-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
buci30
addikt
Köszi az eddigi segítséget akkor az A4 es A6 ki is lőttem 2misis keretből plusz a motor hibák miatt nem kockáztatok.
Viszont ma néztem A3-at és nem nekem nem kicsi de mindenképpen az 5ajtos lenne. Mi ajánlott melyik széria motor?
iPhone 11 pro max, iPad Air2, Macbook pro, Apple Watch 44mm, Apple Airpods pro
-
Zotyko
csendes tag
Sziasztok!
Feleségemmel az első saját autónkat szeretnénk megtalálni. Ehhez szeretnék segítséget kérni ajánlott márkákkal, típusokkal, stb.
Jelenleg a szüleim 25 éves Toyota Carina kombiját használjuk, és bár elképesztően jól szolgált minket az elmúlt években (ennek az autónak soha semmi baja nem volt, hihetetlen, hogy ennyi év után is milyen megbízható), úgy érezzük, hogy elérkezett az idő egy új, saját autóra.
Budapesten élünk, de a családjaink vidéken laknak, így jellemzően havonta egyszer, inkább hosszútávú utakra használnánk. Persze vidéken is szoktunk vele a városban közlekedni, és van hogy Pesten is heti egyszer elmegyünk vele vásárolni, de itt nem lenne napi használatban, jellemzően nem autóval járunk dolgozni sem. Elképzelhető, hogy pár év múlva agglomerációba költözünk, ekkor lehet, hogy a napi munkábajárás már autóval lenne.
Bár még csak ketten vagyunk, 3+ gyereket szeretnénk, és jó lenne, ha 3 gyerekig jól tudnánk használni az új autót. Talán 3 gyerek után váltanánk a következőre, ha szükséges. Mivel jellemzően hosszúhétvégékre, vagy akár 1-1 hétre utazunk, fontos a nagy csomagtartó, ezért elsősorban kombi vagy egyterű autókban gondolkozunk.
Néha kölcsönkérjük a szüleim Galaxy-ját, nyilván az egy másik árkategória, de azt egyébként nagyon szeretjük.
Pénzben 1,5-3 millió között gondolkoztunk. 3 millió fölé csak akkor mennék, ha valahogy meg lennék győzve, hogy például 3,5 milláért van egy egyértelműen jó (jobb) vétel.
Tudom, hogy elég tág ez az intervallum, de ez azért van, mert nem igazán értek a témához, persze nézegettem hasznaltauto.hu-t, meg joauto.hu-t, de ennyiből nem tudtam meg, hogy mi lenne a jó döntés.Még néhány dolog:
Minimum 1.6, maximum 2.0-ás motort szeretnénk bele.
Szempont, hogy tágas legyen, ha lehet.
Szerintem benzin és dízel is lehet, hiszen sokat használnák hosszabb utakra is.
Szeretnénk ha 10 évnél nem lenne öregebb az autó.
Szempont lehet a megbízhatóság. Nyilván nem lesz még egy Carinánk, de jó lenne, ha nem egy típushibákkal teli autónk lenne.
Szempont a biztonság.Márkákat nem írnék, bár van pár, amivel szimpatizálunk, de valójában nem értünk hozzá és inkább kíváncsi vagyok a ti ajánlásotokra. Ezért minden ajánlott típusnak nagyon örülnénk.
A vásárlással nem rohanunk. Jó lenne még idén megtalálni, de legkésőbb 2022 február végéig. A lényeg, hogy egy egy éven belül legyen meg, de ha már egy hónap múlva megtalálnánk az ideális autót, megvennénk.
Nekem ezek jutottak eszembe, de ha van még bármi, ami segítség lenne, szívesen megírom. Minden segítséget nagyon köszönök!
Üdv,
Zotyko[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Zotyko #195554 üzenetére
Nagyon jó volt olvasni.
Amúgy ha 3 gyereket gondoltok, akkor egyterű; legalábbis számomra nem kérdés. Jellemően mindig ezzel jövök a fórumon, hogy így az egyterű, meg úgy az egyterű, de ~15 éve van 3 gyerek, és azóta egyterű.
Persze kettőnél még okés egy kombi, de pl. ha a két kicsi közé hátra be akar ülni anya is, akkor rögtön szűk lesz a hely a két gyerekülés között. Persze ez is megoldható.
Én paráztam a dízeltől. De a 10 év alatt egyszer sem volt semmi nagyobb költségem, vagy csak marha nagy mázlim volt.
