-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
Alapjárat az semmi. Ketyeg. Egy 4 hengeres GDI is ketyeg.
55ös gurlás, 90es gurulás, meg a legalább félgázas gyorsítás az érdekes. 1 sportszeletet arra, hogy nem lesz rossz.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
vzsryl
nagyúr
válasz footy #195599 üzenetére
Van egy MK2-es faceliftes Superbem 2.0CRTDI-vel (140 lovas) és egy Almera N16 1.5 benzinesem. A traktornak traktor hangja van, de olyan is kell legyen. Egy benzinesnek viszont nem áll jól.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
zoo8800
veterán
válasz Veron #195601 üzenetére
Legjobb lesz saját magad kipróbálnod, milyenek ezek.
Én az újabb 3 hengeres ksiturbósok közül még egyet sem vezettem, de pl. a VW 1.2 AZQ-ja elfogadható mind hang, mind járáskultúra tekintetében. Kipörgetve van egy kis vartyogás, ami nekem bejön*. Nem hiszem, hogy ennél rosszabbak lennének a mai kisturbós 3 hengeresek.(*Az más kérdés, hogy mennyire egy erőtlen agyonfojtott fos az a motor )
rip and tear, until it is done
-
-
oliwire
őstag
válasz Veron #195601 üzenetére
Én vezettem már 3 hengeres 1.0 Ecoboost Fiestát, akkor még az MK2 1.6-os benzines Focus volt meg, de nem éreztem rosszabbnak a Fiestát, sőt, pörgősebb volt, dinamikusabb.
Nem olyan rossz az a 3 henger, hogy annyira kerülni kellene. Van, aki észre sem veszi. Zenei iparban is vannak audiofil emberek, akik már a 320bit-es mp3 és a flac fájlok között is hatalmas eltéréseket tapasztalnak, holott átlagember számára nem annyira hatalmas a különbség, mint azoknak, akiknek ki van hegyezve erre a figyelmük és fülük. -
MC Pite
veterán
válasz BigBlackDog #195605 üzenetére
Sztem is, eredendően a GDI-k csattognak hangosabban, bár manapság az MPI motorok is hangosabbak (pl a 1.2 szívó Pt [VTi] is a 208ban burkolat nélkül picit csattog, inkább hidegen - melegen általában leállítja a start stop ).
Az 1.2 VTi rezonanciája nem gáz(asszem kiegyenlítő meg eltolás is van), nem mondanám meg tutira ez alapján hogy 3 hengeres (mint egy négyhengeres szar bakokkal). Induláskor, 1ből kettőbe húzáskor darabosabb kuplungkezeléssel azért érezni hogy ehhez puha bakok kellenek, de ez nem olyan sokat van hogy zavarjon, és ha nem ejtem le teljesen a fordulatot, akkor alig érezni.olivire: Nyilván kevésbé kulturáltak, de a legtöbb nem gáz (van ami szar hangú és rezonál eléggé). Leginkább divat fikázni mindent ami 3 hengeres.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
hobizoli
nagyúr
válasz oliwire #195613 üzenetére
szerintem qrva lejart ez a motorhang dolog
az autot a teljesitmeny viszi, nem a hengerszam
regebben egy V6-V8 annyit tudott, mint ma egy sor4+turbo
de utobbiban tobb a nyomatek, lejjebbrol is tudja, es sokkal konnyebb a blokk az auto elejeben, ami a vezethetoseg szempontjabol sem mind1, meg az egesz auto eleve konnyebb, meg az elso tengely terhelese is az, meg a tomegkozeppontja sincs annyira elol, azaz kanyarodni is konnyebb vele
regen azert csinaltak nagy ccm-t sok hengerbol, mert nem volt meg az az anyag- es gyartastechnologia, ami tudta volna ezt
az orokelet+2napnak gondolt szivo V6-V8-k is meg tudnak rogyni par evesen, es javitani azt sokkal tobbe kerul akkor
egy turbo sokkal olcsobb ma mar
meg lehet csinalni azt is jora, max nemely gyartoknek ez nem sikerul...
de a masiknak meg igen, szoval alapvetoen nem lehetetlen aztöbb drón kell ;P
-
oliwire
őstag
válasz hobizoli #195615 üzenetére
Egyet tudok ezzel érteni. Akinek fontos a hang és a kiegyensúlyozott járás ilyen szinten (mint az előbbi audifil példában), az kerülje a 3 hengert, akinek nem ez számít inkább, az szerintem bátran bevállalhatja. A mostani 4 hengeres 1.5 Ecoboostos Focusom még pár évig biztos tulajdonomban marad, de utána nem fogom megvetni a 3 hengeres konstrukciókat, ha arra kerülne a sor.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz oliwire #195616 üzenetére
Subaru tulajként csak erről tudok nyilatkozni, a Porsche-ről sajnos nem.
Nincs velük gond, dízelt nem szabad venni de már nem is tudsz, mert beszüntették a gyártásukat. Az a lényeg, hogy FB motorkódos legyen mert az előd EJ-ből van pár sz@r/kényes konstrukció.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
válasz Pttypang #195619 üzenetére
"Volt mar szervizben, mondtak ,hogy ez normalis."
Minden hibára szinte ezt mondják, és nem csak a pohu.
Ezért is filózok erősen, mi az a felár, amit az hátralévő 3,5 év garanciáért áldozzak az autóra (mert oké, hogy a pollen+olaj 77K márkaszervizben, de a bő feléért megcsinálják normális szervizben; de otthon meg 25ből megcsinálom 45 perc alatt). Szerintem egy is olyan, mint az állami orvosi rendszer. Fizetek befelé folyamatosan, de ha valami bajom van, máshova kell még külön fizetnem, hogy meg is oldja valaki a problémát; azaz elviszem fizetősen olyan műhelybe ahol értenek is hozzá.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Veron
őstag
válasz zoo8800 #195612 üzenetére
játszom a tűzzel
konkrét kiszemelt: Astra K Enjoy 1.2 110 LE készletről 5.5 mFt-ért, THM 4,6%. 3 fős család, kisgyerekkel a célközönség, évi 15000 km a penzum.
erről a motorról van tapasztalat? egyéb vélemény az autóhoz?"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
zoo8800
veterán
válasz Veron #195622 üzenetére
Ez a motor alig 1 éve van a piacon, ennyi idő alatt nem jönnek ki hibák olyan számban, hogy az eljusson az internet népéhez. Nekem van egy tippem, hogy kisebb-nagyobb mértékben egyezik a PSA 1.2 THP-jával, bár megjelenéskor hangsúlyozták, hogy másik motor kerül a KAstrába, mint az eredeti PSA kocsikba.
rip and tear, until it is done
-
footy
addikt
meg egy csiga a tarcsihoz
#195613oliwire
+1
Sorosbol egyedul az 5 hengeres ami hangra adja (volvonal meg akar a dizel is) bar a 3 hengerest sem talalom rossznak, de a V motorok az igaziak.195615hobizoli
Mi zarja ki hogy csiga/kompresszor legyen a V6/V8-on?
A Kia/Hyundai 3.3V6 biturbot nagyon szivesen kiprobalnam, mert papiron nagyon kellemes kombonak tunik[ Szerkesztve ]
-
KoVee84
senior tag
válasz bandus #195574 üzenetére
volt, már az új octavia kombim van 2.0 tdi, 116 LE
A motor minden csavarra ugyan az, mint a 150 LE verzió, szerintem nyugodtan megvehető, mert nem megy rosszul. Ha meg a garanciavesztés meg mered rizikózni, akor 170-180 környékére húzható.
Én az 1.5 tsi ellenében is inkább a gyengébb dízellel venném, mert szerintem (saját szubjektív vélemény) jobban illik hozzá a dsg. 180-nál ~2600 rpm 6-ban -
tboldi
nagyúr
válasz footy #195626 üzenetére
Az 5 hengert én is imádom, akár benzin, akár dízel.
De egyébként a sor 4-nek is lehet jó hangja, csak keresztsíkú főtengelye legyen, és “big bang” gyújtási sorrend. Yamahák előnyben.
