-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
angyalpc2
aktív tag
válasz
rob210 #88054 üzenetére
Mikor rájöttem, hogy a tankcső és a szellőztető csövére rá tud ülni vagy 1-2 kg sár, akkor már mindegy volt, elindult.
Most hogy mosom, talán még jobban rohad...Most kellene megcsinálni még amíg van anyag...és csak felületi pergés.
Motorháztető oldala a merevítésnél dettó. Fura helyek. 17 éves kocsitól mondjuk nem rossz -
Scale
őstag
válasz
rob210 #88058 üzenetére
Nagyjából szerinted milyen intervallumban van csak az anyagköltség egy ilyennél? A leírás alapján te is ezt gondolod a hibásnak?
Illetve a másik kérdés ha ilyen hangja van akkor még feltehetőleg ha van tapasztalat ezzel vagy tudható esetleg, hogy mennyit megy el a saját kerekein?
[ Szerkesztve ]
-
Scale
őstag
válasz
rob210 #88060 üzenetére
Ilyen ártól féltem, de lehet emlékszel a kocsimra, 2 éve volt lassan utoljára nálad akkor is már azt mondtad hogy nem éri meg azt amit rá kéne költeni és akkor még a féltengely szóban se volt. Váltóolajra úgy emlékszem ratoltottel, cserélni akartad csak tiszta golt, legalábbis emlékeim szerint de ugye van egyéb más gondja is motorügyileg.
A másik kérdésre esetleg tudsz írni, hogy szerinted így mennyit gurul el ha már ilyen hangja van? Nyilván nem egyszerű kérdés de te jobban ismered ezeknek a lelkét hogy mennyit bírhat még el kb.
-
diablo1984
veterán
válasz
rob210 #88067 üzenetére
Kipróbáltam, már süllyed a segge, de lefullad, nem pattog a kuplung közben, hogy van fogás, nincs fogás, csak ahogy kezd fogni úgy csökken a fordulat és lefullad. Akkor ez jó.
Megjött a gyáru vezérlésszett hozzá, a gates gyártotta, gates+ renault logó van még a szíjon is, görgőkön is, a vízpumpa bubis fóliában a dobozon belül, az sima renault, vagyis mást nem láttam a csomagolás alatt.
Az okoskerék az azt hiszem delphi- renault ha jól rémlik.
Kap még gyári renault fagyállót, elring szimmeringeket(bár a szerelő azt mondta, hogy ha nem könnyezik, akkor nem nyúl hozzá), gates hosszbordást, ha a gumis szíjtárcsán látnak valamit, akkor az is cserés lesz.
Remélem 5 évig nem lesz ezekkel gond. -
diablo1984
veterán
válasz
rob210 #88070 üzenetére
Akkor amit mondott, hogy ha nem könnyezik, akkor a gyári 11 évesen is jobb mint az új elring szimeringek, akkor az kamu lehet, hogy 100+áfa munkadíjon az nem fér bele vezérléscsere során, mármint hogy a megvett szimmeringet lusták belerakni? Mert én megveszem mindenképp, mert szeretném, ha 5 évig ezzel a részével nem lenne gond. A szolenoidot meg majd akkor cserélem ha vezérléscsere után bezörög bármikor, akkor úgyis pár perc alatt cserélhető.
Amúgy tényleg én sem értem, az okoskerék le lesz véve, még 2 bordáskereket kell levenni, kirángatni a szimmeringeket és tapintatosan berakni az újakat, nem megcsípni semmi részét, nem ördöngősség, szétszedett vezérlésnél, szerintem max 10 perc többlet, nem?[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz
rob210 #88073 üzenetére
Ilyen alapon félnem kellene attól, hogy ők is félnek megbontani a cuccokat....
De hátha nem cseszik el.
Én is soknak tartom a munkadíjat, de kikötöttem, hogy viszem az alkatrészt hozzá, mert listaáron számláznák tovább nekem, más meg nem is vállalná "hozott" anyaggal, így amit kb egyik helyen megnyerek, a másikon elveszik, patthelyzet, de remélem 5 évig bejár ez a tortúra, nem kell hozzányúlni hamarabb. -
diablo1984
veterán
válasz
rob210 #88070 üzenetére
Tegnap vittem el, ma hívtak délben, hogy kész az autó. Végül egy hosszborgás feszítő is kellett bele, mert elég rotty állapotban volt már az is. Vittem még tegnap 3 liter tömény gyári renault fagyállót, 5liter desztvizet hígítani, nehogy csapból hígítsák...
Értw mentem a kocsiért, kint állt az utcán, kifizetem a 100+áfát munkadíjra, kérdezem, hogy a bárditól kölcsön kapott vezérlésrögzítő készlet merre? Mondják a csomagtartóban a többi cuccal.
