Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10155 üzenetére
Naná, mert gyenge elektromos féket használsz. Nincs más rajta...
A Xiaomi ezzel szemben a hátsó mechanikus tárcsafékével egészen
extrém fékútra képes (S1-hez képest brutál különbség), tehát sokkal
dinamikusabban lehet vele közlekedni... A hátsó dobfék is nagyon jó
volt anno nekem: lehetett vele komolyakat fékezni, s összedolgozott
az E-ABS-szel, mikor blokkolt volna, akkor megszűnt az extra fékerő,
így kb. csúszáshatáron, biztonsággal meg lehetett vele állni. Az első
fékkel addig nincsen baj, amíg lépesben kanyarodva nem borít fel.
Annyi, hogy ezek az elektromos fékek, főleg ha visszatölt, akkor már
szinte semmit nem fognak kis tempónál, tehát mégsem borulsz LOL.Ui: nem azt mondtam, hogy ne használjon első féket, csak azt, hogy
ha lehet, maga aktiválja, az biztonságosabb. Amennyire emlékszem
az M365 simán tudta, hogy kigurult gázelvételre. A fékkar kapcsolta
a motorféket, és ha jobban húztad, csak akkor fogott a hátsó tárcsa.
Szerintem ez a legjobb megoldás. De mindenki másképp csinálja. -
DigitXT
félisten
válasz Eldenisa #10176 üzenetére
Azt a leborult... Jobbulást! Nekem nagyon sokat fogott ezek szerint
a protektoring, amikor átrepültem a kormányon. Sejtettem én ezt.
Ennek ellenére lett mélyen horzsolt, sárga-lila zúzott, de törés az nuku.Ui: 120 kg nagyon sok egy S1-nek... Ha raksz bele egy fasza erős első
villát, előfordulhat, hogy máshol törik el... az 5mm acél villa kivétel, de
az nem is gyári. Eltörhet a hátsó rugóstag, de kitörhet a nyak is: tőlem
vittek már bontott nyakat, meg még taposót is, mert az is csak alu...
Ez az ára annak, hogy könnyű. Az FLJ hivatalosan 150 kg teherbírású,
több alkatrésze acél, ami tök hasznos, csak ne akard sokat emelgetni,
mert még gyárilag is 33 kg, hát még ha kap extra kiegészítőket is.Szerk: ilyen törést még nem láttam: oldalra nyeklett el a villa. Durva!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Ezekiell #10213 üzenetére
Logikusnak hangzik, viszont felvet egy problémát: kerékpárúton lakott
területen belül SMKP nem közlekedhet. Tehát innentől csak a "350W"*
és 25 km/h korlátos** rollerek mehetnek itt, kerékpárral viszont mehet
a 40 km/h. Általában persze koca-kerékpárosok nem mennek ennyit,
de sportosabb versenyzők simán mennek 35-öt: innentől minden roller
útakadály lesz a szemükben, pech... A másik kérdés, hogy az ún. nagy
teljesítményű roller hogyan lesz minden SMKP szabálynak megfelelő?
Honnan lesz rajta index, E-jelű lámpa, stb. Ja és a bónusz kérdés! Ha a
roller 4kW fölött teljesít, az mi? Motorkerékpár? Ha meg véletlenül egy
nagy teljesítményű roller gurul a kerékpárúton 25-tel, azt hogyan/miért
veszi ki a rendőr a forgalomból? Meglátja rajta, hogy tudna ez többet?!
Vagy mobil fékpaddal fognak járni, és random lemérik? (Akkor viszont
lesz szivornya a gyári Xiaomival is, ami megtekeri a padot 5-600W-tal.)*: ugye tudjuk, hogy ennél jóval többet lead egy alap Xiaomi is?
**: ezt meg előszeretettel ütik ki firmware módosítással a friss tulajok.Asszem anno linkeltem a videót, ami nálunk eddig vicces volt. Ezután
lehet, hogy a mindennapok része lesz: rollerbűnözőket csinálnak LOL.Szerk: 4kW fölött ki fog hozzá rendszámot adni, levizsgáztatni, stb.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10235 üzenetére
A motor sokkal nagyobb... a bringaút meg sokszor olyan keskeny,
hogy rollerrel is szinte megállok a szélén, ha jön szembe valaki.Egyébként a motoros nincs rászorulva a bringaútra, hiszen bárhol
felveszi a forgalom ritmusát. SMKP lakotton kívül necces, viszont
talán éppen ezért engedik használni neki a bicikliutat, ilyenkor...Ezzel amúgy azok szívják meg, akik éppen túllépik a határvonalat:
mondjuk egy gyári 500W roller... ahhoz kevés, hogy az autók közé
zavarjuk, papíron viszont SMKP, annak minden nyűgével. Furcsa...Mondom ezt úgy, hogy én is megkülönböztettem volna a pálcika-,
és tankrollereket! Továbbá nincs baj azzal, hogy lemenjek az útra,
olyan vassal, aminek nem probléma az SMKP menetdinamikája...
De bármi ennél gyengébb kiskerekű gyöszt letiltani a bringaútról?
(Azért visszás, mert közben sok versenyző, akik tényleg 35 fölött
nyomják ugyanitt, legálisak: miért a 25 km/h, ha nem egységes?)Ui: pedelecnél is ez van, hogy 25-ig segít, úgy oké! Ám ha a pilóta
meghajtja 40-ig, az is oké. Ha baleset lesz, nem mindegy mitől
gyorsult fel? Kisebbet üt, ha emberi erő hajtotta az ütközés előtt?Ja és soha nem venném egy kalap alá a bicikliutat és a járdát..
13.5 km melóba mennem. Ebből ~2 km közút, a többi bicikliút.
Járdát nem használok, max. ilyen széles sétálóutca-szerűt igen...
Erősen el kell gondolkodnom, merre menjek majd, mert az biztos,
hogy a Dunaparti bicikliút alternatívája, a 6-os út teljesen kizárt...
70-es szakasz, de jellemzően 100 körül mennek: életveszély.Végső esetben kitolom a motort, így nesze neked mikromobilitás.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Abszolút egyet tudok érteni, én sem véletlenül tuningoltam az S1-et.
