-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Monya78
veterán
Sziasztok...
Félig meddig ide is tartozhat a kérdésem, tehát adott két kompakt fényképető objektíve:
Fuji S6500fd : gyújtótáv: 28-300mm, a fényerő: 2,8 - 4,9, max rekesz F11
Fuji S5600: gyújtótáv 38-380mm, a fényerő: 3,2 - 3,5 , max rekesz F8Jól értem e?
s6500fd nagylátószögben 28mm-hez tartozik 2,8-as fényerő (legszükebb blede 2,8-as)
tele állásban 300mm-hez tartozik 4,9-es fényerő (legszükebb blende 4,9-es)S5600 nagylátószögben 38mm-hez tartozik 3,2-es fényerő (legszükebb blede 3,2-es)
tele állásban 380mm-hez tartozik 3,5-ös fényerő (legszükebb blende 3,5-ös)Tehát összegezve, az s6500-ös nagyobb látószöggel rendelkezik plusz a fényerőből is jóval kevesebbre van szüksége, viszont tele állásban jóval rosszabb az S5600-osnál is kevesebb gyújtótávhoz is jóval több fényerőre lenne szükség... ez igaz?
A maximális rekesz értéke bekavar valamelyest? Úgye ezt a fényértéket nem úgy nézik hogy pl a tele állásban maximális rekesz és a maximális gyújtótávval (300mm-en F11-es rekeszen 4,9-es...) hanem 300mm-en a F4,9-rekeszen 4,9-es fényértékre van szüksége.
-
Monya78
veterán
Köszönöm válaszokat...
Hogy melyik a tágabb meg melyik a szűkebb rekesz tudtam Én csak rosszul fogalmaztam ,
Jel zaj arány egy picivel jobb a S6500-nek de ez szinte elhanyagolható (S6500 1/1,7" érzékelőjére 6MegaPixel jut ez 6,6 négyzetmikron/pixel, S5600 1/2,5" érzékelőjére 5 MegaPixel jut ez 4,9 négyzetmikron/pixel, egy belépőszintű tükrös gépnél ez az érték 30-60 négyzetmikron/pixel).
A beltéri fotózásnak nem csak a rossz nagylátószög a hátránya a S5600-nál, hanem a nagyon gyenge vaku is...
-
Monya78
veterán
Sziasztok!
Canon 70-300 F4-5,6 IS USM vs. Canon 70-200 F4 L USM összehasonlításában mondanátok valamit?
70-300-ös obi 25ezerrel olcsóbb, nagyobb gyújtótáv, és persze ott a stabilizátor...
70-200-ös obi L-es üveg, MTF görbéje majdnem vízszintes, viszont nincs stabill...Annyi biztos hogy nem minden esetben lenne elég a 320mm gyújtótáv, tehát melyik a jobb? a L-es képből kivágni ahogy számoltam 320mm@480mm ez 9%-os vágást jelent és rengeteg Mpixel csökkenést...Viszont a fennt említett 70-300-as elég jó a 70-200-as tartományban, utánna gyengül el...két roszból melyik a jobb vágott, vagy szoft-os kép?
Esetleg ha tudtok mondai valamit az 55-250 F4-5,6 IS obiról azt szivesen várnám...
Ui: a Fotopest című bolt mennyire megbízható?
-
Monya78
veterán
Köszi a gyors választ...
Sokan hiányolják a 70-200 F4 L-en a állványgyűrű hiányát, mivel gyárilag nem rakták rá, ez azt jeleni hogy elbírja ha csak a gépváz van rögzítve az állványon...
Szabadkézzel végállásban mennyi záridővel szoktad megtartani?Fotopestnél egy az egy hónap a garanciális ügyintézésre vonatkozik, vagy minden egyes vásárláskor kb. 1 hónap a cucc megérkezése?
-
Monya78
veterán
válasz Terapeuta #1748 üzenetére
Köszönöm...de ezt már olvastam vagy 3 hete, további infokra vagyok szomjas...
Amúgy maga a teszt érdekes
70-200 F4 L vs. 55-250 IS között még 100% cropokban sem látom a dupla árbeli különbséget (mármint képminőségileg, mert technikaliag, érzetre, anyagminőségileg lealázza az L-es obi, a kis újoncot) biztos a szememmel van a baj, de majd letöltöm a eredeti méretű képeket is...
Valamelyik 70-200 F4 L-es tulaj megnézné az adott pleiades linket? véleményezné?
[ Szerkesztve ]
-
Monya78
veterán
válasz Terapeuta #1766 üzenetére
Sajnos akár hogy bogarászom a két forumozó képeit nem találom...majd írok az egyiknek levelet mert Én is szeretnék a telére ráaggatni egy Raynox Dcr-250-et
Pitman:
Számomra NEM fontos hogy forog e a frontlencse (amúgy igen forog), hogy belső élesség állítású e, hogy milyen hangos.
Viszont azért szeretném hogy ne hulljon szét, koccanás ellen meg gondolom mindenki vigyázik a obijára, egyenesen arányosan az áráért... , azt hogy manuálisan be lehesen nyúlni az AF-be még gőzöm sincs, most állnék át kompaktról...Úgy érzem túl nagy az árbeli különbség egy kezdő tükrös tulajdonos részére...
De még van egy kis időm a döntésig..Tüzi: Ez az a teszt: [link]
-
Monya78
veterán
Sziasztok!
Indexen nem nagyon válaszolnak hátha Ti közlékenyebbek lesztek
Adott egy Canon 70-200 F4 IS obi a kérdezném hogy a stabilizátor hangja normális ha úgy csinálja hogy viszonylag hangos éles nyekkenéssel kezd, utánna buborékoló hang, majd a leálláskor is ugyanaz a nyekkenés. (Ez a nyekenő hang halk környezetben akár két méterről is halható). Maga a stabill teszi a dolgált croppon 200mm-en 1/15 - 1/20 záridővel majdnem 100%-ban éles a kép.
Összehasonlítási alapom csak egy van, egy Canon 55-250IS, de ott semmi nyekkenés a kezdésnél és a végénél, a buborékoló hang is jóval halkabb.
Köszi!
-
Monya78
veterán
válasz #16820480 #7960 üzenetére
Canon EF 50 f2,5 csak félig meddig makró ugyanis 1:2 nagyítást kapsz ezzel.
Én inkább a Efs 60mm F2,8-ast ajánlanám (persze csak ha nem FF vázra teszed). újabb konstrukció, jobb képminőség, 1:1 makró, USM, fix tubus hossz stb... új árban eléggé eltérnek egymástól, de használtan nincs sok különbség közöttük.
Amúgy igen általában manuálban szokás használni, de egy makró objektívet nem csak makrózásra lehet használni.
-
Monya78
veterán
válasz Játékos #8416 üzenetére
Szia!
Két hete vettem Canon 15-85 IS USM obit...
Eddigi obikkal összehasonlítva 100% pixel nézegetős üzemmódban ezeket vettem észre:
A 18-55 IS vs. 15-85 IS USM nagylátó és 55mm-en, középen ugyanolyan a két obi, kép szélen nagylátó végén a 18-55IS jobb eredményt hoz.
70-200 IS USM vs. 15-85 IS USM obit 70 és 85mm-en hasonlítottam össze: ezen csodálkoztam a legjobban ugyanis szinte nincs különbség, talán a kép széleken ici-picit jobb a 70-200-as.
Egyéb tesztekben emlegetett peremsötétedést, és hordótorzítást szoftveresen könnyen korrigálható.
-
Monya78
veterán
válasz rumos14 #8424 üzenetére
Ez így igaz...
Plusz a stabilizátor iszonyú komoly benne, statikus témánál 15mm-en 1/2s záridőnél 10-ből 8-szor nincs bemozdulás. A 18-55IS-t 18mm 1/15-el sem tudtam megtartani.
Számomra az sem mindegy hogy éjszakai képnél az erős fényforrások hány ágú csillagot rajzolnak, ugyebár a 18-55 6blendés azaz 6ágú, a 15-85-ös 7blendés azaz 14ágú csillagot rajzol.
