Új hozzászólás Aktív témák

  • vzsryl

    nagyúr

    válasz Füleske #195912 üzenetére

    "Addigra oda-vissza át lesz oltva mindenki."
    Nem feltétlen a SARS-COV2 járványra gondolok, ahogy a virológusok és elég sok politikus sem. Már egyre többen pedzegetik, hogy ha megint lenne valami hasonló vírus, akkor arra fel kell készíteni a társadalmat, mert még egy ilyet nem fog kibírni, és a gazdaság sem.

    "Olcsóbbak valóban nem csak a hagyományosok fognak felzárkózni árban (ez már most elkezdődött). Nagyon könnyű pl. támogatásokkal vagy adókkal változtatni a vásárlási hajlandóságon. "
    Ennyi pénze nem lesz a magyar államnak szvsz. soha, de belátható időn belül biztosan nem. Sőt a fejlett nyugatnak is valószínűleg nehezére fog esni, ha boldog-boldogtalan 30.000€ felett akar venni elektromos autót (alatta nem túl sok leledzik). Abból a támogatásból nem lehet kiindulni, ami jelenleg van Magyarországon, mert pár nap alatt fel is használják az emberek, és ez idővel még rosszabb lesz. Azzal viszont egyetértek, hogy adókkal telerakják a belső égésű motorral szerelt autókat. De ezzel is óvatosan kell bánjanak, mert egyszer csak elérhetnek egy túl magas szintet, amitől túl kevés új autó eladás keletkezik, amivel brutális gazdasági válságot generálhatnak. A történelemből már jócskán megtanultuk, hogy milyen az, ha nem vesznek elegendő mennyiségű autót az emberek.

    "Az (épülő) akkugyárak kapacitásától függ minden. Ha lesz elég akku nincs visszaút."
    Nem lesz mostanában se elegendő akkugyár, sem elegendő akkumulátor. El tudod egyáltalán képzelni, hogy mennyi akkumulátort kellene legyártani az elkövetkező pár évben ahhoz, hogy itt 5-8, vagy akár 10-15 éven belül számottevő legyen az elektromos autók jelenléte, és "gatya legyen a dízeles és benzines autóknak"?
    Elavultság alatt azt értem, hogy több száz kg-os akkupakkok maximum pár száz km-es hatótávra elegendőek, amiket a leggyorsabb töltéssel is sokszorosan több időbe telik feltölteni, mint amennyit az emberek/cégek nagy része erre kívánna szánni. Ebben akkor lenne komolyabb fejlődés, ha *maximum 100kg tömegű akkupakkok, 500-600km-es hatótávval és 10 perces (min 80%-ig) feltöltéssel rendelkeznének. Akkor már a használhatósága elérné egy magas fogyasztású benzines autó szintjét, de az 1000km+-os hatótávú dízelesekétől még mindig nagyon messze lenne.
    *A max. 100kg-ot azért írom, mert az üzemanyagtankok sem szoktak nagyobb tömeggel járni megtöltve, és az ezzel megspórolt felesleges tömeg a jobb fogyasztásban mutatkozna meg leginkább.

    [ Szerkesztve ]

    megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖

Új hozzászólás Aktív témák