-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin_Shield
őstag
válasz Stauffenberg #17849 üzenetére
Na én ennyire nem másztam bele, nem igazán érdekel a videó egyelőre, de akkor ezek szerint ez is kilőve. Így viszont már nem maradt érv, hogy miért vegyen EOS-M-et bárki is...
-
JackFeryll
őstag
válasz Tin_Shield #17851 üzenetére
Mert olcsó. (vakuval, kitobival 100ezer forint)
-
Tin_Shield
őstag
válasz JackFeryll #17852 üzenetére
Na jó, de ennyiért van Sony NEX, Olympus és Panasonic, ezek értelmes és használható rendszerek.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz HollyBoni #17850 üzenetére
Elég gyenge videóban. A dinamika gyenge de a többi paraméterben sem az igazi. Inkább egy Sony A58, abban minden van amiért a NEX-ek videóját szeretjük, egyedül az AVCHD formátum az amit sokan nem kedvelnek, de őszintén szólva nekem sosem volt gondom vele, bàr ez annak is köszönhető, hogy volt bőven időm AVCHD-vel foglalkozni a Sony broadcast rendszerein.
Esetleg még Nikon D3200 vagy újabb, Canon EOS 600D-től felfele meg MILC-ek (Sony NEX, Panasonic G, GH sorozat).
(#17851) Tin_Shield: Az egyik legolcsóbb gép kiváló videóval, ráadásul mikrofon bemenetet még kétszer ennyiért sem kapsz MILC-ek között.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz Stauffenberg #17854 üzenetére
Egy barátom akar ilyet venni, ezért érdeklődtem. Nem csak videóra kéne neki, főleg fotó.
Sajnos az én szememben egyik DSLR sem tud normális videót, csak a GH széria, kár.
-
Fujis2950
tag
válasz Stauffenberg #17854 üzenetére
Elég gyenge videóban. A dinamika gyenge de a többi paraméterben sem az igazi. Inkább egy Sony A58, abban minden van amiért a NEX-ek videóját szeretjük, egyedül az AVCHD formátum az amit sokan nem kedvelnek, de őszintén szólva nekem sosem volt gondom vele, bàr ez annak is köszönhető, hogy volt bőven időm AVCHD-vel foglalkozni a Sony broadcast rendszerein.
Esetleg még Nikon D3200 vagy újabb, Canon EOS 600D-től felfele meg MILC-ek (Sony NEX, Panasonic G, GH sorozat).
(#17851) Tin_Shield: Az egyik legolcsóbb gép kiváló videóval, ráadásul mikrofon bemenetet még kétszer ennyiért sem kapsz MILC-ek között.Nos ami azt illeti nekem is bejönnek a Sony milc-jei főleg mert jó az áruk, bár a kiegészítő kütyüi a Sonynál sem épp olcsók. De hát melyik cégnél az? Talán a Nikon lenne még befutó. Bár a dönthető kijelző sokszor előny, amit ha jól láttam a Sony szinte minden géphez alapból kínál, a Nikonnál meg az 5100-5200 től felfelé 160k- tól. ( Ja sima kitobival) Viszont a Sony obijai is valahogy laikusként minőségibbnek tűnnek. Tényleg jobbak? Milcből a Pana is szuper, de horror ára van ,nem Magyar keresethez van szabva.( ok tudom szar helyen melózom, na ha újra születek majd valami Dubaji sejknek fogok )
Canon? háát talán Eos 600d -
madgie
titán
válasz Stauffenberg #17854 üzenetére
OS X-en macera az AVCHD ,ami azért érdekes, mert ha csak simán átnevezzük MPG-re az M(2)TS-t, akkor csont nélkül viszi a gyári QT (mondjuk a FCP akkor sem szereti), eredeti formátumban hagyva viszont szaggathat a VLC-vel is (pont ezt tapasztalatom a Panasonic 60p-s videóival).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz madgie #17858 üzenetére
Windowson semmi gond vele, még az alap Media Player is nyekkenés nélkül viszi, de persze én is használok OSX-et, ott tényleg bosszantó lehet ha a user nem tudja mit kezdjen vele. Ha FCP-be (vagy Premiere Pro-ba) borítod be az anyagot, akkor egy konvertálás nem árt neki valamilyen általa is kedvelt formátumra. Apple ProRes 422 HQ megteszi, vagy ezzel egyenértékű MPEG-2, kétlem, hogy ennél többre szüksége lenne annak aki egy belépő MILC géppel videózik.
