-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
toompa
őstag
Üdv!
Egyszer màr kérdeztem, azóta konkrétabb az elképzelésem.
Octavia II-eseket nézegetem, 2010-11 évjáratúakat.
1,4 tsi motorosra gondoltam, 1,5-2 milla között, 200ezer km körülire.
A kérdésem az lenne hogy jó választás ezzel a motorra venni vagy van jobb nála?
Mindenképp költséghatékony megoldást keresek, ha szervíz, ne legyen 300ezer a számla.
Az 1,8 tsi-t az olaj fogyasztása miatt kihagynám.
A fő cél havi 1200km egyelőre, 80% autópálya, 20 százalék falvak és átvezető utak.
De ez az 1200 km duplázódhat ha többet kell bejárnom.
Köszi a segítséget! -
veterán
-
ngaba
aktív tag
válasz toompa #195855 üzenetére
Gondolj rá úgy, hogy annyival olcsóbb a dízel, hogy kijön belőle egy részecskeszűrő/tisztítás.
Egyébként vannak kettőstömegű / dpf nélküli 1.6 dízelek is, bár azok nem kimondott pályázós gépek. (Kettőstömegű épp az én 1.6 tdi-mben sincs, bár ezt a motort nem ajánlom. Ja, és a kuplungcsere így sem 3 fillér volt ám.)
Az 1.4 tsi-vel is foglalkozni kell, minimum diózás néha stb.
-
Kickass
őstag
Harom eszrevetel mivel most kezdem kimuvelni magam Oktavbol:
- a link nem jo kiveve ha fooldalt akartad linkelni
- az ujabbakban nincs kettostomegu, meglepodnek ha regiekben lenne, ellenben sok alkatresz webshop nem jeloli kulon a DSG-hez valot
- EGR ezekben elvileg soha nem is voltLanc es koksz kepzodes, ezek vannak van egy 2011 koruli peldanynal.
[ Szerkesztve ]
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz bitpork #195867 üzenetére
Én sem szeretem, de tudom, hogy van olyan felhasználási mód, amire nagyon jó. Pályán elgurulni alacsony fordulaton pár deci gázolajjal. Ettől még sajnos nem fogom szeretni a traktort, ahogy Qru sem. Családi böszmeségre jó, de apának kell a pörgés, a gép érzet és a benzingőz.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
kitka6
csendes tag
Sziasztok!
Úgy tűnik lassan a célegyenesbe érünk a kocsivásárlással, nektek köszönhetően bővítettem a szóba jöhető típusok listáját - most az érdekelne, hogy az alábbi konstrukciókból melyik lenne a legjobb vétel (t. f. h.: mind megkímélt állapotban van, és pontosan ugyanannyiba kerülnek - egyébként árban nincsenek nagy eltérések)
Szóval ti melyiket vennétek, és miért?
1) 1.6 ecoboost 150le-s focus 2014/6 100ezer km
2) 1.4 TB 120le-s giulietta 2014/1 120ezer km
3) 1.4 SC 122le-s leon 2014/02 115ezer km
4) 1.8 SC FR 179le-s leon 2014/01 165ezer km
úgy 70% város és 30% nagyobb távok -
q13579
senior tag
Sziasztok,
Szüleimnek kellene egy autó, városi használatra alapvetően, évi 5-10.000 km-re, néha egy kis főút.Egy rokonunk most eladna egy automata Renault Megane intense felszereltségű autót 4,2-ért nekik, amiben mindőssze 50.000 km van és 4 éves.
Ahogy néztem, ha benzines automatát akarnának, ez jó ár lenne. Végig vezetett szervízkönyv, nem volt probléma a kocsival.Mennyire kell a megane autómatától félni szerintetek? (Getrag váltó van benne azt hiszem).
-
ngaba
aktív tag
-
q13579
senior tag
Sziasztok,
Még egy kérdés, mert közben én is vásárlás előtt állok és totalcar kártörténeti igazolásban a köv. eredményeket kaptam. Kellene aggódnom?
Az első szerintem egy szélvédőcsere, csak a km óra állás a fura, gondolom kellő alapossággal töltötték ki. A másodikról ötletem sincs. A mostani tulaj nem tudott róla semmit, ekkor még nem volt az övé az autó, ő nem csinált ilyen lekérdezést.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz vidocq #195870 üzenetére
Hm, inkább Picassot vennék. Autószerűbb, jó motorok, tud jól fogyasztani, megbízhatóbbnak is gondolom, bár nem ismerem a Multiplát (de még nem a jó olasz érában született).
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ngaba #195875 üzenetére
Igen a korai 1.8 TSI és 2.0 TSI is hajlamos hengerfejesedni és a láncos vezérlésük is problémás (nyúlik a lánc, szakad). Kollégámnak az M7-en szakad el a lánc kb semmi nem maradt a motorból, nekem az 1.8 TSI 50 ezer után már ette az olajat 100k-nál gariban meghengerfejezték. Eme kis afférok után szakított is a flottás cég a TSI motorokkal (nem csak ez a két problémás autó volt csak erről a 2-ről van biztos infóm) egy jó pár évre, egészen a dízelbotrányig.
#nincsbennetarcsi
-
Veron
őstag
Van itt valaki, aki szokta nézegetni és értelmezni a törésteszteket?