Mondjuk amit építettem helyette, azt sehogy sem lehet elsütni pálcika
rollernek a maga 38 kg-jával és 4000W körüli csúcsteljesítményével.
Viszont van rajta teljesítmény limiter, így nem mennék 45-tel a bicikliút
közepén. Magyarán szerintem semmivel se lennék veszélyesebb, mint
az M365-ös versenyzők. De hát a szabály az szabály. Már ha végleges.
(Konkrétan takarékos módban pont 32 a vége. Kb. 500W kell ehhez.)Annyi, hogy ha le kell menni közútra, és az emelkedik is, oda ez semmi:
emelkedőn a 40 km/h környékét tartani az jó 2000W (alattam).Ui: sikeresen validáltam a gyorsulást a Dragy-vel, picit jobb 8-nál: 6.51s
Viszont nem fogom így használni, mert megsül a motor (hosszú távon). -
DigitXT
félisten
Egyébként van is abban valami furcsa, hogy áll az apuka a
tankrolleren full face sisakban, a kisgyerek meg előtte lóg,
egy rohambiliben. Ha baleseteznek a gyerek bajban lesz...Ha meg annyira vigyáz a kisgyerekre, hogy ilyenkor mindig
gyökketővel megy, rajta miért van teljes menetfelszerelés? -
DigitXT
félisten
válasz norbi93 #10257 üzenetére
Én egy biciklis sisakot választottam, könnyű, kényelmes. Ezzel is megszóltak,
hogy nehogymá' motoros sisakban rollerezek, de pont leszarom a kibiceket, és
az eséskor szépen megfogta az arcom az aszfalt előtt, a napellenzője tört el.
Ezen kívül csak a füledet védi a menetszéltől, mást nem tud: bogár arcon csap,
ahogy kell, ha meg hideg van, szerintem ugyanúgy ráfagy a képedre a mosoly...Ha télire gondolkodsz, és extra védelemben, akkor valami olyat kéne nézni, ami
plexis. B-L-A-C-K fórumtárs profilképén láttam egy marhajót FB-on, de még nem
zaklattam vele, hogy mégis milyen. Mondjuk ahogy megy, oda már motoros kell:
SMKP-nek minősített* roller esetén amúgy sem lesz jó semmilyen biciklis sisak.
(Van motoros sisakom, de azt kicsit nehéznek gondoltam eddig rollerre, ám ha a
jogszabály azt mondja, akkor azt fogom hordani, ha egyáltalán marad a roller.)*: a Pro2 a névleges teljesítményével elvileg pont alatta marad = öröm-bódogság!
De amúgy tényleg nem tudom, hogy a valós teljesítmény fog-e bárkit érdekelni...
és ha igen, akkor miért nem. És ha ráragaszt a jóképességű egy 350W matricát
a 2 kW-os rollerre, akkor az már meg is fog felelni ezután a jogszabálynak. -
DigitXT
félisten
válasz Ezekiell #10262 üzenetére
+1, mindegyik esésemnél átfordultam a hátamra... Nagyon morbid lenne egy
csecsemőhordozót használni gerincvédőnek, akkor is, ha nincs benne gyerek...
Ha meg benne van, akkor nem minősíteném, milyen felelőtlenség kategória...Gigi01: az, hogy megúsztad az eséseket fejsérülés nélkül nem ész kérdése.
Hanem szerencse. Ha az esést úsztad volna meg, az az ész. De ha előre nem
látható műszaki hiba miatt esel (mondjuk kitörik a kerék), az megint szerencse.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz mézespálinka #10266 üzenetére
Abszolút meg tudlak érteni, én is úgy érzem, hogy az ilyen gyári 500W-osok
szívják meg leginkább, mert nagyjából ugyanúgy mennek, mint egy unlockolt
M365, viszont ha nehéz a pilóta, akkor még úgy sem, de már SMKP. Vicces.Ha biztonsági (!) szempontból értékelték volna, úgy valóban LE/összsúly alap
kellett volna legyen a besorolás szempontja, s ebben nem csak a roller súlya
kellene, hogy számítson, hanem a mindenkori pilótáé. Furán hangzik, persze,
de más kétkerekűeknél bevett dolog, hogy a jogosítvány kategória köt vmihez.Mondjuk így születnek a papíron xLE, de valójában 2x annyi, korlátos jogsival
vezethető furcsaságok, de hát elhangzott, hogy a trükközésről szól minden...
(És tudnék én bármikor 25-tel menni egy 40-re képes vason, HA pl. bicikliútra
ezt a szabályt vezetnék be, nem bináris rajta a gázkar. Mi köze van ennek az
elérhető max. teljesítményhez? Autós jogsival mindent vezethetsz, Trabanttól
a Tesláig, ami azért nagyon-nagyon sok dimenziónyi különbség - mégis igaz.)lakhelytől a városba
Ott elvileg játszik a bicikliút, nem? Lakotton kívül SMKP is mehet rajta...
Ha meg van B jogsid, akkor még ez sem kérdés: egy sisak* kell, és szevasz!*: az amúgy is melegen ajánlott bármilyen okból fetreng az ember, csak eddig
opcionális volt, ha meg SMKP lesz, akkor kötelező, ráadásul motoros fajtából.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz mézespálinka #10269 üzenetére
Szerintem első körben menj továbbra is a bicikliúton... Ahogy a szerkben írtam,
lakotton kívül még SMKP-val is szabályos, s ha 10-15 km/h-val erőlködik a vas,
rendőr legyen a talpán, aki kikap onnan, hogy papíron túl nagy a teljesítményed.Szerintem csak a járdát kell hanyagolni. Ez a bicikliút dolog túl van gondolva.
Tudom, a szabály az szabály, ha ebben a formában lesz jogszabály: meglátjuk. -
DigitXT
félisten
válasz NFLfan #10275 üzenetére
Van aki a Kugoo S1-be is belerakott 4000 km-t, ami már soknak számít,
de ez nem vigasztalja azokat, akiknek 600 km után tört el ez-az rajta.
És egy első kerék kitörés igencsak probléma, én emiatt nem venném.Az én S1-emben is van már vagy 3000 km, de háromszor estem el vele.
Szerinted vigasztal, hogy másnak esetleg kibírt törés nélkül 950-et?
