
-
Miikee
csendes tag
-
Miikee
csendes tag
válasz Somatom #13955 üzenetére
Igaz, nem voltam pontos, nem a 15 cm-es járdaszegélyre gondoltam (ahogy montam, az én koromban már nem vadulok ), ott már leszállok a rollerről, csak max 5 cm-re. Jellemzően kerékpárúton megyek, de ez sok helyen járdából leválasztott rész és hát a minősége, hagy némi kívánni valót maga után....
-
Reggie0
félisten
Azert kb. 10 cm-et fel lehet ugrani rollerrel, ha van rugzas.
[ Szerkesztve ]
-
Casseius
tag
Na felkerült az 500w-os Monorim motor is végül, nem volt egyszerű szülés...
40-ezer forintos ára ellenére már olyan csapágyakkal érkezett amit azonnal cserélni kellett, mivel nincs szelepnek hely, fúrni kellett egyet, a PMT gumi túl nagy volt rá, kotyogott így átkerült egy sima ami pont passzolt, a motor oldalát rögzítő csavarokat azonnal cserélni kellett mert annyira rossz minőségűek, illetve a motor oldalát takaró lemez a belső felfújása közben 2,5 BAR-nál kettétört nemes egyszerűséggel...
Szerencsére ismerős tudott szerezni egy régebbi leégett monorim motorból kiműtött fedelet ami egyébként sokkal jobb minőségű volt mint az én új motoromon lévő, amit kézzel is simán törni tudtam volna...A végsebességhez 3 km/órát dobott az új egység de ami lényeges gyorsulása az kb 3x jobb lett, 30 méteren simán felmegy 40 fölé a gép, ami az alap 300w-os motorral hosszúszáz méterek kérdése volt, szoftveresen is toltam rá kakót így jelenleg 1850w-ot ad le teljes gázon.
Húz mint állat, végre ha valaki elenged vagy elsőbbséget ad nem vánszorgok mint egy terhes csiga
Köv lépés a 60V-os aksira átalakítás 48-ról ha már itt az aksis szakemberek felokosítottak, és szerintem megcsinálom öszkerékmeghajtásra hátra is dobva egy motort.
[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
Tamás9x
őstag
válasz Casseius #13960 üzenetére
Áhh akkor én ezt lehet hanyagolom, és nézek egy másik motort. A régiek jók voltak, ahogy nézem a G30 kormánycsövében elfér 12db 18650 A nyakban 9db Ha esetleg valaki szeretne tuningolgatni.
saril: 350-es nekem 1300W körül van csúcsba. Csatlakozás, kábelek, hőmérséklet minden tűrésen belül.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
saril
senior tag
válasz Casseius #13960 üzenetére
~1000 watt a csúcs általában egy 500 wattos motornál, mindig a dupláját viseli el minden motor kis ideig, akkor ez sem lesz hosszú életű, hajrá!
Az hogy silány szart adnak el a monorimnál és ezt te kifizeted, majd szóva sem teszed nekik, csak engem bsz fel?
[ Szerkesztve ]
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
-
Casseius
tag
-
DigitXT
félisten
válasz Casseius #13960 üzenetére
Nekem a leírás alapján gagyi szarnak tűnik. Gumi se jó rá,
mókolni is kell, ketté is törik... Viszont állítod, hogy sokkal
nyomatékosabb, és még nagyobb a végsebesség is: khm!
Ez picit ellent mond az általam ismert BLDC fizikának, ám
megmagyarázhatja, hogy közben a vezérlést is állítgattad.Magyarán most +40K-val jobb a gép. De a gumi előny oda,
s nem tudod, hogy ebből bármit hozott-e az új motor, vagy
az agresszivebb áramkorlát beállítás felelős az egészért...
(Egy módon tudhatod meg, régi beállításokkal is teszteled
és/vagy visszarakod a régi motort. Természetesen az új
gumival és az új beállításokkal. Túl sok mindent cseréltél.) -
Reggie0
félisten
válasz PociAti #13895 üzenetére
Javaslom olvasd el a Tesla allapontjat az akku toltesevel kapcsolatban:
https://www.tesla.com/hu_HU/blog/bit-about-batteriesAvoiding very high and very low states of charge. Voltages over 4.15V/cell (about 95 percent state of charge [SOC]) and voltages below 3.00V/cell (about 2 percent SOC) cause more stress on the insides of the cell (both physical and electrical).