Persze fenntartani alapból nem óccó', legyen az VW vagy Ford (persze, tudom van más egyterű is)
Az tény, hogy vásárláskor célszerű olyan valakit vinni a vásárlásra, aki menet közben lekéri a valós adatokat, és tudja is értelmezni.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
veterán
válasz KoVee84 #195556 üzenetére
persze, ezért a jel. a valós ok, hogy nekem nem tetszenek, főleg valamiért belülről nem, a külső formája nagyon rendben van egy 3-as mazdának, meg a linkelt cx-5-nek is.
ami most nagyon megtetszett az a skoda scout barnás ülései. tisztára mint a corolla trek, de arról ugye letettem.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
ngaba
aktív tag
válasz Zotyko #195554 üzenetére
Ha folytatni szeretnéd a carinás hagyományokat (nem adrenalinbomba, cserébe megbízható), akkor Toyota Avensis 1.8-2.0 szívóbenzin. Csak sajnos jó drága, 3 millióból nem is tudom, hogy mi jönne ki.
A dízelek sokkal olcsóbbak most (cserébe fel kell készülni, hogy bármikor beeshet 200-300 ezres javítás). A konszenzus szerint a legjobb dízelek:
VW konszern 2.0 (cr)TDI, bármiben: Octavia, Passat, Sharan stb.
Peugeot/Citroen 2.0 HDI: Peugeot 308, 508, 5008, Citroen C4 Picasso, C5. De ez van a Fordokban is 2.0 TDCI néven: Mondeo, C-Max, S-Max.A 3. gyerek még odébb van, most még felesleges kamiont venni szvsz.
-
|AP|
veterán
az új(abb) FIAT Tipo-k mennyire kerülendők?
Egész jó árban vannak (5m környéke), jól is néznek ki (a hatchback-re gondolok-de ez persze szubjektív), felszereltségük is rendben van.
Három fajta motor jöhet szóba:
1. tavalyi modell 1.4-es szívó, 4 henger, 95LE: állítólag elég lomha, talán kicsit sokat is eszik
2. tavalyi modell 1.4 T-Jet: turbós, 4 hengeres, 120LE: több lóerő, fürgébb, talán még többet eszik
3. új, idei modell: 3 hengeres 1.0, turbó, 101LE: gazdaságosabb, újabb konstrukció, de nem sok tapasztalat van vele, nem lehet tudni mennyire fürge városon kvül, vagy épp mennyire hangosÉrdemes jobban elmélyedni Tipo témában? Vagy azért látok ilyen keveset az utakon belőle, mert kerülendő?
-
Qru
MODERÁTOR
Itt Pesten felénk elég sok mászkál. Az 1.4i megbízható, lomhának nem annyira lomha a többi 1.4 szívóhoz képest de tény, hogy hajlamos többet enni kicsit mint az elvárható lenne (hiába a 6-os váltó, rövidek a fokozatok benne). A turbós egész jól megy már, sztem jobban megéri. Nem sokkal fogyaszt többet (részterhelésen kevesebbet is mint a 1.4 szívó a jobb hatások miatt) de sokkal jobban megy ha menni kell.
#nincsbennetarcsi
-
8th
addikt
válasz Zotyko #195554 üzenetére
A fővárosba én a modern dízeleket nem annyira javasolnám. Egy tök egyszerű benzines Toyota Carina után karbantartás szempontjából szívás az összes. A tíz éves és annál fiatalabb dízel autókban már mindben ott a részecskeszűrő és agyon vannak fojtva a saját kipufogógázukkal így az autót városi rövidebb utakkal kínozva hamar egr és részecskeszűrő problémákkal szembesül az ember. Ennyi idős korukra kerül beléjük 200-300ezer kilométer vagy még több és annál sokkal többet nem bír ki a lendkerék sem. Azt meg kompletten cseréljük kuplunggal együtt és máris 300ezerrel szegényebbek lettünk. Ráadásul hiába dízel a fővárosi forgalomban fel-alá mászkálva nem fog keveset fogyasztani az sem. Ha picit hidegebb idő van egy néhány kilométeres út alatt be sem melegszik a motor rendesen így használva viszont hét nyolc litert simán benyel bármelyik kétliteres dízel. Épp ezért én maradnék benzines vonalon. Néznék valami hengerenként kétszelepes őskövület szívóbenzinest és átalakíttatnám gázosra. Az egyszeri három kilós kiadás (inkább befektetés) a jelenlegi üzemanyagárakkal számolva kevesebb mint két év alatt megtérül. Onnantól a "benzines" üzemanyagköltsége szinte forintra annyi lesz mint ha dízellel járna az ember, de a szervizköltsége a töredéke sem lesz egy dízelének. Nincs szelep és egr kokszolódás, részecskeszűrő, lendkerék, turbó, befecskendező para és szmogriadó idején is közlekedhet az ember nem kell napokra letenni az autót. Nyilván egy szívóbenzines nem olyan dinamikus mint egy turbódízel és gázüzemmel bukja az ember a pótkerék fészket vagy a csomagtér egy részét de ennyi kellemetlenséget én személy szerint bármikor örömmel beáldoznék a nyugodt alvásért cserébe. Egy mankókerék vagy egy defekt javító készlet simán befér bármilyen kombi vagy egyterű autóban a futóbicaj és a babakocsi mellett.
A Volkswagen konszern 1.6 őskövület szívómotorját rengeteg relatív újabb autóba is beszerelték, az a vastag szelepeinek hála jól bírja gáz magasabb égéshőjét. Octavia II Kombi, Golf 5/6 Variant, Altea XL, Touran I, A4 B6/B7 Avant, Passat B6 Variant stb...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Zotyko #195554 üzenetére
Ha 11-12 éves gép nem világvége, akkor egy Octavia 2 facelift Combi 1.9 TDI még beeshet (2010-ig volt), DPF nélküli verzióban nem zavarja az a pár városi kör sem egyáltalán. Ebbe reálisan ketten ülnek be hátra.
Ha újabb és nagyobb a cél, akkor hátul 3 gyereküléshez tudtommal Mondeo mk4 facelift kombi (2.0 TDCI kézi váltó, vagy ha automata kell, akkor 2.2 TDCI), illetve Superb Combi (2.0 CR TDI) lenne alkalmas.
Keret miatt szerintem meg kéne nézni a nagycsaládos autóvásárlási kedvezményt is, úgy már új kocsi is beeshet. -
ngaba
aktív tag
Azt írta, hogy "jellemzően havonta egyszer, inkább hosszútávú utakra használnánk. Persze vidéken is szoktunk vele a városban közlekedni, és van hogy Pesten is heti egyszer elmegyünk vele vásárolni, de itt nem lenne napi használatban, jellemzően nem autóval járunk dolgozni sem."
Erre simán OK a dízel szvsz. Persze majd ha meglesznek a gyerekek, akkor ezek a szokások is átalakulnak.
-
molnarpeter
nagyúr
-
|AP|
veterán
válasz molnarpeter #195569 üzenetére
nyilván fontos a megbízhatóság, de ugyanakkor az alacsony fogyasztás is.
Holnap elmegyek egy Fiat szalonba ahol vna még a tavalyiakból meg az újakból is, de gondolom ott is hiába kérdezem meg az értékesítőt, nyilván az újat fogja ajánlani -
veterán
válasz KoVee84 #195570 üzenetére
neked van a barna oktav? milyen motorral?
tokjo lenne a scout ha lehetne kerni az 1.5 etsi-vel es dsg-vel, de most valamiert - el nem tudom kepzelni mi lehet az oka - csak a sima 1.5 tsi-vel vagy a gyengebb ketliteres dizellel rendelheto osszkerek nelkul
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
vzsryl
nagyúr
válasz cappa72 #195572 üzenetére
Az ezres háromhengeresek hangja és járáskultúrája borzasztó.
Nekem eddig egy háromhengeres hangja volt elfogadható, mégpedig az új Fiesta ST 1.5-öse. Tudom, hogy én vagyok elcseszve, de belehallottam egy beteg hathengeres duruzsolást.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
MC Pite
veterán
válasz Paxker315 #195524 üzenetére
Ebben a kategóriában a félprémiumokra dobnak több szigetelést. A (klasse) mergából ha van szimpatikus, DS3/DS4, esetleg IS200h/Prius3.
Furcsálom hogy olyan halk a Pulsar, ki kéne próbálnod. Asszony autója eredendően halk, és én szeretem ennek a motornak a morgását mikor gyorsítok, de gyanítom hogy nálad az sem kívánatos hang (gördülés meg általános zajszigetelés kisautóhoz képest jó). Polot is, azt se vágom az újból milyen, de hangosnak (meg halknak sem) gondolnám.Anaren91: Nézd meg az Ecosportot ha már nem ülsz bele, de képeken, cikkeken is átjön hogy egy igénytelen olcsó autó, messze nem az a liga amit bandus keres.
Qru: Ritkán jutok el laptiming nézésig, de rákeresek. Nem szoktak rosszak lenni a fordok vezethetőségben/futóműben (kivéve Ecosport), de a(z utolsó előtti) Kuga konkrétan ijesztő (4 fővel közepes úton már beszartam, pedig hamarabb sikítanak nálam az utasok mint hogy én félnék).
|AP|: Én az 1.4T-re céloznék. A T3 Fireflyal nincs túl sok tapasztalat (a turbót mi gyártjuk hozzá, arról nem nagyon hallok panaszt), akár azt is be merném vállalni, de csak próba után.
aero.: Vigyázz, megköveznek . Én imádom a 208 Ptmotorját, nem csak eleven (csak 700rpmre a nyomatékmaximumtól autózik vele az ember, lelépi megindulási hajlamban az 1.4eseket) szeret pörögni, hanem ráadásulilyenkor kifejezetten tetszik a hangja. Nem minden 3 hengeresé tetszik, a legtöbb az kb semmilyen (nekem). De mindenki leolt érte, hogy pfúúú, 3 henger (bár nem tudom ezek közül hányan próbálták, lenen egy tippem...)
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
válasz Veron #195580 üzenetére
Szvsz 3 hengernek sokkal jobb hangja van, mint egy polgári, szívó 4-nek. Az összes ilyen 4 hengeres 1.2-1.4 szívó kelletlen, vinnyogó, élettelen semmi. A suzuki 1.2-ben hallatszik némi boogie. Vibrációt ecooboostban nem éreztem, azon kívül csak a wartburg/matiz páros volt, azokat meg hagyjuk.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Zotyko #195554 üzenetére
Amíg ketten-négyen vagytok, addig egy nagy egyterűre nagyon sok pénzt rálocsoltok pluszba egy kompakt kombi/egyterűhöz képest. Súly, megbízhatóság, szervizigény más kategória (egyterű b..i vagy eredendően ).
1, Kompakt kombi, ami jól pakolható, megbízható, nem fogyaszt sokat (erre most egy Megane3at vettem magunknak)
Octavia, Megane3, 308II, Ceed/i30.
2, Kompakt egyterű C4 Picasso(II, esetleg Grand), 5008, Touran
3, A legtutibb ilyen használatra egy dobozos családi szerintem. Van aki szereti a Caddy/Doblót, én a Berlingo/Partner vonalat élhetőbbnek tartom (akár 7 üléses verzióban, ami _tényleg_ 7 üléses, meg csomagtartó is van bővan még 5-6 fő mellett is. Tolóajtó gyerekhez remek (berakás, másik autóra rácsukás szempontjából is), pakolóhelyek/praktikumba király (hátul 3 külön üléses felszereltséget nézz!), körbe lehet fényezetlen a lökös (a crossoveres csomagokkal), belül is könnyű takarítani, a hátsó ablakokat sem fogják a gyerekek állandóan baxtatni, mert kibillentős. Belső tetőcsomagtartóra fel lehet rakni kismotorokat, játszószőnyeget, mindenféle vackot.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
veterán
válasz BigBlackDog #195579 üzenetére
koszi, rakerdezek a skodanal, igazabol nem hajt a tatar a rendelessel. lehet egy svajci utat megkockaztatok majd, de 1-2 honapon belul ugyse erkezne meg semmi auto szerintem.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Gabesz87
addikt
Próbálom lecsökkenteni a szóba jöhető autók számát, de egyre inkább csak növekszik Indultam a Talisman-ról, majd jött a Superb/Passat, aztán képbe került az Insignia is, most meg a Touran. Dízel DSG (150 lovas) Touran-ról mik a tapasztalatok? Még mindig olyan 3-4 éves, amit keresek, tehát viszonylag újat. Olvastam itt, hogy ez talán száraz DSG, ami nem annyira faja!? Egyébként láttam, hogy újabb VW-kben már 7-es DSG van. Az jobb/rosszabb, mint a 6-os? Illetve gondolom akkor az olajos jobb, mint a száraz (józan ésszel legalább is így gondolom).
-
veterán
válasz Gabesz87 #195586 üzenetére
all itt egy az utcan, es megbamultam most amikor leugrottam kaveert, nagyon formas, aranyos. mas tapasztalatom nincs. de azt hiszem ez is - nem csak a sharan - kerheto volt toloajtoval, amit igazi kincskent irnaknle a gyerekesek, en tuti arra mennek ra ha valoban letezik
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
veterán
válasz Gabesz87 #195586 üzenetére
Picit régebbi modelleknél a 6-os nedves volt (QD250), a 7-es száraz(QD500), de már ezekben az évjáratokban utána kell nézni, mert csináltak a nagytestvér Audis QD500-ból egy QD381 típusú 7-es nedves DSG-t gondolom az is jó már és nagyobb nyomatékot is kell bírjon, nagyon meg kell nézni., ez az információ sajnos elégtelen.
Van 1.6 dízel 250Nm-rel 7-es DSG-el, ez biztos hogy a száraz.
Van 2.0 dízel 300Nm-rel, 7-es DSG-vel, ez nem biztos, hogy már az új nedves 7-es
Van 2.0 dízel 360Nm-rel és 150 lóval évjárattól függően 6-os DSG-vel, ez biztosan a QD250 nedves, és 7-es DSG-vel is, ez biztosan az új nedves DSG
Van 2.0 dízel 400Nm 190LE évjárattól függően 6-os és 7-es DSG-vel is, ennél ugyan ez lesz a helyzet.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #195581 üzenetére
Amikor havernak odaadtam az Imprezát próbaútra ott rettegtem az anyós ülésen, pedig tudtam, hogy elfordul, kicsit sem vállalta túl magát/az autót (főleg, hogy akkor ugyanolyan autója volt csak az erősebb motorral). Egyszerűen utasként másként érzékeled a dolgokat mint sofőrként.
3 hengeres C3-at béreltünk anno nyaralason, nekem nem volt vele bajom, magas fordulaton szép ércesen szólt. Pedig erősen szekeptikus voltam a 3 hengerrrel kapcsolatban...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #195579 üzenetére
Most leginkább attól függ éppen a beszállítók mennyire tudnak teljesíteni, sokszor van alkatrészhiány a kialakult helyzet miatt.
#nincsbennetarcsi
-
Gabesz87
addikt
válasz rasotamas #195588 üzenetére
Imádom ezt, hogy itt mindig hasznos infókat tud meg az ember. Köszönöm!
Mobile.de-n gyors keresés után 3 db 150lovas DSG Highline-t találtam, 20k EUR alatt, ami megfelel az elvárásaimnak. 2016-osak, 6 gangosak. Ez 360Nm, ha nem tévedek. És akkor a leírásod alapján ez tuti nedves!? -
-
footy
addikt
válasz vzsryl #195575 üzenetére
Az ezres háromhengeresek hangja és járáskultúrája borzasztó.
Ezt mire alapozva irod?
Van 1.0 ecoboost, probaltam a VW 1.0 es a Honda felet is, mindnek sokkal jobb a jaraskulturaja mint egy 4 hengeres dizelnek. Foleg ha bemelegedtek, a kormanyon sincs vibracio, a hanjukon pedig nem hallani. (Taposva igen, de akkor pedig karakteresebb hangja van mint egy 4hengeres benzinesnek. (bar szerintem a soros 6 hengeres benzinestol is mert az mint egy ipari porszivo ))#195578alázógyík
Allitolag az uj multiair generacio mar tartosabb mint a korabbiak, a blokkot pedig az olaszok altalaban strapabirora tervezik. En jobban bizom benne mint egy 1. genes nemet fejlesztesu motorban... -
-
vzsryl
nagyúr
válasz Veron #195580 üzenetére
A VW háromhengeresei kb dízel hangúak, vagy még rosszabb. A 10 éves szívótól kezdve az egy napos 1.0 TSI-ig bezárólag szvsz. a piac legrondább hangú notorjai.
A koreaiaké egész tűrhető, de észrevehető. A kuvikét nem ismerem, alig van ebből az új szériából, és abból is főleg 1.5-ös benzint, vagy 1.6-os dízelt látok/hallok.footy: Ha egy benzines motor hangját és járáskultúráját egy traktor üzemanyagúhoz kell mérni, akkor már nagy a baj. De kinek a pap...
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
|AP|
veterán
válasz vzsryl #195597 üzenetére
látom nagyon megoszlanak itt a vélemények a három hengerről. Konkrétan a Fiat új 3 hengeresét hallotta/próbálta már valaki? Nagyon kevés róla az infó, szinte csak marketing anyagokat találtam, azok meg nyilván dícsérik.
Ma megyek egy Fiat szalonba, nem tudom be lehet-e indítani, legalább az alapjáratot meghallgatni, de lehet benevezek egy tesztvezetésre is.[ Szerkesztve ]
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- MIUI / HyperOS topik
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- EAFC 24
- Retro teló rajongók OFF topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- További aktív témák...
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- DXRacer használt szék eladó
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban