-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
A fényértékre nem "szüksége van", hanem ennyit tud. Minél kisebb az érték, annál több fény jut az érzékelőre, annál kisebb a mélységélesség (bár a pici érzékelő miatt úgyis nagy lesz), röviden minél kisebb a fényerő annál jobb.
A többit jól érted.Aki él és nem boldog, az téved!
-
orbano
félisten
Ezek nem a legszűkebb, hanem a legtágabb értékek. (minél kisebb a szám, annál jobban nyitva van a blende és enged be több fényt).
Ez azt jelenti, hogy a 6500-as gépen ha a zoom 28mm-es ekv. gyújtótávon áll, akkor a gépen a blendét (F-értéket) 2.8-tól a max rekeszig, F11-ig állíthatod, 300mm-en pedig 4,9-től F11-ig. A köztes gyújtótávokon valahol a kettő közötti értékről indul (egy 2.8 és 4.9 közötti értéktől F11-ig állítható)
Egyébként a megállapításod jó, tele állásban az s5600-nak picivel kevesebb fényre van szüksége. De kalkuláld bele azt is, hogy az s6500 szenzora tudtommal jobb jel/zaj aránnyal rendelkezik, tehát egy FÉ-nyit feljebb véve az érzékenységet jobb képeket készíthetsz (mivel így lerekeszelhetsz úgy F7.1 környékére, amin feltehetőleg élesebb képet fogsz kapni, mint teljesen nyitott blendénél)
Viszont a 38 vs 28mm egy nagyon nagy hátránya az s5600-nak. Exemék is egy FZ4-et vettek 35mm-es indulóvalm, és bizony beltérben megnehezíti az életed. Persze el lehet nélküle lenni, de néha bosszantó.
A vér nem válik VAZZE!™
-
*Ropi*
félisten
válasz Monya78 #1743 üzenetére
Szia!
Nekem 70-200 F4L-em van. Szerintem jobb annyival az az üveg, hogy még a vágott képei is jobbak, mint a 70-300-é. 55-250-et felejtsd el, nem rúg labdába.
Fotopest Japánból hozza a dolgokat, emiatt ilyen jók az árai. Garancia csak rajta keresztül, kb. 1 hónap alatt fordul meg a cucc. Én nála vettem a 40D vázamat, az 580 EX II vakumat, meg a CP-E4 akkupakkot is. Mondjuk, a vakut megrendeltem direkt hetekkel előbb, mert kellett egy rendezvényre, megbeszéltük, hogy melyik nap megyek érte. Aznap még fel is hívtam, hogy emlékeztessem: megyek a vakuért, mondta, hogy ok, mehetek nyugodtan. Amikor kicaplattam hozzá a világ végére, akkor derült ki, hogy az üzlettársa eladta másnak, amíg ő éppen nyaralni volt. Hát, mit ne mondjak, nem örültem, főleg, hogy nem volt másik. Szerencse, hogy a régi Sigmámat nem adtam el, így azzal tudtam dolgozni. Végül a következő turnusban érkezők közül kaptam egyet.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz Monya78 #1745 üzenetére
Szerintem én nem vagyok mérvadó mert eléggé remeg a kezem: volt olyan, hogy 1/160-on bemozdult, igaz, ott eléggé gyors mozgások voltak. Fene se tudja, egy nem izgő-mozgó embert talán még 1/80-on ki lehet tartani nem optimális fények mellett is.
1 hónap a garanciális ügyintézésre vonatkozik, a sima megrendelés olyan 1,5 hét kb.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
pitman
őstag
válasz Monya78 #1745 üzenetére
Venni kell rá utángyártottat, ha nagyon kell, vagy gyártani rá egyet. Az biztos, hogy stabilabb állványgyűrűvel, mint nélküle.
Bár nem engem kérdeztél én végállásban 1/160-addal még ki tudtam tartani, 1/125-esetén már megjelennek bemozdult képek is. Ha mozgást fényképez az ember, akkor lehet, hogy ezek az értékek még hosszúak is lesznek és a téma fog bemozdulni. -
*Ropi*
félisten
válasz Monya78 #1762 üzenetére
Amint írja, a lényeg: "a kis 55-250-es Canon F8 felett elképesztő, amit művel. Itt megelőzi a 70-200L-t. F8 alatt elmarad a többi modelltől."