Benyitok a csomagtartóba, látom az új szimmeringek még mindig újak, tömény fagyállóból 2 dl van, desztvíz hiánytalan, mondom f@sza.Beindítom az autót, valami villanyautó hangja van, lehet be kell még járódni a görgőknek és a szíjnak, felpattintom a motorteret, azt hittem lemegyek hídba, a szelepfedelet le sem vették, így pasztázni sem pasztázták, a kiegyenlítő tartályban valami foltokban rózsaszín és sárgás lötty van és valami lepedék úszkál benne, nagyon nem így néz ki 5,3liter friss fagyálló, nagyon nem
Szóltam a műhely tulajnak, hogy mi a pics@, mondta, hogy elfelejtette a munkalapra ráírni, így a szerelője sem csinálta, de miért kell az, úgysem olajos... mondom, igen, a szívósor teteje az nem, de alatta az egészfedél egyöntetű olajpára, ezért is mondtam, hogy kell. Mondta, hogy hétfőn vigyem vissza és megcsinálják. Mondtam neki, hogy ahhoz a vezérlést is szét kell szedni, mert nem olyan egyszerű dolog, hogy pikk-pakk megvan, de mikor az ajánlatot is kértem, akkor is mondtam, hogy így kell.
Ezek után kíváncsi vagyok a hétfőre, mert a szimmeringet nem is mondtam neki, a fagyállót meg itthon láttam( a 3 liter volt kedvezménnyel 9e ft, besírok), de hétfőn mindent elpanaszolok neki, mert ez így nonszensz, 2 munkát csinálnak 1ből, ráadásul a vezérmű tengely vége is új kupakokat kapott, a régiket ahogy láttam csavarhúzóval kitépték, így remélem, hogy az újaknak van visszabontásban értelmesebb és épségét megőrző módja..
Sírni tudnék, egyszerűen hihetetlen.
Az autó csendesebbnek tűnik alapjáraton, fordulatom mint a csapágyas generátor olyan hangja van, hidegen menve 1x megilyedtem, mert olyat rántott az autó, mintha valaminek neki mentem volna, de utána nem jött elő....
Komolyan megőrülök.... hétfőn vihetem vissza, és izgulhatok, hogy mit fognak elcseszni rajta, mert ezek szerint a gazdával hiába beszélek meg valamit, ha a szerelő nem úgy csinálja(még tegnap délután a szétszedett autónál is mondtam a szimmeringet, hogy cseréljék, azért csak 11 éves....). Ideges vagyok, a hétvége kevés lesz, hogy békét leljek.... -
forceberg
veterán
válasz
rob210 #88103 üzenetére
Anno, egy másik fórumon évek óta ajánlott szerelő is cserélte nekem úgy a fagyállót, hogy mivel úgysem jön ki mind, ezért, csak ami kiment a vízpumpánál, annyit folyatott ki, majd feltöltve az új koncentrátummal, ha még fért bele, akkor öntött vizet.
Most nincs előttem a vízrajz, mennyi van 1.5dCi-nél a vízpumpa szintje alatt?http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
diablo1984
veterán
válasz
rob210 #88100 üzenetére
A fagyállót az sejtettem, de komolyan mindent szájbarágósan kell mondani, utána én leszek a hisztis, pedig csak egy alsó vízcsövet kellet volna lehúzni hogy a vízhűtőből is kifollyon, ami bent marad a fűtőradiban, az bumm. De ez nem friss fagyálló így ez 9e ft kib@szva az ablakon, legalább hozzá se nyúltak volna a vízhez, így pocséklás az egész, pláne majd 3 liter- 70fokost belevertek a 2, 5liter - 35fokosra kevertbe, áh, nem találok szavakat.
Az a vicc, hogy amit eddig csináltak az autón, az semmi volt ahhoz képest amit csinálni kellett volna, mert a szelepfedél az ehhez képest brutális bontással jár, ami időigényesebb sokkal, de már előre félek tőle, hogy majd beleszarnak a szívósor lyukaiba és a szelepfedél alá az olajba, aki ilyen munkát csinál mint ami a vízzel is volt, az inkább ne nyúljon a szelepfedélhez, mert többet árt, mint használ, utána por lesz a szívósorban és az olajban is, ami nagyon hiányzik, mint púposnak a gerincsérv.
Komolyan szétcsesz az ideg.
forceberg: marad benne, a hűtő egy része is alatta van, de mi értelme a vízpumpánál rommá áztatni mindent, mikor tervezetten leengedhető az összes víz belőle és akkor nem lenne minden csupa fagyálló...
Rob: ha közelebb lettél volna, akkor simán átvittem vokna neked, csak 250km-re kicsit megmelegszik a blokk, mire lehűl az már holnap, ezért a távolság kizáró ok, pedig benned még ilyen távolból is jobban megbízok, mint itt a környék szererőiben. Itt is a műhelygazda az tudná, hogy mit csinálna, de nem ő szerel már és ahogy észrevettem nem igazán sok renaultot láttak még(mikor reklamáltam a szelepfedél miatt, akkor szerintem nekem sikerült felvilágosítani, hogy ez milyen bontással is jár)...[ Szerkesztve ]
-
Szoszo94
őstag
válasz
rob210 #88101 üzenetére
Köszönöm
A hajtókarcsapágy az nem az erősebb motor problémája volt csak? Fene egye meg.
Üzemanyagra mennyire háklis egyébként? Néha prémium, egyébként sima B7 mehet bele?
Jövő héten át tudok menni ismerőshöz aknára, akkor alaposan át fogom nézni és megcsinálom amiket írtálLexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
-
Szoszo94
őstag
válasz
rob210 #88110 üzenetére
Nem kérdőjelezem meg
Helyileg egyébként Te merre dolgozol?
Még egy dolog eszembe jutott: a vízhőfok nem áll teljesen függőbe, az előtte lévő jelen áll meg. Fűtés van viszonylag gyorsan, viszont nem tudom, hogy hogyan kell állnia - Lexusban pl. nem teljesen középen. Termosztát hiba lehet, vagy itt is ez a normális?
Meg még egy kérdés, ha már így belejöttemTempomatot utólag beletenni lehet?
[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
-
Xantomas
őstag
válasz
rob210 #88116 üzenetére
Olvastam, és ugyan erre gondoltam.
Ha valahol ilyen tróger alja munkát végeznek, ott nem hogy újra elvégeztetném velük, de még a balhét is kiverném, hogy az utolsó petákot adják vissza és egy másik szerviz költségét is fizessék ki, ahol helyreállítják amit elbasztak.Világ életemben türelmes voltam mindenkivel, mert… tudom hogy velem is annak kell lenni, de ami körülöttem levő világban folyik, napról napra kicsapja a biztit, különösképpen az elmúlt 3 évben. Ennek köszönhetően, egyre radikálisabban beleállok az összes tróger, lusta linkbe. A minap már figyelmeztetett a feleségem, hogy fogjam vissza magam, mert egyre közelebb vagyok hozzá, hogy meg fognak verni.
Egyre frusztráltabb mindenki, s megy lejjebb a szint, mert mindenki azt látja, hogy a másikhoz mérve, többet csinál, s az jár jobban, aki linkel, s átbassza a másikat, de ezek után még sincs következménye. S ezt egyre pofátlanabbul teszik.
S le sem írom, hogy a kollégák által ajánlott, a cég közelében levő szervizzel, hogy jártam… csak jobban felhúzom magam. Anyagi károm nem lett, csak az a hidegvér, és rutin ahogy kezelték a helyzetet, az…Szerintem te nem is sejted, mennyire összetehetjük a kezeinket, hogy te még nem adtak fel, s elvből nem adsz ki szart a kezedből.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
johnny576
csendes tag
válasz
rob210 #87361 üzenetére
Hétvégén nekiálltam, kicseréltem a tömítéseket [kép] , kipucoltam a fojtószelepet és alapjárati motort. Azóta nem fulladt le és nem tartott indokolatlanul magas alapjáratot üzemmelegen. Viszont továbbra is fura, hogy 0 fok körüli hidegindításnál alig magasabb 1000-nél az alapjárati fordulatszám. Ez így normális? Ilyen beavatkozás után van valami tanulási procedúra? Vagy meg kellene oldania magától?
(szerelés közben levettem az akkusarut, szerelés után pöccre indult, hibalámpa nem volt és most sincs)Más. Üzemmeleg alapjáraton kicsit ingadozik a fordulatszám, meg periodikusan beremeg a motor. Ez lambda szonda lustulás? Csak 117 ezer van az autóban...
-
diablo1984
veterán
válasz
rob210 #88159 üzenetére
Igen, láttam a facebookos csoportban. Miben, hogyan jelentkezett a vezérlés elrakása?
Mióta megvettem az autót, nyomatékszegényebb helyzetben valami rezonált benne, most a vezérléscsere után eltűnt. Létezne, hogy az okoskerék tudta ezt a rezonáló hangot kiadni? Érzésre talán jobban harap, viszont araszolásnál, gázadás-elvét-gázadás esetén kissé hajlamos rángatni..... -
diablo1984
veterán
válasz
rob210 #88161 üzenetére
itt a képen milyen tiszta a szelepfedele. Az enyém full retek, azt mondták, nem mossák le, mert az is mennyit árt, meg beázik, stb, így összerakták retkesen, így elég lesz majd kiszúrni, hogy mi az új és mi már őskövület rajta. Majd ha egyszer lesz időm szétszedem és eltakarítom normálisan, de fájó, hogy vannak szerelők akik vastagon fogott munkadíjakért sem.....
Én viszonylag kevésbé pörgetem az autót, pályán is majd nyáron megyünk Horvátba, akkor lesz hosszan magas fordulat, szerintem akkor fog megindulni az olajszivárgás a kritikus pontokon, addig joggal érezhet a szerelő hisztisnek engem, hogy nem voltam megelégedve a munkájukkal, de én nem így érzem. -
Somatom
veterán
válasz
rob210 #88168 üzenetére
A München gyűrűt lezárták baleset miatt, ezért nem a szokásos útvonalon jöttünk haza. Azt mondták, hogy tipikus csempész útvonal, ezért felügyelik. Teljesen normálisak voltak. Benéztek az ülések, szőnyeg alá, de látták hogy csak hazamenősek vagyunk, úgyhogy nem volt komoly szétszedés.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
diablo1984
veterán
válasz
rob210 #88161 üzenetére
Sírni tudtam volna múlt pénteken, ma már röhögni a kínomon, az új okoskerék is kerregett ma délután....
Megrendeltem az új szolenoidot is... hihetetlen, kéri a lelkemet is ez az autó, nem kizárt, hogy a szolenoid járja a végét és az kerregteti az okoskerekeket, kizárásos alapon másra már nem tudok gondolni.
Jól gondolom? -
zaskar
senior tag
válasz
rob210 #88175 üzenetére
Kihúztam a nívópálcát, az olaj tisztának látszik. Amikor hideg motornál a kiegyenlítőtartály sapkáját letekerem, nagy nyomást enged el. Ennek állítólag nem kellene így lennie. A szerelők is azt mondták, hogy fújja fel a csöveket, tehát nagy nyomás van benne. Van még tőlem 25 km-re egy Renault szaki, de ő csak március végén ér rá. Mindenesetre kivárom mit mond. Látatlanban annyit mondott, hogy a jelek alapján akár lehet hengerfejes is, bár ez a 106 lovasra nem jellemző. Ha mégis úgy döntök, hogy megcsináltatom, akkor hozzá viszem, mert benne megbízok. Csak ezek az olajnyomással kapcsolatos hibaüzenetek ijesztettek meg, mivel ilyet sose csinált még. Az olajpumpát is azért kellett kicserélni anno, mert hideg időben kinyomta az olajat a szűrőnél, de nem olajnyomás gondok miatt.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
rob210 #88200 üzenetére
Köszi!
80% országút, 15% város, 5% pálya az éves futásom.btw. Van kettőstömegű a 2.0 M4R-os Laguna 3-ban?
Illetve fl előtt esélyem sincs FM transzmitter nélkül telefont csatlakoztatni, ugye?
Megvan az első problémám is az autóval. Borzasztó gyenge a rádiójel vétel. A szokásos ingázós utamon eddig ez a rádió a leggyengébb. 24km-ből az eddigi verdáim kb 2-3km-t recsegtek vagy szüneteltek (fixen ugyanazokon a helyeken), de a Laguna kb a felét kussban tölti és csak keres… Természetesen hazafelé ugyanígy, tehát nem random.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
diablo1984
veterán
válasz
rob210 #88213 üzenetére
De akkor a másik sem volt és épp így szólt? Szépen működik amúgy, kapcsol ahogy kell, amikor kell. Csak az olajat visszaengedi ezek szerint. Említetted múltkor a visszafolyás gátló olajszűrőt, az segíthet rajtam? Melyik lenne az, mert a purflux ls 932esen semmi extrát nem látok kívülről sem, a tulajdonságai leírásában sem, épp olyan és azok között van mint a hengst vagy a gyári renault.
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz
rob210 #88228 üzenetére
Igen, full fekete volt, de darabos dolgokat nem tartalmazott. Bár azt sem értem, hogy 3000km-t futott gyári elf olaj mitől tud így befeketedni, de olyan szinten, hogy semennyire ne látszódjon át.
Az opel is hajlamos volt koszolni az olajat, de az inkább besötétedett, de átlátszó maradt, ebből meg olyan folyt le, mint anno az eur2es dízel passatomból 10ezer km után. Ez sem tűnik túl természetesnek számomra....
Új hozzászólás Aktív témák
- Belsős dokumentum az Intel CPU-k stabilitási gondjairól
- Witcher topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Ukrajnai háború
- Spórolós topik
- Óra topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...