Nem azt mondtam, hogy instant halál. De ha nehéz vagy, kockázatos... -
DigitXT
félisten
válasz Horn Ákos #10293 üzenetére
Még egyet is értenék, ha nem lenne tele demagóg túlzásokkal:
500W szerinted azt jelenti, hogy 50-60 km/h-val tud menni?Nem kéne kriminalizálni a "reális" határon icipicit túl kerülőket:
az a roller, ami a 120 kg-os haverodat viszi 50-60-nal, ott indul,
hogy 2500W... A roller végsebessége nem egyenesen arányos
a teljesítményével. Ha így lenne, akkor az "unlockolt" Xiaomi is
megfutná az 50-et, amit egészen nyilvánvalóan nem tesz meg.Sajnálom, hogy egy nagy marha haver miatt ilyen tévképzeteid
alakultak ki. Én se ütköznék senkivel kerékpárúton. Máshol se!
Azzal a 70 kg-os bringással sem, aki a teljesen legális 40 km/h
tempójából akkor sem vesz vissza, ha fél centivel kerül csak el:
nem a 15 kg-mal nehezebb roller fog megölni, hanem az idióta,
aki vezeti. Vannak tök normális biciklisták, csak az nem hír...Ui: tegnap leszólított egy bicikls a bicikliúton, és nem hülyeség
szökkent ki foga kerítésén, hanem, hogy lapos a hátsó gumim:
látta a kanyarban, hogy nyúzódik rendesen. Ezúton köszönöm!
Valóban 1 bar volt benne 3.5 bar helyett: veszek is egy pumpát. -
DigitXT
félisten
válasz PC4200 #10305 üzenetére
Ahogy az előttem szóló is írta, az autó üzemeltetési költsége messze
nem csak az üzemanyag költség, sőt... Azt is kell gumizni, szervizelni,
vizsgáztatni, és a KGFB is lazán lehet vagy 50KHUF évente, ha meg le
kell parkolni a munkahelyen, 350 Ft/óra áron, az napi 2800 Ft bukó.Nekem viszonylag öreg autóm van, amihez 4 éve tök olcsón jutottam
hozzá (családi okokból), nagyon jó állapotban volt, alig kell rá költeni,
mégis már vagy 10x-ese ráment az a vételárának... 67.2 Ft/km, és kb.
30000 ment bele 4 év alatt. Lehet számolgatni... Ebből a benzin csak
27.6 Ft/km. De nem is írtam fel a nyilvántartásba minden parkolást...
szerintem utóbbin bukik meg az autóval minden nap* munkába játék.
Arról nem beszélve, hogy azok, akik mégis "játsszák", mekkora dugót
csinálnak reggel és délután (van aki 1.5 órákat üldögél/pöfög benne.)*: a korlátozások alatt lehetett tök jól közlekedni + még a cég is adott
ingyen parkolást, mert kevesen jártak be, volt hely a garázsban. Télen
emiatt valóban jó volt autóval járni dolgozni, addig a roller pihent.
Igen, a roller erősen időjárás függő... esőben nagy szívás, hidegben is.
Mindennek vannak előnyei, hátrányai... A roller nem csak spórolás, de
jó időben jó szórakozás is. (Természetesen az első kéz és lábtörésig.)Igazából a roller a kerékpár/SMKP/tömegközlekedés alternatívája, de
ha nem ingyen parkolsz, és dugóban kell ülni akkor természetesen az
autó drágább! 400K sok pénz, de a megtérülési számításod lyukas.Szerk: télen kis túlzással egyszer vettem elő a rollert, pont azért, mert
az autót vittem szervizbe, onnan jöttem haza... Úgy számoltam, hideg
lesz, de kibírom, erre nem leesett a hó?! De azért hazajöttem vele...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz PC4200 #10312 üzenetére
Tegyük fel, hogy szörnyű rossz befektetésként csak egy év alatt hozza
vissza a vételárát: a dugózáson megspórolt időt ne forintosítsuk.
Ebben az esetben a következő évben is használni tiszta haszon, nem?Szerk: azt kérdezted, jól látod-e... A válasz pedig az, hogy nem.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Horn Ákos #10321 üzenetére
Köszönöm a kifejtést, így sokat tisztult a kép... Kezdjük a végével.
kerékpárútra szerintem tényleg nem valók a nagytestű, nagy teljesítményű rollerek
Egyetértünk. Viszont, a nagy teljesítményű roller nem 350W-nál kezdődik,
hovatovább egy 500W-os pálcika semmivel sem nagyobb, mint a 350-es...
ebbe kötöttem bele, hogy szerintem a határ "realitása" megkérdőjelezhető.
Szerk: itt beleértve az 500W-ra hekkelt pálcikát, ami megy 30-32-vel.Amit pedig példának felhoztál, hogy 50-60 km/h-ra képes az nem hogy egy
500W-osnál lehetetlen, de még egy 1000W-osnál is karcos, sőt! Szerettem
volna rávilágítani, hogy a 25 km/h-val szöttyögő, és az 50 km/h-val repesztő
gépek között sajnos nem ez a 350W-os teljesítmény-feltétel jelenti a határt.
(Ebben az értelemben a jogszabály tervezet tévútra vezethet, lásd téged is.)Rosszul tudod! Kerékpárúton 30 km/h a sebességhatár.
Mea culpa, akkor tévedtem. (Tévedett viszont az a néhány kerékpáros is,
aki a 32 km/h utazóm mellett úgy elhúzott, hogy többé nem is láttam őket.)kiszámítható mozgású
Ez valójában a vezető képességein, és hozzáállásán múlik. Tudnak eléggé
hirtelen dolgokat csinálni, de abban ismét csak egyetérthetünk, hogy azért
a nagy kerék perdülete segít, hogy egyenesen menjen... (Jellemző formula,
hogy a kormány fogása nélkül is tekernek. Amíg nincs úthiba meg nincs
szükség kitérő manőverre, vagy fékezésre, addig ezt is meg lehet úszni.