-
Monya78
veterán
válasz zolka78 #8440 üzenetére
C17-55 F2,8 vs. Tamron 17-50 F2,8 összehasonlításnál ha a Tamront választod akkor képminőségileg nagyon picit gyengébb főleg képszéleken, nem lesz stabilizátorod, usm sokkal hangosabb, front-black AF hiba többször előfordulhat ezért érdemes vásárlás előtt személyesen kipróbálni. előnye hogy 2,5x olcsóbb.
Nem tudom hogy ezt az teszt oldalt ismered e? Itt lehet MTF ábákat böngészni.
C17-55 teszt: [link]
T17-50 teszt: [link]Index oldalán is a tamront 17-50-est szokták javasolni, ha nincs pénz a C17-55-re.
-
Monya78
veterán
válasz lacko81 #8510 üzenetére
Szia!
A te általad említett pana fz38-as nagylátószögnél 0,4%, tele állásban 0,2% torzítással rendelkezik, ami igen jó értéknek mondható.
De a tükörreflexes technológiában léteznek úgymond a makro objektívek melyeknek a legkisebb a torzításuk.
pl.
Nikkor AF 60mm F2,8D: -0,0271%
Canon 100mm F2,8: -0,033%
Nikkor AF 60mm F2,8G : 0,0691%
Canon 60mm F2,8: -0,0778%
Canon 180mm F3,5: 0,0894%
Nikkor 100mm F2,8G: -0,176%
Canon 100mm L F2,8 Is: -0,189% -
Monya78
veterán
válasz lacko81 #8518 üzenetére
Hát igen épületek fotózásánál tükrösgép+nagylátószőgű objektív jöhet szóba...
Nagylátószögű objektíveknél nagy szokott lenni a torzítás, belenéztem néhány obi adataiba, nagy meglepetésre a canon 10-22mm obi, 14mm-én 0,014 a torzítás ami szerintem nagyon jó érték.
A mostani gépednél biztos nincs olyan állás ahol pont 0% lenne, csak a neten ilyen adatot találtam ahol a két végső érték számadatait írták.
-
Monya78
veterán
SLRgear oldalát nézve a második generációba 4Fé-s stabilizátor van, az első kb. tudott 3Fé-t
Makro nagyításon egy ici-picit rontottak a régi 1:2,9 tudott az újabb pedig 1:3,2-ötRole_of_72: a 18-55 IS II-vel is ugyanez a helyzet az is 4Fé-s stabilizátort kapott, a régebbi kb. 2Fé-t tudott.
-
Monya78
veterán
válasz role_of_72 #8572 üzenetére
Szóval is régi is 4Fé-snek készült...
Gyakorlatban nem nagyon jött össze...úgy látom másoknál sem
Hátha az újnál csak jobban sikerül a stabilizátor
[ Szerkesztve ]
-
Monya78
veterán
Szia!
Javaslom Én is a Canon 55-250IS-t, az első széria kb. 3Fé-t tudott a stabilizátora, a másodiknak már 4Fé-t.
3rd gyártótól a külföldi fórumokon meg vannak elégedve a tamron 70-300 F4-5,6 VC /2010-es modell év/ teleobjektívvel. ez is 100eFt körül van.
Szerintem egyik leghitelesebb teszt oldal: [link] és ez: [link]
Fórum jellegű úgyhogy a felhasználok is elmondják véleményüket. -
Monya78
veterán
Tamron 70-300VC vs. Canon 70-300IS (nonL) : [link]
Bár itt Fullframe vázon hasonlítják, de képszéleken egyértelműen jobb a Tamron, képközépen hasonlóak egymáshoz képest.
Ha szükséges feltétlen a 300mm gyújtótáv akkor szerintem is 55-250IS
Ja azért itt van Canon 55-250 vs. Canon 70-300IS (nonL): [link]
[ Szerkesztve ]
-
Monya78
veterán
Ha csak a kép közepet (Center) nézed akkor igen, mondjuk 100mm-en jobb a tamron
De ha a szélét (frame) ill. a sarkokat (corner) is akkor mindenhol a tamron.Az biztos, hogy elég sok típusú fotónál nem számít annyira a képszéle
Viszont 30eFt-al drágább mint a tamron, és máris kiesik a 100eFt-os határból
Így viszont szép lassan eljutunk az 70-200 F4 L-hez [link][ Szerkesztve ]
-
Monya78
veterán
Röviden: Manuál fókuszos, rossz minőségűek
Hosszabban: a géped (kivéve Canon 1-es sorozatból való) olyan objektívekkel hajlandó autófokuszálni ami legalább 5,6 fényerős.