Ez így tényleg bosszantó tud lenni, mert indokolatlanul megnöveli a ráfordított munkaórákat, amihez érthető okból nem mindenkinek van türelme és ugye a konvertáláshoz is érteni kell ha nem akarod gányolni az anyagot. Sokaknak egyszerűbb ha már eleve H.264/MOV-ba rögzít a kamera, az Windowson, OSX-en és Linuxon is egy azonnal fogyasztható anyag. Csak itt meg az a nagy bökkenő, hogy nagyon nem mindegy milyen minőségű H.264 esik ki a gépből, az egy jobban tömörített formátum és nagyon kényes a tömörítés minőségére. Ebben a Canon nagyon jó, nem véletlenül betonozta be azt a mítoszt, hogy a Canon DSLR-ek a legjobb videós igáslovak. Aztán egy ML + CinemaDNG RAW mellett meg elszabadul a pokol (képminőségben és ráfordított szopás/erőforrás tekintetében egyaránt).
Az külön vicces, hogy a Sony a legnagyobb szószólója az AVCHD/M2TS formátumnak, mégis hajlamos pont a Sony Vegas épp olyan mostohán bánni vele, mint a többi szoftver. Hangsáv elhagyása ott is egy teljesen szokványos dolog.
Windowson annyi az előny, hogy simán le tudod játszani a forrás anyagot és végig tudod bogarászni mi az amit konvertálnod kell a vágás előtt és mi az ami szemét, nincs rá szükség.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #17859 üzenetére
Jaja, Win-en jól megy a dolog, meg is hökkentem azon, hogy az OS X ilyen kényes rá.
-
HollyBoni
veterán
válasz madgie #17858 üzenetére
Én pont fordítva gondolom. Nekem Windowson szaggat mint atom szinte mindennel, ellenben ott van OSX-re a Movist nevű program, ami a legjobb AVCHD lejátszó amivel eddig találkoztam. Magát a kodeket nem nagyon szeretem, van pár hülye dolga. Egy ProRes-nek jobban örülnék. Az viszont nagyon jó kis cucc OSX-en, Premiere Pro kb fele annyi idő alatt renderel videót ProRes-ben mint bármi másban, és a lejátszás még legdurvább ProRes kodekkel is teljesen zökkenésmentes, pedig nincs izmos gépem, és ott rendesen felkúsznak a bitráták.
[ Szerkesztve ]
-
xXxian
senior tag
Sziasztok,
Objektívekkel kapcsolatban tudnátok segíteni? Láttam az objektíves topic-ot, de még csak ebben a topikban járok 2013.10.20-nál....
Szóval K-500-ról van szó. Azután lett ez, hogy elolvastam sok tesztet, tapiztam Canon-t, Nikon-t, s hetekig agyaltam. Viszont azelőtt, hogy megleltem volna ezt a fórumot. Anno egyértelműnek tűnit a döntés (D5100, 650D / 700D mellett), ma már nehezebb lenne. Valóban szuper egy gép (első DSLR-em), de amennyire látom, aki a 2 nagyobb márka mellett döntött az tényleg sokkal jobban dúskálhat a kieészítők (objektívek, vakuk) között. Vagy épp olcsóbban kapja meg ugyanazt a minőséget.
Tehát a dupla obis kit lett, sok olvasás után lehet az olcsóbik verziót vettem volna 18-55-tel (bár ha minden igaz pont az 50-200 a jobb minőségű ). Ebből kiindulva azon agyalok kellene valami fényerősebb darab. A DA 50mm F/1.8 teljesen jó árban van (50e alatt), de jó lenne tudni milyen minőségi előrelépest jelenthet ez a kitobihoz képest. Pl beltérben, porontyfotózásnál, azonos ISO mellett mennyivel lehet gyorsabb záridőt alkalmazni a megfleelően exponált, bemozdulásmentes képhez?