Ugyanez rolleren nem igazán bejátszható: könnyebb az egyensúlyvesztés.)erőbefektetés kell a bicajostól
Ettől még ütközés esetén nem lesz kisebb a lendülete... Gondolom inkább
arra célzol, hogy átlag bicajos közelében sem lesz a 40-nek. Ez így is van.amire kereszteződésekkel teletűzdelt városban ritkán van lehetőség
Ezt leginkább úgy szokták kezelni, hogy a felépített lendület érték, a piros
meg a veszélyes zöld: általában így szoktak igen komoly átlagsebességet
elérni, de természetesen tisztelet a kivételnek, én is láttam már a pirosnál
megálló kerékpárost. (Demagóg, vagy sem, de picit meglepődtem rajta.)Ui: a jogszabály tervezet semmit nem mond a roller méretéről. Ha pl. egy
nagytestű roller mondjuk 350W motorral, 25 km/h-val hajt a kerékpárúton,
ugyanakkora lesz az ütközés negatív következménye, mintha egy 5000W
csúcsteljesítményű, ugyanolyan méretű roller közlekedik ugyanennyivel...Ha úgy akarjuk megvédeni a kerékpárosokat, hogy sebességkorlátozást(!)
vezetünk be, tegyük, tiszta sor! De mi köze van ennek a teljesítményhez?
Lásd a mellékelt ábrát, mikor a kolléga 10-15 km/h-val erőlködik az 500W
csúcsteljesítményű rollerén. Vagy mikor "fapofával nyomja a kart", viszont
a mögötte induló kerékpárost feltartja, mert a gyorsulása jóval kisebb nála.Mielőtt félreértenél, nincs 500W rollerem, de bele tudom képzelni magam
a helyükbe. Egyetértek a tervezett megkülönböztetéssel, legyen motoros
roller, meg nagy teljesítményű motoros roller, legyen "kerékpár" / "SMKP"
besorolás (még ha ezzel le is tiltanak* a bicikliútról), de ne kriminalizáljuk
azokat, akik valójában semmi rosszat nem tettek. Csak a nem jól kitalált
határvonal miatt már éppen átkerültek a másik kategóriába. Szerintem.*: amit most hajtok, az névleg 2x1200W, de csúcsban akár 4000W, csak
azt nem bírja sokáig, mert leég. Mit tippelsz, mennyi a végsebessége?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Horn Ákos #10328 üzenetére
Ezt én értem, csak nem értek egyet vele. Pedelecnél tök normális,
hogy az azt hajtó ember emberi erővel belerak 100-150W-ot.
Máris ott vagyunk 500W-nál. Persze az is igaz, hogy ha szabályos a
pedelec, akkor 25 km/h-nál megszűnik a rásegítés... Ehhez teljesen
jól passzolnak azok a rollerek, amik 25-ig gyorsulnak. Viszont ha ez
a sebességkorlátozás aktív, miért ne lehetne 500 vagy akár 1000W?
Nem menne gyorsan, nem veszélyeztetne senkit. Ezért nem tetszik.Ui: tudom, hogy tökéletes szabályozás nem létezik, viszont ezzel az
500W körüli rollereseket szívatják majd. Ahhoz "papíron erős", hogy
kerékpárúton menjen, ahhoz meg valójában kevés, hogy autók közt.Te erre azt mondod, hogy nem érdekel! Jól van ez így... Ennek pedig
nyilván az az oka, hogy még nem vettél semmit, és ha veszel, akkor
papíron 350W-osat, és kész. Csak nehogy egyszer elkezdjék azokat
is mobil fékpaddal basztatni*, mint a németeknél a MoFa vezetőket.*: névleg 350W motor vezérlőtől függően képes 1500W teljesítmény
leadására, rövid ideig, így nagyon tud gyorsulni, a végsebesség meg
ettől nem feltétlenül változik (hiszen részben programozás kérdése).
(A teljesítmény korláttal lényegében a gyorsulását limitálják ilyenkor,
de hogy annak mi a valódi értelme, azt nehezen tudom elképzelni.
Az előzés biztonságosabb, ha rövidebb idő alatt megoldható. Látom
magam előtt, mikor a rolleres fél percig gurul el a biciklis mellett, aki
a piros lámpánál visszaelőzi. És kezdődik minden elölről. Ja, hogy
ezt amúgy át is éltem, lévén jártam 350W-os rollerrel eleget. Ez van.)Ui: most, hogy felvilágosítottál, hogy a biciklis csak 30-ig legális, HA
bicikliúton közlekedik felmerült bennem, hogy a roller miért nem 30?
De az SMKP is felülvizsgálandó lenne, mert ott meg 45 km/h van, de
az országúti kerékpáros megintcsak mehet gyorsabban sisakban.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Horn Ákos #10331 üzenetére
Utas nincs rolleren: jogszabálytervezet szerint nem is lehet.
A vezető, akire gondolsz lehet 120 kg, és igen, az üt nagyot,
ha gyorsan megy, de a végsebesség nem ettől függ, hiszen
a légellenállás legyőzése a nagyobb gond, legalábbis síkon.
Ugyanúgy fel fog gyorsulni, csak némileg hosszabb úton. -
DigitXT
félisten
válasz lehella #10359 üzenetére
hazafelé lesz érdekesebb, az végig emelkedik majd
Ott lehet igazán jól leégetni a vezérlőt és/vagy a motort...Síkon hajtva elég sok tuningot elvisel mindkettő, mert lényegében
csak a gyorsulásnál megy bele jóval több áram, ám az emelkedőn
olyan az erőkifejtés, mintha folyamatosan gyorsulni kéne, cserébe
a sebesség kisebb, a hűtés szarabb, a motor hatásfoka rosszabb:
ezek így együtt elég hamar össze tudnak hozni egy túlmelegedést.
(De természetesen függ az emelkedő mértékétől, a pilóta súlyától,
és attól, hogy maxon nyekteted-e ilyenkor, vagy lassabban mész?) -
DigitXT
félisten
válasz lehella #10365 üzenetére
Az még teljesen oké. Csak nehogy abba hibába ess (mint én), hogy annyira
felhúzod, hogy megy mint állat, aztán az emelkedőn konkrétan leolvad a vas.
