-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
-
CyberPunk666
senior tag
válasz
Geresics #103073 üzenetére
Én örülök, hogy 300-zal kezdtem. Majdnem biztos, hogy már nem élnék, ha vettem volna egy 600-as gépet.
Bár saját nem volt, csak próbáltam nagyobb gépeket, de irdatlan nagy a különbség.Mentett már meg a hülyeségemtől, hogy a kicsi gép nem ért oda időben, ahol a baj lett volna...
Meg a megcsúszások, elnézések egy erősebb gépen könnyen jelenthettek volna esést. Ezzel a géppel egy gázra rátépés is csak olyan, hogy éppen csak sok és nem ugrik ki azonnal, ha hibázol. Besokall, de csak a korrigálható tartományban.
Szerintem az is sokkal jobb, hogy kevesebb dologra kell figyelni és lassabban történnek a dolgok, de én mondjuk sportosan és állat módjára közlekedem (igen, donor vagyok).
Meg nekem mondjuk előtte nem volt autóra sem jogsim.Ez nyilván egyénfüggő, de életem egyik legjobb döntése volt kicsin kezdeni és betartani a fokozatosságot és ha nem a fórumhuszárokat nézzük, akkor mindenki, aki tényleg komolyan vehető (versenyzők, oktatók, szakírók...) mindenki azt mondja, hogy rendesen megtanulni is csak így lehet.
Szoktam látni pályán, hogy a 600-as slick gumis, gumimelegítős gyerek nem képes egy értelmes kanyarodásra...
Én vezetéstechnikai tréningeken is voltam, még a jogsi előtt. Az első méteremet is ott tettem meg.
Nagyon nagyon ajánlom, a jogsi előtti tréninget is!Aztán pedig szerintem a terepezés messze hasznosabb, mint bármi más. A jogsi előtti bevezető után ezt raknám a sorba és csak utána az alap aszfaltosat. A terepesen motorozásnak köszönhetem, hogy még nem estem, pedig volt pár meredek helyzet. Indult az eleje, a hátulja, volt amikor egyszer hirtelen a térdemen éreztem a motor súlyát.
Bocs a szófosásért, de régen írtam, szóval most bepótolom, ami kimaradt
Jah mielőtt elfelejtem: Kakucs valaki múlt vasárnap? hogy időben szóljak.
-
LustaDick123
tag
válasz
Geresics #103115 üzenetére
Nem szeretnék a megmondóember szerepében tetszelegni, de nem azért kaptad az ívet, mert 150-nel szeretnél menni, hanem mert olyan motort keresel, ami gyakorlatilag nincs. Tudsz venni olyan motort, ami tud egész nap, tartós 150-et autópályán (írták is, hogy az már FJR szerű motor: milyen motorja is van Runnernek?), de az nem tud átmenni árkon-bokron bütykösgumin mindenen.
Pehelykönnyű, terepképes, felpakolható, autópályán tartós 150-et tudó motor nincs. Vannak nagy, terepképes endurók, pl. a KTM kínálatában, de azok felpakolva már nehezek az általad favorizált kategóriához képest. Ezek a motorok nagyon jól néznek ki a youtube videókon, ahogy ugratnak velük,de ugye ott komoly stáb van az ilyen-olyan világbajnokok mögött és nem is biztos, hogy elsőre ugrott át mindenen vele.
Hiába tudják ezek a motorok a kívánt 150-et elérni és akár egy-egy 400 kilométeres szakaszra tartani, de el fogsz fáradni, mert nem erre van a motor kitalálva. Szinte mindenki ezt írta neked abban a fórumban, de ne menjek messze kettővel a te hozzászólásod alatt is vendingo is pontosan azt írta, amit a többiek. Minden motornak van egy kényelmes tempója és óhatatlanul is beáll oda emberfia, mert ott stresszmentes.
Szerinted BIKE-R miért „szívatta magát” a DRZ-400 nyergében Magadanig meg vissza a végeláthatatlan hosszú egyenes orosz aszfaltos utakon? Aztán miért csinált gyorsan egy motorgenerált valahol Szibériában, mikor egyszer nem nézett ré az olajszintre és beállt a motort (90 helyett valami 110-et ment vagy hasonló és a motort megette a blokkban lévő valami 1.5 liter olajat).