Tc: hatása hogy csökkenti a fényerőt pl. 1,4x-ő:1 Fé-vel, 2x-ő: 2Fé-vel, ráadásul rosszabb lesz a képminőséged.
Gyakorlatban ráraksz ha e mellett az obi mellett használsz egy pl. 1,4x-őt és gondolom 300mm környékén akarod használni akkor a gyári F5,6 + 1 Fé = F8-as lesz az obid és itt nem fog működni az autófókusz.
Inkább fotózz 300mm-en és digitálisan vágjál, olcsóbb és használhatóbb.
TC felhasználási köre: főleg jó minőségű fényerős zoomokra ott is inkább 1,4x-őt, illetve fényerős fixekre javasolt ezek között létezik egy-kettő ahol a 2x-őt is fel lehet csavarni.
[ Szerkesztve ]
-
Monya78
veterán
Szia!
50mm obi f1,8-on szobában, templomban kevés fénynél...mozgó dolgot magas iso értékkel sem tudsz fotózni, maximum statikus témákat stabil kéztartással.
Mi az értelme pl egy 50mm obinak F1,8-as fényerőn?
Talán ez az oldal sokat segíthet: [link] ha más obikra vagy rekeszelésre vagy kíváncsi a fejrészben szerintem egyértelmű a kitöltési útmutató. -
Monya78
veterán
Emlegetjük itt az 1blendét vagy az 1Fé-t ez egyenlő 3x1/3-al
A Te számolásoddal:
6x1/3 a listán az ugyebár = 6/3-al azaz 2-vel azaz 2 Blende vagy 2 Fé rekesz különbséggelZáridőben:
F3,5 mellett van 1/4-es záridő akkor F1,8 mellett 1/16 lesz a záridőd.
Mivel előbb kiszámoltuk hogy pont 2Fé a különbség[ Szerkesztve ]
-
Monya78
veterán
Szerintetek melyiknél lesz elmosódottabb a háttér, pl. egy arc vagy féltest portré esetében?
gyújtótáv 85mm, rekesz F1,8 vagy gyújtótáv 200mm, rekesz F4,0
köszi!
-
Monya78
veterán
válasz Peetry #10188 üzenetére
Ismerem az oldalt, mélységélesség számításra pont jó, de háttérmosás mértéke számomra nem derül ki belőle...
Nemrég kipróbáltam, 70-200 obival, F4,0-es rekeszen 70mm lefotóztam egy tárgyat, majd hátrébb léptem annyit hogy 200mm-en is pont annyira töltse ki a képkockát mint a 70mm esetében. Mondhatni hogy a háttérmosás ég és föld volt a kettő között, DOF kalkulátorba beírtam az adatokat, ott pedig minimális volt a mélységélesség különbsége.
Komolyabb különbség a Hyperfocal distance adatnál van, esetleg ez az adat mutat rá a háttérmosás különbségre?
[ Szerkesztve ]
-
Monya78
veterán
Ha már makro előtétlencse akkor a Raynox DCR-150 ill. DCR-250 mivel a tamronod szűrőmenete 62mm ezért a beépített gyorscsatlakozójával könnyen fel-le rakhatod az obira.
Nagyítása a 70mm környékén kicsivel több lesz mint 1:2, 300mm környékén pedig kb. 2,5:1.
A min. fókusztáv lecsökken 20-30cm-re.
-
Monya78
veterán
Raynox előtét lencsék közötti különbségk pl. itt: [link]
DCR-250-est annó EF-s 55-250mm obira raktam, 55mm-n 1:2 nagyítást adott, 250mm több mint 2:1-est. kb. 110mm-en adta a szokványos 1:1-es nagyítást.
Ha azt vesszük hogy nálad 70mm az induló gyújtótávod akkor kb. 1:1,5 lesz a minimum nagyítás. Az obid előtét lencse nélkül a 300mm végén tud 1:4-et...szerintem hiányozni fog a köztes nagyítás. Inkább a DCR-150-est javaslom.
-
Monya78
veterán
válasz fulton #10318 üzenetére
Szegény 85mm obit lehetetlen helyzetbe hozod, sötétben fekete felületen nem talál fókuszt
Telihold tényleng túlzás de pl városi fényeknél között a 85mm obiddal jó lenne itt is legalább 1/136-os záridőt elérni az éles kép reményében, mondjuk ez sem lehetetlen ISO102400-nál
De a másik obiddal a 15-85-el magas ISO-n 15mm-en F3,5-on 4 Fé-s stabil mellett statikus témára tényleng használható sötétben néhány lámpa fényénél hisz azzal már 1/4-es záridőd is ki lehet tartani.
-
Monya78
veterán
Minden fotós cuccomat, web vásárlással vettem. Érdemes figyelni hogy az adott termék raktáron van, vagy csak rendelni tudják.
Ha van raktáron 1-2nap múlva nálad van.
Magát ezt a Tripont-ot nem ismerem, de ahogy belenéztem az árlistájába, van ezektől olcsóbb is. Én legtöbbször a 220v.hu -ról vagy az optiform.hu -ról rendelek
Míg nem adják át a csomagot a futárnak, szerintem bármikor elállhatsz a vásárlástól.
-
Monya78
veterán
válasz fulton #10583 üzenetére
50mm 1.8 fix F3,5 - 4.0-ás rekeszen már elveri a 15-85 50mm részét ami F5.0-ával indul.
Ha csak statikus témát fotózol és ki tudod használni a stabilizátort, plusz nem számít a mélységélesség akkor nem érdemes venni külön egy fix 50mm f1.8-ast
Ha mozoghat a célpont, ráadásul ki mélységélességet szeretnél akkor érdemes megvenni a 50mm fixet. Az a 30eFt a tükrösök világában nem sok.
Minőségbeli szórásról nem hallottam, ez is előfordulhat, hanem inkább AF tévesztés, hangosságról, és gagyi felépítés jellemzi.
-
Monya78
veterán
válasz fulton #11031 üzenetére
Én két esküvőt fotóztam 15-85 + 430EX II kombóval...semmi baj nem volt vele, szűkebb helyeken is tudtam fotózni az eqv. 24mm miatt, ill. nagyjából ki lehetett emelni arcokat a eqv. 135mm-el. (előny ha a plafon nem túl magas és fehér)
Valszeg a gyújtótávbeli rugalmasságot írigyelik is a 17-55 tulajok. Amúgy igazából kreatívkodni ők sem tudnak hisz 55mm felén F2,8-al nem nagyon lehet nagy háttérmosásokat csinálni, ill. este beltérben vaku nélkül fotózni. Arra a Te 85mm F1,8-as sokkal alkalmasabb... (Én egy fix 50mm F1.4-et, és egy 70-200-at használtam erre a célra)
17-55 inkább képminőségben jobb, a 15-85-től, kisebb a képtorzítás. vinnyegtálás, kicsit masszívabb felépítés stb... illetve a vakut is jobban kíméli hisz a fényerő miatt kisebbet kell villannia.
Ne felejsd ha már esküvőt vállaltál pót váz, pót vaku, pót aksi, időközbeni képmentés stb...
Pótvázat ki is lehet használni, hisz rácsavarod a 85mm obit, és nem maradsz le semmiről az obicsere miatt.[ Szerkesztve ]
-
Monya78
veterán
válasz SchumiBácsi #11206 üzenetére
Nekem van egy 15-85-ös obim, mi a kérdés?
Néhány hozzászólást visszamentem, annyi biztos hogy e mellé egy 10-22-es nagylátó szerintem felesleges. Ha nem lenne elég a 15mm akkor több képből álló panoráma képet csinálsz és kész.
Fényerőtlenségével kapcsolatban pedig tájképet rekeszelve szokás csinálni F8 pl szép kerek szám. Beltérben egy 17-55 F2.8-al sem tudnád megváltani a világot. Van egy F1,4-es fényerejű fix. 50-esem azzal is néha szenvedős a beltéri fotózás.