Avoiding very high charge rates. Charging faster than about C/2 (two hour charge) can reduce the cell's life.
Emiatt a juzer manualban ezt javasoljak: [link]
keep the full charge limit of the battery to under 90% for daily use by using the mobile app or vehicle’s touchscreen to set charge limit within the ‘Daily’ range. If you need the full range (i.e. 100%) of your battery for a long-distance trip, you can increase the limit to the ‘Trip’ range (>90%) as necessary. -
Casseius
tag
válasz DigitXT #13966 üzenetére
A régi motor nem bírta volna ezeket az "áramkorlát" beállításokat, azért az egy 36V-ra tervezett motor még ha 48V-al is használtam, a monorim pedig 48V-ra van tervezve.
Az első köröm a régi beállításokkal ment, már akkor sokkal sokkal nyomatékosabb volt minden, az extra 500w csak még jobban kiemelte.
A PMT meg azért hátul még megmaradt , így lett tartalék isDon't Worry, Be Happy
-
DGery
aktív tag
válasz DigitXT #13929 üzenetére
Xiaomi Scooter 3 esetén mindkét betét mozog
Ez volt az egyik újítás a korábbi modellekhez képestby DGery® c.o. ///// MacBook Air M1/ iPhone 12 128GB / iPhone SE 2020 / iPad 9 WiFi only 64GB / Apple Watch Series 5 / Xiaomi Mi Scooter 3 / HP EliteBook 850 G7 / Dreame D10s Pro / iKier K1 12W
-
DigitXT
félisten
válasz Casseius #13968 üzenetére
A motornak aztán durva mindegy, hogy 36V, vagy 48V: a melegedésért* a
fázisáram felelős, amit viszont a vezérlő korlátoz... vagy direktben mérve,
vagy csak indirekt, közvetlenül nem is mérve, az akku áramkorlátja által...*: nem mellékesen a nyomaték egyenesen arányos a fázisárammal...
A végsebessége (adott feszültségen) viszont kisebb a nyomatékosabbra
tekercselt motornak, mert a Kv érték fordítottan arányos vele... Magyarán
ugyanolyan fizikai kialakítás mellett a nyomatékosabb motor kevesebbet
forog végsebességre (terhelés nélkül). Nekem is van két "tökugyanolyan"
kinézetű, 1200W-ra matricázott motorom. Aztán az egyik 1000 rpm végű,
a másik meg 1200 rpm ugyanazon a feszültségen. Ha Monorim mororral
fogod megcsinálni a Dual-t bukod a másik PMT gumit is: sz.r irány szvsz.Szerk: ha az eleje csúszik ki, sovány vigasz, hogy a hátulja még tapadt.
[ Szerkesztve ]
-
Casseius
tag
válasz DigitXT #13970 üzenetére
Na ennyire már nem vagyok benne a technikai adatokban, amit laikusként tapasztalok hogy láttam sima 300w-os motort 1800W feletti cfw-nél kiégni mint egy karácsonydíszt párszáz méter után, míg a monorim lazán húzza ezt a részt.
A 300w vs 500w gyorsulást hétvégén kipróbálom azonos cfw mellett mert havernak a sharksetet leszámítva ugyanaz a gépe van, majd rakok fel összegzést videoval
Ha megvan a dual 16s-es aksival akkor úgyis 10x3-as tuovt-ra váltok, de ez még a jövő zenéje, havi 50-60ezret rakok a gép fejlesztésébe, nem megy minden egyszerre*
Jut eszembe, Meisonboards-hoz van 15%-os kuponkódom ha valaki új deszkát rendelne bármilyen e-rollerre [link][ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
saril
senior tag
válasz Casseius #13972 üzenetére
Érdekes hobbi az biztos, havi 50nél már évi 600eFt azért nem kevés.
Én mondjuk 750ért vettem volna egy stock elektromos motor ha már kétkerekű.
Tudom más kategória, meg hogy te ezt szereted mókolni, de azért egy elektromos motor sokkal jobb bármelyik rollernél..
Ezek szerint nincs még család? gyerekek?
2-3 év ilyen sporolással veszel egy ~tizenéves jó használt autot btw.