Szerk: esetleg az vezérlőre lenne még érdemes rámérni hosszabb nyektetés
után, mert az is baromira fel tud melegedni. Amikor már a cin olvad, az baj...Zotya0218: ebben a kérdésben azokra hallgass, akik tapasztaltabbak. Csak
azért bátorkodtam vészmadárkodni, mert 350W-ról 1500W-ra húzva a motort,
valóban nagyon jól szaladt a szekér, ám nagyjából fél óra után olvadt minden.Ui: egy barbecue hőmérőt akarok beleapplikálni a motorba, az majd bluetooth
segedelmével lejelenti, ha elkészült a steak. Vagyis szól még olvadás előtt.
Szerk: mivel többcsatornás, egyik jeladó megy majd a vezérlő mellé a táskába.
Azt konkrétan infrával valami 70 fokosnak mértem, nem volt kellemes megfogni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Úgy néz ki lassú defektem van a hátsó keréken: belsőm nincs, szóval
viszonylag kevés lehetőség van... belementem valamibe, szarul tömít
a gumi pereme, esetleg szar a szelep. Az elsőt szemrevételezéssel
tudom majd kizárni, vagy megerősíteni. A második nem valószínű, ha
azelőtt alig volt mérhető rajta nyomásvesztés (0.4 bar jó 20 nap alatt).Most viszont alig 1 nap, és elszökött 1.6 bar. (Ez azért egy kicsit sok.)
Az első keréken meg 0.2, de tök bénán tekertem rá, betudom annak...
Egy gombnyomás volt visszarakni bele, s letekerésnél alig szusszant.A szelep hibája nem kevésbé jönne ki álló helyzetben? Hacsak nem a
tövénél van valami gumi-kirepedéses történet. Ez ugye ilyen 90 fokos
szelep, menet közben elég nagy erők cibálják, ráadásul lassan 3 éves,
a TPMS szenzor meg túl bumszli volt rajta/belevert a villába csúnyán.Kérdés: van-e olyan rövid egyenes szelep, amire elférne ez a jeladó is?
Szívesen használnám a TPMS-t élesben is, mérné a melegedést is stb.Amúgy a Xiaomi pumpa rohadt jó, be is táraztam a kormánytáskámba:
ha ezzel fogom fújni, nagyon nem kell kiállnia az új szelepnek. Ha lesz.
(Benzinkutas pumpa agyhalál, simán eldobott 1 bar-t a csatlakozásnál:
nyilván egy autó kerekénél ez a mennyiség semmi, de a rollernél sok...) -
DigitXT
félisten
válasz lehella #10402 üzenetére
Gondolom mérte a hőmérsékletét, és ahogy ő használta, nem volt vészes.
Ha sokat menne emelkedőkön, ott neccesebb hasra emelgetni a korlátokon,
mert kis fordulatszámon a hatásfok is rosszabb. Én pl. megküldtem a 350W
motort 1500W-on. Nagyon ment! Aztán persze leolvadt... De előtte jó volt.Ui: a leírás alapján ez a fázis áram korláttal függhet össze. Tehát közvetlenül
megnöveli a max. nyomatékot. Ha a motor ki is bírja, a vezérlő az elfüstölhet.
(Talán vannak ismert limitek, amik hosszabb távú tapasztalatok alapján még
megjátszhatók, így nem kell mindig feltalálni a spanyol viaszt... Ha jól tudom,
komolyabb tuninghoz már a vezérlő "megerősítését" ajánlják nem véletlenül.)Szerk: egy elégett vezérlő, vagy motor biztosan nem garanciális kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #10380 üzenetére
Szabad szemmel szinte nem is látszik. Ráadásul a barázdában van.
El nem tudom képzelni, mi szúrhatta át (nem látszik benne semmi).
Nagyon kicsi lyuk lehet, mert teljesen kontrolláltan ereszt, LOL.A Slime egy ilyet simán megfog, nem? Vagy gumicsere kell, rögtön?
(Komplett gumis műhelyt azért nem akarok itthon berendezni... Bár
vettem már ezt-azt: szelepet is tervezem cserélni a TPMS végett.)Szerk: a jó hír, hogy a feltételezésnek megfelelően nincs eresztés a
peremnél, a szelep sem rossz, azaz legkézenfekvőbb verzió jött be.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Aaron14 #10411 üzenetére
Használj csavarrögzítőt a kritikus csavaroknál. Hiába téped meg,
ha a rázkódástól kilazul. Csak rosszabb lesz idővel, mert gyengül
a menet is, ha túl erősen húzod meg. A csavarrögzítő megfogja...
(Motornál én ezt használom évek óta, szerintem jó rollerhez is.)Ui: rollernél eddig a féknél használtam, de bárhová hasznos lehet.
(A topikban más is használja, pont ugyanezt a fajtát: Loctite 243) -
DigitXT
félisten
A hátsó kerekes kezelhetőbb emelkedőn/kanyarban, viszont ritkább.
A legnépszerűbb modellek szinte mind első kerék hajtásúak.Kérdés, mekkora teljesítményben gondolkodsz, uis 500W körül már
inkább hátul szoktak hajtani... (Mondjuk én egyszer estem emiatt is
miszerint sáros bicikliúton megelőzött a roller hátulja 1500W körül.)Amúgy normális közlekedés esetén nagyjából mindegy hol hajt, uis
nem akkora erőgépek, hogy emiatt kelljen fetrengeni: ha tuningolod
az más. (Nyilván a legjobb az összkerékhajtás, gyorsulás, e-fék, stb.
tekintetében, de ha a hátulja megemeli az elejét, könnyen elforgatja
az első kereket... az kanyarban veszélyes, de az ilyen dolgok 1000W
fölött érdekesek, és normális közlekedésre sík úton nem kell annyi.)Ui: Budán azért lehetnek "hegymászós problémák" az alap 350W-os
rollerrekkel... Az emelkedő ezeknek a haláluk. De figyelembe véve a
leendő KRESZ módosítást, ezzel valószínűleg együtt kell majd élni...
Hacsak papíron nem marad 350W, csak tuningolva lesz ~1000-ig.
Síkon viszont 1000W már 40 km/h környékére elég, ami bőven sok... -
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #10404 üzenetére
Gumicsere lett belőle. Futureboard-nál kicsit csodálkoztak, hogy én
ezt tubelessként használom, de konkrétan árulják annak is (Alin).