Nekem 220V-os oem-es obim van, obijaim között ez hibázik a legkevesebbet, AF korrekciót sem kellett állítanom soha. Igazi nyaraló obi, olyankor más nem is viszek...
-
Monya78
veterán
válasz nfsu17 #11208 üzenetére
Beltér és beltér között nagy a különbség, meg persze hogy mit akar fotózni, mozgó embereket, vagy statikus témát...
Pl.:
Tágas fehér falakkal rendelkező nappali, sok ablak, kint világos vs. szűkebb hely, kint sötét, bent lámpafény jó kis takarékos 10-50W-alElső esetben akár a 15-85-el, pl. iso400-al is el lehetne lenni, második esetben F2,8 mellett kellene vagy iso6400 hogy embereket fotózzon valaki...
mindkettő beltér...
Még mindig azt mondom valaki sokat fotóz(na) beltérben, inkább külső vakun gondolkozzon
ne F2,8 vs. F5.6 rekeszeken... -
Monya78
veterán
válasz nfsu17 #11212 üzenetére
Nincs probléma, elég laza vagyok az ilyesmi beszélgetésekhez...
Természetes hogy van előnye a F2,8 obi javára és F5,6-ossal szemben pont 2Fé-nyi, csak sajnos a beltéri fotózáskor olyan záridőket is kaphatunk (elég sokszor) hogy ez a 2fé is kevés...
nemrég fotóztam egy étteremben este mesterséges világítás mellett annyi fénynél ha egy átlag embereket megkérdeztem volna elég ide ennyi fény akkor 90% azt monda volna hogy elég, fényképezővel mennyi fényt mértem: ISO3200 fix 50mm obi F1,4-es rekeszen 1/30-1/50-ös záridő átlagban. Ennyi fény emberek fotózására alkalmatlan volt.
Igazából az eredeti kiinduló hozzászólásra visszatérve, ha valaki sokat tájfotózik inkább javasolható neki a 15-85-ös mint a 17-55-ös az átfogási rugalmasság, a nagylátó végén a 2mm előny miatt, mint hogy véletlenül csinálna beltéri fotót és tele végén 2Fé, nagylátó végén 2/3-ad Fé vesztesége legyen.
-
Monya78
veterán
válasz SchumiBácsi #11224 üzenetére
AF finomhangolási para, leginkább a fényerős, nagyobb gyújtótávú obi vásárláskor jön elő az emberből...
A Te esetben pl. 15mm-en szinte minden éles, iszonyú elhangolás kellene hogy legyen hogy ott észrevegyél bármit is, inkább a másik végén ha 85mm-en fotózol valamit tárgytávolság környékén ott feltűnőbb lehet egy esetleges AF korrekciós hiba.
Amúgy garanciában ingyen finomhangol a Camera Kft. Csak legyen hivatalos Canonos garipapír. Ha vidéki lennél, a futárszolgálat is ingyen szállítja.
Hogy melyiknél van több esély? Azt már félig meddig meglépted, hisz Canon vázra, canon fényerőtlen obit akarsz venni, pl. egy sigma 85mm F1,4 obinál rághatnád a körmödet Af korrekció ügyileg
[ Szerkesztve ]
-
Monya78
veterán
Canon most készített egy 18-135mm STM jelzésű obit videózást elősegítve...boltokban még nem kapható...
Bár Én nem sokat videóztam de az USM-es obi + Video Live autofókusz = döglassú egyenletet vettem észre. Talán az új Canon 650D-nél változik a képlet.
Azt ugye tudod hogy általánosságban elmondható: a minél szélesebb gyújtótáv = a egyre rosszabb képminőséggel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Mesterséges Intelligencia topik
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- DJI topic
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- További aktív témák...
- Nikon D5600 váz, kifogástalan állapot, kevés expo!
- Canon EOS R5 + EF-RF adapter + Sigma 28mm f/1.4
- Canon 250D + 18-55mm STM + táska + tartozékok 4K 800expo
- kowa cctv lens lmvz4411 1/1.8" 4.4-11mm/F1.6 Manual C-Mount, Edmund Optics 4mm/F1.8 33300 optika
- Olympus M.Zuiko Digital ED 12-50mm f/3.5-6.3 EZ