Autoban nem esel el, van klíma, nem kell szemüveg a bogarak ellen, befértek 4-en, és tudsz menni autopályán is, csak sokkal többet fogyaszt, de valamit, valamiért[ Szerkesztve ]
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
Casseius
tag
Nyilván nem fogom végtelenségig húzni lesz majd egy határ aminél megáll a dolog (csak tudnám mikor )
Igen, összességében biztos h jobb egy elektromos motor, viszont fél éve munkahelyet váltottam, az új hely 10 km-re van tőlem, ahova BKK 1 óra alatt visz ki 2-3 átszállással.
Egy az h nincs jogsim, kettő garzonban lakok a belvárosban így egy motort, autót nem tudnék hova rakni, és nem is lenne gazdaságos kizárólag melobajárásra használni, 3 hirtelen nem volt 200e nél nagyobb keretem közlekedési eszközre így került a kosárba a Xiaomi Pro 2[ Szerkesztve ]
Don't Worry, Be Happy
-
dani993
senior tag
válasz gergo5991 #13937 üzenetére
A forgalmazó képviselőjeként hozzátennék néhány dolgot a Mantis kritikádhoz.
A Mantis 2020-06-tól 2020-09-ig gyártott változatánál volt jellemző a kormányzsanér(tehát nem a kormány) eltörése, amit mi visszahívtunk és kicseréltünk az erősített verzióra mindenkinek. Azóta egy darab kormányzsanér törés sem történt az országban. Ezekkel a 2020 modellekkel még voltak egyéb apróbb problémák is a felhasználók visszajelzései szerint, de személy szerint nekem azzal a modellel sem volt hibám, 3500 kilométerrel szinte gyári állapotban adtam el.
A Mantis minősége semmiben sem marad el a Ninebot Max-tól, és nem, nem kell állandóan szerelgetni. 12000 kilométert mentem Mantissal személy szerint, ebből 1000+ kilométert nehéz terepen. 120 kiló terheléssel. 3 darab defektem volt összesen, és kb 1500 kilométerenként meghúzogattam a csavarokat. Vezérlőt kb 3 havonta cserélünk valakinek, úgy, hogy eladtunk 1000+ Mantis rollert.
A 2022 modellek csak névben hasonlítanak a 2020 modellekre, kb. az összes alkatrész fejlesztve lett és teljesen más, mint volt.
Ami kommenteket olvasol a Mantisról, az átalában csak nevetséges fanboykodás valami másik márka vásárlójától.
Aki sok rollert próbált, és Mantisa van, azok mind nagyon szeretik nem csak a rollert, hanem a hozzá járó garanciális szervizszolgáltatást is. Ebben az árkategóriában egyszerűen nincs jobb roller. Semmit sem kell rajta cserélni a gyári konfigurációhoz képest.
Némelyik Dualtron modellenél pedig ráköltöd egy Mantis árát az egyedi alkatrészekre csak azért, hogy legalább hasonló legyen az élmény.
-
DigitXT
félisten
Ezt az autós hasonlítást nem unjátok még? Tegnap be kellett mennem a céghez,
és még nincs kész a roller: 2800 Ft a parkolás a 8 órás munkaidőre, s lutri, hogy
találsz-e helyet. Tehát a kvázi ingyen bejutás, és a garantált parkolás helyett: tök
jópofa ott keringeni... összességében kb. ugyanannyi időt elbaszva, mint rolleren.
És még nem is szórakozol (mint rolleren!), amikor a dugóban kell araszolgatni.
(Nem mellékesen ott a tudat, hogy a dugót te IS csinálod, pedig van alternatívád.)Komolyan nem értem, hogy hogyan lehet összehasonlítani egy rollerrel az autót?
Arról nem beszélve, hogy akinek van autója, tudja, hogy nem a majom a drága.
Aki majmot vesz, vegyen hozzá banánt is: a fenntartása nagyságrendekkel több...A roller (HA nem töröd össze ÉS nem tuningolod szarrá!) marginális üzemeltetési
költségekkel bír: egyelőre se adó, se kötelező biztosítás (utóbbi mondjuk ajánlott,
még ha csak bringás is, de legalább van valami 1500 Ft/év nem fog földhöz vágni),
se műszaki vizsga, se 800 Ft-os benzinár. (Tudjuk, erőszakkal 480, de meddig...)