50-200-at szeretném először jól kipróbálni. Ha jobbat (nagyobbat) szeretnék, Pentax 55-300, Tamron 70-300 vagy Sigma 70-300 (itt 2 változat van) az, amivel szebb képek készíthetők?
Na, még 2 kérdés jutott eszembe.
-Manualozás pontosan mit jelent? Régi, no AF üvegek használatát?
-Megnéztem 1-2 videót a focus peaking-ről...tegnap este megnéztem K-500-on, hát nem pont ugyanazt láttam. Próbáljam 50-200-al inkább, ne 18-55-tel?
Köszi előre is a segítséget,
X[ Szerkesztve ]
Eladó ASUS RT-N53 Router (9k)
-
Wa2x_
veterán
válasz xXxian #17863 üzenetére
Pentax 50/1.8 nem a legjobb, de használható alapfix, ennyiért jó választás, de az 50/1.4 jobb.
Az 55-300 minőségben jobb, mint az 55-200 WR.
Manuálozás az, amikor M módba kapcsolsz és mindent magad állítasz be (záridő, rekesz, ISO, WB...)
A K-500-ban nincs fókuszpont visszajelzés. Ezért nem láttad azt, amit a videóban.
..: Old Honda's never die - they just get faster :..
-
Lassú Víz
őstag
válasz xXxian #17863 üzenetére
Szia! Attól függ melyik obit tekered fel. Ha az általánost akkor valahol 5,6 körül fogsz járni 50 mm-en.
5.6 --> 4 --> 2.8 --> 2. Mindegyik lépcső 2x szorzó a bejutó fénynek, tehát a záridő megy 1/8-ára. Pl. 1/30 s helyett 1/250 s.A telénél f4 tartozik az 50-hez, ott csak két lépés azaz 1/4-e lesz a záridő. 1/30 s helyett 1/125 s.
Ha még hozzáveszed, hogy a zoom obik középre optimalizáltak és itt a két vége felé van amit kiváltasz egy fixszel, tuti előrelépésnek kell lennie. Mondom ezt a konkrét objektívek ismerete nélkül.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
xXxian
senior tag
Köszi!
1.4 nem rémlik, de rákeresek!
Teléknél a nagyobb kérdés az, hogy 300 végű Pentax, Sigma, vagy Tamron.
Manuál: ah...és ezt a módszert választja valaki, vagy a régi üvegek "hiányosságai" miatt fotóznak így?
Fókuszpont: tudom, hogy nincs, nem azt kerestem. Hanem LV módban a focus peaking-ről beszéltem. Videókon jól kivehető, ahogya kiemelt sáv "áthalad" a képen. Nekem nem volt ilyen egyértelmű...
Eladó ASUS RT-N53 Router (9k)
-
Wa2x_
veterán
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz xXxian #17866 üzenetére
Azért nem volt elég látványos a focus peaking, mert az csak szűk mélységélességnél és kellően kontrasztos témánál nyújt igazán határozott segítséget. Próbáld addig szűkíteni a rekeszt ameddig csak lehet és kontrasztos témán próbálkozz. Nem árt az sem ha van elég fény. Nagyjából ugyan azok a korlátai, mint egy kontraszt alapú AF rendszernek.
(#17864) Wa2x_: Manuális módban is lehet nyugodtan automata beállításokra támaszkodni. Például ritkán találkozom olyannal, aki minden exponálás előtt fehéregyensúlyt állít. A manuális rekesz/záridő vezérlés mellé simán mehet az automata ISO ha be tudod állítani a célértékeket, de persze nem baj ha van dedikált ISO gomb vagy egy Fn gombra programozható. Én általában manuális módban használom a gépeimet, hol manuális ISO-val, hol automatikussal.
Viszont ha egy Pentaxos szájából hallod a "manuálozni" szót, akkor szinte biztos, hogy a manuális fókuszálású objektívekre gondol. Nincs AF, csak a fókusz visszajelzés, illetve újabban a focus peaking az élőképen.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Stauffenberg #17868 üzenetére
"csak szűk mélységélességnél és kellően kontrasztos témánál nyújt igazán határozott segítséget. Próbáld addig szűkíteni a rekeszt ameddig csak lehet"
Nem nyitni?
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
xXxian
senior tag
válasz Stauffenberg #17868 üzenetére
Köszi mindenkinek!
Igazad lehet; este néztem, lámpafénynél és a kontrasztos téma sem igazán volt meg...Rekesz ok volt asszem.
Megnézem a FA 1.4-et, ha DA 1,8 nem annyira jó...
Régi obikkal van fénymérés..? Lehet láma kérdés....
Eladó ASUS RT-N53 Router (9k)
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Lassú Víz #17869 üzenetére
De! Már egybefolynak a szavak az ujjaim alatt. Szóval a mélységélesség legyen szűk, a rekesz meg tág.
(#17870) xXxian: Van fénymérés velük is, bár elképzelhető, hogy csak manuális méréssel fog működni. Az én Pentax-M 50mm f/1.7 objektívemmel is úgy kellett anno fény mérni az ősöreg K200D vázon, hogy a zöld gomb beugrasztotta a rekeszt arra az értékre ami az objektíven volt beállítva, így lett pontos a mérés.
[ Szerkesztve ]
-
sasa134
addikt
válasz xXxian #17863 üzenetére
Nálam igazi kis kedvenc a DA 35mm f2.4. Most már nevetséges áron kapható használtan (külföldi fórumokon 120-130Eur körül). Kicsi, műanyag, könnyű, de remek a képe, és nem kell annyit hátrálnod mint az 50-essel. Városban is jobb átfogás sztem, egyszerűen nincs érvem ellene. Jó, beltérben lassú lehet az f2.4 meg szűk , de ezen kívül csak ajánlani lehet!
Az 50-200-nál sokkal jobb üveg az 55-300, ha teheted, válts fel rá. A kit 18-55 helyett a Tami 17-50/2.8 ajánlható (vagy pentax 17-70/4 drágábban - ugyanez az átfogás van változó fényerővel olcsóbban is).
Sztem Pentaxra rengeteg értelmes, nem túlárazott, minőségi sor összerakható (szokás mondnai, hogy a CaNikon jobban ellátott obikkal, én ezt nem osztom). Igaz kisebb a piac, de nem nagy nehézség beszerezni mondjuk ezt:
Tami 17-50/ 2.8 - kb 50e
Pentax 55-300 - kb 50efix fényerősnek meg 35/2.4 (30-40e közt) + M50 1.7 manuálozni (10k körül)
Most lehetne csak fixeket is írni, 14mm-től 70-ig, de főleg a limited sor árát vastagon megkérik.
De a többit inkább a pentax topicban
[ Szerkesztve ]
Avanti Roma
-
lakisoft
veterán
Sziasztok,
Funkcionalitásban mi a különbség a D90 és a D5100 között?
-
A Zéé
addikt
válasz lakisoft #17874 üzenetére
D90 javára:
prizmás kereső
nagyobb méret (amennyiben ez előny)
2 vezérlőtárcsa, asszem 2-vel több dedikált gomb
státuszkijelző
gyors vakuszinkron
beépített fókuszmotor.D5100 javára:
valamivel kisebb méret (amennyiben ez előny)
valamivel jobb szenzor
tekergethető kijezlőJust a simple Lineman...
-
Byk01
senior tag
A D90 javára még a commander mód is, amit a D5100 nem tud (ha jól tudom)
jjeahh: meg a két tárcsa is.
[ Szerkesztve ]
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Balinov
félisten
válasz lakisoft #17876 üzenetére
hasonloban leptem, kozel 4 eve van D5000, feature lista szvzs majdnem teljesen megegyezik a D5100-evel, Novemberben valtottam D90-re, de egyszeruen imadom, annyira jobban (Nekem) kezelhetobb az extra gombok, lcd statusz, stb miatt, hogy uj elmeny fotozni vele.
6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
A Zéé
addikt
válasz lakisoft #17876 üzenetére
elég komoly flame warok voltak korábban a két váz kérdésében, mert egy jó ideig kb egyforma áron adták őket.
Ha megkeresed a régi nikonos topicot, találhatsz elég sok vita ment róla, hogy mi a fontosabb: jobb képminőség vs jobb funkcionalitás.
Átlagusernek bőven elég lehet a D5100 funkcionalitása is, viszont néha tényleg jól tudna jönni a nagyobb kereső, meg az a 2 plusz gomb és tárcsa. Státuszkijelzőről nem tudok nyilatkozni, akinek van az általában szereti, nekem annyira nem hiányzik, hogy nincs(#17877) Byk01
jah igen, még az is vanJust a simple Lineman...
-
xXxian
senior tag
válasz Mikisys #17878 üzenetére
Köszi...ez tuti? Pentaxforums.com-on ez 8,78-at kapott, Sigma 70-300mm F4-5.6 DG OS 8,8-at és sokkal olcsóbb.
Tudom, nem "papíon" kell valaminek jónak lennie, hanem a valóságban.
Ami érdekes, hogy a SMC Pentax-DA 50mm F1.8 szinte ugyanazt a pontot kapta mint a többre értékelt SMC Pentax-DA 35mm F2.4 AL. Ezek hasonlók árban, előbbinél gondolom pro a fényerő, de bizonyosan van sok kontra is, ha egy "fényerőtlenebb" üvegnek jobb a híre.
X
Eladó ASUS RT-N53 Router (9k)
-
Byk01
senior tag
Nekem egy éve van meg a D90, de keresgélnem kellett, hol kell bekapcsolni az info képernyőt, annyira a státuszt nézem mindig.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Byk01
senior tag
-
Balinov
félisten
160 kuvecs a D90 vazert? ezek uj arak, nem? Egyik srac a gyorkornyekiben arul D5100-et meg D90-et is.
6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
-
Byk01
senior tag
A D90 pl. az általad írt új ár fele környékén megy, jellemzően 10 és 20 ezer közötti expóval.
D5100-ra nem emlékszem, hogy láttam volna mostanában, de azok is hasonló áron mennek, mint a D90.
A K500 új árában a Nikon D300-at is megkapod már (kicsit több expóval, mint a D90), és azért az már erősen más kategória."Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
m3ss
veterán
tobbek kozott azert, mert pl egy uj d7k ara 185e. attol hogy ottmaradtak a d90-ek a boltok polcain es irrealis aron aruljak oket nem kellene ajanlgatni. gondolom a kerdezo is latja, hogy mennyirbe kerulnek csak nem tudja melyiket vegye. hat d90-bol ne vegyen ujat veletlen se
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Byk01
senior tag
válasz schawo #17899 üzenetére
Lehet, bár nem igazán értem, miért probléma.
Mindig van valami, amit azonosnak veszünk, és a többi tulajdonságot ehhez mérten hasonlítjuk. Lehet azt mondani, hogy a gép tudásszintje legyen azonos, ekkor azt nézzük, új, vagy használt, olcsóbb, drágább. Lehet, hogy azt mondjuk, csak új lehet, és melyik az, amelyik ezek közül a legjobb ár/értékben, jobb-e annyival a drágább, amennyivel többe kerül.
De mondhatjuk, azt is, hogy x Ft-om van, ezt szeretném a lehető legjobban elkölteni, és ilyenkor igenis van létjogosultsága annak az összehasonlításnak, hogy egy régebbi, fejletlenebb szenzorú, de profibb szolgáltatásokkal rendelkező vázat hasonlítok egy újabb, fejlettebb, de kevesebb szolgáltatást nyújtóval.Fentiek természetesen akkor működnek, ha rendszeren belül válogatunk, vagy a két rendszert egyenrangúnak vesszük (mert azok az objektívek és kiegészítők mindkettőhöz megvannak, amik kellenek), ellenkező esetben ez is mérlegelés tárgya az ár, állapot és tudásszint mellett.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
Új hozzászólás Aktív témák
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen autót vegyek?
- MasterDeeJay: Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...