Egyébként jó is, hogy megnéztem a tesztet, mert idáig 70-200 F2,8L IS-ben gondolkodtam, mint a következő üvegem, de most kikristályosodott, hogy jó lesz nekem az F4L IS-is: tűéles a képe és nincsenek kihipózva a színei, mint a nagyobb társának.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
pitman
őstag
válasz Monya78 #1762 üzenetére
Ez összetett dolog. Az új ef-s objektívek képminősége elég jó lett de ez csak egy szempont.
Ha fontos a nagyobb, fix fényerő, ha fontos a masszív felépítés, ha fontos, hogy az objektív ne változtassa a méretét zoomoláskor, ha fontos, hogy a frontlencse ne forogjon (nem tudom az 55-250 forog-e, de valószínű), ha fontos, hogy manuálisan bármikor belenyúlhass az élességállításba, ha fontos, hogy egy kisebb koccanáskor az objektív egyben maradjon, ha fontos a halkabb működés, ha fontos, hogy ne kelljen azon gondolkodni képkészítés közben, hogy milyen tartományban dolgozik a legjobban az objektív, akkor esetleg már nem is olyan nagy az árkülönbség. Mindig az igénynek megfelelőt kell kiválasztani a lehetőségek függvényében. -
Terapeuta
őstag
válasz Monya78 #1762 üzenetére
Tehát megfontolandó: ha mindazokat elviseled, amiről pitman írt, akkor azt monhatom, hogy az indexen mindenki jó véleménnyel van erről az obiról, jó az ár/érték aránya. Ha bogarászol, találsz seeman és százbolha által készített képeket. Figyelembe véve, hogy 100-ha elég finnyás úgy mindenre, mégis jó véleménnyel van a cuccról.
Egyszerűen gondolkodni nagyon nehéz...
-
pitman
őstag
válasz Monya78 #1767 üzenetére
A koccantás alatt azt értem, hogy pl a nyakadban lógó gépet a tubus végénél meglöki valaki (nem kell nagy erő hozzá) akkor egy külső élességállítású objektív esetén ez okozhat mechanikai sérülést, egy fix tubusú objektív esetén kisebb az esélye ilyesminek. Ugyanez történik, hogy AF módban véletlenül teker az ember az élességállító gyűrűn vagy a forgó frontlencsén.
Nyilván, ha az ember vigyáz erre, akkor nem érheti meglepetés. -
*Ropi*
félisten
válasz Monya78 #1780 üzenetére
Persze. De egy normál obinál ahhoz először át kell váltanod AF-ből MF-be, hogy ne simuljanak ki benne a fogaskerekek az első beletekerésnél... Viszont egy full time MF-esnél ezt bármikor megteheted átkapcsolás és főleg az előbbi veszélye nélkül.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
rumos14
nagyúr
válasz Monya78 #8420 üzenetére
a 15-85-öt nem a fényerejéért kell szeretni, hanem azért ,mert a nagy átfogás ellenére nagyon jó képet ad. 18 vs. 15mm baromi nagy különbség a nagylátó végén, és nem is fair a képsarkokat az eltérő gyútávon összevetni.
tehát 15-85-öt a kényelemért vesz az ember, hogy van egy ekv. 24mm-e, ami nagyon tiszteletreméltó, és az 55 vs. 85 mm is nagyon nem mindegy. nem kell tehát obit cserélgetni -
k1csi
senior tag
válasz Monya78 #8431 üzenetére
Ezek a képek alapján max. a kép közepén (a kuka környékén) lehet élességet összehasonlítani (ott meg mindkét obi nagyon jó). A kép többi része egyre távolabb van az élességi síktól azaz az életlenedés ennek is köszönhető.
Egyébként az nagyon beszédes, hogy 70mm-en a jobb felső sarokban a kémény elég elmosódott jó kis CA-val a 15-85 esetében, míg a 70-200-nál szinte nincs CA és elég éles marad (annak ellenére, hogy f/4-el kicsit kisebb a mélységélességi tartomány).
Azaz továbbra is azt látom igazoltnak, hogy a 70-200 az egy külön kategória élesség szempontjából...