Nem is volt vele semmi bajom a (szúrt) lassú defektig. Sőt, annyira
nem, hogy még ~1 barral is hiba nélkül gurult. 3.5-re fújom... TPMS
rácsavarása után 3.35 maradt, de jó is az, mert az 50 PSI csak 3.45Jövő héten megyek vele, kíváncsi leszek, milyen melegedést mér.
(Magában a gumi is tud melegedni, de itt a motor meg külön befűt.) -
DigitXT
félisten
Szerintem mindkettő rohadt drága ahhoz képest, amit nyújt.
Az az 500-600W nem akkora tűzijáték, amitől igazán jól tudna
hegyet mászni, cserébe legalább SMKP-nek lesz minősítve és
bicikliúton se használható... Ez az a kategória, amit szerintem
abszolút nem érdemes megvenni. (Ha nem bicikli kategória
valami, akkor legyen oka neki: legyen valóban használható ott,
ahol a kiskerekű*, igen a 8" is az, kategória nem igazán...)Ui: az se jó, hogy hátul tömör gumi, elöl meg pneumatikus.
Menetkomfortban sz.r lesz a hátulja miatt, az elején meg tök
ugyanúgy defektet kaphatsz... Amúgy annyira nem szar. Ez a
200x60-as gumi sokkal kényelmesebb, mint bármely 200x50,
beleértve a méhsejtrácsos Kugoo-t. Egynek jó, de drága és
nem akkora erőgép(ek), hogy lehessen SMKP-ként használni!
Ja, és az 500 vs. 600W papíron különbség: érdemben semmi.
(Az akku kapacitás inkább lehet fontos, de kérdés, mi a célod.
Általában minél nagyobb az akku, annál nehezebb is ugye.)*: 10" se túl nagy, de jelentős a különbség. Ha már SMKP, hát
legyen dupla motor, min. 1000W, akkor odébb lehet vele állni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ez a jelölés elvileg azt jelenti, hogy ez az abroncs maximális terhelhetősége,
és ehhez szükséges hidegen az adott nyomásra fújni. (Haladás közben ugye
alapból nő az abroncs hőmérséklete, rollernél meg különösen, hiszen befűti a
motor is, szóval egy nyugalmi 3.4 bar simán lehet 3.8 bar az út végére. Ekkor
nem releváns mérni, főleg beállítani... Ezért sem az igazi a benzinkúton sem.)Ui: ha nem "egykerekezel", egy 80 kg pilóta soha nem fog egyetlen abroncsot
80 kg-mal terhelni. Tengelyenként nagyjából 40-40 kg jut. Persze ez sem igaz:
a súlyeloszlás attól függ, hogy épp hol állsz a taposón/dinamikusan is változik.
Szerk: persze hozzá kell számolni a roller saját súlyát is, ami lehet 20-30 kg...Szerk2: az, hogy a user manual nem ír semmit a nyomás helyes beállításáról,
eléggé meglepő. Motornál simán megadják, hogy mennyi az annyi: ha utast is
viszel pl. akkor két tizeddel több. Tudom, valaki nem érzi, én sem, de ezt írják.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Csak az index kép alapján: bátor ember, ennyi kavicson.
Nekem valószínűleg vmi kavics vághatta ki ma a gumimat...
A változatosság kedvéért az elsőt. Viszont a TPMS kiválóan
vizsgázott, amint indultam hazafelé, tudtam mire számítsak.
(Hiszen amit eddig tökéletesen tartott nyomást, visszahűlés
után csak a hátsó tudta, az elsőből hianyzott 0.4 bar. Ennyi.)
Szó se róla, hazahozott, ha a belső lyukad, az inkább gyors...
Csak kicsit kezd elegem lenni... Komfortos, meg minden, ám
ha ilyen gyakorisággal lyukad ki a bicikliúton*, akkor felejtős!*: no para SMKP-ként amúgy sem használható bicikliúton.
-
DigitXT
félisten
válasz mrrr74 #10543 üzenetére
Nekem van hazafelé egy másfél km emelkedő, ahol nem hagyható ki a
közút. Kerülő utakon lehetne talán kisebb forgalmú utcákban kóricálni,
de nagyjából ennyi... Előre gurultam a lámpánál... Éreztem pici feszkót,
majdnem rámelőzött már a kereszteződésben. De aztán jött a meglepi,
miszerint rákapcsoltam mindent, és 42. Nem előztek meg végül...Nekem ezzel nincs komoly bajom, tényleg nem való biciklútra 45 km/h.
Csak azokat sajnálom, akik 2 szék közül esnek a pad alá, 500W cuccal:
olyan 2kW, amire azt mondom, hogy legyen nagy teljesítményű roller.
(Miközben tudom, hogy lófax, de a városban már be lehet menni vele a
kocsik közé is, mert ha nem nyomják nagyon felveszi a ritmusukat...) -
DigitXT
félisten
válasz mrrr74 #10545 üzenetére
Abszolút, semmi okát nem látom, hogy mondjuk egy M4 Pro miért
ne mehetne a bicikli úton, pedig az már 1000W. (Tudom, névleg az
is csak 500. De nem a papír gyorsítja a rollert, hanem az amper.)Ui: fura: belsőégésűeknél csúcsteljesítmény alapon kategorizálunk,
sőt kW/tömegarány is játszik, erre itt egy névleges, és szevasz? Jó,
a végsebességet erősen befolyásolja, mert ha tartósan több, leég...
(Emelkedőn hullanak is az alulméretezett vezérlők, motororok...)De ha nem húzód üveghangig, egy belsőégésű sosem lesz a max.
teljesítmény közelében, míg egy elektromos vidáman leszabályoz
adott áramkorlátnál, és pikk-pakk eléri, 2-3x csúcsteljesítménnyel.Hol van itt a logika?
-
DigitXT
félisten
válasz mézespálinka #10550 üzenetére
Eegen, ennyiből egy kis irigység-szagot is érzek: nekem elegendő X, akkor
akinek X+1 van, azt csukjuk börtönbe (de legalábbis tiltsuk ki). Legyen neki
elég az X, mert én azt mondtam... Az, hogy érdemi különbséget nem jelent
(és adott esetben forgalmi akadályt képez az a 120 kg pilóta), az smafu.Ui: városban általában 50 km/h a megengedett. De ez nem jelenti azt, hogy
csak mopedautókkal szabad behajtani. Szinte minden autó tud akár 150-et,
akkor, ha az ember kitapossa a lelkét (ami ugye sehol nem szabályos). Ám
ilyen alapon le kellene tiltani a közútról őket? Teljes sötétség van a fejekben.(Ettől függetlenül egyetértek, hogy a 45 km/h nem való bicikliútra. Csak épp
nem jó megoldás, hogy fizikai korlátokat állítunk, ráadásul mindkét irányból,
pont leszarva a fizikát: 25 km/h-val is kurvára fog fájni, ha valakit elcsapnak...
Mert mondjuk a rolleres, ész nélkül, tájat nézegetve, tempomattal száll bele.
Én meg 30-ról lassítottam, amikor 200 méterről kiszúrtam, hogy a gyalogos,
aki kiszállt az autóból, ziher, hogy körülnézés nélkül fog elémgyalogolni...
És nem lett baj. Mert figyeltem, és mert volt esélyem észrevenni: a bokorból
kilépő gyalogost nincs esélyed, és ha Kugoo S1 szintű valamivel mész, ami
végsebessége (!!!) 25 km/h, és valóban névleg 350W, de a fékút 20 méter.)Elmebaj. De hát ez van. A teljesítmény öl, meg a sebesség... A fék hiánya?
A vezető figyelmetlensége? Vagy nemtörődömsége? Az senkit nem érdekel.Szerk: tudok én is kitalálni fasságokat. Ha a 120 kg pilóta alatt 350W a limit,
akkor vegyük már le a 60 kg rollerét 175W-ra, csak a miheztartás végett...Véletlenül se a gyorshajtást/balesetet büntessük, hanem a lehetőségét előre.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Grafiqs #10556 üzenetére
Nem járdáról volt szó, hanem bicikliútról... Igen, valahol meg kellett húzni:
aláment. 12 éves Vér Pistike meg ne rollerezzen 500-600W géppel sehol.Jogsihoz köthetnék felőlem (mint SMKP-t), sőt járdáról is letilthatják, ha úgy
tetszik*, de akkor a faxnak építünk bicikliutakat? Rollerutakat is építsünk?
Mert az autók közé kevés az 500W, elhiheted, tehát ott nem fog vele menni,
bicikliúton meg éppen kriminalizálni akarják... és nem a gyorshajtás alapján!
Hanem egyszerűen az arra való képesség (!) alapon. Ez az ami rossz vicc...megfelelő, mind tempó mind teljesítmény szinten.
Tegyük fel, hogy a 25 km/h megfelelő (többen javasoltak 30-at, de mindegy),
tegyük fel: 350W viszont egy komolyabb emelkedőn feljutásra alkalmatlan...
Könnyű a fotelból kizárólag az Alföld tengersík vidékét gondosan számításba
véve rámondani, hogy elég. De elő kellene venni a fizika könyvet. Vagy ha ez
túl nagy falat, akkor kigurulni dombos vidékre és kipróbálni: lesz meglepetés.*: a magyar bicikliutak sajátossága, hogy sok helyen egy "nagyvonalú" tábla
kihelyezéssel megoldották. Bringagyalog. Másfél méteres járdán. Oldd meg.
De tökmindegy, mert ahol meg szépen fel van festve, és teljesen szeparált a
járda, a retardált gyalogos, akkor is a bicikliúton sétál, mert nem érti. -
DigitXT
félisten
válasz Grafiqs #10559 üzenetére
Úgy őszintén engem sem érint a szabályozás, mivel amivel járok, az már bőven az a kategória, hogy én kérek elnézést... Viszont nem hajtom őrült módjára, és csak akkor előzök a bicikliúton, ha erre abszolút van lehetőség. DE akkor izibe, mert nincs annál veszélyesebb, mintha hosszú másodpercekig egymás mellett halad két egy nyomon haladó jármű. Ehhez viszont teljesítmény kell, meg ugye az abból nyerhető sebességkülönbség... Ha 25 a limit, és 350W, azzal aláírom, hogy kényelmesen el lehet kóricálni, síkon, de ha utolérsz egy 20-22-vel haladót véletlenül, vagy egy emelkedőn Te lassulsz le 10-15-ig, akkor csak veszélyesen lehet majd előzni. Szerintem. (Oké, az átlag bringás sem fog 25-tel feltekerni az emelkedőn, mert az bizony teljesítményt igényel, és abból a lábában sincs sok.)
Egyszerűen ismerve a rollerezés fizikáját, túlszabályozásnak tartom, hogy egy nagyobb teljesítményű roller egyáltalán ne használhassa a bicikliutakat, azért, mert egyébként képes 25 km/h-nál gyorsabban haladni. De fordítsuk meg picit: oké, nem képes. 25 a vége, mint a botnak. Bird, Tier, mind ilyenek... (Elvileg a Lime is, bár abból futottam bele 27-28-cal száguldóba, mégis az a gyengébb vas...)
Tudod mije nincs egyik (új) bérroller szolgáltatónak? 350W teljesítménykorlátja... Szó se róla, ha kitiltással fenyegetik meg őket a hatóságok, majd lesz, de ma, ha kipróbálsz egy Bird, vagy Tier rollert, azok mennek, mint a meszes. Csak 25-ig... De a Bird különösen erőset gyorsul. 1000W biztosan megvan... Ja és amúgy a KRESZ-ben számtalan kitétel van a kerékpáros végsebességére, de ugyanitt a gyorsulására semmi... És ha már harmonizáció: a pedelecen 300W (névleges) motor segít. Emellé, ha emberi erővel hozzámegy 200W, az már 500W. Mégis full szabályos a bicikliúton, akkor is ha végül emberi erővel 30 km/h-val teker... Logika?
Egy gyenge rollerrel indulásnál feltartod a kerékpárosokat. Nem mindegyiket, de azokat, akik egyébként sokat mennek, jól gyorsulnak, biztosan = konfliktusforrás.