3 hengerből meg a Triumphok jók, Street Triple, Speed Triple, Tigerek, stb.[ Szerkesztve ]
-
FoLey-v
addikt
Sziasztok!
Jelenleg Opel Astra 2005 1.6 Caravanom van. Szeretem,mert jó alacsony a fogyasztása meg nem hagy cserben. Mellesleg szép autó is.
Nézegettem Opel Vectra C FL utáni Caravanokat. Attól hogy tágasabb(?) meg nagyobb az autó másban nem jobb.
Érdekelne,hogy van-e értelme cserélni? A fenntartási költség mennyivel rosszabb?
Vagy harmadik opció két éven belül gyűjtőgetem még és modernebb autót tudok már venni.
Bocsi hogy ilyen furcsa kérdést tettem fel.• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
hobizoli
nagyúr
válasz oliwire #195617 üzenetére
kajakra, itthon ugy megy ez a V6-V8 maniazas, mintha USA-ban lennenk
kozben itt 2x annyi a benzin 1/2-1/3-d akkora jovedelmek mellett
15-20 eve egy 3 literes sor6-V6 szivobenzin tudott 220-240loerot altalaban vmi autopalya cirkaloban, azt ma egy bevasarlokocsi 1.6T lehozza
sot, igazabol annyi sem kell bele, a megfelelo tomeg/loero aranyhoz, mert alapbol sem egy 1.5+ tonnas vasbalna bodeban van a motor, es egy rovidebb 6-s valto szokott lenni melle
2 liter turbobol ugy kijon a 300-350 loero, mint a huzat, ehhez anno 4-5 liter V8 "kellett"több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz footy #195626 üzenetére
nem zarja ki semmi, csak kicsi a piaca ezeknek
sok az ado ra, varosban zabal, autopalyara meg felesleges, mert vagy szarra buntiznek, vagy amugy se tudsz igazan haladni vele a forgalom miatt
ha meg szervizelni kell, akkor mindig khmkhm-be kerul hozza minden IS
egy kesz gazdasagi totalkar a fenntartasa
alapvetoen egy olyan orszagban szeretnel V6-V8-zni, ahol egyebkent se volt ennek hagyomanya se soha
5 hengeres dizele meg benzinese volt a Mercedesnek, a Audi-nak meg a Fiat-nak is, de vhogy egyikert sem megy a kapkodas
az Audi S2/RS2 is 30 eves technika lassan, csak nem kapsz hozza gyariban mar kb semmitű
vagy olyan ara lesz, hogy megbénulsz, a sor5 dizele meg adagolos ostechnika a maga bajaival, rohadtul nem korszeru
kompresszor hatasfoka meg egy halal, mivel az uzemanyagbol a minden veszteseggel kinyert netto fotengelyi teljesitmenyt eszik a meghajtasa, szemben a turboeval, ami meg az uzemanyaggal a rendszerbe bevitt brutto energiabol mukodik, ami amugy egy vesztesegkent elmenne a kipufogon
meg a kompresszor kb olyan, mintha egy a toltonyomassal linealisan felszorozva nagyobb ccm-s motorod lenne, turboval meg mintha ket kulon motorod lenne az autoban, amik kozott a gazpedallal lehet valtani
egy 1.6-s motorbol siman ki lehet hozni 300-320loerot egy ertelmesebb csigaval, ami FWD/RWD-n mar boven akkorat lehet perecelni, mint a haz
pont ezert sincs ertelme a hasonlo V6-V8-knak, mert csak tobbet zabal, de nem megy jobban
egy olyan turbo sokkal kevesebb kerul, mint egy V6-V8 fejlesztese es gyartasa, mert alapvetoen egy olyan sor4-s motorra fel lehet dobni, amit szivokent is tizezresevel gyartanak, tehat mar ott csokken a gyartasi koltseg, es ezert nem igenyel masik szerszamot es ontvenyt, meg kulonleges fotengelycentirozast sem, mint ami a V motoroknal szokas
meg eleve nem mind1 hogy 4 dugot raksz be vagy 6-8-t, meg 16 szelep eleg vagy 24-32 kell, meg 1 helyett, 2 hengerfej van, tukorkepben gyartva ket kulon szerszammal
egyszer nezd meg mennyibe kerul 4 hengeres motorhoz osszeszedni egy motorfelujitashoz, ami kell, meg "csak" egy V6-hoz mennyi
szoval meg siman lehet, hogy kisker aron is kevesebb kerul egy sor4 + vatta uj Garrett GTX2860R csiga, mint a szivo V6 osszes kello alkatresze, gepmunkai stb
de ha meg tobbe is kerulne a sor4-s megoldas, a diffit a szivo V6-V8 hamar ledolgozza a benzinkutakon
aztan egy 2.5 V6 vagy 3.0 V6 kihoz ebbol 170-200 ill. 220-250loerot altalaban, az atlag 1.6-1.8T meg csuklobol tud ennyit, es a nyomateka is 300-400Nm lehet melle, amit meg a 3.0 sem feltetlenul tudna, nem hogy a 2.5-s...
szoval kb semmilyen racionalis erv nincs igazabol a nagy ccm-s 6-8 hengeres szivok mellett
elment a vilag ezek mellett 15-20eve....
belegondolsz a VAG 1.8 20vT is a 90-s evek technikaja, 240lovas verzio is volt belole mar akkor
csak korabban (30+ eve) nem volt ezekhez kelloen jo ECU vezerles (se), de az mar akkorra is megoldodott
gondolj bele, akkor mi volt egy PC, meg ma mi
az atlag okos telefonokban komolyabb szamitasi teljesitmeny van manapsag, mint ami egy akkori ECU-ban volt, ami ezt a 1.8-bol elert 240loerot "elvitte"több drón kell ;P
-
|AP|
veterán
Voltam ma Fiat szalonban, és hát nem jött meg a kedvem az új 3 hengeres motorhoz.
Ha már a kereskedő is azt mondja, hogy egyáltalán nem eszik kevesebbet, mint a korábbi motorok (akár a sima 1.4, akár a T-jet), és már ő is bevallja a 7-8 litert átlagban, akkor már túl sok minden tényleg nem szól mellette.
Úgyhogy most valószínűleg készleten lévő T-jet motoros verziót fogok keresni. -
-
FoLey-v
addikt
válasz BigBlackDog #195637 üzenetére
H Astra elfelejtettem odaírni.
A csendességre lehet megoldást találni szigeteléssel,de amúgy sem érzem hangosnak.
Akkor maradok Astránál még rendbe rakom,jó kis gép. Köszi a tanácsot.
Jövőre talán valami modernebb autót veszek.• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
Qru
MODERÁTOR
válasz oliwire #195620 üzenetére
Nincs nagy különbség 4 hengeres boxer alapjáraton nem jár szépen ezért az európai verziókba van DMF, viszont fordulaton kisimul a SMF-es is. A 6 hengeres az már alapjáraton is szépen jár (nincs rezonancia). Réteg márka kb szóra sem érdemes csak érdekességként írtam.
#nincsbennetarcsi
-
footy
addikt
válasz hobizoli #195634 üzenetére
Engem nem kell meggyozni, en elvagyok az 1.0 ecoboosttal is, szerintem a 3 hengeres letere kifejezetten kulturalt es kevesebbet ker mint a dizel insigniam.
A luxus viszont szerintem ott kezdodik amikor a V6 benzin duruzsol. (az en fulemnek az a legkellemesebb)
Nem magyarorszagon elek, de szerintem pont ott engedheti meg maganak az ember a V6/V8-at(eros autot), mert elenyeszo terhek vannak ra, egy svajchoz vagy ausztriahoz kepest. -
FoLey-v
addikt
válasz pècsimunkás #195645 üzenetére
Igen maradok is Astránál. Majd két éven belül majd lesznek jobb kínálatok is.
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB •
-
Anaren91
senior tag
válasz hobizoli #195640 üzenetére
Az oké, hogy dízel, de 3x akkora köbcenti, meg 3.5x annyi ló... ahhoz képest meg lófing kb a többletfogyasztásom... hoszabb úton meg 7.5-8 literből elmegyek. Egy ilyen kávédarálótól kb 3-4 liter fogyasztás várnék.
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18