Se 350Ft/óra parkolás simán az utcán, ami még nem is annyira drága környék.Szóval ha van 600K-ja vegyen autót. Aha. És fizessen gyorsan évi 60K-t KGFB-re.
Napi 5K-t az ingázásra (parkolás és benzin), tehát alsó hangon havi 100-at LOL...
Ez aztán remek pénzügyi tanács... És persze dobja el a hobbiját, a szórakozását.Azon kívül, hogy szerintem se racionális egy pálcikára ennyit költeni, mert a vége
úgyis az lesz, hogy túlmegy majd minden határon, és széttörik alatta is a váz, de
ettől én még meg tudom érteni, hogy ez egy hobbi, nem javaslok helyette autózni.
Ha már vmi, akkor a motorkerékpár alternatíva... Csak ott megint problémás lehet,
ha kicsi a teljesítmény, de be kell menni az autók közé. Ha meg nagy, akkor meg
a fogyasztás sem lesz annyira baráti... Kompromisszumos minden, az tény.Ui: az a stock elektromos motor 750-ért mit megy? SMKP szintet megüti, talán?
(Motoroztál már SMKP-val a száguldozó autók közt, vagy elméletben tetszene?*)*: nekem megvolt, és mégegyszer nem, köszi. Motorból minimum 125 ccm, még
ha ahhoz le kell tenni a B jogsi mellé egy B125-öt is, de ha komolyan gondolja a
két kerekű közlekedést, és a városon kívül is menne, akkor minimum A2, 250+...
Az elektromos motorok egyelőre iszonyat drágák, nehezek, kicsi a hatótávjuk.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tamás9x #13977 üzenetére
Eeegen, a jó öreg BKV. Anno azért kezdtem a motoros jogsi megszerzésébe, mert konkrétan többször nem fértem fel a villamosra, s elegem lett a szardínia érzésből. Meg persze gyerekkorom óta vonzódtam a kétkerekűekhez, még ha nekem nem is adatott meg, hogy legyen, de az első (diák!) fizetésemből bukósisakot vettem, s az egész nyaram legjobb szórakozása volt, mikor unokatesómmal húztunk motorozni.
Közlekedésben a motor az egyik leggyorsabb. Ez tény. Hiszen előre lehet menni a sorok közt (pirosnál legálisan, haladó autók közt már nem teljesen, de csináljuk) magyarán a dugóérzékenység csekély. Nyilván van sebességkülönbség a forgalom miatt valamilyen szinten (nem egészséges száguldozni), de ami 20 perc, az szinte mindig 20 perc, pár perces szórással, a BKV-nál/autónál jóval kiszámíthatóbban. Szerk: ja és a buszsáv legálisan használható motorral, ez is hatalmas előnye.
Ui: közben kolléga írta, hogy milyen alternatíva a BKV... Mikor alsó hangon 60 perc egy irány, de inkább több, ugyanaz rollerrel a fele, nos elgondolkodtató a spórolás. Anno az egyetemre bejutásnál is gondolkodtam, hogy mivel érdemes mennem. Viszonylag hamar be kellett látnom, hogy autózni menő meg kényelmes, de drága. Úgy tudom mai fiataloknál már annyira nem is menő... Nekem még 18 éves korom előtt zsebben volt a jogsi, mivel érdekelt a téma, így rászántam néhány délutánt.
[ Szerkesztve ]
-
smallcurrant
tag
válasz Somatom #13942 üzenetére
Köszönöm szépen a segítséget és Tamás9x-nek is
A G30LE-re esett a választásom és már meg is rendeltem.
Nem szeretném (egyelőre) tuningolni a rollert, de a hasznos kiegészítőket beszerezném hozzá.
Ha jól értesültem a lakat, a pumpa és a kijelző védő ajánlott hozzá.
Ez a pumpa jó hozzá, ajánlott? [link]
Kijelző védőnél melyik a legjobban bevált?
A lakat gondolom csak annyi, hogy U lakat legyen.Vagy milyen más felszereltség kellhet még?