Ha autópályáztál már hosszút (nem, a 400km autópálya az nem hosszú), ami tartott 15-18 órán át és mentél 1000-1500 kilométert, akkor tudhatod, hogy még egy kényelmes kocsiból sem tudsz kiszállni olyan zombi vagy. Én volt, hogy leszálltam a motorról és azt sem tudtam hol vagyok, gyakorlatilag nem tudtam egyenesen menni 16 óra autópálya után. Erre, ahogy mindeki írta az kell, hogy kényelemben, stresszmentesen tudja haladni nagy átlagsebességgel és nem nagy csúcssebességgel. A tartós 150 nem ez, hidd el, próbáld ki.
A „felugrok Pécsről Pestre” esetben pedig kb. 15 percet nyersz, ha 150-nel mész 130 helyett. De ha messze mész is, akkor is 1000 kilométerenként nyersz kb. 1 órát tartós (ami gyakorlatilag átlag, mert nem számolunk a lassításokkal, stau-val, fizetőkapuval, határral stb.) 150-nel 130 helyett, ami elhanyagolható különbség. Gyorsítasz, fékezel, stressz, több üzemanyag, gyakoribb tankolás és máris buktad az előnyt. Még kocsival is.
-
LustaDick123
tag
válasz
Geresics #103129 üzenetére
Ezekkel már kompromisszumot kötsz valahol, mert terepre már nehezebbek, autópályára pedig libikókák… Egy Land Rover terepjárását akarod egy nagy utazólimuzin autópályás tempójával.
De mint írtam, próbáld ki, azután rájössz, ha a motor bírná is te nem fogod, mert a motor nem arra van kitalálva. Lehet vele menni 150-nel egy egyenesben két falu között, ez nem összekeverendő az egész napos, tartós 150-es autópályával.
-
vlevi
nagyúr
válasz
Geresics #103129 üzenetére
Tenerével sem fox tudni tartós 150-t tartani.
Nekem 650 V-Strom van, és azzal sem lehet. Folyamatos 8000 körüli fordulatot a motor sem szereti, és én sem érzem jól magam rajta ilyenkor.
120 körüli utazósebességgel viszont a világból kimegy, és teljesen pihenten szállok le róla (na, jó, azért annyira nem). De ezt kipróbáltam.
Múltkori osztrák túrára odafelé húztam neki rendesen, még csak nem is 150-et, hanem inkább csak 140, de nem élveztem, végig autópálya volt, és valahogy nem esett jól. Pedig az csak egy Nyíregyháza-Kőszeg odaút volt. 1 hét múlva visszafelé, délután indultam haza, Rábafüzesről, úgy, hogy már aznap megvolt kb 300km osztrák kanyargás. Hazafelé szándékosan nem téptem a száját, 120 körüli utazósebesség, kb óránként megálltam kinyújtózni, és amikor hazaértem, akkor nem éreztem mosott szarnak magam, másnap már indultam volna továbbb
Egy ezredesre (1000 V-Strom) azért kíváncsi lennék, hogy mire képes "tartós" 150-el. Annál ui. már a motornak sem gond, mert erő van benne, a fordulatszáma is jóval alacsonyabb, és a 200 körüli végsebesség sem annyi, amennyit a blokk tud, hanem amennyire az elektronika leszabályozza. -
vlevi
nagyúr
válasz
Geresics #103160 üzenetére
Ugyanezt a cikket olvastam én is néhány napja.
De még azelőtt, mielőtt ezt a cikket olvastam volna, én is pontosan így voltam vele, hogy van egy fordulatszám tartomány, ahol "jól érzi" magát.
A motorom kb 15 éves, aminek a maximális fordulatszáma 105000, max teljesítmény 8800-as fordulaton. Ez alapján a 6000 körüli, vagy kicsivel az alatt az optimális. Ez pedig valóban a 120 körüli tempó. -
runner 125
nagyúr
válasz
Geresics #103144 üzenetére
Egyébként megint az van, h az Eu-ban kb. legmagasabb ÁFA országaként 300.000ft-tal olcsóbb Németországban még ilyen tré árfolyam mellett is ugyanaz a CRF450L
Az ötöd annyi átlagkeresettel bíró országként nekünk belefér..
De nem sír a szám, csak bosszantó."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz
Geresics #103204 üzenetére
..lehet te jobban vágod ezt a kategóriát, én azt R1200GS Rallye néven találtam, legalábbis hahun így árulják.
Az ülés nekem is feltűnt h jóval kisebb, már majdnem 1 személyes. Asszem azt ledobnám róla. A két személyes pufibb valahogy jobban illik rá. Gondolom átpakolható.
mod.
Baszki, úgy írok már róla, mintha holnap mennék érte.
Lassan már olyan lesz ez a motorozásom, mint kb zoknik. Kék, fekete, öltöny, boka.. Szóval a VFR és a robogó nem megy, kéne mellé egy GS és egy faxa nem üzemórás enduro is. Asszem ez még nem túl durva kívánságlista.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Geresics #103432 üzenetére
Félreérted senki nem mondta, hogy baj (szerintem legalábbis... bárki nyalhat motorral ha felülsz bevállalod...), itt azon van a hangsúly, hogy ahogy Dodor előtudja magát adni annak fényében kicsit ironikus a dolog.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
zgospel
őstag
válasz
Geresics #103436 üzenetére
Az összeset nem fogom tudni felsorolni, meg TLDR is lenne, inkább apróságok, amik igazából kezdőknek tökmindegy mert több mint amit addig tudott. Nekem is mindegy volt 2-3 éve, de azóta fel-feltűnnek a féligazságok is, mindenhol
Két dolog ragadt meg főleg, az egyik nagyon, amikor azt mondta hogy a nyeregből kiülve kanyarodni közúton veszélyes és senkinek nem kéne ezt csinálnia. A slussz poén hogy pont Dodor egyik videója alatt ment bele ebbe
Kiülve ugyanahhoz a kanyarsebességhez kisebb dőlésszög kell. Tehát biztonságosabb mintha nem ülnél ki és mélyebbet döntenél, stabilabb a motor. Nem kell lelógni hozzá a motorról, nem arról van szó, fél seggel kiülsz meg felsőtesttel rádőlsz a kanyarra és már jó is vagy, túramotoron, nakeden, sportmotoron, mindegyiken működik, országúton, városban, mindenhol
A másik ami megragadt az ellenkormányzással volt kapcsolatos, de arra már nem emlékszem pontosan, de az megmaradt bennem, hogy nagyon megtévesztő volt amit írt.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Novics
senior tag
-
veze
őstag
válasz
Geresics #103468 üzenetére
a kereket fékezi a fék, vagy fékezi a motorfék a gumi és az aszfalt közötti surlódó erő forgásra kényszeríti a kereket , amit a kompresszió fékez ( váltó áttételen keresztül, nyilván minél alacsonyabb fokozatban van a váltó annál nagyobb (surlódó)erő szükséges a dugattyúk forgatásához, ergó annál jobban fékez(ne) a motorfék. Aztán van az az alacsony fokozat ami már alkalmatlan lehet motorfékre mert eleve inkább megcsuszna a kerék)
Ráfutok nyálkás vizes úttestre, falevelekre, vízátfolyásra stb Az aszfalt és a gumi között egy pillanat alatt átrendeződik a tapadás, a kerék akár úgy is dönthet hogy nem gördül tovább inkább megcsúszik, mert lecsökkent a súrlódó erő immár nem biztosít akkora tapadást az úttal, ami a blokk megforgatásához (motorfékhez) szükséges lehet.
Hogyan nyilvánul ebben meg az, hogy segít nem blokkolni a kereket, ha nincs abs? csak az segít ha a kuplungot gyorsan behuzza megszakítva a hajtásláncot ezzel.
Az abs itt azonnal beavatkozik , ha nincs motorfék hatása alatt a kerék akkor engedi gördülni, ha igen és az továbbra is fogja, akkor semmit nem ér, mert hiába gátolná a blokkolást ha a motorfék megfogja.[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz
Geresics #103489 üzenetére
Csepelen van az OMV-nek a telepe, odáig hajóval jön az anyag, és ha minden igaz a csepeli telepen adalékolják. Nekem egyszer egy OMV kutas azt mondta hogy az alap üzemanyag MOL-os a MaxxMotionök pedig az osztrák üzemanyagot tartalmazzák (amit Csepelen adalékolnak be).
De ahogy nézem mindannyiunknak mást mondtak
Kéne írni nekik egy levelet, hátha válaszolnak és megtudjuk hogy mi a hivatalos verzió.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz
Geresics #103493 üzenetére
Valószínűleg amúgy igazad van, az oldalukon ezt találtam. Ebből az derül ki hogy Budapesten tuti saját OMV cuccot kapni, de az nem hogy csak a prémiumra vonatkozik-e
Találtam még egy 2001-es hírt:
"Az OMV Hungária jelenleg is hoz be üzemanyagot Magyarországra, de bizonyos régiókban a cég - hasonlóan a többi hazai forgalmazóhoz - a Mol Rt.-től veszi át a benzint és a gázolajat."
Nem nagyon lettünk előrébbhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
z123456789
addikt
válasz
Geresics #103489 üzenetére
"Az OMV kutak híresek arról, hogy ők nem a MOL-tól veszik a benzint, ezért jobbak az üzemanyagjaik, mint a többi kúton."
Bár nem motorral, de autóval elég hosszasan teszteltem az efféle felvetéseket. 0 változást érzékeltem táltos, nem táltos, molos, omv-s, shell-es, agip-os benzinek között. Azóta csak MOL-on tankolok 95-öst.
Hosszútávon fogom majd tapasztalni a rossz, jó összetételt? OK. Mennyi az a hosszútáv, hogy változást érezzek a silányabb üzemanyag miatt?
Szóval egyelőre az én tekintetemben ez egy baromság.
Annyit hozzá tennék ehhez, hogy keleti autóm van, és benzines, 95-ösre tervezve. Ergo lehetséges, hogy más gyártmánynál, más üzemanyaggal valóban vannak különbségek. Mindenesetre én nem hiszek benne.Motorral már csak röviden teszteltem ezt a dolgot a 3 kútnál (Mol, shell, omv). Szintén MOL 95-nél maradtam.
(#103520) geresics
Szintén a tiéd a következő hsz, amit érdeklődéssel figyelek, szóval sorry, nem kekeckedés, de erre is reagálnék, pusztán kiváncsiságból.Tényleg jó lett, tetszik, pedig nem vagyok egy túra fan. A távoli felvételek, vajon hogy készültek? Látott egy szép tájat, előre ment, letámasztotta az állványos kamerát, visszament, és újra járta az útvonalat? A drónos felvétel, milyen drónnal készült, és ki irányította? Régebben volt egy nyomkövetős drón projekt, ez manapság már létezik, és elérhető halandók számára is?
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz
Geresics #103525 üzenetére
Király, jó lehet egy ilyen kütyü.
Igen, azért is kérdeztem az állványt, mert láttam a videóban, hogy letette valahova.Benya:
természetesen motornál addig tűrtőztettem magamat, amíg a teszt ment. Kíváncsi voltam van-e különbség a fogyasztásban.Azért is írtam hogy nagyobb kutakat néztem, a kis magánkutakra nem járok. A nagyobb cégeknél meg nálam ugyanaz jön ki.
Hasonló körültekintéssel végeztem a tesztet én is, csak nem akartam leírni. Ca. 40 000 km alatt van erre idő.
Minden fajta üzemanyagból 3x tankoltam tele az autót, hogy releváns mérés legyen, adott anyagból, és teljesen kiürüljön az előző fajta benzin.A knock sensor mondjuk pont betalált, mert nálam egy ideje ennek a jelzésével van gondom, szóval le is húzhatjátok a véleményemet, mondhatni most köptem szemen magamat.
Bár ez maximum az üzemanyag minőségre fogható, mert a fogyasztási méréseim ennek tekintetében is ugyanazok maradtak. És egyébként én szinte biztos vagyok abban is, hogy ez a kopogás érzékelős bajom sem az üzemanyag minőség miatt van, de le nem írom, pláne hogy autós dolog.
-
Maxell014
senior tag
-
vendingo
veterán
válasz
Geresics #103547 üzenetére
Anna még az SV előtt pegasokat is néztem, mert fika áron dobálták őket, konkrétan 300-nál kezdődött az alja. Ez nagyon megragadt bennem, meg az is, hogy egy foskupacvolt mind. Az újak már jobbak, tetszettek nekem is, nézegettem őket futólag az At előtt.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- A Frontier maradt a leggyorsabb szuperszámítógép
- Elektromos cigaretta 🔞
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Akciófigyelő: Már 70 ezer forint alatt a Xiaomi felmosni is képes porszívója
- Macska topik
- Particionálás
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- További aktív témák...
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg