-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Telda
addikt
válasz rob210 #67593 üzenetére
Tegnap szétkaptam újra az egészet, megtakarítottam a csatlakozókat. A légszűrőház alatt fut egy merev műanyag cső, nem tudom mi célt szolgál, de mivel az előző szakembör akinél volt, nem pattintotta vissza a helyére, ki volt dörzsölődve és volt rajta egy 1mm-es lyuk. Kinyomtam pasztával, meg még szigszalaggal is leragasztottam. Szépen összeraktam ahogy kell és úgy tűnik megszűnt a hirtelen gázadásra való megtorpanás.
A lyukas cső, vagy a nem megfelelő összerakás okozta azt nem tudom, az a lényeg hogy most jó lett.
Viszont ezzel is csak tovább csökkent a szerelőkbe vetett hitem... -
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #67663 üzenetére
Köszi az infót. Igen, pont ettől félek igazából, hogy mit kapott az évek alatt. Nekem igazából nincs reális érvem ilyet venni, jelenleg egy Toyota P2t használok, de kéne valami izgalmasabb, valami, ami nem egy sima átlag közlekedési eszköz. Bár majd 2 méter vagyok, szeretem a kisautókat, Twingo I-esből is volt egy sokáig. Néztem ebben az ársávban Swift sportot is, sokkal kisebb sajnos belül, plusz abba hátulra beszállni nagyon necces.
Etetése nem tűnik vészesnek a spritmonitor alapján, ott a user átlag 8 liter, min. 7, max 10,5. Nyilván nem egy prius, de nem is ezt várnám el.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
gooool
őstag
válasz rob210 #67663 üzenetére
Ha en Balázs, akkor jelentkezem.
A Clio es Twingo RS nem ugyan az, kiveve, hogy mindkettot valoban szivas szerelni motor teren a kicsi hely miatt.
De a Twingoban levo 1,6-os az a Rob altal is sokat dicsert osi Renault blokk, csak minden tekintetben ugyan ugy meghegyezve, mint az F4R a Cliokban.
Ha tiprod, akkor kajas, de egyebkent esszel kozlekedve pofatlanul alacsony ertekeket tud hozni. En atlagos reggel begurulok a meloba 45km-t, hazafele ugyan ez, de picit rugdosva, megallt 7 liter korul...varosban 10 korul siman ker, de meg egyszer mondom, esetemben egy 2 lityis Clio RS-rol van szo.
Kasztnielemekre tessek vigyazni, mert ritka, mint a megkimelt magyar vese, a tobbi meg atlagos arszinvonal, foleg annak fenyeben, hogy mit tudnak ezek a kis seggraketak.Üdv, Balázs
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #67665 üzenetére
Város, agglomeráció. Pályára nem tévednék vele. Ahogy írtam jelenleg egy Priussal közlekedem, szeretem, imádom, semmi baja, 4,5-5,2 körül eszik a Bp és környékén, még úgyis, hogy alapvetően tempózok, ha nincsenek a gyerkőcök velem. Viszont időnként elmennék erre-arra, kanyarogni, abba pedig sok élvezetet nem ad a P2 (hacsak nem azt, hogy beesik 4 liter alá a fogyasztása. ). Koromnál fogva sem vagyok éppen egy boyracer. 11 körüli fogyasztáshoz tartós fogyasztáshoz azért már pörgetni kell rendesen, nem? Nem mondom, hogy néha nem forgatnám meg a hangja miatt, de alapvetően nem az az életcél, hogy tiltáson gangoljak vele lámpától lámpáig.
Meló miatt azért akadt a kezembe számos nagyobb vas, hosszabb, rövidebb időre (mondjuk úgy 500 lóig), és pont azok karbantartási költségei miatt sem szeretné egy akkora dögöt. Meg bármennyire is szép hangja van egy majd 500 lovas v8-asnak, azért az túlzás közútra szvsz. Turbos darabok kiestek, főleg a korai TSIk az egész VW csoportból, szintén flotta szinten nagyon rossz tapasztalat volt velük. Twingo felé azért mentem el, mert a régit is imádtam és szeretem a pici kisautókat, ha elférek bennük. A hátsó mozgó üléssor pazar, ISOFIX van (2 gyerkőc van, de napi ingában csak 1 utazik velem a jobb egyen). Az RS alapvetően azért lett, mert nagyon mokány kinézete van a domborításokkal, illetve elég dinamikusnak tűnik a súly/Le alapján. A twingo GT nekem valahogy túl alapnak tűnik (bár az üvegtető plusz pont, ha befér a fejem) és talán a 100 Le sem lesz éppen egy táltos.
Clio GT külsőre már alakul, de belül elveszíti a twingo játékosságát. Pl: a Gordini kiadás is valahogy szolidabb lett.
Meganeból a GT is elég jól néz ki, de már ez is turbo-s, plusz azért +200 van rajta a twingohoz képest. Az RS 200 feletti lóval meg már a túl nagy kategória napi lötyögéshez.
MC Pite: van egy hybrid Auris asszonynak, 215/45 R17-eseken gurul gyárilag. Szerintem elment az eszük anno, de én szeretem, viszont valóban nem átgázolós mindenen.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
-
glx
csendes tag
válasz rob210 #67674 üzenetére
Vagyunk itt páran öreg rókák, összedolgozunk. A célszerszámok körbe járnak . Bár ilyen spéci nincs köztük, de kinyomjuk egy előző verzióval.
Lemaradt előző kérdésemből:
lehet valamit javítani a napellenzőkön? Fél 6-ot mutat! Ismerősnek tépőzárat ragasztottak a tetőkárpit - ellenző hátoldal közé. Tart, tart de eléggé gáz a látvány. -
harry
veterán
válasz rob210 #67752 üzenetére
Bár új nekem úgy általában az autózás, így kérlek nézzétek el ha kezdő kérdés, mi az ami ekkora gond 10w40-nél? Amit specifikáció alapján értek ebből, az az, hogy az 5W30 'folyékonyabb' nagyobb hidegben (bár nem hiszem, hogy ez itthon annyira releváns), viszont veszít a kenőképességéből nagy melegben (mert 'folyékonyabb', így kevésbé képez egybefüggő olajfilmet). Ez így nem tudom mennyire pontos, főleg szintetikus olajnál. A 'hideg' érték nem tudom mennyire indokolt, de ilyen logika mentén akkor az 5W40 még jobb lehet, hiszen mindkét 'irányban' tágabb intervallumot fed le, nem?
Autó: ugyan még nincs meg a válasz, de itt ez a kép a kopottas matricáról (+ motortér, sapka) én nem tudom kivenni, sajnos a dátumot sem. link
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
MaXX81
tag
válasz rob210 #67751 üzenetére
Azt nem tudom mivel dolgozni is kocsival járok és meló után egyenesen az autószerelőhöz vittem ahol ott kellett hagyni, majd mikor végzett, szólt telefonon hogy mehetek érte. Légszűrőhöz nem is lett nyúlva illetőleg onnan leágazik egy cső ami a szelepfedélhez csatlakozik, gondolom csak az lett lehúzva. Ha falsot szív azt lehetne hallani is nem?
-
MaXX81
tag
válasz rob210 #67760 üzenetére
Holnap teszek egy próbát ezzel aztán meglátjuk. Már most az van hogy stabilan tartja az 1500 ös fordulatot még sebességben is ha sík vagy kicsit lejt az út (tempomat ). Akkor esik vissza normális fordulatra az alapjárat ha pl 4.-ben már már lefulladásig lassítok és úgy rakom üresbe.
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #67796 üzenetére
Robi, pár hónapja beszéltük, hogy tud olyat produkálni az autó "hosszútávú memóriája", ha szar az akku, hogy elfelejt dolgokat.
Most 7 éves a gyári akku, télen már voltak olyan gondolataim, hogy mi lenne ha....No, reggelre elfelejtette az ablakemelőket (tanítani kellett), berakott egy fix légzsákhibát, majd eldobálta a keréknyomásszenzorokat... aztán le akartam állítani, aszondja nem lehet, mert nincs itt a kártya. És mindezt szlovákiában....
Aztán a kártyát bedugva sikerült leállítani, indítani, sőt mire hazaértem, minden hiba elmúlt (remélem reggel nem buszozás lesz munkába).
Mind1, megpróbálok időben végezni és veszek egy akkut, az biztos. Remélem ez lesz a probléma forrása...Esetleg a testpontokat nem tudod lagunánál, még azokat átnézném.?
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
Bass
addikt
válasz rob210 #67884 üzenetére
Melyik tömítés okozhat ilyet? Miket kéne átnézni ami lehetséges? A klímával mitől lehet összefüggésbe? Érdekes hibák ezek,ilyenekkel még nem találkoztam. Gyorsan,erősen nyomogatva a fékpedált a pirosnál akkor is emelkedett az alapjárat kb 200 fordulattal,gondolom ez sem normális dolog. Jah és 1000-1200-s alapjáratnál érezhetően rezonál a kocsi és fura morgos hangja lett.
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
MC Pite
veterán
válasz rob210 #67924 üzenetére
Zsír...(meg se néztem a programokban, azt hittem külön vannak)
Köszi
Van ajánlott márka ami tartósabb porvédő? Meyle MSC0112, Monroe PK190, KYB 912024?<ELADÓ: Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz rob210 #67968 üzenetére
Köszi
Azon filózok egy futóműálítást is hozzácsapok ha nem találnak közben cserélendő futóműelemet akkor is (2017ben volt); üa szűrőre viszont nem találok ajánlást, hagyjam még 200k km-ig akár, vagy cseréltessem? (4,5 év, 105E km)
Szerk: tipusra/motorra jellemző... tervszerű megelőző karbantartást is megköszönöm ha javasoltok (én ennél nem igen tudok tipushibákról, de megköszönöm ha kapok infót).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html