[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz DigitXT #13978 üzenetére
Nekem is megvan az A korlátlan, 3. motorom nyúzom lassan, de rövid távra, megöli az ember a blokkot, főleg ha tuningolt is, aki iylet ajánl az vagy nem közlekedett még soha életvitel szerüen télen nyáron, vagy kitartott seggű, akinek tökmindegy hogy 2 vagy 3 órát poshad valahol, úgy se rohan sehova. Nincs másod vagy 3. állás, és nem számít mennyit eszik a gép. Nem okoz ürümet egy pár óra nézelődés vagy csendben ülés, egy parkban a buszozás és dugó helyett.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
válasz smallcurrant #13979 üzenetére
Dobd le a régi markolatot és egy jó kényelmeset vegyél rá, ha nincs teleszkóp, akkor az is tud tompitani, ha kellően szivacsos illetve a bovdenbe olajat, a dobfék nem bika de megállít csúszás nélkül, ha gondolod fényvisszaverők, a kormányrúdra, ah este használod, biztos észrevegyenek. kb ennyi,
Pumpa jó, kijelző védő igazából tök mindegy 2db legyen, ha lelopnák, de ha nem ázol vele akkor nem fontos.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
gergo5991
őstag
válasz smallcurrant #13979 üzenetére
sok boldogságot hozzá, most rákerestem neten, és nem vagyok benne biztos hogy elirás-e, de ha a g30 ami tud 65km-t papiron, meg ez a g30le 40et papiron, hogy lehet hogy mindkettőre 17,5kg-ot irtak? ez a pumpa van nekem is, de próbáljál keresni ebből 2. verziót szerinten, 2x gyorsabban fuj, nagyobb aksi, és úgy tudom sokkal pontosabb is, bár lehet csak kinából lehet beszerezni nem tudom, de már 1-másfél éve kijött.
-
DigitXT
félisten
válasz Tamás9x #13980 üzenetére
Eegen, a szabadidőt sokan nem akarják/tudják "forintosítani"... Néha nem is lehet, nem mindenki tolja másod/harmad állásban, tehát tényleg a szabadidőd megy, de aztán rájössz, hogy az a legnagyobb érték. Ez amúgy visszaüt a DIY tuningra is: ha amúgy többet keresel adott idő alatt + nem a hobbid, inkább vidd szervizbe...
Ui: jah, végigjártam a szamárlétrát 50 (tanuló) 100 (saját), 180 (kompromisszum), 400 (vadállat*), 250 (vadállatpótlék, mert annak meghalta magát a blokkja). Viszont amióta beütött a Covid, és HO, meg amikor úgy kellett bejárnom, hogy tök üres volt a céges mélygarázs... átszoktam roller helyett autóra. Motor műszakija mikor is járt le? (Pedig szeretek motorozni, csak most lusta vagyok kitolni LOL.)
*: ezt is lefikázzák a motorosok, mert 8.6s 0-100 nem nagy tűzijáték: városba elég.
-
gergo5991
őstag
válasz DigitXT #13983 üzenetére
én mostanában ha már szóba került a motor azon gondolkodtam, hogy nami burn-e vagy egy motor. De nálunk itt már 100as tételbe mennek a motoros balesetek mióta elindult a szezon, szóval ez nagyon eltántoritott, mert hiába bizok magamba, de a balesetek felénél vétlen volt a motoros. Aztán rá a kötelező, meg a szerviz, meg mindenféle pénzkiadás, motoros felszerelés, még tankolni is kell és lassan 1,90 a benzin SK-ban, szóval arra jutottam hogy maradok a rollernél, egy namival meg túratempóban a környéken simán elgurulok 100km-t allitólag 1 töltéssel(fórumokon azt irták 30al bir ennyit )
kirándulásra meg marad a kocsi motor helyett pedig egy harleyt vagy egy cb500x-et nagyon élnék[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
válasz smallcurrant #13985 üzenetére
[link] xiaomi air pump 1s a neve, lent vannak a paraméterek a linken 7l helyett 15l-t tud percenként az új, de állitólag ezen kivül sokkal pontosabb is, mert nekem a sima xiaomi air pump össze vissza irja a keréknyomást. Ha rádugom ir 17et, beteszem felfújni 35-re, akkor meg40ig fujja, majd ha leveszem ujból ráteszem 37et mutat, és ha 35re állitom és rádugásnál 37et mutatott, engedi fújni, szóval nem értem
de úgy overall nem rosz cucc, jó ha van, hiáb nem pontos, de lehet vele nyugodtan kereket fújni a célnak megfelel.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz gergo5991 #13986 üzenetére
Érdekes amit írsz, mert nekem szerintem régi verziós van, de tizedre pontos...