A Kia Ceed megfelelő méretű és ár-érték arányú autó lenne, de nem tetszik a póznaütközés teszt eredménye [teszt]
Ugyanez igaz az i30ra is, bár ott nincs ilyen kiugróan rossz eredmény.
Valakinek van véleménye erről?[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
-
footy
addikt
válasz kitka6 #195873 üzenetére
Giulietta
A Leon is jo 1.4-gyel, de mindekeppen 5ajtosat neznek. A 3 ajtos szinte eladhatatlan, a praktikumrol nem beszelve(nekem csak 1x volt 3ajtos, soha tobbe nem kell). Az 1.8 allitolag nem megy sokkal jobban,de joval tobbet eszik. (A 179 lovas allitolag mar veheto)
Az 1.6EB-t mar leirtak hogy szar.#195875 ngaba
Ha a csapagy problemara gondolsz, az a giuliettanal nincs. A Bravot es a Puntot erintette. (meg jopar opelt)#195883 yodamester10
Mi ertelme a PHEV-nek ha nem tud otthon tolteni?
Az, hogy vihet magaval +300kilot ?
Be kellene latni, hogy a PHEV csak nagyon specialis hasznalatra valo es nem mindenki szereti naponta dugdosni a kabelt. Na meg 3M-ert en nem tudnek epkezlab PHEV-t ajanlani...#195885 aero
Ha FL Giuliettat (beleferhet a keretbe, 2014-tol mar van) hasonlitjuk a FL elotti Leonhoz, akkor azert nem ennyire egyertelmu a helyzet.[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz yodamester10 #195890 üzenetére
"Sima benzin és dízelnek gatya 5-8 éven belül."
Lehet, hogy bizonyos szempontból ez lenne az ideális, de kötve hiszem: Nézz rá a magyar autóállományra, kitörne a forradalom... A Trabantot se vették el senkitől.
[ Szerkesztve ]
-
nobiand
aktív tag
Sziasztok!
Munkába járáshoz keresek kisautót 800 ezerig. Az átírást stb nem számolom bele.
Napi kb 10 km menne bele
Tegnap szemtanúja voltam, hogy nálunk a parkolóba mit csinál egy bácsika, ezért helyben járáshoz keresek egy második autót.
Kiszemelt márkám nincs, megbízható legyen.
Köszönöm. -
kitka6
csendes tag
válasz footy #195888 üzenetére
Köszönöm a kimerítő választ, akkor megint redukálódott a lista
yodamester10
Van két töltő a lakás előtt, szóval a töltést még meg is tudnám oldani, de valahogy nem érzem magaménak a hibridet (bár ettől függetlenül néztem én is - de nem találtam olyat, ami beleférne a keretbe, és meg is merném venni)
Esetleg kifejthetnéd mit értesz a vagy valami hasonló alatt, sajnos nem vagyok otthon a témában, nem tudom mire gondolsz.
Azt egyébként nem gondolnám, hogy gatya lenne a dízel és a benzin. Évek óta lehet hallani a pletykákat (?), de Németországban is csak addig jutottak, hogy nagyobb városokban a belvárosba nem lehet behajtani eurox alatt (és azért ott több pénz van). Itthon ezt egyszerűen nem tehetik meg. Persze ez csak az én véleményem, lehet x év múlva jön a pofára esés -
vzsryl
nagyúr
válasz yodamester10 #195890 üzenetére
“Sima benzin és dízelnek gatya 5-8 éven belül.”
Arra szerinted van a kormánynak programja, hogy járványkockázat mellett (ezt innentől figyelembe fogják venni) hogyan fogja elbírni a tömegközlekedés a több százezer/millió autó nélkül maradt embert? Mert hibrid/elektromos autót nagyon kevesen tudnak venni egy ilyen országban. Azzal remélem tisztában vagy, hogy olcsóbbak ezek nem lesznek, de drágábbak igen.
Szerintem lehetetlen 5-8 éven belül eltűntetni a belső égésű motorokkal szerelt autókat. Még a fejlettebb országokban is csak olyan vergődések léteznek csak, hogy 2030-35-re újonnan ne lehessen forgalomba hozni ilyeneket.
De ott van még az akkumulátor technika elavultsága is...
Stb...Rengeteg sebből vérzik ez a kijelentés.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
gippazoid
senior tag
válasz Veron #195884 üzenetére
Te vagy az első már jó ideje aki rajtam kívül ezt nézte (sőt, nagyon vártam a töréstesztet mert akkor mikor nézelődtem, még nem volt Ceed teszt, csak i30).
Focus mk4 vagy a Skoda Scala is sokkal jobb lett mechanikai védelem szempontjából.
Ha el akarsz szörnyedni, nézd meg a Dacia Duster eredményeit. Pláne fejvédelem terén.
De a Civic se remekel, ott a függönylégzsákon keresztül verte be a fejét a bábu a tetőívbe.Kia Rio, Stonic kormánylégzsákja meg túl hamar leereszt, ezért a kormányba verte be a fejét a bábu.
A sok elektromos kütyü meg feljavítja ezeket az értékeket is, ha valaki nem nézi a részleteket akkor 5 csillagos ez is, az is (vagy 4). Pedig nem mindegy, milyen úton éri el.
[ Szerkesztve ]
Gippazoid Novelties Inc.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen légkondit a lakásba?
- Politika
- Windows 11
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Ukrajnai háború
- Androidos tablet topic
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...