Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz DigitXT #18767 üzenetére

    Így van, nyomógombbal én is el tudnám képzelni, de ez az automatikus bekapcsolás, ez nekem valami nagyon para volt. :(
    És pontosan ugyanígy voltam ahogy írtad, h rendszeresen fékeznem kellett, pedig tempomat nélkül csak egyszerűen el szoktam engedni a gázkart, és máris csökken annyit a sebesség, h kanyart bevegyem, úthibán átmenjek, elengedjem az előzni szándékozó autóst, kereszteződést megközelítsek, körforgalomban átmenjek, stb, de tempomattal ezt ~két hét alatt se tudtam megszokni.
    És kb 4-6 olyan szituba kerültem kereszteződésekben, amikor levert a víz, mert majdnem balesetet okoztam a tempomat hülyesége miatt.
    És se előtte, se azóta (mióta kikapcsoltam), nem volt ilyen gondom.

    Pedig itt a topicban is, meg máshol is annyian írták, h az milyen jó, h van tempomat, h azt hittem csak velem van baj, én vagyok ilyen béna, h nem tudom használni-kihasználni.

    Pláne forgalomban 40-45-ös tempónál sztem tökre észnél kell lenni, ott folyamatosan irányítani kell a rollert, azokon az utakon, ahol én járok, hiába rövid szakaszok, de elképzelni se tudom, h ne én adagoljam a gázkart, hanem a roller vigyen magától.
    Sztem a legtöbb váratlan, vagy nem váratlan szituáció elhárítható, kezelhető, ha amúgy rendes követési távolságot tartok, és azonnal, az észleléskor elengedjük a gázt, az automatikus sebességcsökkenés pedig máris segít a helyzet megoldásában, vészfékezés nélkül.
    A tempomat miatti időveszteség pont ezt a reakcióidőt növeli annyival meg, h hazavágja az egészet, és erőteljes(ebb) fékezésre kényszerít, viszont ilyenkor fennáll a veszélye annak, h megcsúszik a roller, vagy ha nem, akkor meg lerepülök róla, hiába jó amúgy a fék.

    Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

Új hozzászólás Aktív témák