Icipicit fújja túl, tehát épp a felső határig a beállított értéknek, de ezt szerintem
épp azért csinálja, mert a leoldásnál egy nagyon kicsit szusszan, így biztosan
meg is marad a beállított érték. Kocsit is fújtam vele, motort is. Mindenre jó.[ Szerkesztve ]
-
saril
senior tag
válasz DigitXT #13976 üzenetére
Te jó hamar vérszemet kapsz, és még értelmezni sem tudtad amit írtam de idézem a kedvedért "2-3 év ilyen sporolással veszel egy ~tizenéves jó használt autot btw."
és nem ajánlottam, hanem kijelentés volt!!!
Ingerküszöböd a béka segga alatt van, de engem nem zavar, csak leírom hogy ezt is lássák majd a többiekAkkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
PociAti
senior tag
válasz Reggie0 #13967 üzenetére
Köszi, hasznosnak tűnik! A Teslának meg el is hiszem amit írnak, az akkukról akármilyen szakmaiatlan hülyeséggel nem fognak előállni. Lássuk mennyire ugyanazt sikerül kiolvasni belőle.
"A nagyon magas és nagyon alacsony töltöttségi állapotok elkerülése."
- nagyon magas, ha a cellán 4,15 V vagy annál nagyobb. (95%-os töltöttségi állapot, SOC, State of Charge);
- nagyon alacsony: 3 V (ez a Teslánál 2% SOC).Kicsit lentebb írják, hogy az kisülésből eredő általános öregedés (calendar aging) elkerülésből adódóan a maximális töltöttségi értéket 4,2 V helyett 4,15-ben korlátozták le (95%), fölé nem mehet a jármű használója.
"A járművezetőnek lehetőséget kínálunk arra is, hogy csak 3,8V/cellára (~50%) vagy 4,10V/cellára (~90%) töltse az általános élettartamának további meghosszabbítása érdekében, ha a következő néhány út során nincs szükség a jármű teljes hatótávolságára. A teljes (4,15 V/cellás) töltést csak akkor javasoljuk, ha arra szükség van."
A saját rollerem Xiaomi Mi 1S adataiból kiindulva:
7650mAh / 275Wh Li-ion battery, Rated voltage: 36V, Battery mode: 18650, Battery capacity: 7.8AH, Output current: 15-20A, Power: 280Wh
A képek alapján fizikailag 2 sorban 15 db akku van, 3×10-es felosztásban.Az M365 Tools app adatai alapján:
Battery level | Voltage | Remaining capacity | Remaining mileage
77% | 38,02V | 5509mAh | | 1-10 cella értékei: 3,794V és 3,812V között van most.A screenshotok között böngészve első héten lemerítettem 14%-ra (azóta se volt ennyire alacsony szinten).
14% | 33,26V | 1014mAh | 4,2 km | 1-10 cella értékei: ???
100% | 40,55V | 7213mAh | 30,0 km | 1-10 cella értékei: ???7213mAh az elvi maximális érték (Design Capacity), azaz 7800mAh-nak a 92,5%-a.
Ilyenkor a az átlagos cella érték 4.055 V. Sajnos 100%-os töltöttség esetén az egyes cellákról most nincs képernyőképem, de a legnagyobb eltérés is kevesebb volt 0,5%-nál, azaz 0,018 V-nál. Ebből kiindulva, némi ráhagyással 4,080V körül lehet a leginkább feltöltött cella értéke.A túltöltést eddig is kerültem, de mostantól próbálom ritkábban tölteni, és kb. 30 és 80% között tartani a rollert. És a 10%-ra lemerült érték sem lehet tragikus, persze nem tárolásra.
-
DigitXT
félisten
És mért is éri meg ~2-3 év spórolással megvenni azt a tizenéves autót?
Írtál olyat, hogy 4 személyt is elvisz, meg autópályára is mehetsz vele...
Ez hogyan oldja meg azt, hogy egy ember, egyedül a belvárosi dugóban
be akar jutni a munkahelyére, ami BKV-val 1 óra utazás átszállásokkal...Igen, valószínűleg velem van a baj, mivel válaszoltam a trollkodásra...
(Egyébként qrvamesszi vagy attól, hogy felbosszants, nem biztos, hogy
az én értelmezési képességeimmel van itt baj, ha még ez se ment át.)Ui: tudod mit jelent egyáltalán, hogy valaki vérszemet kap? Hát nem ezt.
-
Reggie0
félisten
válasz PociAti #13989 üzenetére
Amugy en is ugy tudom, hogy a xiaomi nem tolt 4.2V-ra, legalabbis amiket lattam eddig screenshotokat, ott 4.1V alatt volt mindig kicsivel a feltoltott allapot. Szerintem ennek tobb oka is van:
- ha rekuperacio be van kapcsolva, akkor lejtmenetben meg tud toltest felvenin akku
- kimeli az akkut alapbol
- ha elkezd a kapacitasa csokkenni az akkunak, akkor a megnovelt vegfeszultseggel potolja a kapacitast. Ez csak tipp, en igy csinalnam. -
saril
senior tag
válasz Reggie0 #13991 üzenetére
ha ez így lenne hogy minden gyártó kímélné az akkupakkokat akkor ma nem vadkapitalizmusban élnénk, semmi anyagi java nem származik abból gyártóknak ha növeli a ciklus számot, kevesebb akkupakkot tud eladni, de nekem mindegy
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
-
z67
őstag
válasz wanted5 #13995 üzenetére
A közösség szempontjából ennyi a lényeg, a besorolás. Ez egy hosszabb történet, ami erre a kategorizálásra alapoz, ami viszont ilyen formán mindenkit sújthat. Szívesen elmondom privátban, a lényeg kb. annyi, hogy ha elgázolnak a biciklinyomon ne adj isten, akkor vedd úgy, hogy a te hibád, ugyanis be sem hajthattál az utcába, a többi csak hab a tortán.
Ja, segédmotoros kerékpár, büntetőpont, stb.
Kifogást nem lehet tenni, ezután jön a meghallgatás. Arra okos érvekkel akarok érkezni.
[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
(#12068) R a y 2022-01-30 02:19:25 hozzászólás és környékén nézz körbe.
Ott lett talán először belinkelve az ide vonatkozó EU-s jogszabály, ami pontosan definiálja az SMKP-t, és hogy mi nem az. Ez a pontja egyértelműen kizárja az e-rollerek 99%-át az SMKP kategóriából:
"j) azok a járművek, amelyeken nincs legalább egy ülőhely;"Nem ismerem ennek a korábbi történetnek a háttérsztoriját, de (#12007)-e hozzászólásban látni egy határozat részletet mely az eljárás megszüntetéséről szól. Abban is vannak jogszabályi hivatkozások, melyek segítségedre szolgálhatnak.
A lényeg, hogy jelenleg nincs meg a megfelelő jogharmonizáció, így ha arra hivatkoznak, hogy az e-roller SMKP, akkor szembe lehet vele állítani egy másik szabályt, ami épp ezt kizárja.
És a fórumon korábban az is szóba került, hogy a hatóságnál egy hibás jogértelmezés ment körbe (roller = SMKP), aminek alkalmazását már nem erőltetik, mert nem állja meg a helyét.
Próbálkozhatnak, de valószínűleg nem tehetik meg azt, hogy számodra nem hagynak lehetőséget védekezni. Vélhetően ilyen szabálytalan módszerrel akarják az indokolásukat bevédeni. (Te tudod, mi lehet az okuk. Téged akarnak megbüntetni, vagy a másik félt akarják védeni.) -
Reggie0
félisten
Pedig ez igy van. A gyartok jelenleg az akku szempontjabol a minel nagyobb vevoi megelegedettsegben erdekeltek, mivel meg kell gyozni a vevoket, hogy nem kell felni az akku tonkremeneteletol es igy a nagyerteku vesztesegtol. A masik oka, hogy gyakorlati tapasztalat hianyaban a gyartok is a biztonsagos allapot felol kozelitenek az optimumhoz, meg ha ez nekik rovidtavon extra koltseget is jelent. Ha megfigyeled a legtobb uj technologiat a kezdetekben tulmereteznek vagy sok tartalekot hagynak benne.
[ Szerkesztve ]
-
bkiky01
senior tag
230-at akarok rakatni a lakásunk melletti tárolónkba, szomszédnak van, gondoltam nekem is jó lesz rollert tölteni.. Villanyszerelő szerint kell engedély házmestertől, mert tűzveszélyes az akku.. Szerintetek ez mennyire valós?
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Robot fűnyírók
- Politika
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...