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
zolka78
senior tag
válasz Monya78 #8438 üzenetére
Igen, a canon 17-55 f/2,8 ez az amit már nem akarok anyagilag bevállalni. A 3 obi között az érdekel engem melyik nyújtja a jobb képminőséget. Ezért le tudok mondani a 28mm alatti tartományról ha kell, de a fix fényerőről is lemondok a sigma javára ha képminőség csak egy picit marad el a többitől. Viszont megmarad az a zoom tartomány amit a legtöbbet használok. Ha a tami 17-55 jobb képminőségű minta többi, akkor nem érdekel az 50mm feletti tartomány hiánya, hiszen az croppal megoldható.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
lacko81
tag
válasz Monya78 #8513 üzenetére
Köszönöm a válaszod, ez mindenképp hasznos infó.
Épületek fotózásáról lenne szó, így a makro objektívek nem lennének jók.
"nagylátószögnél 0,4%, tele állásban 0,2% "
A százalékos értékek mit takarnak pontosan? Van a kettő közt akkor egy 0%os is?
A recipriverzexkluzíva egy olyan szám, amely önmagán kívül minden más számmal egyenlő.
-
role_of_72
tag
válasz Monya78 #8571 üzenetére
Lehet igazad van..
A photozone tesztje alapján gondoltam (ez a "régi" tesztje):
"According to Canon the newly developed Image Stabilization system is good enough for a "gain" equivalent to up to 4 f-stops. That's a little bold in my opinion - during the field tests it gave me a more or less reliable gain of about 3 f-stops".
Makrót nem tudom..http://thebudapestproject.wordpress.com
-
Peetry
senior tag
válasz Monya78 #9304 üzenetére
ha 100 körül rá tudsz szánni, akkor én elgondolkodnék a tami 70-300-on. kicsit több a canon 70-300 IS USM ami állítólag még egy kicsivel jobb. Ha az ár fontosabb akor az említett 55-250 jó választás, és akár a maradékba belefér egy 50 1.8-as fix, vagy egy vaku. Viszont az első kettőben usm motor van.
-
Peetry
senior tag
válasz Monya78 #9307 üzenetére
"Ha szükséges feltétlen a 300mm gyújtótáv akkor szerintem is 55-250IS"
ebben némi paradoxont érzek felfedezni, de gondolom csak elírásamugy szerintem a +50mm, USM, kicsit jobb minőség simán megér +30K-t ha az ember rá tudja szánni. Én amióta hallottam erről a tamiról már nem gondolkodok 55-250-be
-
k1csi
senior tag
válasz Monya78 #10187 üzenetére
Ha a háttér praktikusan a végtelenben (vagyis a témától jó messze) van akkor csak a nagyobb rekesz számít azaz:
85/1.8 ~47mm
200/4 50mm
Tehát a 200mm-es obinál, ha marginálisan is, de jobban elmosódott lesz a háttér.Ha a háttér közelebb van akkor a 85 obi jobban el fogja azt mosni.
Az, hogy a nagyobb rekesz vagy a nagyobb fényerő fogja a háttért jobban elmosni jó kis ábrák/képletek vannak itt:
http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=969225
Rövid összefoglaló:
- Ha a háttér nagyon messze van a nagyobb gyutáv előnyösebb, mert jobban elmossa a hátteret
- A nagyobb gyutáv olyan szempontból is előnyösebb, hogy a nagyobb távolság miatt nagyobb a DoF azaz a portré témája nem fog beleolvadni a háttérbe (ami gyakori, gyakran fel sem ismert hiba)
- Ha a háttér közel van (vagy nincs több hely hátrálni) akkor a nagyobb fényerő nyer (f/1.4, f/1.2 ez elsősorban Canonnál)Peetry
Amit linkeltél nem a kérdést válaszolja meg, hanem azt, hogy a fókusz síkjától távolodva meddig elfogadható az élesség.
Semmit nem mond a háttér elmosódottságára ami a kérdés volt.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
fulton
addikt
válasz Monya78 #11035 üzenetére
Egykébként a képminőség,, hát nem tudom, nézegettem teszteket, talán középen jobb kicsit a minősége de széleken már nem... sőt, a vinyegtálást meg esetleges torzitást LR pillanatok alatt lehet javítani. Engem az a 2,8 fényerő csábít a témakiemelés végett, gondolom a háttérmosása is szebb.