Ui: amúgy tökmindegy, milyen szabályozás lesz, amíg én állok a pirosnál, az azelőtt megelőzött kerékpáros meg áthajt rajta, és nincs semmi következménye. Kíváncsi vagyok, mikor lesz az első rendőrségi razzia a bicikliúton... És ha meglesz, mi lesz a következménye. Majd előveszem a motort, és 6L/100 km fogyasztást produkálva pöfögök, nesze neked mikromobilitás címszóval. (SMKP-t se veszek: próbáltam 12 éve, eléggé életveszélyes kategória. Fel kell venni a forgalom ritmusát, és kész. Ha szerinted is 25-30 km/h egy bicikliút forgalma, akkor ezzel azt is mondod, hogy 30-nál kellett volna meghúzni a felső határt. Voilá.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10569 üzenetére
Ez amúgy a szalmabáb érvelés iskolapéldája. Soha nem mondtam, hogy
bármilyen gépet meg kellene engedni. Hanem amikor kérdezik, hogy egy
500W(!!!) gépet jó ötlet-e megvenni, akkor leírom, hogy a tervezet szerint
kukára való az összes, mivel sehol nem lehet használni: közúton szabad
csak menni vele, oda alkalmatlan, ha bicikliútra megy, úgy (roller)bűnöző.Ui: arról beszélgettünk volna, hogy reális-e a 25 km/h és 350W limit, de a
legtöbb vélemény szerint nem életszerű. (Sokan 30 km/h limitben látnák
az ésszerűbb kompromisszumot és a teljesítmény korlát növelésében...)Nem az fogja elütni a gyereket, akinek egy kézmozdulat újra felvenni azt
a 30 km/h tempót, hanem az, aki megszenvedett érte, és nem akarja ezt
a lendületet elveszíteni, és fékezés nélkül próbál elhúzni hozzá közel...Igen, ez jellemzően a kerékpáros lesz: felrakhatnék videót hogy megyek,
de akkor biztos megkapnám, hogy csak a felvétel miatt. Nem csináltam.De leírni le tudom, hogy tök üres 3m széles, belátható szakaszon bizony
megvolt a 40 km/h... Viszont ahogy utolértem vkit, inkább csak 30, mert
nem lendületből kell megoldanom, hanem megy erőből is. És amikor két
kisgyerek ment a jobb szélen, akkor kb. lépésben a másik oldalon, mivel
náluk aztán végképp nem lehet tudni, hogy mit fognak csinálni. Ez van...
(Ettől függetlenül a jövőben ez is illegális lesz, a vas képességei okán.
A vezető képességei meg le vannak szarva... És ha az M4 Pro tud 45-öt?
Tán lassabban nem lehet vele menni? A motorom meg tud 150-et... Oké,
kis túlzással. Szerencsére azért nincs kitiltva a városból. Még... Viszont,
ha rendőrbácsi lefotóz 80-nal, azért fogok kapni a csekket: ez tiszta sor!
Azért büntetnek, amit elkövettem, nem azért, amit elkövethetnék...) -
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #10595 üzenetére
Nem vagyok meggyőződve róla, hogy a Királyi Rendőrség fel van-e készülve
bármi ilyesmire, de tegyük fel, hogy igen, van rá rendőr, és van eszköz is.
Elkezdik padozni a rollereket. Kijön rajta a csúcsteljesítmény, végsebesség.És akkor az összes Xiaomi megy a levesbe, akik ma bátran mondják, hogy
természetesen névleges teljesítmény a 350W: ők a legalitás alfája-omegája.Az meg szerintem régen rossz, hogy magadnak, otthon állítgat(hat)od azt a
szoftveres korlátot sőt nyomtathatsz hatósági azonosítókat: innen már csak
egy lépés, hogy immobiliser jelleggel, ha a rendőr nyekteti a vasat, akkor jól
viselkedik, további jó utat kívánás van, és ahogy elhúzol, hirtelen 2x erősebb.
(Tulajdonképpen benne is van ez gyárilag... takarékos módban gyengébbek.)Ui: fogalmam sincs, hogy végül mi lesz a vége. De ezt a padozás dolgot kis
hazánkban szerintem erőforrás(ok) hiányában nem fogják megjátszani.
Ám ha már úgyis benne vannak a rendrakásban, igazán bevezethetnék már
az SMKP rendszámokat. (A bringások azonosíthatósága se lenne hátrány.)
Mindenesetre a névleg 500W rolleresek be fogják sz*pni az ziher...Lehet, hogy tényleg lesz egy "gyerek roller" kategória, mint a MoFa, viszont
furcsa, hogy 80-100 kg-os felnőttek alatt is ugyanannak kell majd erőlködnie.
Pedig nem kéne, hiszen a legtöbbjének van B jogsija (ami meg SMKP-ra jó). -
DigitXT
félisten
válasz mézespálinka #10610 üzenetére
Először is nyugodj meg, attól megnyugszol. Másodszor meg add el az
500W rollert, és vegyél egy Pro 2-t, az papíron jó lesz. (Utána húzd fel kb.
1000W-ra mint itt sokan, attól a névleges érték nem változik, mégis húz.)Szerk: azt amúgy aláírom, hogy ifj. Vér Istvánnak kisebb lesz a romboló
ereje, hiába megy bárhol a megengedett 25-tel, míg a nagydarab ember
ugye nem is igazán fog tudni felgyorsulni síkon. (Emelkedőt hagyjuk is.)Ellenberger ha lejtőn megszalad a fostalicska, megég a fék, ha van rajta,
esetleg beszarik az e-fék, sok sikert a megálláshoz... Mindenki rápörgött
a teljesítmény, meg végsebesség témára, miközben az SMKP nem csak
attól SMKP, hogy menni tud, hanem elvileg meg is lehet vele állni.Szerk2: anyukám nagybátyja (isten nyugosztalja) anno járt Kínában, és
egy ottani kerékpáros elgázolta. Vagyis... szóval nekiment, de az ½mv²
gyakorlatilag nem okozott semmit maradandót, lepattant róla szegény.
(Ha választani lehet, inkább egy 12 éves üssön el: lehet, neki fog fájni?)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Politika
- NBA és kosárlabda topic
- Bundle topik
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Tőzsde és gazdaság
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen okostelefont vegyek?
- LEGO klub
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen