Új hozzászólás Aktív témák
-
csendes
addikt
válasz
7Heads Drago
#98
üzenetére
Nem literben érdemes számolni, hanem rövidtávon Ft/km üzemanyagköltségben.
Illetve hosszú távon a fenntarthatóságra tekintettel a teljes szén-dioxid kibocsátás/km-rel is illik számolni, amiben villanymotoros autónál benne van természetesen az áram előállításakor kibocsátott szén-dioxid. Sőt az autó gyártása-, illetve az életciklus végén az újrafelhasználás, hulladékkezelés során a szén-dioxid kibocsátása elosztva az autó által megtett (várható) km-rel.
De pont a SUV divat mutatja, hogy az autósok többségét sem a fenntarthatóság, sem a költség nem érdekli igazán: drágábbak, környezetszennyezőek és többet is fogyasztanak, mégis (szinte) csak ezeket veszik. -
válasz
7Heads Drago
#83
üzenetére
Hogy valósul meg a környezetvédelem, ha a fogyasztási adatokon nem észrevehető.
Észrevehető lenne, ha a gyártók nem játszanának a mild hibridekkel.
Az elektromos rásegítés csak erőteljesebb gyorsításkor működik.
Ekkor a szükséges nyomaték egy részét az elektromos motor termeli meg. Ezzel a benzin motor terhelése csökken, a gyorsítás alatt alacsonyabb a megnövekedő környezet szennyezés (m)értéke.
A gyártónak nem a fogyasztás mennyiségével van a gondja. A környezet szennyezéssel.
Tehát kisebb és/vagy gyengébb motort tesz az autóba. Papíron a fogyasztás i alacsonyabb, de a környezet károsítás bizonyosan alacsonyabb. A valóságban attól függ, ki nyomja a gázpedált.
Az előző munkahelyemen volt 6 darab, Fieszta. Városi közlekedésben az egyik autónak 8 liter körül volt a fogyasztása, a másiknak 14. Miután megcseréltük a 2 autó vezetőjét, a fogyasztások is cserélődtek a vezetővel.A nap találós kérdése. Vajon melyik vezetőt zárták ki már a kötelező biztosítás megkötésének lehetőségéből?
-
válasz
7Heads Drago
#89
üzenetére
Miből termel? Attól hogy előrébb gurulsz 5 métert?
Ugye, a rekuperáció nem attól függ, hogy mennyit halad előre a jármű.
Attól függ, hogy az adott sebesség elérésébe (gyorsításba) fektetett munka, mekkora részét lehet vissza termelni az akkumulátorba.
A teljesen elektromos hajtású autók esetében a leghatékonyabba rekuperáció. A Tesla esetében a hajtómotor termeli vissza az energiát. A többi gyártó, külön generátort használ ehhez. A mild hibrid járművek esetében a legrosszabb a hatásfok. Azon túl, hogy az akkumulátor inkább csak kondenzátor, A visszatöltés fékező hatása, a kis teljesítményű generátor okán, csak fékrásegítés.Más:
A teljesen elektromos járművek esetében "alapjáraton" (Nem röhög! A VW esetében, be is kell "indítani" az elektromos motort.) "álló" mágneses hullám van a motorban. Ez akadályozza a gurulást előre és hátra. A gázadáskor kezd forogni a tengelyt hajtó erő.
Általánosan elég a jármű egy helyben tartásához. Nagyon meredek lejtőn a kéziféket használni kell, ha nem automatikus a rendszer. -
Alaaf Pi
őstag
válasz
7Heads Drago
#89
üzenetére
Amit abba beletesz, majd vissza. Sokkal kevesebbet fogyaszt így. Valamint írom, másfél kilométert tud tisztán elektromosan. Egyben is, araszolva is. Az egyéb fogyasztóknak ott a 12V-os akku.
-
Alaaf Pi
őstag
válasz
7Heads Drago
#83
üzenetére
Észrevehető. Csak éppen ez tényleg csak deciket. Ahogy írtam, pár százalékot hoz. És mivel a szabályokat a WLTP valamelyik ciklusával validálják, ott sokat ad, mert az átlagsebessége a teljes 3b ciklusnak az állás nélkül sincs 50km/h. És kb. 30 km/h sebességig ez a megoldás itt képes tisztán elektromosan hajtani. Viszont! A Stellantis ugyanezt a hajtást egy másik akkuval és másik DC/DC konverterrel pakolja PHEV-be is majd az STLA-M platformon. Amivel WLTP szerint 1000+ km/h hatótáv jöhet ki. Ami reálisan is egy normális táv lesz a Grndlandben rendes autópálya tempó esetén is. És nem lesz 2,1 tonna, mint a normál hatótávú BEV.
A papíron szereplő fogyasztás egy elcseszett valami, de lehet megköszönni a bürokratáknak és politikusoknak. A régi, három sebességnél mennyit fogyaszt megoldás egyszerű volt, de nekik kellett valami profil szerinti "valóságos", majd arra kezdtek el jogszabályi korlátokat felállítani. Ezek a ciklusok nem rosszak, ha csak arra használják, amire valók: motorok összehasonlítása egy reprodukálható terhelési görbe alapján, nem csak fix pontokban. Ugyanis úgy senki nem fog vezetni a valóságban.
Araszolás közben úgy tölti magát, hogy visszatáplálja a kevés mozgási energiát is. A kicsi akku ilyenkor jó. Plusz az araszolás során nincs igénye a benzinmotorra. Ha nem lenne benne, akkor ott végig pöfögne egy olyan esetben, mint amikor vége van a műsornak Kölnben a Musical Domeban, és a parkolóból kijutni 400 méter /másfél óra. Azt a start stop nem fogja tudni lekezelni. -
helixP
nagyúr
válasz
7Heads Drago
#65
üzenetére
Nekem elindulás után egy rövid ideig nem engedi a startstoppot, de egyértelműen jelzi mikor aktív a funkció.
Észre se veszem. Mondjuk automata a sebváltó. -
Alaaf Pi
őstag
válasz
7Heads Drago
#59
üzenetére
Nem felejtem el. Az alacsony fordulaton nagyobb terhelés nagyon jót tesz a motornak tartósan. És a fogyasztás nem egyenesen arányos a fordulatszámmal.
#60: ha a motor nem önindítóval, hanem a motor felső holtpont után kicsivel megállításával, és abban a hengerben a keverék gyújtásával üzemel, akkor sem az akkut, sem az indítómotort nem terheli túl.
#64: szerintem a tesztelő és közöttem én ismerem jobban a Stellantis féle MHEV rendszert. Szóval felesleges idézned. -
.Szaki.
addikt
válasz
7Heads Drago
#60
üzenetére
"Cserébe nyírja az akkut meg az öninditót.
"
Az MHEV-k viszont nem. Egyébként legjobb tudomásom szerint mindegyik autóban kikapcsolható ez. -
direwolf
őstag
válasz
7Heads Drago
#60
üzenetére
Ha MHEV-ed van, akkor nem nyírja az önindítót a start-stop.
-
direwolf
őstag
válasz
7Heads Drago
#49
üzenetére
Egy 20V-os kézi csavarbetekerő tud több, mint 40Nm-t. Az MHEV 48V-os rendszere miért ne tudna segíteni akkor amikor a benzinmotornak sincs sokkal több pl. ~1000-es fordulaton?
De abban egyetértünk, hogy ez nem a 2+ tonnás monstrumokban hasznos, inkább a kisautókban. Pl. S-Cross szárazon 1,3T, vagy a Swift kevesebb, mint 800 kiló! -
Alaaf Pi
őstag
válasz
7Heads Drago
#47
üzenetére
De meg tud tenni.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
7Heads Drago
#48
üzenetére
A benzinmotort. Tudod, üzemanyaggal megy, szikrával gyú't.
Persze, hogy gyorsabb, csak épp 2x annyit eszik. Ki lehet váltani a MILD-ot egy kis turbóval, a gyakorlati haszna mindkettőnek ugyanaz: Plusz nyomatékot és lóerőt ad az avval nem rendelkező motornak. Csak míg a MILD az amúgy lassításkor elmenő veszteségeket hasznosítja, a turbónak + nafta kell. Nem atomfizika ez, nem értem miért felejtették látszólag el az emberek...
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- iPhone 13 128GB 92% (1év Garancia)
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA A-Data 650W
- Apple MacBook Air 13 M1 8GB 256GB magyar bill 1 év garancia
- Macbook Pro 2019 Laptop A2141 i9
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
"