[ Szerkesztve ]
-
nfsu17
veterán
válasz Monya78 #11210 üzenetére
Nem akartam flamet indítani, csak így azt az egy mondatot kiragadva messziről úgy hangzott, mintha semmi előnyt nem jelentene egy F2.8 (vs 5.6). Vakuzni meg nem lehet mindenhol.
Én most tervezek benevezni erre a 2.8-as Canonra és nekem nagy előnyt jelente a plusz fényerő. ISO 2500-3200 helyett letudnék vele menni 1600-1250-re. Végülis mindenki maga dönti el, hogy fotózásai során jelent-e neki előnyt mondjuk ha F5.6-ről F2.8-ra vált. Mert ha pincében fotózik gyertyafény mellett, akkor nem. Ha közepes megvilágítású térben vaku nélkül, akkor igen.
Van külső vakum, de az nem minden.Máshol olvastam, vagy itt, nem tudom, de én is azt állítom (nem akarok bölcselkedni), de sokszor F4 és F2.8 között az a különbség, hogy elkészül-e a kép, vagy sem. (Tegyük fel, hogy az ISO már maxon van és nincs tovább.)
---------
"Nem vagyok profi, de ugye nem akarod azt mondani, hogy beltérben mindig elég a 2.8?"
Persze, hogy nem azt.
De teszem azt nem számít, hogy ISO3200 helyett lehet ez esetben fotózni ISO1600-al? Van amikor ez sem számít, van amikor igen. Nyomtatás, webre, stb.[ Szerkesztve ]
-
nfsu17
veterán
válasz Monya78 #11214 üzenetére
Oké. Akkor ezt megbeszéltük.
SchumiBácsi írta:
"Végére egy válasz amiket fotózni szoktam: egészen változatosan, fényképeim 95%-át nap közben végzem el......"Ezért ajánlottam én is neki a 15-85-öt (vagyis nem ajánlottam, inkább csak megerősítettem a döntésében), ne hidd, hogy F2.8 mániás vagyok.
Egy későbbi hozzászólásomban (#11202) igazából csak magamat "nyugtatgattam", hogy nekem a 17-55 lenne a nyerő(bb) a 15-85-el szemben a "beltér" miatt."Igazából az eredeti kiinduló hozzászólásra visszatérve, ha valaki sokat tájfotózik inkább javasolható neki a 15-85-ös"
Lehet, hogy félreolvastad, és innen indult a beszélgetés, de én is ezt ajánlottam neki.
#11213
Logikus, erre most nem is gondoltam.[ Szerkesztve ]
-
őstag
-
esox
senior tag
válasz Monya78 #11680 üzenetére
Ohh most néztem végig az elmúlt 3 hét hozzászólásait azért reagálok csak most.
Szóval nekem főleg fotózásra kellene, az 550D úgy sem kezeli az autófokuszt videonál, az lcd-n meg úgy sem látom pontosan az élességet... Szóval akkor inkább 50mm 1.4? Az 1.8as műa cucctól mág mindig félek kicsit.__̴ı̴̴̡̡̡ ̡͌l̡̡̡ ̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ ̡͌l̡̡̡̡.__ megszállott pergetőhorgász ><(((º>
-
Szipcsi
csendes tag
válasz Monya78 #16079 üzenetére
Köszi a választ! nekem portré, ill tájképek fotózásához kellene egy Obi, aminek persze nagy a fényereje, megfizethető áron.( 80 még belefér). Szal a 35 és a 85 között van az 50 azért gondoltam erre, de ezek szerint nem ez lenne praktikus a részemre? DOF az persze szeretném hogy legyen, meg az lenne nagyon fontos, h a képminőség nagyon szép legyen. Ez esetben melyik obik jöhetnek szóba? ( vázam Canon Eos 550 D )
Új hozzászólás Aktív témák
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- MIUI / HyperOS topik
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- EAFC 24
- Retro teló rajongók OFF topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Hobby elektronika
- További aktív témák...